Sunt din Piatra Neamt iar fratele meu mi-a cumparat din Anglia niste inele de porumbei. Pana aici nimic deosebit insa am vrut sa vad cui au apartinut inelele si a fost foarte simplu, nu a trebuit decat sa accesez rpra pigeon rings si mi-a aparut lista cu toti crescatorii din Anglia si seriile la inele.
De ce oare nu este posibil acest lucru si la noi sa accesez de exemplu fcpr si sa-mi apara toti crescatorii cu adresa si numar de telefon si seriile langa, acest lucru ajutand sa dispara braconierii si falsele pedigriuri si de ce nu la o vanzare mai buna a porumbeilor direct de propietar, eu spre exemplu nu sant inscris la asociatie si am cumparat inele de la un crescator cunoscut din zona cu tot cu talon si as putea oricand sa ii vand ca si cum ar fi ai dumnealui, insa daca cineva ar dori sa verifice autenticitatea avand lista cu datele de contact eu nu as mai putea de exemplu sa fac acest lucru nestingherit.
Poate daca citeste cineva acest topic cu spirit de initiativa sa ajute sa devenim si noi niste oameni in rand cu toti ceilalti.
Seby
Da ! asa ar trebui , ar fi un lucru bun si ar disparea hotiile ! ar trebui ca sa luam modelul lor! eu unul sunt pentru Da !
Si cum ar contribui asta la disparitia braconierilor???
mare dreptate ai,ar trebui sa intram si noi in rand cu lumea civilizata, dar multi ar zice ca o sa aive braconierii de profitat,eu zic ca porumbeii buni nu pica usor de prins ;)
bun articol!!!asa ar trebiu sa fie si la noi …….da na mai ne trebuie vreo 20 de ani…multa bafta!!
foarte buna ideea,,,insa traim in Romania,si asta ne ocupa tot timpul!!
Foarte buna initiativa ta,dar eu mai am una ca la nemti si austrieci.Ei au pentru fiecare crescator un numar personal inscriptionat si pe inele,un fel de CNP.
Exemplu: DV 04245-11-421,aici numarul crescatorului este 421.Deci fiecare crescator va avea un numar propriu.Ce parere aveti?
o baza de date ar fi mana cereasca pentru braconieri.ar sti din start ce pret are porumbelul braconat.cred ca si pe tine te preocupa astfel de practici dar nu stii cum sa faci sa pui problema sa nu ne prindem noi.
Nu cred ca se va intampla niciodata la noi asa ceva!
dati idei iubitilor conducatori in privinta inscriptionarii a nu stiu ce date in plus pe inel si o sa vedeti ca de la anul un inel ar putea costa 1 euro.hai sa fim seriosi si sa tratam subiectele astea ca fiind povestiri de iarna la gura sobei.
bai frate decat sa stati toata ziua de pomana si sa nascociti fel de fel de idei mai bine v-ati inscrie intr-o asociatie sau intr-un club din zona voastra, ati cumpara inele de la filiala respectiva cu taloane, ati participa la sedintele clubului si ale zonei la planuri de zbor, protocoale, etc, ati participa la intrunirile asociatie gen comisii sportive si acolo v-ati expune gandurile si ce ati vrea sa se inbunatateasca in romania nu sa stati pe net unde nu va baga nimeni in seama sefii cei mari nu vor sa isi strice mersu treburilor decat daca oamenii care iau pus in functii sunt nemultumiticu scuzele de rigoare majoritatea dintre voi nu sunteti inscrisi, zburati 2-3 porumbeii si aia adusi de la piata cu vecinu ca e greu sa dai 30 de lei taxa de particitare mai bine luati un pachet de tigari etc si astea sunt problemele dar pentru multi netu e doar un mijloc de verificare a seriilor de porumbei prinsi sau pripasiti, ver de clasamente etc ca sa vada ce tin la matca, asta e adevarul vazut din fata calculatorului si se pare ca pe multi o sai deranjeze, intradevar traim in romania dar in schimb nu facem nimic sa chimbam ceva vrem sa pice din cer asta nu se va intampla niciodata
de acord cu leo!!!!
Nu stiu exact cat va dezcuraja braconajul, cu siguranta acest lucru nu va face decat sa se incurajeze braconajul iar braconierilor le va fi mult mai usor sa se documenteze in legatura cu porumbeii prinsi.Nu putem face comparatie cu acei columbofli din Europa si nu numai, sa nu uitam ca nivelor lor de cultura si civilizatie e mai mai ridic iar termenul ,,braconier” nu exista. O baza de date in Romania nu va avea decat efecte negative, cei care vor prinde porumbei o sa fie mult mai documentati si vor da telefoane peste telefoane pentru a se documenta. Parerea mea este ca nu suntem pregatiti pentru asa o schimbare, oricat am incerca sa schimbam lucruri columbofile asemenea celor din Europa va fi in zadar…altceva trebuie schimbat, mentalitatea, cultura si nivelul de civilizatie a columbofilului roman. Cu respect, Clau…columbofilia in Romania va creste prin bun simt si respect!!
de acord cu Dragota Claudiu !
Salutare. Oameni buni fiecare are dreptul la opinie iar daca cineva are ganduri ascunse e treaba lui. Braconajul in Romania nu o sa dispara niciodata datorita faptului ca multi nu au bani sa participe la cocursuri si chiar daca ar face sacrificii pt a se inscrie, unde ii recomandati sa se duca? Cluburile din ziua de azi vad totul ca pe o afacere. Daca esti bun iti gaseste motive si pretexte si multe alte rafuieli aiurea care nu au nici o treaba cu sportul columbofil. Cei care practica braconajul sunt limitati la un nivel principiant al columbofiliei pt ca sa fim seriosi pe vremuri cand prindeam un porumbel aveai impresia ca e cel mai frumos. Multi au dezvoltat colmbofilia in adevaratul sens al cuvantului iar altii au ramas la aceea bucurie de a prinde pripasiti. Intrebarea mea e urmatoarea: ce pot face cu ei? Poate doar sa-i vanda unoara tot ca ei dar un crescator cum se cuvine sper ca nu cumpara asa ceva. Oricum un porumbel pierdut e pierdut. Chiar daca ne lasa un gol enorm in inima sunt sigur ca un altul il va umple. Sunt “columbofili” care,concureaza cu sute de porumbei fara ai ineresa forma in care sunt si se bucura ca din sute raman cu 20 de porumbei si atunci a cui e vina a braconierului ca nu se intereseaza cine la pierdut ca sa-l trimita prin posta sau a celui care trimite oi la zbor? Eu zic asa: din punctul meu de vedere e ca orice am face cu idei sau fara idei date cei de la conducere tot ce vor fac. Sa auzim de bine
Sunt de acord cu pigeon. Daca s-ar face la noi o baza de date pe care s-o poata accesa oricine ar fi mana cereasca pentru braconieri. Ar vedea imediat de unde e pasarea si nu-i mai de drumul in veci. In Romania nu este o idee buna si cred ca nici in alta tara, pt. ca si acolo sunt sigur persoane pe care le preocupa braconajul de voiajori. Are mare dreptate PIGEON (poz. 10) in ceea ce spune.
nu exista braconieri doar porumbei prosti care nu se mai intork acas ……
Nici eu nu cred ca aceasta baza de date ar putea sa starpeasca braconajul. Mai de parte sunt de parere, la fel ca uni care au comentat mai inainte, ca ar asigura o sursa de informatie mai ales hotilor de porumbei, numiti mai indulgent si barconieri.
Totusi cred ca mentalitatea columbofililor in ultimi ani s-au schimbat mult, in directie buna. Mai sunt si acum cativa care ma suna cu numar ascuns ca sa se intereseze de anumiti porumbei prinsi, dar tot mai putini si daca acest lucru este facut de copii, intr-o oarecare masura este si iertabila.
Nu sunt de acord in schimb cu faptul ca nu ne putem compara cu alti din vestul Europei. La fel ca in Romania si acolo traiesc oamemni, dintre care sunt unii si cu caracter mai putin solid, cum sunt si la noi columbofili corecti, ba mai mult, cred ca majoritatea sunt corecti. Ar fi timpul sa nu ne calificam singuri hoti, ca sunt alti destui care sa faca!
Eu sunt de parere ca si la noi ar fi cazul sa apare astfel de baze de date, cum este de fapt si in Ungaria, iar si problema braconajului, sa luam ca o popularizare a columbofiliei, bineanteles numai pana la anumita varsta.
Am cumparat si eu niste potumbei strainii si as vrea sa stiu daca sint din strainatate sau inelele sint cumparate.Stie cineva saituri unde pot gasi inelele din germania, belgia olanda, italia, slovacia.
da domnule asta iar ajuta cel mai mult pe braconieri
dar eu cred ca ar trebuii sa stabilim odata pentru totdeauna ce inseamna “braconier”
esti acuzat de braconaj in extrasezon de vanatoare de pescuit daca esti prins cu tot felu de laturi si alte scule menite sa captureze vanatu zic si eu ca nu ma pricep
la porumbei nu e asa daca vine vreo saracie de porumbel si intra in cotet si nu mai vrea sa plece deal dracu gata santem acuzati de braconaj
orice crescator cand de la zbor ii intra in cotet un porumbel strain il prinde sa vada al cui e
eu unu asa am facut lam prins in cotet la mine nu pe casa nu in zbor iam luat seria mam uitat un pic pe clasamente si nimic
daca era o baza de date il gaseam pe crescator si gata vino nene sati iei cioara
iam dat drumu si ce credeti saracia tot la mine in cotet acum eu ce sa fac de unde stiu eu ce zace in el si ce boli aduce il prind iarasi si nui rup capu sii iau cipu cum fac altii
il separ si timp de o saptamana am grija lui cu mancare si ceva vitamine sa se puna pe picioare iar cand lam vazut ca vrea singur sa paraseasca cusca si ca nu mai are stare iam dat drumu si dus a fost
si iar ma intorc si spun ca o astfel de baza de date iar ajuta pe cei care prind porumbei dar cred ca near fi de folos si noua celorlalti care nu ne intereseaza un porumbel strain care intra in cotet pentru ca daca lam gasi pe crescator f repede am putea sa mai legam cate o prietenie si sa socializam cat mai mult
eu tot timpu mam ghidat dupa o vorba a unui prieten care zice asa si mare dreptate are “sa nuti para rau de porumbeii care nu mai vin sa te bucuri de cei care tiau sosit”
sa fiti iubiti
eu sunt de acord cu pigeon
eu inteleg ce vreti sa spuneti uni dinre voi ca exista si porumbei prosti care intradevar raman in alte voliere am insa o intrebare: cati dintre voi ati luat un porumbel ramas peste noapte in voliera si l-ati eliberat cu bilet de la odist anume (nu ii dau drumu in stolul tau dimineata ca poate asa pleaca=total gresit) sa nu se mai intoarca acas sau daca a venit l-ati bagat la o etapa cu por vostrii sa gaseasca drumul spre casa, eu am eliberat zeci si nu m-au sunat decat acei oameni capabili sa poarte o discutie si sa isi dea seama de ce porumbelul lor a gresit drumul, mi-au multumit cu uni sunt si acum prieten discutam in timpul sezonului dar cand te suna un copil si iti zice ai un por cazut in febra, lovit de uleu, mort pe drum, prins de un vecin si iti cere pedigreeu ce sa faci? oricum internetu a deschis mult de tot ochi unora care intradevar nu au treaba cu porumbeii au doar aceasta deprindere de a tine porumbeii care poposesc la ei inchisi scot 2-3 serii de pui apoi le da drumu o parte pleaca alta nu, aceste sisteme nu vor disparea niciodata poate, dar macar sa facem ceva sa le limitam nu sa le extindem voi asta incercati sa faceti, plus ca acum se gaseste la piata tone de inele din toata tarile lumii si lumea cumpara pedigree de pe net pe sute de euro si inele si cam atat si asta din vina noastra ca am permis mereu si am fost permisivi la tot ce am vazut dar nu am miscat un deget
goe tu poate esti o exceptie in ceea ce priveste eliberarea de porumbei si felicitari pentru acest lucru, dar sunt cazuri de crescatori care spun domne am eliberat por cu blitet dar sti pe asta baltat lam oprit ca imi place mie, concluziile le trageti voi
cristi: ai cumparat decat niste hartii frumos colorate si cateva bucati de plastic scrise in lata limba, porumbeii straini se cumpara de la crescator direct pe bani grei nu ceea ce vedeti pe toate saiturile de profil adica curatenia din alte cotete sub diverse forme: ma las de porumbei, plec din tara, vreau s aimi iau masina etc asa ca ce se vinde pe 50-100 de euro la noi sunt aia de vin la o saptamana dupa clasamente la straini sau luati din petshopuri sau piete pe sume derizorii si bagati pe paiat din roamania unde lumea e avida dupa por straini (nu detin nici un por cu inel strain, si daca as vrea sa o fac as strange bani adica intre 3-5000 euro un pui din campioni asa se vinde afar si mas duce la crescator sal iau eu cu mana mea in sensu ca daca ala ma inteapa e pe rasp mea), asa ca mare atentie la ce cumparati ca de cele mai multe ori ce e in pozele prelucrate nu corespunde cu realitatea
are dreptate si goe
O asa baza de date ar fi buna chiar ideala pot sa zic pt columbvofilii cinstiti carora nu le trebuie pasari straine.Dar ce facem cu cei care prind,care braconeaza?Va dati seama ce explozie de preturi ar fi in piete?”I.al pe asta ca e din pasarile lui cutare,sau pe asta ca e de la cutarescu,eu nu.mi mai permit sa.i tin si de aia ii vand,ca altfel nu ii dadeam ca sunt pasari bune”
mai lasati braconieri in pace! un porumbel bun vine acasa. mai sunt si exceptii care confirma regula. mai bine vorbeati de porumbeii care sunt in catalog dar nu si in cotet . mie asa ceva nu mi se pare normal!
ati vazut braconieri in taiwan?
cer si rascumparare…
Eu zbor in anglia si am sa va sspun ei cum stau treburile. Sistemul de date este ca sa ii oblige pe proprietarul porumbelului sa il recupereze si sa il opreasca pe cel ce la prins sa il zboare cit despre vinzare porumbelului no o poate face daca nu este al lui cca de cite ori este vindut se trimite o hirtie la federatie ca sa schimbe datele si sa transfere porumbelul la noul proprietar dar cred ca in rominia ar trebui mai intii ca fiecare columbofil sa isi puna nr de tel la porumbel ca sa fie contactat si sa decida ce va face cu el iar cei ce nu il pun sa nu fie lasati sa ii zboare atunci oameni de rind care au porumbei si amari vostri coboara la ai lor si nu mai pleaca nu ar mai fi acuzati de braconaj anul trecut cind am venit in rominia erau citiva porumbei pripasiti cu inele m am uitat la ei am vazut ca nu pot sa iau legatura cu proprietarul i am omorit pe toti pare o prostie dar mie nu imi trebuiau si decit sa fiu acuzat ca am prins …….. am scapat de ei o zi buna la toti si vint sub pene
despre baza de date sunt intru totul deacord
despre faptul ca ,,braconieri,, se vor inmulti nu prea cred
cei care prind porumbei sunt deja baza de date pentru ca stiu mult mai multe despre serii si crescatori decat ar sti un presedinte de club, asa ca nu le mai duceti grija lor….
si daca credeti ca miile de porumbei care pierd stau numai la matca inseamna ca avem numai oameni cu bani sa-si permita sa tina atatea pasari inchise
SI EX DE BAZA DE DATE ESTE SI IN BELGIA SI POT SPUNE CA SUNT MULTI CARE VIN SI 200 KM PT UN PORUMBEL DACA SUNT SUNATI PE CAND IN ROMANIA AUZI CEVA DE GENUL ,, rupei gatul,, ASA CA?????
porumbei buni vin acasa , rar se pierd
si cei care se pierd sunt din vina noastra
anul trecut am pierdut peste 60 de porumbei si numai din vina mea
Pentru NICU am si eu o intrebare.Am 2 porumbei din anglia si as vrea sa stiu de la cine sint,poti sa ma ajuti.GB-06-45573 si GB-09-38090
cum nu exista domnule florin braconieri sant incepator zbor porumbei am fosst la un om akasa avea numai curse numai ghare dalea tot felu de porcary poi daca un porumbel se lasa acolo numai avea nikio sansa sa plece la concursurile cu maturi mia venit porumbel acasa cu doua pene in aripa si ala e porumbel prost nu ??in fine creca le ti partea
AR FI BINE AM STI SI NOI CAND PRINDEM CATE UN PORUMBEL DE UNDE PROVINE SI POATE CINE STIE LUAM LEGATURA MAI REPEDE CU PROPIETARU SI CADEM LA PACE NU?
comentariul de la nr 10 a lui pigeon este adevarat.
Asta i-ar scuti de multa munca pe braconieri, de citit prin cataloage si de navigat pe net prin clasamente!
eu sunt deacord cu Pigeon.
as dori si eu sa aflu pe ce sa intru sa caut in germania un columbofil
Asta ne mai trebui baza de date al cui e porunbelu!
Ce interes ai sa sti al cui e porunbelu, decit sa te ascunzi dupa paravanul unei persoane binevoitoare, iar in realitate cind vezi ca apartine unui colunbofil renumit, il si bagi la matca. Asa ca lasa vrajeala. In Belgia si Anglia au asa ceva caci la ei a disparut braconaju.
Mai vad ca cer asa ceva [CULMEA !CEI CE NU SINT MENBRI COLUNBOFILI SI INCEPATORII} Acum ii intreb ,nu voi sinteti BRACONIERI SI VA TREBUI ASA CEVA?
pentru serban intri pe pipa.be apoi dai pe links si cauti tara unde vrei sa intri
Cu sau fara baza asta de date,braconajul se va reduce cind porumbeii fara talon de proprietate nu vor mai fi cumparati de nimeni.Si nu e exclus ca unii sa aiba aceata placere de a prinde porumbei pentru totdeauna.
Tocmai asta vroiam sa spun(are dreptate Amiralul): de ce asociatiile nu inputernicesc membrii cluburilor de a confisca porumbeii celor care ii vand in piete fara talon si plus de asta amendarea acestora. Se dau batalii importante pt ciolan intre federatii si totusi statutul de columbofil trebuie sustinut puternic in acest sens.De foarte multe ori am vazut in piata columbofili care participa de ani de zile la zboruri si vand porumbei prinsi de la concurs ,care incearca sa convinga cumparatorii ca dupa inel ar fi ceva deosebit si ca a intrat la mancare ca urmare aceasta ar fi cauza pripasiri. Astfel de episoade le vad mai mereu si vreau sa va spun ca astfel columbofilia nu se va dezvolta la standarde europene nu mai zic internationale. Parerea mea e ca ar trebui sa fie prima lege de baza in columbofilie si anume ,braconajul interzis in orice mod. De ce eu platitor de taxe la club stau si ma uit la un “pietar” care vinde linistit un porumbel prins si nu are talon de proprietar, nu-i pot spune nimic? Sa auzim de bine
frate tu vorbesti de legi de confiscat porumbeii cand la noi se fura bancomate si banci intregi in 30 de sec si nu se gasete nici un vinovat hai sa fim realisti suntem prea departe in tot ce inseamna democratie si onoare, daca aveti cunostinte care aduc por din ungaria de la monor o sa vedeti acolo burdufe intregi cu zeci de por cu inele straine prinsi si ii iei pe 15 lei buc apoi se fac pedigree si vanduti in tara pe 50 euro ca de noua ne place sangele strain, in primul rand cei care prind porumbei maj nu sunt membrii nu stiu ce inseamna sa astepti un por bun sau prost sa vina acas si de la 100 de km sa nu mai vb de distante mai mari asa ca ei ar fi primi in varful piramidei care sa stopeze aceste treburi, oricum nu fac nimic cu ei iar cel care spunea ca inseamna ca au bani sa i intretina se inseala amarnic nus cati ati vizitat un astfel de copil sau pagina de pe sunphoto unde sunt jumuliti la ambele aripi, niste catulete de ouat de gutani sau prin poduri le da niste amarat de parumb din hambarul bunicului si gata se face lumea campioana hai sa fim realisti cine ingrijeste por si stie cat de costisitori au dev poate confirma, bafta
pt. Picasso ,com 37 eu nu particip la concursuri ii mai tin de placere,dar in 2011 cred ca au ramas la mine ,fara sai prind in jur de 8!!!,si cum eu ii tin afara si acum cred ca mai sint vreo 2??.ce zici ?eu nam plins niciodata dupa un porumbel pirdut la zbor,am avut porumbel,dat la un prieten care a venit dupa un an ,tinut la matca.daca vezi ce far ROMANII ,NUTI MAI VINE SA CONCUREZI DAPOI SA MAI DAI SI BANI?VINT IN PENE DOMNULE!
ca mine asa cum spune PIGEON sant multi crescatori care elibereaza porumbeii straini
dar sant si multi care abia asteapta sa vina o etapa sa mai prinda ceva
am fost in vizita la un prietent intro comuna langa bucuresti care se afla pe directia porumbeilor la zborurile pe moldova si nu va spun ca in momentu in care lea deschis usa sa iasa afara sai vad si eu cum zboara am ramas masca
mai mult de jumatate erau pe jos ca gainile cu pana filata
urmatoarea intrebare a fost “astia ces cu ei” evident erau toti prinsi si o parte din ai lui zicea el ca sa nu se duca la camp
usor usor lam trecut la scarbe si credetima ca nu are rezultate
daca eu as prinde un porumbel si las tine in cotet la mine sa reproduc din el inseamna ca toata munca mea de pana acum nu a avut nici un rost si va dati seama ca si porumbeii mei ar fi fara valoare
a si ca sa va dati seama de astia care prin porumbeii altora ce fel de porumbari sant va spun ca la o etapa mare lea fost mirarea lansatorilor cand dupa ce au iesit toti porumbeii din masina a mai ramas unu intarziat care a vrut sa vina pe jos ca avea pana filata
si evident era porumbelu care in ziua respectiva era prin curte
o nebunie totala si mai departe va imaginati fiecare
am un porumbel pripasit DV02179/03 si as vrea sa-l inapoiez proprietarului daca ma poate ajuta cineva cu baza de date a inelelor din germania multumesc porumbelul este liber
dragii mei sa stiti ca de cele mai multe ori se invinovatesc cei care nu sunt inscrisi la o anumita asociatie,dar va spun ca mia fost dat sa cunosc persoane cu rezultate deosebite(premii,cupe diplome)la care leam spus ca eu pun bilete la porumbeii care ii gasesc seara in voliera am primit urmatorul rasouns,pai ce mai mie nu-mi prinde altii porumbei!imi pare foarte rau dar mentalitatea noastra a romanilor e foarte greu de schimbat.
Pe de o parte acest lucru ar suna bine,insa cu o masura “de siguranta impotriva braconierilor”.Eu gandesc ca ar fi buna o baza de date la nivel de uniuni/federatii la care sa aiba acces numai responsabilul tehnic,iar in momentul in care un crescator vine si face dovada ca acel porumbel”pripasit”(eventual cu prezentarea lui si eliberare in zbor) este invatat si se vrea concurarea lui sau chiar inapoierea,atunci tehnicul sa caute acel proprietar si sa il puna il puna in legatura cu acel rescator.Astfel crescatorul numai daca va dori il va contacta pe asa zis-ul”crescator adoptiv”.
O SEARA BUNA!
Multi ii baga direct la matca pt ca au imaginatie bogata si dintr-o serie de inel isi fac vise de campioni. Da corect stiu ca se fura bancomate ca e haos total dar nimeni nu face nimic. Oricum eu sunt sigur ca toti cei care au comentat acest subiect nu practica braconajul si asta e un inceput. Si asi fi bucuros daca macar ii face-ti de ras prin piete pe cei care vand porumbei prinsi pt ca asa isi vor da seama ca unora le pasa. Eu asa procedez cu toate ca se uita urat si ma vorbesc pe la spate dar asta e, am inceput o lupta si nu stiu daca va avea un sfarsit. Daca ne facem ca nu ne pasa asa va fi tot timpul si sunt sigur ca azi putin, maine putin ne facem auziti, braconajul va disparea. De ce trebuie sa luam mereu ex partile negative eu zic sa luam initiative pt ca noi tineretul nu trebuie sa facem ce fac ceilalti.Daca nu ne place ceva trebuie sa ne opunem sa schimbam, de ce trebuie sa plecam capul de fiecare data.Dictatura sa terminat de mult iar daca noi stam si asteptam ca ceva sa se schimbe atunci vom sta mult si bine. Sa auzim de bine
da chiar ar fi foarte frumos
Tind sa cred ca Romania e plina de naivi.
DA domnule sa se faca o baza de date cu toti crescatori indiferent de federatie.
Amuzante comentariile gen, va inflori braconajul.Domnilor nu fiti naivi caci, la acest moment daca ai porumbel clasat pe oricare din federatii, cineva, oricine cu acces la internet, il poate gasi si prin consecinta serii apropiate sunt ale aceluiasi crescator sau din acelasi club.
In ceea ce ma priveste pe la mine prin voliera au trecut mii de porumbei, s-au pripasit sute si in final am in prezent doar porumbei nascuti si crescuti la mine..(Daca puteam simplu sa bag seria de inel si sa-mi apar crescatorul asi mai fi sunat pentru cei care erau epuizati realmente dar decat sa pun bilet si sa ma injure ca la usa cortului mai bine nu) Cum am ajuns la acest rezultat ? simplu, selectia si-a spus cuvantul, de ceva timp am inceput sa-i zbor cei ce au ramas am ales cativa sa duca stafeta mai departe iar pe ceilalti i-am lasat liberi tot timpul s-au i-am dat la prieteni.
Este greu sa spui ca unul sau altul este braconier, din punctul meu de vedere ai putea sa numesti asa pe cineva care ii prinde pe casa,ii inpusca, ii prinde de prin copaci sau la camp, dar atunci cand porumbelul intra singur in voliera si are libertatea sa plece, scuazti-ma dar, acei porumbei nu sunt braconati ci doar prosti.
off topic: anul acesta la zboruri am angajat si porumbei cu inele de anglia, frumosi dar prosti zic eu s-au pierdut multi dar in dec mi-au sosit doi intr-o forma, si cu un penaj de se vedea de la o posta ca au avut conditii de intretinere excelente deci nu au fost prinsi de copii, pietari, concluzia trageti-o singuri. Stimabili columbofili anul acesta o sa angajez peste 30 cu inele straide deci PE IEI sa va faceti matca buna:))
Va salut cu respect
C.N.
Tehnic este posibil. Dar apar si complicatii. De exemplu, in lista initiala pot aparea urmatoarele:
Inele de la seria xxxx – la seria yyyy proprietar, John Doe.
Apoi, cineva trebuie sa aiba nervi tari si timp nelimitat la dispozitie ca sa adauge in lista fiecare serie de inel al carui porumbel a fost vandut si care este noul proprietar…
Si uite asa creste si birocratia la porumbei pentru ca in mod sigur trebuie sa te prezinti cu cumparatorul la asociatie si sa mai platesti si o taxa de “manipulare” si probabil ca se fac si niste acte stampilate. Desigur, daca vanzarea-cumpararea se face in cadrul orelor de program.
Cat despre braconieri, acestia vor taia inelul (adio identitate si posibilitate de recuperare) iar porumbelul ori intra la matca, ori la oala/tava, ori este vandut pe o suma modica pentru ca oricum era degeaba.
Sa mai scriem si concluzia?
”nu exista braconieri.doar porumbei prosti”Pai frate,langa mine exista unul care are cel putin 10 ”lucruri” de prins porumbeii pe casa.Pai daca se pune acolo un porumbel pe casa dupa o zi de zbor ,nu stiu daca mai are vre-o sansa de plecare si atunci nu sunt braconieri? Pe de alta parte mi-a intrat si mie ca la toti dintre noi dealtfel porumbei in voliera pe care i-am eliberat cu bilet, dar nimeni nu a sunat sa vada pe unde i-a fost pasarea si asta a fost de multe ori.Nu stiu daca braconajul o sa dispara vreodata,dar cred ca suntem pe un drum bun si cine vrea cu adevarat rezultate, nu o face cu porumbei de la piata sau de prin alte locuri fara sa stie originile porumbeilor.Oricum un an cu multe realizari si pierderi minime va doresc la toti…
traim in romania..nu se poate asa ceva cui nu ii convine sa plece in tarile unde exista baze de date…glumeam doar
nu vad cum ar contribui asta la starpirea braconierilor(ca astia is ca soareci,daunatori sportului columbofil)…
cand ei prind si porumbei care nu au inele da sa mai afle si din baza de date ca porumbelul este iansen si al nu stiu cui campion,si bunicul bunicului lui are locul unu la intrenationale…tot astepti sa te mai sune sa ti-l dea
ar fi un mic pas pentru cei care vor sa ii inapoieze,si nu au cum…
dar in mare parte nu e o idee buna
cand ai o idee buna iti dai seama ca este cea mai proasta posibila intr-o tara ca romania…:D
jenunho aici nu vorbim de porumbei care se lasa pe case si sunt prinsi …
aici vorbim de cei care se ocupa special de prinsul porumbelilor….cu plase pe camp si cu antene de mare inaltime in curte,laturi si multe altele(cunosc cazuri)…pt prins porumbeii
daca un porumbel s-a lasat pe o mare antena sa se odihneasca si bang l-a prins asta nu inseamna ca porumbeul este prost si nu a vazut ca are gheara sus…sa fim seriosi.
mda recunosc…si eu am prins porumbei pe casa,mentionez cu mana…nu detin echipamente de braconaj
ba unii chiar au intrat in voliera si nu au mai plecat…
si credeti-ma nu toti sunt tantalai mai sunt si porombei foarte buni printe ei(cred ca pe unii ii am la poze pe contul de sunphto
http://costywahad.sunphoto.ro/de_vanzare____tot/pagina10)…
EX:cativa dintre ei i-am testat si i-am dus la brasov eu fiind din braila…surpriza au venit,ii am si acum..
dar mai toti care au venit la mine erau intr-o stare de sanatate nu prea buna…per ex unul de 2008 fond mare de 800g atat are acum…cand a venit avea doar200g…
aici inseamna ca nici delegatii care se ocupa de ei pe drum nu isi fac datoria
aici e mult de discutat…
cine are chef de discutat pe diverse teme columbofile…si chiar sa afle seriile inelelor porumbeilor care sunt la mine ma poate contacta la 0751523118 sau email costy_wahad@yahoo.com
sanatate
toti suntem branconeri
am si eu o femela si nu stiu din ce tara ar fi, pe inel scrie FDEC T844396 daca mati putea ajuta sa aflu…va multumesc
este din ROMNIA sigur——-it sp eu
salut si eu am porumbei de foarte mult tipm dar niciodata nu am concurat pt ca timpul nu ma lasa si uneori imi e teama sa nu pierd vreun porumbel ce imi place si este citusi de putin istet .am cumparat si eu un mascul.vinzatorul mi a sp ca este prins , vinat 2011 cu seria 0016326 daca stie cnva ceva de acest mascul id gcristea2012
hai sa fim sinceri toti ne bucuram cand ne intra un prumbel voajor de pe teren
eu sunt incepator in ale porumbeilor si dupa cum stiti cu toti un meci de fotbal se vede altfel din tribune ,asa ca am un sfat eu am gasit la mine in voliera mai multi porumbei anul trecut pe care i-am eliberat dar cea mai buna solutie mi sa parut ca inelul sa aiba pe langa an,serie si initiala tari si numarul de telefon al proprietarului sa poti lua legatura cu acesta pt ai da porumbelu inapoi si sa primesti o bere in schimb !!! sper ca am dreptate !!! VANT IN PENE!!!
Am prins urmatorii porumbei.
Ro 2012 2039432
Ro 2008 1027374
Ro 2012 0097420
Ro 2011 0575707
Buna!
Nu cunosc despre cresterea porumbeilor dar m-am pricopsit cu unul care nu zboara si habar nu am de cum sa-l ingrijesc.
Cum pot afla proprietarul dupa seria de pe inel?
Va rog ajutati-ma cu un sfat URGENT!
Multumesc!
livia.badoi@gmail.com
Pt toti crescatori de porumbei si braconieri ceo fi iei si an austria sunt la ora actuala braconieri care au nume mari si porumbei de top an austria ca crescatori cel mai ieftin porumbel ancepe de la 80 EURO si nu o sa dispara care cunoaste din mare porumbeii nui trebuie detali de p net sa vada cat de bun ieste porumbelul si un porumbel de elita sau de top nu se pierde cu una cu doua ori ieste vina crescatorului ori nui bun porumbelul sistemul respectiv aujuta la aflarea crescatorului si daca ai sa fie al poate returna crescatorului respectiv
gasit azi 12.04.2015 porumbel albastru fumur,rupt de huliu seria 2264349 din 2012.. tel: 0766206640
am gasit un porumbel alb foarte frumos …daca pe inel era si un telefon nu mai era nevoie sa caut tot felul de pagini pe net .poate nu mai era nevoie de lista cu serii si posesori (oricum nu am gasit asa ceva )vreau sa-l dau propietarului fara a risca sa-l instrainez altuia .am lasat anunt la porumbei pierduti..
Celor care va ocupati de cresterea porumbeilor ,ar trebui sa atasati si un nr de tel.pe inel
Sall tuturor si vant in pene.doresc sa practic sportul acesta si as avea nevoie de niste sfaturi cine ma poate ajuta ii sunt recunascator.
Ma fratilor un porumbel bun vine acasa nu coboara la braconieri niceodata doar daca porumbelul duce lipsa de ceva da coboara dar daca este aadapat si hranit bine nu va cobora in veci la nimeni pe cotet sau nush unde. Asa ca nui vinovat niciun om ca porumbelul coboara la el si la mine au coborat recunosc dar eu am sunat proprietarul daca aveam cum sau daca nu iam dat drumul porumbelului si pe piceorul lui iam lasat un bilet undea fost si nr de contact asa ar trb sa facem toti oameni buni la suflet si cei rai .
fratilor nu zic cas in potriva braconajului dar nici invers ok .As ca uni oameni fac pui din porumbei carei prind in cotet aai tin 1 an sau nush cat casa faca pui din ei si dupa le dau drumul asta este nu putem face nimik in potriva asata fratilor columbofili
Vant in pene tuturor si mult suces in anul 2016 mult suces frtl
Buna seara ! Va rog f frumos a7utati-ma sa gasesc proprietarul porumbelului cu SERIA: RO 0576 ? ? – FCI- (asta doar pt a putea confirma proprietarul). A fost gasit in 2 iulie 2016 pe lac martinesti, 7udetul Clu7. Era epuizat si a stat asezat pe niste plante de apa cateva ore, apoi l-am scos la mal si a stat inca 3 ore pe bordul masinii in exterior. L-am luat cu noi iar acum si-a revenit si manaca. Dorim f mult sa gasim proprietarul pt ca sa-l returnam. Astept raspuns la tel: 0748780046 multumesc
http://porumbei-soft.ro/index.php?page=home&lang=ro asta poate ajuta pe multi.
Dacă tot aducem porumbei de peste hotare hai sa aducem și mentalitatea de acolo ca pe asta nu ne cere nimeni bani.
Găsit porumbel FCI RO 2018 4078615. Nr tel 0769624512
Gasit porumbel FCI RO 2018 175360. Tel 0737793888
Am gasit un porumbel cu seria 1065197 cuc detalii la nr de tel 0724068207
Pripasit la mine porumbel cu seria Ro 384857 fci 2016 si Ro 303077 UCP 2018 relații la tel 0761983131
Scuze RO 363077 UCP mâine îi eliberez cu bilet
pripasit la mine porumbel cu seria Ro 024194 fci 2016 ( Arges Pitesti ) nr de tlf 0731191175
Găsit porumbel cu doua inele unul verde, are inscripționat pe el : fci, Tr 202914, și unul albastru cu inscripția bricon 5000. Nr telefon 0757138499.
Este o porumbita foarte bună are clasamente la 700 km 800 km este din targu-jiu a fost vândută cu suma de 1000€ ia sa pierdut și nu a mai fost găsită Ro 1072667 2008 avea și o clasare în ucraina locul 4 pe tara
Am eliberat porumbelu cu seria 218771 – 2018 nnu mai pleacă, daca știți cui aparține ma puteți contacta 0727743428
Seria fci 336040,4096963,27451,409265,287602 de 2018 si fci 280711 de 2017 pripasiti
pripasit por 4029308 ro 2017
porumbei pripasiti.773309-16 . 566024-15
gasit porumbel voiajor mort Bucuresti Ap. Patriei. 4 inele.
inel cu inscriptia fci ro 2017 292462
inel verde lat
inel oranj
inel vernil
Gasit porumbel de ornament alb cu penele din jurul capului verzi-gri in judetul Satu Mare,vizavi de restaurantul “Pescarusi”,pe strada Odoreului. Porumbelul este ranit la piciorul stang si nu poate zbura.
Pe inel scrie 252 EE D7 16 KM. Acesta nu are initiala RO pe inel ceea ce imi da de gandit daca chiar este din Romania. Anuntul cu poze a fost postat ieri pe Olx. Rog ca propietarul sa ma contacteze!
Buna ziua !
cum pot gasi proprietarul unui porumbel gasit? o varianta rapidă… e rănit
Gasit porumbel 086443 2016
Stampilat cu IZIUM
Buna ziua, am gasit un porumbel voiajor – serie 30790452018, este usor ranit, l-am ingrijit dar inca nu poate zbura. Am rugaminte ca proprietarul sa ma contacteze. Multumesc frumos. 0745652398
Nu am cerut la nimeni ajutor , acum va rog sa ma ajutati sa gasec stapanul unui porumbel voiajor cu inel RO-487544 FCI 2018, are aripa rupta !
Gasit porumbel seria FCI Ro 596177 2020 ieri in jurul orelor 11.45 tel 0764282466
Am găsit un porumbel rănit. Dupâ 3 zile l-am lăsat liber. A plecat la ora 10 jumătate dimineața asta. La ora 18 l-am găsit în apropierea casei. Are inel cu nr. 537729/2021. Propietarul este rugat s-ă sune la tel. nr. 0722.377.371.
Salut am gasit porumbel fci 545136 din 2017
Gasit porumbel Serie RO 200343
Porumbel pripasit la Mediaș
240601-2020 M.
Cu cip albastru
Este liber dar seara revine inapoi
Tel. 0746925957
Claudiu
Vorbiti de braconaj… noi am gasit un porumbel si nu stim cui sa-l returnam. O baza de date ne-ar ajuta sa gasim proprietarii.
Frumos