Va invit sa imi trimiteti poze/filmari cu porumbei foarte batrani din crescatoriile voastre, sa admiram cei mai batrani porumbei veterani.
Puteti vizualiza mai jos 21 dintre cei mai batrani porumbei din Romania.
Seniorii crescatoriilor noastre
Cel mai batran porumbel din crescatoria porumbei.ro (2021).
Rosul e de 2004 si e tata puilor. Trimis de Fisher (in 2021).
Tot de la Fisher. Albastru de 17 ani.
Trimit doua poze cu veterana crescatoriei mele care anul acesta (2019) implineste frumoasa varsta de 24 de ani. Mentionez ca femela este la mine in crescatorie din anul 2000 si a reprodus cu succes pana in anul 2010.
Valentin
Topic pornit in 2010:
Salutare,
Ma numesc Florin Giumba, sunt din Constanta, si as dori sa va prezint un porumbel al bunului meu prieten si columbofil Mircea Mocanu. Doresc sa mai adaug la aceasta categorie inca un pioner al vazduhului iesit la pensie si care se bucura de viata din plin. De mentionat ca tine doua femele la boxa desi el nu mai reproduce, probabil le-a cucerit cu charm-ul lui… :))))
P.S. Nu am reusit sa-i prind seria exact, ptr ca a facut fite la sedinta foto…….
Topic din 2013 cu alti porumbei veterani din Romania:
porumbel din 1991, nu mai reproduce de 5 ani !
Crescator: Dani
—
porumbelul e din 97′..reproduce foarte bine, e in forma foarte buna nu am niciun fel de problema cu el
Crescator: Necsoiu Andrei
—
Porumbel din 92 Cu rezultate deosebite in tineretea lui nu mai reproduce.
Crescator Broscoi Adrian
—
Porumbel din 98 Cu rezultate deosebite in tineretea lui este liber si reproduce.
Crescator Leas Armando http://armando.sunphoto.ro
—
Porumbel din 91 – Origine Ludu Vasile. Pasarea inca reproduce foarte bine. Fratele lui din 2010 a luat locul 1 din 13600 porumbei angajati pe zona de vest la prima etapa de fond in 2012. Tatal porumbelului din 91 era din 90 si a murit in 2011 in iarna din cauza gerului.
Crescator: Emi Leonte
—
Mascul de ’92, nu mai reproduce de 5 ani dar este mascota crescatoriei si nu ma indur sa il elimin. Mai zboara ocazional cu stolul(cand este cald) 1-2 ture.
Crescator: Malacea Bogdan
—
Mascul de 1998, este liber nu inchis la matca si reproduce mai bine decat altii mult mai tineri, in plus nu isi arata varsta dupa parerea mea.
Crescator: Soceanu Daniel
—
Salut, numele meu este Florin, si m-am gandit sa facem un recensamant sa vedem care este cel mai varstnic porumbel la ora actuala in Romania. Eu detin un mascul solzat cu inel de 1996 pe care il puteti vedea aici.
Despre starea lui generala pot sa va spun ca acum este buna de cand a venit caldura, insa a facut mari eforturi ca sa treaca peste iarna grea de care am avut parte cu totii. A fost foarte slab insa acum a inceput din nou sa se ingrase si a dat toata haina veche jos, aflandu-se in plin proces de reinnoire. Nu mi s-a mai intamplat niciodata sa naparleasca porumbeii acum atat de tare incat sa nu mai poata zbura dar pe el il inteleg pt ca din cauza varstei a fost foarte afectat de frig.
Astept comentariile voastre cu alti veterani daca sunt poate si mai batrani. Numai bine!
———-
Ma numesc Ionut Vasile , sunt din Leresti, Arges si detin un mascul din 1994 ( 1060 DV 05498 94). In ciuda varstei inaintate nu am avut nicio problema de genul : oua limpezi , nu se mai imperecheaza , nu creste puii…., ba chiar scot cate 3-4 serii pe an si sunt crescuti impecabil . Nu si-a pierdut nici calitatile de exceptional reproducator , drept dovada in sezonul pui 2009 am avut 2 fete din el care au zburat pana la Kaplany , una din ele ocupand locul 4 pe club. Referitor la naparlire sau starea lui generala nu are nici cea mai mica problema . Sper sa reusesc ca si peste un an sau chiar mai multi sa va trimit poze si detalii cu si despre el .
Va multumesc pentru atentia acordata !
Vant in pene !
———-
Ma numesc Catalin, sunt din Roman si detin o porumbita din 1993 de la domnul Paul Mihailescu. Porumbita a fost zburata pe 3 rute ungaria polonia si turcia fond si maraton. Cand am luat-o era intr`o perfecta stare de sanatate, zbura cot la cot cu porumbeii tineri ,iar un fapt ce m-a impresionat este forma acesteia ,toata iarna a zburat pe afara si in ciuda atacurilor de uliu ea nu a fost prinsa cum au fost altii mai tineri. Acum este la matca si astept sa depuna oule. Anul trecut a scos, speram sa scoata si anul asta .
———-
Trimis de Cornel – mascul din 1989 albastru e cam slab si nu a scos anul asta pui
———-
Numele meu este Enache Marian sunt din judetul Dambovita comuna Ion Luca Caragiale, detin un mascul de 1999 cattrysse. Masculul este inca fertil anul asta din pacate nu are femela. In 2009 un pui scos din el a zburat etapa de Kaplani.
———–
Dunarintu Alin: am trimis foto cu un mascul de 93 al unui bun prieten al meu Somacu Costinel. Masculul este liber, a zburat chiar toata iarna afara, in ciuda atacurilor dese ale uliului si spera sa reproduca si anul acesta, avand in vedere ca anul trecut 2009 a reprodus un pui, fiind inchis la matca. Un foarte frumos si valoros exemplar, am avut chiar si eu pui din el, de care am fost foarte multumit. Vedem din ce in ce mai rar astfel de porumbei, cinste celor care ii ingrijesc pana la varsta asta si le acorda atentie sporita.
———-
George din Arad com. Fintinele: am un mascul din 97 care inca reproduce, am oua la el.
—
Ma numesc Mihai, jud.ALBA si am un porumbel care la aceasta varsta se mentine super.RO 071983-1992 inca cloceste si scoate pui chiar si la aceasta varsta. Cand este liber zboara alaturi de ceilalti porumbei ca un porumbel de 2-3 ani
—
Este un mascul din 1994 din linia Jules Ryckaert de la domnul Vasiliu Mihai din Botosani , porumbelul are multe performante printre care : Loc 2 Fond Palmares National , Loc 85 Nat.Fond , Loc 12 Fond National , Loc 23 Olimpiada Blackpool Anglia . Are un fiu loc 1 National si 2 nepoti unul Loc 11 National si loc 18 National etc.
Anul acesta a avut doar oua limpezi.
Interesant topicul. Imi puteti trimite pe mail poze pentru publicare daca aveti prin cusca vreun porumbel mai batran decat cel prezentat.
Mereu mi-au placut porumbeii batrani, altfel ii cunosti, le stii comportamentul, stii la ce sa te astepti, ai baza pe ei. Sunt un fel de veterani avand in vedere cate pericole ii pandesc pe porumbei in scurta lor viata. Pui se nasc multi, yearlingi sunt multi, la 2 ani incep sa se imputineze… si tot asa, in fiecare an trec toti prin sita. La 10 ani sunt deja niste mici monumente.
Cunosc un prieten care are por de 94 care inca ia ouat acum dar ia scos amebele oua limpezi…am sa vb cu el sa faca o poza sa trimita…
uau.. impresionanta varsta :O cel mai batran porumbel pe care il am eu e din 2006 :))
Si eu am avut o Femela din …98
sunt curios daca mai reproduce??
cel mai batran porumbel al meu e un mascul albastru de 99 care inca mai reproduce si e mai ager si mai infocat dupa femela ca unul de un an sau doi el e ”regele ”compartimentului de matca!!imi e foarte drag si a avut si performante in perioada sa de varf!!
dupa cum se vede arata excelent!ne-ar face placere sa stim mai multe despre acest exemplar:daca in tinerete afost un bun zburator,reproducator ,etc.oricum felicitari
chiar akm am unu de 95:):):):) si chiar scoate oua:)dar limpezi:)
asta din poza nu pare de 96:)
Eu am un rosu din 90 si inca mai da pui(anul trecut).Anul acesta l-a parasit femela pt unul mai tanar.Nu mai iasa din voliera decat foarte rar si parca nu mai are pofta de viata.Eu il am din 93 de la un prieten din liceu si e printr putinii porumbei din voliera mea care nu a fost niciodata bolnav.
cunosc un columbofil in ITALIA, orasu MILANO, detine peste 300 de porumbeii, are un mascul vanat din 1989, il tine inchis ca nu mai poate zbura ,e si foarte slab si sta tot timpul cu penele zbarlite , cand o sa trec pe la el o sa-i fac o poza sa il vedeti si voi . SANATATE VA DORESC LA TOTI COLUMBOFILI !!!
Eu am de 1998 cel mai batran
si eu am un prieten are un mascul de 94…are pui la el …o sa ii fac o poza …sa o trimit
Hmm il stiu pe faimosul Dracula are 17 ani si traieste inca.
295938/1992 zboara afara foarte bine-proprietar Bogdan Simion -pot trimite si poze
Sa va traiasca inca pe atat!felicitari pt. ca ati putut sa ii oferiti ce i-a trebuit sa rezista atat
am unul 1992 de cotek anker
Nu e singurul si nici cel mai batran ,personal am vandut domnului Boscu de la Botosani un mascul cu nr.200443-1994 cu multiple titluri castigate atat el cat si fii lui care MAI REPRODUCE INCA.E un mascul albastru puternic care are f.multe zboruri la fond si maraton http://light.sunphoto.ro/photos/normal/I/IWISLTGRWSXBCTDNPLC.jpg .
Eu am un mascul de 1994 din care anul trecut am scos 3 serii de oua bune iar anul asta l-am imprumutat unui prieten. Inca nu a scos oua . Masculului i se spune BARBITA si provine de la Coman Florin Catalin (Bucuresti). Eu lam cumparat acum 3 ani.
domnu’ seby nu vreau sa fiu nesimtit dar autorul articolului a zis ”si m-am gandit sa facem un recensamant sa vedem care este cel mai varstnic porumbel la ora actuala in Romania”, asa ca nu trebuie sa venim cu porumbei din milano
domnule andrei a fost acum citeva luni bune in urma un topic cu acel porumbel foarte batran al carui proprietar murise nu mai retin exact dar avea cativa ani buni daca nu ma insel….
Am mai adaugat un porumbel la topic.
Frumoasa pasarea Dle. Vasile… o fi de la Natural? Asa pare dupa inelul 2.
frumosi porumbei bafta si la cit mai multi pui din iei.
incredibil , nici nu stiam ca un porumbel poate trai atat!!!!
cel mai batran porumbei care lam vazut la un columbofil de la noi a fost de 1992
stiu la cineva o femela din 1992 de vreo 3 ani nu se mai oua dar este tinuta ca trofeu….numai bine
eu am un mascul din 02 cel mai batran:D
Dracula 068682-93. Proprietar Matei Romulus. Anul trecut scotea, acum nu stiu daca mai fecundeaza.
pt florin…ne poate d a mai ulte detali despre porumbel despre performantele sale, zona de unde este (cu sig zona de campie pe la mine nu ar rezista din cauza uliului).dc are ceva urmasi clasati ….pasari frumoase jos palaria….-))
Dle Vasile dupa cum arata pasarea nu pare atat de batrana.Si in al doilea rand cred ca inelul DV este un inel vechi pus impreuna cu cel de la Natural.
Ar fi foarte interesant daca s-ar oferi detalii despre aceste pasari longevive, cum ar fi:
– cu ce sunt / au fost hranite;
– daca li se administreaza periodic sau nu medicamente, vitamine, vaccinuri, suplimente etc.;
– daca sunt / au fost tinute inchise iarna;
– ……… lista poate fi lunga.
http://www.porumbei.ro/mosneagul-40367-1986-rsr/ oare mai traieste?cred ca el detine titlul:D,respect.
salut sunt cristi…..un fost columbofil.m-am lasat de columbofilie akum 3 ani(in toamna),cand am vazut si cel mai batran porumbel voiajor.intrand in crescatoria unui bun prieten(mult mai bataran ca mine)din comuna natala(brebu prahova)la un moment dat imi spune:vrei sa vezi un veteran?iar eu i-am raspuns ca da…imi da sa ma minunez o pasare:un mascul gut cu pene albe DIN 89.La inceput nu am crezut eram de aceeasi parere cu multi din voi ca poate fi un porumbel mai tanar cu inel vechi dar erau anumite caracteristici care contraziceau acest lucru:nu isi mai putea tine aripile ridicate(ii atarnau penele pe jos,mentionez ca era sanatos tun)penele pe el precum hainele foarte vechi,cantatul care nu se auzea tare ci destul de ragusit,plus de asta pe ploape si in ochiul sau se putea observa trecerea timpului…..:(…pui nu mia scosese de vreo 3 ani de atunci.3+3=6…facand o socoteala a putut face pui vreo 15 ani….parca era un porumbel din al 2lea razboi mondial:( din nefericire in primavara anului 2008 s-a stins din viata.a fost separat intr-o cusca sa isi dea duhul…..de batranete.l-am vazut iar……pacat ca in columbofilie decat foarte rar se acorda seriozitate in ceea ce privesc comentariile lasate….pacat ca pasarile nu sunt apreciate pentru valoarea lor adevarata…DRAGOSTEA DE A TRAI PENTRU A-SI FACE STAPANUL FERICIT…CU RESPECT PENTRU TOTI:))
Dentin un mascul de 98 …. se tine destul de bn chiar zboara 1-2 h p zi …. sanatate curata ;) nu lam mai injectat d 3 ani d zile … dupa 10 ani de vaccinuri corpul unui porumbel devine imun ;) ..o asa zisa teorie a conspiratiei
Catalin… multumesc pentru ca ne-ai reamintit de Mosneagul. Tulburator articol, uitasem de el.
cel mai batran porumbel care lam vz a fost la un vecin anu acesta el fiind din 1991 culmea chiar si de aceasi varsta cu mine si de scos pui nu scoate decat cate 1 singur si oua numai cate un ou incerc sa fac cateva poze sa va trimet:C frumos topic bafta in 2010
bricoux 100% de la raposatu Valcu masculul e de 96 in 2009 ascos 6pui din 6 oua acum are doua oua cu pui care vor ecloza in cateva zile. Mai am doua femele de 99 care inca oua si scoate pui
detin un mascul albastru bricoux x aarden x van spitael din 1996, o femela solzata din 1997 si inca un mascul solzat din 1998. am sa le fac cateva fotografii si am sa trimit si originea porumbeilor. tin sa va precizez ca toti porumbeii reproduc fara probleme…!
da foarte frumos articolul cu Mosneagul.. am amintit de el.. si am postat comentariul:))
cel mai batran porumbel al meu a fost un mascul 99
mosneagul o mai traiiii??????
detin un DV din 2000 care reproduce foarte bine, dar recunosc ca este ajutat de femela care este din 2009, atit hrana si tratamentul le primeste odata cu ceilalti nu fac diferenta.
Am mai adaugat o femela de 93 la topic.
am mascul din 1989 dar nu a scos pui anul asta anul trecut am avut un pui de la el
Am un mascul nascut in 1990 inca reproduce si zboara pe afara
Pt. porumbei.ro : masculul are inel de proprietar ” Weib & Sohne ” Germania , nu este de la Natural.
In cazul in care o sa va reapucati de porumbei va pot face cadou un pui din el.
cel mai batran porumbel al meu este un mascul solzat de 2003.
Pt pozitia 33 : Va salut ! Nu am pus pasarea aici ca sa ma laud ca am si eu porumbei.Nu am niciun interes sa va mint si nici nu as castiga nimic daca as face asa ceva.
Porumbelul are inel de proprietar “Weib&Sohne” si nu a zburat niciodata , a fost numai pentru reproductie. Este importat direct din Germania de un prieten care l-a tinut 10 ani si apoi l-am cumparat eu.
Salut am si eu un mascul din 1992 si inca reproduce si este la matca din 1993 a stat numai inchis,pot sa va spun k e un foarte bun REPRODUCATOR o sa incerc sa va trimit o poza cu SULTAN;pt k acum nu sunt in tara.ciao.
si eu am un mascul yugoslav din 97 il am de anu trecut din toamna acum am oua la ell cu o femele din 2002 darstiu pe cineva ce are o femela din 90 dar nu mai scoate de vreo ani din cite mio zis iel
am si eu albastru din 1993 dar nu am mai reusit sa scot din el si l-am dat si pacat de el k a fost 5 ani la rand in expozitie dar nu mai avea rost sa il mai tin dak nu am mai reusit sa reproduc din el
anul trecut mi-a murit un mascul in varsta de 31 de ani, a scos pui pana la varsta de 28 avea seria 18477 RSR sigur nu o sa creada nimeni dar va spun ca e adevarat nu am crezut ca un porumbel poate trai atat
am avut si eu o porumbita din 1997 dar nu a reusit sa treaca peste iarna :(:(
la atatia ani nu cred ca va mai fi bun de reprodus?????
vali pralea are un mascul din 92 si tot reproduce.
a mai fost postat MOSNEAGUL pe porumbei.ro si era din 86 anu trecut
si cred ca si acum traieste
buna
, domnul puiu hurmuz din galati , are un mascul de 1992 :”ben” este scos la dansul ,deci sigur este de “92′, fratele sau sa pierdut la un zbor de bacau dar el a zburat bine ,acum traieste destul de bine in compartimentul “pensionarilor “,primeste ratia zilnica de vitamine de uz uman ,marge leganat ca o rata si nu mai fecundeaza cam de trei ani ,a fost hranit cu amestec facut de crescator ,revin si spun compartimentul “pensionarilor ” este locuit doar de pasari care sunt foarte varstnice si pe care din respect ptr ceea ce au realizat le tinem ca trofee . salutari si multa bafta . incerc sa revin si cu o poza
buna.am si eu un mascul din 2001
am si eu un mascul de 98 venus, brikman l am cumparat anul trecutde la cineva deoarece nu am vazut asa un porumbel cu vitalitate deosebita e si frumos a scos deja 2 pui super frumosi sunt multumit de el ,
Salut ,pana la urma care este varsta maxima atinsa a unui porumbel!?
are un prieten porumbel cu acte din 99 si are nari mai mari ca alea de 10ori
cu ceva vreme in urma am vazut un topic aici pe site cu un mascul din 1986 parca…nu mai stiu exact…ce-i drept porumbelul arata destul de rau si cu siguranta nu mai reproducea,dar era un veteran intre porumbei!!!
Porumbita din 1993 nu prea pare a fi din 1993.Nu se stie.Eu am un mascul din 2009 si are inel de 1996.
Cel mai batrin porumbel pe care l-am avut a fost un tippler negru,1127 – 74 – RSR!A fost si unul din cei mai buni.L-am primit de la tatal meu in 84.Interesant ca de la 12 ani nu a reprodus timp de 2 ani cu nici o porumbita,dar la 14 ani a scos 3 pui cu o porumbita tinara,pe care mi-a luat-o uliul la zbor.I-am dat alte perechi dar iarasi toate ouale au fost limpezi.A murit de batrinete in toamna lui 89 la virsta de 15 ani.
si eu am unu are 17 ani si inca scoate pui
Scuzati-ma ca schimb subiectul dar citind majoritatea comentariilor am observat ca numai masculi ajung la o varsta respectabila nu prea am auzit de o femela mai varstinica:|stie cineva sa imi spuna cam cat traieste si o femela,in medie?
pentru Augustin
Daca imi aduc aminte bine, cel mai batran porumbel despre care am citit, era unul numit CAISER( regele) un veteran de razboi. Despre acel mascul citisem ca avea la 21 de ani cate 2 pui la fiecare tura si curios si cu o femela de 8 ani. Dupa cum scria in articol, a trait 32 de ani.Era un ros tigrat EXCEPTIONAL. Mai multe gasiti in caretea Cresterea porumbeilor voiajori
salll cel mai batran porumbel al meu este din 1997 si tot mai treieste si vreau sa mai scot puii din el ;)
salut sunt vladut din fantaNELE judetul arad si am si eu un porumbel din 98 dar nu prea arata asa batran iese in fiecare zi din volier si zboara mai mai bine decat cei tineri
am si eu un mascul de 1992 Dejica Andrusiak l-am cumpart de la un colubofil care mi-a garantat ca scoate si a scos de o sapt 2 pui totul e ok deocamdata.
sieu am un mascul albastru de 95 si nu am nici o problema cu el
am deja 2 serii de pui din el si dupa cum se vede k ii merge cred k o sa mai pot scoate din el inca vreo 3-4 ani
ii ca un fecior:)))
Merci mult ca ne-ai reamintit cataline de MOSNEAGU ceo mai fi facand?Oare a trecut cu bine peste iarna grea care tocmai sa dus?Tulburator articol si longevitatea acestui batran porumbel .Cine a postat acel articol va rog mult in numele tuturor poate ne mai puteti da de stire despre starea lui sau daca mai traieste.El Mosneagul chiar se vede ca este o pasara cu o varsta considerabila.Sanatate maxima tuturor.
Am mai adaugat 3 masculi. Chiar ca domina masculii…
am si eu un mascul din 1992 , o sa trimit poze cu el daca doriti sal postati
eu am o fem baltat pe rosu (se poate vedea pe pag mea la albumul femele)din 2001 si are inel din 93 deci nu poti sa te iei dupa inel … fem este scoasa la mine.
pt vladut din fintinele unde stai ca si eu sunt din fintinele si eu am un mascul din 97 dar ii inchis nu imi zboara afara stiu o femela din 91 la un crescator si anu trecut avea oua dar limpezi mai are si un mascul 90 ala o scos anu trecut o serie de pui
cel mai batran porumbel al meu este unul tocmai din 2005 …..felicitari celor care si-au prezentat “batranii”.Numai bine tuturor
SALUTARE
CEL MAI BATRIN PORUMBEL AL MEU UN MASCUL ORBETEAN 1991 POROCLIT BATRINELUL
cred ca cel mai batran porumbel dintre cei afisati pare si arata ca un porumbel din 1993 pasarea trimisa de domnului Dunarintu Alin un porumbel de o asemenea varsta cu greu mai fecundeaza oualele si tot la fel de greu va creste 2 pui la cuib.oricum mult noroc proprietarului si sa ai traiasca !
wooow nu am porumbei atat de batrani mult succes
detin si eu un mascul di 1996 din care am scos si anul trecut 3 pui din el si sper sa mai scot in continuare
detin si eu un mascul di 1996 din care am scos si anul trecut 3 pui din el si sper sa mai scot in continuare.
ilputeti vedea p http://www.bortoicodrut.sunphoto.ro la albumul matca 2010
Si eu detin un mascul BATRAN 112042-1995 fost campion national in 1999 la categoria fond palmares 98-99,fost campion BALCANIC 2000 SOMBOR. Are urmasi de care sunt foarte mindru .Scoate la fiecare serie doi pui,dar las la cuplu un pui sa-l creasca.
am si eu un mascul batran …este un bulgar de 1992
am vazut mai sus un porumbel din anul 1989 culoare albastru,daca l-a sesizat cineva eu nu cred ca este din 1989,eu detin unul din 1990 si are inel de aluminiu si din cauza batranetii este complet anchilozat de aripi si nu poate sa zboare,nu imi mai fecundeaza de pe la varsta 14 – 15 ani adica de prin 2004-2005.
am avut si eu o femela de meulemans din 1993 din pacate ia dat varu meu drumu si sa dus ….frumos exemplaru …spor la zbor..iulian bistrita
Un prieten are o porumbita de ’98. Nu pare prea batrana dupa infatisare, a fost luata din cloumbodrom si o tine in matca, asa ca nu pot sa spun nimic despre cum zboara. O pasare adevarata care a dat pui exceptionali.
salut am un porumbel ! :P din 2oo1 vreau sa postez poza cu el ! :P insa nu stiu cum :P
Am o femela albastra fumurie solzata din 1997,cu un aspect fizic impecabil,care actualmente are un pui eclozat pe 6 aprilie- un ou a fost limpede – pe care-l ingrijeste foarte bine.
si eu am un mascul din 97 rosu
enache:
pentru Augustin
Daca imi aduc aminte bine, cel mai batran porumbel despre care am citit, era unul numit CAISER( regele) un veteran de razboi. Despre acel mascul citisem ca avea la 21 de ani cate 2 pui la fiecare tura si curios si cu o femela de 8 ani. Dupa cum scria in articol, a trait 32 de ani.Era un ros tigrat EXCEPTIONAL. Mai multe gasiti in caretea Cresterea porumbeilor voiajori
Domnule Eache va multumesc pentru raspunsul acordat, deci varsta maxima este de 32 ani!impresionant
Salve , imi cer scuze ca am scris de mai multe ori …vroiam sa il vedeti si voi pe KAISER – cel mai batran porumbel!
http://www.pigeonsincombat.com/images/kaiser.jpg
hristos a inviat!am vazut topicul,am vazut comentariile,am vazut ca v ati amintit de “MOSNEAGUL”….as vrea sa va spun ca o prietenie “adevarata” si mai ales intre 2 columbofili nu se poate uita niciodata.Ca in fiecare an,in noaptea de inviere,eu merg la mormantul lui Ciprian,sa l vad ,sa mai vorbesc cu el despre porumbei,sa ne uitam amandoi spre casa parintesca(culmea e ca cimitirul este peste drum de casa lui,iar mormantul lui ciprian este chiar in margine,langa gard,un imens gard de piatra)de pe marginea mormantului se vede casa si cusca de porumbei,care acum este goala,este batuta de ploaia si de vant….pt cateva secunde,ca un fulger mi au trecut prin minte clipe din copilaria noastra,primii porumbei,altadata alergam prin cimitir,stateam calare pe gard…amintiri frumoase de copii care iubeam porumbeii…anul trecut prin toamna am trecut pe la parintii lui ciprian…cusca era goala,iar mama lui mi a spus ca “mosneagul”a murit,si mi a pastrat inelul,practic e piciorul cu tot cu inel,eu il pastrez in cusca mea ,si de fiecare data cand vad inelul ma gandesc ca Ciprian si “mosneagul” sunt acum impreuna acolo undeva…va doresc un sezon 2010 plin de rezultate bune
Am doi masculi si o femela din 2000 si o femela din 1999 si inca sunt la matca,anul trecut femela din 1999 a facut inca 2 oua sa vad si anu asta ce face,o sa le fac cateva poze.
Oare ce mai face celebrul Dracula, al dl-ui Romulus Matei.?
Are in jur de 17 ani , si e posibil sa nu mai reproduca!
Ne-am bucura sa vedem si celebritati, in varsta!
e frumos foc penultimu mascul…..si se vede ca a trait bine la viatza lui dupa penaj…si respect pentru toti ceilalti porumbei….si eu am avut un mascul din 97 dar anu asta a murit…..felicitari crescatorilor pt ca inca au rabdare cu aceste mici monumente
am si eu un mascul de 96 mindria mea din pacate anu asta prima serie de oua a fost limpezi
mosneagul cu siguranta ii cel mai batran se vede pe el in poze de restu ma indoiesc al meu cel mai batran este din 1999
DE MOSNEAGUL SE MAI STIE CEVA MAI TRAIESTE SAU??
Chiar imi pare rau pt mosneagul sper ca Ciprian akolo unde e sa se bucure de el…Dumnezeu sa il odihneasca in pace
Am postat anul trecut un art. pe porumbel .net unde dezvaluiam anii unui campion national la categ. fond care a sfarsit anul trecut prins de uliu si avea venerabila varsta de 20 de ani . Porumbelul a apartinut d-lui Solot Marcelin din Bacau . Ce ziceti , interesant nu ? O seara buna .
frumosi veteranii,am avut si eu un mascul din 1995 pana anul trecut cand l-am dat la un prieten.Anul trecut am scos 3 pui din el,i-a crescut cu femela ca oricare alt porumbel fara nici o atentie.Anul acesta astept un pui din el si cred ca o sa-i fie mai usor deoarece are la dispozitie o voliera insorita.Masculul se poate vedea aici http://vlaicubogdan.sunphoto.ro/2_My_pigeon/13416870 .Predomina masculii deoarece femelele se termina cu scosul de oua si dupa 10 ani incepe declinul.Dupa mesajele de mai sus maximul la masculi ajunge la 32 de ani,impresionant ;))) si daca mai punem ca un an din viata unui porumbel este echivalent cu aproximativ 10 ani din viata unui om….se pare ca aceste vietati traiesc mai mult decat noi ;))):))))
Am avunt un mascul 1998 fost unu printre primi mei porumbei :((
eu am avut porumbel cu inel de 1994,dar a murit din cauza unei infecti la ochii,cu toate ca a fost operat de mai multe ori
Salut am ramas impresionat de porumbeii postati stiu si eu un asemenea veteran care apartine dl TOMA IULIAN un mascul de 92 SION PUR si reproduce si la varsta aceasta k un tanar MULT RESPECT
– dragi columbofili un vecin de al meu are 4 porumbei din 1989 si 3 din 1990 si toty is faini si mari
-mie unu imy plac cum canta sai vezi ce cuceritori sunt …… BAFTA SI VANT IN PENE………
am si eu o porumbita de 94 ,mia ouat anu trecut mia scos si pui si a ouat si anul acesta si nam niciun fel de problema cu ea
eu am un porumbel din 1981 ..scoate oua si curios nu sunt limpezi:-?..e pui scos la mine si inelat tot de mine nu are cum sa fie doar inelul din 81(in caz ca va ganditi la asta)..dar cred ca e un caz mai special..bafta multa tuturor
Am si eu unu din 96 si unu din 98
Detin si eu un porumbel cu inel de austria care este din 1995 cumparat de un bun prieten care l-a cumparat pe vremea aceia pt mata el se trage din linia jannsen sau mai bine zis kutluzon si am anul acesta un pui doar pt ca unul sa prapadit.va multumesc
shi eu am o porumbitza din 1999 sh inca am pui la ea ;)resetul peste 2002 in sus:D
am sh eu un mascul batran cred ca are 16 ani dar ce dovada am daca nu e inelat
cel mai batran porumbel al meu este o femela din 2000,scoate oua bune si este cea mai buna matca a mea
am din 1980 un vanat
salut .am 3masculi 89;96 97 ,2femele 97;99,singurul de nu mai fecundeaza este masculu de 89
bai dar am si eu un pui de anul 94 si a iesit cu nara ff mare zici k e batran………….. si e din voiajor cu nara nu chiar mare
de ce a iesit asa?
SALUT! AM SI EU UN MASCUL DIN 1995,REPRODUCE SI LA ORA ACTUALA,ZBOARA FARA PROBLEME. REZULTATE NOTABILE NU A AVUT,A FOST ZBURAT TERESPOL(POLONIA) LA VARSTA DE UN AN.
Am un porumboi din 1986 care a revenit acasa dupa opt ani,nu mai scoate pui dar creste orce pui pe care il pun ,
la mine cel mai batran e din 04 o femela sarga lista
am o jucatoare din 92,in ciuda varstei pe care o are arata exceptional,in sezonul de imperechere chiar as incerca sa o cuplez cu un mascul…poate poate
cel mai batran ii un mascul de 1996 la mn in voliera.! bafta
cel mai batran porumbel al meu este o porumbita de 99
am si eu o porumbita solzata din 1997
deosebite pasari!
am si eu un porumbel din 88 salutari din SPANIA … pt clubul vitorul IEDERA …..VASSI
Are Nea Ilie un por fara inel dar din cate tine minte e din 89.Reproduce f bn si la aceasta varsta.
si eu am unul din 2006 albastru si zboara excelent
eu am un mascul di 99 si inca reproduce foarte bn
fratilor am si io un sarb din 1997 si mi scoate cei mai tari pui din voliera de la mine la ora actuala.am un fiu din el de 2009 care la zborile de pui a facut odesa si la maturi in 2010 a facut jaroslaw si varsovia.iar din acesta de 2009 am trei fii si toti veniti de la belgrad.trei din trei.radu de la valcea.vant in pene tuturor.
Sunt multi colectionari de antichitati ,la mine cel mai batran porumbel e de 04 am avut si eu un austriac de 95 si lam imprumutat la un prieten si credca reproduce…….
Si eu am un prieten care are un mascul din 1995
eu am avut un porumbei din 2009 cu inel din 1989
Interesant topicul acesta porumbeii sunt chiar frumoshi shi batrani cel mai batran nporumbel al meu este un mascul de 2001.
buna ziua tuturor. numele meu este Dovlete lucian sunt din DR TR Severin actualmente crescator de porumbei de agrement,insa tin sa va felicit pentru acest frumos topic legat de varsta porumbeilor….anul acesta mi a murit o porumbita voiajoara,de altfel porumbel ce mi a deschis calea catre acesta frumoasa pasiune….columbofilia…porumbita era din anul 1995 cu seria 091018 primita cadou de la Dl Gabi Gorunescu in anul respectiv ..mentionez ca mi-a oferit pui pana in anul 2010. Cu stima si respect Dovlete Lucian
Am un porumbel din 1996 pe care l-a crescut bunicu.A facut oua in fiecare an si e f bland
chiar daca este batran este foarte frumos
eu am doi masculi din 2003 cei mai batrani din cotet:))
Am o femela din 2000 si un macul di 2001 cei mai batrani porumbei ai mei
Am avut si eu un mascul din 1998 albastru dar mi-a intrat la furat si era filat si a plecat…acu cel mai batran e din 2005 portugal 2580512.
am si eu un yugoslav prins de bunicu (care era braconier)prin 92cu inel de 89 e un porumbel sanatos inca imi scoate pui buni
am un mascul din 1985 stă toată ziua intrun loc nu mai miscă de ceva timp in rest priveste afară pe geam ,dacă as avea o femela poate îsi revine /
am unu din 1996 cu inel de aluminiu in 4 cifre RO 5648/94
e un vanat cenusiu , iabras la ochiu stang ,calca dar nu mai scoate pui
nu cred ca e cel mai batran porumbel din Romania
unde sunt io am vazut si din 1990.chiar si 89
am un mascul de 2001 si imi scuate pui buni e foarte sanatos si zboara foarte bine
am un mascul de 2002 care nu a vazut in viata lui o pastila si femela pripasita recent la mine ro 2003 serie 2098 o inapoiez cu placere proprietarului tel 0747109139
bravo sa va traiasca am si eu un austriac dn 96 si scoate pui fara probleme bafta la toti…
am un porumbel batran din 1990
dar se vede ca este batran ca imi coboara foarte repede de la zbor
Si eu detin un porumbel din 96 dar de 2 ani face ouale numai limpezi
Am si eu un mascul din 2000 are nari frumoase il dau
am 2 porumbei din ’99 dar deja nu prea mai dau oua bune..si nici aia de 2000…nu stiu cum la voi inca scot pui…un sfat ceva?:D
cel mai batran porumbel al meu e din 2000 mascul solzat si o femele solzata de 2002… mi a mancat pisica acum o saptamana seara pe cand intrau in cotet! :( pacat de ei aveam pui la ei!
si eu am un porumboi primit de la bunicul cu inel de aluminiu din anul 90 dar de 3 ani nu s-a mai imperechiat cu toate k am incercat cu toate porumbitele din crescatorie…
Si eu am un porumbel de o data cu tata din 70!
Cine o mai crede si pe asta?hai sa fim seriosi din 89?nici chiar asa.Cel mai batran porumbel pe care l am avut a fost un PAG din 2000 si vai de viata lui ca de abia zbura!in concluzie, sunt porumbei TINERI cu inele VECHI!
foarte fromosi porumbeii chiar daca sunt batrani
da si eu am avut un porumbel vanat cu inel de germania din 1993 dar sunt mai mult ca singur ca nu a fost si porumbelul din acel anu …. din pacate l-am scapat din voliera anul trecut si dus a fost….
si eu am un vanat din 98 austria si am pui la el e cu o femela de 2009
frumosi
batranii astia .
si eu am un porumbel din anul 1990 si il am decand eram mic mil daduse un prieten am scos din el niste pui ca si el mondiali si solzati si iam vandut pe amandoi pe 15 milioane
si eu am un mascul din 95si lam dus la o distanta de 100 km si a venit an prima zi ce parere aveti de acest porunbel,
tind cond ca an tinerete a fost un bun canpion?
nu conteaza cit de batrani sun contaza sa fi buni
oricum mie imi plac toti porumbeii in afara de kingi
sa va traiasca!!!!!!!!!!!!
vlad ai mare dreptate !!!
ca si io mim dat seam da nu am vrut sa zic nimic
am un vecin care are un porunbel din 94 la prins acum 8 ani de atunci il tine incis e mascul
salut sunt di cernavoda am si eu un mascul din 1984 si traeste anca an ultimi 4 ani nu am mai avut pui. cum pot sa trimit poza cu el pe sait sal vada si pe el lumea. pentru detali la http://www.numa.cauta@yahoo.com
salut , am un mascul din 1989 Bricoux de la un prieten luat imprumut pt a scoate pui din el , este achizitionat de pui de prietenul meu in toamna anului 1989 de la Ambasadorul de la Lido din Bucuresti
http://viorelmmv.sunphoto.ro/cel_mai_batran_porumbel_1989_Bricoux/69262559
cel mai batran porumbel al meu este un mascul yu 2001 care inca mai reproduce il puteti vedea si pe http./infoiatigaby.sunphoto./ro
imi plak foarte mult:*
daca va spun ca am un porumbel din 1988 ma credeti????
sper ca nu pt ca nici eu nu ma cred pe mine un porumbel nu cred ca traiesti mai mult de 20 de ani
a fost o gluma bafta
cel mai batran al meu e din 2001:))
pt adi,pozitia 193 ce serie are porumbelul din 1994 prins de vecinul tau ?
ba lasa ca am vazut 2
porumbei pe mai sus! cica din 1997 si are inel de 2012
si am mai vazut 1 care cica din 96 si avea inel de 2010
am porumbei din 1976 dar nu au trait mai mult de 16 ani ,femela de 78 pe care am luato in armata la oradea atrait 16 ani iar un mascul de 96 de la regretatul Ionica Rusu nu amai fost fertil de la 12 ani si a murit in iarna lui2010.stiu ca cel mai batran porumbel a fost vateranul mosu carecare cred ca a trait mai mult.cine stie mai multe despre el puteti scrie pe acest site raspuns .uni din aceste fotografi sunt masluiti pentru copii creduli..
ati observat ca toti sunt masculi?
waw foarte frumoase aceste blazoanee!!
Am si eu un mascul Aarden DV 98
Adevarat toti sunt masculi si cred ca un aspect care genereaza lipsa femelelor din lista asta este faptul ca ele se consuma mult mai repede prin ouatul f des( de multe ori accentuat si de noi din diverse motive), ar fi interesant un top si cu cele mai in varsta femele sa avem un termen de comparatie.
am avut si eu un mascul gut 89.o frumusete de porumbel!a murit in 2011.din pacate!
Mai reproduc acesti porumbei.
Momentan, in compartimentul meu de reproductie detin 1 porumbel de 97 (belg – vd Poel), 2 de 98 ( Fabry – Vasiliu M., hung – A. Simons) si 3 de 99 (Rijckaert – Vasiliu M, Stichelbout). Toti inca reproduc si au o vitalitate de invidiat. Deci, orice e posibil. Totusi, incep sa devina raritati astfel de porumbei. Toate cele bune!
Sunt curios cam cati ani are cea mai batrana femela!
Pt comm 203: Normal ca sunt masculi. Femelele, din cauza ouatului si a pierderii calciului, se “macina” mai repede.
Sa avem grija de “batranii” nostri si sa ne traiasca!
ce cioc au toti
frumosi porumbei !
Batranul meu traieste, 19 ani si arata impecabil! Am sa ii fac o poza actualizata 2013.
Fara suparare dar masculul ala nu este de 89 ala are vreo 2-3 ani. Asa am si eu un mascul de 2012 inelat de 98 Dv
salut, foarte frumosi porumbeii batrani. eu am un mascul din 1999 dar nu am avut probleme de genu: oua limpezi,nu m-ai zboara,etc. mult succes anul acesta!!!
PTR. EMI LEONTE DATI-MI UN TEL 0749207736
Unii dintre ei chiar arata bine si la varste inaintate………..felicitari pentru crescatoriiacestor pasari!!
am si eu un mascul, din 2oo2…. nu e foare batran in comparatie cu acesti veterani, dar “creste” el in ani :)
http://dimitrieandriuc.sunphoto.ro/cel_mai_batran_porumbel_al_meu
sall sunt din alba iulia si as vrea sa va descopar ca detin si ieu o femela de 1997 va salut pe toti vizitatori saitului porumbei.ro
femele batrane nu exista sau porumbelul din penultima poza e femela?
imi poate spune si mie cineva cum pot sa trimit si eu o poza cu masculul meu batran, ma puteti contacta la buraga_cristi@yahoo.com
puteti sa il vedeti la : http://cristi28.sunphoto.ro/Cel_mai_batran_porumbel_al_meu
foarte frumosi !!! sa va traiasca !!! am si eu un mascul din 97′ si se tine f binee !!! a avut foarte multe diplome , cupe si multe alte la tineretiile lui !!!
@Cristi: trimite-mi poza pe email cu detlii despre el. Adresa de email e sus in dreapta site-ului.
Masculul negru bălţat e fantastic,superb….toată viaţa mi au negri lişti(pene albe)
Felicitari pentru articol ! fotografia nr 6 este foarte frumoasa.felicitari crescatorilor ce au pastrat porumbei pana la sfarsitul vieti…..
PTR.PORUMBEI.RO
VA ROG SA MA AJUTATI CU O ARESA EMAIL AL DN.EMI LEONTE
VA MULTUMESC FRUMOS!!!!
emi_leonte@yahoo.com
acesti porumbei batrani mai pot zbura???
Am avut si eu un mascul din 96 un mascul albastru zbor si mi-a reprodusc pana in ziua cand a murit l-am gasit mort in august 2012 practic a murit cand clocea era cel mai bun porumbel al meu
sall cf ??? ma numesc ady si am 14 ani am porumbei de la varsta de 5 ani si tata sa inscris la curse si avem rez foarte bune am un mascul din 87 si mai reproduce e din rasa niuler si bricu si cel mai bun pui al lui a ajuns pana la 1,500 Km VA MULTUMESC PAAAAAA
Mosulica , un bun reproducator iar in 2006 a scos pui iar unul dintre ei masculul RO 2006 610585 fara antrenament , in 2012 a zburat Babadag si Miciurin.
Rectific de la poz 201 veteranul RSR 1986 40367NUMIT MOSNEAGU al regretatului CIPRIAN,mai traieste.Stiu ca in 2009 avea 23 de ani.De atunci nu se mai stie nimic de el. ASA PASARE MAI RAR.MARE RESPECT PT EL SI PENTRU CIPRIAN.
parerea mea este ca cei batrani sai videti si sa tineti mai tineri pentru a se descurca mai bine in zbor cu cei lalti
Vin si eu cu “Moshu’ ” an 1998, Originar Polonia, nu a reprodus la mine anul trecut desi a avut 2 serii de oua, cu o porumbita din 2011, probabil o fi si porumbita de vina, a facut doar cate un ou si ala cu coaja prost construita, adica cu grosime diferita, de parca ar fi fost de curca insa ceva mai pronuntata acea diformitate a cojii, la ambele ponte la fel s-a intamplat. Se chemau iar la cuib, probabil vom vedea alte rezultate, daca nu, schimb porumbita sa vad poate nu e el de vina. In rest se tine bine tare porumbelul, a schimbat penajul fara nici o problema, a trecut iarna tot asa.
Fotografia cu el mai jos, se poate observa pasarea, ochiul si inelul, centre de interes scoase in evidenta: http://porumbei.us/file/pic/photo/2013/01/0d9e37df20f8f64efa36b52805279e7f_1024.jpg?t=50fb062e08291
Uitasem, pentru update daca se va face, numele meu e Ontanu Eduard, seria pasarii nu o stiu, niciodata nu am trecut seriile porumbeilor de la matca in evidenta.
si eu sunt crescator de porumbei dar nu am practicat zborul am o linie de porumbei din Cehoslovacia ,linie veche cred ca sunt de maraton pentru ca sunt mari,merita sa incerc?sa zbor cu ei?
Pt EDDYE,nu pot intra pe foto, imi da error pag.Iar coaja oului deformata este lipsa de calciu,incearca si cu alta por.daca iese tot asa porumbelul e de vina.Am avut si eu un por polonez in tinerete si sa tinut tare bine cu respect ..salut.
multam EDDYE ,FRUMOASA PASARE …
…va arat eu porumbel din 93 sa-l vadeti si cum zbara si ce pui produce
PT DORIN ,LA 20 DE ANI=ZBARA= SI SCOATE PUI ARATAL SI NOUA.,CA AL MEU DE 8 ANI ARATA DE 16.
are un coleg de zbor un porumbel din 89 anul trecut ia scos o pereche de pui doar atit tot sezonu. il ciama leafu cristian
aici gasiti un VIDEO cu un porumbel voiajor mascul din anul 1999:
http://www.youtube.com/watch?v=2dJeHtAaqJk
pt cristian ,frumos solzatul ,dupa cum arata a fost o pasare buna,ai avut descendenti buni din el -salut
am un mascul igoslav din 1992
am si eu unul de 2001 cel mai batran al meu
toti aveti masculi dar femele mai putine :D
eu am o femela de 1997 si una de 1998
Ma numesc Tiru Ion si m si eu un mascul argintiu din anul 1995 achizitionat de la dl.Cosaru Petrica din Costei
Revin, porumbelul amintit de mine mai sus: http://porumbei.us/file/pic/photo/2013/01/0d9e37df20f8f64efa36b52805279e7f_1024.jpg?t=50fb062e08291 reproduce, prima serie de oua cu o porumbita ce nu are defecte la depunerea pontei, sunt bune, ambele, porumbita a fost desperecheata o perioada mai mare de timp, deci 90% sanse ca ouale sa fie fecundate de masculul pereche.
am si eu unu din 1989
AM UN GUT DE VALOARE DIN 1973 INCA MAI CLOCESTE SI ACUM ESTE DE LA BUNICUL MEU DIN BUCURESTI MI LA DAT SA AM GRIJA DE EL
LOCESTE SI ACUM ZBOARA CA LA 3 ANI
fff frumosi
eu am cel mai batran porumbel din 2010
cel mai batran porumbel al meu a fost o femela din anul 1997 care nu a mai reprodust nici nu putea sa zboare
buna ziua …am un mascul 2001 ft bun si a fost vandut pentru ca nu mai scoate oaua bune …sunt solutii pentru a mai scoate pui din el ..daca poate sa ma ajute cineva cu un sfat ..il rog sa-mi scrie !
am un mascul de 1996 de la domnul vasiliu mihai,linia j.rijckaert ,fiu din celebrul fakir de 82.inca mai e vioi dar abia a reusit sa mai scoata 2 pui,asta dupa ce l-am separat singur cu ofemela tanara de 2012(nepoata).la anu nu mai am sperante sa reproduca, macar sa treaca cu bine iarna
am uitat sa spun ca i-am taiat inelul pt. ca o perioada buna nu stiam ce are de schioapa si tarziu mi-am dat seama ca i sa ingrosat piciorul
am un vanat de 90 foarte naros a scos anul asta 1 pui exact ca el
Pt Bibi ce serie are porumbelul de 96 de la Vasiliu ?
pt Marian scuze, porumbelul e de 95 si l-am primit cadou de la Stan Mihail din Valenii de Munte.Are9 seria 1995 149389
am si eu mascul solzat din 2006 si perchea lui o femela tot ca el din 2007.
am un mascul de 96 de la dan rusu bucuresti nu stiu daca mai reproduce el se tine bine sa vedem in primavara daca mai poate mosu
Cel mai batran dela mine din cusca e din anu 2005
Eu am o porumbita din 1990 dar din pacate nu mai poate zbura :(.
eu am un porumbel din 1996 si acum mai traieste
Cel mai batran porumbel al meu este o femela din 2000
Anul trecut am luat un pui dintr-un mascul de ’98 al unui prieten. A scos 2 serii de pui fara probleme.
am si eu trei exemplare scoase la pensie, un mascul de `98, o femela si un mascul ambii din 2000.
de la ultimul am obtinut trei serii de pui cu femele diferite
am si eu un rosu de 2001 care inca zboara afara si scoate si pui
Am avut și eu un mascul de 1989 dar fiind pre bătrân anul acesta în 2016 pe 4 ianuarie a murit de bătrânețe am doi porumbei solzat 2013 și negru 2010
Multa bucurie, detin si eu un mascul de 17 ani BATRANUL AVRAAM un reproducator extrordinar.
Cel mai batran la mine,îi un mascul de 15 ani,mai mare ca fiumiu cu 2 luni. Chiar ieri ma uitam la el,cum canta pe casă ,”cot la cot” cu tinerii. El aste singurul batran pe care.l am ,plus ca are parte de libertate totala
Am si eu 4 veterani, 3 fete si un baiat care anul acesta implinesc 15 ani una din fete, 16 ani celelate doua si 19 ani baiatul. Nu sint separati, sint in voliera impreuna cu cei de la lotul de zbor. Nu au probleme se decurca singuri la mincare, zboara si cu stolul doar ca se intorc mai repede decit ceilalti. Bineinteles ca de reprodus nu mai reproduce nici unul. Cind “Bunutul” o sa implineasca 24 de ani o sa va public si poza.
Am si eu un mascul de 16 ani, reprodus in 2003, in crescatoria proprie, concurat pana la Harkov(1000 km), care anul trecut inca a fertilizat oua. Este primul porumbel care mi-a adus mari satisfactii prin sosirile de la fond si maraton, in plus, s-a nascut in anul in care am concurat oficial porumbeii pentru prima data. Parintii lui provin de la domnul Virgil Teodoroiu, din Pucioasa(DB) un bun maratonist si un om deosebit, pe care il respect si caruia ii multumesc pentru ajutorul netagaduit acordat unui incepator.
Porumbei.ro,ai plecat in vacanta? :))
Pe langa seria(din 1995) a porumbitei veterane, de 24 de ani, nu pot sa nu remarc sanatatea ghearelor acestei femele, chiar si la aceasta varsta. Foarte multi nu acorda atentie acestui aspect, considerand ca ghearele alungite sau rasucite sunt semn de batranete sau ca podeaua confectionata din lemn/OSB nu le-a permis sa se toceasca. Personal, nu sunt de acord.
Ceea ce am observat eu este o corelatie direct proportionala intre incarcatura microbiana digestiva(Salmonella, mai exact) si alungirea/rasucirea unghiilor la femele. La porumbeii perfect sanatosi, ghearele sunt f.scurte, compacte, fara crapaturi(ridicarea stratului cornos de suprafata) si bine pigmentate. Mai sunt si alti colegi de aceeasi parere? Eventual o parere a unui coleg columbofil, totodata medic veterinar?
As propune un topic separat pe aceasta tema, daca esti de acord, Andrei.
@petre: nu chiar…
@Dan Tgv: foarte interesant, nu am remarcat asta, o sa fac un topic.
Bunii mei prieteni Fratii Dracea au la matca o femela de 98 care a mai reprodus pana in 2017 la varsta de 19 ani, aceasta fiind in viata si in momentul actual, si un argintiu de 2001 care reproduce si acum.
Wow, Fisher, senzatie rosul tau. L-am adaugat pe topic. E de aceeasi varsta cu mosul meu. L-ai tinut din ratiuni sentimentale sau si reproduce bine?
Rosu l.am scos eu,dar in acel an, 2004 in toamna ,am renuntat la voiajori, pt ciungi. In 2006 l.am adus inapoi ,am scos dar nu zburam porumbeii in vremea aceea,apoi iar l.am dat si l.am adus acum in iarna,cand mi.am adus aminte de el ,ca aveam odată un rosu( nu am deloc,nu.mi merg :(
A stat doar inchis de atunci,iar cel la care a fost nu zboara porumbeii ,deci habar nam ce reproducator îi. O sa vad la toamna ,puii din el,ce vor face. Solzata asta a fost dragoste la prima vedere pt el,fiind si f tardiva,alegandu.o dintre mai multe femele.
El ca origine,îi nepot din 1 nat maraton ,a lui Andruseac Vasile din Timis,in ’93 parcă.
Mai am un albastru, tot de 2004 ,o sa.ti trimit poza si cu el, scos in 29 martie 2004. Am intarcat puii din el ,zilele trecute. Acum are a 2 a tura de oua. Ăstia 2 ii am batrani ,in rest tineri pana in 6 ani
Pff, e frumos rau de tot albastrul, Fisher. Sa-ti traiasca.
Mie tot rosul îmi place cel mai mult. Are amprenta vechilor porumbei Andruseac, maestrul avea la sfârșitul anilor ’90 o linie omogena și extrem de frumoasa, erau toți parcă pe un șablon. Avea roșii, argintii, cusi și cuci pe roșu iar ca rezultate la zbor erau extraordinari.
Ilie sa stii ca si la mana ,rosu e mai bun. Plus ca l.am adus acasa într.un hal ,fara de hal. A trait doar cu porumb si grau ,rar floarea soarelui,fara grit ,inchis intr.un pod mare,dar nu mai credeam sa aibă samanta. Are penanul pe el praf dar se pare ca genele lui sunt ce trebuie. L.am ținut cam o luna la “reanimare” ,dupa care l.am bagat intre femele sa.si aleaga una si uita.l ca are pui si oua iar. Si la hranit sta mai bine ca albastru. Preconizez ca dupa ce va naparli la mine ,va fi mult intinerit. Sper totusi sa miste puii din el iar daca nu ,va merge la pensionare, in libertate ,unde l.am scos ,la vechea mea locatie,unde stateam inainte( la casa parinteasca). DAR sper sa miste puii si sa.l tin. Oricum pot sa.l invat si aici la mine.
A…inca ceva: rosu si albastru sunt rude. Albastru si bunica rosului dupa mama,sunt frati buni,doar ca rosu seamana pe tata,pe rosu de la Andruseac
Fisher, sper sa îți facă surprize placute puii roșului, totul e sa îl faci pereche cu o femela pe măsură. E păcat ca ultimii pui din el sa fie făcuți cu o femela slaba genetic. Eu am avut și zburat porumbei de la Andruseac care au mers foarte bine la un an pana la 770 km acum mulți ani, dar nu am putut atunci sa continui zborurile. Peste ani, un alt roșu din aceeași linie făcut cadou unui prieten a fost locul 2 pe județ la un Derby greu, la 600 km ca pui, sosit în seara lansării, cred ca nu au fost mai mult de 10 pui sosiți în prima zi. Deci cred ca merita sa pui mai multa baza pe moșulică. Succes!
Mersi Ilie,succes si tie!
Da,urmeaza sa.l fac cu o reproducatoare buna a mea. Nu stiam daca are sau nu samanta si nu voiam sa risipesc ouale.
Intr.adevar,porumbeii de atunci a lui Andruseac ,au confirmat si in alte parti. Stiu ca tipul asta, la care a fost rosu,a dat la Ploiesti la un unchi si au mers bine in anii aia,puii din cei de la Andruseac .
A mai fost un topic cu un porumbel foarte batran cu inel de aluminiu al unui baiat care a murit un mascul gut ! Mai gasim poza cu masculul Andrei ?
Nu mai stiu cum ii zicea, daca iti aduci aminte poti face o cautare. Au disparut multe poze in timp, cand a mai picat site-ul.
http://www.porumbei.ro/mosneagul-40367-1986-rsr/
Despre acest porumbel vorbeam din pacate pozele nu se incarca andrei , m a emotionat povestea lui pacat ca pozele nu se mai pot vedea din punctul meu de vedere el a fost unul dintre cei mai longevivi porumbei din romania
http://www.porumbei.ro/mosneagul-40367-1986-rsr/ Despre Mosneagul voiam sa amintesc
Porumbeii pot sa traiasca 35-40 de ani, daca sunt tratati la timp de toate bolile. Cam atat traiesc si ciorile. Chiar si vrabiutele traiesc peste 20 de ani in captivitate.
Ar fi interesant de aflat cat traiesc porumbeii, pe medie, in conditii reale, cu bolile gramada pe ei. Cineva din Australia spunea ca acolo traiesc 6 ani.
Din ce am observat la porumbeii comunitari, traiesc maxim 3 ani. Puii mor 80-90% inainte de parasirea cuibului, de tricomonoza, salmoneloza si micoplasmoza. Cei care parasesc cuibul mor in proportie tot de 80-90% in primele 3 luni. Ii vezi la inceput, sunt dragalasi, dupa care dispar ca magarii in ceata.
Mortalitate mai mare este la puii porumbeilor albi. Ar trebui sa se faca o statistica cu mortalitatea in functie de rasa.
90% este un procent enorm, de unde aveti aceste date? Cred ca lipsa unei hraniri adecvate influenteaza, dar chiar in asa masura? Eu cresc porumbeii fara tratamente “preventive” de grup, si pot sa spun ca procentul este undeva invers, adica maxim 10% mortalitate, in cel mai rau caz. Sunt multe cupluri care cresc 4-5 serii de pui (10) fara probleme, si toti ajung la maturitate fara niciun tratament. Odata ajunsi la maturitate, sansele sa se imbolnaveasca scad si mai mult. La fac vaccin de paramixo dar nu sunt convins ca ajuta.
Puteti incerca sa prindeti cativa pui care arata mai bine si sa le puneti pe picior clema de recunoastere numerotata… si sa vedeti peste cativa ani care din ei mai sunt.
Am un porumbel caruia i-am dat voie sa cloceasca la mine pe balcon, din martie 2017. I-am pus numele Tariceanu (il alintam si ii spunem Taricuta). Este foarte frumos, cu pete albe si gri.
Majoritatea puilor lui au murit de tricomonoza sau de salmoneloza, cu gusa plina si cu tranzitul intestinal blocat (moarte extrem de urata).
Si Taricuta era sa moara in urma cu trei ani, de ornitoza. Nu putea sa mai respire, horcaia. L-am tratat ca la carte (tinut in baie timp de o luna) si acum este sanatos. Primele doua neveste ale lui au murit de salmoneloza. Ce cuminti erau ! Iesea Taricuta din balcon si se ducea “la cabinet”, un loc mai ferit, situat intre balcon si balconul vecin, iar porumbita il urma spasita. Am impresia ca porumbitele sunt mai predispuse la boala asta.
Pe porumbeii care mananca la mine pe balcon ii cunosc, i-am si botezat. Au murit Frumoasa (cu alb si gri) si porumbelul ei, Curtezanu si Hormonel etc. Intrau pe fereastra dintre bucatarie si balcon si mancau paine de pe masa, nu se fereau de noi. Inainte de a muri schiopatau si erau apatici, timp de cateva luni. A murit Calutul, un porumbel alb, si toti ceilalti pui albi. Traieste Albinuta (porumbita), dar inca este sub tratament.
Este dezastru total cu bolile astea.
Cand spun ca mor 80-90% din pui ma bazez pe numarul mic de pui care apar, raportat la cati porumbei adulti sunt si la rata mare de inmultire (clocesc tot timpul). Iar astia care apar, in maxim o luna au disparut. Multi mor la mine pe balcon. Vara, cand tin usa dintre balcon si sufragerie deschisa, cei bolnavi intra in sufragerie si se ascund intr-un loc de sub calorifer (este langa usa), sa zaca acolo. Pe cativa am incercat sa-i tratez, dar era prea tarziu si au murit din prima zi. Putrezisera pe interior, aveau miros de cadavru.
M-am referit strict la porumbeii comunitari, care n-au ce sa manance si nici apa de baut. In centrul orasului, la fantanile arteziene, apa este recirculata in circuit inchis. Este cu multa mizerie (porumbei morti, gunoaie etc) in ea, o sursa sigura de imbolnavire. Este periculoasa si pentru trecatori, pentru ca aerosolii formati sunt cu bacterii periculoase. Ar trebui ca acele fantani sa aiba ceva de dezinfectare, eventual cu generator de ozon, si sa sa li se schimbe apa la doua zile (maxim).
Pui de porumbel atat de jigariti ca anul asta n-am vazut niciodata, fara picatura de carne pe ei, schelet ambulant. Este de la pandemie, s-a redus numarul covrigariilor si patiseriilor, nu gasesc mancare pe jos.
Interesante observatii. Mi-ar placea sa faceti filmari sa puneti pe Youtube. Cu Tariceanu si toata trupa. :))
Da, si eu am observat ca femelele sunt mai afectate de salmonela. Schiopatatul este caracteristic. Mai este zborul intr-o parte cand articulatiile afectate sunt la aripi.
E urat ce se intampla, dar ce nu inteleg este de ce se impuiaza in continuare daca nu au conditii. In mod normal, daca nu au mancare suficienta si adecvata, nu sunt in forma si nici nu prea le mai arde de imperecheat.
Puteti incerca sa le dati un amestec mai variat, gen:
https://produseporumbei.ro/produs/champion-turbo-fl-20kg/
Sunt sigur ca se vor intrema si vor incepe sa apara si pui care sa reziste.
Apa e iar o problema, nu stiam ca asa se intampla la fantani. Am impresia ca unii porumbei se adapa la rau, acestia cred ca au mai mult noroc. Ii puteti ajuta cu apa pe balcon mai ales pe canicula asta, dar sa fie direct de la robinet (clorinata) si rece… dupa ce mananca le-o lasati maxim jumatate de ora si o aruncati. Pe masura ce se incalzeste si isi baga tot mai multi “botul” in ea, atunci incep sa se transmita toate minunile.
Faptul ca scot pui in nestire, este o adaptare la mortalitatea excesiva prin boli transmisibile. Au supravietuit (genetic) porumbeii cu rata mare de reproducere si acum rasa lor este majoritara. Din ce am observat, pentru Natura (= Dumnezeu, asa zicea nevasta lui Einstein) nu conteaza individul (suferinta si moartea lui), ci perpetuarea speciei (prin selectie). A fost o directie gresita in care au evoluat. Porumbeii scot si 40 de pui intr-un an (asa am citit intr-un ziar din Timisoara). Pentru ca nu pot sa hraneasca simultan si puii mici (cu lapte de gusa) si pe cei maricei (cu seminte), imediat ce vin pe lume bebelusii, puii mai mari sunt dati afara din cuib. La o cresatorie gasesc ce sa manance si de unde sa bea apa, dar puii porumbeilor de la bloc, care traiesc doar la nivelul ultimelor etaje (pe jos n-au ce cauta, nu este mancare si apa) raman fara mijloace de trai. Este o tragedie cu ei. De asta cheltuiesc atat de multi bani pentru mancarea lor, le dau o sansa sa traiasca.
Nu pot sa le schimb apa atat de des. Dar pun in apa putina sare si cateva picaturi de solutie 1% de albastru de metilen. Acum, pe arsita asta, golesc 7-8 rezervoare de 5l (3-4 de dimineata pana la masa de la ora 17 si inca 4 in timpul mesei). In total 35-40 de litri (!!!). Au nevoie de multa apa ca sa isi raceasca corpul prin evaporare la nivelul limbii (stau cu ciocul deschis si respira rapid).
Cred ca merita sa se experimenteze un sistem de sterilizare a apei cu raze ultraviolete obtinute cu tuburi speciale cu vapori de mercur la joasa presiune. Cam 18-20 watti pe tub, 4-5 tuburi la o instalatie (de dimensiunea unui acvariu mai mare). Instalatia trebuie facuta serios (de o firma dotata cu utilaje si cu materiale de calitate) si trebuie sa fie demontabila usor, sa se curete tuburile de depunerile de pe suprafata lor. Ar merge la fantanile arteziene, dar si pentru ozonizarea apei potabile de la un grup de apartamente (o scara de bloc).
Cred ca sunt o multime de beau atata apa.
Sa scoata 40 de pui pe an este imposibil, in crescatorie cu toate conditiile, nu scot mai mult de 10 pui. Hai maxim 15-20 daca am exagera si i-am lasa sa scoata si in anotimpul rece.
Doar rata mare de reproducere nu este suficienta, imunitatea este un factor important in selectia naturala. Sunt anumite familii mai rezistente la tricomonoza, altele la boli respiratorii, etc. Unii sunt rezistenti la cam orice, daca au toate conditiile. Imunitatea este uneori legata si de caractere de aspect, gen culoare. Am o pereche din care toti puii albastri sunt bolnaviciosi sau mor, iar cei solzati rezista bine.
M-as mira sa stea numai pe blocuri porumbeii, sunt putini cei care ii hranesc. In Bucuresti vedeam des porumbei pe jos pe strazi ciugulind, si in parcuri cu atat mai multi. Eu ii hraneam in parcul Tineretului si Cismigiu.
Depimde de zona in care vin pe lume. Ei fac totul imitand pe altii. Puii nu sunt speriosi la inceput, dar dupa ce-i vad pe altii ca zboara imediat ce apar pe balcon, fac si ei la fel.
Porumbeii din spatele blocului (unde e parcarea, in fata fiind strada cu trafic intens de masini) nu zboara peste bloc sa vina pe balconul meu, stau infometati pe balcoanele pe care le stiu. Le pun mancare si lor, mai rar (nu am atatia bani sa-i satur pe toti).
Este o zona cu blocuri inalte (7 etaje) si fara vegetatie. La cateva sute de metri sunt blocuri vechi, cu patru etaje si cu multi copaci. dar nici acolo nu pun piciorul pe pamant, de frica pisicilor. Porumbei care sa mearga pe jos am vazut la un fost teren de fotbal al copiilor ( ii spuneau Maracana – acum retrocedat, dar loc viran), unde au spatiu mult si pot sa vada eventualii pradatori. Se strang acolo (ca intr-o piata) si unii locatari le dau mancare.
40 pui pe an?! Ma îndoiesc din răsputeri! Ar trebui ca o pereche sa creasca lunar doua serii de pui, tot timpul anului. În Timișoara și în alte orașe din tara s-a făcut lobby intens pentru a stârpi porumbeii comunitari. Este interzis și se plătesc amenzi mari dacă hrănești porumbeii. Promovează acea idee ticăloasa ca porumbeii sunt “șobolani înaripati” și ii considera pest, dăunători. De aceea exagerările murdare ziaristice ca ar face 40 pui pe an o pereche de porumbei, tocmai pentru a sublinia ca sunt o calamitate și trebuie opriți. În realitate o pereche de guțani nu cred ca scoate mai mult de 5-6 perechi de pui pe an, iar mortalitatea este cu siguranță mare, posibil într-adevăr sa fie undeva la 80%, pentru ca sunt expuși bolilor și înfometarii.Ma refer la porumbeii guțani din orașe.