O harta noua + comentariul 63

milano


Sunt 2 topicuri inrudite pe care le public impreuna.

1. Propus de Bacos Gelu:

CONCUREN?A DERANJEAZ?!?

Putem avea concursuri de fond , (500-800 km) cu sute de cresc?tori participan?i ?i zeci de mii de porumbei ?
Concursurile de fond pe zone, stabilite de o comisie na?ional? ar fi o solu?ie ?
O zon? dac? ar cuprinde to?i cresc?torii care s-ar afla pe o raz? de 100 km ( distan?a dintre cea mai departat? cresc?torie ? distan?a celei mai apropiade cresc?torii = 100 km ; fa?? de locul de lansare) , ar fi prea mult ?
Am putea organiza 5 astfel de etape pe sezon ?
Putem vorbi de norm? la fond, atunci c?nd un porumbel adun? mai pu?in de 2000 km din trei astfel de etape ?
Cum a?i aprecia o categorie AS FOND ?n care ar ap?rea porumbeii care au clasat toate cele 5 etape ?
Zonele de maraton (etape peste 800 km) , formate din crescatorii care s-ar afla pe o raz? de 250-300 km ar fi mult ?
Se pot organiza 3 astfel de etape pe sezon ? (din 3 ?n 3 s?pt?m?ni pentru a proteja cresc?torii care ar avea distan?ele cele mai lungi)
Cum ar ar?ta o categorie AS MARATON pentru care s-ar lua ?n calcul porumbeii care ar clasa 3 astfel de etape + 2 etepe peste 500 km ?

O astfel de hart? a rom?niei ?mp?r?in? pe zone pentru fond ar putea fi posibil??

ro1

Pentru maraton cum ar ar?ta urm?toarea hart?, dac? s-ar zbura spre vest ?

ro2

2. Propus de Vasile Matei:

Pentru judetele din sudul tarii alegerea rutei de zbor potrivite a fost si ramane o dilema. Dupa cum bine stiti, s-a incercat sa se zboare din toate punctale cardinale(si cel mai nastrusnic lucru e ca s-a facut asta chiar in timpul aceluiasi sezon!!!). Ruta Est cred ca era destul de buna ,dar cred ca trebuie sa o uitam pentru urmatorii 50 de ani,pana cand marele popor rus va intra in randul lumii civilizate.Ruta Sud genereaza mari pierderi dar nu atat din cauza zborului in conditii de canicula(desi e un mare handicap sa zbori pe 45 de grade) cat mai ales datorita conditiilor precare de transport;noi nu prea avem masini dotate cu aer conditionat si catastrofele sunt prefigurate de la lansare,se da drumul la porumbei sufocati de caldura si ne miram ca nu vin.

Acum vad ca se tenteaza sa se zboare pe ruta Nord,din Polonia,ruta care este de departe cea mai dura din cele amintite.Sa ne intrebam de ce cei din Molova nu zboara spre Vest si de ce Ardealul nu zboara spre Sud? Raspunsul e simplu,pentru ca ei au ales rutele care sa evite cat mai mult zborul peste munte,si asta de ani de zile. Pentru a organiza zboruri de fond trebuie alese rutele care sa minimizeze pierderile de porumbei,iar rutele transmontane au efectul contrar.Pierderile decente intr-un sezon nu trebuie sa depaseasca in medie 50%,iar daca noi pierdem 75-80% nu vom avea de la an la an suficienti porumbei maturi, de 3-4 ani,varsta la care un fondist adevarat da randamentul maxim.In plus,la ultimele fonduri numarul de porumbei scade foarte mult,de multe ori abia se aduna 300 de pasari.

Cred ca ar trebui sa ne intoarcem privirea spre Vest. Pentru tot sudul cred ca o ruta foarte echitabila este ZAGREB-VENETIA-MILANO,acest traseu avand avantajul ca evita marile masive muntoase,vanturile bat din spate iar zborurile de viteza si demifond ar putea fi organizate pe aceeasi directie. Daca tot sudul ar zbura din Italia, indiferent de federatie si daca s-ar dovedi ca acest traseu e reusit,in timp ar putea fi cooptat si Ardealul,pentru care aceasta directie de zbor e deasemenea foarte buna.Abia atunci am putea spune ca ar fi posibil organizarea unui National adevarat,cred ca asta ar trebui sa fie nazuinta fiecarui colombofil roman!!! Ce frumos ar suna:”Locul1 Venetia din 85 000 de porumbei”!!! Sunt sigur ca aceasta idee ar avea oponenti inversunati,pentru ca fiecare are modul sau de a vedea lucrurile.Sunt multi care prefera sa se imbete cu apa rece castigand ocul 1 din 400 de porumbei,dar cred ca e o onoare sa poti concura cu cei mai buni,chiar daca pierzi,iar un concurs National ar pune la masa de joc toti campionii Romaniei.

Click pentru marire:
italy