Buna ziua tuturor. As vrea sa deschid un subiect, zic eu foarte interesant. A venit toamna, si odata cu ea sfarsitul sezonului si inceperea de achizitii, intalnirea cu alti columbofili de prin alte zone, etc. Ieri (sambata), vine la mine un prieten, invitandu-ma sa mergem la un batran dintr-o comuna invecinata, sa vedem niste porumbei. S-a dus vestea ca omul e unul dintre cei mai mari “braconieri din zona”, avand in curte circa 450 de porumbei.
Am zis hai sa vedem ce are, eram mai mult curios, asteptand nerabdator sa vad ce inseamna “450 de porumbei” gramada prin curte, asa cum mi-a descris. Astazi (duminica) am plecat 3 insi, sa vedem cu ce se lauda mosu’. Credeti-ma, cum am intrat in curte, am dat de porumbei filati, zburdand prin curte precum gainile. Porumbei, unii plini de coriza, pui inca cu puf in cap, ce sa mai era o adevarata jungla.
Acum ajung si la subiectul principal al povestirii, mosu avea intr-un cotet la etaj, “strainii”, circa 20 de porumbei de diferite natii. Am vazut italieni, spanioli, germani, unguri, bulgari, belgieni, ce sa mai aproape toata Europa. P-astia ii tinea bine inchisi, si ii vindea, zicea el, cu 70 de lei. Si sa stiti ca cica gaseste cumparatori. Pe ceilalti “autohtoni” sa zic asa cerea 15 lei.
Avea bineinteles si porumbeii lui, circa 200, sa zic asa care zburau la el, restul erau filati si erau liberi toata ziua prin curte. Intrebarea mea este, cum ajunge un porumbel de spania sau anglia sa fie prins intr-o voliera din Romania.
Sa fie oare porumbei de columbodrom, sa fie importati sau pur si simplu sa fie porumbei romani cu inele straine cum am auzit ca se mai practica. Mentionez ca am vazut italia 2009, 2008, Spania 2010, Germania 2007, etc. Poate unguri sau bulgari mai se ratacesc prin Romania , dar spanioli, mi-e greu sa cred ca ajung in zbor pana in Romania. Am o nedumerire, si poate gasim niste raspunsuri interesante.
N-as vrea sa se mai discute despre braconieri si alte chestii, treaba asta se va practica in Romania multi ani de acum incolo. Batranul cred ca avea peste 70 de ani, creste porumbei de cand se stie si este si pentu el un hobby dar si un castig. Era dispus sa dea porumbei chiar si pe nuci, mere, prune, etc. Eu unul n-am avut ce lua, decat niste inele pentru colectie (avea un borcan intreg).
O zi buna tuturor si lasati porumbeii sa zboare!
Radu
Surse posibile de straini pripasiti in Romania, din tari mult prea indepartate care nu au ruta pe aici:
1. columbodroame;
2. reproducatori scapati sau scosi de la matca;
3. inele aduse de afara si puse pe pui eclozati aici.
Fascinatia inelului strain va fi mereu puternica. Ma amuza la expozitiile de final de an cutiile din exteriorul expozitiilor cu porumbei de vanzare, pe care scrie natia: belgieni, nemti, etc.
Cat despre nea mosu care da porumbei si pe nuci sau prune… e cam trist si nu l-as putea acuza. Cand o sa ne miscam fundul sa facem ceva sa dispara baltile de petrol care ne omoara o multime de porumbei BUNI care nu pica la braconieri, incercand sa bea o gura de apa de pe camp, abia atunci sa mai vorbim despre cum stopam braconierii.
eu am adus niste pasari din spania 2008,2009,2010etc si-am ma-i scapat din ei. ca mine or mai adus si alti pasari din spania si ior scapat afara sau or incercat sa-i invete.
Cum a zis si porumbei.ro pasarile straine pot fi din columbodroame,importuri, dar si inele trimise.
^
Eu prefer sa-mi inelez porumbeii doar cu inele de afara,din tara unde ma aflu,pentru ca asa evit reintoarcerea acasa a pasarilor pierdute la zboruri cu diferite boli.
^
De doi ani inelez cu inele de GB si vreau sa va zic ca nu mi s-a reintors nici un porumbel pierdut (braconierii stiu de ce),de fapt si acest moshulica dat exemplu ati vazut ca avea “un loc special si un pret mai bun” pentru “strainii” care intrau la el.
^
Banuiesc ca si pasarile mele pierdute au loc de cinste in matca celor care sunt amatori de astfel de chestii. :)
Majoritatea sunt porumbei ” incaltati ” [ expresie in termeni de argou – porumbei inelati cu inele aduse din strainatate de catre romanii plecati sa munceasca in Spania si Italia. ]
Cei cu inele de Ucraina , Bulgaria, Ungaria, Rep. Moldova sunt ”incaltati” cu inele aduse de la targurile de profil din imediata apropiere a granitelor tarii noastre.
Inelele de DV, Belg sau NL sunt o adevarata afacere in targurile saptamanale de profil tinute in Capitala , respectiv piata Ferentari & piata 16 Februarie .
Asadar, s-au dus vremurile ”strainilor originali”
daca nu ma insel am vazut asa ceva in bratasanca jud.prahova8
Sunt de acord cu andrei, nu putem sa-l condamnam pe batran, ati vazut porumbei rupti cu prastia, prinsi fara voia lor samd? Atunci da, omul zici, ii disperat, apare un porumbel strain care nu i-a coborat si sta pe casa, pac, il bubuie, atunci da, putem sa-l judecam, dar daca el are 200 de “vraghii” acasa si creste pasari de cand se stie, si ii mai vin pripasiti, pripasitii fie sanatosi, daca mai sunt si care-i raman, inseamna ca acasa de unde o venit, nu ii era la fel de bine. Am sa relatez o intamplare de-a mea foarte curioasa si pentru mine. Eu de anul trecut din aprilie am inceput sa-mi iau iar porumbei, caci fara, cam imposibil sa traiesc, virusul imi e in sange. Dupa ce le-am facut, cusca in pod, apoi in iarna i-am mutat intr-o camera ca era umiditate in pod, ei fiind multi, acum in septembrie m-am apucat sa le fac mutatie intr-o noua locatie, dupa ce mi-am carat dintr-o padure stalpii pentru voliera si am cumparat 1mc de scandura, m-am apucat sa ridic cotetul undeva de la 2 la 4m inaltime, un singur compartiment de 3/3m suprafata. Bineinteles, cum situatia de moment nu mi-a permis acoperis modern, am luat folie si apoi peste am pus stuf, avantajul fiind ca porumbeii nu vor aluneca pe acoperis, astfel cand uliu ataca, nu vor patina pe tabla la decolare:)). Daca intre 5 si 10 septembrie eu am scos porumbeii in noua locatie, intrebarea e cum de intr-o luna de zile s-au obisnuit cu locul, dat fiind faptul ca celelalte cotete nu au avut o deschidere vizuala precum ultima? Acelasi lucru ca si batranul am si eu, 13 straini din 55 de pasari, si actual mai am 12 din 51 dupa ce au fost eliberati din greseala. Eu i-am luat din piata, ca nu stau sa prind vraghiile eu fiind cu scoala mai mult prins si in zona mea nu e ruta de zbor a porumbeilor fiind intre munti, care e explicatia. Anul trecut in noiembrie am luat o pereche de straini, bg2006 ua2002, ua2002 masculul o plecat la eliberare, miercuri seara nu era acasa cand m-am dus urgent sa fac recensamantul dupa eliberare, totusi duminica de ce era acasa intrat in cotet? Cum de s-a intors ma intreb, sau poeumbita de italia 2012 luata din piata in 3 iulie, aia de ce n-a plecat, exemplele pot continua? Intrebarea e, chit ca-s porumbei pripasiti si se lasa pe unde apuca, de ce raman la noi locatii asa de usor? Ori sunt prosti, ori sunt mai bine ingrijiti ma gandesc. Braconierii as putea spune sunt cei care stau si vaneaza porumbeii direct si indirect pentru a-i comercializa, adica pune pusca, prastia samd pe pasari, inalta stolul de vraghii cand vede ca trece stolul de cursa prin culoarul aerian, nu cel care are porumbeii liberi si i se baga un strain in cusca de bunavoie, acel porumbel poate fi slabit, hranit necorespunzator, ingrijit si pregatit necorespunzator de proprietar. Apoi sa inchei, un strain autentic iti dai seama daca e sau nu dupa allura, dupa configuratia corpului, toti au trasaturi aparte, nu gasesti exemplare asa usor printre romanii nostri de la curse, si-apoi, daca se pun inele asa de catre romani sa zica ca au straini in cusca, cand pui inelul, nu-ti poti forma o idee cam cum o sa arate puiul la care-i pui inel strain…parerile sunt impartite probabil, ingrijiti pasarile corespunzator, aratati-le ca va si pasa de ele si poate nici ele n-or sa se mai lase pe la altii in crescatorii…
Eu cred ca in naivitatea lor ,inconstienta ,lipsa de cultura columbofila —intr-un cuvant —PROSTIE—ca asta e in definitiv cei care cumpara porumbei din astfel de …hai sa le spunem totusi crescatorii si de la astfel de oameni si din aceste mari focare de infectie nu fac alceva decat sa-si semnese sentinta ;adica lipsa unor rezultate la zboruri,pierderi de porumbei,tratamente pe care la un moment dat nici nu mai stiu cum sa le faca si ce sa le mai dea ca nu mai au nici un rezultat,iar astea costa BANI,BANI MULTI si ca sa simplific in doar cateva cuvine ceea ce vreau sa inteleaga toti incepatorii si toti cei care achizitioneaza din astfel de crescatorii porumbei incantati fiind de inelele pe care le au pe picioare sau de pretul nesemnificativ—15 lei,…un pachet de tigari…—pentru acestia ,DACA SUNT COLUMBOFILI CARE ZBOARA SAU VOR SA ZBOARE PORUMBEII—“COLIMBOFILIA ADEVARATA NU NUMAI CA SE TERMINA ,DAR NICI MACAR NU A INCEPUT”.Concluzia ;treziti-va din visare pentru ca alta este columbofilia decat cea la care visati voi…
wa omule asa cva exclus.mai prind si eu recunosk sta o perioada la mine dar dupa dak vrea pleaka sau ramane da nu asa d multi 1 pana la 10 maxim.bafta in continuare si vant in pene.
un subiect delicat ,problem braconajului tine de mentalitate si nu de altceva,parerea mea este ca pana nu se da schimbul de generatii si mentalitatea nu se v-a schimba vor fi si braconieri.cat despre mosul nostru a incerca sa-l faci sa-si schimbe mentalitaea la aceasta virsta este practic egal cu zero,sper pentru el ca braconajul nu a devenit si o sursa de supravetuire intrun sistem bolnav si corupt unde asistenta sociala este practic nula!
Sal!Am auzit si eu de un personaj de genul asta in Dambovita,mai exact in localitatea Bratasanca,tot batran oare o fi aceeasi persoana?Tin sa mentionez k oameni cu nume grele de la cluburile din DB “achizitioneaza” de la el pasari stiind k la el se gasesc si pasari celebre care au participat in expozitii…pt k din diferite motive si acestea se ratacesc uneori si ajung la personae k el.
Importurile in ultimi ani in Romania sunt destul de bune + ca multi romani s-au intors acasa din strainatate si odata cu ei si porumbei , inele de diferite natii si diferiti ani!!!
Cu acele inele in caz ca moare vre unul din ei se ineleaza puii din anul respectiv!!!
Asta ar fi explicatia pentru porumbei gasiti de tine!
Nu trebuie condamnat omul asta a facut toata viata .Credeti ca il putem noi schimba cu ceva ???
Cred ca nu este tara sa nu aiba oameni care prind porumbei dar asta nu ii impiedica pe ceilalti sa faca performanta!!!Succes!!!
Acum cu mult timp in urma, cand eream in facultate la Bucuresti, ereau in zona caminului meu 3 crescatori de porumbei, chiar in blocurile vecine caminul, unul statea intr-un camin de nefamilisti, si ceilalti in doua blocuri imediat vecine. De meserie pietari, caci nu au fost niciodata inscrisi in vre-un club, nu au participat la vre-o etapa, nu aveau numai voiajori, ci cam toate natiile, in functie de cum fluctua piata de porumbei din parcul Plumbuita, din Colentina( la vremea respectiva acolo se tinea targul de pasari-pentru cei ca mine care nu aveam porumbeii aproape, erea mana cereasca duminica,….).
Placerea lor cea mai mare erea atunci cand incepe sezonul columbofil, caci mai ales sambata isi saltau stolurile mereu, poate, poate mai pica ceva, si apoi cand se lasa seara coborau la bodega locala, serveau o berica, si lauda aferenta, iar duminica, fugi cu prinsu la targ( daca cumva porumbelul respectiv avea cip, la vremea aceeea cam prin 2003, mama sa vezi ce supozitii, ca povesti, caci nu ereau clasamente online), iar de banutii aferenti ii vedeai cocosati de vre-un sac de mancare pentru “piratii aerului” de acasa.
Astfel cam vreo 6 ani cam cat am stat prin Bucuresti, am avut ocazia(nenumarate ocazii chiar) sa vad porumbei din bulgaria, sarbia, polonia, olanda, germania, belgia, si chiar 2 porumbei prinsi in perioade diferite de la ferma natural din belgia(aveau inclusiv inelul celalalt de tabla pe picior, caci altfel nu aveai de unde stii), si cum ar fii explicatia asta.
Am presupus ca prima sursa a acostor straini ar fii urmatoarea treaba: Cutare se duce in respectiva tara cumpara ceva pui( sau esti sofer de tir si pe la Dormunt te duci pe la targ si iti alegi ceva pui), ii creste, scoate din ei, nu iti merg si apoi ori ii mai vinzi la randul tau, sau ii eliberezi, ca poate ii inveti.
A doua sursa, scaparea de la matca accidental
A treia sursa, columbodroame( am observat cresterea de straini prinsi spre finele anului 2008, fata de 2003,- la respectivii pietari- iar pretul mai scazut fata de primii straini din 2003)
A patra sursa( mai putin , dar se practica): te dai colectionar de inele( si pe net se prezinta colectii de inele genealogice de sute de inele, la fel surprize, timbre, etc…), iti cauti pe cineva din tara respectiva la fel si faci trocul( cel putin prin targurile din afara pe unde am fost nu am vazut inele de vanzare, decat de porumbei de ornament.), apoi cauti cativa porumbei voiajori standard( americanii nu merg caci dau puii cu ochii aia specifici, si o dai nasol..) si ii imperechezi cu cei sport ai tai( ca sa obtii talia si forma frumoasa, ca ai lor- caci ai nostrii ereu cocosati pe langa ai lor), ii inelezi( ghici cu ce?) si fuga cu ei la targ, restul se presupune ce se intampla…..
Ultima sursa( presupun, am patit-o si eu….) se mai duc baietii prin Olanda si Belgia, Chiar si Germania, prin parcuri primavara cand este sezonul lor de concursuri( aici vremea este capricioasa, si se mai pripasesc porumbei prin gastile locale de porumbei) si prind porumbeii cu inele, viin in tara si gata, cu un pic de reclama( domne sa vezi ca sunt furati de la nu mai stiu ce columbodrom, sau crescatorii.- caci na sunt de diversi ani si tarii, sau nu mai stiu ce masina de transport au pradat-o,,,,,,) , fuga si gata vanzarea…..
In timpul cat am stat prin Bucuresti, printre pietari, inveti o gramada de prostii si te miri ce mai poate omul sa inventeze pentru o bruma de banuti( preferata mea erea: cauti prin custile din piata vreu porumbel asa mai ieftin insa prost intretinut, il luai, il tineai la tine 2 saptamani numai pe mazare si apa, si sa vezi transformare pe el saracu, statea tapan numai, numai, apoi la targ cu el, pe bani mai multi, au vazut cazuri cand fostul proprietar il lua inapoi pe multi bani fara sa il recunosca, ha ha, si duminica viitoare tamtamul de pe lume, ha, ha,).
Insa in aceeasi perioada am fluctuat intre pietari si crescatorii adevarati, si diferentele de mentalitate sunt imense intre ei, dar pietarii sunt mult mai fericiti si relaxati( se bucura mai mult de porumbei in sine..) pe cand zburatorii sunt mult mai stresati, si dupa caz deceptionati( ducetiva la o sedinta de asociatie sau club si o sa vedeti la ce ma refer).
Succes pe viitor la toti iubitorii de porumbei !!!
Radu esti din prahova nu?daca da banuiesc de cine vorbesti dar nu o sa dau nume:)
simplu. COLOMBODROM . asezat prost ca cel de la corabia , in mijlocul comunitatii de r…..i in gura tirgului .Restu e cancan!
Si uite asa gaseste “Mosu” cumparatori si isi vede de pasiunea lui .Sunt columbofili cu functii de conducere in diferite asociatii si cluburi columbofile care nu iarta nimic ce intra in cotetul lor(impins de ei catre cotet prin diferite metode).Porumbei straini se gasesc prin toate crescatoriile.
“Fascinatia inelului strain va fi mereu puternica.”
Bratasanca jud PH imi cer scz.
cumparand de la acesti braconieri incurajati braconajul un sfat pentru toti cei care vor sa isi achizitioneze porumbei sa mearga la un crescator care au rezultate si nu se tin de ,, prostii,,
Eu unul consider braconieri pe cei ce prind porumbeii la camp sau care trag cu prastia…. nu pe cei ce prind un porumbel care le intra in voliera pt k porumbelul de intra in voliera altuia e prost!sau poate sa intre cu cine stie ce boala si mai e si treaba cu boabele de le mananca, doar nu e gratis mancarea unde intra pripasitul.
Mi-a adus instalatorul un porumbel ranit la o aripa,e pus la pripasiti.Ce sa zic acum ia iesit variola, daca eu luam microbul de la el si il dadeam la porumbeii mei cui ii faceam bine,daca il refac si se duce la stapan ma injura sau imi multumeste ca ii duce variola acasa si ca iam dat la porumbelul lui mancare :) Sunt porumbei care sunt bolnavi de ornitoza sau alte boli si pot sa nu prezite simptome asa ca pripasitul poate sa va faca numai bucurii, cumparatii de la mos porumbei ca mai bagati inca 100 de ron in tratamente.
In concluzie PORUMBEI CE TREBUIE SA SE PIARDA,SE PIERD!
PS: vreau parerea voastra in legatura cu porumbelul de il tin in baie cu variola, ii dau drumul cand va putea sa zboare(poate ii duce variola la stapan) sau ii pun cravata(desi imi pare rau de el)
Am amici care aduc inele de”afara”, mai ales din Spania si Italia dar am vazut pui si cu inele germane , nu spune cum le procura dar ce m-a surprins este ca are taloane la ele, s-or vinde si-n tarile respective in piata ca la noi?
Am ‘columbofili’ pe langa mine ,care ma roaga cu tot felul de porumbei de diferite natii,cu inelele aferente…NU MA INTERESEAZA PORUMBEII PRINSI!!! Cunosc pe cineva care a investit in porumbei multi bani,atunci cand le vine soarta strainilor de la matca dupa multi ani sa fie eliberati,omul le taie inelul.Nu vrea sa provoace isterie in randul braconierilor.Daca acel porumbel ramane bine,daca nu pace.Si eu am scapat vreo 2,3 pasari cu inele de Germania,Austria ce pot face?As fi bucuros sa ajunga la casa lor,daca ar ajunge la un mosulica din asta care traieste din greu,nu ar fi supararea prea mare{sa nu ma intelegeti gresit,tot un pui de javra este si mosu daca ii vinde pe bani mai multi ptr ca sunt straini} dar daca ajung la braconieri,nu pot cu ei deloc,ii urasc!Vorba unui prieten de-al meu italian: de bani aia luati pe pormbei,sa-si ia pastile si medicinale,ptr el bineinteles. Salutari tuturor!
Sunt persoane pe sunphoto care fac inele din ce tara vrei, talonul il face simplu pe calculator, mai rau e faptul ca fac schimburi adik tu ii dai inele de franta originale iar el iti da falsuri,asa se fac smecherii cu coletie impresionanta de inele originale,plus ca furnizeaza materie prima pt smecheri care vand porumbei “straini”.
Gainari ieftine .Sunt si cazuri cand multi porumbei cedeaza fizic(cei care zabovesc pe vapoare ),pe mine unul nu ma intereseaza asa ceva.Succes !
Greu cu porumbeii pripasiti sau prinsi . Cauzele sunt multe . Eu cred ca asa se face si selectia . Dl vasiliu Mihai spunea ca daca s-ar intoarce toti porumbeii dansului pierduti i s-ar umple gradina de hulughi . Asa ca e mai bine asa . Dar sunt si exceptii care putini vor sa le recunoasca . Andare Vanbruaene a devenit celebru datorita unui pripasit pe deasupra si urat . Si sunt multi in situatia asta . Nici de janssen nu se stie exact cum a inbunatatit rasa lor celebra . Jumatate Fabri + un porumbel prins in cusca cainelui . Asa ca si norocul este de luat in calcul . Vedeti cum si marii columbofili au avut in posesie porumbei staini de voliera lor ? Kuipers Ad al lui van de Poel se trage tot dintr-un pui pripasit . Asa ca domnilor sunt multi oameni de rand care nu au bani dar asteapta la mana pripasitiloe sa obtina rezultate bune la concursuri . Singurul lucru de condamnat este modul de a intra in posesia acestor porumbei staini . Nu suport capcanele care schilodesc porumbeii . Inca mai exista colegi care au asa ceva dar nimeni nu ia atitudine . Pacat . Sport greu , nici macar nu poate fii comparat cu alt sport . De ce ? Pentru ca zicea Maestrul Bolocan porumbelul e al tau cand e in cotet , afara sunt mai multe pericole care depasesc orice calcule . De asta cred ca trebuie sa fim mai buni si mai intelegatori cu porumbeii nostri . Lasaati porumbeii sa zboare ! Cu stima Marius Daniel
Pfuuuu, Coco ce mare adevar ai trantit in ultimul paragraf al comentariului…
Sa citez: Insa in aceeasi perioada am fluctuat intre pietari si crescatorii adevarati, si diferentele de mentalitate sunt imense intre ei, dar pietarii sunt mult mai fericiti si relaxati( se bucura mai mult de porumbei in sine..) pe cand zburatorii sunt mult mai stresati, si dupa caz deceptionati( ducetiva la o sedinta de asociatie sau club si o sa vedeti la ce ma refer).
ACUM VREO 8 ANI DE ZILE UN PRIETEN INTORS DIN ANGLIA A ADUS CU EL CATEVA INELE, DAR NU A VRUT SA LE FOLOSEASCA SI MI LE-A DAT MIE (ERAM LA INCEPUT CU PORUMBEII SI NU AVEAM CU CE INELA PUII DIN ANUL RESPECTIV) TIN MINTE CA PRINTRE PORUMBEII INELATI CU INELELE DE ANGLIA AM INELAT SI UN MASCUL LIMONIU (O CULOARE MAI CIUDATA PT UN VOIAJOR, DAR IN MOMENTUL INELARII HABAR NU AVEAM CE CULOARE O SA AIBA). DUPA VREO 2 ANI A VENIT IN VIZITA PE LA MINE UN PRIETEN CARE VROIA SI EL SA SE APUCE DE PORUMBEI SI CAND A VAZUT MASCULUL LIMONIU CU INEL DE ANGLIA M-A RUGAT SA IL DAU LUI. LA RUGAMINTEA LUI EU I-AM DAT PORUMBELUL (FARA SA-I CER BANI PE EL). DUPA CATEVA SAPTAMANI AM MERS PE LA PRIETENUL MEU SA VAD CE PORUMBEI A MAI ACHIZITIONAT SI UITANDU-MA LA PORUMBEII NU AM VEDEAM MASCULUL LIMONIU SI L-AM INTREBAT UNDE E. ACESTA MI-A SPUS CA I LA DAT LA UN VECIN. DUPA CEVA TIMP AM AFLAT CA S-AU FACUT BANI FRUMOSI PE PORUMBELUL MEU “NGLEZ”, CESTA S-A PLIMBAT PE LA MULTI PIETARI FIECARE PLUSAND CEVA LA VANZAREA PURUMBELULUI, CATIVA AU SCOS SI PUI DIN EL. ASA CA NU VA BUCURATI LA ASEMENEA PASARI DESPRE CARE NU STITI NIMIC, NU LE CUNOASTETI ORIGINILE, PT CA PIERDETI TIMPUL DEGEBA, “CALUL BUN SE CUMPARA DIN GRAJDUL PROPRIETARULUI”
Porumbei prind majoritatea crescatorilor si aici ma refer la unii f mari..cand au aparut ceasurile Tauris unui mare crescator de la clubul meu ia intrat in crescatorie un porumbel cu sensor (el neavand pe vremea aia ceas electronic) spunand k o sa-l elibereze..Mai tarziu pasarea se afla tot la el si apoi a ajuns la un vecin de-al meu pe un pret maricel deoarece avea “cip”…
Plus k in expozitia de anul asta de la UCPR sunt 2 pasari la categoria “As maraton” care se trag din 2 porumbei prinsi…asta stiu sigur dar cine stie cati or mai fii.
Deci depinde si cine ii prinde:))
parerea mea ca majoritatea care scriu aici au porumbei prinsi …si aia care se cred mari porumbari, tot ii prind si ii verifica daca au ceva rezultate, sa fim seriosi, sau le iau cipu de p picior…tipic romanesc, si asta nu se va sfarsi decat atunci cand nu se vor mai face curse cu porumbei…toata stima,
Pentru Eddye: Nu sunt prosti pripasitii dar se acomodeaza mult mai usor la noua locatie si am sa iti si exemplific de ce! Eu zbor porumbeii din anul 2006 si intotdeauna am un program strict cu ei incepind de la lotul de maturi pui si matca! Banuiesc ca nu zbori porumbeii si ca nu esti inscris in nici un club deocamdata! Eu stresandu-i saptamina de saptamina cu programul la care sunt supusi adica zbor fortat mincare plus intrare la ora fixa fara sa stea prin nu stiu ce scoc sau streasina sau casa vecina plus o imbarcare in conditii stresante si asta saptamina de saptamina iti dai seama ca la tine are conditii de lenevit si mincare la discretie! Normal ca prefera crescatoria ta fara sa il streseze crescatorul adica eu! Acolo nu are program nu il intreaba nimeni daca a zburat cit a zburat daca a intrat cind trebuie in crescatorie etc! Mincare si stat pe casa la greu! Asta e diferenta intre cei care zboara profesionist adica sport de performanta si restul care cresc din placere!
sa tot tina porumbei cu inele straine
am adus din belgia zeci de porumbei cu inele de belg nl gb fr dv am scos pui din ei si au fost liberi am oprit doar ce a mers si ce cunosteam ce nu pleca mergea la zbor ,toti acesti porumbei sau pierdut
anul acesta am ramas fara inele si am peste 30 de pui cu inele de belgia vechi , deci avis amatorilor
si legat de colectii am mii de inele de belgia deci sa tot inelez pui
legat de pripasiti sunt pui din cupluri ff bune care pleaca din prima zi , PLEACA nu se pierd de ce nimeni nu stie dar acesti pui nu sunt prosti si de aceea mai sunt excepti cand se face treaba cu pripasiti
lasati porumbei sa zboare chiar si pripasiti daca esti crescator cunosti porumbelul si poti sai dai o pastila nu sa-i rupi gatul
Sal , yo am o intrebare…… porumbelul pripasit care este liber in fiecare zi si nu vrea sa plece , ma face pe mine sa fiu un ,,braconier” ? Partea ciudata este ca l-am bagat la o etapa in ideea ca se va duce acasa la el , aceasta etapa s a dovedit a fi o catastrofa dar nu si ptr pripasitul meu care s a intors ,,acasa” am cautat seria p net ptr a lua legatura cu propritarul de drept , am pus seria p net….nimic, sa fiu ,,braconier” in contiuare sau sa ma consider un fericit ca acest porumbel a ales crescatoria mea ?
A intrat la mine o femela italia 2012.Vine un prieten la mine a 2-a zi si se ruga sa ii dau femela pe 50 lei cu toate ca arata urat din toate punctele de vedere.Va spun sincer nu stiu cum sunt unii fascinati de pormbei cu inele straine.
nu neaparat eu am importat 5 porumbei
2 masculi olanda stropiti 2013 si 2011 i.am invatat si pui din ei vin de la naiba acasa ::D
3 masculi din belgia 2 vineti si un gut gutu de 2013 un vanat de 2011 si celalalt de 2013
cam la 2 ani mai aduc cate ceva
toti invatati la mine … niciunu nu pleaca … mia prins un vecin unul dintre porumbei si a zis ca a prins porumbel de columbodrom :))
inelele sunt foarte scumpe inafara 1.11 euro :(
Va propun sa faceti o vizita la mosul dl BRATASANCA un adevarat braconier are in jur de 400 de porumbei si cand e zi de concurs prinde in jur de 10-15,pe orice acoperis din curte exista o cursa(casa,grajd,wc) plus 1 sau 2 radare.Este foarte cunoscut in zona anul trecut am recuperat de la un porumbel pe 20 lei.Toata ziua il vezi in jurul cursei in buzunare are in numai boabe si grau ,a terorizat PH,DB,BZ,AG!!!
Salut , am intrat , mai tarziu , am citit comentariile , si am obs ca se discuta despre porumbel prost sau bun. ceea ce nu s-a inteles , este ca porumbeii sunt filati , adica au penele taiate. Zburda prin curte ca gainile. Ok , cu inelele straine m-am lamurit , exact ce banuiam si eu , iar cu batranul , exact ce spun si colegii de mai sus , este din bratasanca , n-am vrut sa spun , dar se pare ca omul e deja arhicunoscut.
buna ziua ma numesc Mihai sunt din Moldova si sunt inceparor am in jur de 12 porumbei voiajori dintre care porumbei din Romania Ukraina Moldova mentionez ca porumbeii nu au fost prinsi de mine ci chiar eri am cumparat o porumbita Romania 2013 cu bricon si cip
pentru comentaru de la pozitia 3 am un puii argintiu 2013 inel verde si scrie gb pe inel poate este al tau?
mentionez ca in satul meu din Moldova se afal si porumbei prinsi din Olanda Polonia Ukraina Romaina Belgia…..
e tare mosul.trebuie sa ai memorie sa tii minte 400 de porumbei la 70 de ani.
Pt .PS,EDDYe ce inseamna frate vraghii?am facut burta de ras.Porumbei cumva?
Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!!!! Fiecare face ce il duce ”dibla”, daca orice ”lucru” ii aduce chiar si cel mai mic castig, da-o dracu de constiinta!! Putem sa ne punem in cap si rautatile astea nu au cum sa dispara!!! E imposibil!!! Si eu am pierdut anul asta 5 porumbei care nu aveau cum sa se piarda, asta zic eu, chestia este ca nu ii am acasa!!! :)
Sincer va zic, m-as bucura sa fie prinsi , decat sa fi fost hrana pt. rapitoare!!! Sper ca cei care braconeaza, sa scoata pui din ei, apoi sa aibe un picut de omenie si sa ii elibereze!! Pt ca sigur sunt multi crescatori care isi asteapta porumbeii acasa!!!
Si despre batranii care braconeaza ce sa zic!!! Poate sunt vai mama lor, au o pensioara amarata, nu ma intelegeti gresit, NU INCURAJEZ BRACONAJUL, dar mie mi-e mila rau de tot de batranii care nu au nici un ajutor!!! Poate face si el un ban , asa blestemat cum este el, il face!!! Ca sigur cine prinde porumbei straini cred ca are parte de ”urari” de sanatate care mai de care mai ”din suflet”!!! Urari romanesti , traditionale , pt tot neamul! Cainii latra, ursu’ merge!!!! Nu prea cred ca se pot schimba prea multe!!!
Hai cu sanatate domnilor, sa auzim numai de bine!!!!
Am adus peste 30de pui cu inele de belgia scosi din porumbeii mei!sunt inscris aici si nu se gasesc inele pe toate drumurile,piete!ma sunat cineva ptr 50d inele sa”ii fac rost”dar nu se poate k. nu vreau!lasati porumbeii sa zboare!!
Unui om in varsta nu ai cum sa-i scoti din cap ideea de braconaj si nu-i asa grav “intrarile in voliera [aia clar is porumbei demni de oala fara suparare” mai grav ii semicercul de capcana cu boabe sub si ata pentru a fi ridicata pentru porumbeii insetati si flamanzi asta puteti numii braconaj! nu ciorile proaste care dorm in alte crescatorii decat ale lor :)
BRACONAJ?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!
cum o fi ala braconaj la tine in curte sau in cotet??????????!!!!!!!!!!!!
BRACONAJU se face cu specii protejate prin lege, in axtrasezon de vanatoare ,cand pui curse si laturi pe campuri prin tufisuri si prinzi cine stie ce si pe deasupra esti prins de politie…….
porumbelu nu face parte din categoria pasarilor protejate,asa ca mosu poate fi orice dar nu braconier??????????!!!!!!!!!!
OOOOOOOOOOO ce cunoscut e bunicul dl BRATASANCA,il cunosc personal “braconajul e la el acasa” eu snt din titu-DB cam la fiecare etapa vb prietenii columbofile de ei
100% ăsta despre care se vorbeşte în articol e Piratu. I s-a dus vestea în toată zona de sud-est a României. Şi da, e din Prahova. Printre cei care îi calcă pragul sunt şi crescători cu porumbei prezenţi an de an în expoziţiile UCP. Vânează în special porumbei ai crescătorilor din Bucureşti, pe care îi recunosc după seriile inelelor. Cică e şoricărime de porumbei la moş în curte.
Braconierii isi au locul lor in natura ! Preferati sa tineti porumbeii care au cedat cand au dat de greu ? Eu nu am nimic cu acei oameni care prind porumbei! Campionii nu confunda apa cu baltile de petrol ca nu e cazul!!! Campionii nu sunt deranjati de braconieri!!!
numai minciuni , dar pasarea daca este testata i-si arata valoarea.
sint de acord absolut cu Alin, soimul nu-l intreaba ce inel ai DV sau GR…pursisimplu il ia…, oare este cineva care n-a tinut o pasare ce nui apartine…?! doar daca i-a placut…, daca nu i-a dat drumul si noroc pasarii sa reia drumul spre casa, v-a urez tuturor sa ave-ti emotia cind revin unii ddin porumbeii astepta-ti uneori multi ani…
Orice am spune noi mosul tot o sa vanda porumbei.Sa vedeti acum dupa reclama asta ce bani o sa faca.In legatura cu prinsii stiu pe cineva care are un prins care a ramas la el omul la bagat la zbor sa plece dar na vrut.Ei bine pasarea asta a fost si nr 1 pe asciatie la el e cea mai buna pasare a prins locul 20 judetean a intrat mi se pare si national pe la vreo 300 din 16000 de porumbei.are briconu de picior sa plece dar e la el de 1 an .acum vrea sa scoata pui din el.oricum il zboara si la anul. Pasarea e cam uratica dar vine belea de la toate distantele.pe una dasta nu sar face bani deci si unii por careraman in alte locatii sunt buni.Apropo a vazuto un crescator inainte de inceperea sezonului si ia spus sai rupa gatul ca nui buna de nimik. Si pasarea a rupt gura la multi.omul baga 4 la zor casa 2 pa cand altii bagau 30 si nu casau.
asa este il cunosc pe batran, am trecut pe acolo cu un prieten care mi-a spus :asa ceva treb sa vezi . vorba lui 400 de porumbei 500 de boli
fiecare oras are ;mosulica ‘ al lui deci depinde de zona si asezarea volierei cand p[orumbeii de la zbor sant epuizati cauta cea mai asemanatoare voliera cu a lor ca si zona geografica daca este de la munte trage la munte sau zona asemanatoare
pt I Walk Alone: daca ai ruta de zbor peste ardial sunama ca vrea sa iti daucv detaliidespre unporumbel engelez poate iti apartine 0741343811 asta ie numarul meu
stiu si io un braconier ca si cel de mai sus are cel putin 300 porumbie alui peafara si mai are vreo 50 de nu mai bine prinis precum BELGIA SPANIA UNGHARIA GERMANIA POLONIA SKLOVACIA SLOVENIA SI ITALIA .SI ARE PASARI DESTUL DE bune printer ei as enumera un mascul cu 49 de clasari si mmulti alti printer ei
Lasati porumbei sa zboare,nimanui nui place ca pasarea lui sa fie tinuta inchisa prin cine stie ce cotete,sunt mai multumit sa stiu ca pasarea a ajuns la stapin dupa ce sa odihnit si a mincat.Sunt cazuri cind pasarea nu mai pleaca,eu unul ai concurez si poate sa plece acasa si sa nu mai vina la mine.Daca vreti sa vedeti porumbei prinsi cu inele de Romania,mergeti la Molnor in Ungaria la piat si va speriati.Nu avem ce sa facem cu acesti oameni dar macar noi care suntem practicanti ai acestui sport sa fim seriosi.
a ajuns Gheorghe Daru vedeta :)))..acum vorbeste toata lumea despre el si pe internet..omu’ traieste din pensie si din poreumbei..nu ai ce sa ii faci..fiecare cum se descurca..
anul acesta la noi in zona sau pierdut 7-10 porumbei care au fost prezenti in expo. Oare ei sau pacalit la baltile de petrol?”CIRCOV”(PORUMBEI INTRATI IN EXPO CU PALMARES)
Sunt pasari care incearca sa supravietuiasca in natura, nu au cum sa nu greseasca.
in zona stoenesti-bratasanca e teroare de braconieri, sunt gheare din alea mai ceva ca antenele cu elementi de pe timpu lu ceausescu
sunt iarasi eu astazi vecinul meu a prins o porumbita din bulgaria anul 2012
Am putea spune ca face parte din ecosistem un fel de hiena ,e mai grav cand hiena se pune sofer pe masina de tansport si fura porumbeii cum s a intamplat la clubul nostru s au cand hiena fura clema cum s a intamlat la clubul nostru s au cand cel care face clasamentele e membru columbofil si e prins cu fise false cineva ar trebui sa i viziteze si pe ei si sa le spuna ca se pot castiga concursuri si fara sa furi. va dati seama daca ar vorbi porumbeii macar o zi?
Oare există o legislaţie în această privinţa a braconajului.oare de ce presedintii de federaţii nu se implică în povestea asta.eu personal mă gândesc să sun la poliţie… Poate se poate face ceva cu acest moş dus cu plută ,măcar să se elibereze porumbeii.
egiptenii au fost primii,care cu 5000 de ani în urmă,au apreciat cum se cuvine atat deliciul fripturii de porumbel,cat și calitatea sa de mesager – în privința braconierului numai de bine – cel de sus va avea grijă – odată cu alte superstiții și legende,creștinismul împrumută de la romani și cultul porumbelului,considerat ca simbol al nevinovăției și înțelepciunii …
Offtopic : caut si eu pe cineva cu experienta,sa ma ajute cu cateva sfaturi si pareri.Eu sunt la inceput de drum,abea mi-am construit cotetul si am achizitionat cativa porumbei. Daca cineva doreste sa vorbeasca cu mine,ma gaseste pe mess , ID : sergiuslap . Multumesc.
braconierii fac parte din selectia porumbeiilor ,ne ajuta pe noi sa ii selectam , daca sar intoarce toti porumbeii ar fii de porumbei in cotet , ce este bun sa ramana , ce e rau sa intre in oala , pacat ca se pierd si porumebi foarte buni , dar acestea sunt raritati
Mi se pare cam aiurea ca-l tot plangeti pe mosulica asta,ba ca ar fi un om sarac,ba ca ar avea o pensie amarata de abia poate traii de pe o zi pe alta dar eu cred ca ati uitat un aspect foarte important: Al dracului mos are bani sa dea de mancare “auzi tu la 450 de porumbei”,la cati dintre noi ne e greu sa hranim 50-60 de porumbei chiar de-ar fi sa le dam doar grau sau porumb.Cred ca mosul o face din placere si obsesia de a prinde porumbei ca apoi sa-i vanda,supita sau cine stie cei mai trece nebunului prin cap.
Eu inelez porumbeii cu inele straine,nu concurez cu porumbeii si sunt din Dambovita.Pierduti in 2013
11-271921-SPANIA
12-057907-ITALIA
12-057968-ITALIA
12-057969-ITALIA
12-057983-ITALIA
12-057986-ITALIA
12-057994-ITALIA
12-6918-POLONIA
12-6922-POLONIA
12-76351-HUNGARIA
13-05336-RUSIA
13-05349-RUSIA
Stie careva pe unde sunt?
Unde esti tu Tepes doamne,
Ca punand mana pe ei
Sa-i imparti in doua cete:
In smintiti si in misei.
Si in doua temniti large
Cu de-a sila sa-i aduni,
Sa dai foc la puscarie
Si la casa de nebuni.
Termenul de braconier este folosit in mod “abuziv” dar probabil ca se doreste condamnarea unei anumite atitudini fata de porumbelul strain care-ti viziteaza voliera.
Mi se intampla uneori sa ma trezesc cu cate un puiandru sau un adult, bea apa, manaca daca ii este foame, pleaca apoi. Nu ma intereseaza, nu sunt mort dupa voiajori. Nu stiu cum as reactiona daca mi-ar intra un zburator romanesc in voliera pentru ca nu mi s-a intamplat pana acum, insa la voiajori am trecut proba cu bine.
Anul trecut, am ramas cu un voiajor stingher (singurul care-l mai aveam) pentru ca porumbita lui a disparut, plecase de pe oua si nu a mai aparut. Anul asta, in primavara i-am dat drumul pentru ca imi parea rau sa-l chinui. Este un exemplar frumos, pestrit pe albastru, favoritul fetei mele care i-a pus numele “Pestritu’ “.
A inceput sa zboare cu toate stolurile din localitate, si sa-si trambiteze disponibilitatea la imperechere plesnind din aripi. Imi era frica sa nu-l pierd si ma gandeam sa-l inchid din nou, insa amanam mereu. Intr-o zi am inceput sa fim vizitati de un porumbel solzat, nu prea grozav la aspect (poze pe blogul meu). Dupa cateva zile de “prospectiuni”, decide sa accepte avansurile porumbelului meu si se calca pe “voliera”. Seara cand au intrat inauntru i-am inchis si am luat porumbita in mana pentru a vedea anul nasterii. Este un porumbel in varsta de 8 ani. Desi primul imbold a fost sa o sechestrez, am rezistat si … am filat aripa Pestritului.
Mi-am zis cu gandul la porumbita: daca-ti place aici, esti binevenita dar daca nu, nu vei putea pleca cu porumbelul meu. A doua zi erau liberi din nou. El pe jos, cu scarita pana la trapa volierei, ea cu zboruri pe casa si prinprejur.
Acum sunt la a patra pereche de pui. Intre timp (mai spre sfarsitul verii) a aparut si fosta pereche a Pestritului, cam jigarita la aspect. Cele doua porumbite se bat mereu intre ele, una aparandu-si familia, cealalalta revendicandu-si drepturile pierdute. Intentionez sa refac vechea pereche pentru ca imi dau porumbei frumosi, pestriti pe alb insa pana atunci, voi imperechea porumbita stinghera cu unul din puii noii perechi. Dar astea sunt deja detalii de bucatarie. Solzata si-a servit scopul, insa este in continuare beinevenita. Dar nu-i bai daca s-ar intoarce de unde a plecat desi, ma indoiesc ca o va mai face vreodata: zona este frumoasa, traiul este “la liber” fara stress, crescatorul nu o “pipaie” constant.
Intr-un fel, invidiez prolificitatea voiajorilor (si s-ar putea sa fie o problema in viitor pentru voliera mea micuta), as vrea la fel si pentru rasele romanesti preferate.
Mentionez ca am numarul cel mai mic de porumbei din localitate (6 adulti si doi pui cu puf) si ca in perioada cand solzata “ne-a ales” pe noi, aveam doar trei porumbei la zbor iar vecinii isi zburau stolurile in mod constant.
& Enache Sergiu .. contacteaza-ma pe steinbinderz@aol.com
referinre ai aici pe site .. si am si citiva porumbei “in plus”
apropo dar ce parere aveti cand te suna respectivul,eu tot braconier ii numesc pe asta si negociaza porumbelul cu tine la telef si cu nr secret??Ca sunt patit de cateva zile eu,i.am inchis in bot eu cum se spune!!porumbelul avand norma de fond ca yearling,cum sa.i tratam pe acesti oameni?un om simplu,batran,poate nu are banii??sunt doar braconieri indiferent de varsta,un om in varsta sta linistit si priveste pe bancuta in fata casei lui,nu sta cu capu pe sus sa pice ceva sa.si plateasca vreo factura,are sanse si mai mari sa faca stop-cardic cand rateaza vreun porumbel strain cine stie ce vreun NL.sau BELG .inele din astea fascinante…bafta la toti
Iancu Sorin Gigel , vorbim aici de campioni …. la fel ca si tine sau altii si eu am avut porumbei prezenti in expo si anul asta i-am pierdut. Daca un porumbel intra in expo asta nu inseamna ca e un super porumbel! Poate sa fie un porumbel norocos care prinde un an bun si anul urmator se intampla sa fie un an competitional mult mai greu….se cam duc la balta de petrol cu tot cu expozitie!!! Defapt e vorba de selectia a celor mai buni , varfuri adevarate nu restul plutonului!
auziti,da’ mosu’,mai are vreun nepot? Ca daca n-are,cu-atat mai bine! Nu are cui lasa mostenire prostu’ obicei…saracu’! Eu cred ca in momentul in care iti intra porumbelul strain in cusca si nu vrea sa mai plece si AI MAI SI ANUNTAT ca ai un porumbel cu inel care nu e al tau,atunci nu esti braconier… Mi-a intrat o belgianca a unuia di Toscana si a zis s-o tin daca ramane,ca e prea mare distanta si el nu face atata drum pt un pui. Alti doi pe care i-am semnalat la federatie si pe care mai apoi i-am pierdut la antrenamente… Voi credeti ca porumbelul care merge din crescatorie in crescatorie e un porumbel bun? Eu nu cred! Inca un rosu de pe la Torino s-a oprit la mine seara pt ca era ranit la spate,am dat o groaza de telefoane sa gasesc stapanul… In final imi spune:tine-l ca-l am pe ta-su,e cumparat de la columbodromul national,locul 1… Chiar daca vine acasa,eu ii rup gatul de moment ce a intrat la tine. Nu de altceva,dar de unde stiu eu ca tu nu ai boli in crescatorie…. Pe de alta parte nici eu nu as fi vrut sa-l tin,daca mi-aducea boli? De unde stiu eu ca respectivul nu avea boli la randul lui in crescatorie??? L-am tinul in cusca departe de voliera inchis pana s-a vindecat si l-am eliberat,a ajuns…si dup-aia nu mai stiu,e treaba stapanului…Uite cam asa functioneaza pe-aici. Aaaa,da! Era chestia de inele straine… Cu ce schimba situatia daca sunt nationale sau straine? Situatia e aceeasi…parerea mea!
pt poz 31 ce serie avea fem de italia
Sunt convins ca la oricare dintre voi “Va fierbe sangele in vene” cand vedeti pe casa sau cotet un porumbel strain si poate ca nu neaparat sa-l prindeti dar “curiozitatea este cea care a omorat pisica”.
Toti porumbei mei de zbor sunt din porumbei “BRACONATI” nu de mine dar si in Orasul meu exista un “Mos” care nu ierta nimic(http://www.porumbei.ro/699/) caruia i-am cumparat eu porumbeii dupa ce a decedat.
Pot spune ca eu dupa 6 luni de zile i-am eliberat pe toti. Nu au fost multi cei care au ramas …au fost si porumbei de care si acum imi aduc aminte si care as fi dorit sa fi ramas la mine. Daca tot au plecat …sper ca s-au intors la stapanii lor.
Au ramas insa porumbei care au descendeti in volierele colegilor din clubul unde activez eu, care se regasesc in Catalogul National la categoria AS National.
Asa ca … va las pe voi sa trageti concluziile.
hai sa facem o dinstinctie intre columbofili si braconieri.columbofilul creste porumbei pe spranceana cu mancare si conditii bune,dar ii pune apoi in situatii limita uneori riscandu-i viata doar de placere.cei care reusesc sa scape cu viata de rapitoare se trag pe la case cersind mancare si apa.daca ajunge la un columbofil il ia cu zburatura sau il prinde si il face friptura(nu baga cazaturi)daca ajunge la braconier are traiul asigurat(daca il vinde ajunge tot bine la matca pt pui)
acum intreb ce e mai bine pt porumbei?
dati cu pietre in cei care iubesc porumbeii si nu ii omoara sau ii alunga de acasa cat mai departe.poate nu isi permit porumbei buni.nu am auzit sa dea un columbofil mare porumbei unui tanar ca sa nu mai ia prinzaturi(sau sunt foarte putini)toti gresim pt ca urmarim interesul nostru nu al lor.”judecati-va pe voi apoi pe cei mai mici ai vostri”
Cata zarva frate…..
Daca ar trebui sa felicite pe cineva,nu ar face atatea cuvinte d lauda cata critica……parerea mea este k pe toti ne facineaza porumbei de pe coama casi, ma ales daca nu sunt ai nostri.
Bafta la toata lumea
ba fratilor pt toti cei care cumpara porumbei braconati mai ganditiva putin inainte sa il cumparati nu numai faptul ca mama vezi are nu mai stiu ce clasare la un concurs gen ca are locul 1 la etapa cutare trezitivaaaaaaaa acel porumbel are si el o linie pe care ar trebui stiuta in caz ca vrei pui campioni poate nici nepoti nepotiilor tai nu nimereste inperecherea de a scoate pui campioni si va chinuiti degeaba plus de asta incurajati braconajul prin cumparare cautati sa luati de la crescatori si daca nu ai bani suficienti eu de ex am cumparat oua de la dl dumitrache si am fost supermultumit bafta
azi mi-a venit un pui din vara asta cu ambele picioare rupte.le doaresc acelasi tratament copiilor si celor care au facut aceasta treaba(care au pus cursa).sunt o gramada de flamanzi care braconeaza porumbei la camp doar sa se hraneasca.mare parte betivi si retarzi
braconaj inseamna:sa pui capcana,cursa,vergea(pentru care stiu),nicidecum daca-ti intra o pasare in cotet si nu mai pleaca.sunt multe slugi care traiesc din asta.am pierdut pui si de acasa si de la antrenament si nu mi-a parut rau.dar sa vina acasa cu picioare rupte sau sa fie prinsi in curse,capcane.va doresc sclavilor sa aveti aceeasi soarta
Cei care ,brconeaza nu li se poate face nimic???????Nu sunt de acord cu asa ceva eu am o femela intrata in voliera si este libera daca vrea sa ste bine daca vrea sa plece si mai bine ea decide ce sa faca!!Si eu am porumbei inelati cu alte inele decat cele din anul in care au fost eclozati,dar nu este un impediment nu fac comert cu ei si daca cuiva ai place de un porumbel ai spun care este treaba!!!
Rusine celor care braconeaza poate cineva, candva va gasi o solutie de ale face ceva??????
greu de luptat cu lacomia trebuie sa dam cat mai multe exemple pozitive.Mai vad la porumbei pripasiti anunturi care arata clar ca respectivii au prins porumbei care vor sa-i retina si mai au nesimtirea sa intrebe ai cui sunt ,poate ar dori si pedigree si fise de zbor .jalnic!!!daca va intra porumbei de la zboruri in porumbarie dati-le mancare si apa si lasati-i liberi multi vor pleca iar cei care raman anuntati pe net la pripasiti. desi putini raspund anunturilor e o mare satisfactie sa stii ca porumbelul a ajuns acasa, mult mai mare decat sa- l vezi ciopartit de pene la tine in voliera.eu sunt batran dar asa procedez si pariez cu voi ca sunt mult mai multi tineri care prind porumbei.lasati porumbeii sa ajunga acasa!!!!!
cunosc si eu tot un batran an satu baraceni care prinsi straini
Braconierii exista din cauza celor care apeleaza la ei.
Au si un rol benefic = selectia
Daca incepatorii ar putea fi ajutati cu pui de catre cei mai experimentati, braconierii ar mai avea clienti?
Fara clienti, care ar fi viitorul braconierilor?
?????????????????????????????????????
mai sunt si cei care fura porumbeii in timpul curselor aici in italia ,ca apoi sa i vanda in romania . cred ca tocmai s a intamplat asta si printre perdanti sunt si eu. sunt multe asociatii columbofile romane in italia si spania, iar asa zisii presedinti de cluburi sunt niste talhari
Si in Bilteni Judetul Gorj cel mai renumit columbofil are porumbeii cei mai buni trasi din porumbei prinsi de la zboruri si acum are 6 filati dupa care scoate pui,restul sunt la oala.
am 17 ani si vreu sa ajung un columbofil puternic sunt din tg-jiu dar nu prea am bani pentru a ma extinde asi dori sa incerc sa cer un sprijin din partea dumneavoastra daca imi puteti dona vreun porumbel asi fi foarte fericit
pt ciprian poz 84. sunt din tg-jiu,te pot ajuta cu cativa masculi. nr meu de tel e 0785951340.
si in celei sunt multi columbofili care au matca din porumbei prinsi
Salut sunt începător am primit cadou o pereche de porumbei voiajori francezi de la un domn asi vrea sa stiu unde pot găsi rezultatele acestui porumbel este un mascul de 2012 cu seria 325917