Berlin National 2012, este fara indoiala cel mai mediatizat concurs din Romania in acest an. O etapa extrem de dificila, care a pus la grea incercare fortele porumbeilor.
Lansarea porumbeilor s-a facut in direct, lucru unic in Europa pentru un concurs de maraton, dupa ce prima lansare transmisa in direct s-a facut tot in Romania, la o etapa de viteza a asociatiei Prahova.
Sa ne amintim asadar clipele fumoase ale acestui concurs.
Filmul este inregistrat pe CD si va fi oferit gratuit tuturor celor care vor primi trofee la aceasta etapa. CD-ul nu este destinat comercializarii.
Click dreapta pe film si “Watch on Vimeo” pentru vizualizare mai buna.
Felicitari pentru realizarea profi a filmuletului!
Eu inca mai astept de la aceasta etapa :(
Felicitari celor care au avut pasari sosite.
Frumoasa prezentare !
foarte frumos,felicitari.
foarte frumos felicitari celor care au zburat la aceasta etapa foarte grea pentru toate zonele,vant in pene tuturor
Cea mai PROASTA si NE’REUSITA etapa a anului,numa reclama si publicitatea e de etapa Berlin
Da toti multumiti numai cuvinte de lauda ,dar nici unu nu vine cu vreo observatie ,dupa mine radicala .. Acesti porumbei au stat in masina de transport ,citeva zile bune ,asta este normal.De baut si mincat ,poate a fost totul okei..Dar toate astea nu sint suficiente,pentru o astfel de distanta ..Parerea mea este ca masinile ne sint total adaptae,si nu corespund unui astfel de concurs ,si va explic si de ce..Ati vazut lansarea de la Barselona ‘? Masinile cind au ajuns la locul lansarii,au deschis fratilor obloanele pentru ca porumbeii sa fie bine aerisiti si sa intre in contact cu mediul extern,adica ca sa inteleaga toti,sa poata privi afara..Pe cind la noi ce sa intimplat..Ajunsi la locul lansarii,porumbeii tinuti cu obloanele inchise,pentru ca alte posibilitati nu erau,si asta dupa atita drum,si hai sa dam startul..Trebuie sa punem mare accent ,pentru prepararea,porumbeilor la locul de lansare,ie foarte important..Masinile4 trebuiesc prevazute cu sistemul ca jaluzelele sa se ridice si porumbeii.sa poata privi afara..Altfel din intunericimea acea cind iai lansat ei sint deja buimaci,si primul popas trebuie facut pentru desmeticire ..Si incepind cu aceasta incep sa apara si pericolul..In consecinta masinile trebuiesc modificate.,jaluzelele sa se poata ridica la locul lansarii ca porumbeii sa poata privi afara ..Cu stima Baronu de la Focsani
este un fiasco total , un concurs disproportionat , organizat PT A RIDICA IN SLAVI CRESCATORI CU DISTANTE DE 800 ,AIUREA.
buna seara,am bagat si eu 5 porumbei care pana in 970 de km veneau clasati,la berlin ciuciuuuuu nu a mai venit niciunu ii mai astept si in ziua de azi dar nici o speranta:))))))asta ea trebuie sa mergem inainte asa cum este,bafta si sanatate tuturor
apropo si la un prieten de-al meu din apropiere a bagat tot 5 porumbei si a doua zi de concurs ia venit 4 si in a treia zi ia venit si a cincelea porumbel,fenomenal si ciudat ca in tara il bat la fiecare zbor si aici mea dat ceata:))))felicitari celor care lea venit porumbei….sanatate tuturor
DL Onicioiu s-ar putea sa aveti dreptate. Doar ca si anul trecut sa procedat la fel, sistemul de ventilatie automata fiind suficient.
Dar repet cred ca e o observatie buna.
Pentru corectitudine s-a procedat asa cu sigiliile.
Poate la anul facem cum ziceti dvs si poate chiar vin si porumbeii mai bine.
F FRUMOS FELICITARI ORGANIZATORILOR SI AN SPECIAL PARTICIPANTILOR!
Mi-am inchipuit cat de cruzi pot fi acei oamnei care expoateaza aceste minunate pasari insa acum e prima data cand vad cam cum se deruleaza in toata maretia ei exploatarea porumbeilor. Nu am sa inteleg niciodata cum poti sacrifica o gingasie de porumbel pentru placerea sau ambitia ta….
In fiecare an cad in curtea mea porumbei obositi sau accidentati, inelati deci folositi in cuse, si eu incerc sa-i redau zborului. Cateodata reusesc alteori nu. Iarna stoluri de gutani mananca in curte la mine macar atat cat sa treaca frigul.
Consider ca cei care-si trimit porumbeii in curse si-i supun atator riscuri de fapt nu-si iubesc deloc pasarile.
domnule Mircea Ionescu: in timpul de astazi se exploateaza oamenii se practica sclavia , se practica jaful pt 2 lei , se chinuiesc copii la cersit ,nu aici este problema uliu si asa si asa maninca si deacasa si de la concurs . Va-ti gindit vreodata ca bagindui in masina de concurs poate le redam libertatea !
asta este tot filmu????????????
sau asta este doar o parte din el ????????????
senzational,magnific asa ceva nu am mai vazut!!!!!!!!!!!!!
De fapt porumbelul voiajor este o pasare creata prin selectia acestor concursuri. De 150 de ani se practica acest lucru.
Intradevar unii se pierd dar cei mai buni se intorc si reprodus si specia este dusa mai departe.
daca nu i-am selecta in 3 generatii ar disparea calitatile sportive.
Nu e vorba de dragoste. Daca iubesti ceva il tii langa tine.Noi iubim campionii si selectia.
Viva porumbelul voiajor asa cum este el!!!
“Marius Tunduc:
DL Onicioiu s-ar putea sa aveti dreptate.”.Sa fac pe mine de ras :)))) domnule ori e alba ori e neagra adik este bine sau nu este bine, cred ca ar trebui sal angajati pe domnul Onicioiu :)) oamenii au depus munca, timp si bani pentru acei porumbeii, cum sa mergeti pe ghicite :)). Sincer nu cred ca domnul Marius este de invinovatit doar nu el este singurul om care a vazut masinile de transport,columbofilii cu experienta trebuiau sa se asigure de conditiile oferite de masina de transport doar suntem in romania si daca nu avem noi grija de noi, no sa aibe altii :))
Vant in pene
misto bafta in contynuare
Imi inchipui atunci cu cata emotie sunt asteptati porumbeii si cata sferinta implica neintoarcerea lor.
Scuze !
Maruys, nu va opriti din ras insa uitati cum sta treaba:
Masinile astea sunt dotate cu cele mai performante sisteme de ventilatie. In UE conform normelor de transport, transportarea porumbeilor se face in containere inchise. Temperatura nu creste peste 28 grade nici cand e afara 40 grade.
Anul trecut in aceleasi conditii porumbeii au venit de la Berlin senzational,dar si de laalte etape,pe cand anul acesta au venit prost cam de peste tot.
In fine cred ca dl Onicioiu ar merita angajat, mai ales ca de la anul sper ca altcineva sa se ocupe de treaba asta, ca sunt prea multe injuraturi si prea multa munca.
La fel vant in pene!!!
Iar mati facut sa rad,var place sa fac pe mine :) mie imi plce omul care vorbeste clar, nu ca o fi ca o pati… Daca dumneata ai primi in dar un porumbel super la mana, sanatos tun,frumos si la culoare…. dar sa nu aibe nimic in tertecuta lati opri? asa si cu masinile .Este de apreciat gestul dumneavoastra ca ati recunoscut greseala si k vreti sa o indreptati, asta arata k sunteti un om deschis si k vreti binele columbofililor, mie unu numi plac vorbele mari care “ascund” unele defecte (ex 28 grade,norme europe…) cum ati zis si dv o sa faceti la anul sa se ridice jaluzelele sa vada porumbeii afara (doar nu interzic normele EUROPENE acest lucru).
Bafta in tot ce faceti si sa auzim numai de bine
domnule Tunduc intradevar anul trecut au fost aceleasi conditi si por au venit si aveti dreptate anul acesta a fost unul foarte greu, dar anul acesta sa lansat la aceeasi ora cu anul trecut?? anul trecut sa amanat cu o zi lansarea porumbeilor/? k batea nu stiu ce vant din nu stiu ce directie??? poate la anul o sa experimentam LANSAREA NOAPTEA. Felicitari pt film dl Pricop, totusi cam scurt la kt tamtam sa facut inaintea acestui concurs national. felicitari tuturor participantilor.
Eu sincer nu am vrut sa invinovatesc pe nimeni,departe de mine acest gind..Afost doar o observatie,de a mea..Intradevar multa munca totul bine pregatit,si organizat,ceva frumos,de vis ..Dar vorba acea ,pina nu leaga Rominul si cu un pic de sirma,nu merge motorul..Adica,tot trebuie sa mai fie ceva..Ei fratilor,acel ceva poate sa coste munca multor oameni..Al participantilor al organizatorilor,si tot restul..Degeaba te chinui ,organizare frumoasa totul bine pregatit ,daca teai bagat cu masina la locul lansarii intro vagauna de zona,prost aleasa Asta doar ca un exemplu..Cu stima Baronu Focsani
foarte tare baieti , felicitari……..
Mai cip tu nu stii cum te cheama da stii cum batea vantul la Berlin? Nu vezi pe filmare cum a fost vremea vineri.
Maryus ai dreptate – icercam si asa la anul.
Baronule nu sa suparat nimeni, ca pana la urma e frumos sa e da-m cu parerea fiecare.
Cat priveste filmarea dlui Pricop ea a avut initial 48 de minute. Probabil va fi postata si aia pe net.
Eu insa i-am cerut sa o scurteze mult, pt ca 38 de minute te lua somnul. Cred ca asa cum e acum e perfect pt ca-ti trezeste emotii si nu te adoarme.
foarte emotionant filmuletul,nu mi-au ajuns un bax de servetele.cred ca mai tare m-as emotiona cand as auzi pretul
O mica observatie imi permit sa fac si sper sa o luati de bun augur! La anul in filmul prezentarii ar trebui filmata intrarea in Berlin cred ca nu este atit de greu sa filmezi un indicator ceva ca sa se stie exact locatia mai ales ca este un fel de Barcelona Romaniei! Nu vreau sa spun ca nu ar fi fost lansati de la Berlin dar cred ca un cetatean strain daca se uita pe filmul prezentarii nu o sa inteleaga decit ca a fost o lansare de porumbei in Germania si o sa isi dea seama doar daca scrie ceva in film.In rest numai de bine si cu siguranta o sa particip si eu in 2013! Multa bafta si celor care inca isi mai asteapta favoritii si la aceasta ora!
domnule tunduc stiu cum ma cheama si stiu ca acest concurs national din acest an a fost un mare esec pe care nimeni nu si l-a asumat.Ma opresc aici pt k nu are rost sa mai desgropam morti. Va doresc succes in ceea ce ve-ti face in anul 2013!!!!
Stati linistit dom’le Tunduc nu va mai obositi “pierindu_ne” cu “schimbari,inbunatatiri”si cu reforme de genul k la anul tu si prietenii tai o sa mai anbarcati pt Berlin NATIONAL
Comentariile sunt intodeauna binevenite. Domnul Tunduc mi-a spus sa filmez tot si eu am filmat. Practic filmarea insumeaza cam 4 ore . Oare ar interesa pe cineva filmare intregului parcurs? niciodata. E normal sa arunci cu noroi cand nu au fost rezultate. Inteleg cat se investeste in aceste pasari. Sunteti multi participanti care ati pierdut toti porumbeii la acest concurs dar oare la unii dece au venit?. Toata echipa care a insotit aceste doua masini au fost alaturi de porumbeii dumneavoastra. Am mancat fortat la acel chinez se vede in filmare , numai sa putem umple tancurile de apa .Sa dat apa mancare , multi dintre dumneavoastra nu ati vazut nici in imagini acel porumb . Ati avut posibilitatea sa vedeti transmiterea live . Mai comenta cineva ca sau lansat porumbeii dintr-o vagauna. In concluzie suntem rai, barfitori, nemultumiti de fiecare data. In 2013 ve-ti participa din nou,si rezultatele pot fi la fel sau de succes. O sa pun pe net toata filmarea in mai multe episoade sa linistesc pe unii dintre dumneavoastra.Daca la Medias porumbeii au ajuns acasa comentariile nu au mai fost urate.
Lumea nu ie asa de rea si birfitoare,cum ati spus.Dar filmeaza mai fratioare acolo la locul lansarii,cum porumbeii.sunt bine adapati si hraniti ,in toata masina nu numai la intrare ,grauntele la genunchi,.iar pe ultimele nivele,nimic..Filmeaza,cum masina ie bine aerisita,cum porumbeii privesc afara,nu tinuti ,cu obloanele trase,atitea zile..Numai nereguli,si vreti ca lumea sa va laude La datul mincarii,iara daca te uiti pe filmat ,cand pune jos cand pune sus graunte.Iao mai fratioare sistematic cu alimentatul,de la un capatr la altu pe nivele sa stii unde ai ramas,sa poti sai alimentezi pe toti la fel ,nu prin unele locuri pui de doua ori si prin unele deloc .Hai sa fim seriosi ca mai avem multe de invatat ,dar din pacate pe spinarea la bietele pasari..Pe cine credeti ca la interesat filmarea cu masinile pe strada,arata frate acolo,la start totul amanuntit,sa convingi omul si ai sa vezi ca lumea nu mai ie asa de barfitoare..Cu stima…
Prin unele locuri ,daca te uiti bine pe filmat,saracii porumbei dau cu ciocul pe obiectivul de filmat,crezind ca ie apa,.Pai cind ai inceput sa filmezi trebuie sa fii sigur 100 la100 ca ai facut totul perfect ,si atunci nimeni nu mai are nimic de obiectat ..In schimb scoateti in evidenta faptul ca vati chinuit voi si ca ati mancat fortat pe la restaurante chinezesti ..Vati jerfit voi pentru porumbei ..Imi cer scuze dar,asemenea afirmatii nusi aveau rostul acum…
si tot nu am vazut nici n indicator si nici o dovada ca masina a trecut pe unde ziceti.
si mai ziceti ca e lumea a dracu cand va critica nu ca voi nu santeti in stare sa aratati ce trebuie .
mai uitativa de filmuletu ala facut de cei de la UCPR si nu stiu daca a fost filmat co o camera HD si de profesionisti.
atata tevatura pentru ce?????????????????????
haideti domnu Onicioiu chiar va uitati la niste detalii care sincer nu conteaza la o asemenea curasa!!!!!!!!!
ce dracu ,cine a mancat si cine a baut !!!!!!!!!!!
domnule Pricop de ce nu ne lasati pe noi sa va raspundem la intrebare?
da pe mine unu mar interesa sa vad cele 4 ore de filmare pe care sustineti ca le aveti!!!!!!!!!
si nu numai pe mine cred ca pe toti care au avut porumbei la acea etapa de Zberlin ca mai sant oameni si in ziua de azi care cauta raspunsuri la intrebarile pe care si leau pus dupa aceasta etapa.
si cine stie poate multi vor gasii raspunsu!!!
sau nu o sa va placa de ce vor vedea sau cum???????????
Daca erau cu obloanele ridicate ,spuneati ca vau furat porumbeii, dece nu ati trimis cu containerele alea cu usi de sarma sudata. Cand Lansatorul a vazut masinile aceste super dotate cu ventilatoare ,cu aerisiri automate, priviti lansarea nici un porumbel nu a atins pamantul.Pai uitativa la filmul de la medias jumatate din porumbei sau infipt pe jos. Unul sa-i filmez placuta altu sai filmez boxele cum porumbeii erau adapati. Nu stiu cum de ma bag in seama aici , Au fost porumbei care nau vazut in viata lor asa mancare, si program pe care Ionut baiatul care sa ocupat de adapare . sa fii campion trebuie sa fii si un om bun .Apropo porumbeii nu sau lansat de la Berlin, probabil ca stiti localitatea de unde sa lansat asa ca noi am fost pe alta ulita nu in Berlin.
sal! nu vreau sa deranjez pe nimeni dar nu stiu cat de bine le este porumbeilor numai cu aer conditionat(cand mergem si noi cu masina si stam numai cu aerul conditionat dat drumul cand ne dam jos din masina mai mai ca pici jos)deci ar trebui din cand in cand sa mai si aeriseasca si masina si inainte de lansare cel putin 2, 3 ore sa fie deschise obloanele pe vizibilitate si aer proaspat…si cum a mai zis cineva mai sus ar trebui filmate si momentele cand se hranesc porumbeii dar chiar sa fie hraniti nu cum dadea acel porumbel cu ciocul in obiectiv, deci… MAI TAIE DIN ELE DA-LE DRACU…
In primul rand chiar daca fimarea avea si 10-15 ore,trebuia pusa toata pe net si astfel va faceati datoria,cine dorea sa stea sa vada toata filmarea nu avea decat sa stea.
In al-2-lea rand se pare ca atunci cand mergi prin Germania si vrei sa ajungi in Berlin,nu prea ai sanse(doar sa intrebi din usa in usa) ca nu exista indicatoarea rutiere care sa te indrume. Momentul cu adaparea si hranirea extrem de scurte,dar asta este porumbei nu sunt acasa in volierele lor,asa ca mancarea se serveste foarte rapid,cine apuca sa manance si sa bea apa e bine,cine nu ,asta e. Woauuu….cat de bune erau sigiliile la masini,domnule cu camera nici nu apuca sa le filmeze cat de cat, ca imediat si foarte usor le rupea acel domn cu mana(nici nu avea nevoie de cleste sau patent). Am aflat inca o noutate,daca sunt ridicate obloanele cand se transporta porumbei la etapele de concurs,exista riscu ca acestia sa fie furati. Oricat ar fii masina de super dotata si oricat de perfomant ar fii sistemul de aerisire,obloanele ar trebui ridicate de fiecare data cand se face pauza si masinile stationeaza, ca porumbei sa primeasca aer proaspat intr-o cantitate cat mai mare. Cik au fost porumbei care nu au vazut in viata lor asa mancare, cred ca au primit mancare la 100euro sacu,si acasa crescatorii le dadeau doar porumb,apa si bataie…… Uitati.va la filmarea facuta de cei din UCPR la etapa Donets`k si o sa vedeti ce diferenta este,dar poate ca si la Berlin este o filmarea la fel de frumoasa sau chiar mai frumoasa,dar cred ca in maxim 2 saptamani de la etapa aceea, trebuia pusa toata filmarea pe net, si nu mai erau atatea criticii,care ar putea fii oare motivul pt care nu s-a pus pana acum
Pai.la lansarea de la Barselona ,cind declara ca ,masinile au fost puse prpendicular,pe directia vintului,pentru o mai buna aerisire cu obloanele deschise,aia sint prosti,eu nu cred ..Totul este analizat si studiat,in detaliu..Una este aerul conditionat cu porumbeii.tinuti cu obloanele trase,si alta ie cu obloanele ridicate ,si sa primeasca o adiere de vint,altfel se pregateste porumbelul atunci pentru start..Inteleg nu ne putem compara noi cu Belgienii in conditiile de transport ,dar macar strictul necesar trebuie respectat,,Adica ,apa mincare sicel mai important,obuna aerisire la locul lansarii,dintrun loc adecvat..Cu pauza necesara porumbeilor pentru reprindere si tot restul..Cind ai respectat toate astea,si ai filmat totul in detaliu atunci nu mai sunt suspiciuni,si lumea nu o sa mai fie rea…Decit sa filmezi cabana aia a chinezului cu acoperisul spart mai degraba treceai un pic cu filmatul prin masina sa arati starea porumbeilor…
Acum hai sa fim seriosi,si din toata saracia voastra ,astia de la UCPR care ati organizat acest Berlin ,puneti mina si faceti rost de niste masini de transport calumea ,pentru ca astea chiar de ridicai obloanele ,ramineau dupa acea plasticele in fata tot naspa ,si aerisire cu portia …Voi nu vati saturat ,de atitea esecuri,si de concursuri catastrofa …Faceti o treaba serioasa si o sa vedeti si lume multumita ,pentru ca paharul sa cam umplut….
si filmuletu ca si lansarea,o mare dezamagire!!!!!!!!
ai taiat cam mult din orele alea dale dracu!!!!!!!!!!!
mai pune cateva filmari ca ai prea multe dale dracu!!!!!!!!!!!!!!of of mai mai!!!!!!!!!!!!
da aveti dreptate masina este ceva de vis !!!!!!!!!
dar este buna pentru puii de gaina care se duc la ferme sau la abatoare sa fie sacrificati.
belgienii si olandezii lanseaza porumbeii de la Barcelona in custi de nuiele oare de ce mai profesionistilor??????????
astia sant un pic mai saraci ca noi si nusi permit masini cu aer conditionat nu ????????????
la noi daca nu sant din fier si aluminiu nu sant bune dale racu!!!!!!!!!!!!!!!!!
Domnul Geo mi se pare ca nemultumitii sintem numai noi doi,nu vedeti ca nimeni nu mai zice nimic..Sa le fi spus noi oare tot adevarul in fata,si iam pus pe ginduri,sau mai ie valabila zicala acea ROMANEASCA,,,( cainii latra ursul merge) ..Orcum sa vazut,o drastica scadere de participanti fata de primul Berlin,tot datorita,neregulilor,si asta ie un semn rau..Acum cu aceasta abureala,sa pus capac..Asa ca,varianta cu ursu a cam cazut,si ie valabila o alta zicala (( ulcioru nu merge de multe ori la apa ..TREBUIE SERIOZITATE cu stima
Daca acesta-i filmul de care tot spuneti (http://www.youtube.com/watch?v=MEti44foIWo&feature=player_embedded#!), si se pare ca dumneavoastra sunteti din tabara adversa. Eu va respect e bine ca peste tot sunt multi nemultumiti. Nu stiu rezultatele acestui concurs ca nu mai particip .Insa asi tacea din gura sa mai comentez. Cum mai este posibil sa se deschida in halul ala portile, uitativa la acei porumbei care au cazut cu burtile de pamant. La noi nu functioneaza buna credinta hotii intodeauna au avut de comentat de lungul veacurilor si deaceea inca nu credem . Oare cine ar risca acum sa fie neserios intr-0 asemenea competitie. Sunteti zeci de crescatori care au investit in acest sport. Oameni buni care inca nu sunteti increzatori nu mai trimiteti porumbei la concurs . In ce tara din lume organizatorii au facut posibil o transmisie LIVE. Nu mai sariti de fund unu doi care nu aveti poate nimic cu acest sport ,si va bagati in seama. Incercati sa fiti corecti sa fiti de buna credinta ,si atunci nu va mai trebui nici sa filmati .nici atatea delegati.Toate astea costa .Intodeauna va fi de comentat. Saracii soferi ,ingrijitorul nu mai stiau cum sa faca sa iasa bine si vine cate unul si da cu presupusul ca nu ia filmat orasu placuta .Da frate bani si mergi in escursie . Greseala e a mea ca ma bag in seama cu ………………./
@Pricop Iulian: se pare ca nu prea intalegeti ce se vorbeste p-aici si ce vor majoritatea columbofiliilor de la sefii federatiei care au organizat acest asa zis maraton natinal. Aici nu e vorba de tabara adversa sau ce alte lucruri mai credeti d-voastra, este vorba despre asa zisa “transparenta totala”,despre care se vorbea cu privire la acest zbor,dar se pare ca acest zbor s-a facut cu “obloanele lasate jos” asa cum erau si porumbei in masini. Uitati-va la topicu unde fost aratate filmarile de la etapa Donets`k si o sa vedeti peste 98% din comentarii de felicitarii,oare totii care au comentat la acel topic erau membri ucpr,nu prea cred. Vorbiti ca nu mai functioneaza buna credinta,dar oare in anu 2012 din care nu mai e mult si vine 2013,mai sunt oamenii obligatii sa creada in vorbele unuia sau altuia,si mai ales in oameni care au numeroase antecedente(la cei din federatie),oare se cere asa de mult ca sa vada lumea o filmare care sa puncteze detaliile esentiale. Deci cei care comenteaza,sunt “hotiiiiii……”. deci nu mai au oameni voie nici sa-si spuna parerea,asta-i tare.
FELICITARIIII…… asta chiar nu stiam,adica noi care suntem in urma Belgiei,Olandei,Germaniei in sportul columbofil,iar noi am facut in premiera Mondiala prima lansare Live. Da domne, ce draq era asa greu sa se filmeze placuta orasului,sau Berlin nu are asa ceva,sau e vreo taxa speciala de zeci de mii de euro daca cineva vrea sa filmeze placuta acelui oras. “Da frate bani si mergi in escursie” asta e mare tupeuuuu……,din ce bani credeti domnule ca s-a organizat acel concurs,nu tot din bani columbofiliilor care au participat la el si care vor sa vada si ei o dovada ca s-a desfasurat corect ,sau au scos banii din contul lor personal (sefii din federatie),si au platit ei,iar crescatorii au bagat porumbeii gratis la aceea etapa.Da,domne,aveti drepatate cand spuneti ca toate alea costa,si tocmai de aceea vor columbofili dovezi,ca totul s-a facut pe banii lor,chiar si d-voastra ati fost platit din banii lor ca sa filmati si se pare ca ati filmat………
faceti cumva filmarii si la evenimente pulice si private(nuntii, petrecerii si alte alea…..)
Va promit , dupa ce ma linistesc cu comenzile mele am un sit al meu care il facusem pentru porumbeii mei. aici pentru ca am spatiul suficient voi pune fotografii, tot ce am filmat pe intreaga deplasare , si placute ,si strazi si sa aveti o transparenta. PS. asi fi curios cati porumbei sau strans la acea etapa care a fost din cate am auzit o catastrofa, cu pierderi imense. Spun de credinta ca am trebuii sa fim corecti toti ,si atunci si costurile vor fi mai diminuate. Eu nu stiu cum functioneaza sistemul dumneavoastra stiti poate mai mult ,eu aici mam enervat putin ca solicitati atatea detalii de parca nu ar fi fost real. Spuneti de aer porumbeii erau foarte putin pe boxe. Ventilatoarele alea functionau tot timpul acum nu stiu daca poate exista masini si mai sofistcate decat acelea. A impresionat delegatul din Germania,deoarece langa noi se afla inca o masina din Polonia care se pregatea si ei de start pentru a doua zi. o epava de masina cu boxe .oricine putea fura un porumbel sau chiar o pisica cu usurinta putea agata un custile acelor polonezi. Voi activa situl si voi pune pe el toata filmare in episoade. http://www.pigeonvrancea.ro .
Acum mi-am amintit ca eu am editat si am urcat filmulete in timp real atunci dar multi poate nu au vazut Priviti aici si o sa revin pe aceasta pagina .http://pigeonvrancea.ro/porumbei.html
Daca ma e timp mai pun, ca inca mai am multe imagini,ma rog sa finalizez Si nu mi-ar mai trebui cat oi mai fi sa ma complic cu aceasta ramura de sport.Va doresc sa aveti un an mai bun .Sa fii un crescator bun “trebuie sa fii si un om bun“succes tuturora.
http://www.porumbei.ro nu stiu cum poti rezista
@Pricop Iulian:Aveti informatii total gresite domne,la etapa Donets`k organizata de cei din Ucpr,au fost peste 4000 de porumbei si peste 1000 de crescatori(au fost si din alte federatii,nu doar din Ucpr),la Berlin cati porumbei au fost oare si cati crescatorii din alte federatii in afar de fcpr,de ce oare dadeau sefii din federatie vina pe etapele anterioare ca ar fii fost foarte grele si ca s-ar fii pierdut foarte multi porumbei si nu mai aveau columbofili ce sa bage la berlin,da uite ca unii din fcpr chiar au avut porumbei si au ales sa bage la Donets`k in loc de berlin,de ce oare?!,oare au stiut cum a fost in 2011. Si etapa de Donets`k chiar a fost un foarte,foarte buna,a doua zi de concurs a fost plinaaaaa de sosiri. La etapa Donets`k de ce o fii fost oare 10 ron pe porumbel imbarcat,iar pt berlin era 100 de ron pe echipa de 5 porumbei(deci daca cineva vroia sa bage la berlin 2-3 porumbei,pt ca pentru atatia avea banii sau poate credea ca atatia porumbei din cresctoria lui ar face fata la o asemenea distanta,trebuia sa platesca tot cat unu care baga 5 porumbei). Faptul ca cineva cere detalii,are tot dreptul domnule,cand stie ca aceea etapa a fost realizata si cu banii lui,ala nu e MOTIV de enervare. Spuneti ca erau putini porumbei pe boxa si aerul conditionat functiona in continu,dar nu a zis nimeni ca erau 30-40 porumbei pe boxa,iar in legatura cu aerul mergand tot timpul si obloanele lasate jos,e cam nasol pt ei(nu auzeati si la TV vara asta cand au fost foarte multe zile peste 40 de grade cand medicii avertizau oamenii sa nu stea cu aerul conditionat pornit tot timpu in casa,ca nu e bine pentru sanatate),sau porumbei sunt roboti,nu sunt si ei fiinte si nu au nevoie de ochii ca sa vada drumul spre casa,oare atat de mult aer conditionat le face bine la ochii. Oricum si daca ar aparea filmarea acum, asa tarziu dupa aceea etapa este o “Bila Neagra” pt federatie. Cica Fcpr,sportul columbofil suprem, “Transparenta 0” hai sa o lasam moale,ca e jalnic…….
@ pricop iulian:”Spun de credinta ca am trebuii sa fim corecti toti ,si atunci si costurile vor fi mai diminuate.”,asa e domne cei de jos(adica columbofilii de rand) sunt corecti,ei platesc tot ce l-i se spune,dar vor si rezultatul pt ce platesc. Uite ca cei din ucpr au filmat cum au putut si le iesit foarte bine,au punctat detaliile esentiale si a fost si mai ieftin pretul/pormbel angajat fata de fcpr
Ratatilor va certati intruna. Va raspunede omul ca prostul si l luati la baza. Daca nu va place nu mai participati si nu mai compaarati berlin cu donet ca nu e cazul. Daca nici masiniæe alea nu s bune zburati cu cotetele alea deschise de se duc pirumbeii ca si cartofii. Rusine
@ropo: ok,daca noi toti suntem “ratati” si tu esti asa destept si ai intales tot,poate vrei sa ne explici si noua,eventual ne facei un desen ceva,sa intalegem mai bine. Nu l-a luat nimeni la baza pe domnul pricop iulian,se vede ca ai intales tot,puneam doar neste intrebari banele,la care se evita un raspuns corect pe inatlesul tuturor,dar se pare ca tu pricepi mai bine ca restu. Fiecare federatie se lauda in fiecare an cu cate un zbor national de mare anvergura si de aceea era comparat Donets`k cu Berlin. Rusine noua care punem neste intrebari simple si normale,sau sa-ti fie tie rusine ca faci oameni “ratati” fara sa aduci vreun agrument
E foarte greu sa fii organizator si sa multumesti pe toata lumea, mai ales cand etapa e una foarte grea sau catastrofala. in schimb sunt unele aspecte cand columbofilii au dreptate. eu cred ca toti au argumente pt cele afirmate si cred sincer ca exista intentii bune si toti doresc conditii cat mai bune pt porumbei atat de transport cat si la lansare. cu toate acestea exista situatii pe care nu le poti anticipa si e foarte greu sa gasesti solutia cea mai buna pt 100% din crescatori. as vrea sa va dau cateva exemple de la imbarcarea pt Donets”k unde au fost si cativa nemultumiti cu toate ca etapa a fost una destul de reusita tinand cont de conditiile meteo,lansarea intarziata si distanta 900-1200km. 1. -cu 2 saptamani inainte de imbarcare fiecare columbofil trebuia sa anunte cu cati porumbei va participa la concurs.datele se centalizau si se stia de cate masini e nevoie . anuntati au fost aprox 1000 porumbei. la imbarcare au venit 4000 . au organizatorii vreo vina daca porumbeii vor fi aglomerati? Nu cred. doar flerul si realismul organizatorilor au facut ca sa fie angajate 2 masini.
2-la aprox.1 ora de la inceperea clemarii a inceput ploaia. toti cei aprox 600 de columbofili ar fi vrut sa intre in incinta salii de clemare(aprox 80 mp) cu tot cu porumbei. au organizatorii vreo vina ca a inceput ploaia sau ca atat e capacitatea salii? Nu cred, cu toate ca au fost multi nemultumiti.
3-au fost 8 sau 9 comisii de clemare dar foarte multi au ceasuri mecanice si dureaza mai mult clemarea. a cui e vina?
4- de cate ori vine propunerea de modernizarea -renovarea spatiului de imbarcare sau inchirierea altuia, de atatea ori se respinge.
As vrea sa spun ceva si despre masinile de transport porumbei .pt mine acest subiect e primordial si studiez de mult timp toate masinile de transport porumbei si le analizez foarte mult. si aici sunt multe de spus si toate au avantaje si dezavantaje.pt ca am fost de multe ori delegat pot sa spun ca am vazut si partile bune si rele ale lor.
1. Masinile Geraldi cu jaluzele. -sunt bune pe timp de canicula pt ca pornesc a.c si pe timp de ploaie mai ales vijelie ca porumbeii sunt protejati 100%. cred insa ca pe timp de zi fara canicula si pe timp de noapte( fara ploaie) ar trebui sa circule cu jaluzelele ridicate.-in timpul hranirii si adaparii ventilatia trebuie pornita si iluminatul,neaparat jaluzele lasate.daca nu sunt lasate jaluzelele porumbeii (unii)vor sta si vor astepta hrana pe partea exterioara a masinii unde este mai multa lumina.
-au avantajul imbarcarii porumbeilor direct in boxele masinii care mai apoi sunt introduse ca pe raft in masina.porumbeii nu mai sunt luati la mana inca o data ca la alte masini
-numarul de porumbei/boxa recomandat de fabricant nu trebuie depasit nicicum.e calculat a.i toti porumbeii sa aibe loc sa manance si sa bea.
-rezervoarele de apa ar trebui curatate/dezinfectate des pt ca se stie ce se depune pe fundul lor fiind mereu pline cu apa.sau sa se puna in ele albastru de metilen.
-in cazul cand sunt mai multi por pe boxa unii cu siguranta vor ramane memancati/neadapati
-hranitorile se golesc cam greu de hrana pt a putea fi pusa apa.
-Au marele avantaj al lansarii,poate modalitatea perfecta de a lansa,fara a da in gratare,fara a se lovi unii de altii,fara riscul ca usile sa revina inainte de a iesi toti por sau de a se lovi de pamant.
-au avantajul ca porumbeii pot fi hraniti/adapati oriunde datorita rezervoarelor de apa. Succesul unei etape depinde 90% de delegat.
2. Masinile cu containere normale cu hranitori in lateralul containerului(adica unul pe boxa ca cele Geraldi). au dezavantaj pe ploaie/vijelie sau canicula. au dezavantajul hranirii tuturor porumbeilor dintr-0 boxa pe o portiune de max 80 cm. cati por mananca? aprox 8. sau 16 in doua ture. sau 21 in trei ture. cati por se permit pe boxa la fond? 35,30 sau minim25,dar nu stiu la cate etape vor fi 25/boxa. sa nu mai zic si ca la unele etape de demifond se pleaca cu 2 zile inainte de lansare,pe ruta Ukraina si necesita hranire.
-au marele avantaj(pt delegat) ca hranirea se face foarte usor,comod simplu si rapid.
-sunt utile pt etapele de viteza,demifond unde e necesar maxim o adapare.
-timpul necesar hranirii este mai mic si se poate pleca mai departe spre locul de lansare
-de obicei, genul acesta de masini au jgheaburile fixate pt a nu fi luate de curent in timpul mersului. in ele se aduna excremente peste care se pune hrana si peste hrana ramasa (daca ramane) se pune apa. apa nu poate fi varsata .
-au marele dezavantaj ca lansarea este traditionala.porumbeii de sus pica pe cei de mai jos. ultimii de jos dau de pamant.(cand e pamint e bine. rau este cand e asfalt sau paioase umede -rar se mai ridica porumbeii cazuti in grau ud)
-daca masina nu e asezata pe un plan drept,echilibrata,dupa deschiderea usilor exista riscul ca acestea sa vina inapoi si vai de porumbeii care dau in ele.
3. Masina cu container cu trape de lansare si jgheaburi de hranire in interiorul containerului.
-mi se pare cea mai completa si utila pt transportul la etapele de fond si maraton.
-au dezavantaj pe ploaie si timp rau sau canicula
-lansare se face simultan dar cu trape.porumbeii nu mai cad unii pe altii.
-nu mai xista riscul revenirii usilor de lansare
-lansare poate fi facuta de un singur om
-hranirea ofera avantajul ca porumbeii dintr-o boxa pot manca/bea din doua tavi a.i fiecare apuca cateva boabe sau mai multe in fct de cata mancare li se ofera. am observat fenomenul ca delegatii prefera sa dea mancare mai putina pt a nu mai goli tavile ca mai apoi sa puna apa.
-au dezavantajul (pt delegat) ca trebuie mai multa munca si se pierde mai mult timp cu hranirea/adaparea in conditiile in care cel delegat pt treaba asta chiar vrea sa-si faca datoria.
-la locul hranirii se face putina mizerie(boabe) cand se golesc tavile de boabe pt a pune apa
-au dezavantajul ca trebuie parcate langa o sursa de apa deoarece intra mai multa apa in tavi decat la masinile de la pct 2.
Am insistat cate o data cu delegatul, dar tot ce am scris e din experienta si pt ca am observat ca delegatii(unii) pleca ca in excursie si au o singura grija:sa le ajunga berea sau vodca pana la imtoarcere. PORUMBEII raman pe un plan secund si foarte putini realizeaza ca lipsa unei mese sau a apei poate compromite o etapa.
Nu scriu din rautate sau pt ca as avea ceva cu delegatii sau transportatorii ci doar vreau ca ei,PORUMBEII si bunastarea lor sa fie pe primul loc in tot ce facem atunci cand alegem transportatorul,cand stabilim delegatul sau cand stabilim data si ora lansarii. sper ca nu am suparat pe cineva si mai sper ca cei care care bau posibilitati sa investeasca intr-o masina de transportat porumbei sa tina cont ca nu transporta cartofi ci transporta niste atleti carora noi le cerem foarte mult cate odata si ar trebui sa le oferim la fel de mult. sau cel putin conditii bune de acasa pana la locul lansarii. succes si ganduri bune tuturor in tot ce faceti!
unde sunt majoritatea porumbeilor lansati de la berlin 2012??/