Sportul columbofil este probabil cel mai inechitabil sport existent.
1. Unii crescatori au timp sa se ocupe de porumbei de dimineata pana seara sau au angajati care numai asta fac. Alti crescatori merg la serviciu de dimineata pana seara si se ocupa de porumbei pe fuga, uneori vazandu-i doar la lumina becului.
2. Unii crescatori beneficiaza de sustinerea activa a familiei iar altii nu primesc decat reprosuri si sunt cel mult ignorati daca nu li se pun si piedici.
3. Unii crescatori dispun de bugete “fara numar” pentru porumbei, de la achizitii “de lux” si pana la hranire si intretinere, voliere, antrenamente, etc. Alti crescatori platesc cu greu cotizatia si zborurile iar procurarea minimului necesar pentru porumbei este deseori un chin ce presupune multe sacrificii.
4. Unii crescatori abia se dezmeticesc si deprind “tainele” acestui hobby iar altii il practica de multi ani.
5. Unii crescatori locuiesc intr-o zona unde rapitoarele nu provoaca mari pierderi. Alti crescatori dau cota la rapitoare si peste 50% din puii scosi intr-un an sau chiar porumbei maturi.
6. Nu mai vorbim despre influenta reliefului asupra felului in care “intra” porumbeii de la etape, despre zborul pe munte sau campie, despre zborul spre diverse puncte cardinale.
7. Etc?
Deci la rezultate bune nu ar trebui sa ne infumuram prea tare iar la rezultate slabe nu ar trebui sa ne demoralizam prea tare. Ar trebui sa ne bucuram de hobby intr-un mod relaxant, fiecare dupa posibilitati.
porumbei.ro
Si povestea merge mai departe… :)
Si probabil cel mai frumos sport si dupa mine bate orice joc de strategie.Cand ii explic unui neavizat cam cu ce se mananca ramane impresionat.Oricum e cea mai tare pasiune si cel mai frumos si complex sport, tu si atletii tai cu care imparti si bune si rele!
Bingo!
foarte adevarat :) (y)
greu…usor…. oricum este placut acest sport si il iubesc pana in maduva oaselor!!!
Se apropie sezonul 2015, va doresc toate cele bune si multa bafta la concursuri!
De ce dam intotdeauna vina pe timp, pe relief, pe bani? Daca in zona dumneavoastra de relief exista crescatori cu rez. bune, atunci trebuie cautat motivul la dvs. D.p.d.v.d financiar : exista columbofili buni ,oriunde, care nu stau chiar pe roze. Ne limitam la ce avem , porumbei mai putini, rabdare si multa munca
Succes si vant in pene.
La unii crescatorii nici macar nu le asigura asociatia etape pt. a face norma la demifond, doar cu o etapa peste 500 km la care platesc in plus pt. ca este si etapa de fond pe cand ceilalti dispun de 12 etape incluse in pretul pt. categoriile 1 si 2, si asta tot inechitabil este.Poate se intereseaza dl. Tunduc de aceste situatii si va lua masuri daca tot suntem o federatie care se vrea model de urmat.
Ar deveni mai echitabil daca s-ar introduce o noua regula: numar maxim de porumbei angajati de un crescator – 50, ptr. categoria I & II.
Nu conteaza banii pe care-i investesti, timpul, si multe alte minuni ci , dupa parerea mea, numarul pe care-l angajezi face , de foarte multe ori , diferenta.
NU ma pot lupta eu care angajez 20- 30 de porumbei cu unul care angajeaza 150-300 de porumbei!!!!
Aici este marea problema!!!!
La fond maxim 30 de porumbei iar de maraton maxim 20 de porumbei de crescator!!!!!
Carmazan, spunea intr-un interviu ca sansele sunt egale, ca pleci de la 1 la 1 . NIMIC mai fals!!! Nu stiu ce logica are el , ca de foarte multe ori parca mimeaza foarte bine ca le stie pe toate .
30 contre 300??? unde-i sansa de 1 la 1????
Ce sa mai spunem de Florea care vrea sa angajeze, din toamna , peste 500 de pui????
Vi se mai pare echitabil acest sport? Cand unii sunt tinuti , pe banii lor , pe post de plapuma de facut puncte pe spatele lor si altii iti rad in nas cand ii claseaza cate 70-90 de porumbei in fata ta????
Nu mai punem la socoteala proasta educatie in acest domeniu de a citi un clasament corect .
Te bucuri cand il vezi pe X umpland toata prima pagina, cu un numar de peste 150 de angajati , si-l ignori pe Y care angajeaza 20 si ii claseaza pe toti.
Undei logica? Mai avem vreo logica in acest sport?
Un domn Radu a ridicat aceasta problema , in stilul sau , fara prea multa duplomatie, in ultima sedinta de lucru a columbfoililor din Capitala sustinand infiinatrea ligii columbofile a celor bogati .
Stiti ce s-a intamplat? A fost injurat ca la usa cortului , facandu-l cu ou si cu otzet de mai marii acestui sport!!!!!!!!!
Din păcate la noi tocmai cei cu posibilități sunt și cei mai plini de ei. Nu realizează că, fără cei care fac asta ca o relaxare, nu ar mai avea despre ce vorbi.
Primele 6 puncte sunt total irelevante :)) probabil la punctul 7..etc s-ar putea incadra adevarata problema privind echitabilitatea in acest sport si anume faptul ca nu concuram in cadrul aceleeasi federatii. Restul problemelor putin adaptate se intalnesc in orice domeniu sportiv….si aici sunt exemplele marilor sportivi care au reusit in cariera,bute.. s-a antrenat in Canada si a evitat constant adversarii de calibru,cautand un culoar usor pt a ajunge campion mondial,simona halep este nr 3..sau 4 mondial acum ,fara sa fi castigat vreun turneu de grand slam,sau sa o fi invins vreodata pe sharappova care e mai slab cotata…totul este interpretabil si este datoria fiecaruia care vrea sa reuseasca intrun domeniu sportiv sa faca anumite sacrificii si alegeri….scuze sunt multe…
Depinde… pentru mine porumbeii nu înseamnă doar perfomanță. Cunosc columbofili care nu pun suflet în relația lor cu proprii porumbei, ci îi văd doar ca pe niște performeri. Un porumbel de caracter care se pierde în concurs lasă un gol și în sufletul crescătorului, dar și în volieră… Forțează nota angajându-l, în virtutea sportului… și e de vină fiindcă nu a făcut treabă bună până atunci și ar trebui să se piardă..
E totul frumos în sportul ăsta. Chiar și lipsurile au rolul lor. Și comparativ cu Florea sau Cosmin Olteanu sau alții, noi cei mai modești avem loc în inimă pentru mai multă bucurie decât ei fiindcă resorturile sufletești ne împing spre succes, nu banii și nici super condițiile de cazare… Un porumbel care nu rezonează cu stăpânul lui nu are aceeași motivație să se întoarcă asemenea unuia care știe doar militărie, fără afectivitate…
De la ultima sedinta a clubului am plecat cu un gust amar, cei care dicteaza si fac jocurile in acest sport sunt cei cu bani, de cele mai multe ori ei iau decizii in numele tuturor, nu se gandesc ca fara noi astia multi nu ar face nimic. Creste ficatu in mine de bucurie cand vad pe unul care zboara 20-30 de porumbei carora nu le ofera mare branza si le da bataie astora cu porumbei de mi de euro si care le ofera si pe dracu (mancare, tratamente peste tratamente, recuperatori si alte produse minune) Echitabil poate a fost sportu asta pe vremea lui Ceausescu cand toti erau aproximativ egali (ma refer la starea sociala) in zilele noastre nimic nu mai e echitabil e prea mare diferenta intre cei cu bani si cei de rand care muncesc si abia se descurca de pe-o luna pe alta.
Ptr comentariul 8, sa ia exemplul crescatorului olandez Jan Buis, de curand am vizionat un CD cu el, care a iesit de doua ori campion la viteza concurand cu 8 porumbei asta referitor la faptul ca nu ai sanse in fata unui crescator cu numeric mare, eu unul ma bucur cand vad crescatori cu sute de porumbei.
Eu sunt brașovean și cunosc puțini columbofili care să-și iubească porumbeii pentru ceea ce sunt ei, și nu pentru ceea ce trebuie să facă cu rigurozitate maximă. Dar sunt destule cazuri în care porumbeii ne surprind dacă nu ca zburători, dar uneori ca și reproducători… columbofilia îți oferă în fiecare zi un meniu nou, cu condimente diferite, zilnic – iar sportul își capată echitabilitatea fără discuții prin compensație. Credeți că marii investitori știu să împerecheze, să consagvinizeze? Mai au zece interesați după ei care să-i împerecheze porumbeii. Unde mai e frumosul, plăcerea sportului? Nu citesc, nu înțeleg multe lucruri privind genetica, ci campionii ies la întâmplare fiindcă au valoare genetică… Sportul ăsta rămâne frumos atâta timp cât campionii provin încă din rândul oamenilor de mijloc, dar cu dragoste și pasiune.
important e sa joci mai dulce e Victoria la omu sarac chiar fie ea o singura data intr-un sezon ptr care a-ti vazut filmul realizat la topoloveni si vorba unui celebru de la noi ,, I-am spart sa moara mama”
ce conteaza daca tu angajezi 20 si altu 300 daca au valoare porumbeii si tu stii sa ai grija de ei sa.i motivezi o sa fii apreciat…….exempul lui d.l Preda la maraton….nu mai dati exemple ca ala baga 300 si tu daca bagi 20 si clasezi 20 nu te baga nimeni in seama, dar cine a clasat 20 din 20 ? si n.a fost bagat in seama. e frumos asa cum e sportul asta , fiecare sa se uite in gradina lui…daca nu ar fi cei care tin cate 300 si cu bani nu ar fi evolutie pt ca ei aduc material genetic bun si de aici mai intra cate un nepot de campion pe mana unui om simplu si talentat de.i bate pe ceilalti de le suna apa in cap…..:)
nu este tocmai echitabil dar de cele mai multe ori noi suntem cei care gresim prin faptul ca nu renuntam la numarul lor cred ca este factorul cel mai important ,spatiul din crescatorie determina tot ce tine de sanatate si intretinere adecvata fara ele rezultate ,, zero”
Da, asa este Andrei…eu sunt elev si imi strang bani de buzunar si le iau porumbeilor din putinul pe care il am mancare, vitamine, tratamente si ce mai le trebuie lor. Uneori ma las pe mine si le iau lor..acum sunt in ultimul an si nu le mai acord mult timp cum as vrea deoarece am de invatat pentru examenu de bacalaureat…dar dupa ce termin imi caut de munca si vreau sa ii zbor cum trebuie deoarece au fost oameni cu suflet si mi-au dat cate 1 pui 2 din reproducatori lor buni si chiar un domn foarte generos mi-a dat chiar o pereche de porumbei din matca dansului.Eu porumbei i-am bagat la zboruri direct la 150-200…si am avut norocul sa imi vina bine si chiar sa claseze..si ii mai bagam la prieteni daca mai aveau nevoie de cate 2-5 porumbei. VA DORESC UN AN NOU CAT MAI BUN SI VANT IN PENE IN NOUL SEZON CE URMEAZA SA VINA CU PASI REPEZI.
Dar cam de ce este considerat un sport? Doar asa ca sa ne gadilam orgoliul si sa primim subventie de la stat? Pare a fi mai mult un hobby. Crescatorii de caini organizeaza ca si noi competitii si nu se considera sportivi.
Singurul sport care implica animale si nu obiecte este hipismul iar pentru practicarea lui iti trebuie antrenament fizic. “Halberele” practicate intens cu ochii pe cer toata vara nu cred ca se califica drept sport.
Am citit istoriile unor mari nume columbofile ca Janssen sau Aarden. Daca te gandesti ca au fost introdusi porumbei pripasiti sau a fost recuperat porumbel pierdut la 20 km in liniile/rasele de voiajori care sunt recunoscute in unanimitate pe plan mondial, ma gândesc in continuare si la posibilitatea ca un crescator oarecare sa detina un superzburator. Probabilitatea poate exista cu atat mai mult cu cat din doi castigatori ai Barcelonei, imperecheati, au iesit doar ciurucuri. Poti deduce ca jocul genelor este cel mai mare arbitru al viitorului si faptul ca un crescator bogat ori unul sarac pot avea surprize cu dus-intors mi se pare cea mai mare sansa ce ti-o da acest sport.
Este adevarat ca sansele fiecaruia pot fi sporite prin calitatea si zestrea genetica a familiei de porumbei, prin arta crescatorului, metode de zbor, motivari samd, insa faptul ca porumbeii insasi te ajuta prin hazardul geneticii te poti considera cu sanse egale cu ale oricaruia.
Teoria de mai sus se anuleaza in momentul când intervine omul prost. El fura, vrea sa castige oricând si oricum, calca in picioare orice regula, arata ca se poate juca si chiar trai bine daca esti necinstit.
Aici mai intervine diferenta enorma dintre a zbura de placere, ca hobby, de dragul si farmecul competitiei sau a zbura din obligatie. Din obligatie pentru cine? Pentru maldarele de hartii colorate la care se inchina: pedigree.
Acesti ucigasi ai pasiunii, care isi numesc porumbeii cu nume Van nu stiu cum, inca incerc sa-i inteleg, desi eu vad de fiecare data un porumbel. Uneori chiar foarte fain sau chiar foarte naspa, evident dupa standardele mele.
Altfel, toate bune, fiecare criteriu nominalizat in topic este atat de personal, indraznesc sa spun chiar intim, incat poate face diferenta in cresterea porumbeilor.
Cinste voua, tuturor!
Poate cineva sa-mi spuna cat costa zborurile la voi in anul 2015 cap coada,ms.
@Valentin: am scris “sport” pentru ca asa ii spun toti. Nici eu nu-l consider sport. Nu suntem sportivi, burtosilor. :)) Am colegi sportivi dar nu datorita porumbeilor… unul trage de fiare de-i sare camasa si altul alearga maratoane de-i sar ochii. Astia sunt sportivii. Defapt stai, ce mama dracu, si eu sunt sportiv… cat car la saci de boabe si lazile cu porumbei la club nu se pune?!
Tocmai de asta “sportul” asta e frumos.
Adi, nu numarul conteaza ci calitatea, care e diferenta intre a participa contra a 1000 de porumbei de la 10 crescatori sau a participa contra a 1000 de porumbei de la 100 de crescatori???? la locul 1 are sansa fiecare porumbel.
bai vali aia cu halbere mai atins la suflet anu trecut la primu zbor am baut la fiecare porumbel sosit o halba de bere de 400ml si nu am angajat decat 26 care culmea au venit toti nu ma iertat nici unul cred ca am avut cea mai de belea vara din cate am trait
si aia cu sportu sa sti ca fac am de mers pana unde am porumbei 1.5km zilnic de 2 ori pe zi pe jos;) care de cele mai multe ori imi ia 2 ore cami ies vreo 2 carciumi in cale ;(
Dar de ce trebuie sa fie echitabil ?
In care sporturi exista echitate ?
Unii au cei mai buni antrenori, unii au posibilitati de antrenament mai bune, pentru unii clima e mai potrivita decat pentru altii, unii au conditii de odihna si refacere diferite, si asa mai departe.
Echitatea nici in natura nu vad unde ar exista. Unii stau pe o creanga mai sus, unii au o vizuina mai mare, unii au mai multa mancare decat altii, unii mai puternici, unii mai multi, samd.
Pt comentul 8 sunt de acord si eu cu D-ul Strava! Asa sa iti imaginezi ca un crescator care angajeaza un nr mai mic de pasari fata de unul care angajeaza peste 100 de pasari chiar mai mult va avea sanse mult mai mari sa prinda o echipa buna ca si cel cu peste 100 de porumbei imbarcati.
2.Urmareste coeficientul de clasare la cei cu numar f mare de pasari si urmareste la cei cu un nr mai mic sau normal de porumbei.
3.In general cel care angajeaza nr f mare de pasari si in special la categ 1 si 2 ,,se bate el singur” ,de ce spun asta:avand f multi atunci cand sosesc la etapele scurte poate sa intre alt porumbel mai slab in fata decat cel cu punctajele mai bune si mai sunt si alte dezavantaje.
Singurul avantaj este ca poate daca angajeaza la o etapa 200 de porumbei si alt crescator 50 de porumbei ,cel care are 200 are sanse mai mari ca unul sau doi sa ii vina mai in fata,dar mai mult ca sigur se vor roti si vor venii tot alti porumbei.Am un prieten care spune: nu conteaza ca ma bate etapa aceasta daca ii vine tot alt porumbel :))))! Eu sunt de parere ca modul in care ne ocupam de ei si calitatea porumbeilor isi spun cuvantul.
@Adi com 8:Chiar conteaza numericul?Locul 1 e numai unu’.Ia uitate in clasamentele de la Bucuresti si vezi cati porumbei imbarca Nea Petrica Cocos,cati claseaza si ce batalii ne trage etapa de etapa cu maxim 30 de porumbei imbarcati.Aaa scuze si cu echipa facuta in 5 max 15 secunde.
Columbofilia NU este un sport!
Domnilor, va salut. Andrei multumesc ca existi, ne faci serile din punct de vedere columbofil mai frumoase, ori cat de obosit sunt, si indiferent de problemele cu care ma confrunt zilnic, seara imi fac timp sa intru pe saitul tau … si uit de toate, pentru o vreme :)
Ai mare dreptate in ceea ce scrii, ma bucur ca la tine pe sait se comenteaza la articole, si ma bucur sa vad crescatorul care a reprezentat Romania la olimpiada cu doi masculi in 2015, un “artist” care joca cu nr mic nu fermier, cu sute de pasari,ma bucur sa citesc scrierile lui. Intr-o alta ordine de idei, zilele trecute am vazut un “crescator” care-si prezenta “crescatoria” daca putem spune asa? Am avut ocazia sa vad in acele poze, o sumedenie de porumbei asezati in stil pinguin, ceva ce numai stiinta nu era …
Da, acesti fermieri cipuiesc cate 200 de pasari, si indiferent de etapa ei au o pasare in top 10, si auzi: AU ce bun ii, iar e ala acolo. Dar vorba prietenului Alin “cu alta pasare”.
In 2013 urmaream un crescator, sa vad cate pasari angajeaza (joaca pe 3 nume) si la o etapa a angajat, ATENTIE PESTE 500 DE PORUMBEI, cum vi se pare?
Personal consider columbofilia o arta, un tablou in care culorile nu se combina intodeauna cum vrei, dar pui mana anul urmator pe pensula si incerci sa mai creezi un portret, mai mult su mai putin reusit. Important e ca incerci, si te bucuri in timp ce incerci.
Va salut pe toti indiferent de timpul, bugetul pe care-l alocati porumbeilor.
Imi place sa-mi astept porumbeii sambata sau duminica in curte!Ptr mine columbofilia este un hoby, o practic din placere, nu o pot considera sport.Sansele noastre de a castiga locuri fruntase depind de multi factori,nu cred ca numericul mare este cheia succesului.Investitiile te pot ajuta sa urci mai sus,dar nu sunt de ajuns.( uitati-va la maraton,credeti ca SUA,Germania,si alte tari dezvoltate nu investesc in sportivi?si vin africanii din niste tari subdezvoltate si castiga tot.) Calitatile noastre de columbofili sunt foarte importante; flerul,priceperea,inteligenta.Pana la urma eu cred ca tu si porumbeii tai trebuie sa formezi un pachet complet ptr a castiga un concurs.In ziua de azi nimic nu mai este echitabil,noi trebuie sa ne schimbam!
si la columbodroame cei cu bani baga fara numar iar cei modesti baga o echipa.eu anul trecut cu doi ramasi in finala I-AM SPART SA MOARA CIPILAN.
Columbofilia este un sport prin prisma porumbeilor care “alearga”, nu prin prisma crescatorilor care stau pe scaunel, cu berea aburita in mana, sub umbreluta si asteapta. Porumbeii de zbor sunt sportivi in adevaratul sens al cuvantului. E un sport al porumbeilor, nu al crescatorilor.
Din fericire in aceasta activitate banii nu sunt chiar totul, astfel incat daca ne uitam in top national observam ca sunt columbofili cu locuri fruntase fara sa fi investit averi, dar care dau dovada de foarte multa seriozitate, daruire si dragoste pentru aceste pasari. In columbofilie nimic nu este cert si avem in permanenta parte de surprize si de ce sa nu recunoastem ca satisfactia este mult mai mare atunci cand ne ” intra ” cate un porumbel in fata celor care au investit averi in acesta activitate. Personal fac parte din cei cu un buget redus pentru aceasta activitate dar incerc in permanenta sa le ofer porumbeilor tot ce este mai bun. In acest univers numit columbofilie fiecare isi are rolul lui, indiferent ca benificiaza de resurse materiale nelimitate sau ca deabia reuseste sa-si achite cotizatia la asociatie. Sa aveti parte de cer senin in noul sezon care sta sa inceapa si . . . porumbei cat mai sanatosi.
NIMIC in viata nu e echitabil nici macar COMUNISMUL NU A FOST ! Tot timpul vor exista unii “mai egali ” ca altii ! Dar asta este realitatea si trebuie sa ne conformam ! Asta e farmecul vietii defapt, daca invatam sa nu fim frustrati ! Eu trebuie sa recunosc ca sunt ambitios, dar si invidios si cu nervii la pamant ! Si nu e bine !
In sportul cu porumbei, si eu il consider un SPORT ( nu pentru mine, neaparat, ci pentru pasari) sunt multe nereguli (din punct de vedere al regulamentului) , multe injustitii se fac sezon de sezon (favoritisme si pupincurisme), multe “romanisme” intr-un cuvant, iar pe deasupra mai vin si tot felul de dobitoci cu bani sa te persifleze, doar datorita faptului ca el isi aduce porumbeii in limuzina de jdemii de euro iar tu pe bicicleta! Dobitoci care cand vine vorba sa care lazi sau sa dea cu matura in club, se ascund ca penisu in oua la intrarea in apa rece !
Apropo de numarul de porumbei, mare, enorm chiar, cu care se prezinta anumiti “fermieri” ( vb d-lui Lucaci) o sa va spun o istorioara ADEVARATA ! In tineretea mea, avut o “intalnire” cu o domnita de moravuri cel putin usoare! Defapt eram vreo 3 :-))
Si ce credeti ca ma mananca pe mine in ciuperca sa intreb? Zic…:”Auzi, nu te supara, a lu care dintre noi e mai buna? ( daca ma intrebati “ce?” fac atac de cord)”. Noi fiind de “marimi” diferite (daca ma intrebati “eu unde ma situam?” fac infarct). Auziti ce zice tipa, acum nu stiu daca era atat de sincera dar….:” Toata lumea zice ca “marimea nu conteaza”, dar sa stiti ca nu e asa. Marimea conteaza! Mie nu imi plac MARI (fara….intrebari) ! ” Mi-a picat fata, “Ce?” zic…”Da, daca e prea mare ori nu se scoala calumea ori ma doare!” zice…
“Mda …” nu prea mi-a venit sa cred dar o logica avea gagica!
Asa si cu “sculosii” nostri colegi, care cand vin la imbarcare le trebuie o ora sa descarce lazile din propria masina si strica un top de hartie cu porumbeii imbarcati. Partea frumoasa este ca multora “nu li se scoala calumea” si cand vin la desigilare O (1) foaie de hartie e deajuns la cati porumbei au in ceas!
Despre saracile femei si sanii lor nici nu mai deschid discutia referitor la inechitate, cel putin la barbati nu e atat de evident decat in anumite triburi din Amazon.
Nu trebuie sa disperam, satisfactia e mult mai mare cand il bati pe unu DUBLU cat tine ! Asa ca hai sa le bagam frica-n bocanci dragi colegi, magnatilor, magnetilor, valorosilor si sculosilor nostri “colegi” !
Va doresc un sezon SENZATIONAL ! Angajati porumbeii cu CAP si cu SUFLET !
Cea mai mare problema este legata de relief si de protocoale. Porumbeii ocolesc anumite forme de relief din diverse motive curenti de aer, frica de rapitoare sau altitudinea prea mare. Vantul lateral si felul in care trage stolul sunt factori foarte importanti. Daca porumbeii ocolesc relieful nefavorabil unii columbofili se ocolesc intre ei. Din punctul meu de vedere nu conteaza asa mult daca noi avem sanse egale, conteaza mai mult daca porumbeii au sanse egale.
Ce aveti cu Halep, ce e mai bun un porumbel care castiga un loc unu si dupa 4 etape nu face nimic sau un porumbel care vine 5 etape in primi 10 fara sa castige. Nu mai speriati incepatorii cu preturi de mii de euro la noi un capion se vinde cu cateva sute si un nepot de campion nu iei nici 50 lei pe el. Ar trebuii sa ne bucure faptul ca anumiti oameni dau sute de mii sa aduca porumbei in Romania, porumbei ai caror urmasi o sa ajunga mai devreme sau mai tarziu in toate volierele. Sunt acesti porumbei de mii de euro mai buni decat nepotul de 50 lei, adevar este ca nu stie nimeni.
Buna ziua! Legat de numarul de porumbei. Eu zic ca foarte mult conteaza calitatea nu cantitatea. Sanatate perfecta, un program bun de antrenament, o recuperare buna, o mancare buna, o linie buna la baza nu duce decat la performanta. Noi cu un numar mic de porumbei care i-am angajat la etapele de maraton am reusit sa clasam. Atasez:
Etape MARATON CRESCATOR 2014
– Varsovia – 2771 porumbei angajati 21.06.2014
Alexandru&Matei – Braila – 943 km angajati 15 porumbei clasati 12.
– Goldap National – 4981 porumbei angajati 14.07.2014
Alexandru&Matei – Braila – 1081 km angajati 13 clasati 11
– Varsovia – 2071 porumbei angajati 02.08.2014
Alexandru&Matei – Braila – 943 km angajati 19 clasati 12 concurs greu neincheiat pana la desigilare. Din care am angajat 3 femele yarling si 2 masculi tardivi de 2012. Ei fiind concurati la cele 5 etape de fond din planul de zbor.
fratilor o parte din voi chiar nu stiti ca toate uniunile si federatiile columbofile sunt afiliate la ministerul tineretului si sportului ?deci este sport cu antrenor jucatori si arbitri in toata regula dar daca sunteti inscrisi si nu va recunoasteti statutul treaba voastra in plus asta aduce un beneficiu major , ca de ex acum 10 ani cand in sudul Romaniei si nu numai au fost focare de gripa aviara ( desi porumbeii se pare ca sunt imuni ) au fost cazuri, localitati unde au fost sacrificate toate pasarile in afara de porumbei pentru ca doctorul veterinar nu are dreptul sa ia masuri in acest sens ( cati dintre dv . ati fost obligati de doctor sa vaccinati pasarile de curte si cati ati fost obligati sa vaccinati porumbeii?) obligatia de vaccinare a porumbeilor tine de constiinta noastra de a ne proteja pasarile si de respectul pentru ceilalti columbofili.Weekendul asta prevad un cer plin de porumbei dar si macel daca vremea este buna . La cat mai putine victime.
EU CRESC DE PLACERE NAM BUTERE FINANCIARA
PENTRU ACEST SPORT
Vreti ceva echitabil? Cresteti cai! :)) Spunea cineva mai sus despre raporul 1 la 500. Ar fi de belea sa concurezi cu unu’ care imbarca 100,iar tu 10. Si la desigilare sa-i dai cu hartia peste bot… Timpul,banii,sustinerea din partea familiei …daca luam fiecare punct in parte de la 1 la 7…sunt si nu sunt echitabile,daca le luam impreuna,ele se compenseaza in tre ele. Chiar daca nu am timp prea mult,am rezultate pt ca ma sustine si familia si am invatat repede ce inseamna columbofilia… Totul depinde din care pdv se priveste totul. Ca o placere sau ca o povara… In contrast cu lord sculah,eu spun ca totul in viata e echitabil(in realitate asta spune si el)…. Luat individual,sportul cu porumbei e un sport(pt porumbei e un sport:antrenamente,diete,reguli…iar tu esti antrenorul). Luat la gramada…e ca in campionatul de fotbal,care de care mai favorizat.Trebuie doar sa gasesti motivul,partea pozitiva,asta e cea mai importanta,nu? Chiar si tipa aia…ai sculah mare,esti tare…da’ daca o doare… :)) (dai mai incet,nu ca saracu’ :)) :)) ) Concluzia e cea mai importante,de-asta spun ca este echitabil,,ar trebui sa ne bucuram de hobby intr-un mod cat mai relaxant,fiecare dupa posibilitati”
am vazut in anumite comentarii ca un numar mare de porumbei ai sanse mai mari,eu nu sunt de parere cu dansul ,deoarece daca ai de angajat 300 de pasari la concursuri mai ai cel putin 100 la matca si este greu sa te ocupi de atatia porumbei sa ii observi si sa ii mentii sanatosi si cand sunt atatia misuna microbii dar cand ai o mana de porumbeii altfel te poti ocupa de ei si altfel ii poti observa si motiva ,parerea mea cred ca cel care are mai putin porumbeii are sanse mai mari . succes in 2015
Pentru dl. Mihai A., com. 23:
Personal, prefer sa zbor din 500 de porumbei ce apartin a 100 de crescatori, decat din 1000 de porumbei ce apartin unui numar de 10 crescatori. De ce?
Deoarece acolo unde numarul de crescatori este mai mare, acolo este si concurenta mai mare. Nu pot sa cred ca se intreaba care este diferenta intre 1000 pt 10 sau 1000 pt 100.
Diferenta este clara: Cand ai putini crescatori si multi porumbei, e clar ca numarul porumbeilor slabi este foarte mare, insa cand ai putini porumbei si multi crescatori, atunci sigur fiecare crescator a trimis in cursa cei mai buni porumbei ai sai.
Aceasta greseala o fac multi oameni care doresc sa achizitioneze porumbei: “uite, are locul 1 din 10.000 de porumbei”, dar la nr. de crescatori nu se uita.
Acolo unde numarul de porumbei este mare, dar cel al crescatorilor este mic, ne inselam cand spunem ca toti au sanse egale=> pt. ca majoritatea sunt de calitate slaba.
Va dau exemplul personal: in 2014 am inceput sezonul cu 28 de porumbei. din acest numar, 16 au facut norme, la diferite categorii, unii fiind primii, sau in primii, pe grupare. Anii trecuti incepeam sezonul competitional cu 60-70 de bucati. Stiti la cati aveam norme? La vreo 18.
Deci…? cu cat mai putini, cu atat mai buni.
Va doresc minte!!!
Lordule, sa moara magaru de oftica, am “patit-o” si eu.
Stiam p-unu cu 30. Nu de porumbei.
Cand o … cunoscuta sa spunem, l-a “zburat” am intrebat-o nerabdator cum a fost. Pana la 30 mai aveam cale lunga si ma rodea sportivu sa aflu daca marimea “lotului” conteaza din punctul de vedere al …. lazii de imbarcare.
Raspunsul m-a lasat masca. Dezastru total fusese!
Kingu nu se inaltate. Mi-a zis gagica ca ramane la voiajor.
A crescut pipota in mine. Deh, aveam vreo 17 ani. :)
Lord Sculah, ești fenomenal!!
Salutare tuturor, frumos articol pt acest frumos sport pe care din pacate oamenii il uratesc si ii stirbesc din frumusete prin goana nebuna si cu orice pret dupa rezultate, interese si bani ,prin care vor sa iasa din anonimat pe aripile si munca acestor minunate pasari porumbei.Domnilor invatati sa va bucurati in functie de cat cheltuiti, invatati sa nu va faceti iluzii sa nu aveti deziluzii ,fiti realisti si rationali altfel acest sport o sa va dea o palma o sa fiti plini de frustrari.Vant in pene!
Corbule,da’ daca se inalta kingul… Cam ce se intampla cu pasarica domnisoarei…. :)) :)) Ia sa-i spui si aluia cu kingul ce zice domnisoara. Sa vedem ce se-ntampla data viitoare.
@petre
Daca se inalta “kingu”, ori ii sparge si ii face aşchii “lada de transport” a duduii, ori lesina posesorul ca i se duce tot sangele in “picioruş” !
Va zic un banc da cred ca il stiti…da e prea tare , oricum merita reamintit !
O fecioara, in urma insistentelor unui tanar viguros, cedeaza.
Vazand-o putin ingandurata, mama ei o intreaba ce s-a intamplat.
-Un barbat mi-a furat floarea, mamica !
-Aoleu, repede la ginecolog!
Mama ei o duce la medic:
-E adevarat dom’ doctor, i-a furat floarea fetitei?
-Doamna….nu numai ca i-a furat floarea dar a smuls-o cu tog cu radacina si i-a spart si ghiveciul!
PS: Corbule 30, fratica? Fereasca sfantu! Dar “ustensila” a crescut din el sau el din “ustensila”? Poate avea varice, da-l in ma-sa….! :-))
Bafta !
@baietii veseli: deci pe aceeasi lungime (de unda) cu topicul, nici la “agrement” nu e echitabil… unii baga-n boxa king iar altii gat golas.
@onudarza: cred ca asta vroia sa spuna si Mihai, preferabil numar mare de crescatori cu numar mic de porumbei si nu invers.
Referitor la infinita discutie calitate VS cantitate, o fi elegant si profi sa tii putini dar genetica nu e asa generoasa si cum si cei mai buni porumbei dau rebuturi, ai sanse mai mari sa eclozezi o Gabi Szabo sau un Bolt din 100 de pui inelati decat din 10.
Si apropo’ de magaru’ lu’ Corbu…Concurs: concurentii tb sa faca un magar sa rada si sa planga. Vin astia,incep care sa-l gadile,care sa-l traga de urechi…magarul nici nu-i baga in seama. Vine Bula,se duce la magar si-i sopteste ceva la ureche,la care magarul se pune pe ras. Si radea de se tavalea! Ceilalti concurenti toti cu gura cascata. Acu,Bula tb sa-l faca sa planga. Il ia pe magar si se duce cu el dupa colt,cand se intorc,magarul plangea! Da’ plangea,ca facea mila! Ce-i spusese Bula???… Il susese la ureche ca are sculah mai mare decat a lui. Iar dupa colt,i-a aratat-o. :)
Lord,la liceu,aveam pe unu in clasa inalt si uscat… La ora de educatie sexuala(iti dai seama,clasa de finante- contabilitate,studiam ed sexuala…in fine,ore facoltative la care nu lipsea nimeni :)) )asta inaltul si uscat zice profei(o bunaciuneee si-o dusmanca! Stateam in prima banca,iar miloaga la catedra pe scaun in fusta scurta cu fata spre mine,ca odata m-a ridicat in picioare si dupa aia nu m-a mai ridicat pana am term liceul :)) ) : d-na profesoara,cum are loc erectia? Asta incepe…se dilata vasele sanguine din penis,se inunda cu sange,etc La care colegul: asta era!!! Acum am inteles eu de ce imi vine ametzeala cand am erectie! :))
Porumbei.ro,un topic cu bancuri,e posibil? Sa vezi postari fratzie! :)) :)) La porumbei ne-om pricepe,nu ne-om pricepe…da’ sa vezi la bancuri!
R: ar fi cam offtopic, dar mai dati voi cate unul oricum prin topicuri, dupa necesitate. :)
ANUL ACESTA CONSTANTA PRIN INITIATORUL BEBE CHICHEANU VA ORGANIZA CEL MAI ECHITABIL CONCURS DE MARATON DIN TOATE TIMPURILE DE PE TERITORIUL ROMANIEI. POT PARTICIPA TOTI MEMBRI COLUMBOFILI INDIFERENT DE ENTITATEA SPORTIVA [FCPR,UCP.FRSC ETC.] PREMIILE TOTALE 50000 EURO. TAXA DE PARTICIPARE 10 RON PER PORUMBEL.PREMIILE SUNT ASIGURATE INDIFERENT DE NR. DE PORUMBEI PARTICIPANTI.TRANSPORTUL VA ASIGURAM CA VA FI FACUT LA CEL MAI INALT STANDARD CU MASINA DE ULTIMA GENERATIE UNICAT IN ROMANIA. LOCUL LANSARII LOCALITATEA NERETA GRANITA DINTRE LITUANIA SI LETONIA. CLASAMENTUL SE VA FACE PE 6 ZONE. DAR TOATE DETALIILE SI REGULILE CONCURSULUI CARE VOR CUPRINDE CENTRELE DE IMBARCARE, ZONELE ,PREMIILE ORA LANSARII ETC.VOR FI PUBLICATE CIT DE CURIND. CU ACEASTA OCAZIE RUGAM ADMINISTRATORUL SITE-ULUI DACA DORESTE SA DEVINA PARTENERUL NOSTRU IN PROMOVAREA CELUI MAI MARE CONCURS DE MARATON DIN ROMANIA .PENTRU CA VREM SA-L NUMIM ”DERBY-UL PRIETENIEI” DACA DOMNUL ADMINISTRATOR DORESTE POATE DESCHIDE UN TOPIC AL OPINIILOR DE CARE NOI VREM SA TINEM CONT SI SA COMPLETAM REGULAMENTUL CONCURSULUI IN FUNCTIE DE ELE. DATA CONCURS 4 IULIE. MULTA BAFTA !
@Sergi Terzea, Brasov com.45
Tre sa iti dau numaru lu nevasta-mia sa ii spui si ei ! :-))
@por.ro
Referitor la “agrement”, ar fi multe de discutat. Cred ca “kingi” au mai mult africanii, americanii am inteles ca nu stau rau nici ei, crescand “maria stuart”, “gat-golasi imprejur” evreii ca asa e religia, majoritatea baga la “lada” clasicul “standard”, mai e cate un “motzat” pe ici pe colo, cate-o “floare-n piept”, iar aia certati cu igiena si cu lama de ras, cresc “incaltzatzi cu pene pe picioare”. Cel mai rau o duc saracii aia care au “cioc scurt” , fie “lada” cat de stramta dar daca nu te potzi hrani….mai mult se “hranesc la mana”….poate doar bagat mai “in fundul lazii”. Tricomonoza, ornitoza, varicela si paramixoviroza nu creaza asa probleme mari, la aceste “rase”, dar ATENTIE la salmonella sa nu va treziti cu OUA LIMPEZI! Ar mai fi Herpesul care se obseva cu ochiul liber pe “cioc” si uneori chiar si pe “oua”, dar aici nu aveti ce face, devina sunt “lazile de imbarcare” infectate!
Vorba aia, “imbarci, nu imbarci vremea zborurilor trece !”
Bafta!
L.S. curiozitate. Esti cumva de prin Alba, ca zona? Pe acolo am mai auzit expresia: ”crescut din ustensila”. :)))))
Buna!
Felicitari d-lui Bacalu, tocmai a castigat o masina la columbodromul Arona Tenerife!!!
Echitabil? Nu se stie dar se cerceteaza!
Felicitari crescatorilor romani!!! 3 in primii 10.
Numai bine!
Salutare. Columbofilia este un hobby care sa dezvoltat enorm de mult in ultimul deceniu. Aici apar amatorii, expertii si bisnitarii. Amatorii sunt cei de buna credinta care vad lucrurile asa cum sunt, expertii vor sa complice totul iar bisnitarii fac bani din columbofilie. Cei din urma au inteles ca se poate face o afacere profitabila din slabiciunea celor pasionti si pt a profita cat mai mult complica lucrurile intentionat cu fel si fel de produse minune etc. Nu inteleg de ce si azi cu banii nostrii ei fac protocoale ,zone de zbor s.a.m.d. Daca nu se mai plateste cotizatia, zboruri si tot felul de taxe inventate, cine ar mai sta la conducerea federatiei? Concluzie : noi platim pt a fi pacaliti. Cu banii nostrii suntem umiliti si fortati sa facem asa cum vor. Ii platim pt asta. TREZITI-VA OAMENI BUNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alegeti oameni de calitate si nu pe cei care va inchid gura la sedinta doar pt a nu-i trezi si pe ceilalti la realitate. Uitati-va la ei ca au burtile cat casa de la cata pomana le vine an de an. Fiti drepti in fata lor nu doar niste simpli cotizanti. Banii pe care ii castigati va sunt impozitai si sunt castigati cu greu, de ce sa se foloseasca gratuit de munca noastra? V-ati intrebat vreodata ce fac cu banii de cotizatie? E timpul sa ne trezim si sa alegem asociatii mai bune ,sa aducem idei noi, sa facem „reguli” modeste in functie de cerinte ,sa revolutionam columbofilia cu metode simple si clare iar columbofilul sa fie baza nu cotizantul. La lupta fratilor. Sa auzim de bine
Petre, crescatorului cu king nu-i mai pot spune nimic pt. ca de niste ani buni face studii intensiv la universitate.
A palit un gugustiuc in cap de i-au sarit fulgii si l-a saltat apoi porumbaru’.
Chestiunea despre care povesteam, aia cu imbarcarea, s-a petrecut acu’ vreo 16 ani.
Lord, 30 man, 30 pe bune. D-aia eram curios sa conversez cu lada pt. ca daca ea se declara multumita pe principiul “asa ar trebui sa fie toti porumbeii” nu aveam decat sa-mi trimit voiajoru’ in exil sau sa-l dau la rate. Si eu si inca multi altii din stol. :)
Bine ca kingu’ nu s-a putut ridica la boxa si a ramas pe podeaua volierei pt. ca uite asa au scapat voiajorii cu onoarea nepatata.
Cat priveste rasele cu cioc scurt, nu-i bai, se gaseste si pt ele o solutie. Se folosesc doici cu cioc mai lung. ;)
@57 ce sa iti fac ca anu trecut ai platit cotizatia in avans si nici nu ai zburat cu ceas. Mai bine vb cu un coleg si zburai pe numele lui decat sa dai banii la asociatie .
App faina crescatoria noua acu sa ai si cu ce sa o populezi.
@Sangeorzan Cristian
Numa’ 75% am sange “albanez” in pedigree ! :-)) Restul de 25% sange grecesc, unguresc si cred ca si ceva “haz morocares” :-)), dar pentru asta nu ezit sa-i ard pe unguri, tzigani, evrei, machedoni, mexicani, nigerieni si alte spetze, de cate ori am ocazia atunci cand vine vorba de drepturile lor in Romania. Din principiu. In alte tari nu le face nimeni facultati si judetze autonome. Le face azile unde invata sa se integreze!
Sunt nascut si crescut in…..nu, nu in Pantelimon, intr-un loc mult mai jmecher, in Ardeal !
http://m.youtube.com/watch?v=Exb-iOYBQ6U
Referitor la intentia de a te intoarce in Romania iti recomand sa stai cuminte, daca nu ai bani sa fi sigur ca nu mai faci nimik tot restul vietii!
Eu de 2 ani ma chinui sa INCHID o firma in Timisoara, repet SA O INCHID, fiind asociat cu inca cineva !
@Corbu
Ba, dar nu-i pacat sa ti inchis in colivie un asemenea “kingalau”?
Fereasca Sfantu de esapamentu lu ala caruia ii face asta “revizia tehnica” la boxa !
Sa traiasca 1000 de ani “doicile cu ciocul lung”, ca buna treaba mai fac!
As avea atatea de spus despre zboruri, cheltuirea banilor, taxe, servicii, evaziune fiscala….etc, etc. dar am considerat ca nu are rost. Oricum lumea stie ADEVARUL!
Weekend Fain!
Da, poti sa-l dai ca exemplu pe nea Petrica pentru tine.
Intr-adevar , te-a caftit in sportul asta de cand ai inceput sa vezi prima data porumbeii. Pe altii mai putin.
A batut mereu cand a fost faramitat Bucurestiul in 4.
Sa-l vedem anul acesta , 2015, cu totii, la gramada, cu imbarcari de la ora 10-12 dimineata pentru Dubasari. Sa vedem atunci ce o sa mai faca!!! Ca , desi relieful ne permite sa zburam etapa de 420 Km , fara sa parasim granita , noi vrem echitate, Dubasari, Moldova, costuri extrem de mari.
Am vazut ca in orice topic de pe aici il dai ca explu pe nea Petrica. Il divinizezi asa de mult? Ce reprezinta pentru tine? Un al doilea tata?
Te-a invata sa mergi , sa mananci , sa te comporti civilizat? Ca la porumbei nu poti sa spui ca te-a invatat ceva atata timp cat te cafteste tot sezonul!!!!!!!!!
salut eu sunt de acord cu 300 de porumbei inpotriva celor 20 .dar faceti si dumneavoasta intr o mare parte a unui derby sa se faca o sedinta in care sa se opuna numarului acesta k este prea mare concurenta asta este k uni nu pot plati un mare numar de porumbei va rog luati in consideratia asta k acel cineva care baga 300 la un derby nu plateste nimic de asta nul doare burta .bafta in continuare
@61-no name- o sa vedem daca bate sau nu,iar faca il divinizez nu este problema altora,la fel si ce ma invatat la porumbei.Cat despre invatat sa ma comport,a avut cine sa ma invete,nu stiu care e mai educat dintre noi.Asa ca nu e treaba magarului de unde unde beau oile apa.
@L.S. Nu mai inteles. Nu vreau sa merg in Romania sa fac bani, in teorie sunt gata facuti;)). In Romania vreau doar sa traiesc linistit, ca la tara, fara agitatie, nebunie, stres, etc. Daca copilul vrea sa se joace, ajunge doar sa iasa-n strada unde gaseste alti copii si ”trai neneaca”, nu ca aici unde trebuie sa o sui in masina pentru a merge in vre-un parc sau pe unde sunt alti copii. Ca sa nu ma mai intind sa vorbesc de cum se face scoala aici si de cum INCA se mai face acasa.
Apropous, firmele de obicei nu se inchid. Ai motive sa scapi de ea, iti convine sa cauti pe cineva care nu are nimic de pierdut, ii dai doi bani si i-o ”vinzi” cu castiguri sau pierderi si cu toate responsabilitatile. Notarii pentru asta sunt facuti.
Dar de fapt, cine sunt eu sa-ti dau sfaturi? Oricum daca vrei sa inveti ”scoala vietii” in materie de subterfugii,pacaleala si ocolirea legii, vii in Italia(Roma) unde aproape toti sunt experti. Nu credeam sa existe un popor asa parsiv, noi romanii suntem mici copii, tocmai de asta au fost o multime de-ai nostrii cu buna credinta, tepuiti si pacaliti de domnii ”patroni” italieni. Sa ne intelegem, nu-i ca italienii pacalesc doar romanii, se fura si intre ei, cu singura diferenta ca ei sunt mai pregatiti si nu pun botul asa usor unul la vrajeala altuia. Fac comert cu italienii din 2005 cu bune si cu rele, deci la cat am ”pielea de groasa”, sincer, nu ma sperie Romania. Motivele pentru care sunt inca in dubiu sunt altele, nu de natura economica.
P.S. Lordule, include in lista ta de natiune non grata, alaturi de unguri, mexicani, etc. si italienii :)))
@Sangeorzan
Eu sincer daca as fi in locul tau si as avea destui bani sa imi ajunga sa nu mai muncesc nimic in Romania, m-as intoarce ! M-as intoarce in rahatul in care m-am nascut ! Pentru ca iubesc mediul ala ! Fara a vreau. Iubesc sa miros, sa simt, sa gust , sa vad, sa aud, tot ce inseamna Romania. Iubesc sa ma duc la club si sa stau la cearta si la povesti interminabile cu toti betivanii si cu toti batranii, pentru ca ma face sa simt ca traiesc. Iubesc sa deschid o doza de bere vara la 11 noaptea in fata clubului, vorbind vorbe. Urasc metropolele cu populatii de 5, 8, 12 milioane de locuitori, metrourile, inceputurile, casele inchiriate impreuna cu alti 7 insi, pierderea locurilor de munca in saptamana cand vine chiria, sa fiu umil…..si multe alte compromisuri necesare pentru a face bani.
Cand am zis si eu ca tine, ca nu mai plec din Romania nici in vacanta, atunci am fost nevoit sa plec impreuna cu familia PE TERMEN NELIMITAT ! Si nu din motive financiare ! Never say never !
Iti doresc sa iti vezi copiii fericiti si sanatosi , jucandu-se, pe ulitele satului. Intrebarea este cand vor creste unde vor pleca ei oare? Decat sa stai departe de ei, mai bine stai cu ei pe “taramuri promise” !
Dar ma gandesc si la parintii mei sau ai tai. Noi cat timp mai avem pentru a ne bucura de ei.
Bafta!
@Sangeorzan
Am uitat de macaronarii tai. Sunt satul si scarbit de ei pana peste cap. In Timisoara e plin de ei. Toti “vai si amarii” carora , in Italia, nu le ajunge pensia, somajul, nici de-o paine pe vatra, vin in Romania si se dau in stamba!
Oricum din cate am inteles romancele le apreciaza “macaroana”. Cica ar fi mult peste medie broscarii naibi! :-))
Bafta!
De-asta mi-am luat femeie italianca,sa razbun romanii…nu pe toti,vreo cativa :)) :)) Da’ voi de ce credeti ca romanii din strainatate iubesc porumbeii? Parerea mea e ca se intampla ceva in subconstientul nostru,faptul ca porumbeii se intorc mereu acasa il asociem cu locul natal,indiferent cum ar fi,bun sau rau,e al nostru,ramane acolo pentru totdeauna,stim noi unde… Cat despre italiani si romani…n-a fost vina italienilor ca eu am plecat de acasa,poate a fost vina alor mei,poate a fost vina mea,dar cand e vorba de ai tai,pretinzi un pic mai mult de la ei… Cand gresesc altii,te doare-n cot,dar cand vrei sa tii stolul si el se destrama…zbori sa uiti si nu uiti usor si zbori pana cand intr-un tarziu realizezi ca ai ajuns in alt cotet… Si povestea continua. Speram sa se termine frumos,cateodata mai ajunge cate unu’ pierdut la vreun concurs-catastrofa,iar cand il vezi venind spui:porumbeii nu inceteaza sa ne uimeasca!
Vai de “macaroana” lor, romancele de pe aici care stau cu ei spun ca s-au cam saturat de “oratori” si ca de “macaroana” le este dor pentru ca n-o prea vad asa des. Asa ca…..
Si peste medie nu-s, da asa vedem noi intotdeauna iarba vecinului mai verde. :))
@Sangeorzan
Sangeorzane da pe le cand mai zic romancele ca “macaroanele” italienilor is moi! Astea is țignale CLARE ca trebe “dat calu la apa” ! Cand o femeie incepe cu scheme gen “sotul meu munceste mult” sa sti ca nu aduce acest lucru in discutie pentru ca , vai de mine, l-ar compatimi. Din contra vrea sa-i faca “cheie” ! Daca o mai baga si cu ” noi de 10 ani de cand suntem impreuna,…s-a mai racit relatia…mai rarutz ca-i mai dragut” sa sti ca esti deja cu “capu pe geam” ! Iar cand se plange ca ” sotul meu, saracu, il iubesc foarte mult dar sunt si eu femeie….ce sa faci cu 10 cm…nu? ” atunci tu ii dai raspunsul “ohhhh…DA !” Magarul e in beci !
Curve e domle ! :-))
Putina gramatica nu-ti strica ca sa nu o dai cu “ma, come si dice?” cand revi in Romania ! :-)
http://m.youtube.com/watch?v=O1nzBnDfFTs
Ceva valuta……pacat!
http://m.youtube.com/watch?v=o_t1JdnDoAo
Boafta!