O harta noua + comentariul 63
Sunt 2 topicuri inrudite pe care le public impreuna.
1. Propus de Bacos Gelu:
CONCUREN?A DERANJEAZ?!?
Putem avea concursuri de fond , (500-800 km) cu sute de cresc?tori participan?i ?i zeci de mii de porumbei ?
Concursurile de fond pe zone, stabilite de o comisie na?ional? ar fi o solu?ie ?
O zon? dac? ar cuprinde to?i cresc?torii care s-ar afla pe o raz? de 100 km ( distan?a dintre cea mai departat? cresc?torie ? distan?a celei mai apropiade cresc?torii = 100 km ; fa?? de locul de lansare) , ar fi prea mult ?
Am putea organiza 5 astfel de etape pe sezon ?
Putem vorbi de norm? la fond, atunci c?nd un porumbel adun? mai pu?in de 2000 km din trei astfel de etape ?
Cum a?i aprecia o categorie AS FOND ?n care ar ap?rea porumbeii care au clasat toate cele 5 etape ?
Zonele de maraton (etape peste 800 km) , formate din crescatorii care s-ar afla pe o raz? de 250-300 km ar fi mult ?
Se pot organiza 3 astfel de etape pe sezon ? (din 3 ?n 3 s?pt?m?ni pentru a proteja cresc?torii care ar avea distan?ele cele mai lungi)
Cum ar ar?ta o categorie AS MARATON pentru care s-ar lua ?n calcul porumbeii care ar clasa 3 astfel de etape + 2 etepe peste 500 km ?
O astfel de hart? a rom?niei ?mp?r?in? pe zone pentru fond ar putea fi posibil??
Pentru maraton cum ar ar?ta urm?toarea hart?, dac? s-ar zbura spre vest ?
2. Propus de Vasile Matei:
Pentru judetele din sudul tarii alegerea rutei de zbor potrivite a fost si ramane o dilema. Dupa cum bine stiti, s-a incercat sa se zboare din toate punctale cardinale(si cel mai nastrusnic lucru e ca s-a facut asta chiar in timpul aceluiasi sezon!!!). Ruta Est cred ca era destul de buna ,dar cred ca trebuie sa o uitam pentru urmatorii 50 de ani,pana cand marele popor rus va intra in randul lumii civilizate.Ruta Sud genereaza mari pierderi dar nu atat din cauza zborului in conditii de canicula(desi e un mare handicap sa zbori pe 45 de grade) cat mai ales datorita conditiilor precare de transport;noi nu prea avem masini dotate cu aer conditionat si catastrofele sunt prefigurate de la lansare,se da drumul la porumbei sufocati de caldura si ne miram ca nu vin.
Acum vad ca se tenteaza sa se zboare pe ruta Nord,din Polonia,ruta care este de departe cea mai dura din cele amintite.Sa ne intrebam de ce cei din Molova nu zboara spre Vest si de ce Ardealul nu zboara spre Sud? Raspunsul e simplu,pentru ca ei au ales rutele care sa evite cat mai mult zborul peste munte,si asta de ani de zile. Pentru a organiza zboruri de fond trebuie alese rutele care sa minimizeze pierderile de porumbei,iar rutele transmontane au efectul contrar.Pierderile decente intr-un sezon nu trebuie sa depaseasca in medie 50%,iar daca noi pierdem 75-80% nu vom avea de la an la an suficienti porumbei maturi, de 3-4 ani,varsta la care un fondist adevarat da randamentul maxim.In plus,la ultimele fonduri numarul de porumbei scade foarte mult,de multe ori abia se aduna 300 de pasari.
Cred ca ar trebui sa ne intoarcem privirea spre Vest. Pentru tot sudul cred ca o ruta foarte echitabila este ZAGREB-VENETIA-MILANO,acest traseu avand avantajul ca evita marile masive muntoase,vanturile bat din spate iar zborurile de viteza si demifond ar putea fi organizate pe aceeasi directie. Daca tot sudul ar zbura din Italia, indiferent de federatie si daca s-ar dovedi ca acest traseu e reusit,in timp ar putea fi cooptat si Ardealul,pentru care aceasta directie de zbor e deasemenea foarte buna.Abia atunci am putea spune ca ar fi posibil organizarea unui National adevarat,cred ca asta ar trebui sa fie nazuinta fiecarui colombofil roman!!! Ce frumos ar suna:”Locul1 Venetia din 85 000 de porumbei”!!! Sunt sigur ca aceasta idee ar avea oponenti inversunati,pentru ca fiecare are modul sau de a vedea lucrurile.Sunt multi care prefera sa se imbete cu apa rece castigand ocul 1 din 400 de porumbei,dar cred ca e o onoare sa poti concura cu cei mai buni,chiar daca pierzi,iar un concurs National ar pune la masa de joc toti campionii Romaniei.
Cei care ne conduc(nu toti,marea majoritate) au interese meschine…nu i intereseaza decat sa si creeze avantaje personale,iar daca ei joaca doar in tara viteza,demifond,nu vor ca altii sa castige afara.
ooo…..da milano….suna frumos….imi place…si cu 20 de mii de porumbei m-as multumii sa-i vad lansati. as merge la fiecare etapa de fond sa vad eliberarea. 1:30 h cu avionul…
va dati seama ca daca sar face astfel de concursuri , o sa fim priviti cu alti ochi si de cei din Vest. doamne cum ar suna locul 1 din 20.000 de porumbei. foarte interesant topicul sa vedem daca vor interveni si cei ce ne conduc cu vreo parere;) . numai bine
da… impunerea rutelor de zbor de catre FRC/UCP/FCPR pentru fond si maraton ar fi o solutie, dar sa fim seriosi, nu cred ca se va realiza asa ceva….. daca federatiile organizeaza/impun rutele de zbor risca sa piarda membrii nemultumiti. pentru a se realiza . ar trebui cel mai probabil o uniune a federatiilor…. si asa ceva nu se va intampla
Cred ca este foarte greu sa se intample asa ceva dar eu unul m-as bucura daca s-ar realiza. Numai din prahova s-ar strange la un concurs de fond 10 mii de porumbei daca ar zbura cu totii.
O idee interesanta.Ar trebui sa ajunga si la forurile superioare,chiar daca va ramane in stadiul de propunere..
Oricum,traseul ar merita incercat.Desi relief muntos exista si in Croatia si in lunile iulie-august temperaturile inregistreaza si acolo cresteri mari,comparativ cu ruta Polonia cred ca porumbeii ar fi avantajati.
Concurs national Muntenia+Ardeal…atunci chiar s-ar putea vorbi despre sport columbofil ROMANESC si campioni NATIONALI.
FELICITARI PENTRU PROPUNERE!
foarte bune topicurile si ruta de zbor dar aceste lucruri trebuiesc discutate si la federatii,pentru ca se vede ca cei care ne conduc isi fac singuri ruta de zbor care sa-i avantajeze pe ei (sau buzunaru lor)iar noi restul suntem obligati sa zburam ca sa claseze numai porumbeii lor si noi sa fim carne de tun nimic mai mult.
Nu stiu daca cei mai tineri tin minte, dar nu prea de mult a fost stabilta cine si cu cine zboara fonduriile. Bine inteles ca a fost conveneabil, dar numai pentru uni, si anume pt. organizator. Ei asa au stabilit locurile de lansare cum a vrut ei, nu a tinut cont de preferintele celorlalti. Asta a fost una din motivele care a condus pana la urma la impartirea in trei federatii a columbofililor din Romania. Deci eu personal nu as fi de acord cu reintroducerea dictaturi.
Totusi am parerea mea si despre propuneri ilustrate cu harti.
Prima harta e destul de realista pt. concursuriile de fond peste 500 km. A doua harta pt. maratoane nu tine cont de prima harta, deci dupa parerea mea grupariile pt. fond ar trebui sa ramana impreuna si pt. maratoane. Ma refer in special la gruparea din mijlocul tari (MS., SB., HR., CV., BV.). Nu tine cont nici de relieful regiuni. De ex. judetele HR., BV., Cv. indiferent daca sunt incluse in gruparea de vest, sau est sunt la capatul extrem a zonei, deci au cele mai mari distante (cu lansari din vest sau est). In schimb asa cum este impartit aici, cazand in gruparea de est mai au si carpati in fata la finisul cuncursului. Asemenea neajunsuri probabil sunt mai multe, eu am observat ce a ce ma atinge pe crescatori din zona noastra.
Referitor la a doua varianta, a dl.-lui Vasile Matei. Dansul foarte bine a sesizat ca dilema este pt. judetele din sudul tari. Deci ei ar trebuie sa rezolva problema lor in moment ce Molova si Ardealul se pare ca au gasit rutele potrivite. Eventual sa caute soluti sa adere la una dintre variantele reusite in functie de situatia lor geografice.
Cea mai potrivita solutie este totusi dupa parerea mea cea actuala. Adica la fond fiecare cauta parteneri cu care poate colabora fara sa excluda concurenti cei mai tari (problema tentanta pt. uni si nerezolvata), iar concursurile de maraton sa fie organizata de clubul maraton nou infiintat pe tre provinci si anume:
– Provincia Vest-carpatic? ? Transilvania ? include jude?ele din interiorul arcului carpatic;
– Provincia Est-carpatic? ? Moldova ? jude?ele din estul arcului carpatic,
– Provincia Sud-carpatic? ? jude?ele de la sud de arcul carpatic, incluz?nd ?i capitala.
Pareri diferite sunt convins ca vor fi multe, tocmai de aceea vreau sa cer scuze anticipat daca am lezat (neintentionat) interesul firesc a unora cu alte pareri.
Ruta propusa de Dl.Vasile Matei este de departe CEA MAI BUNA POSIBILA atat pentru cei din Ardeal cat si pentru cei din Muntenia. Am masurat cu rigla din Google Earth cateva distante. Pornind de la Milano ele sunt (in km.): Timisoara – 940, Oradea – 995, Satu Mare -1075, Cluj -1121, Sibiu – 1165 , Brasov – 1278, Craiova – 1157, Pitesti – 1231, Bucuresti -1334, Ploiesti – 1320. Muntii Sloveniei nu sunt mari, sunt in prima parte a traseului, perfect abordabili, cred ca si infrastructura rutiera e mai buna decat spre nord sau est, credibilitatea lansarilor din Italia e alta si… suntem in Europa (la propriu si la figurat). Nu exista argumente logice care sa-mi dovedeasca superioritatea altei alegeri. Ganditi-va ca ne adancim in criza economica, pasiunea devine din ce in ce mai scumpa si nu ne permitem sa pierdem pasari cu nemiluita din ambitii “sportive” prostesti sau din interese meschine ale transportatorilor si conducatorilor sau din management prost (nu vreau sa zic ca e una din variante sau toate pentru ca nu ma intereseaza, nu sunt voiajorist si nu ma influenteaza cu nimic alegerea pe care o sa o faceti !) De fapt modul cum se practica sportul columbofil la noi este unul din motivele pentru care nu l-am gasit niciodata atat de atragator incat sa merite sa cheltuiesc vreun ban in acest sens. In speranta ca am reusit sa starnesc in sufletul D-voastra o reactie emotionala (pozitiva sau negativa), nu am sa va urez in incheiere nici vint in pene, nici spor la zor, ci SA VA TRAITI PASIUNEA CU OCHII DESCHISI !! si o sa descoperiti ca e frumoasa !
Pt. Dl. Vasile Matei : Aveti toata admiratia mea ! Va urez multa sanatate si rezultate sportive de top !
Pentru Moldova cea mai buna optiune ramane Polonia, iar Dobrogea poate alege. Nu cred ca se pune problema distantelor, cele doua rute pretandu-se bine la V,DF,F,M si ambele mai au potential si se pot prelungi la o adica…
visati fratilor,visati,e atat de frumos visul,mai mare i baiul cand te trezesti si vezi ca….,v am mai spus, noi romanii nu suntem uniti nici macar ca,popor,daramite in sport,asa ca lasati o mai moale,hai intai sa fim uniti si dupa aceea restul….oricum felicitari pt topic,ar fi f bine sa se realizeze asa ceva.
never together (^_^) asta e vorba celor ce ne conduc ,daca se unesc pentru binele columbofililor, cine primeste bucata cea mai mare de carne?sau despartit pentru ciolan si voi acuma vretzi sa se renuntze….va vad oameni seriosi..asta e ne meritam soarta.. noi ai alegem si tot noi ai sustinem… asa ca VINT IN PENE:))))
o sa discutam si articolul probabil ca o sa ajunga undeva la arhiva uitat
hai sa facem o hartie pe care sa o semnam cat mai multi sa mai spunem si la altii sa semneze si ei si poate asa o sa reusim sa facem ceva.
cu stima
Stefan
Haideti sa nu mai dam cu boata prin vint aiurea cu conducerile ori sefime ,caci adevarul este altul.La zborurile cu nr. mic de porumbei automat si “campioni” mai multi ,fiecare se vrea un mic campion sa nu ziceti.Puterea de a decide este in mina celor multi ,dar nu se doreste o competitie puternica, nu se doreste cu adevarat valoare columbofila.
Simplu si complicat,idei si pareri,nimic concret,ca doar e greu de inteles ca regula de baza pentru zboruri de fond si de maraton este echitatea.Pe un alt topic am incercat sa arat ca poate exista echitate ,oferind argumente concrete ,pe baza rezultatelor din anul 2008 ale Asociatiei Danubius BRAILA si Asociatiei DOLJ ce au avut aceeasi ruta de zbor si distante aproximativ egale.Daca va veti uita ,o sa vedeti ca porumbeii celor din Oltenia ,cu foarte mici exceptii ,sosesc cu viteze mai mari decat ai celor din partea de S-E a tarii.Sa incercam o dezbatere pe acest subiect ,cu date cunoscute ,nu doar cu pareri.
Cred ca ce a spus Dl. Burghila cu Dolj si Braila reprezinta cel mai concret exemplu cand vrem sa vorbim de echitate.
Dl.Burghila,doriti pe date concrete:credeti ca daca cele 2 grupari lansau porumbeii odata si Braila aveau acelasi nr. de pasari rezultatele erau asemanatoare?Va asigur ca porumbeii nu mai treceau Carpatii si ocoleau prin Moldova si atunci cine era in avantaj?pe cind la lansari separate rezultatele sunt egale aproximativ.aceasta este o parere si poate fi tratata ca atare!
Nici nu s-a ”racit”bine titlul si am si inceput sa vorbim, nu despre ruta cum ar fi normal,ci despre AVANTAJE.Cum vreti sa facem columbofilie asa? Haideti sa discutam cum putem realiza acest VIS nu sa incepem sa-l combatem din start.Este o idee extraordinar de buna dar haide sa gasim solutii pt a o putea pune in practica.Pt d-l Alexandru.Cine v-a spus d-tra ca in cadrul UCP se DICTEAZA rutele de zbor? Toate cluburile care au protocoale impreuna se pun de acord asupra rutei de zbor.
Nu am spus nimic despre avantaj sau dezavantaj si nici nu am adus in discutie traseul pe care sosesc porumbeii,am vrut doar sa arat ca la distante aproximativ egale ,timpul de zbor este cam acelasi si asta nu doar la o etapa….Daca altcineva poate gasi alte termene de comparatie egale ,totul nu poate fi decat dezbatut.Legat de avantaje, putem discuta la nesfarsit ,totusi ca idee ,la inceputul zborurilor ,intreaga grupare din S a avut lansati 10000 de porumbei ,iar gruparea din S-E doar 3000 ,ca sa nu mai vorbim de faptul ca “fiecare porumbel vine pe drumul sau”.Este adevarat ca incurca muntii ,dar anul trecut nu prea s-a vazut asta .Acum sa raspund intrebarilor d-lui Bacos: -putem avea concursuri cu distante de maxim 100 km intre primul si ultimul crescator,la care sa participe peste 1000 de columbofili si peste 20000 de porumbei,totul stabilit de o comisie nationala,atat pentru fond cat si pentru maraton,cu toate specificatiile d-voastre,ulterioare, pe care le gasesc mai mult decat normale.
Domn Gelu foarte bun subiectul vizavi de zone,cel legat de categorii lasatil naibii ca si asa sau inventat o gramada in functie de cum au fost interteresele unora si dau aici citeva exemple,fond pui,viteza palmares pui,demifond palmares pui, general pui,as pui si toate astea cum ,intai sa jucat competitia si la sfirsitul anului sau inventat categoriile. Mai bine ajutatine si pe noi cei din sudul marii sa facem o grupa la fond ca nu ne vrea nimeni. BAFTA
Ma gandesc si la un avantaj financiar pentru castigatorul unui maraton national care poate ar rivaliza cu celebra cursa Barcelona , atunci cred ca atunci se va vedea ca porumbei nostri nu sunt cu nimic mai prejos cu cei din vestul Europei.
Din ce stiu cu multi ani in urma(10-12 parca) Bucurestiul si cativa din imprejur au szurat spre vest la sarbi, si nu cred ca au trecut de Zagreb. Au fost pierderi masive, iar in ce privesc muntii pe aceasta directie pana in Italia chiar sunt 2-3 lanturi fara prea multe culoare. Ati fost in Croatia? Sau macar pe la Anina?
Personal as cam fi de acord cu harta de la fond dar pt mare fond mai mult as opta pe ce a zis dl de la punctul 9. Iar concursuri cu fff. multi porumbei nu cred ca se vor realiza decat atunci cand ne vom uni cu totii( ma refer la toate etapele nu la 1-2)
EU cred ca concurenta deranjeaza …! Din aceasta cauza s`au infiintat clasamentele pe centre de imbarcare , la fond si maraton trebuie scoase din clasamentul national.Ar fi frumos ca cele 3 federatii sa semneze un protocol ,pt a putea organiza concursuri impreuna pe un clasament in comun si la expozitia nationala sa participe cele 3 federatii si cel cu puncte mai putine sa fie campion national . Pt clubul de maraton pe Moldova cea mai echitabila distanta pt toate jud, ar fi Praga , voi ce parere aveti..?
A venit vremea sa -mi fac si eu ceva dusmani ! (asa-mi trebuie daca nu stiu sa stau linistit la casa mea sa-mi vad de porumbei). Domnilor Burghila Adrian si Bacos Gelu, nu va cunosc si nu ma cunoasteti personal si pentru asta pot sa multumesc lui D-zeu ca e cea mai fericita situatie pentru toti trei ! D-le Bacos , va rog sa-mi explicati care este semnificatia (cifra magica, voo-doo, feng-shui ?) celor 100 km pentru care D-ta esti dispus sa transezi harta tarii in cate halci vrea muschii d-tale, care n-au nimic nici cu istoria , nici cu relieful si nici cu sportul columbofil ! RNS-ul ala sau cum ii ziceti bate tot chiar si geografia patriei ? D-le Burghila, noi stateam de vorba cu cativa baieti aici pe site despre cum sa alegem niste trasee de zbor care, sa zicem asa, sa puna in valoare calitatea pasarilor care le avem, nu sa le ingropam ca idiotii in toate vagaunile muntilor. Ca pe de alta parte nici belgienii , care au inventat voiajorul nu fac zboruri din Croatia de exemplu….s-a trezit romanul rupt in fundul pantalonilor s-a atinga limitele rasei….si la Olimpiada se uita pe gaura cheii ! Prezentam 2 culoare, cu km, motivatii, etc si apari d-ta la pct 17 : “Simplu si complicat,idei si pareri,nimic concret…” ,ne mangai parinteste pe cap, dupa care ne duci de nas la comparatii din 2008, ca alea sunt …..”argumente concrete”. Daca puteti sa va dati o parere legata de subiectul topicului, faceti-o !…. daca nu, ignorati-ne….da nu ne aburiti !
hai mah…sa fim serios…asa ceva nu se va realiza la noi…suntem in romania…si asta spune tot….nu o sa ajungem nici o data la un concurs precum barcelona…sau aproape de el ..nici in 10 ani daca belgieni..stau pe loc..trebuie sa ne multumim cu ce avem..va salut
Dolj vs. Braila(ruta de zbor -Polonia)=HILAR
Dolj pe ruta de zbor in Polonia=escalada pe Everest
Braila pe ruta de zbor in Polonia=plimbare in parc
of ce nu imi plac oamenii care se complac in starea asta de indiferenta si care se multumesc doar cu simplul fapt ca traim in Romania si ca nimic nu poate fi schimbat,dar macar incearca?daca am incerca fiecare cu un lucru marunt luati exemplul albinelor care aduna mierea in stup cat de putin aduna ea ca nici macar nu se observa, dar la sfarsit se vede rezultatul.ea nu spune ca aduna prea putin si ca degeaba aduna si ca nu are rost ci stie ca IMPREUNA cu suratele ei vor face o treaba buna.
as fi vrut ca toata Europa sa fie o mare “CAMPIE” . Tare as vrea sa vad atunci ce motive s-ar mai gasi ca sa nu zburam toti impreuna si ce motive vor mai fi pentru nu stiu ce ruta de zbor … !!!!!!!!
Sincer nu al cuosc pe d-l BACOS, dar al cunosc pe d-l BURGHILA , si din pacate gandim la fel {nu mai visam demult la cai verzi pe pereti}EU AM 28 DE ANI DE COLUMBOFILE , si rar s-a indraznit sa se faca 1-2 concursuri serioase, adica {PE ZONA , NU PE TARA}dar cine stie poate intr-o zi va conduce si un crescator de porumbei si atunci precis vom avea si un zbor national! VOI CHIAR NU ATI INTELES CA BANUL PRIMEAZA, NU SPORTUL?/?/?
singurul dezavantaj pe aceasta ruta este fusul orar.cam greu ar fi pentru un porumbel sa ajunga de la 1000km in prima zi .de la V spre E ziua de zbor ar fi cu cel putin doua ore mai mica. cand se lanseaza porumbeii,la noi soarele este deja de trei prajini pe cer .
Domnilor colegi,va doresc succes1
dragi colegi columbofili doljeni daca va e frik de concursuri de fond si maraton cu braila tot vom avea un zbor de maraton impreuna si vom vedea diferenta de relief care e intre noi si sudul tarii si avantaju si dezavantaju muntelui.acest zbor e torun.va asteptam cu drag
Ardealul zboara peste munti si printre munti [Brasovul cel putin ]de peste 60 de ani
Iarna se poate fabula,un schimb mai realist de pareri ar fii de preferat in data de 24.07.inainte de ultimul fond cind multi sint cu capul pe umeri .
Cind aduni la un concurs porumbei care in etapele anterioare au zburat pe directii total diferite iese o “splendoare” de etapa pe durata a 5 zile cu 20% din porumbei in caz fericit.La celebrele MARATOANE (ST.VINCENT,PAU,PERPIGNAN,BARCELONA ) se merge pe aceeasi directie mai putin citiva aventurieri polonezi,unguri,bulgari sau romani ce participa uneori la BARCELONA si ai caror porumbei in numar infim (aprox. 400 din 22000) nu pot influenta concursul.
E greu dragi colegi,pentru ca cei care sunt la putere,conducere,nu vor asa ceva.Nu ii intereseaza bunul mers al activitatii sportive, cand vor venii columbofili adevarati la conducere se va realiza,pana atunci tot o sa fim tari,pe cluburi,prin judete si mai tarem si un loc bun pe tara si gata,in Europa suntem nimeni.
Noi doar dezbate ,comentam,urlam ca vrem ceva,exact ca si realizatorii emisiunilor tv cu invitatii lor,dar cei care conduc nici nu ne baga in seama.
Cat despre rutele de zbor,jumatatea de la vest spre centru ar putea zbura pe traseul Ungaria sau Croatia – Italia, ajungand la Roma unde poate fii o etapa internationala,cum asi fost in 2008,unde sa concuram cu grecii,bulgarii,turcii,ungurii,slovacii,slovenii,polonezii,cehii,austriecii,etc
Se poate,dar nu se vrea, de ce , nici nu mai stiu,pentru ca sunt atatea motive.
Succes in 2009 !!!
Tin minte de trei incercari de nationale. Toate erau organizate cu lansare de la Gdansk. Toate trei erau catastrofe pentru uni crescatori, nici odata nu s-a intors acasa 20% din cei lansati.
Au fost lansate: 1999 1356 porumbei, 2000 3137 porumbei, 2001 3098 porumbei. Nu stiu de ce cred uni ca acum s-ar aduna zeci de mi de porumbei.
Au mai fost seminationalele de la Nurnberg mai reusite, dar nici acolo nu s-a trimis mai multi porumbei.
Cel mai important stimulent pt care ar merita pt uni sa riste porumbei la asemenea concursuri ar fi premiile, si nu numai pt primi trei clasati. Deci la asta ar trebui gandit, cred eu.
Il cunosc pe GElu si ideile astea de mult, din pacate vad ca sa arunca cu pietre la presedinte, la conducatorii tarii. Problemele pleaca de la asociatii, pentru ca nu mai vrea nimeni sa joace cu nimeni!!!
Mircea, convingema ca nu am dreptate. Va asteptam sa jucam impreuna fondul pe orice ruta vreti voi. (protocol pe 5 ani) Si ca sa vezi ca nu primeaza banul, noi mergem cu masina noastra voi cu a voastra, fiecare cu cheltuielile lui!!!
HAi sa vedem cat de tare vrei sa zburam impreuna????????????
Gelu BAcos stie cat am insistat si eu si altii ca zona 1, vest sa jucam impreuna, din pacate fara rezultat. Scuze pt lipsa de modestie dar GARANTEZ ca AS Voiajorul Bihor, joaca pe orice ruta, si cu oricine, dar din pacate nu poti sa joci decat cu cei care nu au de ales si trebuie sa mearga cu cineva. Cum se dezvolta o Asociatie un pic, cum nu mai joaca cu nimeni – ca sa nu faca campioni pe altii!!!
Ar fi chiar asa mare problema daca am concura impreuna , la fond, 5-6 judete si am avea 1 campion adevarat pe lansare si alti 10 campioni pe centru de imbarcare, pe judet, pe asociatie, pe oras, pe strada, pe crescator, pe boxa etc.
Concurand astfel sunt convins ca am avea concursuri adevarate care ar atrage atentia si celor de afara.
Multumesc tuturor celor care au comentat si celor care vor comenta acest subiect.
Va doresc un an sportiv numai cu bucurii .
Zborurile de fond si maraton , cu lansare din Polonia , pentru columbofilii din SUD – VESTUL tarii , se transforma in CURSE CU OBSTACOLE , in care numai cei mai buni dintre cei buni supravietuiesc ! In aceste situatii porumbeii devin SOLDATI INARIPATI , iar grupurile de porumbei care reusesc sa parcurga defileele si trecatorile pentru a se intoarce acasa , CONSTITUIE COMANDOURI carora nimic nu le poate sta in cale !
Atunci cand anumiti porumbei reusesc sa faca si norme la categoriile fond si maraton pe aceasta ruta , ei primesc automat STATUT DE STARURI !
Orientare , forta , viteza , tupeul de a trece muntele , tenacitatea de a gasi defilee si trecatori , nebunia de a parcurge zone geografice in care pasarile rapitoare fac legea , SANT TRASATURI DE CARACTER care nu le gasesti la tot pasul !
Prin jertfa lor ( in anumite situatii ) , acesti MINUNATI EROI INARIPATI , nu fac decat SA SCRIE ISTORIA COLUMBOFILIEI !
-Nu ii putem compara cu porumbeii care zboara pe campie !
-Ar fi nedrept !
-Sant doua lumi diferite , din orice unghi am privii lucrurile !
-Cu respect ,
George Ebotea
Din fericire sunt multi cei care vor sa participe la concursuri cu cat mai multi porumbei. Din nefericire nu se poate concura in orice conditii doar de dragul de a aduna mii de porumbei care sa ii favorizeze pe cei cu distante mai mici cu sute de km. A nu se intelege ca fugim de concurenta…… Dorim doar conditii aproximativ egale.
De exemplu pentru judetele din est
– in Ucraina nu se poate iesi – la Braila nici nu dorim avand in vedere ca pentru noi zborurile de maraton din Ucraina au fost dezastruoase
– in Cehia / Slovacia / Germania – ruta este dificila ca urmare a traversarii mai multor lanturi muntoase. Cand am avut zile ploioase am avut pierderi pentru ca porumbeii nu intrau in munti.
– La Roma sau Milano – sa fim seriosi – ce procent de porumbei s-a intors de la Roma si in cate zile? Exclus
– Pentru noi ruta ideala a fost si ramane Polonia – din acest motiv este al treilea an consecutiv cand mergem pe aceasta ruta. Dar nu putem concura cu Piatra Neamt sau Bacau in conditiile in cere ei au in fata peste 200 de km. Cu Suceava sau Botosani nici atat.
Ca urmare noi vom concura astfel
– Braila
– Vrancea (Focsani si Marasesti)
– Tulcea
– cativa crescatori din Galati (Tecuci).
Pentru cei ce se lauda cu ruta lor
– muntele este greu exista pericolul soimilor sau al zilelor cu ceata si ploaie cand porumbeii nu intra in munti
– campia este dificila cand vorbim de acele zile caniculare cu peste 40 de grade celsius cu vant din fata. Mori de cald la umbra ce sa mai vorbim de efort in plin soare……
Iar in formula de calcul peste tot in lume tine cont de kilometri/timpul de zbor si numarul de porumbei. Fiecare porumbel este bun pentru conditiile in care concureaza atat timp cat este printre fruntasi.
Propunerile facute (85.000 porumbei lansati de la Venetia) chiar daca pot parea frumoase din pacate nu tin cont de realitatile fiecarei zone.
Mi-as dori sa avem din nou zboruri nationale (echitabile) pentru fiecare zona geografica a tarii.
Dar RNS nu mai prevede notiunea de znor nationale sau zbor desemnat.
Pentru initiatorul acestui subiect – Sa ne scrie cu date concrete (localitati km cifre si nume) dupa 15 februarie ce plan de zbor are asociatia lui / cati participanti si porumbei estimeaza si ce eforturi reale a facut pentru a organiza etape cu cat mai multi concurenti .
D-nule Bacos aveti perfecta dreptate asa ar trebui dar nu se vrea.In 2007 s-a zburat de la Nurnberg intr-o concurenta destul de mare.(Bihor,Caras,Arad,Timis,Satu Mare,Salaj,Maramures) Credeam ca suntem pe drumul cel bun si anul ce va urma vor fi si mai multi concurenti dar nu a fost asa.Timisul, Aradul si Carasul nu au mai vrut sa zboare cu noi.Singura explicatie este ca nu a castigat cine trebuia sau… Ciudat dar toti cauta sa zboare cu concurenti mai slabi ca ei.Asa nu cred ca vom ajunge prea departe.Rezultatele la aceste zboruri sant pe pipa.be.Asa ca judecati voi se poate sau nu se vrea???
pt 39 cuvintul garantez nu cred ca are rost .mi au placut mai tot timpul comentariile tale .aici nu prea .daca esti cu adevarat crescator gindestete la relieful tarii ,zona de lansare siruta ce o aleg porumbeii in drumul lor spre casa .referitor la ruta propusa de dl MATEI cred ca merita incercata .singurul lucru care pune la indoiala aceasta ruta este faptul ca trebuie gindita f bine de cine trebuie ori banul nu trebuie sa primeze .odata cu inceperea primelor zboruri timpul va fii neprielnic trecerea porumbeilor prin zona muntoasa facindu se prea devreme .lasind la o parte lozinca ce i bun vine hai sa fim realisti si sa recunoastem ca sunt niste fiinte pe care sigur ii vom duce la pieire din cauza nestiintei noastre .aviz zborul puilor BRAILA 2008 .succes in 2008si nu mai repetati aceste greseli fiti cu capul pe umeri ginditi de zece ori si faceti odata pentru a va pastra increderea .lasati orgoliile ,in columbofilie toti incepem cu sanse egale .e mult mai usor sa cumperi campioni decit sa i produci .VINT IN PENE .LASATI PORUMBEII SA ZBOARE
Pt. 42. Auziti d-le Dragomir?, Woaw! Pai ce concurenta aveti voi la Braila? Vrancea are vreo 10, Tulcea cred ca 5-6 crescatori si la Tecuci cred ca tot vreo 4-5 ( ca sincer nu prea am auzit de crescatori Tecuci si Marasesti-auzi tu!). Dar ati gasit gashte nu gluma, si faceti si vreo 5 etape de Maraton nu? Si v-ati gandit voi ca Doljul ar fi ok ca v-ar suplimenta nr de porumbei la ultimile etape sa nu mai faceti ” fise fictive”. Dar de ce nu cautati dv pe la Buzau sau Prahova niste concurenti? Poate asa nu o sa mai aveti prin zona campioni cu 3 locuri 1 si cu vreo 3-4 clasamente diferentiate ca “de”, aveti diferente prea mari de distanta intre voi nu?- Strada Magheru e in nordul Brailei si Kercea in sudul Brailei-diferente mari trebuiesc 2 centre! Ia mai puneti-va voi pofta in cui si zburati cu Bacau si Piatra Neamt si nu cu Dolj.
sincer,am vazut tot felul de campioni,cu 7 clase,sau mai sofisticati si plini de bani,dar columbofili adevarati,indiferent din ce categorie fac parte,toti au o mare problema-sa nu cumva sa faca ei campioni pe altii.
toate discutiile pe la cluburi,in legatura cu programul de zbor sint ca cine “iese”mai avantajat si cine nu.o majoritate ar vrea fonduri si “maratoane”de 500 si ceva de km,respectiv zboruri de o zi.
La revedere cu seminationalele,ca sa nu ne “riscam “porumbeii.La revedere cu adevaratele derby-uri,cu zborurile de rasunet,cu o concurenta adevarata.
Cita vreme exista demifond si mari campioni la aceasta categorie,trageti de ea si fiti mari campioni.nimeni nu va va aprecia mai putin.dar lasati maratoanele sa fie concursuri adevarate.
zice unu pe la pozitia 36 ca ceva de niste aventurieri…cu participarea la supermaratoane,etc,etc.Pai bine domnule,Peto ala din Oradea o fi fiind ceva aventurier,ca a luat locul 5 pe Ungaria la “barcelona”-1690 km,si pasarea aia mai are citeva zboruri peste 1200 km.Pai daca asta este aventurier,uitati-va la rezultatele lui din 2008.sa tot fii aventurier,ca el.
avem unu din arad(locul I pe tara la fond crescatori)care si-a trimis un yarling la roma….
pai,nu pentru astfel de pasari ne agitam toti…
Cred ca este o singura solutie,sa se adune 10-20 de flacai d’astia care le au cu calculatoarele si sa puna rigla pe harta pina iese bine pentru “seminationale”,cu munti cu cimpii,cu ce-o fi.
nu-l cunosc pe tunduc,dar cred ca e singura abordare adevarata.in fond sintem si jucatori,nu?
iar ceilalti care vor sa-si protejeze zecile de “pasari bune “care le au in voliere sa tina de ele.
FFF bune ideile din cele 2 topicuri,dar si expunerea,sustinerea si argumentarea lor! Pentru sudul tarii, fondurile din directia Vest,ar fi cea mai buna varianta d.p.v. geografic si ,in mare masura,cea mai echitabila!In viitorul apropiat ,aceasta , in mod sigur se va materializa!!!Deabia atunci se va putea vorbi despre (si vom avea )campionii nostrii nationali adevarati,reali.(si nu fiecare Uniune/Federatie cu campionii ei nationali!!)Dupa aceea,vom constata si faptul ca, strainii ne vor privi cu alti ochi si vor fi f.f. interesati si ei, sa achizitioneze material genetic romanesc!!!Nu numai noi de la ei!
Dl Tunduc,sa nu considerati ca va atac ,dar faceti parte din conducere,dati va rog “cu pumnul in masa” sa facem toti o treaba buna in columbofilia asta. Si chestia ca ,As Bihor ar concura cu oricine dar restu fug de concurenta,rezolvati-o la urmatoarea sedinta RNS, cum se impun si alte chestii pe care nu le vrem, impuneti-o si pe cea cu etape desemnate sau semi-nationale,cum au mai fost.Si se rezolva problema,si nu bagati in seama presiunile pe care le fac restu. Doar sa aveti in vedere zonele,care,cum si cu cine concureaza,sa nu plece unii direct cu sansa 2.Si la cine nu-i convine,poate zbura viteza ,demifond, ca nu e obligatoriu sa fie toti fondisti si maratonisti. La asta v-ati gandit.
Repet,nu va atac,dar vrea sa se schimbe ceva in bine,ca stiu ca se poate.
Succes !!!
galatiul are al 3-lea an consecutiv cand zboara cu diferente aeriene intre 150 si 220 km.daca vrei sa zbori apai zbori si gata , nu stai toata viata sa gasesti unghiuri pozitii, si diferite motive de fofileala.olandezii zboara de 100 ani fiind intodeauna ultimuii.,dar nu si cei din urma.maratonul in pemanenta va crea diferente aeriene, si pozitii diferite, pentru ca de asta se cheama maraton.prima etapa a galatiului este de 750km, ultima este de 1200km.si nu am disperat, zbuaram intr-o concurenta adevarata si cu concurenti super buni, dar asta sigur ne va face si mai buni.mult succes tuturor. CONCURENTA DUCE LA PROSPERITATE.
Legat de zborurile de fond si maraton cu lansare din Polonia , dintre judetele din sud – vestul tarii , trebuiesc felicitate judetele OLT si DOLJ ! Avand la conducere oameni rationali , columbofilii din jud. Dolj si Olt s – au zburat porumbeii atat ca pui cat si ca maturi pe ruta de NORD – EST , organizand etape de zbor cu lansare din localitatile BIVOLARI , DARABANI , etc . !
Scolarizati cu cap si antrenati in zone montane , porumbeii din Olt si Dolj au realizat ce era de realizat , in mare parte ; S – au facut norme la fond si maraton , au fost porumbei care au zburat 5 etape de fond – maraton , in Polonia si exemplele ar mai putea continua !
– In schimb , judetele MEHEDINTI si GORJ
pentru…luthienn: pozitia 29… bai boss….tu nu vezi k peste tot fiecare zboara dupa cum e mai avantajat..de ruta..asa k oricate albine am aduna noi..tot nu le putem face fata BONDARILOR care isi cauta cel mai avantajos “stup”…asa k asta e…!!!intelegi tu?
cred ca columbofili din satu mare niciodata nu o sa fie deacord cu un asemenea concurs,pt. ca nu o sa fie in frunte si nu mai vind porumbei,asta spun pt. ca in fiecare an fac traseul si se combina cu judete ca sa le fie lor mai avantajos.
O.K. : Judetele MEHEDINTI si GORJ , in ultimii doi ani au avut un management deficitar !
Planul de zbor , pe ruta sud – estica , cu lansari din DELTA de la DUNAVAT si SULINA , s – a dovedit SINUCIGASI !
– Pentru a merge apoi la etapele de fond din Polonia , porumbeii columbofiliilor din judetele Mehedinti si Gorj , au fost intorsi la un UNGHI DE 120 DE GRADE !
-Ce este si mai grav s – a schimbat total forma de relief , DE PE CAMPIE – PE MUNTE !
Aici proverbul romanesc ,, cum iti asterni , asa dormi ” , din nefericire a functionat perfect :
– Rezultatul = CATASTROFAL ! ( Atat pentru columbofilii din Mehedinti , cat si pentru cei din Gorj ) !
In concluzie , nu porumbeii au fost vinovati si managementul dezastruos !
Nu poti zbura 7 etape PE CAMPIE , IN SUD – EST si apoi sa treci brusc sa lansezi de la 120 DE GRADE , din NORD – VEST , peste MUNTE !
E IRATIONAL , e ilogic si totusi la Mehedinti si la Gorj se intampla aceste lucruri , atat la cluburile de amatori , cat si la cele de profesionisti !
….de ce nu se vrea Constanta in nici o grupa la fond..?…
…alo …alo Bucurestiu…..se aude..?….
…domn Parvulescu….????
Dl Burca, cat timp mingea e in terenul nostru ce rost are sa aruncam vina pe altii!!! Atat eu cat si dvs cat si Mircea avem un cuvant de spus in asociatiile noastre, deci ….
As dvs cu As Bihor au jucat de zeci de ani impreuna acum nu se mai poate? CAnd am votat pentru clasamentele pe centre si judetene am crezut ca nu vom avea masini suficiente sa transportam porumbeii atator judete, dar …
Am avut o discutie cu dl Marincus de la Tm si i-am cerut un exercitiu de imaginatie. Discuta a plecat de la faptul ca cei de la Szeged doreau ceva etape cu Timisul si pote si cu dvs!!! Nu mai retin exact (oricum erau doar discutii)!!!
Acum sa reiau TM, AR, BH, SJ, SM si MM au angajat in 2008 la primul fond – aprox 14000 porumbei(trei organizatori – aprox aceleasi localitati). De la Szeged pana la sus la Niregyhaza s-au angajat peste 15000 de porumbei (dif aeriene 70 – 80 km fata de noi) – TOTAL 30.000 porumbei la FOND!!! Apoi urma cls international, clasament national, casament pe centru si clasament judetean! Nu-i asa ca ar fi frumos, echitabil si super pentru promovare!!! BA DA dar va ramane un vis frumos care nu se va realiza poate niciodata!
REvin doar in tara – impreuna aveam 14000 porumbei, era prea frumos?
De ce asteptam doar sa fim fortati sa facem acest lucru. Daca prin absurd as putea eu sa obtin acest lucru (nu sunt membru CNS) cat ar tine oare????? LA urmatoarele alegeri ar veni altul cu alte ideii si ….
Lucrurile tin de noi, de sportivitatea din noi, de dorinta de a ne vedea valoarea si mai apoi de a obtine niste puncte care in fond nu inseamna poate nimic.
Va doresc un sezon bun si poate in viitor veti reflecta la cele ce am scris mai sus.
GUIU unde erai la GDANSK 1999,2000,2001 nu cred ca tu poti sa -l convingi pe domnul PETO ca o asemenea etapa nu trebuie pregatita prin a insistata pe directia de zbor ,porumbeii respectivi au participat in campionatul de MARATON al UNGARIEI etape:AACHEN,LIEGE,BRUCSEL,ARENDONK
urcind de la BARCELONA cu stolurile spre sudul BELGIEI au ajuns intr-un punct magnetic ce nu le era strain chit ca erau obositi dupa cel putin 8-900 km de zbor si au putut continua drumul mai mult din obisnuinta decit dintr-o gindire logica ,te invit sa participi MACAR la concursurile organizate de MARATON VEST ROMANIA acolo unde plata este cinstita(la bucata si nu la turma):LEIPTZIG,MAGDEMBURG,HALE si dupa sa te mai gindesti la ROMANIA MARE dar pentru asta trebuie pregatita atent ruta de zbor si nu sa ne intilnim pentru prima data de pe 4 directii
Pentru misu pozitia 5
In primul rand daca te respectai misule iti scriai numele.
In al doilea rand inchipuie-ti ca am inceput anul trecut (aceeasi grupare) la fond cu 93 de crescatori si 3812 porumbei / apoi am incheiat al 5-lea maraton cu 73 de crescatori si 796 de porumbei.
Asa ca nu am nevoie de pasari suplimentare la ultimile etape. Mai mult RNS nu perimite ca 4 etape sa zbor singur si apoi la ultima sa ma unesc cu alta asociatie. Citeste RNS Misule!!!
La voi cum a fost la etape? Ce concurenta ati avut? In ce asociatie esti?
In ceea ce priveste Dolj-ul unde scrie ca vreau eu sa zbor cu Doljul?
Nu am scris asa ceva !!! Dar am inteles ca unii crescatori de la voi ne-au invitat la Torun pe 1 august avand in vedere ca noi avem ultima etapa in ultima sambata din iulie.
cu respect domnu misu dar nu cred ca ati avt un porumbel venit de 3xloc 1 in crescatoria dumneata nici de la 50 km…….mult succes
La comentariile 50 si 53 , am facut cateva precizari legate de activitatea columbofila desfasurata in ultimii doi , la cluburile din judetele MEHEDINTI si GORJ ( atat cele de amatori , cat si cele de profesionisti ) !
Cu tot respectul si fara a dorii sa supar pe cineva , rog persoanele oficile din conducerile acestor cluburi , sa ne scrie si nou cateva randuri si sa ne spuna ce au de gand sa faca in anul 2009 !
Dl Tunduc, aveti mare dreptate, nu stiam si de discutiile cu maghiarii,dar ar fii superb,personal nu am nici o functie in conducerea asociatiei Arad,sunt doar un simplu pion,conduc un centru de imbarcare,dar fara sa super pe cineva,cred parte din cei mai invarsta nu prea isi doresc asta,ei stiu ce inseamna concurenta,au experienta, si poate chiar “au muscat-o”, nu imi este frica de concurenta si vreau sa concuram cati mai multi la un loc,daca pierd,nici o problema,ma ridic, ma scutur, si merg ,mai departe ca sa castig.
Totusi,macar incercati,cat mai sunteti dvs pe acolo.
Milano suna bine.
Dar sunt multi care cred ca concurenta e dezavantajoasa.Si incep cu diferite motivatii: distanta e prea..,vintul bate in sus in jos..,aia de acolo fura…, ceilati inbarca acolo.. etc.etc. Nu cred ca se poate ajunge la un conpromis, din pacate.Toti vreau sa fie campioni.Fiecare sa concureze singur,nu conteaza valoarea ci locul 1 (unu).
Poate nu am eu un spirit de observatie prea bun ,dar de cind l-a invitat dl. Marius Tunduc pe dl. Stan Mircea de la poz. 31 sa zboare cu tot vestul tarii 5-6 judete macar, sa incercam sa scriem o pagina de istorie ,parca nu a mai facut nici un comentariu.Sau nu am observat eu bine.
Tin minte cind eram la Arad student si era dl. Kun Ladislau si dl.Dragan la conducerea jud. Arad nici atunci nu vroia Timisul sa zboare cu Aradul si nici Aradul cu Satu Mare.
Singur e cel mai bine,pornesti de pe locul unu (1) si termini pe doi (2).Nu mai conteaza in rest nimic. Nici valoare ,nimic.
Poate dupa 28 de ani de columbofilie ar fi timpul sa ginditi altfel.
Pe vremuri nu era clasament pe centru si atitea avantaje ca sa poti sa iti dovedesti valoarea acolo unde concurezi.
De la Dl. Adrian Cocu: “Am facut o harta cu culoarul Milano. Explicatii : linie galbena =delimitare culoar , linie rosie subtire = axa mediana culoar, liniile roz = axa mediana Ardeal si axa mediana Muntenia, arcele rosii sunt din 200 in 200km ,zonele A,B,C = zone imbarcare. Pana la Zagreb , fiecare lanseaza de pe axa lui roz , iar de la Zagreb incolo, impreuna pe axa rosie. Putem muta “varful” pe Genova, cu posibilitate de prelungire la …..Marsilia…..Barcelona ;)”
Eu sunt din jud GJ si daca cel putin 3 jud din sud fac anul acesta la pui protocol pentu ruta de Slovenia acolo zburam.Este una din cele mai echitabile rute,dar daca toate jud din sud merg pe Moldova si apoi in POLONIA noi sa mergem singuri la MILANO GORJUL este dispus sa stea la masa tratativelor din toamna.,dar sa fie un protocol pt cel putin 5 ani.
A venit momentul sa sar si eu in sus….Noi, moldovenii suntem dezavantajati…avem muntele in fata. Dar sunt convins ca daca va fi ceva oficial o sa fie concurenti incepand de la Suceava pana la Tulcea…asa ca in 5 ani o sa trebuiasca cautata o alta ruta…
Greu e cu sportul asta!!!
Ce facem cu MEHEDINTIUL si GORJUL ?
La comentariul 59 , am rugat persoanele din conducerile celor doua asociatii judetene sa ne dea si noua un raspuns , dar ne trateaza incontinuare cu indiferenta !
MI – E TEAMA CA NU AM INVATAT NIMIC DIN GRESELILE TRECUTULUI si o luam de la cap cu schimbari de directie in unghiuri de 90 – 120 de grade , din sud – est , in nord si nord – vest SI SE ALEGE IAR PRAFUL !
Mai mult , plecam cu 6 – 7 etape pe campie si apoi ii intoarcem in nord pe munte !
Domnilor BURGHINA si DAESCU :
– Iubim porumbeii , ii adoram , ne cheltuim si ultimii bani sa le creem toate conditiile , iar dumnevoastra ne tratati ca pe niste figuranti , a caror parere nici nu conteaza !
,, DESTEAPTATE ROMANE , DIN SOMNUL CEL DE MOARTE
IN CARE TE – ADANCIRA ……………………………….,
ACUM SAU NICIODATA , TRAIESTE-TI A TA SOARTA
LA CARE SA SE – INCHINE SI CRUZII TAI DUSMANI “
SALUT ACEASTA PROPUNERE CU MULT RESPECT,CRED CA ESTE CEVA EXTRAORDINAR SA VEDEM UN NUMAR DE PESTE 20000 PORUMBEI,AR FI BARCELONA NOASTRA ,A ROMANILOR ,AR FI UN LUCRU EXTRAORDINAR DACA S-AR REALIZA.
SA DEA DUMNEZEU CA PERSOANELE DIN CONDUCEREA FEDERATIILOR DIN ROMANIA SA GASEASCA MULTA INTELEPCIUNE SI PUTERE DE MUNCA PT A PUNE IN PRACTICA ACEST PROIECT DE O MARE ANVERGURA!
A…am uitat, la fel s-au trasat rutele si pe ruta Est (Ucraina)…si multi s-au lasat la mana lor, de la Prahova, Braila…etc, noroc ca nu mai putem intra cu porumbeii pe teritoriu ucrainian, ca de altefel…
Lasati fratilor vorbele, calcule, hartii si campionatul de iarna, haide-ti la treaba, acu’ vine al 2-lea fond si parca aud: a batut vantul, a fost canicula, a rasarit un munte, plec la mare…nu mai bag. Daca Dan Diaconescu ar sti de noi nu ar avea somn noaptea, asa ca…aveti grija la concurenta.
VORBIM DE MARATOANE, CE FRUMOS, CE USOR…CATI DIN CEI CARE AU LASAT UN COMENTARIU AU MACAR O NORMA LA ACEASTA CATEGORIE? fie ea istorica…
De nenumarate ori mi-am propus sa nu mai scriu, ci sa raman doar cu lecturatul, dar ” imi fierbe sangele in vine cand imi dau seama ca munca inaintasilor mei a fos in zadar…daca asa arata viitorul prefer sa ma intorc in timp”.
Daca ati iubti sportul ati lansa si din avion sau dupa luna…dar iubiti locul 1, faima si implicit banii, din aceasta cauza faceti clasamente pe cartier, pe strada, pe scara blocului…mai marii campioni NATIONALI…marea valoare, MIEZUL!!!
Multumesc domnului Florin din Tg.- Jiu , pentru interventia dumnealui de la comentariul 64 .
Inrebarea este , ce facem anul acesta LA ZBORURILE CU PORUMBEI MATURI , pana la pui mai este mult !
– S-au semnat protocoalele pentru zborurile de fond si maraton in Polonia , dar problema este una singura :
– PE CE RUTA ZBURAM ETAPELE DE VITEZA SI DEMIFOND , IN TARA , PENTRU CA APOI SA AVEM SANSE CLARE LA FOND SI MARATON , IN POLONIA ???
Conducerile uniunilor chiar nu au nimic de comentat OFICIAL ?Este sezonul de iarna, sezonul organizarilor,pozitia strutului este daunatoare colubofiliei.
Pt.dl Ovidiu Gradinaru pct.65: Din nefericire asa este, am explicat la comentariile 10,12. De aceea m-am oprit la Carpatii Orientali. Nu exista situatie mai proasta decat un munte in fata casei, pe final de traseu. Amatorii ar trebui sa semneze declaratii de proprie raspundere inainte de cursa.
Dl BUrca, continui sa visez frumos!!!
PE aceasta grupare (care cred ca poate avea cel mai mare nr de porumbei la fond din tara) organizam un campionat zonal, al porumbeilor participanti cam in aceleasi conditii, deci foarte echitabil, facem un catalog anual cu etapele, clasamentele si campionii, inclusiv de la nivelul judetelor. Cateva persoane se ocupa de promovare si promovam tot de la campionul general pana la cel judetean, site, anunturi telefonice on line pe site, banchet comun cu decernare de trofee, …, si brusc ajungem la nivelul celor din BElgia (vezi zone ca Antwerpen, sau Limburg etc etc).
Sunt lucruri care se pot realiza foarte simplu prin copierea lor de afara (deci nu trebuie sa ne chinuim sa inventam nimic) doar vointa sa fie!!!
Nu stiu daca cei mai in varsta au muscat sau nu ceva, dar poate vei avea curiozitatea sa consulti cele doua carti FONDURI 2000 si 2001 scoase de Bibi Stefanescu si vei vedea ca sosirile au fost totusi echilibrate, in sensul ca la o etapa poate a batut SM dar la alta AR au fos sefi. Bihorul un pic mai greu dar nu aveam valoarea de acum.
Stiu ca sunt doar vise, dar poate noi cei tineri vom reflecta la ele si nu doar iarna ce si ca conceperea planurilor de zbor.
Actualmente suntem de RAS!!!
PS CEi in varsta care stiu ce inseamna concurenta stiu si sa fuga de ea?
ANDREI POATE INCERCI O SIMULARE PENTRU BERLIN, CRED CA ESTE UNA DINTRE CELE MAI BUNE LOCALITATI PENTRU UN DERBY SI CORESPUNDE SI CU DIRECTIA DE ZBOR A MULTOR ASOCIATII
Si eu fac parte din categoria tinerilor, dar parerea mea este ca nu cei un pic mai in varsta ar fi contra in aceasta ecuatie si cand afirm aceste lucruri imi vin in minte povestirile celor care au zburat cu porumbei pe vremea lui Ceausescu , trebuia unii sa plece cu trenul cu cateva zile inainte de imbarcare si alte si alte greutati(acum daca ei mint va mint si eu pe voi), cred ca aceasta problema este o chestiune mai mult de orgoliu si cum noua romanilor nu ne ajunge nimeni nici cu prajina la nas nu cred ca va fi in Romania ceva asemanator cu Barcelona . Propun un sondaj ca la schimbarea constitutiei cine este de acord, cine nu . Eventual un an cum a zis Domnul Tunduc la Berlin , un an Milano, pentru inceput si de unde va fi zborul cel mai reusit acolo sa ramana localitatea de lansare.
Domnule Bacos ceea ce propuneti Dv. a fost giscutat si la Bucuresti. S-au organizat zboruri pe ruta vest pina la Zagreb.S-a renuntat pentru ca a fost o ruta noua cu efecte imprevizibile pentru campionii traditionali de pe ruta clasica. Pierderile au fost de asemenea mari .Dupa un an s-a revenit pe ruta clasica ,Bucuresti -Moldova.Aici sint doua aspecte. In bucuresti cei care decid rutele de zbor sint jucatori la cat. 1si 2 si ii doare exact in pix de zborurile de fond . Ei incearca numai fondul mic pentru a face cat. General si atit. A doua chestiune este ca ,organizindu-se viteza si demifondul pe Moldova sintem obligati sa folosim aceleasi rute pentru zborurile de fond .Daca as putea convinge colegii as incepe din acest an zborurile cu puii fie pe ruta Buc.- Craiova -Severin – Moldova Noua-Zagreb fie pe o ruta incercata cu succes de noi, ruta zborurilor de pe mare.Aceste zboruri sint excelente mai ales pentru selectie.Porumbelul ori zboara ori moare. Nu exista cale de mijloc.Va puteti imagina un zbor in care porumbeii nostri sa traverseze Marea Neagra? Ceea ce fac smecherii aia de la columbodroamele de la Tenerife sau altele sint jocuri pentru copii sau juniori fata de un astfel de zbor.Si faptul ca porumbeii nostri au venit inseamna ca se poate.Pe “pigeongalaxy’ puteti gasi mama unei porumbite pe care am facut-o cadou lui Orlando Golgojanu , care la acest zbor peste mare a ocupat locul 3.Oricum varianta Ucraina este exclusa . Varianta Polonia este o alta solutie dar fara impact columbofil.Este o ruta banala.Noua ne trebuie zboruri prin care sa atragem atentia vest europenilor si asiaticilor. Avem porumbei in tara . Trebuie doar sa-i valorificam. Unul spunea pe la nr 55 cite ceva despre sportivitatea din noi, despre valoarea noastra, bla, bla , bla, si tot asa. Nimic mai fals. Noi nu zburam ! Noi nu ne chinuim in canicula si in lipsuri de tot felul . Pe noi nu ne alearga ulii. Greul il duc porumbeii. Si noi avem porumbei comparabili cu cei din Belgia si Olanda.Noi ar trebui sa gestionam cu mai multa responsabilitate acest hobby.Si sa cultivam corectitudinea la toate nivelurile.Nu este in fond soarta noastra ca persoane in joc. Trebuie sa facem loc porumbeilor si sa ne preocupe in primul rind ceea ce este mai bine pentru ei.Trebuie sa le valorificam la maxim posibilitatile fizice si bagajul genetic. De aceea salut astfel de propuneri si discutii ca cele provocate de Dl. Bacos.
P.S inca ceva daca ne gandim la pozitii si unghiuri atunci ar trebui sa ne apucam de kamasutra,haideti fratilor la lupta,cum spunea un coleg intr-un alt comentariu de ce marii conducatori nu iau nici o pozitie la ceia ce se discuta pe aici,in gandul lor -dai dracu de papagali,ei (adica noi ) discuta si noi ne vedem de fotoliile noaste caci afara este frig.
EU CHIAR NU VREAU SA INTRU IN [POLEMICA] CU NIMENI , CRED CA ASA AI STA BINE UNUI CAMPION, DAR POT ATAT SA VA ZIC ! CAND EU ZBURAM LA BIALISTOK,GDANSKL, LIEGE, BARCELONA,SVERIN,NICI UNI NICI MACAR NU VISAU ASA CEVA !DAR ATUNCI ERAU SANSE SENSIBI; EGALE! ANUL TRECUT AM CONCURAT LA WURZBURG, SI AM FOST LOCUL11 DIN 542 DE CRESCATORI SI LOCUL 2PE ZONA ,AM FOST CRITICAT CA FUG DE CONCURENTA,,,,CINE STIE SA CITEASCA UN CLASAMENT AL ROG SA PARCURGA CLASAMENTUL DE WURZBURG SI ATUNCI VA INTELEGE DE CE PRIMI 60DE PORUMBEI NU POT FI DECAT DINTR-O ANUMITA ZONA ! E SIMPLU ACOLO INTRA PASARILE! EU VA DORESC NUMAI ZBORURI REUSITE IN 2009 SI NE VEDEM UNDE HOATARATI!
PS LA ATENA AM ANGAJAT2 PORUMBEI SI AM CLASAT2,ASTA CA SA STITI CA [ FRICOSUL ]DE CARE ATI AMINTIT DOMNULE SABAU ,CHIAR A JUCAT ORIUNDE A FOST CHEMAT!
Mai baieti de ce nu ati bagat anul trecut porumbei la Roma sa vedeti cum e treba in Italia ,la stadiul de proiect toti vreti la Milano dar nu stiu cati veti baga porumbeii cei mai buni la un zbor experimental ca acesta.Din cate stiu nu prea au venit porumbei in tara de acolo hai s-o lasam mai moale cu Italia sunt alte rute care au comfirmat si au dat campioni nationali din partea de S si S-V a tarii :Rayka,Viena ,Krems,Amstteten,Nuremberg,Magdemburg etc.sau Polonia care nu e chiar asa de rea.
Ma intreb, daca cei ce sustin Berlinul, ca”UNA DINTRE CELE MAI BUNE LOCATII PENTRU UN DERBY”, au trecut vreodata din cehia in germania peste munti?
In acest topic era vorba despre MILANO nicidecum Berlin.
Nu mai vrem sa fim mintiti si dusi cu presul !
Ne – am constituit un grup la Mehedinti din care fac parte :
– Fratii Caplea,
– Sfetcu Doru,
– Ing. Mazilu Gherghe,
– Prof. Cosmin Fratilescu,
– Etc.
Toti vom lupta pana la ultima picatura de sudoare , ca in acest an , la zborurile cu porumbei maturi sa zburam VASLUI , BIVOLARI , DARABANI !
Asa ni s – a promis , cand ni s – au luat cotizatiile si banii de inele !
Am fost la BALUL MARATONISTILOR , la Slatina si am vazut columbofili
din judetele OLT si DOLJ , cum ridicau TROFEE , (cupe , medalii si diplome) , castigate la categoriile FOND si MARATON !
– Noi cei de la Mehedinti avem doar gustul amar al invinsului !
– Umilinta si deceptia ne – au insotit in acea noapte , in care altii se distrau si serbau !
Domnilor Daescu si Burghina , va promitem cu mana pe inima , ca nu ne vom mai lasa trasi in groapa !
– E prea mare umilinta si se pare ca s – a umplut paharul !!!
– Mai sant 11 zile pana la data stabilita pentru trimiterea planurilor de zbor si in aceasta perioada SE DECIDE SOARTA NOASTRA !
Milano mi se pare cea mai echitabila si pentru Ardeal si pentru Muntenia. Daca urmariti arcele rosii , sunt centre tari la distante apropiate : 1.- Oradea, Arad, Timisoara, Resita,T.Severin. 2.- Baia Mare, Cluj, Sibiu, Pitesti, Craiova. 3.- Brasov, Ploiesti, Bucuresti ,Giurgiu. Ce poate fi mai frumos de atit ? Am trecut cateva distante la comentariul 10. Eu sunt din Cluj, dar trebuie sa recunosc ca Berlinul e greu pt. Muntenia ! Toata lumea isi doreste concursuri care sa ofere egalitate de sanse !… sau cel putin asa declara !…iata o solutie !…
Roma e la 480 km sud de Milano (mult mai cald) si Adriatica obligatoriu de trecut (200 km), deci cu totul alte conditii… N-am zis ca de azi toata lumea cu fata la vest….dar e un traseu f.frumos si echitabil si cu 1-2 ani de tranzit, iese ceva super !
Parerea mea este ca singurele etape care dau sanse de clasare la fond pentru columbofilii din judetele MEHEDINTI si GORJ , sant :
– VASLUI ,
– BIVOLARI ,
– DARABANI .
Daca nu facem DARABANIUL , nu are nici un sens sa ne mai ducem cu porumbeii in POLONIA , sa – i dam gratis !
Tot pentru undercover : Drumul pana la Roma e cu cateva sute de km mai lung si distantele aeriene mai mici ! Daca mai pui la socoteala ca tarmul sudic al Croatiei la Split e o faleza stancoasa de vreo 500m inaltime , cine v-a propus Roma facea mai bine daca tacea !…
Asociatia Voiajorul Radauti va avea cu siguranta ultima etapa derby Berlin.sper sa intervina si domnul Hintari pe sait,pe topicul acesta si sa confirme.Cu siguranta s-ar dori si la noi o concurenta de cateva mii de porumbei,cel putin lansarea si un clasament sa fie comun,asa orientativ,apoi fiecare club,asociatie,sau federatie sa-si intocmeasca un clasament separat sau poate nu….insa ar fi ceva frumos un concurs de Berlin cu 5-6 mii de porumbei makar….sper sa imi rezspectati opinia…
respect OAMENILOR
Dl Zolty, chiar am trecut in Germania prin CEhia, iar porumbei care au zbuat MAgdeburg si LAipzig, in anii trecuti au trecut muntii aia fara probleme, iar anul acesta vor trece din nou. FAta de CArpatii nostri care sunt trecuti de porumbeii din sus saptamanal muntii dintre CEhia si Germania sunt COPII MICI
EU doar am cerut o simulare, nu am spus ca ar trebuii facuta aceasta etapa. Ar fi foarte greu de convind 70% din as din tara sa schimbe directia de zbor pt a zbura Milano, dar in Nord cam zboara foarte multi.
Mircea nu trebuie sa te super, Doru doar doreste sa zburam toti impreuna, lucru imposibil de altfel la fondurile scurte, iar la Maraton doar 50%!!!
Cele trei Asociatii care organizeaza zborurile impreuna, Asoc.Voiajorul Radati, Asoc.Sportul Columbofil Botosani si Asoc.Campulung Moldovenesc vor avea si anul acesta ultima etapa derby Berlin. D-le Zsolty noi in nordul Moldovi ne vedem de treaba si zbuam porumbeii pe trasee destul de dificile pentru ca nu ne e frica de maraton. Nu are importanta ca sunt munti in Germania si Slovacia. Ar fi bine ca discutiile sa fie mai putine si rezultate mai multe. Dle Mishu ce sa va spuna dl. Mircea Hintari ca DA se organizeaza si anul acesta derby Berlin. Toata lumea care doreste sa participe este binevenita. Si in anul competitional 2008 au fost participanti din multe judete la derby Berlin, Vrancea,Bacau, Neamt, Iasi, Vaslui si bineteles Botosani si Suceava de unde au venit crescatori si de la cluburile FCPR si au fost primiti cu totii. E O SARBATOARE COLUMBOFILA SI NU CONTEAZA CULOAREA. Unii au avut corectii in jur de 1250 de km cei din Vaslui si Vrancea, dar toata lumea a avut peste 1000 km. Se doreste la noi sa devina o obisnuinta cu acest derby Berlin, asa ca toata lumea care doreste sa participe este invitata in fiecare an cu mare placere. Deosebirea este ca la noi se doreste a se face sport columbofil si nu profit de pe urma porumbeilor. Dl. Mircea Hintari, mare om si mare caracter. Nu sunt multi care scot bani din buzunar pentru a promova sportul columbofil, si nu putini. Felicitari si s-o tineti tot asa. Imi pare rau sa spun dar cred ca topicurile astea sunt discutii de iarna si se vor stinge in primavara. As dori din tot sufletul sa existe o finalitate pozitiva a acestor discutii dar nu cred. Sanatate la toata lumea
in unele cluburi mai mici sunt probleme, apai intr-o asa mare organizare, fara un foarte bun organizator este imposibil; de altfel O IDEE FOARTE BUNA, felicitari domnului Bacos Gelu si porumbei.ro
Crystyan ai perfecta dreptate…Am putea vedea o harta care sa ne arate distantele de la Berlin???Cred ca e cam acelasi lucru.Numai asa putem selecta porumbei de maraton.Cu cat e mai mare concurenta si mai greu un concurs cu atat sant mai valorosi porumbeii care au clasat.Eu cred ca numai asa putem merge inainte si cu porumbei mai buni.
George, baiatule, ai zburat darabaniul vreodata, ti-au venit greu de la sulina dar minte de la darabani, itreaba pe cei de la gj, ot, atunci cand au facut rabnita(2005), acolo sosiri!!!! pierderi pe masura si distanta 500 km
Ar fi frumos sa zburam impreuna, indiferent de unde.
,,Undei unu (judet) nu-i putere undes doi (judete) puterea creste”.
Rezultatele sunt incontestabile dl. mircea, sa inteleg ca vom zbura impreuna si deacum incolo inclusiv anul 2009,daca nu toate drumurile dar macar MARATOANELE.
De chemat ati fost chemat restu ramine de vazut.
Bafta in anul competitional 2009.
cine esti tu cu adevarat “George Ebotea – MH”???????…….pentru ca membru la asociatia mehedinti nu esti…..la profesionisti la mehedinti nu esti deci cui sa-i raspunda conducerea mehedinti????
Pt. domnul George Ebotea ( alias…cineva ) . E total adevar ce scrii tu pe acolo doar ca ….
1. nu stiu sa ma fi constituit eu sau fratemiu cu tine sau altii in vreun GRUP 2. de ce iti sustii parerile doar pe internet…si nu cand ne intilnim toti duminica..
3. de ce scrii de pe alt nume ..sau doar ai tupeu sa provoci pe internet ..si cand vii la intilniri taci spre adormire.. ?
Dezvaluieti identitatea ..
Domnilor, eu ma bucur ca totusi putem sa mentinem discutiile intr-un registru civilizat fiindca singura cale de a ne imbunati rezultatele este comunicarea . Fiecare dintre cei care participa la discutii a avut in cadrul clubului experiente mai fericite sau mai triste pe diferite rute. Din aceste schimburi de opinii si experinte poate iesi pana la urma ceva bun. Dar sa nu ne grabim sa impunem un punct de vedere inainte de avea cat mai multe date de ansamblu. De exemplu de propunerea d-lui Vasile Matei, eu personal m-am indragostit la prima vedere. Mi-a starnit si amintiri din copilarie, fiindca Milano- Cluj s-a zburat cu multi ani in urma si tin minte ce eroi locali devenisera unii din colegii mei mai varstnici din acea vreme … Varianta d-lui Bacos Gelu imi place ca idee, de a grupa crescatorii pentru a oferii o mai mare egalitate de sanse, dar rezolvarea nu o consider cea mai fericita. Relieful tarii noastre este cel care ridica cele mai mari provocari in calea realizarii unui concept unitar si echitabil de zbor. Am detaliat, cu harta culoarului Milano, un alt mod de impartire cel in zone de distanta de forma arcelor de cerc. Dl. Tunduc ne-a prezentat varianta Berlin, care se zboara cu bune rezultate, zice dansul. M-am “plimbat” pe ea si… nu e dracul asa negru …mi se pare o varianta foarte valabila…S-a spus de Grecia… trebuie studiata…ce a produs acea catastrofa?…e ruta proasta?…..a fost de vina managementul? Putem ajunge la concluzii valoroase daca incercam fiecare sa mentinem dialogul in limitele bunului simt !
Domnule Tunduc, de ce trebuie sa se zboare Berlin si alte etape din Germania sau Austria si la care Bihorul si Satu Mare au cele mai scurte distante?! De ce nu se poate accepta un astfel de plan de zbor cu lansari latitudinal situate identic centrului tarii noastre la care ar fi mai multe judete cu distantele cele mai scurte. Viteza de zbor in drumus spre casa a unui porumbel lanstat atinge maximul la nu foarte mult timp dupa lansare, cand este odihnit si scade progresiv, odata cu acumularea oboselii, conform unei functii descrescatoare care atinge minimul la sosire. Astfel fata de un porumbel care parcurge 860 km pana la sosire, unul care parcurge 1000 km, acumuleaza un plus de oboseala, iar restul de 140 km ii parcurge cu o viteza inferioara mediei de pana atunci, lucru care face ca viteza medie pe concurs sa fie mai scazuta. Pentru rezolvarea problemei ar fi potrivita stabilirea unei formule empirice de calcul a viezei medii care sa tina cont si de distanta dintre concurenti, insa in lipsa acesteia, problema se poate rezolva prin gasirea unor puncte de lansare astfel incat cei care “asteapta primii” sa fie mai multi, problema care s-ar rezolva prin lansari din vest si nu din nord vest. Tot pentru o corectitudine a competitiei ar fi utila si folosirea zonelor de intocmire a clasamentului, pe langa clasamentul general. Sa speram ca lucrurile se vor rezolva spre binele tuturor, desi este greu de crezut! Vant in pene!
Stimati columbofili,
Luati o Hot?r?re si Fixati o Directie de Zbor Practicat? si Experimentat?
deja de Asociatiile care au Experient? la Zborurile de Fond
si Marathon.!!!!!
In totalitate nu vor putea fi toate Asociatile multumite de concurenta de care vor avea Parte la un Concurs DERBY ins? un Lucru nu a fost amintit in TOPIC si anume c?ci V?NTUL VA IMP?RTII CLAS?RILE iar
Valoarea unor Asociatii puternice va fi ar?tat? doar in conditii de egalitate
intre Asociatii referindu-m? la Directia de Zbor si Kilometrii .
Mult Succes in g?sirea unei Solutii echitabile pentru toti iubitorii Sportului columbofil din tar
Mai revin odata,domne noi cei din sudu marii cu cine zburam la fond,mai sus cineva a sugerat sa zburam pe vest,ok,da cu cine. Repet apelul domnului de la pozitia 54.ALO BUCURESTIU NU SE VEDE !!! Hai pa.
Uimitor cat de bine se pricep la voiajori unii crescatori de porumbei de ornament, fac planuri ,trag concluzii ,sunt cei mai mari si mai tari uitand ca nu e vorba de gugustiucii d-lor.Daca toti porumbeii de ornament fac maratonul,ne meritam soarta.Unde sunteti d-lor maratonisti adevarati ?Ca din toate povestile astea numai maratoane si mii de kilometri visam!
va-ti uitat pe harta unde este ROMA ?
traseul este bun,dar multi vad putini pricep!!!!
Dl Victor eu nu am spus s? se zboare BErlinul, a?i ?n?eles gre?it, iar uit?ndu-v? pe hart? a?i vedea c? de la BErlin ?n prima zon? ar fi mai repede SM MM, ?i al?ii.
DIscu?ia ?n sine e utopic? pentru c? acest zbor (Milano, BErlin Gdansk, Grecia, Turcia etc= NA?IONAL nu se va realiza prea cr?nd. Nu mai zboar? dou? jude?e vecine dar apoi o ?ar? ?ntreag?.
C?t prive?te etapa de Berlin dac? a?i dori va-?i putea uita ?i ve?i fi uimit c?te jude?e au distan?e sendibil egale de acolo, mult mai multre dec?t pe Milano, la fel cum ?i de la Gdansk sunt diferen?e acceptabile.
?n rest eu ?-mi doresc s?-mi zbor porumbeii ?n concuren?a cea mai mare posibil? pentru c? vreau s?-mi conosc valoarea, nu m? ?nc?nt? prea tare punctele ce poate a?i mult mai ?nc?ntat s? ?tiu c? am clasat la o etap? gen Barcelona dec?t s? fiu campionul centrului meu de ?mbarcare la o etap? de vitez?!!!
daca era si N.Guta columbofil,sigur c?nta ,,la Columbodrom”,sa nu va certati.
oameni buni……..cautati rute in fiecare an,din motive stiute doar de cei care conduc si care trag sforile sportului asta murdar din pacate ,in Romania.AM SI EU O INTREBARE PT TOTI CEI CARE CITESC MESAJUL ASTA….DE CE NU SE SCHIMBA IN FIECARE AN SI AFARA ETAPELE?BARCELONA SI ALTELE?ca la noi…..suntem jalnici ,si inca ceva?DE CE nu cumpara si olandezii si belgienii porumbei din ROMANIA ,DACA TOT DE DAM ASA DE CUNOSCATORI SI TARI IN SPORTUL ASTA……ASTEPT RASPUNS ,MS
am urmarit si nu prea comentariile la toti cei ce au avut ceva de spus pe acest site,multi aveti dreptate,e drept la prima vedere e foarte buna direcitia pentru cei din E-S,S-V,V-N,dar oare pentru cei din moldova cum e?sau aici fiecare trage foc la oala lui,parerea mea este ca in romania datorita reliefului muntos,si a felului cum este desfasurata tara noastra ca arie,este foarte greu sa fixezi doar o singura ruta de zbor,la fond si maraton,distantele sunt cam mari intre cei din arad si cei din vasalui sa zicem,sa nu mai vb de cei din botosani,suceava,care porumbei lor greu vor trece peste munti ci mai degrab ii vor ocoli,ceea ce inseamna un mare dezavantaj(vorbesc de ocolire din experienta(mica))parerea mea este ca sa se imparta tara in doua pe verical de la nord la sud(cum e aia rosie si galbena,si estul sa zboare in ukraina si vestul in italia,dar nu trasati fratilor dungi pana la piatra neamt nimeni nu va accepta.Si mai e inca ceva,sa nu fie iarna de vina ca noi columbofilii romani suntem foarte melancolici iarna,ba nu e buna ruta,ba delegatii,ba masina,ba etc,ba etc.dar noi nu suntem de vina niciodata.La muncasi o sa vedeti rezultate pe toate directiile,Bafta!
Cine vrea sa schimbe ruta de zbor pe SLOVENIA cu puii anul acesta sa ia legatura cu cei de la GORJ,noi o sa incercam sa spargem gheata
Fratzilor, la maratoane problema e in felul urmator: cine asteapta primul, ala castiga; exemple: GDANSK 2001 locul 1 in judetul SV (zona 1); nu a gastigat cineva din sudul tarii si nici macar din centru; MAGDEBOURG 2003 locul 1 in judetul ARAD, in vestul tarii si nu in est si nici macar in centru; WURZBURG locul 1 in est in BIHOR si daca se facea clasament cu ungurii, ungurii aveau locul 1; de ce? pentru ca au distanta mai mica. Asa ca, bataia organizarii maratoanelor se face sub influenta asociatiilor judetene care sunt mai puternice si influente si care pot atrage organizarea zborurilor in asa fel incat sa castige judetele respective care se aflau in ZONA I. La majoritatea maratoanelor organizate, daca nu chiar la toate, castigatorul si ceimai multi porumbei clasati au fost in ZONA I.
Domnule Ionicutz de ce anul acesta galatiul a cam castigat majoritatea concursurilor de fond si maraton? Probabil pt ca au intre 150-250 km mai mult decat adversarii lor. teorii si teorii! teorie stim toti. PACAT CA PRACTICA NE OMOARA!!!!!!!! Nu am nimic cu dumneavoastra, doar am dat un exemplu contrar dumneavoastra. Ce sa mai vb de Barcelona(in fiecare an castiga tot alta tara. au castigat si primii si ultimi, dar desigur cei mai buni)
am trimis de duminica trecuta un linck si niste poze a unui columbofil sa vada lumea dar nu am primit nici-un raspuns.Si vad ca problema cu olimpiada deja este istorie.fratilor trezitiva vorba unuia pe aici cand zice ca multi sunt columbofili de iarna.numai pareri nimic constructiv.multi dintre ei nici nu stiu ce vorbesc isi dau numai cu parerea, ‘parerea’ mea ca multe frustrari mai au.asta e barfa nu e nimic constructiv.imi pare rau.si mi-am jurat ca nu mai trimit nici-un coment dar nu am mai rezistat.DECI SA INTELEG CA CU OLIMPIADA TOTUL A FOST O REUSITA A ROMANIEI.UNDE SUNT VINOVATII? Te rog Andrei si daca ti se pare interesant posteazal daca nu asta e ti-lam trimis si azi materialu.Salut si sper sa ajungeti la o concluzie”dar din cate vad”… este greu sa vorbim de maratoane
Pt. Toni si Caplea Dan :
– Ma cunoasteti foarte bine !
– Stiti punctul meu de vedere ! Este partial asemanator cu al tau Dane si identic cu al fratelui tau mai mare , Doru Caplea !
-Toni tu esti fan * categoria viteza * si este clar ca interesele noastre , nu se pot intalnii niciodata !
In plus , tu cresti porumbei voiajori doar de un an ……. !
– Este drept ca atunci cand am venit la intalniri , nu am tinut discursuri marete , dar stiti si voi mai bine decat mine , ce fel de intalniri au loc la noi si din acest motiv prefer sa nu le descriu , caci pe acest site citeste o tara intreaga !
– Amintitiva ce s-a intamplat duminica cand ne – am intalnit sa discutam , ce s – a intamplat acum 3 saptamani , cand ne aflam in aceeasi ipostaza !Daca ne mai amintim si episodul de la masa festiva din 2008 , bilantul iese urat de tot !
Este drept ca locul nostru de intalnire este un bar , dar barul se cam transforma in sala de box si asta nu e bine deloc !
– Va amintiti cand in decembrie 2008 , am fost chemati cu propuneri pentru planul zbor ?
– Ca ce folos ?
– A fost un fel de n – ar mai fi ; Cartile erau deja facute !
– Referitor la tine Dane , nu prea ai constanta . De dai dupa cum bate vantul si incerci sa cazi precum pisica in picioare !
– Despre tot ce am scris in comentariile de mai sus , am discutat frecvent cu fratele dau Doru Caplea si cu alti baieti cu COLOANA VERTEBRALA – VERTICALA , de la noi din asociatie , care nu fac plecaciuni in fata nimanui !
– RAMANETI VOI CU VITEZA SI DEMIFONDUL VOSTRU , PE CAMPIE , caci eu prefer sa – mi zbor porumbeii cu porbagajul acolo unde consider eu !
pt. olimpicu cea mai buna zona din tara cu adevarat este formata din toate judetele de la radauti pana la constanta moldova +dobrogea+prahova pe ruta praga , bruno etc …… cu 20000 de porumbei si vreo 8/900 columbofili +o taxa de premiere de 2/3 lei pa porumbel .Marii crescatorii ai moldovei care au putere de influenta pt masa columbofila fug de concurenata asta pt ca nu pot face fata ….haideti la lupta fratilor daca mai aveti in voi ceva de la Stefan cel Mare in 2,3ani se formeaza porumbeii si cred ca campioni acestor concursurii vor fii importatii in alte tarii pe zecii de mii da euro treziti -va in al 19-lea ceas
Cu respect pt Miron Daniel -citez-daca e sa zbori frate apai zbori- crezi ca Galatiul ar avea curajul sa vina la lupta adevarata?eu si nu numai eu zic ca nu -daca e sa zbori frate apai zbori cu ce ne pune pa masa relieful ROMANIEI…… mult succes acolo unde merita
Dupa spusele celui del a poz.107,ar isemna ca Bihorul sa zboare tot Wurzburg.Daca a luat locul unu ,dece nu. Dar nu va fi asa anul acesta zboara Magdenburg.
Sa vedem cine va fi locul unu?Dar sincer conteaza locul s-au valoarea (concurenta)?
si totusi nu ai curajul sa spui cine esti cu adevarat”George Ebotea – MH” ……eu respect oamenii care joaca orice categorie…..tu poate esti unul dintre “maratonistii” care nu claseaza niciodata la nimic si care iti place sa umblii cu “jordeaua” cum se zice pe la noi…….oricum se vede ce caracter ai daca te ascunzi in spatele unui monitor
Dl.Ebotea sa nu intri in conflicte cu Toni ori Caplea caci aceste personaje rup scaune si mese cind se intilnesc, ei nu pot discuta civilizat,ai grija o intilnire cu acesti oameni iti poate afecta grav sanatatea.!
:))……….Robert Avram….. alias George Ebotea – MH alias etc(ca nume fantoma gasim fara numar cum zice guta)…….vad ca sunteti prea lasi ca sa purtati o discutie civilizata fata in fata si apropo nu cred ca am jignit pe cineva vreodata din asociatia asta………puteti sa tastati la nesfarsit ca nu asa se rezolva frustrarile voastre
Era totusi un topic despre nationale nu despre un club anume…
… sa mai aduni din toate colturile tarii, ar tebui sa se faca un tratat mai ceva ca la ,,Unirea Principatelor” sau de la Geneva,
scuzati,,a uni,nu ,,aduna”
Am urmarit cu mare interes discutiile purtate (, sigur fiecare are dreptate in felul lui,) un lucru e bine de stiut de toata lumea : cu cat v-om fii mai multi , cu cat numarul porumbeilor angajati la un concurs va fii mai mare ,cu atat imaginea noastra ca si tara ,va avea de castigat .Daca v-om sta sa analizam la nesfarsit rute ,culoare de intrare ,faptul ca cutarica asociatie e mai in fata sau mai in spate ,sau sa -i acuzam la nesfarsit pe organizatorii cu initiativa ca ar avea interese ascunse ,nu v-om face in veci nimic. E usor sa acuzi ,atunci cand stai pe margine ,ca nu e bine aia ,ca ar trebuii sa facem nu stiu cum ,etc. Nu domnilor .muntii .vaile .defileele , sau ce mai vreti voi ,sunt ,si v-or ramane la fel mult,mult de acum in colo ,(mare lucru ,noi muritori nu putem schimba ) ce putem face in schimb e sa crestem concurenta .Ce frumos s-ar vedea pe paginile revistelor de profil din intreaga lume “ROMANIA A ORGANIZAT UN CONCURS NATIONAL(SAU INTERNATIONAL ) CU LANSARE DE LA…….. UNDE AU PARTICIPAT UN NUMAR DE 30000 DE PASARI ” cum ar suna???, cum ar fii apreciat plutonul fruntas???,cum am creste ca si tara in ochii crescatorilor din intreaga lume???…….Sigur si acum avem campioni care se bucura de o anumita apreciere internationala.Cinste lor ,si noi ne mandrim cu ei cand ii vedem apreciati de mari crescatori europeni .Cu cat campionii nostrii v-or fii mai apreciati cu atat sportul colombofil din Romania va fii mai apreciat.Amintiti-va ce era acum, nu multi ani,cand aducea cineva o pasare din Belgia sau Olanda cu cata admiratie ne uitam la ea , pe cand o alta adusa din ungaria sau din Bulgaria (care de multe ori ,fie vorba intre noi , era mult mai buna )era alceva . Uitati-va si acum ;cine urmareste rezultatele concursurilor organizate ,de sa zicem ,Turcia , si cati vor sa afle cine a castigat concursul de la Barselona .Nu ca porumbeii din Turcia nu ar fii buni , sau crescatorii lor ar fii slabi,nu .sunt crescatori buni si chiar foarte buni si in Turcia,problema e alta nici ei si nici noi nu iesim in fata cu ceva deosebit ,peste medie ,un concurs cu CONCURENTA ………….
Ne cerem scuze ,, porumbei.ro ” !
– PROMIT CA VA FI ULTIMA INTERVENTIE .
Pt. Toni :
– Vreti numele exact ?
– Asteptati cu nerabdare sa incepeti represariile !
Deja va mirati , cum am avut tupeul , sa divulg realitatea din asociatia judeteana pe care voi o patronati !
Mi se pregatesc de ieri si sanctiuni :
1. Anularea ceasului la 2 – 3 etape ( motivele le gasiti repede ),
2. Mi se va uita fisa de start si nu va mai ajunge la Bucuresti ,
3. Si cea mai periculoasa :
– Voi primii o suspendare pe 5 ani , ca sa ma invat minte si sa nu mai spun adevarul in fata , ( ASA CUM CONFIRMA DOMNUL CAPLEA DANIEL LA COMENTARIUL 94, ,, CACI CE AM SCRIS EU , E TOTAL ADEVARAT ” ) !
– Va rog cu tot respectul , cititi comentariul 94 , al domnului Caplea Daniel !
MULTUMESC MULT ,, porumbei. ro ” SI IMI CER SCUZE DACA AM DERANJAT PE CINEVA !
Andrei ai vazut acu’ de ce nu se pot zbura nationale si semi-nationale ? Cred ca e timpul sa inchizi acest topic. BIne ati venit in balacareala romanilor. Pe toata lumea intereseaza doar interesul personal. Nu se inteleg ei trei oameni la club dar o tara intreaga. PACAT…MARE PACAT PENTRU BIETII PORUMBEI
Pentru Cosmin_cta : esti din Constanta ? Daca da atunci mergi si vezi porumbelul din Constanta care a venit de la Roma -adevaraciune nu?era un singur porumbel venit poate s-au mai adunat .In locul tau m-as interesa pe la cluburi o astfel de piesa merita vazuta.Bafta!
Nu va mai certati degeaba ca oricum ce ruta de zbor vor cei din conducere aia o sa fie. Noi vrem sa realizam un concurs national dar la noi in romania nu zburam impreuna la un concurs de fond,maraton columbofili din acelasi judet. daca nici din acelasi judet unde sunt distante mici intre primul si ultimul nu zburam impreuna ce sa mai vorbim de concurs national indiferent unde Italia, Cehia, Polonia.
Dupa mine cel mai bun traseu ar fi in Cehia la Brono si Praga. Bafta si mult noroc
din 120 cati a angajat constanta sa vina 4-5 mi se pare putin dar fiecare cum crede dar eu nu sunt pt etape de genul asta prefer polonia la 1000km decat roma unde din pct de vedere geografic e foarte greu sa iasa din italia dar sa mai vina si acasa.
porumbei care au venit de la roma jos palaria in fata lor
Ptr. dl. Popescu Ionel, pct.99 : in afara de faptul ca esti un “rasist” plangacios, nu ai dovedit nimic !… Vino cu ceva concret si discutam argumentat !…
pt.cosmin_cta, pct.125: ptr. afirmatia: “..e foarte greu sa iasa din italia dar sa mai vina si acasa.”…ai toata admiratia mea !… nu te uita la cum te eticheteaza altii… am asa …un feeling ca esti pe directia buna !…
Mai l?sati Concursurile de Super Marathon Roma -Milano nu
se merit? s? trimitem Porumbeii acolo si s? tin? concursul p?n? in
preajma Expozitiei Nationale din Decembrie .
O s? fie niste pierderi insuportabile av?nd in vedere faptul c? se trece
la schimbarea Directiei de zbor pentru unele Asociatii .
Fratilor dac? vreti s? aveti un zbor reusit la Milano se poate dar in timp
prin schimbarea progresiv? si antrenarea ca si Pui si Jarlingi pe Directia respectiv? nu dintr-o dat? hai la Roma si Milano c? tredbuie s? aud? Europa de Rom?nii marathonisti care las? 85-90 % pierderi la asemenea zboruri din ambitie si f?r? judecat?.
Haideti s? lu?m ca si un PROIEKT DE VIITOR aceste Zboruri de Milano
si s? ne concentr?m saupra Situatiei de fat? UNDE VOM ZBURA 2009 !
Succes Tuturor !
Doru nu cred ca e schimbare de directie daca concursurile sant planificate pe aceasi directie cu fondurile sau maratoanele.S-ar putea incepe cu vitezele pe aceasi directie .Chiar ar fi frumos sa putem demonstra si noi ca putem fi uniti si sa avem o concurenta de invidiat.Haideti sa lasam la o parte frica si invidia dintre noi.Trebuie sa avem curajul sa demonstram ca si noi putem fi la fel de buni ca cei din vest.Toti ne iubim pasarile si e normal sa fie asa dar oare nu am iubi mai mult o pasare despre care am sti ca s-a clasat la un concurs greu intr-o concurenta puternica?Eu cred ca se poate trebuie numai sa vrem.De ce sa ne multumim mereu cu putin?
Ptr. dl. Doru, pct.128: aveti dreptate si apreciez ca inteleapta propunerea d-voastra. Am si spus la com.83, o schimbare de directie implica o abordare responsabila care dureaza 1-2 ani, nu se face peste noapte. Sunt tentat sa afirm ca zborurile N-S sau S-N (in care pasarea nu intersecteaza prea multe linii de camp magnetic ale Pamantului) evidentiaza mai ales caractere ce tin de pregatirea sportiva , pe cand cele E-V sau V-E, evidentiaza realmente pasarile inteligente. Diferite variante intemediare de trasee de zbor, nu reprezinta decat compromisuri, situatii de tranzitie, intre cele 2 extreme. Un plan de zbor bine intocmit trebuie, in primul rand, sa ofere crecatorului o metoda realista de evaluare a pasarilor sale. Titlurile,cupele si diplomele sunt frectie la piciorul de lemn , daca eu nu stiu care este de fapt valoarea REALA a pasarilor pe care le cresc ! Intr-o varianta (utopica, vorba d-lui Tunduc) fericita si pe undeva, de ce nu?,…. NORMALA, ar fi frumos ca membri unui club sa poata alege, dintre 2-3 directii, pe cea in care vor sa-si evalueze pasarile, comform cu planurile de selectie pe care le are fiecare…In fond ei dau banii !
Regret, domnule, chiar nu ma pricep ,deloc ,la porumbeii de ornament iar aici este vorba despre o alta rasa de porumbei.Nu doresc sa intru in polemica cu dv.si atat timp cat nu vad ideile ,pe acest topic,adevaratilor maratonisti, comentariile dv.,destul de multe de altfel,mi se par deplasate.Incepator fiind,vreau sa vad pareri competente ,nu povesti la gura sobei.Va rog sa nu-mi raspundeti,pentru ca nu ma intereseaza.
Dragi colegi,am incercat sa propun ruta Vest,spre Italia,pentru ca o consider ca fiind cea mai potrivita ruta de zbor pentru judetele din sudul Carpatilor.Bineinteles ca nu exista ruta perfecta,si aici sunt munti,dar muntii Sloveniei si Muntii Aninei sunt mult mai “comestibili” fata de inaltimile Fagarasilor sau Parangului pe care porumbeii le au de traversat cand vin din Polonia.Un alt avantaj este acela ca se pot organiza concursurile de viteza si demifond pe aceeasi directie ca si fondurile,nemaifiind nevoie sa se schimbe directia de zbor -cum se intampla acum cand se zboara Polonia(se zboara intai spre Moldova,apoi fondurile peste munte).Se pot organiza concursuri de viteza pana la Moldova Noua cate dorim, apoi se poate iesi din tara pe aceeasi directie. Sportul columbofil este un sport al mintii si cred ca trebuie sa ne folosim inteligenta nu doar in administrarea propriilor crescatorii dar si in organizarea de concursuri reusite. Iar un National de la Venetia sau Milano ar fi un proiect perfect realizabil,totul e sa fim seriosi,lucru care nu se poate intampla peste noapte dar cred ca marita sa incercam!!! Multumesc domnului Adrian Cocu pentru ajutor,ati completat propunerea mea mai bine decat puteam s-o fac eu !!!
problema este alta,nu suntem siguri si nu avem certitudinea ca sarbii ne lasa sa organizam concursuri de pe teritoriul lor(ex Rep.Moldova),iar daca te duci in Ungaria, mai bine continui ruta spre Austria,Germania,nu are rost sa mai faci stanga spre Italia.Muntii Aninei nu sunt atat de rai,daca porumbeii vin din spate,dar ar fi de preferat sa se evite lansari de acolo,sau din zona.Mai bine se intra in Iugoslavia pe la Dr Tr. Severin,si se urca in sus,evitand astfel lansarile,chiar din mijlocul muntelui.Sa stiti ca nici Moldova Noua nu e o solutie ca si etapa,porumbeii fiind nevoiti sa treaca toata clisura Dunarii,unde soimii dunareni fac ravagii.Mult succes in continuare
Alin,ruta perfecta nu exista,dupa cum am spus.Sunt convins sa si cea propusa de mine are neajunsurile ei,dar cred ca este mult mai potrivita pentru columbofilii din sudul tarii in comparatie cu zborurile din Polonia. Moldova Noua era doar un exemplu,se pot gasi locuri de lansare mult mai potrivite.Iar cu lansarile din Yugoslavia nu ar fi probleme,avem relatii mult mai cordiale cu sarbii decat cu Ucraina.
Nu am incercat sa critic propunerea dvs. Eu doar v-am am expus unele piedici care ar putea influenta negativ aceasta initiativa,dar daca aveti certitudinea ca nu sunt probleme pe Yugoslavia,atunci totul e ok.In privinta zborurilor din Polonia pentru cei din sudul tarii sunt total da acord cu dvs.
…..sa va spun una buna…si la concret…majoritatea fug de concurenta…
Bucurestiul…fuge la fond de Constanta….unde sunt compioniii..?
….mai nou si unele asociatii din Oltenia….sa fie oltenii asa laudarosi sau numai conducerea lor..?….unde sunt fondurile cu porumbei multi daca voi le refuzati..?……
senzational……..ne pricepem atat de bine la batut campi…………….ce ziceti de o lansare din luna………….
…domnilor iata dovada…
in nr 4/2008 al binecunoscutei reviste de reclama si propaganda
Columbofilia Romana- “revista crescatorilor de porumbei din Romania”
la pagina 33..un articol semnat de dl Dr.Paul Ghica si Ion Tolos in
care se vobeste cum asociatia columbofila Olt a reunit judetele din
sudul tarii in anul2008 la fond (lucru remarcabil si de apreciat )
si in continuare isi propun….va citez direct din sursa…
” Pentru asociatiile din tot sudul tarii da la Mehedinti pana la Constanta
diferenta de distanta este mica(977-1000)de km Curtea de Arges-
Drobeta Turnu Severin si 1200 km Constanta.Propunerea a fost primita cu entuziasm. Ca un corolator,a fost ceea ce a reusit Asociatia Columbofila Olt.sprijinita de celelalte asociatii participante,este
previzibil sa consideram ca in anul2009vom avea 15000de porumbei
participanti la concursurile de fond din zona subcarpatica a tarii, pana la Constanta.Prin aceasta ,incercamsa aducem concursurile de fond din sudul tariila ceea ce reprezinta Barcelona pentru Europa de vest.””
Vorbe care suna frumos ,putin cam pompoase dupa cum spun altii….
care s-au dovedit a fi numai niste vorbe in vant…
….de ce spun asta pt ca au venit si constantenii sa participe si ei la marea “minune”….fondurile cu 15000 de porumbei….dar au fost
REFUZATI….numai vorbe goale….stimati colegi colubofili….va este teama de concurenta….nu va mai laudati degeaba….in Romania nu
va fi posibil nici un concurs gen Barcelona…….
deci am dreptate d-nule nucu fanel.
Fac pariu ca se vrea numar mare de porumbei si clasamente separat.Asa este d-nul Tolos?
sper sa ne ia si pe noi cineva anul asta sa facem o grupa de macar 2000 de porumbei :)
Ati folosit un program anume pentru masurarea si trasarea arcelor de cerc pe harta?
Daca da, imi spuneti va rog numele programului?!
Sau daca se poate sa mi-l trimiteti pe gelu75b@yahoo.com
Va multumesc !
Cea mai buna solutie pentru sudul Romaniei la maraton ar fi Ucraina.Clar!
….prietene ucraina nu ne primeste….
Cred ca de inceput este bine daca avem libertate totala pentru fondurii peste 500 km sa pot inbarca porumbei unde vreau in tara daca eu consider ca este bine pentru mine si porumbei meii sa nu conteze din ce federatie fac parte etc….
ar fi prea frumos daca am putea zbura fondurile cu frc care se pare ca sunt printre singuri care accepta concurenta cu sanse egale -la km ma refer
Este adevarat ca toate concursurile seminationale din toata tara se fac cu lansarii intirziate(sa semmnat protocol intre federati pe aceasata tema)
Stane ai perfecta dreptate,dar ar fi o ecsperienta buna ce vor ei o catastrofa de nu sa mai vazut pe timis din 2001bai fratilor at nebunit la cap ce dracu sa cautam noi sa zburam in I TALIA porumbeii veniti voi cu noi de ce sa venim noi cu voi niati vazut mai prosti,bai stane eu deocamdata nu particip anul asta caci nu am terminat crescatoriile,dar nu asi fi de acord cu ruta ce spunei,dar la o adica nu miar fi frica caci marfa am,sti cind am zburat ca participam la fonduri nu conta de ruta si am demonstrat la multi ca au mina de ghips,mai au si acum ghipsurile pe miini?Mult noroc si vint in pene.
buna ziua si multa bafta celor care cresc si concureaza cu minunatele fiinte -suflete =porumbeii.observ cu tristete ca orice schimbare cu argumente solide in ce priveste ruta de zbor ,posibilitatea schimbarii ei de a mari sansele cursierilor sa invinga se loveste ca de un zid si creeaza o situatie de tensiunecind de fapt totul se petrece pe acest forum TOCMAI de a face mai destupati la minte si de a afla mai multe.observ totodata ca intervin totusi cei care mai au nedumeriri in legatura cu ruta de zbor -ma refer la cei care nu au una consacrata si care nu au facut rezultate de exceptie vreodata.reamintesc ca d-nul gelu bacos a ridicat’ mingea la fileu’ cu observatia initiala tocmai in ideea ca se gindeste la acesta varianta ca fiind una de retinut -buna si care sa rezolve pentru jumatate din tara problema directie de zbor cit si a lungimilor etapelor aferente.ca atare
continuare cu scuze M-AR BUCURA NESPUS DACA S-AR GINDII LUCRURILE POZITIV SI DIN PERSPECTIVA REZOLVARII DE CALITATE A ACESTei ,SA RECUNOASTEM MARI PROBLEME petru chiar crescatorii la care face referinta-jumatate de tara.cu respect pentru toti crescatorii adevarati.