Noutati: Corneliu a publicat un nou interviu cu Gheorghe Preda, revelatia anului 2012 la Maraton. Savurati!
Topicul mai vechi:
*** Noutati 19 August ***
Puteti viziona inca 2 materiale realizate de Corneliu in crescatoria Dlui. Preda.
Prezentarea compartimentului de matca:
Porumbelul de baza:
Pe scurt: 13 porumbei, 14 norme maraton, 13 norme maraton extrem, 12 asi maraton dintre care 10 yearlingi, 2 palmares maraton.
Lot mic, cotet mic, rezultate… magistrale.
Un interviu inspirational.
Jos palaria!
Multumesc Domnului Claudiu pentru interviu si Domnului Gheorghe Preda pentru deschidere!
Andrei Dejan @ porumbei.ro
Fisa-3-seminational-Harkov
396008-2011M-as-maraton-2012
396015-2011-F-as-maraton-2012
396024-2011M-as-maraton-2012
392900-2011M-Tardiv-as-maraton-2012
396003-2011-F-as-maraton-2012
396025-2011-F-as-maraton-2012
399781-2009M-as-maraton-2012+palmares-maraton
414808-2009M-Odesaru-as-maraton-2012+palmares-maraton
427409-2011-F-as-maraton-2012
498808-2010-M-Wresling-norma-maraton-2012
625512-2011-F-as-maraton-2012
627407-2011M-Impuscatu-as-maraton-2012
627412-2011M-as-maraton-2012
Deci da. Uitati-va la interviul asta de 10 ori. Apoi mai uitati-va de 10 ori. Apoi apucati-va de… PORUMBEI. :))
Felicitari d-lui Preda Gheorghe!!!!
ce mai….ce ai mai putea sa zici…ramai masca ! e tare de tot. Porumbei foarte buni,dar conteaza mult si crescatorul ! Felicitari!
lot mic , rezultate multe. felicitari!
Cu pasiune si tenacitate reusesti. Sincere felicitari!
De invidiat!!
Maxime felicitari
Felicitari super porumbei si super crescator
Mult succes si pe viitor
F. tare …vreau si eu asa ceva.Felicitari..
tot respectul….
da fara cuvinte! In fata acestui crescator ar trebui multi sarlatani batrini cu bani care se dau mari campioni sa ii pupe mina! Asa ar trebui site-urile columbofile din Romania sa promoveze si sa ridice in fata asemenea crescatori nu ce se promoveaza! Crescatorie simpla, aerisita ,neaglomerata si in primul rind sange bun! Sa nu uitam cele 3 cuvinte de baza : RASA,CASA, MASA si nu vom fi niciodata inselati de aceste frumoase fapturi!
Aici se vede mana meseriasului care cu investitii deloc foarte mari comparativ cu ce vedem de multe ori pe la altii reuseste niste rezultate cu adevarat de exceptie. Este practic o crescatorie de campioni cum rar se poate vedea cam peste tot in tara si nu numai. Se dovedeste inca o data daca mai era nevoie ca si cu un numeric mic se pot obtine rezultate mari. Felicitari crescatorului.
felicitari,un adevarata maratonist
nu vindeti pui din acele pasari minunate?
un nr de telefon,va rog frumos,daca se poate
Crescatorie modesta, dar cu rezultate care ma lasa fara cuvinte. Felicitari si sper din tot sufletul ca porumbeii de reproductie sa nu fi fost importati din Belgia sau din alte parti.
Felicitarile mele , ce pot spune rezultatele vb de la sine .salutari din Anglia
FRUMOS SPORT SI MERITE PE MASURA CRESCATORULUI!!!
Felicitari!!!
Te consider cel mai bun columbofil din Romania,iti multumim mult ca ai adus zona Olteniei pe locurile fruntase pe plan columbofil!!
felicitari
acest interviu ma ambitioneaza si mai tare.la un moment dat,dupa vizite la diferiti columbofili mai instariti,am ramas dezamagit de cusca mea si credeam ca pana nu fac o cusca mai eleganta nu voi realiza nimic.
sanatate si la mai mare
Fara cuvinte un adevarat maestru……Felicitari tot respectul…
un adevarat model de urmat pentru toti columbofili din romania. crescatorie simpla,modesta,aerisita corespunzator, sange adevarat. un singur lucru nu a spus in interviu,din ce lini are porumbei. in reportaj apare si dovada ca un porumbel de fond si maraton poate sa claseze de la viteza pana la maraton fara probleme si in directii de zbor opuse,pe cand invers foarte rar. daca acest columbofil era din belgia sau olanda, dupa asemenea rezultate era cunoscut la nivel mondial si avea liste de asteptare pentru porumbei pe 2-3 ani. de remarcat si faptul ca la inceput de fiecare seszon nu incepe cu mai mult de 24 de porumbei,iar pui pentru el opreste maxim 20 motivand ca acest lucru se intampla din lipsa de spatiu, cand alti crescatori din tara pornesc cu loturi de 80 pana la 100-120 de porumbei. are un procentaj de clasare de peste 80% la nr de porumbei angajati,ceea ce este senzational,si numarul de porumbei pierduti este unul foarte mic
Bravo! Crescatorul e tare!
Felicitari
FELICITARI, FELICITARI, nu cred ca gresesc, ca d-l Preda e crescatorul anului 2012 la categoria maraton, 12 ASI, si atentie cu etape de 1150km, asta da maraton, nu 800km, cum le place la uni. Dragi tineri, spre crescatorii de acest gen va indreptati privirea, nu spre ferme cu sute de pasari. Porumbeii, sunt frati, verisori, familie asta trebue cautat. D-le Preda, imi scot palaria in fata dumneavoastra. Ionut Lucaci.
Buna seara . Domnul Preda Gheorghe nu a specificat nimic de nici o linie de porumbei in interviu pt ca porumbeii dumnealui se trag din porumbeii din Romania anilor 90 . Pentru cei ce vor sa ia legatura cu domnul Preda gasesc pe siteul dumnealui la acesta adresa la rubrica contact nr de telefon :http://www.predageorge.blogspot.ro/
Tare de tot omu!!!!bravo…
FELICITARI!M-AI DETERMINAT CA DE AZI SA-MI SCHIMB STRATEGIA IN CARE AM PICAT IN ULTIMII ANI.CU O CRESCATORIE MODESTA SI UN NUMAR MIC DE PORUMBEI SA AI 12 ASI MARATON DINTRE CARE 10 YARLINGS SI TOTI CU DOUA ETAPE DE PESTE O MIE ….,FARA DUBII SE POATE SPUNE CA ESTI NUMBER ONE IN LUMEA COLUMBOFILA PE ANUL 2012 ,NU NUMAI IN ROMANIA,BRAVO!
LEGENDA VIE…………….SI IARASI LEGENDA VIE……..
ASA CEVA NU S-A MAI INTALNIT IN TARA ROMANEASCA……………………. MAI ALES INTRUN AN ASA DE CAPRICIOS……………….
NICI ACUM N-MI GASESC CUVINTE NECESARE PT LAUDA…………
ACEST OM TREBUIE AJUTAT SI PROMOVAT…………..
LA ECEST MINUNAT OM FAPTELE SPUN TOTUL………………. NU MAI E NEVOIE SA SPUNA NICI 2 CUVINTE , ….. FIINDCA PE NOI NE DEPASESTE SITUATIA………….
BRAVO SI FELICITARI INCA DE 11111111111100000000000000000 OOOORRRRRIIII
SUCCES PE MAI DEPARTE
Bravo!!!
………………fara cuvinte!!
FELICITARI!
Incredibil ! dar adevarat ! cum sa-ti soseasca toti cei 15 porumbei angajati la maraton in trei minute ? fisa aceea de sosiri ar trebui inramata , sfintita si ipartita tuturor maratonistilor sa se inchine la ea ! eu , unul , ma plec cu adanc respect !
Imi cer scuze pentru confuzie ! era lista de imbarcare ! oricum am vazut sosirile pe clasamente si sunt nebunie curata ! toata admiratia !
Felicitari… asta da performanta!!!
cred ca porumbeii domnului preda o sa fie prima linie de porumbei care se preteaza foarte bine la etapele de maraton si maraton extrem si “atentie” aici ma refer la maratoane pe vreme cu tempetaturi caniculare extreme adica 39 spre 41 de grade la umbra,in zbor unde ei resimt cel mai mult temperatura cand vin de la o etapa de maraton fiind peste 45 de grade. sa ai asemenea rezultate la maraton pe asemenea temperaturi,care conform spuselor specialistilor au fost cele mai ridicate din ultimi 50-60 de ani,este ceva senzational,de te lasa fara cuvinte…………poti doar sa scoti palaria in fata unui asemenea crescator si sa-i spui ca e numarul 1. este tipu de crescator la care intai vorbesc rezultate si apoi columbofilu,asa ar trebui sa faca toti,sa vedem dupa terminare uni sezon cati columbofili ar mai vorbi pe baza rezultatelor reale si corect obtinute….cred ca ar fii foarte putini. cu crescatori ca domul preda ar trebui promovat sportul columbofil romanesc pe plan international, si am avea numai de castigat……
chiar sunt curios ce lini de porumbei are si de la ce crescatori are,daca ar putea sa ne spuna dansu sau cineva care il cunoaste bine. ma gandesc ca nu a avut mii de euro sa ia porumbei direct din belgia si olanda,cum au facut alti care nu au nici jumate din rezultatele lui
INTRADEVAR, DL. PREDA MERITA TOT RESPECTUL! ESTE UN MODEL DE URMAT PT MULLTI DINTRE NOI!
FELICITARI SI SUCCES IN CONTINUARE!
Si ar fi interesant de aflat de unde isi au originea aceste pasari minunate!
felicitari si multa bafta
sunt pasionat d porumbei cresc d mik,dar e greu s ajungi la performante asa mari….multa sanatate bafta in contiunuare
Felicitari, si esti oltean si astia sunt cei mai tari, felicitari si lui Lucaci pentru aprecieri si onestitate, sa aveti in continuare rezultate cel putin la fel
BRAVO GEORGICA!!!NU E NEVOIE DE CUVINTE FAPTELE VORBESC
Si cand te gandesti ca unii ziceau ca tardivii is buni numai la reproductie! Uitati mai sus oameni buni,tardiv calasat la maraton! MARATON ! MAXIM AM ZIS! Asa oameni mai rar! Columbofil adevarat…fara cuvinte!!! Astia da porumbei campi0ni! Jos palaria
Nu-l cunosc pe d-ul Preda dar din interviu si din urmarirea clasamentelor si centralizarilor din anul asta si anii precedentii deduc urmatoarele aspecte care au dus la succesul urias in columbofilia olteniei :
– si-a ales inca de la inceput in urma cu 10-15 anii categoriile fond si maraton , formandu-si porumbeii in acest sens.
– a introdus foarte putini porumbei straini in crescatorie si aceia banuiesc ca i-a achizitionat pe bani grei si le-a urmarit parcursul lor si a crescatorului
– a aplicat o selectie riguroasa nebagand porumbeii la matca dupa cateva rezultate bune , zburandu-i ani la rand
– a avut mereu un efectiv mic fapt ce i-a permis sa se ocupe foarte bine de ei si sa le asigure toate conditiile ( hrana si medicamente de buna calitate , si nu a tinut porumbeii inghesuiti.
-cred ca a adoptat un plan de zbor asemanator columbofililor moldoveni , sarind etape de antrenament si etape oficiale in tara , asociatia olt avand mereu 8-10 etape inainte de prima etapa de fond. Acest lucru cred ca afacut ca porumbeii sa fie mai odihniti pentru ceea ce il intereseaza pe d-ul preda , maratonul.
Sunt columbofili careisi doresc sa claseze toate categoriile dar dupa 10 etape , porumbeii ajung uzati la prima etapa de maraton nemaivorbind de celelalte 2 etape de maraton. Ultima etapa de maraton e cea mai grea cu canicula , oboseala acumulata si inevitabila aruncare a penelor. Uitativa ce greu le-a venit porumbei celorlalti columbofili la Harkov.
nimic de zis felicitari cumparati porumbei de la dl preda si dupa veti observa vin la fel ? de ce nu mai e nimeni in zona olteniei cu o pasare doua care sa`i vina ? nu a vandut in oltenia
sau in alta parte nimic?..hmmm….ceva dubios nu credeti ?
Jos palaria, in acelasi timp fara cuvinte
BRAVO
Columbofil modest nu ca si alti crescatori dupa un maraton le dau nume pompoase sa dea bine in acte si dupa inca in maraton se uita la acte si la nume pentru ca atat a mai ramas.
INCA O DATA FELICITARI
Felicitari!!Putini dar foarte buni..Frumoase pasari
Pentru cei mai tineri columbofili acesta este cel mai bun model de urmat. Sincere felicitari!
domnul preda poate fii considerat un fel de Eric Limbourg al Romaniei,la prima etapa de maraton Nikopol a avut 5 porumbei in primi 10 sositi,asa a avut si Eric la zborul de Bordeaux, tot 5 porumbei in primi 10 veniti.
in reportaj ne spune ca etapele de fond si mai ales cele de maraton le joaca la vaduvie,si din cate se pare viteza si demifondul joaca la natural. tinand cont ca voliera dansului are doar 3 compartimente nu foarte mari(unul zburatori,altul pui si altul matca) sunt curios cum poate sa practice vaduvia,iar daca ne uitam pe clasamente la etapele de maraton,ambii parteneri participa la etapa respectiva,nu doar unul si altul sta acasa,ma gandesc cum poate sa-i motiveze asa de bine
Felicitari! Mare crescator, porumbei fara pedigree dar care provin din pasari cu mii de kilometrii zburati pe an… Multa munca si sacrificiu se afla in spatele acestor rezultate!!! Pe linga acest baiat noi restu” nu avem rezultate, ci doar tentative!!! Succes in anul urmator.
abravo Georgele ai demonstrat inca odata k esti de neegalat.mult succes in continuare,salutare. Rosu Adrian din Bals.
Felicitari!!!!!
M-am sințit deosebit de onorat de curând să pot discuta față în față cu acest specialist al concursurilor de maraton!
În evidentă contradicție a conceptului conform căruia un columbofil de succes trebuie să fie și potent financiar (idee pe care încearcă să ne-o inducă în minți samsarii de produse și porumbei), dl. Preda e un om simplu, care nu a investit bani mulți în columbofilie.
În schimb, Georgel, cum îi spun prietenii, s-a dăruit complet acestui sport, a avut răbdare și multă încredere în porumbeii proprii, a studiat foarte mult și a muncit enorm. Și cu puțin ajutor din partea celor care-i sunt aproape, a ieșit … ce a ieșit! E greu să găsești cuvinte suficiente și îndeajuns de potrivite pentru a-ți exprima respectul pentru un asemenea om!
Azi am discutat telefonic cu dumnealui și anunț pe această cale că interviul pe care i l-am luat când l-am vizitat, puțin diferit de acesta(nu neapărat mai reușit) va apărea pe pigeonsplanet.ro, un nou website pe care l-am lansat de curând.
Merită din plin respect d-nii Claudiu și Andrei (admin-ul), prin intermediul cărora acest interviu a ajuns pe internet.
felicitari! intr-adevar, cel mai bun! Dar din…Oltenia…FCPR…
parerea mea ( am 22 ani ) ii ca acest domn merita promovat pe PIPA !!!
“porumbei.ro:
Deci da. Uitati-va la interviul asta de 10 ori. Apoi mai uitati-va de 10 ori. Apoi apucati-va de… PORUMBEI. :))”
Eu zic sa mai vizionati odata (pentru cei care-si pun prea multe intrebari); “Nu incerca sa alergi inainte sa poti sa mergi” – Dusarduyn.
In interviu puncteaza cam tot:
– Pasari verificate – zburate in mai multe puncte cardinale.
– Crescatorie uscata, luminata, fara curenti de aer, pasari putine.
– Hrana echilibrata(mancare la sac)
– Tratamente doar strictul necesar.
Nu stiu daca tocmai asta e ordinea din interviu, pentru cei care cunosc toate lucrurile astea si le aplica este diferenta dintre Crescatorii de porumbei si Columbofili.
Felicitari! Un adevarat crescator!
Ma bucur f. mult cand vad un columbofil , care nu a investit zeci de mii de euro in columbofilie, si le da peste nas bogatasilor!
Recomand acest interviu domnului Tunduc, ca si raspuns la interviul dat de dansu in iarna, in care sustine ca columbofilia este sportul oamenilor instariti!
Asi fi si eu curios ce origini au acesti super maratonisti?
Respect!
Felicitari domnule preda! De comentat nu am ce, rezultatele spune tot. Sunt mandru de rezultatele tale pentru ca rar poate face cineva ce ai facut tu anu acesta. Bafta incontinoare
dl esti un fenomen daca erai din Belgia , Olanda sau Germania aveai coada la poarta 3 ani deacuma inainte incodata esti fenomenal nam cuvinte
Felicitari acestui crescator!!! O performanta uluitoare.
Zoli, eu am spus ca acest sport este scump. Lucru la care nu ma poti contrazice.
Dl Preda din articolul trimis mie de dl Ghica Paul,nu este casatorit, deci ii este pe undeva mai usor.
Daca calculam taxele pentru concursuri, matur si pui, mancare, antibiotice si suplimnte, antrenamente cu masina proprie sau inchiriata, timpul pierdut la imbarcari, costul deplasrilor la imbarcari, etc etc nu cred ca exista columbofil care sa iasa sub 3500 – 4000 lei per an. Asta la un salar de 800 lei ar insemna 5 luni de munca doar pt porumbei. Daca ai si copii aiasa de intretinut, cheltuielile unei case, iata de zi cu zi, ….
La noi in asociatie majoritatea columbofililor sunt ori tineri ne-casatoriti, ori oameni cu venituri de peste 1500 – 2000 lei pe luna. (cu mici exceptii) .
Asadar vorbim totusi de ceva costisitor.
Nu cunosc situatia dlui Preda si nu inseamna ca daca nu are un cotex de lux nu poate sa iasa campion. Porumbeii nu stiu in ce cotex stau.
In acelasi timp nu inseamna ca daca esti bogat vei avea si rezultate.
Cu atat performnata este mai notabila cu cat este obtinuta din conditii mai modeste (insa eu nu cunosc detaliiile din zona). Totusi privind tabloul campionilor nationali ai Romaniei veti constata ca majoritatea zdrobitoare sunt oameni cu venituri peste medie.
DlPreda poate fi modelul care ne spune ca se poate si altfel. Bravo lui pentru munca depusa.
Felicitari pt rezultate.Chiar esti un fenomen pe tara.Din cate cunosc,ai fost ingrijitoru lui Barbulescu,pe care lai facut campion,urmand Buciu Ion,pe care de asemenea lai facut campion.Ai plecat de la acestia, nu sa mai auzit mai nimic de ei.Te-ai apucat de pasarile tale si iai facut campioni.Sunt curios ce-o sa faca cei de la Pitesti cu por de la tine….Bafta multa
prea buni porumbei……
se pride asemenea porumbei pe aici,,,,doar ce ramane in urma zborurilor
SINCER FELICITARI.NU AM CUVINTE……DRAGASANI
FELICITARI SI MULTA SANATATE……BRAVO
FELICITARI! porumbeilor si dvs.
super ,,,chear daca ai cumpara de la acest om pasari direct din matca lui daca nu ai mina degeaba ,,,uitativa cit de calmi sunt pasarile lui cind intra la ele ,,,ce relaxati sunt porumbeii ,,,indiferent din ce linii sunt acesti porumbei stapinul lor e mai bun decit ei ……niste performante cum nu am mai exista in ultimii ani nicaieri in europa la asa distante mari ,,,,daca stam 1 min sa ne gindim la ce a putut scoate acest om din pasarile lui …….ne ia durerile de cap
sincere felicitari si imi doresc sa aiba aceiasi performanta si anul viitor fiindca asta e cel mai important
sanatate
nu de mult an vb cu cineva despre cit costa pui de la el …..acest om cere 500lei din asi lui si 200euro direct din matca
de ceva timp am trimis un mail la dl chris hebberecht si l am intrebat cit costa un pui ,,mi a raspuns asa ,,,,incepe de la 300euro pina la 3000euro depinde din ce pasare vrei punct.
sincer ……………prefer sa cumpar de la preda decit de la chris si nustiu daca vriodata in viata chris a avut asemea performanta
desii are peste 200 pasari
aici e de mers la dl preda. am scris aceste rinduri fiindca acest crescator merita promovat ,,,,si nu e singurul mai sunt si altii de exemplu spoiala florin de 2 ori locul 1 gdansk cu acelasi porumbel ……de ce nu e pe prima pagina ,,,,,mai e in europa asa ceva ,,,nuuuuuu,,,,,ar trebui promovati acesti oameni
felicitari din nou
Un pachet de tigari=12leix365 zile=4380lei.
“Asta la un salar de 800 lei ar insemna 5 luni de munca doar pt”…tigari.SPORTUL COLUMBOFIL, pentru cei ce nu cistiga bani din el ,poate fi considerat un viciu ce trebuie practicat intr-un mod ponderat , fiecare find influentat de capacitatile sale mentale , materiale actuale mostenite si dobindite.
Pana nu demult credeam ca nu exista oameni care au ,,har/ochi” pentru porumbei.
Acum sunt convins ca exista oameni care ,,simt” porumbeii.
Dl Preda este un fenomen. Felicitari si multa sanatate!
respect !
Da este o mare problema cu partea materiala in ziua de astazi mai ales si in ingrijirea porumbeilor pe care daca-i privim din plan material sunt o povara. Dupa cum am citit mai sus Conducerea F.C.P.R stie acest amanunt si cred ca-r fi un gest frumos cu mare impact ca anual sa desemneze columbofili cu rezultate uimitoare si care nu au o situatie financiara buna sa i ajute cu o mica sponsorizare care sa nu fie in bani ci in hrana pt porumbei , materiale constructii voliere, scutire taxa inscriere, etc.. In asa fel va arata si Federatia ca este direct interesata de soarta valorosilor columbofili care din motive financiare ar putea sa dispara sau sa se mute la alte grupari. Nu putem sa stam la infinit si sa radem toamna unii de raul altora, bogati de saraci, columbofili cu rezultate de cei fara rezultate si tot asa daca vrem sa ridicam stacheta gradului de civilizatie si sa ducem columbofilia Romana cat mai repede pe podium. Interviuri lunare luate columbofililor valorosi din toate colturile tarii pe teme diferite care prin impactul lor vor putea deschide un program de educatie al tuturor columbofililor mult mai rapid si mult mai la obiect fiind relatate lucruri si tehnici probate recent care functioneaza in cresterea si zborul porumbeilor pe tot teritoriul tari noastre. Nu cred ca aceste lucruri minunate nu sunt promovate la noi din rea vointa dar cred ca lipsa personalului si timpul liber limitat al multora dintre noi face ca aceste lucruri sa ramana nespuse. Sper ca pe viitor cineva bine intentionat pe plan columbofil sa poata faca lucruri mult mai bune decat cele din prezent. Sa nu fiu 100 % offtopic mai spun inca odata ca porumbeii domnului Preda Gheorghe sunt porumbei care zburau in Romania in anii 90, nu va poate spune mai mult despre liniile din care se trag porumbeii si nici nu a incercat sa cultive o linie anume niciodata dar a incercat sa si creeze el o familie de porumbei. Mult succes tuturor si sper ca acest interviu si-a atins scopul Si a reusit sa faca f multi columbofili sa si mobilizeze mult mai mult fortele si puterile si sa-si dea seama ca rasa fara casa si fara masa nu se poate. Ca un porumbel bun are nevoie de un culcus primitor si de o hranire si ingrijire ca orice sportiv. Mult succes.
de acord cu pozitia 43….
Foarte bine spus, Claudiu. In plus, ar trebui sa ne promovam valorile si pe afara dar intr-un cadru organizat nu doar cate o licitatie sau mic articol pe pipa din cand in cand. Daca timpul imi va permite, as dori sa traduc acest interviu in engleza sa vada lumea ca stim si noi “la porumbei”.
Am sa mai las interviul cap de pagina pe site cateva zile pentru ca e prea util si inspirational si in plus stiu ca v-ati (m-am) saturat de articole gen “porumbeii mei au muci, ce sa fac?”
In rest ce sa mai spun… sa am in cotet un “palmares maraton” cred ca mi-as scoate palaria de cate ori as ajunge pe la boxa lui.
bravo porumbei.ro ,acest interviu chiar merita sa stea foarte multe zile cap de pagina pe site,chiar avem foarte multe de invatat din acest reportaj. din cate spune domnul claudiu despre originile porumbeilor domnului preda inca mai exista linii de porumbei voiajori romanesti care se pare ca dau neste rezultate fenomenale,asta inseamna sa ai multa rabdare cu ei,nu sa te astepti la rezultate peste noapte si pe urma 2-3 ani sa nu se mai auda de tine,sa le acorzi ingrijire corespunzatoare,o voliera in care sa se simta bine si unde sa se intoarca cu drag de la concursuri,si aici e dovada ca nu ai nevoie de voliera facuta cu mii de euro ca ai rezultate. chiar e buna ideea cu traducerea interviului in engleza si pus pe un site de afara,merita acest crescator. parca avem si noi in tara un reprezentant oficial al site-ului pipa.be,ma gandeam ca putea sa-i i-a un interviu si sa-l puna pe site-ul pipa (parca e prieten cu propietarul site-ului),sau daca domnul preda nu are porumbei cu nu stiu ce origini de la crescatori celebri din afara,rezultatele pe care le-a obtinut anu asta nu au nici o valoare,nu vreau sa fiu rau cu nimeni,dar cred ca acest crescator merita acest efort si era un plus de imagine pentru sportul columbofil romanesc ,foarte rar se vad asemenea rezultate in romania si mai ales cu porumbei care in mare parte au origini de pe meleagurile noastre,deci concluzia este ca avem si noi porumbei la fel de buni sau chiar mai buni decat cei din belgia si olanda,doar ca cei de afara sunt la capitolul promovare a acestui sport muult peste noi…..
ce rezultate are omul asta e ceva care toata lumea viseaza felicitari.asta e maratonist adevarat nu burca si habaci care au cate treisute de pasari si fac doua rezultate .sant curios daca habaci a vazut aceste rezultate.
salutari la toata lumea
2 intrebari am:1 -in ce zona a tari locuieste
si intrebarea nr 2-ce fel de relief are ruta pe care zboara
Mai intai vreau sa-l felicit pe dl.Preda pentru rezultatele f.bune obtinute anul acesta. Felicitari!
In al doilea rand incep a va spune ca aceasta este parerea mea persoanala si nu as dori sa sariti cu totii la gatul meu. Vorbind despre sport in general, si sa ramanem la curse una e sa fii campion sau sa castigi o cursa in Formula 2 si alta e sa iesi campion mondial ori sa castigi o cursa in Formula 1. deja o sa deveniti irascibili citind ceea ce scriu acum si o sa strigati ca toata lumea concureaza in FCPR si toti au aceleasi categorii de indeplinit. De mai mult timp colaborez cu multi crescatori din tara si ma intrebau cum as proceda daca m-as apuca de porumbei de la zero. Le-am spus ca as cauza in zona mea, ATENTIE, in zona mea crescatori care au rezultate constat bune in ultimii 4-5 ani sau chiar mai mult si as cumpara, in functie de buget o serie de oua, de pui tardivi sau pui zburatori. De ce as proceda asa? pentru ca porumbei buni din alta zona s-ar putea sa fie modesti in zona mea. Fiindca ma uitam, si acum iarasi o sa deveniti iritati, pe centralizarile d-lui Preda Gheorghe pe anii din urma si am vazut niste rezultate modeste(in 2011 doar doi porumbei cu norma la maraton cu puncte destul de multe si nici un porumbel cu norma la fond). este de apreciat si de laudat modul cum a reusit in acest an sa joace si sa-si motiveze porumbeii, obtinand niste rezultate de invidiat. revenind la comparatiile Formulei 2 cu Formula 1, si acum nu vreau sa se supere colegii columbofili din tara, jud.Olt nu are o traditie foarte mare la categoria maraton(poate incepe de acum) si crescatorii nu s-au axat foarte mult pe aceasta categorie, insistand in a-si aduce porumbei din linii de viteza, demifond si fond. Uitandu-ma pe clasamentele la etapele de maraton pe zona Moldovei, observ ca apar crescatori cu nume mare la acesta categori si daca imi permiteti as incepe din sud cu Izdrea, Butucanu, Cobzaru, Moise Dinu si dintre tineri, Miron, Tataru si alti cativa merituosi, apoi Vasiliu Mihai,Turcanu, Iureti, Ciobanu, Tertes, Matei ilie, Bilius si mai tineri ca Mocanu Andrei, acest porumbel al lui Spoiala Florin, Pughiuc de la Botosani, Asmarandei de la Pascani….Toti acesti crescatori au concurat impreuna la Gdansk…Imi cer scuze daca am fost intrepretat gresit, dar una e sa concurezi cu columbofili care au traditie si au fost permanent pe podiumul national si au rezultate constant foarte bune, si alta e sa concurezi cu columbofili care nu s-au axat pe acesta categorie si nu exceleaza la acest capitol.
Ma repet, acesta este punctul meu de vedere, subiectiv si nu doresc sa imi atrag oprobiul colegilor columbofili.
Felicit inca o data pe dl.Preda pentru rezultatele foarte bune obtinute anul acesta si ii urez sa o tina tot asa si in anii urmatori. Intotdeauna felicitari castigatorului.
D-l preda locuieste in judetul olt , ruta este spre ucraina adica campie . Anul trecut jud olt a zburat pe ruta vest ungaria austria , adica relief de munte , porumbeii trebuind sa treaca carpatii meridionali , cei mai inalti muntii din tara noastra . In judetul olt anul trecut au fost 3 porumbei cu norma la maraton , doi fiind ai d-ului preda.
As vrea sa il contrazic pe Petrisor cu urmatoarele argumente:
– Oltul nu a avut o traditie la maraton pentru ca pozitia nu ii permite. Sunt trei variante de zbor pt noi , pe vest unde pierderile sunt astronomice , in nord polonia unde porumbeii tre sa ocoleasca arcul carpatic si distantele se maresc automat cu 200 km si pe est ucraina , de departe cea mai buna ruta. pana in 2010 s-a zburat numai pe polonia si porumbeii cand clasau o etapa de fond de 600-700 km clasau de fapt o etapa de maraton de 800-900 km.
In 2011 s-a zburat pe vest si pierderile au fost de 90 la suta. in judetul olt au fost 3 porumbei cu norma la maraton , un yearling si cei 2 maturi de 2009 ai lui preda .
– in legatura cu punctajele mici tre sa stii ca acestea depind in mare masura de nr de porumbei. Ruta polonia fiind o ruta dificila putini porumbei ajungeau sa zboare maraton. punctajele depind de asemenea si de nr de columbofili care este in legatura directa cu nr de porumbei. Oltul este impartit intre fcpr si ucpr jumate jumate. sa speram ca macar vom avea concursuri comune daca nu vom reusi.
– tot in legatura cu punctajele d-ul preda a spus clar ca rezultatele de anul asta se datoreaza metodei vaduviei pe care a aplicat-o din acest an doar.
– si acum un ultim aspect , legat de numele valoroase pe care le-ai enumerat si pe care de asemeni le stimez si eu . Ai uitat sa il enumeri pe marele columbofil de maraton Stanca Gica din Constanta care din intamplare a concurat cu Preda la ultimul maraton Harkov. uitate te rog pe clasament si spune-ne ce vezi
Dl. Adrian, poz.74: indiferent in ce zona ar locui sau ce relief ar avea…tot CAMPION este! Presupunem ca n-a avut concurenti, a 2-a oara i-a suras norocul, dar a 3-a oara l-a uitat si Dumnezeu, s-a adunat toata lumea-npotriva lui (fiind seminational) si omul a demonstrat. Dar degeaba va explic…Dv.sigur stiti ce-nseamna maraton si cu siguranta stiti ca peste 900 km, norocul i-ti surade o singura data, iar Dl. Preda a avut 3 etape asemanatoare,adica f.reusite. Mai ganditiva putin???
vad ca este trecuta cu vederea femela de 2011 a d-ului parlog din craiova care cu 2,5 pct penalizare are toate sansele sa fie campioana la maraton tineret. d-ule petrica in oltenia a existat mereu traditia maratonului dar el s-a numit fond. porumbei care clasau 3 etape de fond pe polonia de fapt clasau as maraton. uita-te pe harta si calculeaza distanta ocolitoare si aduna cu distanta in linie dreapta oficiala.
Domnule Petrisor sunt de acord cu dvs cand spuneti sa cautam porumbei buni in zona noastra dar daca tu ai urmarit clasamentele f bine in ultimi ani iti dadeai seama ca anul trecut Mh, Gj, Dj ,Ot , Vl, Ag impreuna cu Prahova si Buzaul nu a mai efectuat ultima etapa de maraton pe care o zburau impreuna pentru ca nu au mai avut 250 de porumbei aceste mii de columbofili pt a tine acesta etapa iar Preda singur avea de angajat la acea etapa 4 porumbei si avea sanse mari sa obtina 2 asi pe munte . In 2010 cu directie schimbata dupa etapa de fond din Moldova de la Olanesti sa schimbat ruta in Polonia pt maratoane iar la final de sezon Preda reusise 3 asi maraton dintre care a fost locul 1 pe Oltenia . In acel sezon porumbeii au zburat de la est la nord pe un semicerc trecand 2 lanturi muntoase. In zona Moldovei sunt f buni columbofili la categoria maraton dar daca vrei sa cautam bube in cap va intreb in anul 2000 cand Moldova a zburat in Ungaria peste munte ce a realizat? sau mai bine spus care columbofili au realizat ceva din cei enumerati de tine? Cel putin ii stii care sunt? Acum in Oltenia s a zburat cum zboara Moldova de ani de zile linie drepta pe campie la noi fiind primul an . La voi de atata timp cine a realizat macar 10 asi intr-un an din cel putin 50 de porumbei angajati sa nu te intreb din 24 si chiar sunt curios sa vad daca toti columbofilii din Moldova anul asta au impreuna 10 asi maraton yarlingi daca au mai multi dau eu o bere pentru fiecare care a depasit 3000 de km cum au depasit ai lu Preda din 3 etape. Stati un pic mai mult pe ganduri si intrebati pe cei mai batrani de ce ei nu adreseaza asemenea comentrii? Nu mai arunca domnule PETRISOR nume asa mari ca DOMNUL Butucanu, Cobzaru in asemenea comentarii ca nu stiu nici daca dumneata ai dat vreodata mana cu ei dar sa i pomenesti in asemenea afirmatii in necunostiinta de cauza pt ca dumnealor sunt oameni si columbofili de nadejde care atunci cand deschid gura ceilalti 100 de pe margine tac si asculta pt ca au numai de invatat de la dumnealor. Si pe aceasta cale tin sa i felicit pe acesti minunati columbofili din MOLDOVA iar Domnului Butucanu ii urez insanatosire grabnica sa ne poata raspunde la telefone si sa ne sfatuiasca cum nu multi o pot face iar asemenea comentarii trebuie sa dispara de pe aceste siteuri. Scopul nostru este ca atunci cand va apune generatia noastra si va veni urmatoarea sa gasesca linii de porumbei in Romania mult mai puternice ca in prezent si pentru acest lucru trebuie studiati f atent porumbeii si incrucisati intre pana reusim ca an de an sa spargem topul din anul anterior. Haideti sa aflam mai multe despre columbofilie si sa nu ne mai tinem mintile ocupate cu chestii gen : TATICUL MEU IL BATE PE TATICUL TAU ca nu vom progresa niciodata gandind la prostii .
multumesc ca postati numai ce doriti dvs..am creez ca e un site respectabil..v,am trimis ceva si pe email. locul unul pe aceasta masina merita macar foto. macar atit respect nu publicitate, nu e nev de asa ceva.
@Gabriel: cred ca este normal sa postez numai ce doresc. In plus, nu am primit niciun email despre loc 1 pe masina. Daca primesc am sa-l public in conditiile in care are atasate si detalii despre porumbel si metoda, etc, ceva interesant de citit.
toata lumea stia ca polonia porumbeii ocolesc si peste munte e trist maratonul si romanul tot acolo a mers.ce ucraina nu era pe harta atunci de ati sburat polonia si peste munte.imi este rusine cu prostia romaneasca.apropo de crescator ,pasarile sunt perfecte si cred ca ar face fata in orice zona acest columbofil,dar bineinteles nu cu retarzi la cunducerea unor asociatii care duc porumbeii la maratoane peste munte cand au varianta mult mai buna
topicul se numeste INTERVIU CU DNUL PREDA,nu procesul etapei.pacat ca s-a ajuns iar la contraziceri inutile.
sa felicitam omul,sa il rugam sa ne invete si pe noi,nu sa incepem sa despicam firul in 10.ca e mai bun ca ala,ca nu e mai bun.el zboara in zona lui,acolo e numarul 1.
doar nu vreti sa se mute in moldova sa conzureze cu aia de acolo.
sa facem si noi macar un sfert din ce a facut el si dupa aia sa vorbim,ca noi romanii toti suntem numai destepti si specialisti,de asta se duce tara de rapa.vde comentat suntem ai dracu de buni,practica ne omoara.
felicitari,sanatate si multa rabdare,ca de acuma vne greul.
pe admin:daca pui un titlu unui articol,macar accepta comantarii cu privire la articol,nu bazaconii.pt barfe fa o sectiune speciala
Felicitarile mele acestui tanar crescator ! A intors lumea columbofiliei cu josul in sus , fara boxe nu stiu de care , fara crescatorie sofisticata cu nu stiu ce sisteme de ventilatie si gratare care mai de care mai frumoase , orice s-ar spune din ce am citit pe aici , este un crescator de exceptie pentru campionatul columbofil 2012 . Sa incepi sezonul cu 24 de porumbei iar la urma sa ai 12 as maraton dintre care 10 la 1 an este ceva ce cu greu auzi la nume sonore din columbofilia Romaneasca ,eu unu nu am auzit de asa ceva vreodata practic 50 % din efectiv a facut as maraton wow ! Foarte multa lume are de invatat din acest clip mai mult decat inspirational si motivational in acelasi timp . Lucruri simple si la obiect l-au dus la aceasta performanta , unde se pare ca cele mai complicate lucruri de facut sunt lucrurile simple si la obiect . Felicit crescatorul fiindca fara acest sistem pus in aplicare nu ar fi ajuns aici , dar vreau sa concluzionez si eu faptul ca are in spate ani buni de munca , cu nadejde cu experienta si cu credinta in valoarea pasarilor si uite unde a ajuns . Vreau sa accentuez acest lucru , anii , experienta si pasiunea l-au dus aici , asa ca dragi columbofili sa nu va asteptati sa luati pui de la domnul Preda si la anu sa aveti 50% din efectiv asi maratoni fiindca nu va fi asa , in schimb valoarea pasarilor cu valoarea si experienta dumneavoastra va pot duce in acea directie si de ce nu…poate chiar mai sus . Il felicit inca o data si am sa-i fac o vizita ! Toate bune
claudiu,in primul rand trebuie sa felicitam crescatorul,cat despre crescatorii din moldova zici k nu sunt 10 cu as maraton yarling,iti spun eu CRISTI PUGHIUC are 4 yarlingi cu as maraton asa k fiecare zona are campionii ei indiferent unde se zboara.
Eu unul vad cel mai interesant lucru porumbei tineri ai columbofilului in cauza , continundu-se aceiasi linie de zbor si urmatorii ani sper sa asistam la rezultate la fel de uimitoare din parte tuturor columbofililor care concureaza cu dansul la aceste categorii .Acesti porumbei sunt rezistenti la deshidratare ca cei spanioli, portughezi nu m-ar mira sa aibe si un sange din aceste tari , ramane de urmarit rezultate si intr-un an ploios! Uimitoare rezultatele !!!Sa auzim de bine!!!
Felicitari pt rezultate.Din ce porumbei provin porumbeii d-lui PREDA G?Am inteles ca sunt linii vechi,dar de unde a achizitionat ca ma indoiesc ca din piata…….
tare asta cu sagele spaniol :))))….,ai au mult de mancat sa ne ajunga pe noi spaniolii si portughezii…poate ei sa importe sange de la noi…
Felicitari !! E clar, ca asemenea rezultate s-au facut prin munca.Marele merit al crescatorului este ca ne-a incurajat sa avem incredere ca cu seriozitate si perseverenta rezultatele apar.Si eu,un profan in a le columbofiliei,cred ca avand un numar mic de porumbei si avand rezultate mai ales cu ei,esti un COLUMBOFIL ADEVARAT,nu avand adevarate,, ferme”citandu-l pe Lucaci.Bravo trebuie fara doar si poate sa ne bucuram pentru asemene om care iese in evidenta prin modestie si mai ales rezultate.
Nu conteste citi zbori,citi clasezi ,coteaza daca urci pe podium,pina atunci sa fim mai modesti oltenilor.
felicitari!sunt mindru ca suntem prieteni.
Parerile difera. Nu sunt de acord cu “festilica”. Cred ca o crescatorie (si implicit un crescator) este cu atat mai valoroasa cu cat procentajul de porumbei cu norme din totalul celor aliniati la start este mai mare. Si evident, oricand as prefera sa iau porumbei dintr-o crescatorie unde 50% sau peste din lot au facut norma, chiar daca nu sunt in top 10 national, decat dintr-una care a dat un loc 1 national dar procentul de porumbei cu norme din tot lotul este mult mai mic. E destul de clar ca sanse la reproductie ai mult mai mari cu primul exemplu.
Chiar am o nelamurire, de ce nu exista si un clasament al crescatoriilor? Adica sa fie clasamente pentru:
1. porumbei
2. columbofili
3. crescatorii (cotete)
Mai e o chestie, cu cat scoti mai multi cu atat ai sanse mai mari sa dai peste un super porumbel. De aceea se poate intampla ca topul national sa fie dominat de pasari din crescatorii cu numeric mare de porumbei in lotul de zbor. Dar daca din 100 de angajati, doar 10-20 au facut norma, nu se poate spune ca e o crescatorie exceptionala.
Domnule Munteanu asa am zis imi asum raspunderea, 10 yarlingi care au depasit distanta de 3000 km in 3 etape . Si vorbesc f serios daca vor fi peste acest numar cand ne vom intalni la expozitia nationala voi veni cu naveta de bere in spate sa sarbatorim reusita columbofila din zonele noastre. Columbofilii moldoveni ne sunt dragi noua mai ales cei care zboara distante lungi si mereu am ascultat cu drag la povetele dumnealor. Stim cu totii cat de greu este sa faci o norma la maraton dar mai multe. Trebuie munca ff multa si facuta cu foarte multa intelepciune de catre oameni cu experienta, peste toate astea mai trebuie si noroc unei pasari sa nu fie luata de gaie taman cand nu trebuie, adica daca dispare la etapele in tara o numim o pasare slaba si nu ne pare rau dar daca dispare cand sa reusesca norma sau vina acasa impuscata sau atinsa de arete este o suferinta enorma si din partea acelui columbofil. Aceste amanunte si altele sunt chestii care joaca roluri decisive in rezultatele unui porumbel amanunte pe care restul nu le stim despre pasarile lui X sau Y ci ne este usor sa sarim rautaciosi cu gura : IOte iote anu trecut vezi iote iote anu asta se credea si ala tare dar astfel de gandire ne tulbura mintile si nu ne lasa sa construim nimic bun ca in loc sa ne concentram pe ce avem de facut in viitor si sa invatam de la fiecare in parte, ne ocupam cu joarda si cu ea vom ramane. Nu asemenea columbofili reusesc in acest sport. Ai mare dreptate domnule Munteanu cand afirmi ca fiecare zona are campionii ei si eu sunt de parere ca un singur titlu de campion national la o categorie nu este suficient sa arate toti columbofilii valorosi sau cum zicea un mare maestru al nostru din zona Moldovei Cobzaru SA FII CAMPION NATIONAL ESTE O INTAMPLARE DAR SA FII IN PRIMII MEREU ESTE UN REAL SUCCES. Sanatate maxima maestre.
Foarte frumos!
Sa va traiasca !
Succes in continuare !
asta da performanta dl cred ca acest om ar trebui la clubul nosrtu din bals presedinte pt ca meritele lui sunt de invidiat de actualul prsedinte si maFIA LUI . GEORGELE CRED CA HRISTEA CU EUGEN SI CU MAGNET MAI AU PUTIN SI MOR DE NECAZ .HAI CA LE AI PALITO RAU DE TOT.FELICITARI SI SUCCES PE MAI DEPARTE
Un om serios,care nu vb prea mult,scurt si la obiect(zice asa marfa si pasiune).Zona aceea are multi tineri care au confirmat in zborurile extreme(maraton).Maniosu,Fratii Marica,Georgescu,Vochin si altii(scz).Toti au aceeasi viziune despre acest sport ,sunt buni,unii trecand prin clipe grele (Maniosu)cand i s-au furat porumbeii,dar surpriza anul acesta multe norme la maraton.Interesant sa vedem si interviuri cu acesti baieti.
Omu acesta e extraordianar.
Incepi cu 24 pe lista de start si angajezi la prima etapa de maraton 24,din care clasezi 18 wow.
No coment.
Ascultati ,reascultati si poate invatam ceva de aici.
FELICITARI PENTRU REZULTATELE DIN ACEST AN CARE SUNT DE NATURA EXTRAORDINARULUI\\\\\\\ NU EXISTA TERMENE DE COMPARATIE////// SI LA CIT TE CUNOSC EU PE TINE LA ANUL O SA FACI O TREABA NU EXRAORDINARA\\\\\\\/////////CI FENOMENALA TINE-O TOT ASA CA E BINE
multumesc pt porumbeii care ai am de la tine frati cu asii tai .esti cel mai tare pacat ca avem conducere proasta .pt mine esti cel mai tare .costica parscoveni
nu am cuvinte pt acest om simplu de la bals .flicitari .
Dar totusi nu-l inteleg pe Petrisor de ce nu vorbeste despre campionii de maraton din UCP care anul asta au fost FANTASTICI ,FENOMENALI ,EXCEPTIONALI de ce ii judeca pe altii pe careie considera asa slabi?
bine zis com.87 sa-l vedem si intr-un an ploios!
sincer miar fi rusine sa contest ceva la acest om………….
nu stiu kum indraznesc ceilalti……… gen GS. si altii …….
care bineinteles se ascund si aici in spatele a 2 litere…..
RUSINE MARE SA VA FIE……………..
BRAVO
NU TE LUA DUPA NIMENEA FA CE STII MAI BINE DL PREDA
pai cum are cate unu rezultate se gasesc si contestatari
sa ne spuna si noua celorlalti de ce este omu asta dubios se pare ca oamenii simpli si modesti nu au voie sa aiba rezultate ca sant altii care vor sa vanda pui si sa faca bani
si daca cei care contesta valoarea porumbeilor si a crescatorului vor achizitiona pui de la el ma indoiesc ca veti sti ce sa faceti cu ei
domnule Preda la mai mare
felicitari! sincere felicitari! crescator priceput+porumbei buni de sange+timp liber= formula pentru rezultate notabile! multi nu inteleg si o sa tot imbatraneasca fara rezultate si bani cheltuiti in vant! as vrea sa cunosc personal acest crescator tenace!
un numar mic de porumbei = un numar mare de norme
felicitari!!
Felicitari!!!! Si sa tratez cu un pic de ironie,si eu cresc putini porumbei. Dar in zona mea, sunt cativa care cresc porumbei industrial de ordinul zecilor .Acestia n-ui pot tine sub control: tot timpul au porumbeii bolnavi siiiii, pe deasupra vor sa le platim noi cu astia putini, si taxele lor! Eu pentru 10 porumbei am platit 100 de euro,cat altul cu o 100 de porumbei! Deci domnule “PREDA” bravo sa vada si astia ca mult nu inseamna si bun!)))
Filmare din crescătoria de reproducție a dlui Preda Gheorghe, Mărgăritești, 03.08.2012.
http://www.pigeonsplanet.ro
felicitari!ai dat columbofilia peste cap..bafta in continuare
tot pasari de la nea Fane si Cobzaru , sangele apa nu se face … felicitarile mele , o crescatorie modesta dar cu rezultate enorme ..viata bate filmul :))
prea tare omu felicitari tineo tot asa
flelicitari tino tot
asa
Mi se confirma inca o data parerea ca acest sport se poate transforma din banal in fenomenal doar daca din interiorul tau vine o dedicatie 100% si daca ai in plus o calitate aparte, aceea de a cunoaste porumbeii, de a-i intui si simti.Cine crede ca in columbofilie nu exista secrete se inseala.Si secretele constau tocmai in transcrierea principiilor in practica,prin munca grea.Felicitari unui columbofil adevarat!
La filmarea din compartimentul de reproducție, minutul 7.05, dl. Preda prinde cu greu ”porumbelul roșu mai agitat de la nea Fane”. Am fost tentat să tai acea porțiune, pentru cursivitate și pentru a păstra doar esențialul.
Și totuși, eu cred că unii columbofili începători sau… mai nervoși pot învăța câte ceva și din acele câteva secunde.
Observați vă rog că dl. Georgel nu se enervează și nici nu scapă vreun ”cuvânt tare” printre dinți. Acel porumbel are un temperamet mai ”vulcanic”, dar dl. Preda înțelege perfect acest fapt, îl acceptă și procedează în consecință (îl trimite cu calm pe acel roșu la boxa lui, pentru a-l putea apoi captura).
Din DEX: COLUMBOFÍL ~ă (~i, ~e) și substantival (despre persoane) Care iubește porumbeii și se ocupă cu creșterea lor.
imi pare rau baeti da bula va dat clasa internationala pentru acest sport este cel mai tare pentru ca eu dupa 7 ani am concurat cu porumbei dela el si am adus de la harcov anul acesta 3 din 4 te saluta tiributa si la mai mare si lasa lumea sa te invidieze te salut.
felicitari , domnul preda se poate mandri ca se numara printre campionii romaniei
Cornelius pune te rog mai repede ultima parte din interviul cu Georgel ca astia mai destepti si acum dupa toate materialele astea ma intreba ce droguri foloseste. Au adevarul in fatza ochilor si ei tot sticlute cu licori magice cauta. Si pentru cei care inca nu au realizat baiatul asta a facut rezultatele astea anul asta , nu urmeaza sa le faca sau sa se bata cu vreunul dintre ei pentru ca Preda a realizat ceea ce nu au realizat f multi la nivel mondial de cand poarta porumbelu voiajor coada.
baiatul totul ce face face natural adica sa inteleaga tot omul babeste si cu pasiune si mult drag pentru pasarile lui si de asta toata lumea il respecta mai putin alti nu prea cunosc sportul acesta salutari prietene si mai departe.
Claudiu, sunt de acord cu tine: vânzătorii de ”magice licori” au strategii foarte bune de piață. Cum apare un crescător valoros, cum îl contactează și-l conving să le laude produsele. Așa că mulți ajung să creadă că fără a-ți îndopa păsările cu produse de condiționare/recuperare nu poți avea rezultate.
Și-acum vine dl. Preda și spune un adevăr simplu, prea simplu pentru ca cei mai mulți să accepte să-l înțeleagă, din păcate… Ce contează zdrobitor de mult? Revedeți interviul lui Claudiu!
Într-adevăr, acest maestru umil și pînă de curând cvasinecunoscut al maratonului are și un program de zbor(hrănire, antrenament, condiționare) foarte bine pus la punct. Dar pentru cei care sunt deschiși să afle purul adevăr, în nici un caz vreun condiționator special sau chiar dopaj nu poate explica sucesul!
Peste 2-3 zile voi publica și interviul pe care i l-am luat dlui Preda. Cred că va fi o bună completare și încă o confirmare a discuției pe care dumnealui a purtat-o cu Claudiu.
POZITIA 103 : ”GS” Hai sa nu mai vorbim de ”An ploios”
Daca te uiti atent vorbeste si de ” palmares ” in acesti ani nu cred ca timpul a fost mereu bun !
INTREBARE : Tu ai realizat normele lui cat ai avut timp favorabil ?
Sangele apa nu se face deci domnul Fane care ii urez insanatosire cat mai rapida , este ambasadorul sportului columbofil in romania.Linile de porumbei spun multe pasiunea si timpul completeaza acesta performanta.Felicitarile mele domnule Preda!
Inca un lucru foarte important crecatoria acestui om nu este una foarte moderna desi are rezultate exceptionale , deci a aratat ca se poate face performanta cu investitii minime un lucru foarte important dupa mine cel mai important.
Daca mai era nevoie, m-a mai dat pe spate inca odata, acum cu crescatoria de matca… un cotet din copilarie. Cat de tare e chestia asta. :)) Contrasteaza asa puternic cu matcile pretentioase construite la milimetru pe model belgian.
Corneliu, m-a mirat rosul ala sperios, si bine ai facut ca n-ai taiat partea aia de filmare. Ma tot intrebam daca porumbeii speriosi pot face fata la distante mari, se pare ca nu e o regula. Te felicit pentru filmari si pentru munca depusa, eu n-am timpul si vointa necesara de a umbla prin tara pe la crescatorii valorosi pentru interviuri.
admin. ar putea face un efort suplimentar pentru a obtine macar parerea lui Butucanu si Cobzaru de ce nu si a celorlalti crescatori de top, totul ar avea mai multa consistenta si inteles
buna ziua,am dori si niste interviuri cu domnii butucanu si cobzaru,miron,moise,izdrea..noi tinerii…avem multe de invatat din interviurile astea,de la niste oameni seriosi…nu de la fel si fel de “columbofili”
felicitari pt munca depusa
Cu Dl. Butucanu sunt interviuri pe net si cu Dl. Moise aveti unul chiar aici pe site, cautati-l. Probabil o sa mai apara si altele.
Super porumbei ,atat ca zburatori cat si reproducatori,a dovedit ca tardivii sunt si buni zburatori la maraton extrem,sau ca zburatorii sunt si buni reproducatori, deoarece matca este formata in majoritate din porumbei zburati mai multi ani la dansul in crescatorie.
Deci se confirma inca odata faptul ca nu trebuie neaparat o voliera moderna sa obtii performante ,in primul rand conteaza sa ai la reproductie porumbei cu origini bune,care au si zburat cu rezultate ,cum reiese de la d-nul Preda majoritatea din cei prezentati ,au avut rezultate la fond,as fond,maraton,as maraton si palmares.Iar in al doilea rand conteaza spiritul de observatie,intuitia si experienta crescatorului .
Ma bucur pentru rezultatele d-lui Preda si sper ca la anu sa obtina o performanta cel putin egala cu aceasta,sa puna cu botu pe labe pe toti carcotasii care au ceva de comentat la adresa lui.
VANT IN PENE !!!
stiu ca exista interviuri,dar eu ziceam de ceva nou..pe cele vechi le-am urmarit pe toate,mai astepta…mai asteptam
pareri legate performanta dl.preda la asta m-am referit mai sus
Ne uitam de ceva vreme la aceste interviuri, si ne miram ce porumbei adevarati are acest crescator(atat mai mult , cu cat pasarile sunt porumbei RO !….ma ia toate cele cand aud de Belg/NL, etc.)As vrea ca acesti crescatori, sa fie ajutati . Primul pas, ar trebuii facut de noi, ca semn de respect pt. valorile din voliera si modestia acestui crescator. Propun: ca o persoana de incredere( Admin. daca doreste…sau un apropiat al dl. Preda, sa deschida un cont, in care noi, apropiatii nostrii, cei care iubesc si respecta PORUMBELUL, sa depunem o suma de bani, pt ca acest crescator sa se dezvolte , inspre binele porumbeilor sai: poate cu o voliera noua….sau macar mancarea asta scumpa).Nici pe mine nu ma imping banii afara din casa, dar doresc ca initiativa mea, sa ajunga la inimile voastre. Din suflet pt suflet, din crescatorie pt crescatorie! Respectele mele.
Va salut. Proaspat revenit acasa, dupa cateva zile de vacanta, deschid leptopul sa vad noutati. Vad 132 com. la acest articol, ceva super, i-mi zic hai sa vad ce parere are lumea, cum i-l felicita pe acest domn Preda, ce parere au fosti CAMPIONI, ACTUALI CAMPIONI, si dezamagire, oameni i-l critica, ba ca fost soare, ba ca n-a avut concurenta(singur sa concurezi, sa faci 3000km, la as maraton, si esti foarte bun), ba ca cela e mai bun, ba ca nare pedigrie(ce pedigrie, cand spui BUTUCANU, COBZARU, familie de porumbei, hartiile colorate, abureala), dar durerea cea mai mare e ca nu vad, maratonisti sa-si felicite colegu, durere, atat de greu e sa scrii un simplu “FELICITARI” omul le merita. DIN TOTI CEI 7-8MII DE CRESCATORI CARE CONCUREAZA IN FCPR, 2 MI-AU ATRAS ATENTIA IN MOD SPECIAL, SI ASTA CU VREO 2-3 SAPTAMANI INAINTE DE ULTIMA ETAPA. ACESTIA SUNT: PREDA LA MARATON, SI SOFRON LA VITEZA(centralizari Brasov). FELICITARI CAMPIONULE, cu respect pt. ceea ce a-i realizat Ionut Lucaci.
Inca o data sincere felicitari
Felicitari, super rezultatele.Cel mai tare si mai simplu crescator.Succes.
felicitari CAMPIONULUI nu conteaza rautatile rezultatele vorbesc sa nu uitam de unde vin porumbeii acestia de la ce distante
salutare tuturor columbofililor romani..!
am vazut acest interviu si va marturisesc ca am fost foarte impresionat de performanta acestor porumbei ,nu as vrea sa fiu rau intentionat dar; Domnule Administrator al acestui website,chiar asa :
1. de aiceasa…
2. fata lu’ listu batran…
3.aiceasa am o femela
4. un concurs cu vant in nas
5. frate cu 00 optu
6. aiceasa e septaru’….
7. frate cu yearligu’..
– cuvinte relatate de Dl. Preda in primul interviu, ca pe urmatoarele doua nici nu am vrut sa le mai vad .
Nu cred ca este un limbaj specific columbofilului roman, care ar trebuie sa ne reprezinte. parere personala ,cum am spus si mai sus nu vreu sa fiu rau intentionat .
Vant in pene si mult succes tuturor columbofililor.
georgele esti nr 1 felicitari si lasa lumea sa vbeasca de porumbeii tai ca asa ceva nu au mai vazut si nici nu osa mai vada . succes pe mai departe
Felicitari felicitari felicitari !! Jos palaria BRAVOOO
Domnule “jeffrey”, are cine sa ne reprezinte, avem destui Columbofili “titrati” care stiu sa si vorbeasca si sa scoata banii din buzunarul “omului”. Domnul Gheorghe Preda a vrut sa impartaseasca cate ceva din experienta dumnealui, pentru noi “Columbofilii de rand” acest interviu inseamna aur, pentru columbofilii incepatori si nu numai.
Si inca ceva, nici Dusarduyn nu avea un limbaj foarte elevat din contra si cu toate acestea mai toti ai urmam sfaturile, tocmai de aceea e frumos acest sport, “Oamenii simpli” pot urca pe podium langa cei care investesc mii de euro, asta cred ca a si fost scopul acestui interviu.
@jeffrey: e ca si cum ai merge pe strada in canicula, ai da peste singura taraba cu limonada rece si n-ai cumpara pentru ca sticlele au capacul rosu si nu verde cum preferi… cam asa si tu cu observatia asta ca nu te uiti la interviuri. Nici macar nu inteleg unde e problema, “aicisa” e un termen popular in zona de sud iar pe restul le folosim toti in mod constant.
D-LE JEFFREY, DL PREDA VORBESTE FOLOSIND TERMENI REGIONALI, FIECARE ZONA A TARII ARE ASA CEVA “REGIONALISME”. DAR DE, CAND E INVIDIA MARE, MACAR DACA NU POTI FACE ALCEVA HAI SA IMPROSCAM CU NOROI, CA ASA E ROMANU, MOARE DE INVIDIE CAND ALTA PERSOANA OBISNUITA REUSESTE SA AJUNGA SUS INTR-UN ANUMIT DOMENIU. ASTA NEDOTA LIPSA DE BUN SIMT SI DE RESPECT FATA DE CEL DE LANGA TINE. ACEST SITE NU CRED CA E DEDICAT GRAMATICII LIMBII ROMANE.
D-LE PREDA VA DORESC MULT SUCCES ANUL VIITOR SI IN ANII CE VOR URMA, SA AVETI CATI MAI MULTI PORUMBEI CU NORME SA LE PUTETI RUPE GURA CARCOTASOLOR.
Felicitari Dl. Preda ptr. rezultate si mult succes in continuare.
Bravo domnule Preda meritati numai cuvinte de lauda .
Succes in continuare .
JEFFREY:daca tineai asa de mult la gramatica limbii romane te semnai cu numele real,nu cu numele unui film in care personajul principal e un tanar gay.
Dnul Preda e un om simplu de la tara care vorbeste si se comporta normal,nu ca altii care pleaca 3 luni din tara si uita limba romana,categorie in care sigur te incadrezi si tu.e tara plina de filosofi ca tine,de asta suntem asa de avansati.
cum naiba poti sa ”pui la indoiala” valoarea acestui crescator si a porumbeilor lui dupa ce vizionezi aceste filmulete!!! trebuie sa ai probleme cu capul daca incerci sa ”te indoiesti” un pic de valoarea acestor pasari!!! JOS PALARIA pt. d-l Preda si pasarile lui!!! super super tari!!! sanatate la toata lumea!!!
jeffrey: daca porumbeii sunt buni, tot nu sunt suficient de buni pt ca crescatorul nu vorbeste pe placul tau sau daca vorbea,gaseai tu ceva la crescatorie…am mai avut de a face cu perfectionisti ca tine, care erau mediocri in viata. Precis ai avut parte de o crestere in copilarie , gen cald- rece . Dute la psiholog!
domnule alex pasarile acestui baiat adica domnul preda nu intelege decit limba lui deasta a avut aceste rezultate vorbeste limba romaneasca nu trebue sa fii intelectual dar sa ai pasiune si placere pentru acest sport te salut domnule preda si sa te menti tot asa
aveti perfecta dreptate dna madalina:D
MAdalina tu esti Tiributza? Ca nu am inteles bine. VEzi pe siteul lui Preda http://www.predageorge.blogspot.ro/ lasa-ne un mesaj pe adresa de mail te rog ca sa deslusim enigma. Multumesc. Sincer nici mie nu-mi place mutra cainelui lu Preda si cred ca asta da de banuit de ce a facut rezultatele astea.:)))) Fiecare are dreptul sa-si expuna parerea dar unii sunt chiar buni ca ne mai si distreaza. Asta este fiecare la ce se pricepe.
@JEFFREY/Baiat, omul vorbeste in termeni destul de simpli ca sa inteleaga tot prostu’.Acum daca tu nu ai inteles nu e vina omului.Problema e cum a spus cineva mai sus,plecati 3 luni la cules capsuni si uitati de unde a.ti plecat.Ce sa faci tu?Incearca sa faci asemenea rezultate,din asa cotet modest,si apoi mai vedem.Aici e vorba de stiinta,pasiune,si iubire fata de pasari.Sa.ti mai spun ceva?Daca ai avea asa pasari in cotet te.ai pupa in p..a.Iti doresc o seara buna ”aicisa” la noi in Romania.
o quintesentza de ambiguitati clandestine,d-nul gefrica. Si dumnealui face parte dintre aia care confunda …zda cu varza. Asa sa vorbeste pi la noi pin Oltenia : ma pusai si facui si-tz dadui si tu mancasi” Mai nene,te-a muscat calu’,ce ti se-ntampla? O sa te ucida ura!
JEFFREY asta e belea. Nu am mai vazut atat venin.Poate ar trebui sa vorbeasca cu D-L CORNEL DINU(de la DINAMO) poate asa s-ar intelege. jery tata cred ca esti un mare *********
cenzurat de admin. totusi…
Da, scuze Andrei -dar numai pot, mor cand vad , ca unii dintre noi tot isi dau cu parerea si nu fac nimic bun in viata lor, doar sa critice.Imi aduc aminte un pasaj din cartea Domnului George Popescu( Dumnezeu sa-l odihneasca) a spus ceva de genul – ca un mare columbofil poate fi si un doctor , dar si un om simplu. Vad pe alte site-uri ca unul castiga o cursa(poate din intamplare) si i se face statuie dar la omul asta ce sa-i facem?
salutare columbofililor romani…!
da, se pare ca am fost inteles gresit,imi cer scuze vis-a-vis de afirmatiile pe care le-am facut ,cum am spus si in mesajul precedent nu am vrut sa jignsc pe nimeni si sincer imi pare rau ptr ca am ranit orgoliile atator columbofili.
sunt plecat din tara de 12 ani si locuiesc in SUA ,sunt mandru ca sunt roman si ma mandresc cu rezultatetele facute de porumbeii columbofililor romani.
eu nu mi-am uitat limba si nici vreodata nu am s-o fac asa cum au afirmat-o altii mai sus.
ar trebui sa fie mai atenti la felul cum vorbesc….sa-ti bagi ,sa faci pe unii gay …etc ,sunt cuvinte pe care voi le spuneti din spatele unui monitor .. as dori ca in viitorul apropiat sa ne putem intalni ..
va doresc mult succes in continuare .
pa’ ma gef,traiti-ar cioara,zi ma asa! Vezi ca ne-ntelegem? N-avem cum sa nu ne intelegem,doar suntem romani…
domnule claudiu imi cer scuze dar sportul acesta nu poate fi comparat cum ar fi de cioban sau de vacar dar daca dumneavoastra facet parte din acei oameni numai trimeteti aceste comentarii pentru ca acest sport cu porumbei va depaseste total si sa ii lasam pe acesti columbofili sa isi faca treaba asa cum stiu mai bine ,te salut domnul preda pentru ce ai realizat felicitari.
si revenind la cazul de fata… Cineva isi prezinta porumbeii si dupa parerea mea,are ce prezenta! Dintr-un motiv anume a realizat el toate astea:ca a fost noroc,sau stiinta,sau ca a avut porumbei buni…poate chiar dintr-o gresala!( As vrea si eu sa gresesc in felul asta!) Oricum,teoretic se pot citi si invata multe,ceea ce multi nu pot face e sa simta un porumbel sau animal in general. Sa-l simti pur si simplu ca ala e bun,ca e compatibil cu celalalt ,ca are calitati deosebite. Intr-adevar,de multe ori vorbim altfel,sau in plus sau fara rost…o putem face! Fiecare cu parerea… Poate si pt faptul ca scriem fara sa ne auzim,nu ne intelegem :)) Putem sa cerem si scuze,singura deosebire de restul animalelor e ca noi gandim,trebuie sa gandim! Ai intins mana,Jeff,iti intind si eu mana! Si cer si scuze sa nu raman dator…. Si poate ne vom si vedea cu totii la vreun colombodrom cu renume :) si porumbelul meu sa castige locul unu :)) Se premiaza si locurile 2 si 3,deci fara suparare! Pe Preda il punem pe 4 ca ai lui vin mai greu,sunt de maraton :))
Madalina eu am facut acest interviu . Sunt prietenul lui Georgel . Iar chestia cu baietii distractivi am spuso referindu-ma la Jerffrey ca doar ce zice el aici are logica cu ce am expus eu acolo “Sincer nici mie nu-mi place mutra cainelui lu Preda si cred ca asta da de banuit de ce a facut rezultatele astea.:)))) ” adica nu are nici o logica . Ce are vorbirea lui Preda cu rezultatele sale in columbofilie? A poate are in mintile un pic bolnave, asta nu stiu, ne poate spune acest tip Jeff mai multe. Lui Preda ii citesc eu toate comentariile si nu am stiut sa i spun cine esti, de aceia ti am lasat adresa lui de site ca acolo la rubrica contact gasesti mailul meu si imi poti lasa un mesaj cu cine esti tu sau daca esti fata lui Tiributa, daca am inteles eu bine, sa ne zici ca sa stie si Georgel exact cine vorbeste sunt numele de Croitoru Madalina. Intelegi? Hai ca fac prea mult offtopic. Ce pot sa spun eu personal despre Preda este faptul ca dupa cum il cunosc eu, la anul va avea destule rezultate pozitive la categoria maraton incat anumiti baieti care i gasesc bube in cap la diferite capitole sa le tremure mana pe tastatura cand vor vrea sa mai adauge mici rautati la adresa lui.
claudiu ati spun eu sigur ca madalina este tiributa si el habar nu are la cati prieteni le ai facut saituri printre care si lui calcan daca nu ma ansel oricum eu te felicit pt ce ai facut pt georgel an mod special .si cat mai curand daca se poate am vrea sa vedem un interviu cu alti maratonisti ai judetului olt chiar si de la profesionisti .amfi foarte ancantati sa vedem si parerile altora an legatuta cu performantele lui georgel.succes pe mai departe
domnule claudiu daca intradevar erai prieten cu georgel sau il cunosteai nu aveai aceasta parere despre el pentru ca daca te uiti si pe alte clasamente incepind cu 2007 si 2012 vezi cam aproape aceleasi rezultate la maraton cu domnul preda imi cer inca odata scuze fata de dumneavoastra dar si eu sint un porumbar inrait si nu imi place sa critic pe alti care au rezultate bune va dau exemplu la mine de 7 ani eu nu am zburat porumbei si anul acesta 2012 am adus dela harkov din 5 porumbei am adus 3 in a treia zi de concurs cu porumbei din porumbei de-la domnul preda georgel eu il felicit in continuare si sa mai vedem si la alti aceste rezultate si atunci mai stam de vorba.
da nu trebuia sa apar si ultima parte din interviu luat domnului preda…..
buna… imi cer scz celor de pe site daca nu e prea mult deranj sa intreb daca puteti lasa un numar de telefon. multumesc
http://www.predageorge.blogspot.ro/p/contact.html .Gasiti aici nr de telefon al lui Preda daca am inteles eu bine.
felicitari geniului!
ptr “americanul” jeffrey… nici gheorghe hagi nu impresiona prin vocabular…in schimb, pe teren era un geniu…si ne reprezinta foarte bine in lume…daca nu ti-a placut ce a spus columbofilul, poate k ti-a placut ce au “spus” porumbeii lui…
va spun eu daca omu asta era n afara era recunoscut in lume da n romania papapa imi plac porumbeii exceptionali porumbei cu traditii , care dau randament , cel mai mult imi place matca lui (primu video)
Super realizari,super pasari…aici totul este la superlativ. Cei care critica cotetul,;imbajul, sau mai stiu eu ce aspecte, nici nu ar trebui bagati in seama. Ar trebui sa observam ca desi nu traiesc in crescatorii cu geam termopan si gresie pe jos acesti porumbei plesnesc de sanatate. Urmariti sclipirea ochilor, curatenia ciocului, penajul…. Jos palaria in fata acestui crescator care a reusit asemenea rezultate!!!! Felicitari!!!!
ce vorbiti mah de asta nu il mai laudati asa ca tot nu e mai bun ca nepotul lui cel mic marius ok va pupa jan.
adevarul este ca smen omu
pacat ca romania asta e de cacat
credeti ca daca omu asta era in afara
facea era recunoscut in tota lumea
ce zici de nepotu lui sigur are porumbei de la el luati (jula)
un singur aspect,cam mare zgomotu facut de gaini,putea fii luat interviu intr-un loc mai linistit,in rest nimic, e foarte bun
ar trebui sa luam lectiii in primul rand de bun simt si simplitate de la acest om,si dupa aceea sa punem intrebari despre porumbei,imperecheri,linii,antrenamente e.t.c Am vazut toti ca omul nu are o crescatorie stilul occidental,rezultatele insa sunt intradevar occidentale,sincere felicitari si sper sa ne demonstrezi in continuare ca prin simplitate si un lot restrans de porumbei selectati la maxim si fler bineinteles rezultatele vor fi de top!
ROMANUL E TOT ROMAN CHIAR DACA CASTIGA SAU PIERDE TOT NU TACE COMENTEAZA MEREU, DAR NIMENI NU SE UITA IN SPATE CATI AI DE MUNCA SI COLUMBOFILIE ARE PREDA GHEORGHE DIN 1993 SI PANA IN 2012 NIMENI NU STIE CATE A INDURAT SI PRIN CATE A TRECUT. PORUMBEI DE MARATON NU SE FAC IN 5 MINUTE SE FAC INTR-O VIATA DE OM SI ATUNCI CAND REUSESTI SA IZBAVESTI ESTI COMENTAT DE NISTE TERCHEA BERCHEA CARE NU AU NICI O TREABA CU PORUMBEII. FELICITARI PREDA GHEORGHE !
parerea mea e ca at cand cineva creaza o anumita linie de porumbei,ma refer la voiajori,creaza nu numai linia,ci si organizarea. ceea ce tb sa intelegem e ca fara idei clare nu facem nimic,si asta nu numai in colombofilie. o alta motivare a unui porumbel este programul in sine,obisnuintele zilnice,fara ele nu exista. fara organizare nu se realizeaza,totodata organizarea ne face bine si noua,o invatam si noi,de asta colombofilia place si satisface….pt cine o intelege.
Am avut un sentiment ciudat la interviul cu acest om. M-am simtit surclasat de stiinta lui, de modul cum manevreaza diverse medicatii si suplimente alimentare, chiar daca, in fond e un om simplu din Margaritesti -Olt. Ca si cand ducandu-ma la tara sa discut cu o cunostinta despre araturile de toamna sau despre culesul viilor, acesta scoate un iphone 4 si accesand niste site-uri pe conturi parolate, imi furnizeaza niste informatii pe care mi-e dificil sa le inteleg…Zicea cineva ca trateaza strictul necesar. Daca toata interventia aceasta complexa cu aminoacizi, electroliti, suplimente de care n-am auzit macar, ceaiuri, medicatie selectiva, amestecuri etc. etc. etc. e strictul necesar, atunci columbofilia a ajuns intr-o zona inaccesibila mie, dar si indezirabila. Felicitari celor care se inhama la acest efort.
Zi-le domnu’ Jeffrey! :)))))))))
Cred ca asta a si fost scopul acestui interviu, fenomenal este si Corneliu, aparent intrebarile sunt puse in pripa, dar a punctat tot ce trebuia punctat. In toate aceste interviuri cu domnul Preda Gheorghe, gasesti cam tot ce iti trebuie pentru a face performanta ai toti pasii necesari.
Imi cer scuze ca ma repet, mare dreptate ai avut!
“porumbei.ro:
Deci da. Uitati-va la interviul asta de 10 ori. Apoi mai uitati-va de 10 ori. Apoi apucati-va de… PORUMBEI. :)) “
Am urmarit toate interviurile, foarte frumos! Iar daca voi sunteti atat de patetici sa c0ntestati rezultatele omului,atunci rusine sa va fie! Se pare ca unii chiar m0r de invidie! Bravo domnului preda, a aratat tuturor ca se poate, se poate sa faci performanta cu o voliera mai m0desta, cu porumbei buni,si cu fonduri accesibile!
BRAVO GEORGELE !!! MULTA BAFTA!!!
domnule jeffrey: care vorbesti corect ia zine si noua despre matale ; REZULTATE SAU MA ROG nu cred ca porumbeii zboara dupa dictionar .
ma uitam si eu pe-aici si am vazut ca unul plecat in state se lua de limbajul d-lui Preda. de parca dansul ar fi dat interviu pt academia romana si noi toti care formam publicul eram numai intelectuali. ce nu intelege d-nul din SUA este k tokmai in asta consta frumusetea acestui sport….un medic renumit sau un profesor universitar poate fi batut mar pe linie columbofila de un muncitor la salubritate sau unul cu ajutor social poate obtine rezultate mai bune decat un milionar! numai bine va urez si rezultate nebanuite!!!
Nu-s voiajorist,nu ma pricep, dar omul acesta m-a impresionat, pasiune pura. Felicitari pt ce faceti in columbofilie! Totusi un sfat: aveti grija pe unde umbla gainile, se pare c-o baut electroliti de cotcodacesc in halul acela:))
Felicitari multiple crescatorului Aceasta performanta s-a realizat datorita rutei de zbor pe Ucraina unde se vede adevarata valoare a porumbeilor .Multi crescatori din E tari nu vor pe aceasta ruta din aceasta cauza.
savurati si notati cum sunt pregatiti acesti porumbei pentru asemenea concursuri . cu apa , paie si bataie nu prea merge.
aici e mai multa reclama comerciala la produse ,daca va uita atent la omu asta le da de toate la porumbei dar in final zice ca cheltuie 20 de milioane pe an pentru porumbei ,lucru imposibil sa tii porumbeii cu tratamente si mancare la sac cumparate…. a bagat omu la anaintare sasi urmareasca altii interesu
nu-i nicio reclama daca incepi sezonul cu doar 24 de porumbei si-l termini cu 15 porumbei , 20 de milioane iti sunt suficienti si pentru bere si mici la fiecare etapa.
CALITATE nu CANTITATE
24 de zburatori +matca cu puii calculeaza sa vad dacaii antretii cu 20 de milioane pe an ,o avea omu calitate dar nuii tii cu cu banii astia nu mai zic de inele cotizatia si zboruri ….
mai bei bere din cadere si mici de hartie igienica :)))
Daca Preda nu spunea numele la nici o firma pe care o foloseste el atunci ce considerai Chira? Ca are secrete? Nu ne asteptam sa pricepeti toti ceea ce trebuie dar ai grija ca te faci singur de ras prin gandirea ta. Succes.
linii ai anilor ’90! Cred ca si tratamentele sunt cam aceleasi cu cele din anii ’90…! Doar organismele perfecte rezista la maraton,iar organismele perfecte nu se obtin cu medicamente,doar natural. Antibioticele distrug ce-i rau,dar si ce-i bun. Luand exemplu organismul uman,ganditi-va cum ne simtim in convalescenta dupa boala tratata cu antibiotice. Un corp sanatos e acela fara medicamente,cu cat luam mai rar,cu atat e mai bine,isi fac efectul mult mai repede si mai bine decat in cazul celor care iau medicamente de cate ori ii doare in cot. Organismul care primeste mereu medicamente devine dependent de ele,are nevoie din ce in ce mai des,din ce in ce mai puternice. Iar verselle-laga se produce…in belgia parca. In romania se produce grau,porumb,floarea soarelui si alte cateva. Mancare simpla la un corp sanatos! Ficat lejer,doar cu orz,face minuni …asa zic unii. Cine stie unde vrem sa ajungem cu toata medicina,tehnologia,stiinta,tehnica…vrem viteza! Rapiditate! Porumbeii trebuie sa zboare repede,din ce in ce mai repede,le dam produse care stimuleaza,nu ne gandim la efectele secundare… Ajungem tot acolo,sigur ajungem tot acolo! De rapizi ce suntem,uitam sa ne bucuram de lucrurile mici,vrem totul,glorie absoluta! In realitate adevarata fericire vine din lucrurile mici,simple…dar vorbim de porumbei totusi,ca ma luasem cu filozofia.
UNDE SUNT RESCATORII DIN BUCURESTI?CEI CARE VAND PUI CU MILIOANE?CARE AU CAMERE DE LUAT VEDRI IN COTET,CARE AU CATE 400 DE PASARI SI INCEP SEZONUL CU CATE 200 DE PASARI. FELICITARI SI MULTA SANATATE SI POATE VA VEDEA CINEVA ACEST REPORTAJ CU ACEST SUPER OM SI MERITA SA APARA SI LA TV ASA FACE MULT MAI CUNOSCUT ACEST SPORT.SUCCESUL LUI SA FIE CAT MAI MULT MEDIATIZAT ASA NE VOM FACE CUNOSCUTI .
FELICITARI
george chira – daca ai fost atent la fiecare video , mancare la sac primesc porumbeii doar pe perioada concursurilor , si gandtestete ca 24 de porumbei cat pot manca ??
Felicitari crescatorului.Se pare ca se pot face rezultate si fara crescatorii de mii de euro si multe altele iar pentru asta trebuie si mai apreciat acest crescator pt ce a facut in zona lui insa sa nu uitam un lucru spus chiar de el……ANUL ACESTA LA MARATOANE ZONA LOR AU AVUT VANT DIN SPATE….DREPT DOVADA SI SOSIRILE CARE LE AU MULTI CRESCATORI DIN ZONA ACEEA NU DOAR DL PREDA.FAPTUL CA AU AVUT ETAPE CU VANT DIN SPATE NU PREA ARATA VALOAREA ADEVARATA A PORUMBEILOR.OARE PE VANT DIN FATA AR FI FACUT FATA?NU STIM,DAR POATE VOM AVEA OCAZIA SA VEDEM LA ANUL.NUMAI BINE
…daca omul a considerat ca e mai rentabil sa cumpere ,la sac,altii cheltuiesc de 10 ori mai mult si nu se vad…bine ca nu esti doctor dl.Preda, ai fi avut acuzatii precum Bricoux,sau M.Stoicheci,invidia e mare,mai ales cînd se naste un JANSSEN la OLT:Mult succes !
Fara cuvinte.
Eu n-am avut in viata mea un porumbel cu norma la maraton apai as maraton.
Felicitari !
sa fie sanatos preda si cioroi lui ca nare nime invidie sa vina chinezi sa te umple de bani daca vor da pe bucovineni no sai luati niciodata.si daca administratorul acestui site vorbeste si scrie-n locul tau pe acest blog sai fie rusine .
moro car kira! :) o sa va omoare ura de tineri,disperatilor! :)) :)) :))
m-am uitat la subiectul asta de 2 saptamani,fel de fel de oameni,in primul rand felicitari pentru d-l preda,este o performanta cu adevarat,porumbei bine pregatiti pentru un anumit fel de zbor,m-am uitat si in anii trecuti pe centralizari,sta bine,dar anul asta este poate apogeul lui in columbofilie,daca este serios cu el insusi si cu porumbeii lui va mai face performanta si la anul daca nu se va vedea,rezultatele de anul asta sunt mai mult pe tineret as maraton,sunt foarte bune,dar sa vedem daca d-l preda va si la anul la fel va concura si va obtine rezultate cel putin la fel daca nu si mai bune ca anul asta,si vom vedea daca tot cu aceeasi valoare isi va gestiona crescatoria,2000 lei,sau vor creste cheltuielile,eu sincer ma intreb cum dinsul cheltuie doar atat?pai mincare la sac la 40 porumbei plus 20-30 de pui poate,medicamente,zboruri,cotizatii,inele,cipuri poate,etc.etc,mie mi se pare o suma modica,eu nu il cunosc pe d-l preda,si poate nici nu o sa ajung vreodata sa ne intalnim,dar sa tina cont de sfatul care vreau sa il dau,sa se fereasca de prima greseala care este predispus sa o faca acum cand toata lumea vb de dinsul,daca va creste efectivul porumbeiilor eu am curajul sa zic caci nici 50% din rezultatele de anul asta nu le va avea,asta e greseala mea,greaseala romanilor,vrem mai mult,mai mult,mai mult,in rest bafta si-mi scot palaria in fata lui atat timp cat nu am rezultatele dinsului.salutare
foarte frumos,,PETRE,,cine oi fi tu……..da parca trebuiau verificate mesajele de catre ,,administrator,, si sa nu publice asemenea porcarii ,sau ce il avantajeaza are voie………sau nu a invatat inca ….,,roomani,,………………aici era vorba de un nene care a reusit niste rezultate fantastice cu un lot relativ mic de porumbei,iar noi trebuia sa il ,,aplaudam,,si asta pe merit,indiferent ca suntem din Moldova,Ardeal sauOltenia……..si faza cu invidia laso mai moale k in sportul asta e f constructiva……..FELICITARI DL PREDA si tuturor iubitorilor de porumbei……cu sau fara rezultate notabile.
vezi mai…teo sau cine-oi fi tu,la noi in oltenia e o vorba:calu moare de drum lung…si prostu’ de grija altuia. Se fac o gramada de calcule si socoteli in casa altuia. Vezi de treaba ta tu,ca aici se discuta de ciorile domnului preda nu de bere prin cadere si mici din hartie igienica. Si cand vi se da ce cereti,va dati loviti,victime…m-a batut taticu! :( Vrem respect? De unde,daca nu stim sa-l dam… Aplaudati,de ce nu aplaudati??? Si roomani ce-are? Fratilor,vorbiti roomani,vi se raspunde in roomani! I-auzi:bere prin cadere…aaa asta nu e in roomani??? Sensul e acelasi… De-asta nu va e rusine! Suna mai bine in roomani,e mai subtil. Invatati sa vorbiti corect romana,nu o confundati cu roomani. Sunt offtopic,s-ar putea sa ma dea afara administratorul site-ului…
uitati-va ce zice -ca din 93 pana in 2000 omul tot a selectat.Felicitari, multa bafta in continuare, omul acesta e de o modestie rara. Cum le spun ca un batran sfatos- GRAUL SE PUNE TOAMNA SI SE CULEGE VARA. SUPER.
Pt. Vali, com. 193: de unde stii ca a batut vantul din spate? Te-ai uitat pe clasamente si au fost viteze extraordinar de mari in comparatie cu celelalte zone ale tarii? Eu cred ca nu. Si daca aveti sange ” in instalatie” sa zburati si voi maratoane de 950 km., 1100 km. si 1200 km si dupa aceea mai vorbim de asi maraton. Daca vom avea aceeasi ruta (pe Ucraina) ar trebui sa luati aceasta zona in calcul aceasta zona. Deja avem cativa campioni nationali.
pt sorin,com 202.Nu uitandu ma pe clasamente am spus ca au avut vant din spate.Desii m-am uitat si pe clasamente dar nu de acolo am tras concluzia ci AM ASCULTAT CU MARE ATENTIE INTERVIUL DOMNULUI PREDA STIMATE DOMN SORIN….SPRE DEOSEBIRE DE DV AM ASCULTAT CU ATENTIE SI CHIAR DL PREDA GHEORGHE SPUNE CA AU AVUT VANT DIN SPATE.SI MAI ESTE UN LUCRU…..UITATI-VA LA CE ORA ATI LANSAT LA O ETAPA DE MARATON…..ORA 4.00 DIMINEATA,CA PE UKRAINA SE FACE LUMINA MULT MAI DEVREME SI OARE NU A FOST SI ASTA UN AVANTAJ????SI TEMPERATURILE VOASTRE AU FOST ASA RIDICATE CA IN ALTE ZONE?HMMMM?OARE NU A FOST UN MARE AVANTAJ?
Mai baieti lasati motivele si cautati porumbeii buni. Selectatii dur si dati le o buna ingrijire si oricare de aici poate atinge performante asemanatoare. Preda se referea la vant din spate punand accent si pe dramul de noroc pe care trebuie sa l ai. Este logic si normal ca porumbeii trebuie sa zboare in conditii bune, nu ne ajuta cu nimic daca ii bagam cu manutza noastra in nu stiu ce zile catastrofale la zbor. Parerea mea atunci cand duci porumbeii la zbor pe o vreme ce se anunta in schimbare tine de prostie si de proasta organizare si asa reusim sa dam singuri cu piciorul ca vaca la galeata de lapte.
auzi mai ,,petrisor,,eu nu vreau sa transform asta intro polemik cu tine……..asa k dak aveti voi o vorba……..nu mai purta de grija altuia………… eu nu am fost deloc ironic ,cand am zis k astfel de oameni ar trebui aplaudati si respectati,dar se pare k u esti prea ocupat sa stai ,,incordat,,ca sa vezi k eu am avut un coment de bun simt…….si dak tot vrei sa transmiti mesaje fao in romana k poate nu intelege toata lumea…….si pakt sa folosesti asa cuvinte inteligente si sa nu fii inteles!
Corneliu..daca se poate. Domnul Preda spune la un momentdat ca ti-a dat scris un program pentru timpul sezonului. Poti sa il postezi aici?
BRAVO DOMNU PREDA. DUMNEATA AI GASIT TAINA CARE FACE PORUMBEII SA VINA ACASA . MAI EXISTA IN PRAHOVA UN NENE, DUMITRACHE MARIAN.AUD CA E CEL MAI BUN……LOCUL 1 DA MARATON DONETSK …..LOCUL 1 LA DERBY NYKOLAEV PUI, SI ARE O FEMELA CU LOCUL 1 LA TOATE CATEGORIILE POSIBILE SI IMPOSIBILE.
II BATE PA ASTIA DIN UCPR SI CU PORUMBEII LOR.INCREDIBIL.
PT MINE ACESTI OAMENI SUNT ADEVARATII SLEFUITORI DE PORUMBEI….RESTU ………….___——
hai sa facem un joc,se numeste,,Cel mai destept cedeaza”. Si daca tot suntem pe site-ul domnului andrei,sa-i multumim totusi ca ne lasa sa ne spunem durerile,sa-l salutam si pe preda ca e subiectul comentului. Cineva zicea mai sus sa nu gasim motive…mare dreptate,n-are sens…
OLT-ul e numarul unu anul asta
Pentru carcotasi: daca ati avut vreodata ocazia sa vorbiti cu un crescator care chiar “le are”, probabil ca nu v-ati dat seama. Asa ca puteti dormi in continuare!!!
P.S. Referitor la produse, omul a fost mai mult decat deschis, a spus tot.NIMENI nu mai face performanta doar cu originea porumbeilor.Toti folosim produse ajutatoare, campionii stiu in plus cand si cum sa le administreze, cand sa ofere apa curata.
Sportul columbofil e frumos cand castigi.Dar, pentru a castiga, e foarte mult de munca, pe toate planurile!!!!!!!
P.S.2-Pentru moldoveni: pe cand un maraton (2/3) national, cu lansare echitabila, din Ucraina?Aveti oameni deosebiti, cu initiativa, precum d-l doctor Bilius, care cu siguranta ar accepta o provocare cinstita.Atunci v-ati duela de la egal la egal cu oltenii si muntenii si ati vedea pe fapte, nu pe vorbe, cine este mai bun.
de asta va ramin porumbeii pela vicovu de sus dupa ces lansati din ukraina veniti si vii luati ca nu se dau dusi acasa sii imbonlavesc peai nostri ca mam saturat sai dau afara sunt de la voi ca iam cautat dupa serii si clasari veniti sii stringeti de curiozitate cas porumbei care nu au cazut dupa o zi de fond sint pasari care dupa ce au fost lansate se lasa pe unde vad porumbei poate i dopati prea mult si nu mai au rezistenta dea parcurge km spre casa chiar am vazut la cineva clasari interesante si nu se da dus sau cazuri care claseaza acuma la respectivu nou proprietar nusti ce sa mai zici cai duce sa scape de ei si le place la suceava mai mult se pare,mai fac greseli dar un lucrui sfint in colombofilie pedigeul nu zboara si un porumbel bun merge acasa.numai bine
Adrian (poz. 206), am fotografiat programul d-lui Preda. E un program standard, luat de pe internet.
Îl voi afișa în curând pe pigeonsplanet.ro, odată cu publicarea ultimei părți din discuția pe care am purtat-o cu dl. Preda. Bineînțeles că Andrei va putea prelua și acel material și-l va pune aici, dacă dorește.
Un om de apreciat !!!
Intradevar este bun Dmn Preda dar nu vad rostul unor persoane din Olt sa se dea mari in numele lui cum ar fi aluzie la Moldoveni .Las-o asa Oltene ca ai umblat mul timp cu scara dupa tine!Si de acum in colo tot cu scara ai sa umbli dupa tine. *************** editat de admin. Mai subtire cu jignirile.
Multumim Corneliu!
i-auzi 214: se certau oltenii cu moldovenii. Oltenii zic:sa ne pupati in… Si moldoveni zic si ei: si noi pe voi! :)) :))
iar in locul punctelor de suspensie,pune tu ce vrei,la alegere :)) :))
Felicitari !!!! Ce OM……!!! Modestie rar intalnita !!! Un interviu langa o usa de pe care se scorojeste vopseaua intr-un tricou mov simplu.
Unde-s crescatoriile supra etajate, traning-urile de firma, instalatiile de ventilatie de lux si porumbeii “umflati” cu rezultate si linii de pe alte planete?
Retineti un citat “…iar nu stiu, ce linii sigur aveau….” pedigree si poze cu ochii lor are domnu preda?
Acest interviu nu face decat sa imi reconfirme ca sportul cu porumbeii este relativ simplu si doar unii “experti” tin neaparat sa il complice.
Multa bafta!
mai rar asa ceva, te lasa fara cuvinte . felicitari!!!
Pentru petre, com 216,217 … eu sunt din vaslui,deci moldovean si doresc sa-ti dedic o melodie http://www.youtube.com/watch?v=Ld-hXURWdnY ,cantata de Krem,tot un moldovean. Vizionare placuta!
,,tot oltenul si munteanul is frati buni cu ardelanul…” i-auzi vere moldovean 220:,,…iar eu sunt oltean mai vere,n-am nici mere,n-am nici pere,da’ am un tupeu in mine,de-ti fur femeia de sub tine…” si impreuna :,,noi suntem romani,noi suntem romani…” ahahahahaha…ahahahaha… :)) :)) hai sa va dau in zbor verisorii mei ahahahaha… :)) :))
ok ua pupa jan
sa vedem daca au continuitate acesti porumbei,sunt curios
!
tari porumbei ninu sti ce sa mai zici,ramai masca.
Pentru DN…PREDA,mult respect pentru cuvintele frumoase de la sfarsitul interviului CE URMARITI,CE SCOP,COLUMBOFILIA ESTE UN HOBBY,SA VINA PORUMBEII ACASA. Frumoase cuvinte,de la un col… adevarat.
Pe 25.02.2013 i s-au furat porumbeii : http://www.digi24.ro/stire/I-au-furat-porumbeii-valorosi_83133 ma surprinde faptul ca nu a aparut stirea pe site-urile de specialitate sau poate nu am vazut-o eu .
Poate o sa aflam si cine a fost faptasul sau faptasii!!!!!
PORUMBEII DOMNULUI PREDA GHEORGHE A LASAT UIMITA MULTA LUME COLUMBOFILA. AU CONFIRMAT REZULTATE ULUITOARE SI IN 2013,FARA CUVINTE!!!
m-ia scapat si mie o femela albastra d la dv asta iarna cumparata d la varul meu costache iulian. stiti cv
felicitari ! ash vrea si eu ceva de la dumneavoastra daca puteti lasa un nr de telefon !
felicitari de la drobeta turnu severin !