Salutare tuturor iubitorilor acestui hobi, numele meu e Gaby Barcan si vreau sa deschid acest topic pentru toti cei care isi pun porumbeii pierduti pe net si cei care de rusine nu isi mai cauta acesti porumbei. Detin 3 porumbei pripasiti la mine si cu toate ca! am postat poze plus seriile porumbeiilor pripasiti pe toate saiturile de referinta nici macar un stapin nu a luat legatura pentru inapoiere.
Imi pun intrebarea: oare acesti porumbei nu au dreptul la viata in cotetele carora apartin? Sunt pui si se ratacesc desi am vazut ca majoritatea crescatorilor reneaga porumbeii acestia si mai ales acuza: zicand ca toti cei care au porumbei opriti din curse sunt braconieri. Domnilor urmariti doar cupele si clasamentele uitind de placerea adevarata a acestui hobi. Si mai ales doi dintre porumbeii pripasiti erau bonlavi cind au ajuns la mine in cotet…. ceia ce ma face sa cred ca stapinii i-au imbarcat la curse doar sa-si faca norma si nu i-au interesat starea si conditia fizica a pasarilor inainte de a-i trimite in cursa.
Si eu am observat acest lucru ii baga la concurs sa scape de ei mai mult chiar anul trecut cand s-a imbarcat stateam langa masina si era 2-3 era vai de mama lor….
din trei poze cate ar fi fost normal ai postat una jumate
mai pune odata seriile aici si poate ai sa gasesti stapanii ca este destul de vizitat acest sait
si ai mare dreptate in ceea ce spui asa este nu prea ne mai inereseaza pasarile pierdute doar daca au valoare
doar asa se face o selectie corecta a porumbeilor prin zbor dar sa aiba si o stare de sanatate f buna
am fost si eu in situatia ta dar dupa ce sau refacut au plecat
si in felu asta nu pot fi numit braconier
mia venit acum doi ani un pui care sa imvatat la mine si lam zburat la zborurile cu puii
iar la etapa de derby care a fost organizata la domnul Puf am avut surpriza sai gasesc stapanu care nu era foarte incantat ca eu zburam puiu lui
si tot am fost acuzat ca lam prins si ca asa sant unii dintre noi le place sa prinda pasarile altora
eu nu suport sa vad porumbel inchis ssau cu aripa filata
cu toate ca nu era un pui de trecut in primii cinci la derby lam pus ca sal oftic pa individ
deci nu se merita sa te chinui cu pasarile altora care nu mai stii nimic despre el ca pana la urma tot tu iesi in pierdere
nu mai pleaca nu iai gasit stapanu ciulama si gata
hai sa fiti iubiti
asa e in ziua de azi.nimanui nui mai pasa de pasarile lui ci doar de rezultate si de faima lui plus ca mai si invidiaza pe alti pentru rezultatele lor.:(
Asta este selectia la voiajori. Daca ar fi sa-i recuperam pe cei pierduti am strange cu sutele pe acasa, care mai de care mai “istet”. Iar cei care se pripasesc bolnavi de regula se imbolnavesc pentru ca nu stiu sa mai ajunga acasa si umbla de nebuni fara hrana si apa pana le cade sistemul imunitar.
Hobbyul asta are o multime de variante, fiecare face ce-i place. Eu spre exemplu nu inteleg sensul raselor care nu zboara, frumusetea raselor fara cioc sau al celor de voltati care tremura si stau cu gatul imbarligat pe spate, o priveliste care numai placuta nu mi se pare. Dar altora le place. Varietate de gusturi.
eu am pus inel cu numarul meu unui porumbel pripasit,dar nu m-a sunat nimeni.
in schimb am fost sunat de un individ care mi-a prins un pui si am fost luat la misto.care se pripaseste la mine il alung pana nu mai vine,ca nu poti sti ce boala are si iti contaminezi cusca.
mai e o vorba:un porumbel bun e la el in cusca,nu pe casele altora.sanatate
poi daca am recupera toti porumbeii pierduti ar fii prea multi fata de cati putem intretine si apoi decat sa-l aduci acasa fara sa-l mai vrei mai bine il lasi celui care il vrea si are grija de el. dar unii chiar sun fara suflet,am auzit si eu cum la anumite lansari zburau dim masina unii porumbei cu aria filata(nu legata.era taiata sa poata zbura mult) sau nerecuperati si sararci cadeau in lanuri de porumb,grau neputand sa zboare,asta chiar e cruzime.
@ Gaby
Sportul nostru columbofil, despre care ne place sa
spunem ca este un sport nobil, este de fapt un sport
brutal.Este cu atat mai brutal cu cat porumbeii sunt
mai putin pregatiti pentru acest zbor fortat care
poate deveni usor o selectie pe viata si moarte.
Unii se folosesc si de un limbaj martial. “Eroii “sunt
in cotet,altii au “murit la datorie” ,epuizati,de sete
sau in ghiarele rapitorilor.Despre “gladiatorii” disparuti
se spune ca au fost prinsi de “braconieri” ca sa se poata
crede ca altfel s-ar fi intors.
In cotet avem numai “valori”.Cei care nu s-au intors nu
au” valoare” si ar manca degeaba “amestecul” belgian”
Pentru columbofilul -voiajorist cei pripasiti nu prezinta
interes.Columbofilul-iubitor de porumbei nu intelege
aceasta atitudine..”Pentru ca nu are spirit de competitie”!!?
Oricum ratacitul este ceva foarte stresant si derutant pentru un porumbel si numai daca are noroc ajunge
la crescatori ca tine.
Sincer,la mine daca un porumbel nu mai vine acasa inseamna ca nu era de calitate sau daca am un porumbel care nu vrea sa zboare macar pe langa casa nu are ce cauta in crescatoria mea.Am un vacin care are porumbei de agrement si nu le da drumu niciodata din cauza uliului,si i-am spus sa isi aduca voiajori dar el nu vrea pentru ca daca ar pierde unul ar plange dupa el.
Fiecare cu gusturile lui!
http://fl0rin.sunphoto.ro/pripasiti aicia am pus poze cu porumbeii care s-au pripasit la mine in ultimii 2 ani si cu seriile lor,o parte au plecat altii au ales sa ramana,mai sunt vreo 4 la care nu am avut timp sa le fac poze sa le pun,la vara o sa fie zburati cu totii;)
Nu avem ce face.Asa e in Romania!Dar totusi fiti atenti ca acesti porumbei pot aduce boli.De exemplu eu nu ii tin nici o zi . Ca sa nu ii omor(pt ca ei nu au nici o vina ) prefer sa ii dau la alti care sunt incepatori.Acesti porumbei se pot invata destul de usor si nu numa ca pot avea boli dar ii pot duce pe ai tai in locuri(cu ulii,pe campuri)si dupa aceea veti avea probleme.Asa ca aveti grija !!!
Cu stima Razvan (Ghimbav)
Au ramas la mine in anul 2009 doi pui cu urmatoarele serii 200209-o9 si 187769-09, eu fiind doar iubitor de porumbei nu am participat la concursuri pana in anul 2011. Cand am bagat acesti 2 porumbei la concurs dusi au fost, fiecare si-a regasit casa. Precizez k porumbeii pe tot parcursul acestor 2 ani au fost liberi. Poate proprieterii acestor 2 porumbei vad comentariul si i-as ruga sa-mi spuna daca ii mai detin.
Se poate ca respectivul sa nu aiba acces la internet, se prea poate sa nu vrea sai recupereze , sai fie rusine !!!! – vezi doamne ca rid colegii -sau varianta cea mai grava dupa parerea mea ,, ACUM SINT INELE PE TOATE DRUMURILE,, cine stie ai cui sint ? daca ar fi o baza de date si seriozitate ar fi mai usor pt ce interesati pt oamenii corecti care chiar inteleg ca din nu stiu ce maotiv pasarea nu a ajuns la crescator. De ce nu se face o serie separata de inele pt cei carora le place dar nu zboara ? si vor pur si simplu sai aiba inmatriculati — o fi asa de greu ? eu cred ca nu are nimeni interes ,, unde mai vind ei inele cu 2,,3 lei ?
Un crescator de porumbei voiajori nu are niciodata loc in voliera pentru un pierzator. Mereu se cauta invingatorii, altfel s-ar alege praful de curse. In plus trebuie cultivate numai gene bune pt imbunatatirea rasei. Este totusi un sport dur prin selectie si crede-ma de multe ori imi este f greu sa mai rup capul altui pui dar nu am incotro. De obicei porumbeii pripasiti sunt bolnavi, eu va sfatuiesc sa i separati imediat de porumbeii vostri iar daca dupa ce primesc mancare si hrana de la voi nu vor sa mai plece cel mai intelept ar fi sa-i faceti ciulama. Intradevar sunt columbofili care din prea multa mila nu le pot rupe gatul si-i angajaza bolnavi la curse numai sa scape de ei, in felul acesta facand rau la toti porumbeii din masina. Acest lucru mi se pare mult mai grav. Ar trebuii sa si modeleze taria de caracter sau sa se lase de acest sport.
da …in mare parte sint de acord cu Claudiu nr 13….bagandu i in masina de transport bolnavi este o adevarata crima….asadar prea multa mila strica ….
salutare tuturor columbofililor din romania si vin cu o rugaminte daca tot sa deschis acest topic am pierdut o porumbita din 2010 2409723 SEINA CU INEL VERDE CU LOCAS PTR CIP NU ESTE UN SUPER PORUMBEL ESTE O PORUMBITA CARE ARE VALOARE SENTIMENTALA MI-A FOST DATA CADOU DE FRATELE MEU CARE A MURIT ZILELE TRECUTE AS FI RECUNOSCATOR DACA AS PUTEA MACAR SA O MAI VAD MACAR O DATA SE POATE VERIFICA CA NU ESTE CU NORMA DAR PTR MINE INSEAMNA FOARTE MULT VA ROG AJUTATI-MA SA O GASESC
SCUZE AM UITAT SA DAU NR DE TLF 0721406287 SAU ID-PANADEVOIAJOR@YAHOO.COM
sunt multi columbofili care nu au acces la internet
multumesc celor care au raspuns acestea sunt seriile.f-2011-0352959….m-2011-frsc-133227…f-2010-0585030. puii de 2011 au cip in inel si femela de 2010 are benzing pe pagina mea gabybarcan/sunphoto gasiti pozele cu porumbeii pripasiti. va multumesc pt raspunsuri
Salut tuturor.
Sunt un novice in ale concursurilor cu voiajori dar porumbei am de mic copil.Nu erau cu pedigree sau din porumbei zburati ,erau voiajori si doar asta conta.In anul 2011 m-am inscris in asociatie si am inceput sa particip cu ei la concursuri.Din 20 de porumbei am ramas cu 4 si cel mai trist pentru mine e ca am pierdut unul dintre primii mei voiajori “BATRANUL CU INEL ROSU” cum il numeam eu – RO 337589-04. Se poate vedea aici http://giurgiucristian.sunphoto.ro/ZBURATORI Nu a mai fost zburat niciodata si inainte sa il pierd a reusit sa claseze 1 viteza si 1 maraton ceea ce a fost fantastic pentru mine.Celor care il recunosc sau care ma pot ajuta sa il gasesc rog sa ma contacteze .Am dat anunt pe siteuri de profil dar pana acum nimic.Eu inca il astept caci speranta moare ultima!
Vant in pene tuturor
:)) pufff nu stiu ce sa zic … nu cred ca un om care are porumbei ii tine doar de dragul de a castiga cupe si diplome. e imposibil ca o persoana care are porumbei sa nu ii iubeasca, ce tot va….–si in plus daca omul vrea sa faca performanta cu porumbei e apsolut normal sa nu-si doreasca porumbeii slabi asa ca…..
subscriu pt postul 13 .. in mare parte, c am la asta se rezuma
Nu multi, foarte multi crescatori nu acceseaza site-urile de specialitate si nici internetul in general. Cred ca mai mult de jumatate din cei care ineleaza puii. Deci e normal sa nu se gaseasca stapanii tuturor ratacitilor. Mai sunt si celelalte motive enumerate ( nu stiu daca s-a spus de crescatorii care nu mai vor inapoi porumbeii pripasiti, considerandu-i neperformanti).
In piata saptamanala de la Oituz am auzit pe un batran care spunea ca are inele de vanzare de la porumbei prinsi,cum prindea vreunul ii si rupea gatul , am intrat in vorba cu el si lam intrebat de ce face acest lucru , de ce nu-i da drumul,la care el raspunde ”-Daca ii dau drumul pleaca …asa mai bine raman macar cu inelul.” (vreau sa incep sa zbor porumbeii,dar nu cred ca am sa fac asa ceva unui porumbel sau sa-l bag la zbor filat etc. mai bine il dau cadou unor copii din zona , aici in zona sunt o gramada de copii dornici sa primeasca porumbei)
Mai sunt si oameni fara pic de inima,eu zic totusi oleaca mai moale cu cruzimea,sunt si ele niste fiinte de altfel ca si noi.Eu as fi dispus sa ofer o suma de bani pt. porumbel(5-10 lei),apoi eu las vinde aici in zona macar stiu unde este.
mult noroc in continuare…
Cu respect , daca isi iubeste porumbeii nu-i va alege dupa nici un criteriu …
Pune seria albastrei te rog
sal.numai baza de date cu seriile mai lipsete,si se deschide raiul braconierilor.saraci braconieri sa poata sa-si sorteze si ei prinsaturile dupa crescator si centralizari.si povestea ca nu pleaca etc.simpllu nui dai drumu in crescatorie si pe care vrei sal restitui ii dai drumu.in cazul tau daca deja leai permis sa stea la tine si iai obisnuit ii vina ta acum degeaba le cauti proprietari cas porumbei compromisi pt curse.si cel mai important lucru care ar trebui sal stie toti ca pana nu ai rezultate macar modeste crescatorul ii de vina nu se stie ocupa de porumbei si atunci vrea sa compenseze cu prinsul de ‘viitori campionii’ si tot prinde si schimba dar degeaba ca braconierul=’crescatorul’ ii pripasit la amatori.
si eu am pierdut pui 2011 inel verde cu seria0351601 pana 0351623 sunt curios unde au ajuns
foarte multi columbofili din ziua de azi alearga numai dupa diplome,cupe,norme ,si asa nu-i mai intereseaza de porumbeii pierduti.
ii o intrebare destul de buna…… poi binenteles ca majoritatea crescatorilor care concureaza cu voiajori , concureaza mai la sange , sau eu sunt pe gandirea asta …. reproduce multi – zboara multi – rezultatele o sa se vada , binenteles ca nu fiecare porumbel este bun…. deci multi o sa ramane pe traseu ceea ce ii si normal .
referitor la abandonarea porumbelului : eu nu cred ca un crescator care are sa zic din 40 de porumbei 20 cu rezutatele dorite il mai intereseaza pe cel ce a ramas pe drum , sau care nu o facut nimic in viata lui competitionala , acel porumbel este egal cu zero pentru el .
uitativa cand se pierde un porumbel cu rezultate , cum se cauta si se ofera si mici recompense , dar nai sa vezi la un porumbel ce nu o facut 2 clasari in viata lui asa ceva
Dupa serie cel de 2010-0585030 ar fi din radauti-SV,al lui tiron mihai,vad ca esti din arges,nu stiu cum de vin pe la noi ca si la noi in dambovita sunt pripasiti porumbei din suceava,03-395619,09-568461,10-080710FRC.
daca pierdem un porumbel zicem ca e prost si gata
dar cand ne trezim in cotet cu un porumbel care initial ni se pare strain si pana la urma se dovedeste a fi pasarea noastra pe care am pierduto in urma cu doi trei ani atunci dintro data acel porumbel are valoare
nu gresesc asa facem toti luam repede caietu si cautam sa vedem cine este cine la reprodus si daca vedem ca se mai trage si din porumbei buni atunci nu mai putem de bucurie
o sa povestim la toata lumea cum sa intors nefericitu acasa si pe unde o fi stat prins si ce pasare a devenit intre timp
cand lam pierdut nu am dat doi bani pe el acum cautam sa reproducem din el asa este in sportul nostru mult iubit
si cel mai important lucru este SA VA BUCURATI DE CEI CARE VA VIN SI SA NU MAI PLANGETI DUPA CEI PE CARE IATI PIERDUT
Pacat de ei sunt totusi niste suflete.Daca nu le-ai gasit stapanii ,de ce nu ai bagi la 10-15 km de voliera ta..poate asi aduc aminte de casa lor! Dar ma indoiesc ca o sa fie bine primiti. Vant in pene !
Si la mine sau pripasit 2 masculii ambi de 2010! Unu era lovit de uliu ,iar altu nu avea nimic,is liberi si nu pleaca,in aprilie o sa plece la drum ambii ;)
Si nu putem zice ca nu sunt braconierii ca in Romania eu cred ca is ce-i mai multi :)),1 din 20 de crescatori elibereaza porumbelul,eu cand am vint in tara am angajat 8 yearlingi la budapesta in jur de 360km!! si sau intors 2,iar unu din ei dupa 2 sapt,fara clema de pe picior dati seama o fi prins porumbelu lo tinut la el 2 sapt si pe cand sa-i deie drumu io luat clema de la picior..vai de mama lorr,la care fac asa ceva.
BAFTA!!!
sebastian: poz 15 de unde esti? da mai multe informatii
la mine sau pripasit in Italia langa Vicenza in vara anului 2010 urmatori porumbei M2007 148222 F2008 259005 F2008 260389 F2009 355371 si a mai fost o femela de 2009 dar aceasta a plecat.Nu stiu ce cauta pe aici dar erau bolnavi si au ramas si nu mai pleaca .eu nu zbor porumbei si daca stie cineva ai cui sunt pot sa sune la nr 3409242849
Pai cum alfel se va face o selectie daca nu iai zburat la sange dar mai e o chestie e vorba de branconeri care stau cu stolu lor pregatiti seara sai inalte pentru a culege munca altora inebunind porunbeii de la curse si capturari ca sa faca niste bani am vreo 5 vecini care practica sportulacesta BRANCONIERI DE MIERDA RUSINE SA VA FIE !!!!!
pt domnul viorel albastra cu benzing verde.2010-ro-0585030 inel cu cyp roru cipul nu este in inel
pentru cei care inproaca cu noroi un subiect ca acesta ar trebui sa va interesati inainte de a vorbi. eu sunt de 3 ani in cypru si tatal meu hraneste porumbeii ca vreau sa va informez ca sunt afara si au fost tot anul la fel ca si cei pripasiti nau fost si nu sunt filati in crescatoria mea.si braconeri sai numiti pe cei ce pun laturi si care opresc porumbeii sii fileaza
cresc porumbei de cind aveam 10 ani si seriiile celor pripasiti leam afisat in decembrie pe pagina mea (sunphoto/gabybarcan) si iam vazut si fotografiat in decembrie cind am fost in tara. asa ca eu nu am sechestrat sau inpiedicat acesti porumbei sa nu ajunga acasa.si cum am mai relatat eu am pierdut 4 porumbei valorosi in august la cimp
unul dintre ei mi-a ,ajuns acasa in dec cu aripa taiata doar cu doua pene toti patru erau zburati constanta cu un an in urma cursa la pariu cu citva tovarasi asa ca stiu cite ceva despre porumbeii voiajori si numi place dm. cristian sa fiu bagat in aceiasi oala cu cei care sunt intradevar braconieri.vint in pene si o seara placuta as recomanda celor interesati sa intre pe pagina mea si sa imi vada porumbeii pe carei detin inainte de a face si alte comentarii de jenul asta cu acente jignitoare
salutare
S-au pierdut porumbei campioni. Eu nu cred ca un proprietar al unui porumbel care a fost un an ,poate chiar doi ani campion al unei uniuni, sa nu vrea sa-si recupereze porumbelul.
Acesti porumbei no vor fi postati niciodata daca se depisteaza proprietarul.
Sa auzim de bine !
ieri pe o vreme asa frumoasa m-am hotarat sa-mi las femelele sa se miste un pic.Aseara cand m-am uitat daca sunt toate s i nu mi-a luat uliul vreo una am avut surpriza sa gasesc un mascul cu o aripa taiata la stresina.La scapat vreun braconier si saracu s-a adapostit acolo.
PTR TONY SANT DIN PLOIESTI AS PUTEA SA-TI TRIMIT O POZA CU EA DAR NU STIU ADRESA TA DE MAIL EU CRESC PORUMBEI LA BLOC AM PUTINI SI EA MI-A FOST FACUTA CADOU DE ZIUA MEA DE FRATELE MEU ERA PUI O CUMPARASE DIN OBORUL DE PASARI DE LA UN VANZATOR ADRESA MEA DE MESS ESTE PANADEVOIAJOR@YAHOO.COM PUTEM VORBY MAI MULTE ACOLO SPER SA O GASESC O VISEZ SI NOAPTEA PTR MINE INSEAMNA MULT.
Vanatul din prima poza ce serie de inel are?
nu stiu .. sper sa nu gresesc..dar tot citind commenturile voastre ma gandeam daca nu cumva acesti porumbei pe care stapanii ai ” reneaga ”dupa cum spunea cineva mai sus nu se pot dona unor oameni care ar dorii sa-i gazduiasca in voliera lor si sa-i ingrijeasca . poate gresesc dar poate se poate face o sectiune cu donatii porumbei . vant in pene tuturor si bafta in 2012 .cu respect ..catalin.g
si eu am pierdut porumbei si tare as vrea sa/i mai gasesc sau ei sa se intoarca acasa ,dar mie teama ca cine ia prins ori nu are acces la net ,ori nu ii mai lasa liberi ,sau au ajuns in alte tari si nu am cum sa dau de ei
Am pierdut si eu un argintiu mentionez ca nu avea clasari sau cv de genul insemna ft mult pt mn 2395129-2010
pentru domnul dumi vinata e femela si e de 2010-0585030 mentionez ca sunt liberi si sper sasi gaseasca drumul spre casa vedeti mai multe pe pagina mea. http/gabybarcan.sunphoto.ro
D-le Cosmin, com 35,(Italia) femela 259005-08, mi-a apartinut, si este scoasa din 2 porumbei foarte buni care provin de la d=l Lungu, cu norme la maraton, iar mama e chiar Cioc Lung, care a zburat pana in prezent 11 maratoane(peste 800km), daca doriti va trimit pedigreele parintilor. Cu respect Ionut Lucaci. aaa femela e guta, asa scrie in caet:))
Aceasta femela a fost perduta la etapa de maraton Bamberg 2010, cu o etapa inainte mi-a facut echipa, Sarding 640km, nu stiu cum o fi ajuns acolo, interesant, cat mister.
multi columbofili care nu sunt columbofili cumpara cataloage doar ca sa vada de pe unde ar fi si caror crescatori apartin porumbeii prinsi de ei ,afla nr. de tel al propietarului ,suna si spune ca la prins un vecin de-al lui sau l-a cumparat din piata si ar vrea sa stie si el din ce este adica ce pedigri are…,sau nu suna pe nimeni ,sunt poate porumbei de 2 sau 3 ani cu rezultate si care daca ar fi eliberati cu siguranta ar ajunge acasa . Nu o data mi s-a intamplat sa mi se intoarca porumbel dupa doi ani cum a fost si cazul unei femele din 2004 care s-a pierdut la zborul cu puii a revenit acasa dupa doi ani in 2006 ,am tinut-o ca femela de vaduvi pina in 2008, in 2009-2010 am zburat-o si a reusit sa ia cateva locuri in primii 10 pe masina printre care si doua locuri de 1 si trei locuri de 1 cu ea la echipa.Datorita faptului ca sa lovit la aripa am oprit-o la matca,si datorita originii pe care o are.Personal nu as vrea sa-i abandonez si il intreb pe cel care a propus acest topic :cum s-o fac?
revin cu seriile porumbeilor care sunt si in prezent pripasiti la mine,mentionez ca sunt liberi:
0905449-2010-mascul albastru
385876-2008-mascul pestrit
2029321=2010-mascul gut
2203088-2010-femela guta pana alba
0432315-2011-femela guta
0983882 2010-femela pestrita
109088-2006 femela albastra
topicul era lansat cei care le este rusine sa recunoasca ca porumbeii pierduti le apartin din mindria de a nu vb prietenii ca au si porumbei slabi. domnilor in orice crescatorie sunt si porumbei slabi oricit de buna ar fi originea si singele de linie. si mai ales citi din porumbeii lansati in concursuri cu conditiie fff buna nu vin “remorcati” pur si simplu merg in grup cu ceilanti mai si ma refer la viteza maraton si fond acolo clacheaza si din aceast motiv se pierd. bn ca sunt si porumbei care se pierd de oboseala sau se opresc pentru odihna si nu mai reusesc sasi rea traseul
pierduti urmatorii porumbei prin august trestiu 2131272-m10/0663382-m11/019466-f 11 pierduti la etapa maicanesti 3 vreau sa stiu prin ce zona se afla tel 0722594425 multumesc anticipat si vint in pene in noul an 2012
Este foarte frumos sa iubesti porumbeii, sunt cele mai gingase fiinte…ne calmeaza atunci cand nimeni nu o poate face, insa nu trebuie sa uitam ca , pe langa placere…noi, cei care participam la concursuri nu ne permitem sa tinem o gramada de porumbei de proasta calitate in cotet, asta costa timp, bani si nervi in plus uneori.
Cat despre topic…ok, este bun, ar fi bine si daca ar exista o baza de date la nivel national sau international unde sa se gaseasca informatii sau sa se afiseze informatii despre porumbeii pripasiti…insa la ce bun, un porumbel valoros nu va fi niciodata eliberat daca cel care il are stie care ii este adevarata valoare. NU cred ca este vorba de rusinea de a recunosate ca ai piardut porumbelul, ci de faptul ca, porumbelul campion sau bun, este in cotet, ceilalti nu.
Faptul ca unii introduc porumbei bolnavi in masina de concurs tine de moralitatea fiecaruia…faptul ca poposesc in anumite crescatorii porumbei bolnavi nu inseamna ca proprietarul i-a bagat bolnavi la zbor, ci poate a contactat virusul pe masina…deci, vedeti voi…exista multe necunoscute. Haideti sa nu mai jignim sau sa-i barfim pe altii…sa ne uitam in ograda noastra, sa vedem daca suntem cu mult mai buni decat ceilalti. In orice sport exista mereu invingatori si invinsi…aceasta este selectia naturala…iar Charles Darwin cred ca se rasuceste indignat in mormant cand vorbim de aceste lucruri ca fiind brutale. Stiu ca cei mai religiosi dintre voi vor spune…fie-ti-va mila…insa mila este pentru cei slabi…scuzati-ma ca va spun asta. Toate cele bune…Vant in pene si un sezon 2012 mai bun si cu cat mai putine pierderi de pasari.
salutare, am si eu doi porumbei pripasiti la mine ,imi spuneti si mie unde sa pun poze cu ei si seriile ?poate ii recunoaste cineva
sI yo am Perdut destuii
anul asta am pierdut vo 40
AM PIERDUT 4 PORUMBEI PE 13AUGUST FAUREI AM INTELES CA AR FII PRIN PH TREI DINTRE EI SUNT INELE GYOSPORT 814,819,873. SI 0050327 SUNT SIGUR DCA NU PRIMESC RASPUNS AM ZIS SI EU SA INCERC TEL;0722594425
Mihai am un porumbel pripasit la tine lasa un nr de tel te rog e primul porumbel al meu si eu am decat 13 ani si am porumbei de 2 ani te rog
Am pierdut un pui seria 1091090.Daca Lati gasit contactatima
Buna seara…ma numesc BOGDAN,zbor porumbeii de 6 ani de zi si tot ce vreau sa spun e ca am eliberat anul acesta peste 50 de porumbei cu nr de tel pe picior si m_au sunat foarte multi baieti sa-mi multumeasca dar mie nu mi-a venit nici unul//////SE MERITA OARE SA MAI ELIBEREZ VREUNUL………….?
O sa revin si eu cu seriile por pierdutii de mine si nr de telefon,o seara buna
mihai: eu am acel porumbel cu seria 080710 FRC si as vrea sa mi-l inapoiezi