In data de 22.09.2012 Asociatiile Prahova si Buzau au organizat concurs cu puii din localitatea DEBRECEN din UNGARIA. La cluburile din RIMNICU SARAT SI BERCA nu s-a intregistrat nici macar un singur porumbel sosit pana astazi 27.09.2012.
Daca este cineva in masura sa ne spuna ca detine un porumbel din plaja de serii de mai jos, va rugam sa anuntati pe adresa de mail sorescu_costel@yahoo.com sau la numarul de telefon 0723/506992, pentru a sti cel putin pe ce taramuri au ajuns acesti porumbei.
Va multumesc.
630001-644000
826001-826200
844101-844200
la fel si concursul organizat de gruparea AB-CJ (PT. zona 2) Wiennerstadt in data de 23 SEPT. a fost una dezastruoasa cu pierderi foarte mari ….
Sper sa aflati detalii si daca sunt de interes general dar le primiti la telefon va rog sa postati si aici. E chiar interesant de stiut pe unde au ajuns.
Mi s-a luat de atatea catastrofe. Crestem zeci de pui ca sa-i tocam in 2-3 etape. Cred ca viitorul e cam sumbru si il vad ceva de genul:
– fara zboruri cu puii toamna
– viteza demifond la maturi
In Vrancea, cunosc un crescator care a avut 51 de porumbei pe lista de start, 5 fonduri si 3 maratoane zburate in 2012.
31/51 din 2011.
Acum are 41 acasa.
Cita dreptate ai andrei eu am tot zis si pe aici si la cunoscuti ca atmosfera a luato razna rau ca si viata dealtfel , antene de tot felu au invadat universul , stratul de ozon se duce pe copca, sa dus de fapt , din pacate asistam la o crestere substantiala a celor care zboara si tot la fel de repida va si imputinarea crescatorilor care isi zboara oficial porumbeii, pierderi masive, investitii in van, preturi de cost foarte ridicate si toate astea pt ce ,, sa vina o zi nenorocita ca cea relatata de cineva mai sus ,, 22,, si sa te uiti cu stupefactie ca sau dus pe copca . asociatiile sau ma rog cluburile vor trebui sa puna mare accent pe organizarea zborurilor deacum inainte ,, inclusiv sa ajunga masinile la timp la locul lansarii , stie ei mai bine ca mine , caci daca nu se va ajunge sa alerge o masina pe la 10 cluburi sa stringi citeva mii de porumbei !sau poate sute.
Nici un porumbel…dupa 5 zile…?
Propun sa discutam in urmatoarele 4-5 -luni
intensiv despre sanatate,pregatire si motivatie
si sper ca vor participa si cativa care se pricep.
Columbofilia este ceva mai complicata decat:
“las`ca vine daca are sange”sau credeti ca nici
unul din cei imbarcati nu a avut “sange”?
nu ati precizat daca sunt de fcpr la mn ieri pe 26 a sosit o femela cu seria 635 parca era la inceput dar era de ucpr inel negru cu semn de la crecscator am hranito si azi a plekat era franta cand a venit in jud vaslui
voi de ce credeți că d-l Șofron Gheorghe de la Brașov nu zboară puii? Andrei, dă un forword cu revelația anului 2012 la viteză demifond de la Corneliu. Găsești pe pigeonsplanet.ro la secțiunea interviuri. Crezi că o fi presimțit catastrofa de la pui?
@Aurel: sunt multe cazuri fericite in tara, asta nu ii ajuta prea mult pe cei care si-au macelarit loturile. Si nu ma refer numai la incepatori ci si oameni cu experienta si porumbei de calitate.
@felix: totusi nu cred ca toti cei care au imbarcat habar nu au de porumbei si trebuie sa invete despre pregatirea lor.
Am angajat la Debrecen 10 pui, am 1 in prima zi (sambata 22.09.2012). Sunt sigur ca cei 9 nu mai vin.
Am urmarit prognoza meteo, pe siteurile de profil nu era nimic in neregula. Cred cu tarie ca e ceva in atmosfera.
Toti cei 10 porumbei imbarcati erau super selectati. Pana la Debrecen toti zburasera 4 etape inclusiv un 330 km. Din cele 4 etape 3 au fost CATASTROFALE.
Puiul(femela) care a venit de la Debrecen pe langa super originile pe care le are, o sa ramana cel putin 1 an la matca.
A fost mult mult prea greu sezonul cu puii, din 5 concursuri sa zbore 4 CATASTROFe eu zic ca e suficient.
Eu ca un mare pasionat de FONd va rog sa va ganditi bine daca nu ar trebui si noi din Prahova sa ne orientam cumva pe ruta Ukraina???
Dl Sorescu stiu ca sunteti unul dintre columbofilii importanti din Buzau, care este punctul dvs de vedere?
Am studiat planul de zbor la fond 2 Presov si 3 Ruzomberok. Cred ca e imposibil ca Buzaul sau Prahova sa dea vreodata un campion national la fond pe aceasta ruta. Porumbeii nostri trebuie sa treaca 2 lanturi muntoase nu credeti ca e prea mult?
NICIODATA nu o sa le luam titlul la fond celor din Moldova care zboara ca in palma pe campie in Polonia.
Porumbelul care face norma la fond in Prahova trebuie sa ii ridicam statuie. Ce e deranjant e faptul ca este IMPOSIBIL sa faci o norma cu puncte putine de campionat national.
Cred ca trebuie sa revizuim ceva.
Interesant topicul
felix d`alsace:
Daca ai drum prin Prahova te invit sa ma viziteti. Anu asta la pui mai trebuia sa ii servesc cu sampanie ca in rest le-am facut de toate (stai linistit Nu au fost indopati cu medicamente).
Mancare la sac, produse de calitate, porumbei pui direct din porumbei zburati si clasati multe, multe fonduri. Toate astea ca la sfarsit dupa 5 concursuri la care am participat (inclusiv Debrecen) am ramas cu 1 pui din 34.
Trebuie sa recunosc ca e un hobby ironic. Cred ca daca urmatorii 2-3 ani consecutivi patesc ce am patit anu asta, nu cred ca are rost sa mai joc.
Si in Prahova ca in toata tara sunt tot felul de columbofili: cu posibilitati materiale, fara posibilitati, cu perspective, fara perspective.
Crede-ma sa vorbim 4-5 luni despre sanatate, motivatie, etc e prea mult.
Cu respect
@porumbei.ro
@ Mistique
Poate am scris prea spontan…
In nici un caz nu am vrut sa fie rauvoitor.
Nu am nici o indoiala cu sunt oameni care se pricep.
Foarte ciudat s-au comportat porumbeii anul asta.Eu nu concurez,dar imi cunosc destul de bine porumbeii si ca anul asta nu i-am vazut niciodata.Nelinistiti,zboara aiurea,si asta nu din cauza sanatatii.Ceva din atmosfera ii deranjeaza.
1 din 34,e un procent dezastruos.Imi pare rau pt dumneavoastra,ca sunt sigur ca ati depus mult efort si cheltuieli pt ei.
Și noi ”profesioniștii” de la UCPR am avut o catastrofă la Nikolaev din care cred că avem multe de învățat. La Găești/DB din aproape 1200 de pui în 3 zile nu s-au strând decât 110 pui.
Deși zburăm porumbeii de peste 2o de ani nu prea participam la zborurile cu puii considerând că aceștia nu sunt suficienț dezvoltați, pot contacta în mașină multe boli și că toamna vremea se poate schimba și strica foarte ușor.
Anul acesta peste tot a fost o tendință de a forța aceste zboruri și cred că e primul an în care o asociație a organizat un zbor cu lansare de la 850 Km!!!!!!pentru niște ființe care acum 3 luni piuiau în cuib.
La noi nereușita acetui zbor a fost cauzată și de:
– condițiile de transport (pe tot timpul transportului a plouat, porumbeii fiind udați în mașină);
– porumbeii au stat în mașină de joi de dimineață până duminică dimineața, lansarea fiind programată pentru sâmbătă și amânându-se pentru duminică, din cauza ploii. Acest aspect putea fi evitat în totalitate cunoscându-se din timp că va ploua sâmbătă și lansarea nu se poate face. Era prima dată când porumbeii erau hrăniți în mașină și rămâne sub semnul întrebării dacă mulți au învățat să mănânce și să bea apă.
– instabilitatea vremii din momentul lansării, porumbeii fiind obligați să traverseze o zonă de ceață pe traseu spre țară.
-țara asta e plină de braconieri maniaci și unii chiar nemâncați care nu mai eliberează porumbeii niciodată.
Experiența asta mă face ca pe viitor să nu mai zbor puii pe mâna unor astel de organizatori care și-au încasat banii pe 6000 de porumbei (5 lei transport + 1 leu pariu de pasăre), pentru o singură etapă de până în 600 km, și care nu sunt la primul eșec de acest fel la care ne fac părtași.
Întreb pe această cale dacă conducerea UCPR ia cumva act și poate măsuri împotriva acestor organizatori care ar trebui să nu mai iasă în față mult timp pentru acestă catastrofă.
Și mai este un aspect pe care vreau să îl semnalez. Prima reacție pe care am avut-o eu a fost să temperez un pic entuziasmul cu privire ala acest hoby și să nu mai cheltuiesc atât de mulți bani pe tot ceea ce implică porumbeii (pui mai putini, porumbei mai putini la zboruri, efectiv mai mic și achizitii putine). Însă, rămân surprins cum toată lumea se plânge de pierderi și totuși pe site-urile de licitații toată lumea cumpără porumbei, unii dintre ei spre exemplu prezentați ca locul 41 pe columbodrom, în realitate locul 515 pe lansare a 3-4 zi, fără a privi lucrurile în ansamblu așa cum sunt de fapt. Așa cum am mai spus âncercați să priviți un pic și dincolo de reclamă că nu egreu să vă uitați și în clasament ca să fiți siguri că cumpărați ceea ce vreți.
Perfecta dreptate poz.9,este bine de luat in calcul spusele tale.Succes tuturor columbofillor!!
pai ba voi nu vedeti muntele din fata voastra? sau credeti ca aveti zmei in cotete? luati si voi exemplul belgienilor si vedeti cum isi aleg rutele de zbor.
Pentru comentariul nr 10
Vreau să îl întreb pe autorul postării dacă e corect să fim atât de entuziaști uneori și să dăm sfaturi ca cel din comentariul potat la alt topic pe care vi-l redau pentru a înțelege cât de complex este sportul ăsta și cum ajungem de la extaz la agonie în doar câteva zile.
25-09-2012
55
Mistique:
Problema este complexa, pe langa rasa (porumbei zburati de top sau fiii din acestia, sau porumbei pui zburati pe columbodroame) casa (cotet adecvat) si masa (mancare NU din piata) un pic de experienta (minim 2 ani), marea majoritate a columbofililor (de o mediocritate indubitabila) pe langa faptul ca le lipsesc din cele enumerate mai sus au o MARE PROBLEMA:
NU ZBOARA PORUMBEII ETAPA DE ETAPA.
Dragii mei colegi,
1)ZBURATI TOT LOTUL DE ZBOR etapa de etapa.Selectia in hobbiul asta o face cosul. Scapati de porumbeii inutili, sunt cotetele pline de CIURUCURI.
2) Zburati capatinile porumbeilor din matca care nu au reprodus nimic bun 2 ani consecutivi.
3) O pereche de super campioni din 8-10 pui este MINUNAT daca da 1 UNU exemplar de top.
4) Cautati sa obtineti NUMAI PORUMBEII EXCEPTIONALI, scapati de mediocritati.
Va urez sincer succes, credeti-ma alta cale NU exista.
Sper să nu te superi pe mine pentru că am adus în atenție aceste diferențe de abordare. Abia acum ești un columbofil cu experiență care poate da sfaturi, și nu glumesc.
ma bucur nespus de mult ca ati pierdut acei pui de porumbel.asa va trebuie daca fortati puii,mai mult de 150 km.nu stiti cum sa scapati de ei.asa ca acum stati linistiti la iarna, cu voliera goala.ca multi zic;dece sa tin toate gloabele iarna pe mancare?’acum tineti voliere goale.DOAMNE cat ma bucur.poate s-au pripasit prin alte parti unde sunt tratati mai cu respect ,nu ca la chitrosii, care se zgarcesc pantru o mana de mancare in plus p.s. multi posibili campioni se pierd in asa mod..URAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA1
Am eliberat porumbelul saptamana trecuta cu seria:0155445-12…a fost lovit de uliu l-am recuperat si i-am dat drumul,sper ca a ajuns acasa la proprietar!!Din cate vad cred ca este din Prahova!
vai de mama lor de pasari amarate!! cat or sta ele sa caute casa, si pe ce vreme, intemperii si tot felul de obstacole intalnesc in cale!!! si cati retardati care stau toata ziua cu ochii pe cer ”doar- doar” o pica ceva (( de ”haleala” sau ”vanzare” ))!! cu adevarat cateodata se exagereaza cu lansari cam lungi pt varsta pe care o au poate 3 luni unii, poate si mai tineri ca ”vezi Doamne” au sange de fondisti si nu au nici o scuza sa nu vina acasa!!nu stiu ce sa zic!!! cred ca in ritmul asta o sa renunte ffff multa lume la acest superb sport!! sanatate la toata lumea!!!
Doamne asta e cea mai mare catastrofa posibila ,,din cate am auzit eu,., AMI PARE RAU :::::……….
Ati exagerat la zborurile cu puii! V-ati luat dupa moldoveni care au facut maraton cu puii,dar moldovenii au campie fratilor!nu munte! Va mai plangeti de catastrofe! Cum plm sa nu fie catastrofe daca voi bagati puii la asemenea distante si rute! Serios oameni buni deschideti ochii! In Sezonul cu maturi au fost catastrofe! La puii nu era de asteptat sa fie la fel?? Si inca ceva : 1 la mana ,nu exista catastrofe ,tot timpul va fi vorba de una sau mai multe erori umane! Nu sunt porumbeii vin0vati!ci lansatorii,delegatii si etc,amd
Astea nu mai sunt concursuri fratilor! E masacru!sau mai bine zis macel in masa! Si singurii responsabili sunteti voi ca acceptati asemenea c0ncursuri!
Un coleg de club,vicecampion judetean la marton si-a lansat pe o vreme superba ,simbata 21 septembrie de la 25 kilometrii treizeci de pui sosidu-i 15 din 30 eclozati in iulie .Cum se stie porumbeii voiajori se orienteaza de la nord spre sud dupa magnetismul terestru care scade odata cu latitudinea . Anul 2012 este unul cu eruptii solare aflate la un nivel maxim si astfel radiatiile trimise spre tera provoaca furtuni magnetice care presupun ca streseaza si porumbeii ce nu se afla angajati la concurs dovada fiind pierderile masive din jurul crescatoriei din rindul puilor .
Si in anul 2013 se pare ca soarele va avea o activitate puternica dupa care va reveni la normal.
Si daca tot veni vorba e un pui la mine,o femela de 2012 inel alb fcpr cu seria Romania-2012-0401293 !sunt curios din ce judet e! Si la ce zbor a fost angajata de a ajuns tocmai in judetul Botosani, in comuna Pomirla! La cativa km de granita cu Ucraina! Mai precis 20km! Are o clema de cauciuc pe picior,portocalie! Intr-un cuvant a sosit EXTENUATA,abia mai putea sa dea din aripi,infometata,insetata,slabita,si cu o febra de tremura pe casa! Si aripile ii atarnau pur si simplu in jos ca si cum urma sa-i cada!
Daca vreti sa luati legatura cu mine pt informatii legate de femela respectiva!ma gasiti pe pagina mea http://razzvanionutzz.sunphoto.ro sau la nr de telefon 0756664913!
Un lucru nu inteleg , daca porumbeii sunt trimisi cu un ” delegat ” si acesta constata ca ;
vremea este foarte rea …
porumbeii sunt uzi de la drum /transport si intr-o situatie jalnica ,
poate de cateva zile in masina aceea ,
atunci de ce nu se sfatuieste cu alti ” responsabili ” si decide intoarcerea masinii ?
Inteleg ca ;
in todeauna se gaseste cate unul care-si bate-n piept si spune ca porumbelul bun trebuie sa zboare si pe conditii proaste si face gura ,
ca costurile transportului se pierd fara a realiza un zbor etc .
Tragand linea ma intreb ;
cat mai trebuie pana isi dau seama ca participam totusi cu animale si nu cu masini ?
Cat mai dureaza pana-si dau seama ca un orgoliu fals duce in catastrofa si pierderea lotului din propria prostie si nestiinta ?
buna seara,am ramas total dezamagit de mentalitate voastra a celor care zboara puii peste 500 km,ba fratilor eu cred ca a-ti cam exagerat cu zborurile la tineret,sa fim seriosi nu vin ei maturi de 2-3 ani de la asemenea distanta nu puii de 8-10 luni,eu am zborat puii pana in 300 km si ii am toti prezenti acasa eu is multumit cu atata,la anu mai mult,vant in pene si sanatate
in alti ani sa zburat przemysl la pui si au venit bine, a fost ceva anu asta ca au fost catastrofe si la demifonduri pe toate rutele, la aia la medias ptr cei de la prahova cea mai fost?
N-am citit toate comenteriile dar ne-o facem cu mana noastra, toata lumea se vaita de la inceputul sezonului de catastrofe la distante foarte mici si PE TIMP FRUMOS, si foarte multe raportat la numarul de etape, era logic sa se intample asta, eu preferand concursurile de fond n-am angajat la nici un fond si pui aveam destui de angajat in jur de 80 si bine am facut, ca daca angajam nu-mi folosea la nimic, ca pe astfel de concursuri nu faci nici performanta nici la selectie!
Dupa parerea mea o cauza ar putea fii schimbarea magnetismului pamantului din cauza alinierii planetelor din decembrie, daca stie cineva mai multe despre acest fenomen sa ne spuna si noua! bafta
niste iresponsabili…pui sa zboare 850 km?!?cam mult.asta e maraton.
la rm nimic nici un pui sper sa fie invatare de minte si sa alegem alta ruta de zbor moldova ar fi cea mai buna neam saturat cu banii nostrii si cu pasareile nostre sa ne batem joc de ele si tipul perdut
M.V sincer nu vad unde ma contrazic.
Sunt adeptul selectiei porumbeilor la cos. Ca sa ii selectez eu ii angajez la concursuri: si puii si yarlingi si maturii. Le ofer, am si pretentii.
Urmatoarele principii consider ca in mare parte te conduc spre mediocritate:
-lasa-i sa se maturizeze 2-3 ani;
– pe asta nu il angajez ca oricum nu a facut nimic pana acum:
-asta e fiu, nepot, frate cu X campion a crescatorului Y;
-lasa puii sa nu zboare in anul nasterii.
-lasa-i ca nu sunt masini
Fiecare dintre noi face ce considera ca e mai bine pt pasarile lui, nu judec pe nimeni.
Revenind la ,,oile” noastre am avut parte de cel mai DEZASTRUOS sezon cu puii de pana acum. In seara asta mai mi-a venit un mascul pui cu cip-ul pe picior de la Debrecen. Din 10 angajati am 2 sositi.
Copiii nici nu stiti ce pierdeti daca nu zburati macar odata in vita fond; etnobotanicele sunt pistol cu apa.
Cum as putea eu sa nu angajez porumbeii, cand ii astept cu infrigurare sa apara din munte venind de la peste 600 km, stiind ca au zburat peste 2 lanturi de munti.
Dragi colegi din PH si BZ sa ne gandim serios la Ukraina. E prea greu in Slovacia. Cred ca putem zbura linistiti BZ, PH, Dambovita. Lansam peste 25.000 porumbei la primu fond.Vorba golanilor ,,deeeliciiiooosss”.
In doi ani ne apucam de Pave
Am si eu o intrebare?
Aceasta etapa a fost organizata de domnul Pete Adrian,acel Petre Adrian care a organizat si ultimul maraton de Brno cu lansare la ora 16 cand s-au pierdut cei mai buni porumbei de pe ambele zone?
azi 27 09 .am gasit in crescatorie puiul 0689901 -12 este al d-lui Voicu Cristian din Alunis PH ma poate contacta la tel 0744565269
Răspuns com. 32.
M-am grăbit putin cu aprecierile despre sfatueri, e prea devreme.
Am adus în discuție comentariul de la alt topic Nu-i suficient pentru a înțelege că noi columbofilii suntem de cele mai multe ori foarte încrezători și puși pe dat sfaturi dar numai înainte de concursuri că după aia ne mai înmuiem puțin. Problema e că ne luăm așa, unii după alții, și zicem că e bine să fim nemiloși cu ei să vedem ce pot și multe chestii de genul ăsta cum că noi columbofilii dacă suntem pricepuți și minunați nu ne stă nimic în față.
Și ca să îți arăt unde te contrazici îți dau un singur și ultim exemplu.
Spui: ……….. o MARE PROBLEMA:
NU ZBOARA PORUMBEII ETAPA DE ETAPA.
Dragii mei colegi,
1)ZBURATI TOT LOTUL DE ZBOR etapa de etapa
a.
iar eu te întreb retoric cei 10 porumbei angajați la acest concurs sunt chiar toț LOTUL TĂU DE ZBOR sau? …………….. era doar un sfat
Dacă vrei un sfat legat de traseu îți spun că, de pricipiu, nu e bine să tot schimbați traseul de zbor că după 2-3 ani o să ajungeți la concluzia că, atunci când e vorba de fond și maraton distanța își spune cuvântul și poți să ai o catastrofă chiar și de la Caplani din Republica Moldova nu neapărat la Doneț sau Harkov. În Ucraina problema este legată de bazinul Mării Negre care influențează foarte mult direcția vîntului etc. Bineînțeles că nu e ca pe munte dar îți garantez că nu e ușor nici aici.
Imi pare rau ptr. porumbeii pierduti dar cei care zboara puii la 850 km isi merita soarta.
Eu cred ca la zborurile cu puii sint de ajuns max 350 km si aici cu foarte mare atentie la vreme .
Salutare. Interesant topic. A spus cineva mai sus despre explozia solara. Eu am auzit stirea in 2010 ca SOARELE se reface la nu stiu cate mii de ani si apar tulburari serioase ale magnetismului. Din cate am retinut va dura pana in 2013 pe la inceputul anului dupa care pare sa revina la normal. Daca va uitati si analizati din urma acesti 3 ani sunt un pic cam ne stabili atmosferic tocmai din aceasta cauza. Dupa cum am vazut temperaturile au fost si sunt ceva neobisnuit pt tara noastra dar totul va reveni la normal. Oricum aici e de vina si omul pt ca mai mai ca le-ar da si jar la bietii porumbei ca sa faca performanta in doua luni.Oricum pt aceeasta catastrofa sunt sigur ca vina este sigur a lansatorilor. E cava ciudat. Prea mare pierderea. Imposibil dupa parerea mea. Ori au fost vanduti toti in ungaria ori altceva dubios pus la cale. Sa auzim de bine
alex:
Am si eu o intrebare?
Aceasta etapa a fost organizata de domnul Pete Adrian,acel Petre Adrian care a organizat si ultimul maraton de Brno cu lansare la ora 16 cand s-au pierdut cei mai buni porumbei de pe ambele zone?
Ne raspunde si noua cineva? Daca e asa joc numai viteza-demifond si la fonduri si maratoane o sa ma amuz copios.Cand vreodata credeti voi ca o sa realizati punctajul celor din moldova la categoriile fond/maraton cand porumbeii nostri sunt nevoiti sa treaca doua lanturi muntoase?Initial mi-a parut rau dar acum ma bucur pentru ce s-a intamplat, ca dupa aceasta palma primita poate va treziti la realitate…
Am citit comentariile voastre si vreau sa va zic ca sunt porumbei in caras severin cu seriile 844 la un coleg de al meu ,dar nu mai pleaca ,va asigur ca sunt liberii ,o sa iau legetura cu el si va anunt telefonic in urmatoarele zile ,bafta …….
Se spune ca unii porumbei de la Debrecen ar fi ajuns in Jud. Costanta. Sa spuna cei de acolo daca este adevarat sau nu.
Si eu sunt de parere cu ruta Ucraina.
Din 14 por. cu care am inceput am ramas cu 1 neimbarcat la derby.
Am imbarcat si eu 1 por. la derby si acasa nu a mai ajuns.
De joi dimineata pana duminica si udati si de ploaie?
Da’ ce credeti oameni buni, ca aveti de-a face cu porumbei transformers?
Doamne, citesc acest site de atata amar de vreme si sunt din ce in ce mai convins ca, la capitolul porubei, voi ramane toata viata la stadiul de a ma bucura de prezenta lor in cotet, pe cotet, in curte, pe deasupra casei etc.
JALNIC!
Trecand peste goana dupa senzational a televiziunii in speta:
http://stirileprotv.ro/stiri/stiinta/terra-se-rupe-in-doua-sub-oceanul-indian-explicatia-specialistilor.html
Bietele pasari, prin insa fiinta lor ne avertizeaza insa noi cautam explicatii in cu totul alte locuri. ;)
Distanta a fost una numai buna pentru un derby,450-460km,iar porumbeii au provenit din multe crescatorii,nu putem spune ce au fost toti porumbeii nepregatiti sau bolnavi sau de proasta calitate.Porumbeii au inele FCPR.
Pentru poz.40 te rog anunta seria intreaga sa vedem.Va multumesc.
Referitor la al 2-lea zbor BRNO(FCPR PH,BZ) maturi,nu pot sa-mi dau seama cine a avut ideea lansarii porumbeilor la ora 16.In istoria columbofiliei nu am auzit de asemenea lansari cu zbor intirziat(ora 16).Una peste alta anul acesta a fost un an catastrofal mai ales pt.cei care au zburat la maraton FCPR,s-au pierdut foarte multi porumbei valorosi.Nu stiu care este motivul dar cert este un singurul lucru ,cei care conduc aceste “asociatii”ar fi bine sa mediteze mai mult asupra planului de zbor(aici ma refer la ora lansari porumbeilor,mai ales la maraton) si sa nu-si bata joc de munca oamenilor.Cee ce s-a intamplat la acest zbor DEBRECEN este o mare catastrofa,ar fi bine sa invatam cate ceva din aceste intimplari si sa nu uitam sa-i tragem de urechise pe mai mari nostri coonducatori,care in ulta vreme au o singura problema:CUM SA FACEM SA NE IMBOGATIM.LA REVEDERE !!!!
M.V imagineazati ca sunt atat de ,,prost” incat am angajat ultimii 10 pui ramasi la Debrecen.
Am 1 in prima zi si unu ieri 27.09.2012.
Crede-ma ca asa joc, tot ce am in cotet la zburatori angajez de la prima la ultima. Raman acasa doar cei bolnavi (sper sa nu am prea multi si nu fac o regula din asta, nu prea ii tin pe cei bolnavi).
Si inca ceva, nu dau sfaturi. Nu sunt in masura.
E doar punctul meu de vedere, fiecare face cum crede de cuviinta.
Erori umane au fost, sunt si vor mai fi. Insa la ce sa intamplat anul asta cu puii in toata tara sigur e ceva cu natura. Prea multe CATASTROFE.
Oricum ffoarte complicat sezonul cu puii, sunt convins ca este ceva in neregula cu magnetismul, explozii solare, etc.
Domnilor din Buzau ridicati serios problema cu rata de zbor, NU va maio fofilati. Cei care zboara fond NU aui nici o sansa de puncte putine pe ruta slavacia cu 2 lanturi muntoase in fata. E CRUDA REALITATE.
La mine se afla porumbelul cu seria RO 2012-0688987 cu clema .MENTIONEZ ca nu mai vrea sa plece.Pentru inapoiere propietarul este rugat sa ma contacteze la nr de tel 0765243860 .Sant din judetul ALBA
Doamne, parca sunteti copii.
Ce e greu asa?
Etapa de fond cu puii pt Arges a fost facuta de catre Achimesti la “cel mai mic pret”, adica 6 lei/ porumbel. In conditiile in care pt 5 etape de fond si maraton s.a luat 10ron/porumbel. Exceptie facand, bineinteles Achimestii cu 13 ron/porumbel.
In concluzie…..atat sa coste o etapa de 550 de kilometrii?? 11000 ron?? 1800 de por*6 ron/por
Nu fac calculul nimanui, sa nu fiu inteles gresit, felicitari Achimestilor. E afacerea voastra si stiti cum se zice: “prost este cina da , nu cine cere!!!
Acum logic? Cat sa se castige la zbor de 200 km? Asa la fond, in special pe Ucraina, ” trebuie sa ocolim, k nu putem intra decat prin punctul x”, ramane cascaval mult.
Asa ca, hai sa ne gandim la variante in care x sau y sa fie doar transportator si nu jegmanitori. In care sa fie platiti la numarul real de kilometrii si nu la cum li se scoala lor.
Romani treziti.va!!!!!!
am fost la desigilare la plopeni ptr concursul Debrecen , acolo
fiind prezent si ” soferul” care a fost cu porumbei si le-a spus celor prezenti ca porumbei au plecat spre Romania , dar dupa 20 minute sau intors tot stolul spre Budapesta adica intro directie total gresita . e dezastru total , majoritatea au cate 1,2 maxim 3 porumbei alti deloc . era si dl Bilan peacolo dar era interesat sa imparta bani la cei cu inel de derbi care nu sau intors nici 10 la data desigilari , ma rog D-l Bilan era fericit ca are locul 1 la cei cu inel de derbi . Ar trebui schimbata ruta pe ucraina sa avem si noi cei din PH si BZ sanse in campionatul national la fond si maraton
Pentru cei care inteleg engleza cred ca gasiti aici explicatia la multe catastrofe: http://en.wikipedia.org/wiki/Geomagnetic_storm
La efectele biologice ale furtunilor electromagnetice(rezultat al eruptiilor solare) sunt dati ca prim exemplu de vietuitoare afectate porumbeii si unele specii oceanice(delfini,balene).
citat: “Possibly the most closely studied of the variable Sun’s biological effects has been the degradation of homing pigeons’ navigational abilities during geomagnetic storms.”
Furtunile astea din ce inteleg eu se pot anticipa. Dupa o eruptie solara la circa 2 zile se declanseaza o astfel de furtuna. Daca monitorizam un site de observatii astronomice teoretic putem afla cu 2 zile iniainte daca o sa fie catastrofa sau nu(datorata eruptiilor solare, ca mai sunt si alte catastrofe)
M-am uitat de curiozitate pe Google Earth,sa vad distanta de la Debrecen la Ramnicu Sarat,si m-a bufnit rasul cand am vazut prin ce trebuie sa treaca porumbeii (munti) ca sa ajunga acasa. De ce nu zburati pe Polonia sau pe Ucraina ?
Sal 49! O idee super sa zburati fond si maraton pe ucraina dar unde zburati viteza si demifond,I-i covine boierasului? Sunt o gramada de nebuni care considera ca sunt mai buni porumbei zburati pe ardeal,de porca intr-o expozitie te intreaba cineva pe unde a zburat prin mumti sau pe campie. Conteaza km! Personal, porumbei nu au nici-o vina dar asa le trebuie pt ca nu-i mai saura Dumnezeu de munte si de interese. Anul trecut frsc a organizat cu pui Debrecen si tot greu a fost.Respect!!!!
E buna informatia lui Mihai @ 50… ar trebui aprofundat si actionat.
PT pozitia 44 ,am vb intr_o dimineata cu colegul meu k sunt la el pripasiti 2 por ,dar nu am dat importanta ,stiu k spunea de seria 844 la inceputul seriei ,o sa vb k el si las un koment ,sa va anunt ,daca va pot fi d ajutor o sa va ajut cu cea mai mare placere ,,eu sunt din cs…….si la noi au fost 2 catastrofe ,la 230km si 350 pe ungaria la 42 grade ,dar sau strans porumbeii ,intradevar la voi a fost o dist de 540 _640 ;;;;;bafta
Fratilor uni impart inele,alti strang bani,asta-i viata.Pt.cei din PH. si BZ. varianta de a zbura pe Ucraina o vad foarte buna.
am obs. ceva ciudat la porumbeii mei, au fost zile cand chiar daca cerul era senin nu vroiau sa se inalte deloc zburau jos chiar foarte jos (ceea ce nu faceau niciodata)mai jos decat un bloc de 4 etaje parca le era frica sa se inalte.Sigur se intampla ceva .
poze cu femela de 2012 pripasita la mine gasiti pe pagina mea http://Razzvanionutzz.sunphoto.ro
in albumul femela de 2012 pripasita
aceasta e traducerea(aproximativa la com 50)
Acest articol este despre tulburările din cadrul magnetosfera Pământului. Pentru alte utilizări ale “furtunii magnetice”, a se vedea furtună magnetică (dezambiguizare).
Artistului reprezentare a particulelor vântului solar interactioneaza cu magnetosfera Pământului. Dimensiuni nu sunt la scară.
O furtuna geomagnetica este o perturbare temporară a magnetosferei Pământului cauzate de o perturbare în mediul interplanetar. O furtuna geomagnetica este o componentă majoră a spațiului meteorologice și oferă intrare pentru multe alte componente de vreme spațiu. O furtuna geomagnetica este cauzata de un val de șoc solară eoliană și / sau nor de câmp magnetic, care interacționează cu câmpul magnetic al Pământului. Creșterea presiunii vântului solar comprimă inițial magnetosfera și câmpul magnetic al vântului solar vor interacționa cu câmpul magnetic al Pământului și să transfere o cantitate mai mare de energie în magnetosfera. Ambele interactiunile determina o creștere în mișcare de plasmă prin magnetosfera (condus de câmpuri electrice sporite în interiorul magnetosferei) și o creștere a curentului electric în magnetosfera si ionosfera. În timpul fazei principale a unei furtuni geomagnetice, curent electric în magnetosfera crea forța magnetică care împinge granița dintre magnetosfera și vântul solar. Perturbarea în mediul interplanetar, care antrenează furtuna geomagnetica se poate datora unei ejecție coronală de masă solară (CME), sau a unui curs de apa de mare viteză (co-rotativ regiunea interacțiune sau CIR) [1] a vântului solar provenind de la o regiune de slab câmpului magnetic pe suprafața Soarelui. Frecvența furtuni geomagnetice crește și scade odată cu ciclul petelor solare. Furtunile CME bazate sunt mai frecvente în timpul maximă a ciclului solar și furtunile motoare CIR sunt mai frecvente în timpul minimului ciclului solar.
Există mai multe fenomene meteorologice spatiale, care tind să fie asociate cu o furtuna geomagnetica sau sunt cauzate de o furtună geomagnetică. Acestea includ: solare energetica de particule (SEP), evenimente, curenti geomagnetically induse (GIC), tulburări ionosferei care provoacă radio și radar scintilație, întreruperi de navigație prin busolă magnetică și afișează aurorale la latitudini mult mai mici decât în mod normal. În 1989, un teren de furtuna geomagnetica tensiune indusă curenți care au perturbat de distribuție a energiei electrice de-a lungul cea mai mare parte a provinciei Quebec [2] și aurorelor cauzate, în măsura în sud, în Texas. [3]
Tot ce inteleg din toata povestea asta numita derby e clar ca numai la noi pot castiga doar cei care organizeaza. Tepe si iar tepe si culmea toata lumea da vina pe fenomene si porumbei. Tot nu v-ati prins ca banii se fac usor pt ca toti acceptam toate magariile!!!???
vorbiti despre Polonia ca despre o cimpie dar relieful acolo este aproximativ ca la noi .daca vreti rezultate zburati de la N la S dar numai cu porumbei de fond maraton . in anul 2008 si noi la suceava pateam la fel ,motivul ??? angajam tot lotul la zbor ,porumbeii de viteza demifond plecau la fond ,pui din luna mai imbarcati la fond,apoi CATASTROFA. pacat de porumbei pierduti vina este si a crescatorilor care nu trebuiau sa accepte etapa fond daca nu au porumbei de fond,
ptr MV : chiar crezi ca din cauza organizatorilor nu ti au venit tie puii? te inseli amarnic….
de 5 ani de cand incercam sa zburam fonduri cu puii …toate sosirile au fost proaste…cauzele trebuie cautate in alta parte….: 1.perioada in care se fac aceste zboruri sf lunii sept…majoritatea puilor mai au 1-2 pene de naparlit…si pe cap..2. diferenta de temperatura dintre zi si noapte.. si ziua foarte scurta de zbor 3… majoritatea crescatorilor stiu ca e un zbor greu si angajeaza puii de care vor sa se debaraseze…si apoi sunt suparati ca n au venit bine.,,. Personal nu am angajat puii anu trecut la acest derby..am preferat sa i zbor pana la 300 km …iar anu acesta am 2 in primii 5 nat la maraton tineret iar cei care rupeau la fondul cu puii …au ramas tot cu performanta de atunci..in concluzie cine vrea intelege ca nu trebuie sa fortam puii…si ei ne vor rasplati anii urmatori..
domnul Ady vreau sa va contrazic , noi am zburat o etapa de fond la pui, am fost campioni nationali la general pui si anul urmator am facut performante cu acestia la fonduri. Nu toti porumbeii se preteaza la zborurile cu puii sa reuseasca performanta sa claseze si la 600km, dar cei care reusesc sunt de exceptie. Daca ne uitam la “profesorii” in columbofilie din Olanda si Belgia vom observa ca acestia angajeaza puii la distante de 600 km sau chiar mai mult.Oare ei gresesc, sau ne rezumam numai la ce ni se intampla personal in voliera?Daca ne uitam la colegii moldoveni, atunci incepem sa credem ca avem in cotete infoiati sau gulerati dupa sezonul cu pui.Daca nu angajati puii la aceste derby nu trebuie sa denigrati sau sa-i luati la misto pe cei care chiar au curajul sa o faca, trebuie sa ne respectam colegii de club pentru ca si datorita acestora ati reusit sa aveti 2 porumbei in primele 5 locuri nationale.
Ptr ady
Dacă să zicem că participai și tu la un concurs cu puii de 5-600 de km și puii tăi erau în ăia peste 5000 din 6000 care nu au venit de le Nikolaev nu te gandeai că poate și organizatorii sunt un pic de vină luînd în considerare că, repet:
– condițiile de transport (pe tot timpul transportului a plouat, porumbeii fiind udați în mașină);
– porumbeii au stat în mașină de joi de dimineață până duminică dimineața, lansarea fiind programată pentru sâmbătă și amânându-se pentru duminică, din cauza ploii. Acest aspect putea fi evitat în totalitate cunoscându-se din timp că va ploua sâmbătă și lansarea nu se poate face. Era prima dată când porumbeii erau hrăniți în mașină și rămâne sub semnul întrebării dacă mulți au învățat să mănânce și să bea apă.
– instabilitatea vremii din momentul lansării, porumbeii fiind obligați să traverseze o zonă de ceață pe traseu spre țară.
-țara asta e plină de braconieri maniaci și unii chiar nemâncați care nu mai eliberează porumbeii niciodată.
Tu spui să nu zburăm puii mai mult de 300 km dar sunt și foarte mulți, spre exemplu Mistique, care vor spune că numai cei veniți de la un astfel de zbor sunt porumbei buni. Personal cred că adevărul este undeva la mijoc și exemple sunt și de o parte și de alta.
Dar dacă tu zici, la experiența ta, că mă înșel amarnic așa o fi.
Berezanka a fost o etapa reusita? Ca pentru unii a fost un esec total inca de la imbarcare.
Eu unu nu ma bucur pt pierderile altora,deoarece stiu cum e! Banii investiti,timpul alocat porumbeilor? Si cand pierzi intreg lotul?cu ce ramai?nici cu sperante! Pacat:-(
D-le Sorescu si ceilalti colegi,in primul rind cred ca va meritati soarta atata timp cit pe toate saiturile de profil cit si vremea in ziua imbarcari va arata exact realitatea(ploaie,zapada temperaturi foarte scazute),dar nici unul nu ati fost cu capul pe umeri sa puneti piciorul in prag.
Cunosc personal coleg care cu trei patru zile inainte va avertiza de ceea ce o sa se intimple,si mare dreptate a avut.
Pierdere au fost si la etapa din tara (aceias zi) aproximativ 240km cu sosiri grele iar la urmatoarea etapa in conditii foarte bune a fost un concurs foarte reusit care probabil nu tine mai mult de doua minute.Asa ca!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Bine ar fi sa lasam orgoliile si sa alegem calea corecta.
Numai cine nu vrea nici nu poate.
Mai nou e prapad,a inceput sa dea uliu rau de tot:-( am avut azi 7 atacuri esuate ,am lucrat la voliera,si porumbeii au stat mai mult la zbor,iar acum pe seara pe la 18,cand credeam ca am scapat cu bine la atacuri am avut cea mai urata experienta, cu stolul inaltat la peste 200m inaltime,abia ii mai zaream, a venit un drac de uliu si mi-a luat un pui iesit de vreo 2 saptamani la zbor,am asistat neputincios la intreagul atac,pe degeaba am fluierat,ca tot mi l-a luat si a plecat cu tot cu el peste padure:-(:-( si regret ca n-am putut sa fac nimic ca sa-l salvez:-(
bravoooooooooooooooooooooo! ma bucur ca s-au pierdut atatia pui.sa va invatati dracului minte ODATA,ca puii nu se angajeaza la mai mult de 150km.faceti asa ,si veti vedea la anul rezultate.dar chitrosii.dece sa le mai dea o mana de mancare n plus la iarna?multi viitori campioni se pierd din cauaza idiotilor de crescatori.
ptr MH :…merci …daca sunteti din mehedinti probabil….faceti fond in tara la dunavat…nu se compara cu ukraina…unde puii fara experienta tre sa coboare..dar majoritatea se opresc pe la vs ,nt.. sau trec muntii in ardeal
Romy ai vreo norma?taci drek si nu mai fii asa fericit.si gutanii zboara mai mult de 150 de km
sal la noi in moldova sunt pierderi nesemnificative la pui azi am avut siret 260 km cu vant in nas si ii am pe toti acasa… si tot azi am avut lansarea la super derbyul krasnik 650 kmm dar din pacate se anunta vremea pe ucraina cu ploaie si vant in nas sa vedem deseara rezultatul
sunt din bz,nu am vrut sa particip la aceasta etapa din m-ai multe motive.intrebati la dl.BILAN la dl COSMIN cine a hotarit etapa ,SI INCA CEVA .niciodata dar niciodata prahova nu va zbura cu bz pe polonia sau ucraina.de la PH LA BZ SUNT 100KM SI 15MIN AVANS la bz asta pe ardeal. asa ca judecati si DV-STRA .MULTUMESC
astazi am gasit in pod borumbelul cu seria 2053538 2012 daca stie cineva de proprietar ma gaseste la 0740135471
Porumbeii pot fi derutati din cauza numeroaselor fluctuatii ale polilor magnetici!
2053538 -12 este a lui Istodor Mihai, cl. Phoenix din Severin, MH.
Sincer
Parerea mea este ca sunt interese mari de a se pastra aceasta ruta pe munte.
Se vede clar ca sunt pierderi foarte mari pe munte si cei ce conduc tot nu vor sa trecem pe Ukraina,OARE DE CE !!!
ROMY …… esti praf frate…ai mai multi de 13 ani? … ai dreptate ce spui cu distantele ff mari dar in rest aberatii….
cum de ce ionut ? e simplu… ati avea si voi sanse la cupe nationale si nu le convine
lasa frate nu va mai certaty ca faptu e consumat
or sa se intoarca ei
se mai intorc ei din atatia pana se refac…oricum cei care s-au intors de acolo sunt adevarati campioni…vedeti ca nu orice musca face miere…bafta la sosiri.
bravo romy dale peste nas
Referitor la Nikolaev , este un crescator din Bucuresti care a angajat vreo 100 de pui si a clasat peste 60 si cu siguranta are acasa vreo 80.
catastrofal zborul, catastrofal lansatorul, de cate ori a lansat numai catastrofe a semanat
0437071,12,Ro si 0959801,12,Ro. al cui sint , stau la mine de pe data de 20-21 august…, nu pleaca tottimpul liberi… , cind au zburat/lansarea/ si de unde…? astept raspuns.
pt pozitia 84 esti paralel prietene pt sportul asta se vede ca te ocupi cu prinzaturi mai treb sa intrebi ce linie are ,daca are rezultate parintii puiilor si bineinteles direct matca apoi….bafta all
Este al 2-lea an in care zbor porumbeii si cred ca zborurile la fond cu puii reprezinta un adevarat “MACEL”. Mentionez ca puii au primit mancare versele laga start+, apoi versele laga junior + iar in perioada concursurilor versele laga champion + combinat cu versele laga energy +
Antrenamente in jurul crescatoriei zilnic + o data pe saptamana un antrenament la 30- 40 km.
Am plecat cu un lot de 26 pui; dupa 6 etape nici o pierdere, iar la ultimele 2 etape la 300 si 400 km ruta moldova 14 pui lipsa.
Pana la urma s au adunat porumbeii pana la aceasta ora?Nu vad pe nimei sa zica ca le au ajuns puisori acasa!!
Daniel…3-400 km ti se pare fond?
Nimic la nimeni!!!!!!!!!
La derbiul Tarna Mare cum ati avut sosiri ? Proaste sau doar la mine a fost asa?
ROMY cred ca u nu ai de ce sa zbori por mai bn lasate de sportul asta ca esti prafff. eu zbor por de anul trecut 2011 la pui nu stiam ce por sunt ce rasa pana unde pot sa-i angajez eu in trimeteam la drum din 16 por pana la final am ramas cu 3 buc 2 fem si un mascul anul acesta am mai cumparat por ca sa pot face si eu un lot de pui cu care sa pot jucaam inceput cu 21 de pui 2012 si mai este decat o singura etapa un medias eu zbor por la fcpr ploiesti si la final de concurs cu pui mai am 12 si nu rezultate foarte bune satisfacatoare si apropo de debrecen por care nu mia facut decat cate o clasare la toate concursurile iam bagat la debrecen adica 4 porumbei mai bunicei pe aripa si cu sanatatea tun in ziua concursului eu eram sigur ca por nu o sa mai vina acasa niciodatasi eu stateam si asteptam por la un prieten de al meu care bagase si eu la debrecen si in final la ora 15;35 zica ma duc si eu acas poate ca o fi venit ceva dar asta razand poate ca nu ma credeti dar cand ajung in compartiment la zburatori o femela cuca era acasaiau clema si o bag in ceas si uite intrun final de la debrecen am locul 4 si 81 petoata lansreasi nici acum nu pot sami dau seama ce poate sa fie por care ai amce rasa? deci am ingajat 4 si mi-au venit 2
Am scris si la pozitia 41.
“Am imbarcat si eu 1 por. la derby si acasa nu a mai ajuns.”
A ajuns pana la urma pe 02.10.2012 adica la 10 zila de la lansare fara bilet cu clema pe picior (ceas mecanic – sunt incepator). Sunt tare fericit ! AM 100 %
ce va plangeti oameni buni fiecare trebuie sa-si cunoasca porumbeii si limitele lor…….. la moldova se zboara maratonu anu acesta si fondul de vreo 3-4 ani si voi va plangeti………. CUMPARATI-VA PORUMBEII !!!!!!
Emi, cu tot respectul….esti cel putin idiot.
10 porumbeii cu cate 4 clasari am angajat la acest concurs.
unu singur mi-a sosit in prima zi, atat.
e posibil?
mey fratilor asa ceva nu se poate….sa se piarda atat timp,ataty bani si mai ales ataty porumbei….aici e vina noastra k angajam pui la etape GRELE….
ASTA E….DIN GRESELI INVATAM!!!
Vrk
http://www.realitatea.net/pamantul-va-fi-lovit-cu-forta-a-100-de-milioane-de-bombe-cu-hidrogen_1022681.html
Catalin Ph poz 95 …pei u nu ai angajat pui..:|? sau ai tai se nasc cu clasari..?
Cand crescatori vechi si cu renume va vorbea ca trebuie sa se aclimatizeze 2-3generatii ii luati in ras. Si nu numai mai trebuiesc combinati si cu ai nostri care de generatii au indurat tot felul de catastrofe. Multi sunt imbatati de hartii altii de campionii judeteni, licitatii de 2 lei a unor crescatori care fug de concurenta, multi care nu ati auzit de familii de porumbeii si iar multi altii care sunt imbatati de cupele unora mai mari decat un bivol. Fratilor trezitiva si invati.
Sambata dimineata (06-10-2012),dupa fix 2 saptamani mi-a sosit o femela pierduta la Debrecen.Putin slabita,cu cip-ul in inel si foarte speriata.
Vineri 05.10.2012 am sosit al treilea porumbel de la Debrecen cu cip-ul pe picior.
paca de porumbeii pierduti.
Multi porumbei pierduti,multi care se ocupa cu prinsul toti sunteti asa chiar daca nu recunoasteti. Regula nr 1 Lasati porumbei sa zboare! Nu exsta crescator care nu opreste ce ii place. Toti sunteti vinovati. Asa ca se mai intampla. Locul 1 e numai 1
Cunosc mari crescatori care au porumbei de prins. Asta nu se va schimba niciodata.