Pietari sau Originari?

imbarcare-003
Cu fii la imbarcare
VOIAJORI CONCURATI SAU VOIAJORI DIN PASIUNE? PIETARI SAU ORIGINARI?
Buna prieteni, sunt Adrian Malinescu si vreau sa va marturisesc ca in 1 august 2014 am spus si eu “Da, vreau !” in fata domnului Constantin Tanase – Presedinte al asociatiei “Voiajorul Timis” – deci am devenit membrul columbofil TM309 din cadrul F.C.P.R.

Mai multe lucruri m-au determinat sa fac acest pas – in principal faptul ca am tot mai multi porumbei si ca zborurile in “Valea Mortii” (cum a supranumit prietenul meu Florin Popescu Valea Almajului – 185 km rutieri) nu mai sunt suficiente ca sa-mi reduc porumbeii – devin tot mai buni. Despre Valea Mortii vezi articolul meu LINII DE CULOARE – CUM AM INCEPUT SA TIN PORUMBEI.

De la suprapopulare vin toate relele – cheltuieli mari cu mancare si medicamente, deci vrand – nevrand trebuie sa merg mai departe – ar fi un vis sa intru in iarna cu 40 de porumbei. Tin sa va spun ca am doar 4 porumbei pe care nu pot sa-i las afara pt. ca exista riscul sa-mi plece – anul trecut am lasat matca afara ca sa nu-i mai tin inchisi.

In anul asta in primavara am facut un lucru bun si unul rau – hai sa incepem cu cel bun.

Am vaccinat porumbeii cu COLUMBOPOLIVAC S si ii multumesc din inima domnului dr. Catalin Tudoran – nu am mai avut probleme cu mortalitatea la pui decat sporadic si am reusit in sfarsit sa obtin pui din porumbei de matca de la care in cativa ani nu am avut un pui sanatos. Ce este super avantajos la vaccinarea asta dubla e ca in cazul in care porumbeii au diaree nu mai iei la rand toate medicamentele pentru ca nu stii ce au – exclude din start salmonella si tricomonoza (le pun otet de mere in apa cate putin – ca si cum ai intinde uleiul in tigaia de clatite apoi apa – de ani de zile nu mai stiu ce e aia tricomonoza). Atentie – cumpar din Kaufland otet de mere din suc de mere – costa 2,35 lei 500 ml.

Lucrul rau este ca in toamna anului trecut nu am facut zbor de selectie in Valea Mortii, asa ca am reprodus pui din porumbei netestati – astfel ca la zborul din primavera spre Valea Almajului am pierdut 15 adulti din 43 iar succesiv la primul zbor de pui mai lung (Latunas – 100 km) am avut 5 pui veniti in prima zi din 33, ulterior s-au adunat 14. Uitandu-ma prin registrele mele culmea – puii pierduti erau in general ai adultilor pierduti! Cand am lansat la Latunas 33 de pui am lansat si de la Jebel 10 pui (cam 50 km), s-au intors 8.

Poate ca nu i-am antrenat destul de bine, am facut zbor de 10 km, 20 km si apoi 100 sau 50 km in functie de varsta – i-am lansat la ora 17 – vant si caldura.

M-am hotarat sa-i antrenez mai bine pentru a intra in concursurile oficiale, astfel ca am pornit cu 43 de porumbei in zboruri de 28 km (Biled), 46 km (Lovrin) si 80 km (dupa Cenad) – am pierdut 3 pui. La Cenad ultimii iesiti din custi nu au mai putut intra in stol pentru ca porumbeii nu au facut nici o tura pe sus – au pornit pe directie. Cand am ajuns acasa aveam 30 de porumbei ajunsi din 40 (2 accidentati), cei ramasi in urma au ajuns cam in 2 ore toti.

Dupa o saptamana – 20 august 2014 – am avut antrenament cu masina asociatiei la Cenad, lansati la ora 9 am avut primii 5 acasa in stol la 10:23 (primii in Timisoara la 10:05), dar am avut impresia ca vin dinspre Timisoara, deci este posibil sa nu fi iesit din stol la timp. In 15 minute am avut mai mult de jumatate, din 45 de pui am pierdut 2-3, fara antrenament.

VA PLICTISESC CU TOATE DETALIILE ASTEA CA SA VA DAU INDICII SA ALEGETI UN FAVORIT.

Cum v-am tot contrariat in timp cu porumbeii mei cumparati din piata ma simt dator sa analizam problema impreuna – sunt persoane care au spus ca o sa ma urmareasca pe net ce o sa fac cu pietarii. Deci la primul zbor cu asociatia organizat Duminica 24 august 2014 in Ungaria la Kiskunfelegyhaza (152 km – scuzati scrisul) o sa trimit doua echipe de cate 6 porumbei – PIETARI (din 1 sau 2 parinti cumparati din piata) si ORIGINARI (din porumbei de origine controlata si testata). Vedem rezultatele si daca fac timpi de clasare – vara asta mi se permite, ca incepator, sa zbor puii fara ceas doar ca sa-i selectez, nu reusesc sa-mi cumpar inca ceas electronic. Daca puii mei vin bine dar nu fac timpi de clasare este o LUPTA PIERDUTA DIN START, ii tai si las 10 perechi de reproductie pentru la anul din adultii buni.

Deci, hai sa vedem echipele – PIETARI:

NERA
1: NERA – pui femela neagra inelata in 19.03.14, tatal sau este LORD – un mascul negru de 2009 cumparat din piata cu 20 de lei in februarie 2012 de la un batran cu un inel de duzina, nu de concurs, domnul Vasile Barna l-a luat in mana si mi-a spus ca este porumbel de ornament, nu voiajor, ca este prea greu. NERA mi-a venit dupa 3 saptamani de la Latunas, apoi la celelalte concursuri era mereu acasa cand ma intorceam. Este un pic grea, acum cuibareste cu un mascul de 2013;

DARK
2: DARK – pui mascul negru din LORD, inelat in 06.04.14, bagat din greseala direct la Latunas (avea doar 3 luni de la inelare, trebuia lansat la Jebel 50) a venit a 3-a zi. Pui puternic si musculos, penaj matasos – seaman pe tata. Luat in mana de catre Vasile Barna acesta a zis ca parca ar fi frate de cuib cu HYBRO (nepot din Vifor), sunt amandoi ca un pachet de muschi – au si de unde sa dea jos;

SOIM-JR
3. SOIM JR. – pui mascul gut din SOIM ( fiul lui MARGEAN), inelat in 22.03.14, la zborul de Latunas a fost intre primii 5 – impreuna cu sora sa ASTRA. SOIM este puiul lui MARGEAN – porumbel neinelat cumparat din piata cu 20 de lei odata cu LORD, de la un batranel slab si brunet (vezi articolul meu HITLER CONTRA MARGEAN). In 2013 pe SOIM l-am trimis la GYOR – a venit a 2-a zi dimineata (fara nici un antrenament direct la 360 km) si a fost singurul in perfecta stare – nu epuizat sau ciufulit ca ceielalti;

ASTRA
4. ASTRA – sora de cuib cu SOIM JR, o femela frumoasa si usoara, puternica, stelata pe cap, inelata in 22.03.14. Venita in primii 5 de la Latunas. Cloceste de o saptamana pe un ou, la zborul de Cenad am luat-o de pe cuib si am gasit-o pe cuib.

AMIRAL-JR
5. AMIRAL JR. – pui mascul (?) gut inelat in 31.03.14, fiul lui AMIRAL (porumbelul B din concursul de la Semenic din 2010 – venit al 2-lea vezi articolul SEMENIC – SANSE MAI NIMIC). Pe AMIRAL l-am cumparat cu 7,5 lei ca pui neinelat din piata in 2010 de la un domn din Dumbravita ce tine porumbei din pasiune, nu-i concureaza. Lansat la Jebel (AMIRAL JR) si apoi la celelalte a fost intotdeauna acasa;

AMIRALIA
6. AMIRALIA – pui femela inelat in 31.03.14, fiica lui AMIRAL, la primul Cenad nu a concurat pentru ca era accidentata la picior, la al 2-lea Cenad a venit in primii 5, inaintea fratelui.

DECI ECHIPA DE PIETARI PROVINE DIN TREI MASCULI NEINELATI (DOAR 1 CU INEL SIMPLU) CUMPARATI DIN PIATA CU 7,5 LEI (AMIRAL) RESPECTIV 20 DE LEI BUCATA (MARGEAN, LORD), DE LA CRESCATORI CARE NU CONCUREAZA SI NU POT PROBA VALOAREA DECAT PE CUVANT, CARE TIN PORUMBEII DIN PASIUNE.

ECHIPA 2 = ORIGINARI

MAGD
1. MAGD – pui mascul inelat in 08.05.14, primit de
la VASILE BARNA – puiul masculului MAG DENBURG al sau, ce a clasat pe locul 283 la concurs de MAGDENBURG NATIONAL (vezi in foto VASILE MAGDENBURG). La zborurile de Biled – Lovrin – Cenad ma astepta mereu acasa. Poate ca varsta o sa-l penalizeze, oricum este un pui déjà puternic, seaman cu tatal.

HYBRO
2. HYBRO – pui mascul inelat in 04.04.14, tatal sau TIGRIN este stranepot de FUM iar mama sa este fiica consangvina al lui VIFOR imperecheat cu fiica sa VIFORA (vezi articolul meu FUNCTIA CREEAZA ORGANUL). VIFOR este un porumbel italian de origine olandeza din 2009 dar un pic adanc ca si stern. HYBRO este un pui hibrid, trestiu cu pata neagra, lansat la Jebel si celelalte a fost mereu acasa. VASILE BARNA a spus ca la mana pare frate de cuib cu DARK, sunt la fel de musculosi;

SURF-JR
3. SURF JR. – pui mascul inelat in 21.04.14, provine din porumbelul SURF de origine belgiana, primit de pui, sora de cuib a clasat la mai multe concursuri. Pe SURF l-am imperecheat cu fiica sa DELTA ce-i seamana, fac pui fara depresie de consangvinizare, astfel il am pe SURF JR. A facut ultimele trei antrenamente (27 – 46 – 80), mereu acasa.

SURFA
4. SURFA – pui femela inelat in 21.03.14, sora de cuib cu SURF JR, a trecut antrenamentele cu brio – pui consangvin din SURF si DELTA;

STELA
5 . STELA – pui femela gut inchis cu steluta alba pe cap, inelata in 16.04.14. Provine din porumbei testati de-ai lui VASILE BARNA, de la Jebel si celelalte a fost mereu acasa cand m-am intors;

GERMANO
6. GERMANO – pui mascul albastru fara linia neagra, inelat in 30.04.14. Provine dintr-un mascul ce a clasat la doua concursuri de viteza si a venita acasa, fara sa claseze, de la LEIPZIG. Lovit la aripa la concursul de Lovrin, la Cenad a intarziat o ora;

ECHIPA DE ORIGINARI PROVINE DIN PORUMBEI CE AU CLASAT IN CONCURSURI, DECI CU ORIGINE VERIFICATA, DE LA CRESCATORI CE CONCUREAZA SAU AU CONCURAT.

Deci, parca nici nu stiu care pui este favorit, ideea este ca lupt pe toate fronturile ca sa am porumbei buni, de aici si confruntarea asta – am porumbei de la crescatori ce concureaza si de la crescatori ce tin voiajori doar din pasiune.

Deci lansarea ar fi duminica dimineata, fac foto urgent la primii sositi si le trimit pe site, apoi comparam timpii. Sa dau un pronostic?

1. DARK;
2. ASTRA;
3. SOIM JR.
4. STELA.

Sunt curios ce spuneti voi, scuze pentru calitatea fotografiilor.

O zi buna, Adrian Eugen Malinescu – PISCHIA.

La imbarcare:
imbarcare-002

97 comentarii la “Pietari sau Originari?”

  1. Acum la 150 Km merg pe Surf Jr si Surfa. Iar dupa tot sezonul merg pe Magd. Bafta!

    Uita ideea aia cu taiatul daca nu iti vin in timp. Zborurile cu puii sunt prea putin relevante. Am avut “n” cazuri de pui veniti dupa 2-3 saptamani sau luni si care apoi au devenit maturi de baza (un singur exemplu, mascul yearling cu 13 clasari anul asta, ca pui mi-a venit dupa vreo 3 saptamani de la o etapa de 150 Km exact ca asta a ta).

  2. 1.HYBRO
    2.SURFA
    3.STELA
    O sa ai surprize la maturi ;)… Pui care vin bine in anul nasterii si la un an ii pierzi…si invers, pui care intarzie in anul nasterii si or sa faca performanta ca maturi . Urmareste interviul lui Vasiliu Mihai in care zice “sa te fereasca Dumnezeu sa rupi capu’ la puii care vin a doua zi, caci aceia vor fi porumbeii de fond si maraton”. Succes in continuare !! :)

  3. sunt de acord cu tine…uite cum am procedat eu..mi.a mancat dihorul aproape toti porumbeii si m.am lasat de ei …bineinteles nu prea mult ca microbul este f puternic cum dealtfel stim toti…cum nu prea am avut rezultate cu porumbei van,,nu mai stiu de care si fii cu origini alese etc,,m.am gandit o iarna si am plecat la cumparat ….ce ? si de unde?
    simplu , de la batranei din cotete daramate…porumbei batrani ,,,de ce ? pentru ca aia.s porumbei care au rezistat in timp la tot felul de boli si probleme …deci porumbei puternici..din porumbeii aia de.a lungul anilor vreo 6 am inperecheat cel mai bun cu cel mai bun Surpriza de vreo 2 ani au inceput si rezultatele ..destul de bune,,cateva cupe etc..surpriza mai mare este ca au aparut cereri de pui…cum eu nu am dat bani pe porumbei decat 10 sau maxim 20 de lei pe batraneii mei nu puteam sa cer prea mult ,,,asa ca porumbeii mei fiind ieftini si mai ales fara pedigrie plecau oamenii de la mine fara porumbei sau cu cate unul asa ca sa nu plece cu mana goala…deci la anul sau peste 2 ani cand puii de la mine o sa se miste sau o sa le bata cotetul o sa vina inapoi sa cumpere daia ieftini si buni..DAR surpriza o sa fiu pregatit cu pedigrie asa cum sunt 75 lasuta dintre columbofili romani si bineinteles ca o sa fie si mult mai scumpi….asta.i romanul daca nu.i scump si nu are firma ..nu are valoare …..concluzia mea este ca valoarea este pe clasamente nu pe hartii colorate…asta in conditiile din tara noastra unde nu se pot demonstra prea multe lucruri….ADNuri,etc.. bafta la toata lumea

  4. Uneori vad scris “originali” alteori “originari”. Teoretic ambele variante ar fi corecte in functie de ce vrei sa exprimi. Totusi care o fi mai aproape de adevar?

    @cristi: Reincepand si eu destul de recent, si analizand trecutul, am observat ca multe linii de porumbei au devenit extrem de sensibile. Asta se datoreaza tratamentelor orbesti facute fara nicio logica, in teama de a nu lua cumva vreun punctulet de penalizare in plus. Unii porumbei sunt atat de pastilati ca daca nu stai cu farmacia dupa curu lor sunt mai mult bolnavi decat sanatosi. Cred ca voiajorul este CEL MAI TRATAT animal domestic. Nicio alta specie/rasa nu e imbuibata cu tratamente asa cum pateste voiajorul in disperarea dupa puncte. Din fericire exista inca si linii de fier si astea ar trebui inmultite in primul rand pentru linistea crescatorului… ca e deprimant si stresant sa ii vezi cum se imbolnavesc la prima adiere daca a trecut saptamana si nu “le-ai dat de respiratie sau tricomonoza”. Desigur, baza sunt conditiile de trai oferite, ca daca nu le au cat mai aproape de ideal, poti sa tratezi la ei pana te plictisesti ca o vor lua mereu de la capat cu bolile.

  5. Cred ca in situatia de fata se vorbeste de porumbei originali si nu originari. Originar exprima locul(geografic) din care provin.

  6. Neata, porumbeii au fost lansati la ora 8 in Ungaria, Lovrinul ii asteapta deja – spor la sosiri.
    Andrei, am ales cuvantul “originari”, intentionat, adica porumbei din origine controlata. Nu gasesc explicatia potrivita la ora asta.
    Pa, o zi buna.

  7. Pariurile mele sunt Astra si Magd , am ales cate unul din fiecare echipa , sunt curios ce vor face , sper sa ne ti la curent cu sosirile lor

  8. Porumbei.ro are dreptate, puii care intarzie acasa de multe ori sunt mai buni decat cei care vin primii deoarece ei invata drumul spre casa iar ca maturi vor face treaba buna , …. insa depinde de fiecare porumbel … nu toti intarzie din aceleasi cauze …

  9. Stela
    Germano
    Magd
    La etapa aceasta poate “sare” vreun pietar dar asta nu e etapa de selectie “cu eliminare matca” plus ca etapele de puii sunt inselatoare,coditia principala e sa vina .
    Te hotarasti ce vrei sa zbori si pe urma selectie la etape cu distante similare.
    Succes.

  10. Da ragazzi, la 10:04 mi-au venit 3 porubei de pe directia buna – SURFA si alti doi pui ce nu sunt in echipe.
    Astept

  11. La ora 11:00 este 3 – 0 pentru originari. Am veniti pe SURFA (10:04) HYBRO (10:45) si MAGO (10:55).
    Deocamdata nici urma de Amiral, Lord sau Soim. Porumbeii au venit greu, a fost vant.
    Este posibil ca SURFA mea sa fie printre primii pe zona, in Timisoara ar fi inceput sa apara la 10:08 primii, ori eu sunt cam pe aceeasi linie fata de locul de lansare.
    O duminica placuta tuturor.

  12. Ai sa vezi toamna urmatoare dupa fonduri cu citi mai ramai din ei.Antrenamentele de 50 -100 de km sint antrenamente,nu sint concludente.De la 60 de km vine in prima zi si dropper-ul meu,e voiajor alb de frumusete si cred ca are 600 de grame. Si e ,,pietar” si el.In Belgia sint pline pietele de voiajori,5 euro bucata.crezi ca daca ar fi la Pischia ar fi “originari”,tot pietari si aia.
    Vint in pene!

  13. Nu este nici o regula.porumbeii sunt facuti sa zboare….50℅ porumbeii'””50℅
    crescatorul

  14. hai frate ,mai zii qm venira porumbeii sau e doliu si plangi aqm?

  15. La sfarsitul zilei am doua absente in ambele tabere, la pietari imi lipseste AMIRALIA, are o atenuanta ca era lovita la picior, schiopata.
    Din randurile originarilor imi lipseste SURF JR.
    Se spune ca a fost un concurs greu, ca a fost vant ce a impins porumbeii spre sarbi etc.
    Sunt multumit ca am avut 3 porumbei veniti impreuna la 10:04, o sa vad ce loc ar fi ocupat cand apare clasamentul.
    Morala fabulei ar fi ca originarii au fost mai buni in conditii dificile de zbor.
    Bafta tuturor, o zi placuta.

  16. Am ghicit primii 2 :) dar nu in ordine….oricum faceam echipa :P

  17. @porumbei.ro:
    “Uneori vad scris “originali” alteori “originari”. Teoretic ambele variante ar fi corecte in functie de ce vrei sa exprimi. Totusi care o fi mai aproape de adevar?”

    Eu zic ca, porumbeii “originali” sunt mai aproape de adevar deoarece ar exprima ceva neimitat,autentic….cat despre porumbeii “originari” inseamna de unde ar proveni.

    Ai mizat pe Surf Jr si Surfa deoarece sunt baltati?:D

  18. Ragazi, pot sa va marturisesc ca ceva imi umple INIMA DE BUCURIE !
    Efortul meu nu a fost in zadar, daca as fi CONCURAT CU CEAS II BATEAM PE TIMISORENI LA PUI !!!!!
    Am avut 3 porumbei sositi la 10:04 (Mermezan are 1) si 2 pui la 10:15 (Mermezan are 1 la 10:17 si 1 la 10:18 !)
    Astept sa vad daca dl. Marincus imi confirma ca sunt pe linie cu TIMISOARA fata de punctul de lansare !
    In primii 3 am mai avut pui din Spranceana cu fiica de Margean si pui din Racajda cu Muresan ! (de la dl Muresan din Dumbravita).
    Pana la ora 11 am avut 12 pui veniti dupa care am intrat in casa, la 11:13 s-au inchis clasarile pe Timisoara ! Deci puteam avea 12 – 14 clasati din 40 !
    Andrei, poza cu castigatoarea ti-am trimis-o pe la 10:15, iti amintesti ?Asta dupa ce i-am luat in mana pe castigatori, in voliera !
    HAI INCEPATORII, HAI LUPTA PE TOATE FRONTURILE !!!!!!!!!!!

  19. concluzile trebuie trase la sfarsit. etapele nu seamana unele cu altele. e cam devreme sa spui ca esti mai bun ca si Mermezan mai ales ca numitul nu este vitezist. ai fi fost poate in primii 30 pe clasament. continua tot asa si fi optimist caci ai intrat pe un drum bun.din comentarile tale emani multa dorinta,putere si bucurie pentru acest sport columbofil.sa speram ca te vei ambitiona mai mult si la anu vei participa cu ceas,dar pana atunci mult succes cu toti !

  20. Da, puteti sa va uitati in clasamentul FCPR la judetul Timis, concursul KISKUNFELEGYHAZA trecut in 10 august dar s-a desfasurat acum, 24 august.
    O sa fie un al doi-lea zbor pe aceeasi destinatie duminica asta. Inca lucrez la linii consangvine, la anul ies “la bataie” cu hibrizi din linii bune, gen SURF, HOINAR, MARGEAN, MAGDENBURG, FUM, HALIFAX, HORN, VIFOR. Vedem.
    Nu reusesc inca sa am o comparatie geografica cu Timisoara, Andrei, poti sa ma ajuti cumva ?

  21. Adriane… Adriane,stiu cum este ,la inceput entuziasm ,planuri, nume la pasari,si vine ziua cand dau de prima etapa mai serioasa 600-700km si ramai sportiv…cu pietari sigur va fii asa,ai sa te lamuresti la anul la maturi.Daca vrei sa zbori etape scurte mai ai o mica sansa,dar daca vrei fond si maraton i-ati gandul de la ei…Sa nu fie cum zic eu dar te vei lamurii singur.Apropo,ca il pomeniai pe dl Mermezan,laso mai moale ca iti mai trebuie 20 de ani de golumbarit sa te apropii de el si tu si eu la fel,credema stiu ce vorbesc,iar la etapa de kiskun…ai 5 km mai putin fata de tm iar la urmatoarea kecskemet o sa ai 6 km mai putin si cu sosiri la aceeasi ora te bate bine tm .Te inteleg, entuziasmul incepatorului…Ne vedem la anul la imbarcari maturi(nu zbor puii cu asociatia) si tine minte un lucru(ori si ce gloaba poate zbura 300-400km dar nu ori si ce gloaba zboara 900-1000 km)BAFTA MULTA.

  22. Ai dreptate Alin TM, asa este la inceput, iti faci planuri vise etc. Daca nu imi placea genetica de mult as fi clacat pe motiv ca nu am pasari bune, ca nu am bani sa le cumpar de la x-ulescu sau y-grecescu.
    Sincer sa fiu pentru mine a fost o mare surpriza placuta primul zbor, a meritat ca sa ma motiveze in continuare.
    Apropo de dl. Mermezan, am auzit ca isi tine porumbeii in afara orasului, pe directia de zbor (Calea Aradului).
    Nu am nimic cu dansul tot respectul, doar am semnalat faptul ca la 10:04 am avut 3 porumbei acasa, nu doar 1.
    Multi dintre voi m-ati criticat de ce imi consangvinizez pasarile, iata ca am o pasare exceptionala (de fapt cel putin 3).
    Pentru la anul sa nu uitam ca am pasari selectate in Valea Mortii de cativa ani, 35 de adulti inelati parinti ai puilor de acum, deci “ci sara da divertirsi”. Plus puii hibrizi.
    O seara placuta tuturor.

  23. eheee tatii,ai probleme mari q modestia, pasari selectate (valea morti-un singur zb(pe knd altii au pt la anul por zb 7-8 etape de 5-6-700km) ai mai zis k ai 3 por exceptionali dupa prima etapa cu clubul,poate dupa a 2a nu ii mai ai si iar nu te mai auzi ceva timp,knd uita lumea de tn iar mai scoti un amiral,un surf jr jr jr) te pripesti,tragi concluzii
    din timp CAMPIONULE

  24. Cam asa-i. Nu poti cataloga porumbeii asa repede. Am avut multi pe care ii credeam “tute penale” si la final de sezon cand am tras linia au devenit lideri. Si la fel de multi supraestimati care au disparut de tot…

  25. Scuze daca am fost prea bucuros si am suparat pe cineva cu comentariile mele, nu ma asteptam sa-mi vina in timp de clasare porumbeii.
    Scuze domnule Mermezan, scuze timisoreni.
    De 6 ani am reinceput sa tin porumbei, a trecut mult din 1986 cand am avut porumbei in concurs, lucrez an de an la calitatea reproducatorilor, se pare ca puii incep sa dea randament.Am parintii puilor si frati mai mici din puii concurati acum, de exemplu am trei consangvini frati cu SURFA, am trei frati cu primul venit din Spranceana (si parintii), am trei frati cu HYBRO, am 3 consangvini di MAGDENBURG etc. Mai grav este ca am minim 50 de pui care au devenit buni de zbor intre timp (3-4 remigii schimbate) dar nu pot sa-i mai intercalez in concursuri, ii antrenez personal si finalizez in toamna cu VALEA MORTII.
    Chiar nu mai am inele sa-i inelez, cu 2 inele trebuie sa aleg intre puii din Surf, Mago, Spranceana, Briza sau Lord.
    Am trimis 40 de pui la Kiskunf. si s-au intors 32, inca nu reusesc sa scap de aglomeratie.
    Ciao a tutti.

  26. Omule, valea aia a mortii inseamna foarte putin sau nimic in selectia porumbeilor voiajori de concurs.
    Daca vei zbura, cu cei 35 de adulti selectati ai tai, la anul, 5-6 fonduri si 3-4 maratoane si iti raman 5 indiferent daca fac sau nu vreo norma inseamna un rezultat foarte bun. Eu te-as sfatui s-o faci, daca imi permiti, ca sa te convingi ca noi astia care ne-am lovit de pragu’ de sus nu suntem chiar idioti, desi sunt sceptic ca ti-ar mai ramane ceva daca ii zbori la sange. E doar pararea mea, nu te supara.
    In alta ordine de idei, ce s-a intamplat cu liniile alea consangvine pure pe culori de care vorbeai acum cativa ani cu aceeasi ardoare si lipsa de modestie (cum zicea cineva mai sus) cand toti iti spuneau ca e cam imposibil, in practica, ceea ce zici tu?

    E frumos sa visezi… si eu o fac destul de des si poate d-asta nici n-am cine stie ce rezultate. Totusi visele tale, cu tot respectul, sunt putin cam infantile.
    Oricum iti urez succes in planurile pe care le ai si… poate ne uimesti pe toti… cine stie.

  27. Sincer chiar nu reusesc sa inteleg de ce nu concurezi oficial cu ceas. Doar asa poti dovedi ca este asa cum spui, cu porumbei in clasifica saptamanal. Fara ceas toti suntem campioni. Nu insinuez ca esti mincinos ma refer doar la faptul ca in concursurile oficiale se ia in calcul distanta fiecaruia si ce este mai important e ca nu ajunge ca porumbelul sa se intoarca acasa TREBUIE sa mai fie si constatat (cat mai repede cu putinta). “Prietenii stiu de ce”

  28. Si lucrul cel mai IMPORTANT:
    Sa-ti traiasca feciorii!!! Asta-i cea mai mare realizare genetica pe care ai facut-o. Restul sunt povesti si pierdere de timp.

  29. Cristian – esti un tesoro – mersi. Stau la limita cu banii, prioritatea sunt flacaii.
    Azi cand am venit de la munca era intors SOIM JR – o surpriza placuta, deci am pierdut un pietar lovit la picior – AMIRALIA.
    O zi buna tuturor.

  30. SCUZE, NU SOIM JR CI SURF JR.
    SOIM JR E ACASA DE DUMINICA.

  31. ZAD1054, apropo de cum ar zbura porumbeii selectati cu zbor la Bozovici ( Valea Almajului – Valea Mortii) vreau sa-ti povestesc o judecata de valoare.
    Inainte de concursurile de pui ma gandeam cam asa: O sa cheltui bani cu antrenamentele si zborurile si din toti puii o sa am 2 care claseaza, din care pana la final o sa se piarda 1 si o sa raman cu 1.
    Deci eu cheltui si ma implic pentru un pui care claseaza – si imi parea veridic, ma gandeam daca merita.
    Iata ca realitatea a fost alta, din fericire, am avut 12 pui care au intrat in timp de clasare. Chiar o sa va scriu ordinea sosirii:
    1. 10:04 apar 4 porumbei in stol, din care 3 ai mei si un alt pui in concurs. deci ii am pe SURFA, pui Spranceana si pui Muresan;

    2. 10:15 imi apar doi pui – Roland si un pui consangvin din Hoinar;

    3. 10:25 pui din Penato;

    4. 10:36 pui din Racajd;

    5. 10:38 pui BARNA;

    6. 10:44 pui consangvin din Fum si Fuior;

    7. 10:45 pui hybrid din Vifor si nepot Fum – HYBRO;

    8. 10:55 PUI MAGD de la BARNA;

    9. 11:00 pui de la Barna.

    Culmea este ca la ora 11 am intrat inauntru dezamagit ca mi-au venit asa greu puii, nu stiam ca de fapt stau bine in comparatie cu altii. Pana seara am avut cam 30 din cei 40 lansati. Azi am avut bucuria sa se intoarca si SURF JR, chiar daca a intarziat atat mi-a parut bine.

    Despre liniile de culoare ?
    NEGRI – am 4 familii (HOINAR, LORD, HORN SI HALIFAX) din care sa formez o linie, din Hoinar si Halifax am deja consangvini buni;

    BALTATI – am deja consangvini din SURF si MAGDENBURG;

    ALBASTRI – am consangvini din VIFOR si FUM;

    GUT INCHIS – am consangvini buni din MARGEAN si BARNA INCHIS.

    Deci lucrez intens la linii, stiti bine ca este greu si sa ai o linie buna daramite mai multe.
    La anul o sa am mai multi pui hibrizi, cred ca cel putin 20% din ei o sa faca lucruri minunate – vom vedea.

  32. buna asai ca in orice multi ne aflam sa criticam dar ziceti cati dintre voi au entuziasmul simplitatea si iubirea de porumbei a lui adrian?de la orice ajungeti la maratoane la cupe la campioni oare nu ati inteles inca ce doreste adrian?el are doua avantaje ce voi multi nu le aveti dragoste de porumbei si pasiune de genetica dar sa faci genetica trebuie sa stii foarte multe despre animal si uitel el io cred ca le stie si le imbina foarte bine ce credeti ca sunt pietarii asa cum ii vedeti voi io cred ca toti voiajorii indiferent de linie se trag din aceeasi linie veche si cine stie sa ii selecteze ii trebuie doar timp sa scoata la lumina caracteristicile de baza a porumbeilor voiajori si sa le slefuiasca orice porumbel voiajor fie cu pedigree sau pietar e un diamant in brut si cine stie cu adevarat sa il slefuiasca e maestrul deci succces adriane si mult succeas si o intrebare pentru voi toti cu ce e mai presus un porumbel cu pedigree ce isi traiete viata pripasit in un stol de porumbei comuni si un porumbel pietar ce vine de la sute de km?nu uita adrian sa mai postezi articole si si eu cred in ceea ce zici ca functia creeaza organul ca de ce ar avea pietarii aceleasi caracteristici cu maratonistii daca nu ar avea acelasi sange?

  33. Bravo Nelutzu, ai surprins esenta. Un porumbel cu un fizic performant denota munca si selectie, indiferent de recomandari sau pedigree.
    Si invers, degeaba ai un porumbel recomandat daca nu are un fizic corespunzator. Mai vorbim, sunt la munk.

  34. Si mie imi place ce a scris Nelutzu. Dar sa nu uitati ca fizicul e doar o variabila a ecuatiei. Orientarea si vointa/ambitia sunt cele mai importante variabile. Si nu se pot vedea “la mana” sau la ochi… Exista trist de multi porumbei cu un fizic perfect care dupa 200 Km se pierd.

  35. Ce pot să îți spun este că,apreciez entuziasmul și dorinta ta de a face performanță în sportul columbofil. Dar trebuie sa fi cu picioarele pe pământ si sa realizezi că cu porumbei din piata nu o sa ajungi prea departe.Este păcat să iți pierzi timpul și banii, iar la primăvară la
    zborurile de maturi, după etapele de viteză, sa rămâi
    doar cu numele lor prin caiete. Un porumbel sa faca
    performanta are nevoie de:sanatate de fier, singe bun si
    multa vointa.Asta este parerea mea si sper sa nu te deranjeze Vânt in pene !!!

  36. omule nu ma pot abtine de la comentariu…..
    Ce spui tu prin comentariile pe care le lasi sunt povesti cu care tu te minti singur….cand o sa apari la vreo categorie in clasamentul national atunci ar trebui sa scrii despre Margean ,Spranceana sau mai stiu eu ce soimi ai tu …..restul sunt numai vise care din puntul meu de vedere se vor narui la al 2 fond de la anul
    Spun asta din propria experienta …..prin 2005 eram la fel de entuziasmat ca tine ,dar mi-am dat seama ca nu e chiar asa de usor…

  37. Bai fratilor, tampiti omul de cap cu fondul si poate el vrea doar viteza si maxim demifond. Sau poate daca nu abordeaza fondul nu-i columbofil?

  38. Si la mine se uita unii ciudat cand spun ca nu am zburat decat pana la 800 Km anul asta si ca nu prea imi place maratonul. Sportul asta e despre clasari, cu cat face mai multe cu atat porumbelul e mai bun si categoria mai grea. Asa ca ASul mi se pare categoria suprema.

  39. depinde ce vrei cupe sau satisfactii personale eu cred ca adrian iubeste porumbeii si nu cred de ce ar minti dar pentu a vedea mai profund fara a avea pe langa porumbel si pedigree e nevoie de iubire de porumbei porumbeii sunt ca niste copii si un copil daca nu il indragesti nu stii ce vrea sa exprime fara a vorbi asa si cu porumbeii cine ii iubeste le simte nevoile au intuitie in ceea ce arata acel porumbel ce calitati are de aceea se zice ca atunci cand cumperi un porumbel nu cumperi crescatorul si adrian io am observat din primele articole ceea ce vrea sa zica dar numai cine il intelege stie ce vrea sa ne arate prin simplu fapt ca iubesti porumbeii trebuie sa ii acorzi o sansa un porumbel fara pedigree e ca un om fara haine scumpe dar oare cati oameni modesti au ajuns mari oameni?multi si de acolo asa si cu porumbeii am vazut articole despre crescatori ce au avut la baza porumbei fara origini oare ei atunci de ce au putut si acum nu se poate?si ganditiva logic primii porumbei campioni au avut pedigree?normal ca nu pentru ca nu ar fi fost primii campioni ar fi fost urmatorii asa ca hai sa gandim logic si sa il admiram pe adriam pt ambitia lui nu sa il descurajam daca iubim porumbeii voiajori sa ii iubim pe toti nu numai cei cu pedigree

  40. Ciao ragazzi, nu am imbarcat porumbeii la repetarea zborului de Kiskunfelegyhaza pentru ca s-a anticipat cu o zi (imbarcare vineri) si pentru ca am lucrat vineri si sambata, nu puteam sa-i astept.
    O sa particip la concursul din week-endul acesta, probabil zbor de Kecskemet, o sa “LOVESC” cu 33 din cei 37 de porumbei intorsi de la Kisk. (din 40). Pacat ca nu am putut sa-mi antrenez alti 30 de pui ajunsi in 3-4 pene, ar fi fost prea frumos.
    Vreau sa va cer parerea, va rog sa-mi scrieti un raspuns, sa ma ajutati.
    M-am gandit ca cei 3 pui ajunsi la 10:04, inaintea multora din zona, poate primii, sa nu-i mai angajez la zboruri in toamna asta, in ochii mei au dovedit ca sunt buni si merita sa-i tin pana la anul, in speranta ca o sa faca alte lucruri frumoase. La fel porumbita consangvina de la 10:15, eu nu vreau sa-i zbor pentru orgoliul meu ca sa demonstrez cine sunt eu, VREAU SA-MI FORMEZ, CU CALM, O ECHIPA INVINGATOARE.
    Plus ca la concursurile ce depasesc o zi, dupa cum spunea JANSSEN (deci imbarcarea cu o zi inainte) INTERVIN FACTORI CE NU TIN DE PORUMBEL.
    Logica mea ar fi urmatoarea: porumbelul ce vine in timp foarte bun nu-l mai angajez pana la anul. Ceielalti ramasi (33) ii retin pe masura ce dovedesc ceva, manusi de catifea pentru invingatori si manusi de otel pentru cei slabi. Eu nu am facut cu puii multe antrenamente ca altii – 15 – 20 de antrenamente cu lansare individuala (nume grele din TIMIS) si au venit foarte bine puii, bravo lor.
    Momentan sunt in forma porumbeii, zboara mult ziua, tot se sperie de uliu – dau alarma lastunii (am padurea aproape). Vrand – nevrand fac selectie naturala pentru ca nu mai am inele, am taiat 6 pui slabi ca sa inelez pui promitatori din MAGO (alt frate cu Magd in imperechere consangvina cu o sora), Spranceana, Germano si Ortisor (imperecheat cu Briza).
    Daca o sa existe interes o sa va mai prezint un concurs, poate ABDA (350 KM), zbor la care ma opresc cu puii, probabil prin 20 septembrie, pot sa va las sa alegeti favoriti sau ce sa imbarc.

  41. E prea putin sa spui deja ca sunt buni cei veniti primii. Vei vedea ca in multe cazuri, cu fiecare etapa cum avansezi se schimba ordinea. Pe de alta parte, cum aproape in fiecare an sunt catastrofe mai ales la pui, decat sa ramai in pielea goala si sa se duca un an de munca degeaba, este bine sa incepi sa opresti din favoriti, cativa la fiecare etapa si in felul asta sa iti conturezi deja lot de yearlingi pentru la anul. Asa am procedat si eu acum pentru ca anul trecut la o etapa banala de 200 Km am avut o bubuiala de o s-o tinem minte, nici 10% din pui nu s-au strans pe toata zona pana seara. Eu am avut unul singur din 70, si ala venit la ora 18 terminat. Am strans 15 pana in iarna, dar mai mult porumbei bolnaviciosi sau lenesi. Deci un an de munca stricat.

    Opreste din ei ca faci bine. Nu neaparat pe primii veniti ca o singura etapa si aia scurta nu e prea relevanta, mai cauta si alte criterii. De exemplu, le dau bile negre in caiet: daca sunt bolnaviciosi, daca si-au pierdut un parinte, un frate, ambii parinti, daca repetat nu intra la semnal, daca nu zboara acasa sau trag stolul jos, etc. Unii ii selecteaza si la mana dar cred ca iti trebuie multi ani de experienta sau un profesor foarte bun.

    Referitor la antrenamente, pentru mine au ajuns sa fie doar motorina consumata aiurea. I-am bagat cu clubul direct la 50 Km pentru prima data in viata lor si au fost pierderi minime. Sigur ca antrenamentele ajuta la experienta dar daca vrei sa te relaxezi mai mult in pasiunea asta…

    Ai taiat pui slabi sa inelezi pui promitatori? Sa nu mai faci chestia asta. Ca incepator de multe ori vezi promitator sau slab unde nu trebuie.

  42. Da ANDREI, foarte la obiect sfatul tau, tot respectul pentru un profesionist.
    Vesti bune de la VOIAJORUL TIMIS – m-au sunat sa trimit fisa de start, spun ca o sa-mi dea ei ceas mecanic pentru concurs – o alta facilitate pentru mine ca incepator. Imi convine de minune, trimit toata escadrila de MIG – uri la concurs, acum imi pare rau ca nu am zburat si duminica asta.
    Deci, daca vreti, facem din nou confruntarea PIETARI – VOIAJORI TESTATI, locul AMIRALIEI va fi luat de ROLAND – porumbel ce a venit la 10:15 impreuna cu consangvina din HOINAR, un pui rosu puternic – o LOCOMOTIVA ROSIE.
    Hai ca ma grabesc sa trimit lista, pa

  43. Fratilor, trebuie “sa ma dau peste cap” si sa fac zbor de antrenament la Cenad miercuri, este cineva din Timisoara care vrea sa vina cu masina mea sa-i lansam si sa impartim drumul ? 0732084226.
    Pentru mine este foarte important – concurez cu Timisoara, pacat ca nu am avut ceas la primul concurs si ca l-am sarit pe al doilea.
    Astept incurajari pentru duminica, HAI PORUMBEI RO, HAI ADRIAN MADLIN !
    Salutari surorii mele Ramona din Prilipet si prietenilor mei din Bozovici – familia Chetrinescu si Popescu !
    O zi minunata tuturor !

  44. HAI ADRIAN macar sa mai clatesc ochii cu ceva daca tot nu mai zbor

  45. La sediul din Chisoda, Miercuri, intre orele 7 si 7.30 se imbarca pentru antrenament de Lovrin sau Cenad, in functie de dorinta celor prezenti. Poate participa orice doritor membru sau nemembru, care concureaza la pui sau nu, contra spumei de 20 lei/crescator. Te asteptam!

  46. Mersi domnule Ilie Marian, am rezolvat ca sa merg personal sa-i lansez, evit ca sa fac doua drumuri la Timisoara – merg inainte de munca, ii lansez cam pe la ora 13 din Cenad. O sa ne vedem la imbarcarea pentru Kecskemet – sambata probabil.
    Imi fortez si puii mai tineri in 3-4 pene, azi i-am dus la Timisoara (20 km) maine ii duc la Cenad (70 km aerieni poate) iar sambata imbarc ce mai am la Kescskemet – m-am saturat de aglomeratia din voliera. Batem ca sa iasa spuma.
    O intrebare: oare la lista de start se pot adauga porumbei ? Dupa ce a fost expediata la centru ?
    O seara placuta tuturor. Vant in pene pentru TIMIS la antrenamentul de maine.

  47. Ragazzi, nu va puteti imagina ce surpriza placuta am avut dimineata asta ! S-a intors AMIRALIA ! Este slaba dar s-a vindecat la picior.
    Nu se mai lasa porumbeii astia de mine !!!!!!
    Hai ca ma pregatesc de drum, merg la Cenad.

  48. La 13:20 am lansat 70 de pui de langa vama, dupa Cenad – conditii ideale de antrenament = VANT DIN FATA, deci efortul fizic este mare.
    Stolul a facut un pic stanga apoi ZGANG – pe directie. Un pui a ramas in urma din cauza vantului, doi au pornit spre Ungaria (o sa am 2 spioni pentru zborul de Kecskemet).

    Ciao a tutti.

  49. Da, multi absenti din puii mai tineri, ce se aduna pana sambata trimit in Ungaria. Cred ca lipseste din nou SURF JR.
    Este pentru prima oara ca mai gasesc mancare in hranitoare. Hai spre calitate.
    Noapte buna.

  50. Neata, o zi placuta tuturor.
    Dimi SOIM JR era in voliera, poate nu l-am observat aseara, deci toti favoritii plus pui promitatori sunt prezenti.
    Vreau un sfat de la voi: puii mici ce au facut Timisoara (20 km) si Cenad pe vant ieri (80 km) sa-i trimit in Ungaria la Kecskemet sambata ? Sunt 170 km aerieni aproximativ, unii dintre ei sunt in forma. De exemplu am doi frati mai mici cu DARK si NERA (din LORD) cu trei pene schimbate, unul solzat si unul negru. Puiul solzat era venit aseara si dimineata asta l-am vazut ca sta pe hranitoare si da din aripi – deci pare in mare forma ! Puiul negru a venit acum, nu este de loc zburlit. Imi lipsesc, inca, 15 – 18 din cei lansati ieri.

    Pa pa

  51. -rupele gatu daca ai 18 lipsa de la 70 km:))
    sa nu te superi pentru sfatul asta care ti l-am dat

  52. Felicitari Bogdan, avem transparenta si organizare. Salutari.

  53. Ok ragazzi, hai sa tragem concluzia : voiajorii testati (originarii) au batut pietarii la zborul de Kisckunfelegyhaza, aveam 3 originari in intervalul de clasare si nici un pietar. Pe de alta parte am avut alti 9 pui veniti in timp de clasare cu diverse origini, care nu au fost in echipe.
    O sa pregatesc alte doua echipe pentru zborul de Abda de peste doua saptamani, zbor la care ma opresc cu puii, dupa cum spunea Ovy Tm, vreau sa fie distanta mai mare ca sa fie relevant. O sa fac foto mai bune cu puii, imbarcarea etc. In echipe o sa-i selectez pe cei mai buni de la urmatoarele doua zboruri ca sa lovesc si in clasament, sa fie reperabili, o sa va dau si seriile de inele.
    Pana atunci VANT IN PENE, sa va uitati aici pe PORUMBEI RO in 19 – 20 septembrie ca sa dati pronosticuri.
    Sa-mi tineti pumnii duminica asta, puii sunt in forma, azi i-am lasat afara pe ploaie si vant, zboara ca domnisoarele – lejer.
    O zi minunata tuturor, Adrian.

  54. Imbarcare reusita pentru Kecskemet, multumesc domnului Oros Bogdan si tuturor celorlalti, stima concurentei.
    Am clemat 29 de porumbei, din pacate nu am mai putut clema alti pui inelati, nu ii trimisesem pe lista de start – puii mai mici ce au facut ultimele antrenamente ( Timisoara si Cenad). Nu-i nimic, pe cei buni o sa-i trec pe urmatoarea lista de start. Am ales o echipa de 5 pui, primii 4 de la Kisckunf. si al 6-lea (al 5-lea a stat 15 minute pana sa intre, deci nu l-am pus in echipa).
    Am ceasul mecanic pregatit, functional, doar sa bag clemele. Sper sa intre destul de repede porumbeii.
    Deci am imbarcat 53 de pui, 29 inregistrati si 24 mai mici, inelati sau nu.
    EMOTII….. Daca maine nu am porumbei pe pozitii bune este un esec personal, o sa se spuna ca am mintit la primul zbor.
    Bineinteles ca toti m-au luat peste picior cu consangvinizarile mele, au “promis” ca daca o sa am 5 pui clasati o sa-mi ofere o bere. sau au spus sa-i sun CAND IMI VINE PRIMUL PORUMBEL CA SA INCEAPA SA-I ASTEPTE SI EI PE AI LOR. Nu-i nimic, concurenta face sportul si mai frumos.
    Am un kilogram de EMOTII

    EMOTII

    EMOTII

  55. Bafta! Sper ca primul sa nu fie unul d-ala fara clema cum se intampla de obicei. :)))

  56. Mi-a venit o idee: dimineata golesc voliera de porumbei (ii pun in lazi) si astept sa intre inauntru puii, data trecuta m-am chinuit sa intredeschid un pic usa ca sa nu iasa cei dinauntru, doar i-am speriat.
    O sa ma musc de limba daca-mi vin mai repede inelati ce nu au fost pe lista. Mersi de incurajari. VA FI MACEL. Oare reusesc sa adorm noaptea asta ? Ma…….

  57. Adica nu ai sputnik? Wow. :) Te chinui oleaca, nu gluma. La anul neaparat sa-l faci. Spor la macel! :D

  58. S-a lansat la ora 9:40 din cauza vremii ploioase, multumesc domnului Marincus pentru informatie, deci poate ca incep sa apara la 12 porumbeii.
    Mie imi convine ca i-au lansat mai tarziu, poate ca asa imi intra mai repede in voliera.
    Este posibil ca Abda sa se faca saptamana urmatoare, salt de la 170 la 350 km aproximativ, concursul poate fi relevant in confruntarea mea pietari – voiajori testati.
    O duminica placuta tuturor.
    P.S. Da Andrei, nu am ink sputnik, trebuie sa mai lucrez pentru sosiri, poate ca cineva o sa scrie mai multe despre cum sa faci porumbeii sa intre mai repede.
    Hai ca ne mai auzim,

  59. Zboara-i tot planu’ si apoi trage concluzii sau ti-e teama sa pierzi prostii [si sa afli pe cei buni,daca-i cazul]

  60. Da, inka nu scap de aglomeratia din voliera, poate la zborul de Abda sau Jihlava.
    Nu m-am facut de ras dar nici n-a mers ca la primul zbor. Interesanta ca din primii 3 porumbei veniti (aterizati la 11:47, 11:55 si 11:58) prima este NERA, a treia este DARK. Si nea Barna spunea ca tatal lor negru (LORD) este porumbel de ornament !
    La ora 13 am avut 19 cleme in ceas, domnul Oros mi-a spus sa nu mai bag, pana la 13:20 mi-au mai venit 3, deci momentan am 22 de cleme din 29 clemati. Am avut si surprize, mi-au venit, in timp de clasare probabil, alti porumbei inelati care nu erau pe lista de start, pui mai mici si AMIRALIA care nu era pe lista. Din 53 lansati am aproximativ 40 veniti.
    CULMEA: LA TOTI PORUMBEII AU TRECUT 5-6 MINUTE de cand au aterizat pana cand am bagat clema in ceas. Unul chiar a stat 50 de minute pe acoperis, venit la 12:00 am bagat clema in ceas la 12:55 !

  61. La ora 16 am 27 de cleme acasa si majoritatea puilor prezenti, chiar si cei cu 2 pene jumate si cu doua antrenamente.
    O sa fie frumos sa trimit ceasul la desigilare cu cleme legate pe maner (ceasul are 24 de pozitii din care unele tr sa ramana libere), o senzatie placuta – porumbeii ma vor.
    In clasament nu cred ca am facut mare lucru, probabil 5 – 10 clasati, vedem.
    O duminica placuta tuturor, Adrian

  62. Ragazzi, pot sa spun ca la al doi-lea zbor mi-a mers prost, daca la primul zbor mi-au venit bine dar nu am avut ceas la al doi-lea am avut ceas si nu au facut timp destul de bun de clasare. Au facut 166 de km in 127 de minute (NERA, sosita la 11:47 si clemata la 11:53). Am avut sosiri foarte bune, am bagat 19 cleme in ceas si 8 cleme pe maner – pana la final am pierdut o clema (am 28 de cleme, imi lipseste doar SURF JR).
    Ne-a macelarit Lovrinul, a fost timp bun cu vant din spate porumbeii au venit cu viteza, se spune ca domnului Cabau din Lovrin i-au venit o suta de porumbei o data !
    Am in continuare incredere in porumbeii mei dar sunt putin descurajat, asta este.
    Un lucru interesant, poate cineva o sa-mi raspunda: NERA, primul porumbel sosit, a coborat de la mare inaltime, oare a valorificat mai bine curentii de aer sau s-a ferit de ulii ?Ce a facut a facut bine pentru ca nu era ciufulita si nu parea obosita. Au venit si fratii ei mai mici cu 3 pene si jumatate schimbate, inelati dar nu pe lista de start – unul negru si celalalt gut inchis.
    Nu stiu ce sa zic, dati-mi un sfat, am toti porumbeii veniti de la zbor (poate lipsesc 2 din 53) dar nu au clasat, saaracii si-au facut datoria. Poate ca la zborul de Abda vor merge mai bine. Ma, chi sa.

  63. Da, domnul Cabau Florian din Lovrin a clasat 95 de porumbei in 7 minute (de la 11:13 la 11:20), deci este adevarat ca i-a venit stol. Di 336 de porumbei ce au clasat doar 25 au fost din Timisoara.
    Lovrinul fiind la 130 km de zbor au avut cea mai mare viteza porumbei, nici nu au apucat sa oboseasca. Timisoara, la 170 – 176 a avut de suferit.
    Felicitari domnilor Stan si Mermezan ca au reusit sa tina steagul sus, sper sa batem Lovrinul la zboruri mai lungi.
    O seara placuta tuturor, Adrian Pischia

  64. Azi ploua la Pischia, am lasat porumbeii afara ca sa-si pregateasca penajul pentru zborul de duminica de Dabas (220 km), poate ca o sa ploua.
    Puii au penajul tot mai frumos, mai am doua etape cu ei (Dabas si Abda la 350 km) apoi Jihlava din Czeck Republic, 570 de km DERBY. Prietenul meu Gigi mi-a propus sa imbarc pui pentru Jihlava ca imi plateste el taxa, probabil ca o sa imbarc vreo 20 de pui, cei mai buni, sa reusesc sa-i imputinez pentru pe iarna.

    Va doresc un sfarsit de saptamana cat mai frumos tuturor, salutari colegilor de la VOIAJORUL TIMIS. Timisoreni, hai sa batem Lovrinul la urmatoarele zboruri !

  65. Mai mult ca sigur ca nu vor fi conditii de lansare pina marti,implicit cred ca imbarcarea se va amina pe luni.

  66. uimitor :X tineo tot asa …si eu visez de mult sa pot concura … dar un ceas si o crescatorie deja ajung la 2500 lei , ceea ce imi intrece bugetele … sper ca pana in 2016 sa pot sa zbor si eu un pui macar :))

    pana atunci …visez in continuare ;)
    nu te descuraja , continua sa ii consangvinizezi , nu se stie de unde sare iepurele . Un sfat persoanal , porumbeii din Lord merita zburati al toate etapele , nu te vor dezamagii …
    ALta idee este sa il ti pe HYBRO acasa pentru la anu’ ;)

    BAFTA !

  67. Mersi Tony de sfat, cand o sa ai unde o sa-ti dau doua perechi de consangvini diferiti, ca sa-ti scoti pui hibrizi. Nu trebuie sa-l tin pe HYBRO acasa pentru ca el trebuie sa manifeste puterea hibrida, eventual as tine-o pe SURFA care este consangvina.
    Ragazzi, treaba este complicata acum, avem zbor de ABDA (350 km, se sare de la 170 km, Kecskemet),imbarcarea s-a amanat pe luni din cauza vremii cu lansare marti pe vreme favorabila, nu se stie la ce ora.
    Voiam sa va prezint concursul cu foto dar este complicat, marti lucrez si probabil ca am si un interviu important de munca pe la 15 – 16. As putea sa fac schimb de ture dar daca lansarea se face dupa ora 9 nu pot sa astept porumbeii ca la 14:30 plec de acasa. Daca lucrez de dimi ajung la ora 17 acasa si probabil ca sunt ajunsi deja, NON LO SO. (nu stiu).
    Lasam concursul cu foto si pronosticuri pentru DERBY-ul de JIHLAVA, 570 km ? Ce ziceti ? In 27 septembrie ? O sa fie cam mult o pauza de 2 saptamani dar asta este.
    La zborul de ABDA o sa bag cam 51 de porumbei (cei veniti de la Kecskemet), probabil ca se intorc 35 – 40.
    Intorsii ii bag la JIHLAVA, vreau sa scap o data de aglomeratia din voliera, cu zborurile de pana acum nici nu se cunoaste, cand le dau mancare in cele doua hranitoare nu mai am unde sa calc de porumbei.
    Oricum va tin la curent aici cu ce se intampla la ABDA, din echipe imi lipseste doar SURF JR, pierdut la KECSKEMET dar imi parea cam abatut, poate avea ceva, avea pleoapa cam fara sange, alba.
    O duminica placuta tuturor – HAI VOIAJORUL TIMIS, HAI TIMISOARA !

  68. Ragazzi, mi-a venit o idee buna, ce-ar fi sa particip la zborul de Viena organizat de bioreni ? Suna parca mai tentant Viena.
    Stiti ceva, se imbarca si din Timisoara ?

  69. Imbarcare reusita pentru ABDA, ceasul mecanic pregatit, daca sunt lansati dimineata am timp pana la ora 14 sa ii astept, am imbarcat cam 48, am iertat cativa pui prea mici sau cu probleme pe varful aripii – gol datorita schimbarii penelor.
    Vant in pene tuturor, Adrian.
    Concurs cu foto la DERBY JIHLAVA – am inteles ca pentru Viena nu se imbarca si de la Timisoara. Imi pare rau.

  70. Nu pot sa inteleg de ce un incepator este primit atat de “bine” de catre veterani, azi m-am simtit ca un dusman la imbarcare, nimeni nu voia sa-mi dea un sfat. Am rugat un columbofil sa-si dea cu parerea asupra SURFEI daca nu este slabita pentru zbor (imi parea slaba si nu voiam sa risc), ce vorbesti, nu a vrut nici sa o atinga. M-am uitat la limba ei si am vazut ca este rosie, deci bine vascularizata. Dupa mai multi specialisti ce m-au refuzat s-a induplecat d-l Decebal si a facut acelasi lucru – s-a uitat la limba si mi-a spus ca porumbita nu este slaba, este in forma.
    Nu stiu, probabil ca nu ar trebui sa mai vorbesc cu nimeni la imbarcare si sa-mi fac treburile in tacere.
    Multumesc domnului Olar Bogdan si catorva pentru intelegere. Am din nou EMOTII

  71. Of ragazzi, porumbeii au fost lansati la 10:30 din cauza cetii din Ungaria, la ora 14 trebuie sa plec la munk la oras. Mi-as fi luat zi libera dar am si interviu de munca la 15:45 in Timisoara si nu pot amana, vorbesc pe Skype direct cu italienii la sediul agentiei.
    Porumbeii ar putea sa apara incepand cu ora 15:30, cum e mai rau pentru mine. Asta este, se selecteaza porumbeii si nu dau emotii celorlalti, ramane sa ii astept la Jilhava.
    O zi buna. Multumesc domnilor Olar Bogdan, Marincus Dorel si celorlalti.

  72. O sa va scriu deseara pe la 23:30 cati porumbei am veniti din cei 27 clemati care ar fi putut intra in clasament. inca o data
    O ZI BUNA TUTUROR.

  73. Rezultatul curat: am 11 cleme din 27 de porumbei clemati si 5 din ceielalti, deci azi, ca ziua lansarii, am 16 porumbei vediti din 48 de porumbei imbarcati = 33,3%.
    Am impresia ca abia acum intru in adevarata columbofilie, vreau sa multumesc domnului Constantin Tanase ca m-a incurajat sa concurez si mi-a oferit avantaje ca incepator, multumesc si celorlalti membri de la Voiajorul Timis.
    Din 11 porumbei clemati veniti azi 7 au sange de Barna Vasile, 3 au sange de Vifor si 1 este mai interesant. Acest porumbel este singurul ce a venit in mod constant printre primii, pe tatal sau l-am cumparat cu 10 lei ca pui neinelat anul trecut de la dl. Muresan din Dumbravita, care nu a concurat vreodata.
    Deci puiul cumparat de la Muresan anul trecut l-am pierdut in primavara la zbor de Bozovici, fiul sau este acest pui ce vine bine constant cu 11 pene in aripa stanga.
    Oricum, imi lipsesc favoritii iar Andrei a avut dreptate – din cele doua echipe ii am acasa pe MAGD si pe STELA (si pe sora lui MAGD).
    INCEPATORI, NU MAI PIERDETI TIMPUL, NU VA MAI HRANITI CU ILUZII, IESITI LA BATAIE !

  74. VASU VIOREL, JAN AARDEN, TUDOR – Sunteti niste genii ragazii, din fotografiile astea penibile sa va dati seama de valoarea intrinseca (ascunsa) a porumbelului !
    Sincer, sunt uimit !
    Uffa, se pare ca mai am atatea de invatat !

  75. Dimineata asta la ora 11 sunt la jumatate de escadrila, am 24 veniti din 48 (7 clemati, deci sunt la 18 din 27 de clemati).
    Hai ca se poate, trebuie sa ne regasim si sa ne refacem pentru JIHLAVA.
    O ZI PLACUTA TUTUROR.

  76. totusi bravo e fb pt un modest incepator. asa se intampla la imbarcari veteranii lupta pt ei au uitat de sport si fayr play.

  77. Mersi Bogdan pentru filmat, a fost o lansare reusita. Am 35 de porumbei veniti din 48, este binisor. Din cei clemati am 22 dar si 3 pierderi care ma seaca la inima: nu mi-a venit numarul meu 1 de la Kiskunfelegihaza ( SURFA, originara), numarul meu 1 de la Kecskemet ( NERA, pietara) si puiul hibrid HYBRO, parca i-a ales soarta pe cei mai buni ! Greseala mea, trebuia sa-l tin acasa pe primul din fiecare concurs.
    Ce spuneai Ovy TM, ca ma opresc la ABDA pentru ca nu-mi vin porumbeii ? Azi s-a intors acasa SURJ JR, singurul porumbel clemat ce nu-mi venise de la Kecskemet, deci 29 din 29.
    Ce ma mira, nu-mi vine NERA de la ABDA si imi vin fratii ei mai mici, DARK si ceielalti frati mai mici, unul negru si celalalt gut ! Singura mea explicatie ar fi ca a pornit singura la inaltime si a prins-o un soim !
    O sa bag 15-20 porumbei la JLHAVA, din cei inelati mai puternici. O parte din pui, cei mai mici, si-au castigat deja locul cald pe iarna. Ciao a tutti, belli o bruti !

  78. Se pare Aradul a “zdrobit” Timisul la ABDA, sper ca la JLHAVA sa recuperam teren.
    Pacat ca nu am putut astepta porumbeii la ABDA, cand am sunat-o pe nevasta de la munca in pauza (17:30) vazuse porumbei cu cleme in voliera (seara erau 11 clemati veniti).
    Noapte buna.

  79. Loc 1 pe cotet la o singura etapa nu inseamna nimic. Graba strica treaba. Concluziile se trag dupa sezon. ;) Ciao

  80. Ieri mi s-a intors NERA, avea penele deranjate pe o aripa ca si cum ar fi fost legate. As vrea sa mi se intoarca si SURFA, cine stie. Azi este etapa de Dabas aici in TIMIS, dar pe langa faptul ca am aflat prea tarziu porumbeii mei nu sunt inca refacuti dupa ABDA, ii las sa-si mai revina si o sa=si faca ultimul zbor de anul asta la JIHLAVA unde imbarc 20 de pui.
    O intrebare: sa imbarc la zborul asta pui care isi schimba remigiile 8-9 si au varful aripii bont ?
    O duminica placuta tuturor.

  81. Nu am reusit sa imbarc din cauza muncii -fac deja un part-time si un full-time. Oricum nu mai puteam imbarca, a dat o tricomonoza peste porumbeii mei de te fereasca-te ! De catva timp am avut ceva porumbei ce faceau zgomot cand respirau, am tratat tot efectivul, dupa zborul de ABDA, cu tilozina si eritromicina, dar culmea ca simptomele nu au disparut ! Abia ieri mi-am dat seama ca este tricomonoza ! Greu pentru ca la mine nu exista tricomonoza in cursul anului, le dau mereu otet de mere in apa. Asta este, mi-au murit trei pui, raman destui si pe la anul, din cei 48 de la ABDA am cam 40 acasa. Mi s-au intors si pui lansati cu o luna in urma la Cenad !
    Spor celor ce au angajat la JIHLAVA si felicitari, eu m-am lovit de primul an de concurat oficial si se pare ca mai am multe de invatat.
    Duminica placuta tuturor.







Comenteaza

Emailul tau nu va fi public. Campuri obligatorii: nume, email, comentariu. *