Manualul lansatorului de porumbei

Refresh topic din 2011.

Downloadati de aici manualul integral [GRATUIT]

Columbofil.net a publicat un manual util despre lansarile porumbeilor. Multumiri lui Corneliu Vesa pentru traducerea materialelor lui Hubert Land si Steven van Breemen. Din manual reiese urmatorul lucru: pe langa calitatea pasarilor sunt o multime de factori care influenteaza concursurile si de foarte multe ori pasarile nu se pierd datorita calitatii lor proaste ci a lipsei de exeprienta sau rabdare a crescatorilor si organizatorilor. Cititi manualul si veti intelege cat de complicate sunt lucrurile de fapt. Noi vedem superficial totul, la “prima mana”… ai porumbei, ii imbarci, ii arunci departe si trebuie sa vina daca sunt buni. Ce simplu ar fi. Dar nu este asa nici pe departe.

Oare la cate concursuri se respecta toate informatiile oferite in acest material? Suntem optimisti daca spunem 20% ? Mai are sens sa ne miram de nenumaratele catastrofe sau de faptul ca “avem cotetele pline de porumbei prosti si slabi reproducatori”? Daca suntem de acord cu tot ce se spune in manual, pierderile “inexplicabile” mai ales la porumbeii cu experienta, devin brusc explicabile. Acum se pune intrebarea: daca lansatorii si crescatorii ar respecta toate indicatiile despre forma porumbeilor, starea vremii cu toti factorii ei – vant, nori, precipitatii, inversiuni, soare, etc, etc pentru o lansare ideala, oare cate concursuri s-ar mai putea face intr-un sezon? Doua, trei? E greu sau imposibil sa nimeresti toti factorii pentru a asigura o etapa ideala, deci pana la urma norocul ramane un factor decisiv.

Mai departe am sintetizat cateva informatii de baza interesante din manual:

– un porumbel voiajor in forma poate rezista in zbor 10-12 ore cu o viteza intre 60 si 80 Km / ora.
– daca vantul bate din fata porumbeii zboara la inaltime mica, daca bate din spate zboara la inaltime mare
– pentru fiecare 100 Km parcursi cu masina de transport se lasa o ora suplimentara de repaus la locul lansarii
– indiferent de directia de zbor spre casa, vanturile de vest ajuta porumbelul in timp ce cele de est ii ingreuneaza navigatia
– vara daca temperatura este ridicata si vantul nu bate deloc, este bine sa nu se lanseze porumbeii, existand probabilitate mare de a se pierde
– temperatura corpului porumbelului este intre 41-42 grade
– temperatura ideala a mediului pentru concursuri este 10-20 grade
– cand porumbeii stau foarte linistiti in masina de transport sau cand natura este foarte linistita, ceva nu este in regula, nu trebuiesc lansati
– numarul de porumbei intr-o boxa: fiecare pasare trebuie sa dispuna de minim 250 centimetri patrati (oare cate imbarcari respecta aceasta regula?) . Suprafata este data pentru cazurile in care porumbeii petrec doar o noapte in boxa, crescand proportional pentru 2 sau mai multe nopti.

Downloadati de aici manualul integral [GRATUIT]

47 comentarii la “Manualul lansatorului de porumbei”

  1. daca sar respecta totu, neam lasa toti de acest sport ,vint temperatura,nr de porumbei pe boxe.Tocmai aceste ‘GREUTATI’ sorteaza porumbeii buni de cei mai putin buni, altfel toti ar veni ,ar clasa,si toti am fi campioni

  2. interesant manual…si folositor…pentru cunostintele columbofililor…

  3. Foarte interesant acest manual… inveti multe despre care nici nu ai stiut.Sa auzim de bine!

  4. de s-ar respecta toate aceste lucruri ,doamne bine ar fi————dar cu cine

  5. o viata avem, dar tot n-ar ajunge pe-ru a sti unele chestii de-re porumbei…, adica nu poti vedea sigur si sa mai dai si pronostic…

  6. sinteza facuta de tine este luata in considerare de mai toate asociatiile mai ales cand se face planul de zbor

  7. publicitate inutila.
    daca cumparam noi cartea se schimba stilul de a lansa porumbeii sau clima
    deci iara-si publicitate

  8. mare dreptate are autorul acestei rubrici,multa bafta in continuare la toti columbofilii!!!

  9. Mulțumiri dlui Andrei pentru publicare. Sper să avem cât mai mulți unele beneficii din studierea acestui manual.

    Pentru cei care nu au înțeles, la sfârșitul articolului, acolo unde scrie ”Downloadati manualul integral”, se poate lua și citi GRATUIT manualul complet.

    Mult succes tuturor în acest sezon !

  10. conditiile improprii ale masinilor nu diferentiaza un porumbel bun de unul prost ci scoate cat mai putini buni (cei care rezista) si mai multi prosti.deci nu masina sorteaza porumbeii ci calitatile acestora ii diferentiaza.

  11. eu unul nu pot download-da manualul…….stie cineva de ce ?

  12. ce sa zic sant ancepator ,dar chestia cu odihna dupa transport o cred, oricum bravo sant lucruri de anvatat

  13. da de unde atata 10-20C ca anul trecut la pui sa dat drumu la pasari de erau niste calduri de te topeai la umbra si abia rezistai u la umbra….dar saracii porumbei…..sa fim seriosi ca putini sunt care respecta regulile astea

  14. Pt primul comentariu:nu greutatile “sorteaza ” porumbeii;eu cred ca asta e o mentalitate specifica noua romanilor.Selectia trebuie sa tinda spre obtinerea unui porumbel cu un simt de orientare bun si o anatomie care sa-i permita viteza si/sau anduranta.Asigurarea unui minim comfort in timpul transportului e de minim bun simt.Ne-am obisnuit cred,noi ,sa credem ca doar “calirea” organismului genereaza performanta.”Calire”=foame,frig,stres.Gresit!

  15. ce pot sa zic,sunt unele adevaruri in acceasta carte,dar pot cei 2 columbofili sa ne explice,am 5 perechi la matca,scot 20 pui,toti au acceleasi conditi,sunt crescuti in acceasi voliera,din 20 de pui se pierd 16 pui la zbor,raman 4 numai dintr-un singur cuplu…ce sa insemne acest lucru?daca ne-am lua dupa cei 2 columbofili,toate perechile de la matca sunt bune si dau pui buni,nu?(cei 16 sau pierdut din greseala noastra…ciudata coincidenta)

  16. Pe langa ca acest manual este oferit gratis, altii se oftica pentru ca se face reclama :)). Nici cum nu e bine, daca este gratis nu e bine, daca este pe bani iar nu e bine….asa e romanul

  17. Andrei,eu zic sa “premiem”primul comentariu. Este fenomenal omul…. Cred ca este vreun presedinte din vreo federatie, numai ei gandesc in acest fel.
    Dle iancu,felicitari! Tine-o tot asa,cu gandirea ta iti vei face o super familie de campioni…..

  18. Ciudat ca unii columbofilii accepta prostia ca fiind normala!!!
    Cum poti spune ca selectezi porumbeii oferind conditii proaste de transport si lansare?????
    Ca este greu sa aplicam acest manual sunt de acord din cauza lipsei oamenilor de calitate dispusi sa invete, insa sa consideram selectie si cea facuta de masina…
    Doua mici exemple:
    Scahrding 2010 – eu am fost pprezent la lansare insa nu stiam acest manual – porumbeii s-au lansat in conditii bune insa la doar cateva minute dupa ce soarele aparuse la rasarit. A rezultat un concurs prost si mai ales aticpic, cu vand puternic s – sv si cu campioni in zona de sud a zonei, deci porumbeii au plecat gresit. Manualul de invata altceva!
    Ieri o asociatie a lansat porumbeii la ora 7.30, in conditii improprii in primul rand de temperatura. Rezultatul – un mic dezastru. Delegatul nu se consultase cu nimeni, p;robabil era duminica si avea si el treaba cu familia pe acasa, deci nu putea sta mult pe locul de lansare.
    Mici greseli cu costuri mari. ani de munca se pot risipi din cauza unei prostii.
    Depsre masinile de transport si conditiile oferite de acestea… alta data!!!

  19. foarte util manualul ,, am inceput si eu sa imi antrenez porumbeii, dar primul antrenament la 5 km departare, in 5 min porumbeii mi_au fost acasa, desi batea un vant puternic din fata !imi impingea porumbei inapoi

  20. Acest ‘manual’ poate fi gasit pe site-ul lui Steven van Breemen… nu va impacientati cu privire la pret. Ce-i drept este in engleza , dar exista intotdeauna Google Translate …

  21. Uneori sunt de-a dreptul socat si mahnit de dezorientarea sau pur si simplu rautatea unora dintre colegii nostri.

    Deci. Exista un material foarte bun publicat in strainatate. Cineva din Romania il traduce si il pune gratuit la dispozitia noastra a tuturor. Noi, ne iritam cu privire la un pret imaginar si eventual preferam sa il citim in engleza sau tradus cu mizeria de robot google translate care scoate niste fraze retardate care nu au nicio logica desi sunt in limba romana. Iti vine sa o iei razna pe campii urland cu jale………………..

    Am pentru publicare n subiecte dar m-a lovit o lehamite crunta.

  22. Avem traducerea si in revista FCPR, Nr.3/2010 dar pt.unii e mai usor sa comenteze, in loc sa citeasca si sa invete cate ceva.

  23. Asta mi-a placut cel mai mult :-)
    – cand porumbeii stau foarte linistiti in masina de transport sau cand natura este foarte linistita, ceva nu este in regula, nu trebuiesc lansati
    CEVA NU ESTE IN REGULA :-) CE ANUME VA ROG ? VREAU SA STIU

  24. imi pare rau ca am fost inteles gresit.
    ma refeream la acei ‘columbofili’ care intreaba inainte ‘cat costa?’ si apoi ce contine ‘manualul’ respectiv. google translate e pentru acestia….
    tot respectul pentru cel care a depus efortul sa traduca acest material care ar trebui sa fie ‘biblia’ lansatorului.
    Andrei nu te descuraja… baga la materiale caci comentariile or sa fie de orice fel. suntem in romania…

  25. Pentru cristi-ploiesti: manualul de mai sus a fost tradus cu permisiunea dlui Steven van Breemen.
    Beneficiază de drept de copyright liber internațional. Asta o specifică chiar autorul undeva la început.
    Dacă cineva dorește mai degrabă să se chinuie să descifreze o ”traducere” cu google translator, e liber să o facă.
    Eu unul puteam să o citesc doar în engleză și să țin informațiile pentru mine. Dar am tradus-o pentru binele colegilor români de oriunde.
    Mai sunt și nemulțumiți ?? Surprinzător… și nu prea…

  26. Chestia cu inversiunile e super tare.Acum inteleg de ce am pierdut jumatate din pui de acasa…hmm!!Interesant manualul,mersi.

  27. ,,Depsre masinile de transport si conditiile oferite de acestea… alta data!!!,,-mi se pare normal k alta data Domnule Tunduc…cum ar fii sa spunetzi catzi porumbei se baga intr-o masina…haidetzi sa fim seriosi…am vazut cu ochii mei cum se inghesuiau porumbeii si nimeni din conducere nu se simtzea,chiar indemna,,mai baga si acolo ca mai este loc,,…si va intrebatzi de ce vin porumbeii murdari,de ce vin porumbeii bolnavi…DE CE???

    de la inghesuiala…60,70 chiar si 100 am numarat cand au fost bagati…si asta se intampla an de an in judetzul cu cei mai multi porumbei…PRAHOVA…DE ASTA NU MAI BAG PORUMBEII…M-AM SATURAT SA-MI VINA MURDARI ACASA SI MAI ALES SA VAD CUM STAU CA SARDINELE…PREFER SA-I TIN ACASA…multe sfaturi bune in acea carte,da pt cn???

    cand s-or baga 30-40 de porumbei pe boxa,atunci mai zbor si eu…numai bn!

  28. Interesant materialul. Nu stiu cum e in Romania, dar aici in Italia cind ai trimis porumbeii in cursa tre’ sa faci rugaciuni si sa fii norocos pt. ca aici organizatorii si lansatorii decit sa amine sau sa anuleze o lansare mai bine-si taie o mina. S-au facut lansari cu ploaie pe tot traseul, pe arsita cu lansari la 12.00 am, etc. In toti anii promisiuni si apoi…..Scuze, nu aici in Italia, aici la Roma. Nu vreau sa creez confuzii.

  29. cine stie unde pot gasi si eu articolul ca lam cautat in zadar va rog

  30. E interesant faptul că mulți nu văd link-ul de download, deși Andrei l-a îngroșat (e la sfârșitul articolului). Cred că le-ar fi mai ușor dacă l-ai pune sus, chiar la începutul articolului, Andrei. Mersi.

  31. Ciprian Andrei – i-ti sugerez urmatorul link
    http://www.columbofil.net/stiri/?p=232

    Asociatia noastra are in jur de 100 de zburatori, deci putem spune ca avem o asociatie mica, … dar
    Recent am achizitionat o masina cu numai … 28000 euro!!!
    Concuram doar cu ceasuri electronice, iar filmarea pe care o vezi s-a facut la ora 9.15, la ora 15.00 era pe net, iar la ora 20.00 era gata clasamentul.
    De ce????????
    Pentru ca un grup de tineri a spus intro zi STOP … prostiei.
    In 2006 imbarcam pe malul Petei (un rau din Oradea) azi avem trei centre de imbarcare, sediu primit de la primarie, fonduri pt ONG-uri si altele.
    La noi insa columbofilii au drept la cuvant doar in adunarea generala, in rest exista un comitet care conduce cu mana de fier si un presedinte poreclit Hitler. Drumul drept e unul singur, e greu si e de munca.
    Unii ca tine au renuntat la aceast hobyy pentru a nu-si vedea porumbeii … murdari, altii s-au implicat si acum privesc multumiti pe monitoare rezultatul unei munci de cativa ani.
    Permisiunea lui Steven am obtinut-o impreuna cu Corneliu pentru ca si romanii sa aiba acces la niste informatii deosebit de utile.
    Puteti sa invatati acest manul si sa mergeti de maine delegati pentru al pune in practica.
    Va salut!

  32. Corneliu, te felicit pentru traducere deoarece textul în engleză nu e deloc uşor. Vocabularul este unul tehnic şi sunt convins că ai depus ceva efort pentru o traducere de calitate. Ştiam de acest manual încă de acum 2 ani şi chiar mă gândeam cât de util ar fi lansatorilor şi transportatorilor dacă toată lumea ar avea acces la el. Mai ales că Steven van Breemen nu solicita drepturi de autor.

    La pagina 9 se află un posibil răspuns la întrebarea de ce se pierd atâţia pui de acasă în lunile vară, un aspect pe care şi Ad Schaerlaeckens îl trata într-un articol de-al său, fără vreo explicaţie însă.

    În data de 7 mai 2011, deci sâmbăta trecută, am avut etapă de la Feteşti, 200 km. Lansare la 7.00 dimineaţa, 5-6 grade Celsius, umiditate crescută. Şi lumea se întreba de ce au venit porumbeii prost… Răspuns la pagina 14.

    Andrei (porumbei.ro), stai liniştit, cei care apreciază astfel de articole îţi sunt recunoscători pentru postare! :)

  33. Andrei – Silviu Oprea, mă simt foarte onorat de aprecierile tale. Am remarcat demult că ești cel care a tradus excelent multe, multe articole foarte interesante ale lui Schaerlaeckens și nu numai.

    În numele multor columbofili care apreciază articolele de calitate și munca depusă pentru traducerea/editarea/publicarea lor, îi mulțumesc din suflet lui Andrei – Silviu Oprea !

    Într-adevăr, am muncit mult la această traducere, una dificilă, mai ales că e una dintre primele pe care le-am efectuat. Probabil că nu e o traducere chiar perfectă, dar e o împlinire faptul că le poate fi de folos multor transportatori și lansatori români.

    Mult succes cu porumbeii, tuturor !

  34. PRIMU COMENTARIU PT OAMENI CA EL NU AVEM PORUMBEI
    1. E SEF DE TRIB
    2. E TRANSPORTATOR
    3. SAU E …. UNU DE HABAR NU ARE

  35. Andrei, unora le e ciuds ca site-ul tau are vizitatori multi si nu numai, are in primul rand calitate si un alt fel de a privi acest sport. tocmai asta ii deranjeaza pe cate unii. eu as publica articole in continuare si le-as da peste nas in felul asta.

    scopul lor este sa ti se faca lehamite si sa renunti. trateaza-i cu indiferenta. nu merita nicio atentie.

    ma voi astia sagetilor, infigeti-va in CURUL!

  36. da de clasamentele ucp ce ziceti mai baieti? toata lumea tace, am intrebat si eu pe alte 2 site-uri, unu intial mi-a publicat mesajul apoi l-a sters, alo nea Dinu, Dorel aloooo?

  37. Pentru viuarel sau ce ai vrut sa scrii tu acolo:in momentul cand natura este statica ,majoritatea concursurilor sunt esecuri lamentabile.nimeni nu stie de ce dar este foarte adevarat.nu mai fii mirat zboara cativa ani si vei constata acest lucru.o seara buna

  38. Se lucreaza la noul program.Mai trebuie sa asteptam citeva zile.Pt. STALKER.

  39. Au bagat azi-noapte clasamentul, e in genul celor de la fcpr decat ca lipsseste optiunea de clasament crescatori

  40. Domnule Admin(cu “A”mare),ma tot rog la DUMNEZEU sa le instaleze analfabetilor un program de corectare a textelor,da-i o mana de ajutor si nu mai aproba comentarii scrise de “chinezi”.
    CRISTOS a inviat!







Comenteaza

Emailul tau nu va fi public. Campuri obligatorii: nume, email, comentariu. *