Tandemul Boogaard – Van Buuren, Amsterdam.
Ideea de baza al acestui articol este urmatoarea: In 2014, doar un prost isi doreste sa achizitioneze un “Ianssen pur” sau un “Huyskens van Riel pur” sau descendenti din castigatorul din 1978 de la St Vincent. Ad Schaerlaeckens.
Acest tandem format in anul 2004 si foarte cunoscut in Olanda si Belgia datorita rezultatelor din cursele de maraton, este poate prea putin mediatizat in tara noastra, motiv ptentru care am hotarat sa tratez aceasta problema.
Acum cateva zile vorbeam cu Marco Van Buuren care imi spunea: “la noi in crescatorie fiecare porumbel trebuie sa fie un super porumbel, pentru ca nu ne permitem sa tinem foarte multi porumbei, la fiecare etapa la care participam echipa are un numar cuprins intre 5 – 10 porumbei, de aceea calitatea pasarilor trebuie sa fie super. Imi mai spunea: noi concuram impotriva marilor crescatorii.
Inca de la inceput tinta a fost Barcelona, cel mai renumit concurs international, pentru asta iti trebuie, cum imi spunea el porumbei capabili sa zboare peste 1 100 de km intr-o zi (ei avand o distanta de 1243 km de la Barcelona) cand conditiile meteo sunt foarte dure.
Au fost adusi pentru asta porumbeii cu cel mai nobil sange (Aarden-Van der Wegen-Van Wanroy) care proveneau din porumbeii celebrului Antoon Van Haaren, cel mai cunoscut dintre acestia fiind CHAMP 93.
Dupa ce a clasat 204,216,412 nat Barcelona a trecut la reproductie unde a devenit si mai celebru, el fiind tatal si bunicul mai multor superporumbei, si cel mai celebru dintre acestia este nepotul sau “KATSU” locul 1 international ace pigeon Barcelona 2008-2009.
Acesta la randul sau a devenit un super reproducator, 8 pui de-ai sai aflandu-se in momentul de fata in prasila tandemului in acest moment, dar poate cel mai cunoscut porumbel si perla coroanei acestui tandem este : EVELYN Locul 1 international Barcelona 2011 din 26044 de porumbei in al carei pedigreeu se ragasesc doua mari nume din istoria columbofiliei mondiale BRUGGEMAN-HAGENS si a carei sora buna CHANTY a fost locul 147 nat la acelasi concurs.
Iar cea mai recenta vedeta a tandemului este SUNNY care este pe tata nepoata din KATSU iar pe mama este Mark Van de Berg din linia renumitului DOLLE.
La concursul foarte dur de la Marseille 2014 dupa 15 ore de zbor reuseste sa ajunga acasa la ora 21:45 fiind astefel singurul porumbel zonal constatat in prima zi de concurs dupa ce a parcurs o distanta de 1034 de km pe o caldura de 35-40 de grade, care dupa aceasta isprava a trecut direct in compartimentul de reproductie unde in momentul acesta este pereche cu Super 35 din nou un nepot de-al lui CHAMP 93.
Din aceste rezulate vedem calitatea acestor superpasari, cu un lot de 24 de porumbei la prasila din care 8 sunt puii lui KATSU si 3 sunt puii lui EVELYN, cu un numar de 5-10 porumbei inscrisi la fiecare etapa de Maraton la care participa ei fac practic minuni.
DECI INCA O DATA SE DOVEDESTE CA, CALITATEA BATE CANTITATEA !
Pentru cei interesati sa achizitioneze porumbei de la acesti mari campioni, relatii la Maraton.pigeons@yahoo.com sau marathon pigeons pe facebook.
Ioan
Toti stim ca e ideal sa ai putini porumbei si buni, cine n-ar vrea asta? Intrebarea e: cum reproduc ei sa obtina asa ceva? Cum ii selecteaza, cum ii consangvinizeaza, cum ii zboara?
cred ca” l a citit” pe Preda Gheorghe de la Olt.Acel om selecteaza ce i mai bun si nu isi permite mici erori.
si nu pricep cine si de ce a scris “‘combinatie” la poza lui Sunny
Articol frumos si real pe alocuri,pacat de doza de rautate de la inceput unde face referire la adevarati zei ai columbofiliei,nu trebuie sa vorbiti urat de mari columbofili ca sa puteti umfla in pene pe altii aproape la inceput de drum.
miroase putin a reclama, mai ales la cum se termina articolul.
cat despre numarul angajat la aceasta categorie, pai asta-i numarul optim de concurs, 10 porumbei. ce-i peste , inseamna ca ori nu stii nimic de ei si ii angajezi la noroc , ori vrei sa scapi de ei dar la maroate se angajeaza intre 5 si 10 porumbei , si aceea trebuie sa fie pasari de top, cu pregatire, motivatie si sanatate impecabila.
Oamenii ce poseda corect arta imperecherii porumbeilor exceptional este lucrul ca sint in istorie…
Cum in cadrul FCPR s-au modificate anumite baremuri in realizarea normelor, acest tandem n-ar putea NICIODATA sa fie crescatorul anului, nu toata lumea este la curent cu noile reglementari, dar ca sa poti lua acest titlu, implicit altele derivate, trebuie sa participi cu minim 30 porumbei la viteza-demifond, 20 la fond si minim 10 la maraton…cine participa cu mai putini din start pierde anumite categorii de zbor ne indeplinind baremurile necesare categorilor respective…cum s-a modificat si la categoria General fiind obligatoriu cate 2 clasari din fiecare categorie(viteza-demifond-fond)…etc…fiecare tara cu regulamentele lor, trebuie sa ne adaptam cu ce avem in ograda noastra…nici in alte parti nu-s mai roze lucrurile, doar ca alora nu le prea place circul, la noi o adiere de vant este uragan pt. unii si d-aici incepe circoteca…..
Bravo pt. articol ! Cam reclamicios da’…..mere! Porumbeii arata EXTRAORDINAR DE COMUNI, m-am mirat sa vad treaba asta! In afara de CHAMP 93 care e cel putin ciudat, zici ca e voiajor german :-)) (poate doar in poza). Spun treaba asta deoarece sunt anumiti crescatori , Vandenabeele, Embrechts-Theunis, Janssen , Aarden, care au o altfel de aliura….parca-s NAVE SPATIALE ! Porumbeii lu’ baietii astia sunt COMUNI ca aliura, postura……parca ar fi porumbeii mei! Lucru care ma bucura ! Ia uitati-va si voi la ce porumbei au baietii astia, ca moaca, ma refer! Bafta!
http://m.pipa.be/pl/newsandarticles/reports/yet-another-splendid-season-peter-theunis-embregtstheunis-hoeven-nl
@Sculah: aia din ultimul link mi se par urati cu spume. Sunt ca si multi altii doar niste desene animate penibile, prelucrati in programe de grafica pana la sar ochii. Ce iti spune moaca alora? Asa arata ei in realitate? Eu sper ca nu. Pai porumbeii aia au ochiul lipit de crestetul capului, nu au frunte deloc. Unde isi tin creierul, in abdomen?
Am alergie la prelucrarile astea pentru ca schimba porumbelul de nu mai are nicio legatura cu realitatea si in multe cazuri e doar o schimonoseala caraghioasa iar guzganii astia fara frunte, cu ochiu ajuns in crestetul capului ca la pisica de mare sunt printre cele mai jalnice exemple.
Avem in Ro multi porumbei cu etape peste 1100km…si clasate in varf….nu ca CHAMP93…si sigur astia de la noi sunt mai ieftini…sanatate tuturor!
Articol in nota lui Sharlaekens, Rautacios si prost, plu reclama pentru niste rezultate puerile.
La noi cu o etapa la 2 ani nu mai sta in cotet la astia daca claseaza odata la Barcelona zic ca e de aur. De fapt ar vinde si ei niste pui si nu stiu cum.
Iar Schaerlaekens crede ca poseda adevarul absolut si umple netul cu articole de cele mai multe ori idioate si pline de reclama mascata.
Acum un an scria unul despre Leo Heremens – ce mai face Leo Heremans sau asa ceva, unde in final dupa ce cacaciosul ala a prostit o ume intreaga ca se lasa sa plece in concedii, aflam ca are cativa pui cu care se gandesta sa mai inceapa odata ca isi dadea seama ca sa cam plictisit pe acasa.
Vrajeli olandeze pentru fraieri din Romania care nu au ce face cu banii.
Iar crescatoria de mai sus comparati-o cu cele tari d emaraton de la noi sa vedeti ca sunt de 10 ori mai slabi astia decat ai nostri.
nu stiu, nu mi se pare ok sa jignesti o dinastie care sta la baza multor linii de voiajori.
mai facea unul asa prin Romania, unul care are un site de licitatii de porumbei. jignea toate liniile de porumbei vechi de prin Romania iar tot ce posta el pe site-ul lui erau doar bijuterii picate din cer, oferite de zeitatile porumbeilor.
acum a ajuns si el istorie cu licitatiile sale extra trucate.
Hai sa dam respect fata de cei care au scris istorie, caci fara ei concurat si acum cu jucatori de galati pe post de aardeni ;)
Ai punctat f bine Sorin Pistulea…..dince se vede acolo CHAMP 93 la varsta de 3 ani abia are clasare la Barcelona….la 5 ani a mai clasat din nou si apoi la 6 ani…..concluzia….nu avea ce face cu el si la bagat la astea extreme….poate o sa faca ceva…sa vina la noi sa vedem daca face NORMA la MARATON NATIONAL TINERET….
@por.ro
:-)) am ras cu lacrimi…….adevarat graiesti! Poate au doar o linie noua de porumbei……poate astia cand se bat pentru ocuparea unei boxe nu se ciupesc de cap…….poate se dau cap in cap ca berbecii…..:-)))…..altfel nu imi explic cum de au asa un mujan ?!
Multa lume si-a luat tzepe can au cumparat de pe net porumbei photoshopati……au cumparat AVIOANE si au primit TROTINETE !
boafta!
@ciudat, com 12 , cred ca te referi la persoamna care este reprezenatul site-ului belgian in Romania. Da, ai dreptate, cate critici si jicniri aducea la rasele vechi de porumbei din Romania. Cel mai urat lucru pe care l-a facut in legatura cu licitatiile (se pare ca a copiat modelul din belgia), a fost atunci cand a organizat un fel de vanzare totala a porumbeilor a tandemului din constanta Chicheanu&Rusu, spunea ca poate intaleg si carcotasi sau cei care au dubi, ca domul Chicheanu se muta la Bucuresti si renunta la porumbei de tot. CATA MINCIUNA DE MARE. Domnul Chicheanu s-a mutat, dar s-a mutat de la Fcpr la Ucp, si zboara bine mersi. De ce sa spui o asemenea minciuna, doar ca sa ii anunti pe eventuali cumparatori, ca este ultima ocazie cand mai pot pune mana pe asemenea porumbei. Cat de jos poti sa te cobori ca sa spui asemenea minciuni.
Se vede ca l-a vrajit si pe domnul Florea Sorin, de cumpara porumbei la greu de pe site, faraaa numarrrrr, fara numar, dar sa fiu sincer nu l-am vazut sa dea maxim 15.000 euro pe vreun porumbel de la noi din tara, pe vreun as palmares, porumbel care sa fi zburat 3-4 ani, si a carui produsi au confirmat la randul lor. Totusi chiar daca ai foarte multi bani pe care i-ai facut corect, cum sa cumperi porumbei fara numar. Hai, cumperi 100-200 si astepti sa-ti confirme ceva, nu cumperi 1000-1500. In fine, sunt banii lui si face ce doreste cu ei, dar asta nu mai columbofilie!!!
La fel si cu site-ul din belgia, cand organizeaza vreo licitatie totala spun in felul urmator( culumbofilul renunta la porumbei din cauza unor probleme de sanatate, de ex: Hernie de disc- Pieter Veenstra, probleme respiratori-Leo heremans si altii), spun, vanzare totala cu excepti a cativa maturi si a primelor 2 seri de pui, dar ei revin in sport si zboara bine mersi. Pai ori e vanzare totala(pe motiv serios ca e bolnav) si se lasa de porumbei, ori E MINCIUNA PE FATA.
Mai bine ar spune in felul urmator: Columbofilul X isi vine 90% din porumbei, dar mai pastreaza cativa deoarece doresti sa-si demontreze lui insusi si la toata planeta ca poate s-o ia de la 0 sau aproape 0, si in 2-3 ani poate sa revina la nivelul de performanta la care era inainte sa-si vanda aproape toti porumbei. Cred ca asa ar fi cel mai sincer si corect, si pentru columbofili care isi vand aproape toti porumbei si pt site-ul pe care se vand, dar mai ales pt cumparatori.
Mai vedem pe la tv cand ajunge vreun om politic sau de afaceri prin inchisoare, brusc, in 1-2 zile devin bolnav, cu inima, diabet si toate alea, dar inainte cand fura din banii statului sau facea afaceri necurate nu era bolnav.
Greu sa mai gasesti #OAMENI Corecti si Sinceri in zilele noastre, care sa practice sportul columbofil din placere si din respect si dragoste fata de Porumbei.
Porumbelul este simbolul Pacii, dar multi din acest sport si mai ales cei din conucere, se comporta de parca am zbura ciori si nu Porumbei.
Slab champ 93. Concursul asta de Barcelona cu lansare intarziata nu este pt maratonistii de-o zi, cum se zice mai nou! Curios ar fi sa vad o lansare mai din timp putin! Iar porumbeii valorosi trebuie sa claseze si alte maratoane, nu numai Barcelona! Legat de Schaerlaeckens, omu a spus un adevar, adica nu cauta nimeni(crescator bun) porumbei puri, ca e mai grei cu aia puri sa reproduca! De sa iau puri cand pot sa iau deja direct din campioni si sa zbor nepoti, cu sanse mai mari de castig! Atentie, analizati bine, nu va grabiti…
Aceste ” vanzari totale ” se practicau si in trecut ( cu cca. 30 – 35 de ani in urma ) in Romania. Nimic nu este nou sub soare.
Din ce stiu, daca ai organizat o licitatie “totala” in Belgia, timp de 3 ani nu mai poti concura.
In privinta porumbeilor prezentati, avem in tara porumbei cu 2 clase peste acestia, insa nu au poezii scrise de maini dibace.
Daca duce GIGA Stanca porumbelul venit de la 1600 km,TARTU ,in OLANDA sau COBZARU olimpicii lui sau PETE IANOS porumbeii veniti de la Londra sau ASMARANDEI FLORENTIN sau BADIN sau BUTUCANU sau PREDA GHEORGHE etc…….ma apuca dimineata pana ii scriu pe toti crescatorii valorosi din ROMANIA ,daca acesti crescatori si-ar duce pasarile in OLANDA ,olandezii saracii le-ar spune ,,TATA IARTA-MA,,Ma uitam la nenea KIPP la expozitia nationala de la ALBA-IULIA cum saliva langa lotul olimpic al ROMANIEI si nu se mai dezlipea de acolo.Nu va mai lasati prostiti mai oameni buni,concentrativa pe porumbeii romanesti indiferent de categorie.
Stai linistit .
Cand o sa se izbeasca dl. Florea de adevarata realitate din acest sport si o sa realizeze ca porumbeii sai reprodusi din vedele incomensurabile achizitionate cu bani grei de pe pipa nu se vor vinde la preturile estimate de X si Y, consilieri de baza din Ro, si nici recitaluri in concursuri nu va da, si cand o sa realizeze ca nu-ti trebuie o tarla de porumbei ca sa iei cupe la nivel national ci doar pricepere la porumbei si probabil ca premiile la nivel national pentru voliera dansului vor aparea foarte tarziu raportat la amalganul de porumbei pe care-l detine, o sa-si faca Harachiri in secunda 2 ;)
nota 10 Ovidiu mare adevar spui.
pt com 20
Tare faza cu Hara-kiri, merge si un Sepukku ;)
Vad ca la ultima licitatie pusa pe pipa.be si care a fost promovata intens, nici macar chinezii nu mai sar cu banii grei pe acei porumbei de elita care se afla in licitatie. Le-o fi ajuns si lor cu asta sau ce…..
Cu toate ca avem porumbei mult mai buni decat cei din belgia si olanda, cei care au banii, nu cumpara nici un campion din expozitile nationale de la noi, prefera sa arunce banii grei pe neste porumbe pusi pe site-uri, si cica asa promoveaza columbofilie Romaneasca pe plan Mondial, prin investiti mari, eu credeam ca se face prin rezultatele obtinute de columbofili romani atat pe plan intern cat si extern, dar se pare ca trebuie sa fim Capitalisti, asa se promoveaza sportul coulumbofil, prin investiti multe si mari in porumbei. WOAUUUUU……
Eu zic sa revenim putin la realitate! Vreo 2 porumbei arata chiar bine si au si rezultate frumusele ! Il excludem pe Champ 93 care are sindromul Down si saracul chiar la ”plesneala” cred ca a fost bagat la Barcelona.
Dar sa nu uitam de CONCURENTA !
Sunt deacord cu faptul ca avem porumbei si crescatori buni la noi in tara, dar avem si multi prostovani care habar nu au pe ce lume se afla. Am vazut oameni care vin la imbarcare si intreaba ”ce zbor e asta?…..e viteza sau fond?…….aaaaa demi-fond, aha si la asta cate clasari trebe sa faci norma?” . Lazile pline de porumbei bolnavi ! Am fost de multe ori in comisia de imbarcare si am trecut mii de porumbei prin mana, unii puteai sa iti dai seama de indata ce ii luai in mana ca nu se vor mai intoarce asasa VEAC PURURI!
Oameni batrini, ”columbofili” de 20, 30 de ani care nu stiu pe ce lume se afla, au idei de hranire si zbor de acum 100 de ani, nu se stiu uita pe net sa vada cate clasari au, nu au bani si spatiu sa faca performanta, unii au bani dar nu sunt pasionati destul sau nu ii duce capul, privesc orice cacat ,care pica la ei de la vre-un nume din tara sau cu inel train, ca pe o bijuterie.
Nu trebuie sa ne dam asa de destepti ca, COLUMBOFILIA NOASTRA nu e la fel cu a LOR. In exterior sunt specializati, sunt oameni care traiesc din asta, din pariuri si vanzari, au resurse au informatii.
Cand a plecat ultimul sistem de zbor, de hranire, ultimul tratament inventat de NOI catre VEST ?
***
Injura-ti-ma ca imi place!
Genial comentariu LS, pacat ca a trebuit sa iti sterg o fraza cam urata, stii bine de ce. Altfel, comentul ar merge si ca articol de sine statator.
@por.ro
Merci frumos! Poti sa faci ce vrei cu comentariul meu, atata timp cat tu platesti server-ul si domeniul, tot ce apare aici iti apartine si e responsabilitatea ta in acelasi timp.
Referitor la fraza cu aia doi si cu streangul, mai bine ca ai sters-o ca de multe ori ma cam ia valul, ba mai mult decat atat sunt multe fraze din trecut care mi-as fi dorit sa le fi sters pt. ca , impulsiv cum sunt, m-am certat cu multa lume aiurea….:-(( si cand spun aiurea ma refer la faptul ca sunt sigur ca nu am invatat nimic bun, nici eu si nici aia cu care m-am harait.
Cu toate ca unora gen ”Corbu” am observat ca le face placere cand ma ia pe mine valul……chiar imi reprosa la un momentdat ca m-am ”inmuiat”……cu ”a” inainte de ”t”….nu fara :-))
boafta!
Lordule, vezi ca e vremea suspendarilor de iarna. De omjurat injuram mereu, eu injur si in somn…
Ce sa mai zic..Ad se pare dupa conceptia unora ca a inceput sa faca reclama, concursurile de peste 1000 km au devenit o bagatela, brusc olandejii si belgienii care au investat pana la urma acest hobby e niste fraieri ca la randul lor gasesc fraieri sa le vanda niste maini de pene cu XX.000 Euro.
Delirium tremens in stil romanesc.
Pozele cu pasaricile oribile, CHAMP execrabil, in schimb articolul bun.
Ideal sa joci maxim 10 porumbei pe etapa…cam suna a profesionism.
Nu as cumpara porumbei de la mesterii de sus. Nu as cumpara din strainatate. De fapt..rectific…nu as mai cumpara.
Cred ca am importat pana acum cel putin 50-60, care mai de care mai de kkt.
Porumbeii dragii mosului, NU se cumpara de pe net. Porumbeii e ca femeile trebuie sa ii simti, ca altfel e un fel de frectie.
Salut Pipa, pipa de romania, investitorii si elitele din toate colturile lumii.
Succesuri eterne!
@Jerry
N-ai cum frate, nu cred……:-)) ! Credeam ca eu am o problema……Fac de toate in somn frate dar parca chiar sa injur…..:-)) ?! Tre sa o incerc si pe asta ! :-))
Sa discreditezi e usor, am patit si eu. La mine in zona e un campion national, ma rog…. cvasi national ca la noi ”national” inseamna anual 3 crescatori din 3 federatii diferite, si aici revenim la ce am spus mai sus referitor la ”ce jmecheri suntem noi”, am zis ”dal in mica-sa ca a avut noroc, pozitia, medicamente, a furat, e urat el, e grasa nevasta-sa, etc.” din gelozie ca romanu. Apoi au inceput si altii sa ma bata cu porumbeii lui si am zis ”hopa Nelu, stai ca nu-i ‘a buna!”…..pretul puilor s-a inzecit ….invatatura de minte!
Schaerlaeckens mie mi-a salvat viata sau cel putin sanatatea mintala (vb foarte serios, prietenul meu Sergiu stie ”de ce”. salut fratelo! ) atat cat mai am, am vb cu Ad S. i-am multumit si chiar e un tip ok sa stiti. Acum ca a luat-o umpic pe ”coclauri” cred ca e normal cand devi faimos, mai ales pt. faptul ca ai porumbei, om simplu, intr-un satuc. Cand vinzi anual porumbei de peste 100.000 de euro, cred, pe putin. Cand lumea sta la poarta ca la miting. Chiar si de nevasta-sa face misto prin articolele sale. Normal ca le face reclama la toti tovarasii lui de joaca, normal ca nu trec 2 articole fara Ace 4 si Sisi…….tre sa manca si gura lui! Asta e….! Dar noi tre sa facem ” ce zice popa nu ce face popa” !
In rest numai bine, m-a luat somnu, nu mai stiu ce am vrut sa scriu si vreau sa vad daca pot sa ii bag niste spurcaciuni in somn :-)) !
Boafta!
Lord Sculah și Jerry, stimabililor, aprecieri sincere si din belșug! De-ar avea mai mulți minte să priceapă marile adevăruri columbofile zvârlite cu dărnicie de măriile voastre, printre rândurile pe care le asterneți aici…
La subiect, vă propun să facem puțină lumină în cazul acestui articol, în special cu privire la citatul controversat de la început.
Băieții care au propus acest material de promovare, vor să ne și vândă niște porumbei. Dorind să ne convingă cu un argument în plus, au extras un fragment din articolul cu titlul “Why” (tr. “De ce?”), publicat de Ad Shaerlaeckens pe blogul său în data de 6.10.2014. (link: http://schaerlaeckens.com/)
Ei bine, fie această decizie a lor a fost complet neinspirată, fie și-au urmarit cu bună știință scopul, folosindu-se mojicește de niste vorbe care nici măcar nu-i aparțin, în original, dlui. Ad.
În cadrul articolului respectiv, maestrul explică, printre altele, de ce chinezii nu mai cumpără așa de mult ca în trecut. La paragraful “Explanation”, autorul prezintă motivele oferite de chinezi. Sunt trei subpuncte, al treilea fiind chiar paragraful prezentat la începutul acestui material, nu integral.
Este cât se poate de clar că aceste afirmații le aparțin chinezilor, tocmai deoarece paragraful respectiv începe cu următorul enunț: “Below is what they told me: […]” (tr. “Mai jos e ce mi-au spus ei […]”).
De fapt, chiar ultima propoziției a acelui extras (omisă aici), este un citat mot-a-mot al unei afirmații emisă de către un chinez bogat: “I do not stop buying birds but from now on I will not buy grandchildren or nieces of good birds, but the good birds themselves.” (tr. “Eu nu mă opresc din a cumpăra porumbei, dar de acum încolo nu voi mai cumpăra nepoții sau nepoatele unor porumbei buni, ci-i voi lua chiar pe acei super porumbei”). Aceasta este cheia celor prezentate de maestrul olandez, din păcate omisă de autorii acestui material publicitar!
Acum, ca am lămurit problema, îmi exprim mirarea sinceră vizavi de reticența voastră, domnilor colegi, de a-i tempera mai repede pe nerozii grăbiți să-i faca proces de intenție “olandezului zburător” (și nu doar scriitor)!
Înțeleg că unii își descarcă pe aici ura și diverse frustrări. Nu mă prea afectează nici mizeriile și neadevărurile pe care le săgetează și înspre subsemnatul, uneori. Dar, a i se permite aici unui anonim să porcăiască un mare ideolog columbofil de renume internațional… asta-i cu totul altceva.
Și mă adresez ție, porumbei.ro. Ține cont, te rog, că turbățelul de la poziția 11 nu l-a făcut prost, răutăcios si idiot pe vreun fitecine politician columbofil român, ci a jignit o reală somitate a hobby-ului nostru drag. Chiar nu mai cunosc numele vreunui adevărat pasionat de porumbei din străinătate de care să nu-și fi șters careva picioarele, în România…
Protestez prin prezentul mesaj și-ți solicit colegial, porumbei.ro, o oarecare măsură reparatorie, chiar și printr-un mic comentariu de condamnare și descurajare a unor astfel de derapaje, pentru viitor. Mulțumesc!
@Corneliu: Din cate vad eu, se refera la un articol prost si rautacios, nu mi se pare mare lucru.
Iar a aparut Vesa, somnitatea columbofiliei romane, mincinosul de serviciu, omul care da sfaturi si organizeaza concursuri dar nu are … porumbei
Piei satana.
Cat despre parerea mea despre Sarlaekens este a mea si o declar public. Un impostor ca si toti cei care ne vand rahat de 25 de ani, foarte bun crescator si bun la scris. Atat.
In rest… reclama mascata, povesti despre cum el si inca cativa nu folosesc antibiotice si la ei e plin frigideru.
Vanzari cat caru si rezultate totusi mici comparativ cu altii.
@Corneliu Vesa
Bravo! Dar sa sti domnule ca ”cu PROSTU nu te pui, ca are mintea ODIHNITA !” Si nu am nimic cu domnu Ovidiu de la pozitia 11. Vreau doar sa iti dau un sfat prietenesc, ”ASTIA n-are leac !”.
Am si eu, adunata in timp, multa ura, gelozie si prostie inmagazinata in mine, dar trebuie sa fim sinceri, cu noi, de cele mai multe ori si sa constientizam si sa acceptam valorile.
Seara, inainte de culcare, decat sa ”ne” uitam la ”wow biz” si alte porcarii mai bine il citim pe nenea Ad ca avem de invatat…..zic io….apropo daca mai stie cineva un site columbofil asa bine pus la punct, ca a lui nea Ad, da-ti un link va rog, dar nu din tara ca le stie toata lumea cred…..asta daca ne lasa nenea Administratoru. Sincer cred ca ar fi interesant sa facem un ranking al celor mai bune site-uri ”de-afara”, da sa fie in limbi pe care sa le intelegem totusi…..:-))
Foarte mult mi-a placut de exemplu filmuletul cu sportul columbofil la italieni, nush cine l-a descoperit dar a fost bun!
Boafta la noroc !
Auzi-l pe Pistulea ”Piei Satana !”….. :-))) mor de ras, incepe sa imi placa topic-ul ….se ia lumea la ”paruit” !
Hai baietii !
Eu am tinut porumbei FARA ANTIBIOTICE , fara cure PREVENTIVE ma refer, nici macar pt. tricho, doar la nevoie. Fara PERFORMANTA, dar am tinut si au fost sanatosi (de mentionat ca mergeau la zbor saptamana de saptamana)!
Eu daca as putea as face mai multi bani decat AS, Leo H., Jos Thone si altii….atata timp cat exista fraieri!
”Nu e prost ala care cere, e prost ala care da !”
….si apropo de porumbeii ”jmecheri” de la NOI, ia intrebati proprietarii ”ce origini au?”…..90% au in spate porumbei adusi din Vest!
Boafta!
te rog, NU jigni inteligenta romanilor! faptul ca nu am adus mari inovatii in acest sport se datoreaza si celor 40 de ani de subjugare comunista in care am fost constransi sa fim limitati in gandire. NU uita ca in cei 100 de mari inventatori ai lumii, 7 sunt romani (insulina, aviatie, ….)!!!
NU uita de inventiile premiate in concursurile internationali realizate de studentii de la politehnica.
NU va mai credeti inferiori ca nu aveti dreptul! Suntem la fel de egali cu ei dar altele sunt prioritatile tarii in acest moment.
Nu vei gasi atatea site-uri columbofile de calitate de dezbatere publica in belgia sau olanda asa cum gasesti la noi. Suntem pe locul 3 in lume la numarul de site-uri personale columbofile adaugate pe Pipa.be.
Avem masini de ultima generatie, avem cluburi, am importat porumbei de calitate, avem federatii columbofile, avem numar mare si tot in crestere de membri columbofili, avem tot viitorul in fata!
Nu trebuie sa ne consideram toata viata niste inferiori, involuati, inapti, doar pentru simplu fapt ca ei au fost primii.
@porumbei.ro, judeci cu două măsuri. Dacă alde moșul Bilius ar fi fost făcut impostor sau ar fi încercat vreunul să-l exorcizeze aici pe Mariusică din Oradea, nu i-ai fi dat nici o șansă… rezulta topic închis și comentariu șters.
Dl. Ad însă nu e destul de calificat, pare-se, pentru a intra în cercul protejaților tăi…
Nu le mai dai oamenilor nici dreptul de a-și plânge aici ofurile vizavi de conducerile organizațiilor, lansări dezastruoase, ș.a.m.d. Să nu cumva “să fie nevoie să dai explicații celor incriminați!”
Porumbei.ro nu mai e site-ul pe care-l știam… și-l stiu tare demult. În consecință, decid să nu mă mai așez în troacă, pentru a nu mai fi amușinat de porci. L-oi mai citi, totuși, pe telefon, în timp ce-mi hrănesc porumbeii (doar textul topicurilor, nu si comentariile, ca să nu-mi stric ziua – cu riscul de a pierde câte o opinie bună).
@Lord Sculah, e greu să găsim un site la fel de bun ca al lui Schaerlaeckens. Am descoperit eu câte unul, mai simpluț și mai restrâns, dar mi se încălzește sufletul când citesc vreun editorial pe acolo. Sunt în engleză. Nu le listez, pentru a nu fi spurcate și acelea de descreierații care hălăduiesc pe-aici, printre comentatori. Contactează-mă, te rog, pe privat. Cu bine.
cornele, ai plecat bine in lumea aceasta a columbofililor dar , la un moment dat, cand ai vazut cata munca trebuie sa depui pentru a ridica un blog columbofil in top 3, te-ai lasat pagubas de munca asidua si de sisif si ai trecut la diverse atacuri mizere asupra anumitori lideri din acest sport, luand calea cea mai scurta si infecta de a-ti ridica site-ul in trafic.
Nu te mai da atat de invatat pe aici pentru ca nu te agreeaza nimeni. Provoci numai ura si scandal. Scrie-ti frustrarile si nemultumirile doar pe site-ul tau, te rugam.
Ia-te de manutza cu administratorul si proprietarul celuilat site columbofil de cancan, scandal si alte hatisuri si formati-va o lume doar a voastra. Mancati-va intre voi!!!!
Avem nevoie de liniste si pace!!!!!
@pentru 23
Daca as spune ca ”romanii sunt tampiti” m-as face singur tampit! Nu contest cele spuse de tine, ma bucura cand aparem si ”NOI” in fata cu ceva pozitiv! Dar daca eram asa destepti nu ajungeam , dupa 25 de ani de ”libertate”, mai ”sclavi” decat am fost……si nu voi dezvolta subiectul ca imi trebuie 4 ore ca la Florin Piersic !
Boafta!
si in ultimul rand am importat vrajeala ,prostia si hotia :)) totzi va credeti mari campioni si invatati :) ma tot uit si ma amuz totzi aveti pene de jannsen, jan aarden, eijerkamp sau ce mama naibi de pene avei la porumbei :)) vrajeala, vrajeala , vrajeala :)
Mai oameni buni, gata, mai opriti-va cu atacurile astea. Fiecare are dreptul sa-si spuna parerea atata timp cat nu jigneste pe cineva, pt libertatea de exprimare s-a murit la revolutie, acum 25 de ani, asta nu insemana ca trebuie sa aruncam cu noroi in X si Y pentru ca nu ne place noua cum arata sau cum gandeste.
Mai usor cu vorbele urate, mai este o saptamana si vine Craciunu` !
Site-ul porumbei.ro cred ca este pe primul loc la impartialitate, nu am vazut sa atace vreo federatie sau vreun sef din conducere, este site-ul care se afla de partea columbofilior indiferent de ferderatie si sper sa ramana asa. Acum are si el regulile lui de baza, nu e ca pe facebook, orice comentariu aiurea sa fie afisat!!!
Vreti sa va adresati vorbe urate unii altora, mergeti pe facebook, acolo aveti libertate totala la exprimare, nu va cenzureaza nimeni.
Bun, in primul rand trebuie sa spun ca respect parerile tuturor celor care si le-au exprimat si as vrea sa va raspund la toti cei care pe aici pe colo mai cu rautate sau stiu eu cu mai ce frustare,incepeti si faceti atata tiganie pentru orice rahat ,dar ma rog mentalitatea de roman nu ne da pace nici daca am fi in adancu’ pamantului,rautatea ne caracterizeaza si de aceea cred eu suntem priviti in afara ca niste tigani .
In a doua ordine de idei,daca luati seama ce spune titlul acestui articol trebuia sa va dati seama ca acest articol are si un scop publicitar, trebuia doar sa cititi printre randuri , in rest ce sa mai zic, toata lumea de aici este un columbofil cu greutate sau cel putin asa se considera ,in rest ce sa zic eu cred ca paragraful lui Ad Schaerlaeckens nu jigneste in nici un fel nici pe fratii Ianssen nici Van Riel ci doar pe oamenii care atunci cand cumpara porumbei cauta asa ceva ,pentru ca sa fim seriosi ar fi culmea ca el sa ii blameze pe cei ai caror porumbei l-au facut ceea ce este astazi ,,un mare campion” cel putin eu nun cred ca in tara asta este cineva care atunci cand vede un porumbel prima lui intrebare este ,,ce linie este ” desi intrebarea ar trebuii sa fie ce rezultate are,a reprodus sau nu ceva bun ,nu mai intram in detalii la rezultatele porumbeilor acestori mari campioni,daca pe o poza nu scrie decat ca a clasat de 3 ori la barcelona asta nu nu inseamna ca acea pasare a zburat si clasat doar 3 Barcelone iar faptul ca a zbutrat 2 concursuri si a fost trecut la matca asta nu inseamna ca acel porumbel nu reproduce foarte bine, din asta ar trebui sa intelegem lipsa totala de interes a cestora pt publicitate ,nu stiu daca ati observat pedigreele celor care vand asa zisii porumbei Aarden care saracu este mort din 1958 saracu D-zeu sa il ierte daca un porumbel a zbutat un concurs sau 2 de frunte pai acele concursuri sant trecute si in dreptul puilor pe care ii cumperi ca si cum acestia le-au zburat, ca tot ama adus vorba despre Aarden pt ca este la moda sa spunem si urmatoarele vorbind mai in amanunt cu acesti crescatori i-am intrebat voi aveti pasari Aarden de ce nu scrieti in pedigreea sau in poze asta ,raspunsul a fost ,, dragul meu Aaredn este vechi ” si noi mai zicam ca avem Aarden sa fim putin realisti si sa vedem adevarul astea pe care le prasesc ei sunt pasarile care zboara acolo foarte bine si atat pt ei este de-ajuns ,iar daca vreti sa va convingeti nu mai cautati articole despre nu stiu ce porumbei antici sau alte chestii de genu,luati aminte la purul adevar care se intampla,http://www.fondclubnh.nl/uitslagen .
Despre porumbeii din romania nimic de zis ,exista porumbei si crescatori buni o gramada ,dar singurul lucru care te pune pe ganduri este cu siguranta caracterul omului care este pus pe vanzare,nesiguranta cu care il privesti in ochi cand iti da in mana un pui din castigatorul a nu stiu ce concurs nimic mai mult .
Cam atat am avut de zis nimic mai mult, va multumesc inca o data tuturor pt parerile exprimate .
Succese pe mai departe si o seara faina tuturor !
respect pentru acest tandem.
@ porumbei.ro
selectia la acesti porumbei este ft simpla: daca vine in ziua aceia de la peste 1000 de km ramane in crescatorie, bineinteles si achizitionarea porumbeilor de la crescatori ft buni cu o activitate si rezultate ft bune, doar asa poti face rezultate.
la noi la romani nu e chiar asa. tinem pui ( desi nu sunt buni) ca ei se trag nu stiu din ce porumbel ca a venit bine de la un zbor sau a clasat o singura data, un loc fruntas
succes tuturor
Aveti aici un pedigreeu facut ,,special pentru vanzare”, va rag sa observatii premiile porumbeilor ,desi probabil este in momentul de fata cea mai tare pereche din reprobuctia ,,tandemului” pt ca era cineva mai sus care nu intelegea termenul de ,,combinatie” :))https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1385705095057636&set=pb.100008544761833.-2207520000.1418321891.&type=3&theater
In primul rand, …..utopic….daca toti am fi la fel, ar fi : ori o mare plictiseala ori ne-am scoate ochii pana ar ramane doar 1 (unu).
Dar cu pe lumea asta cred ca exista sau ar trebui sa existe un echilibru, avem sansa sa ne injuram intre noi si sa ne exprimam ,,dragostea”.
Internetul e o lume paralela cumva. Are si parti bune si rele.
Daca ai mansarda un pic mobilata eu zic ca internetul aduce mai mult lucruri bune. Si informatii, imagini, filme si documentare…..mama ce documentare din belsug (a se vedea pe google tube galore). Restu il pot injura in continuare (pe nedrept) pe Corneliu.
Nu pot da sfaturi nimanui, dar un pic de respect in exprimarea dintre noi nu ar strica.
Corneliu multi nu pot intelege un om ca tine care….arde. Eu inteleg ce spui tu, dar intelege ca sunt oameni care se conserva. E mai simplu sa negi si sa stai in banca ta, cu mainile la spate asteptand viitorul.
Ma opresc aici ca acum ma supar si il injur pe porumbei.ro.
Ce faci Lordule in somn?
@jerry
Am sa incep prin a-ti raspunde cu ce fac eu in somn. Pai fac si fak de toate. Cel mai tare ma bucur cand visez ca zbor sau cand ma visez umbland descult, vara, prin satul copilariei mele, copil fiind, lipsit de griji.
Cel mai oribil vis a fost cand am picat intr-o groapa, pana la piept, si m-a muscat un rottweiler de gat. Simteam sangele cald cum imi umple gura si cum imi dau duhu…….bineinteles ca m-am trezit brusc, kkt la kur, cu puls 280 ! :-))
In 2013 am pierdut un mascul yearling la un zbor greu, febletea mea, a lipsit cam 2 luni timp in care numai la el ma gandeam. Intr-o noapte l-am visat ca s-a intors…..nu a mai trecut o saptamana, maxim doua si ……cand l-am vazut in cotet am avut iar puls 280……
Merci pt galore……foarte tare frate , am mai invatat ceva si intr-un timp foarte scurt.
Acum sa fim cinstiti partea frumoasa a columbofiliei asta e: DIVERSITATEA PRACTICANTILOR . Daca nu as avea cu cine sa ma cert, sa ma bucur, pe cine sa fiu invidios, sa birfesc, pe cine sa mint, pe cine sa ma minta si bineinteles cu cine sa beau o bere…..m-as lasa!
@Corneliu Vesa
Cornele ”nu pune botu” si nu iti lua jucariile sa te duci acasa ca nu o sa poti sa stai singur pe site-ul tau…..care este chiar interesant si iti respect efortul.
Nu am gasit nici un ”privat” pe site-ul tau nici un mail, poate sunt eu prea grabit, dar da link aici ca nu moare nimeni……
Fi un luptator Cornele ca kkciosii PUT URAT! La box daca esti bun incasator faci cel putin egal !
Boafta!
@Lord Sculah, eu încasez oricât și nu renunț, asta o recunosc chiar cei cu care mă mai confrunt câteodată! Dar doar un prost își irosește la nesfârșit energia într-o luptă fără scop, fără șanse și, pe deasupra… cu arbitraj perfid! :-)
Cât despre site-urile de afară care chiar merită citite, astea sunt într-adevăr puține. În plus, nu se prea înghesuie lumea si deci nu sunt cunoscute. Pe-acolo nu prea ai la ce te zgâi, ca pe pipa…
Unul care-mi e tare la suflet e cel al dlui. Horst Hackemer. America nu are mulți columbofili, comparativ cu Europa. Dar dacă dorim să primim ceva special din partea unui bătrân înțelept yankeu de sorginte germnă, care a stat o viață printre porumbei – și nu degeaba! – putem să accesăm http://www.hackemerlofts.com Pentru mine, atracția principală e secțiunea Ask Horst.
Primul articol pe care ți-l recomand, prietene, e http://www.hackemerlofts.com/ask/ask052.html Te va introduce în lumea specială a acestui om deosebit, printr-o caldă descriere a celui mai important mentor al său. Și-apoi, poți descoperi acolo multe altele, de-ale lui Horst.
Mi-aș dori să am timp, cândva, să traduc din scrierile, modeste, dar de mult bun simț, ale acestui om, despre care nu știu să fi povestit cineva încă în România.
În concluzie, pentru a trece la un cu totul alt nivel de percepție a acestui hobby, trebuie să depunem eforturi deosebite. Nici un site columbofil din România nu ne ajută mai deloc în acest scop.
Și, presupuând că ne-ar fi puse la îndemână surse de informare superioare d.p.d.v. al cunoașterii, nu mulți dintre noi am fi în stare să aprofundăm prin studiu individual perspective și analize mult mai complexe ale acestui sport decât cele publicate zilnic pe site-urile cu care ne-am obișnuit.
PS. Dacă recomandarea mea va fi bine primită de scula aia de lord (:-), poate că mă voi mai încumeta să fac și altele. PPS. Lucrez la “redesenarea” completă a site-ului meu, d-asta e vraiște pe- acolo. Emailul la care răspund e vesacorneliu at yahoo dot com. Mai intru si pe facebook.
E bun nea Horst. Erau buni si canadienii de la Alberta Classic dar s-au dus. Mai gasesti cate o bucatica de informatie buna ascunsa prin reportajele de pe pe http://www.elimarpigeons.com .
@Corneliu Vesa
Msi frumos! Foarte fain nenea Horst! Chiar nu stiam de el ! Cred ca multi vor aprecia site-ul dansului !
Si acum putin despre ”scula de lord”.
Satul intr-o zi de nick-uri gen: ”gygy bazatu”, ”cornel campionu”, ”ciumegu76”, ”plaiboy69” si alte kkturi, am decis sa imi pun un nick total tampit, protestand cumva fata de cele de mai sus. Nush daca a inteles cineva ironia, nici nu are prea mare importanta. Esential este ca nu trebuie sa imi dau numele real si sa am de tras pt asta, la fel ca tine.
Curios as fi cati din cei care te-au injurat pe net cu nume false au dat mana, curveste, cu tine la vreo expozitie, la vre-un eveniment, ca lingaii fara oua !
@por.ro
Msi mult, stiam despre ei, sunt ok.
Bafta tuturor!
Daca nu ma insel, nea Horst apare si in filmele lui Jim Jenner. Sunt niste oameni de nota 10 cu care poti sta de vorba o zi fara sa te plictisesti.
@Sculah: Imi place nickul total tampit. Din aceleasi considerente porumbeii mei au nume tampite, satul de atatea “bijuterii ale cerului” si supercraci. Pe licitatii sunt numai SUPER licitatii cu SUPER porumbei. Dar porumbei normali, ne-super mai exista? Ai mei sunt Nebuna, Violatoru, Strigoiu, Grasa, Cap Patrat, Clonatu, Jerpelitu, Adeno si altii. Si asa o sa apara si pe pedigree daca o sa redactez vreodata vreunu. In curand o sa aveti ocazia unica sa licitati aici pe site niste pui din perechea mea de aur Pripasul Pana Alba cu Mucioasa Mica.
Salut! Ca sa ma bag si eu in seama pot sa va recomand linia de porumbei Van Haaren care din punctul meu de vedere este o linie care se pliaza foarte bine pe metoda natural. Eu impreuna cu tandemul meu concuram cu porumbei Van Haaren si pot sa va spun ca ne-au adus satisfactii bune credem noi. In anul 2013 am obtinut loc 6 Jud. maraton palmares cu masculul RO-10-0095027 acest mascul in 3 de viata a fost zburat 14 etape de fond-maraton 100% Van Haaren. In anul 2014
RO-11-0581122 F – 50% Van Haaren
Loc 1 Jud. AS Maraton 2014
Loc 4 Jud. Maraton 2014
Loc 6 Jud. Maraton Extrem 2014
Loc 7 Nat. AS Maraton 2014
Loc 50 Nat. Maraton Extrem 2014
Loc 32 Nat. Maraton 2014
Loc 4 Prov. AS Maraton 2014
Loc 13 Prov. Maraton 2014
Loc 19 Prov. Maraton Extrem 2014
Loc 37 Jud. Fond 2013
Loc 1 din 2720p – 631 km 2014
Loc 11 din 2071p – 943 km 2014
Loc 19 din 2771p – 943 km 2014
Loc 39 din 1081p – 1081 km 2014
Loc 15 din 578p – 975 km 2013
RO-11-0581137 F – 50% Van Haaren
Loc 18 Jud. AS Maraton 2014
Loc 22 Jud. Maraton 2014
Loc 20 Jud. Maraton Extrem 2014
Loc 11 Jud. Maraton Palmares 2014
Loc 100 Prov. AS Maraton 2014
Loc 61 Prov. Maraton Extrem 2014
Loc 22 Jud. Fond 2013
Loc 38 Jud. Maraton 2013
Loc 2 din 2071p – 943 km 2014 etapa neincheiata pana la desigilare
RO-12- 0075547 M – 50% Van Haaren
Loc 17 Jud. AS Maraton 2014
Loc 54 Jud. Maraton 2014
Loc 54 Jud. Maraton Extrem 2014
Loc 95 Prov. AS Maraton 2014
Loc 159 Prov. Maraton Extrem 2014
RO-13-0620443 M – 50% Van Haaren
Loc 6 Jud. Fond Tineret 2014
RO-11-0581123 M – 50% Van Haaren
Loc 46 Jud. Maraton 2014
Loc 41 Jud. Maraton Extrem 2014
Loc 110 Prov. Maraton Extrem 2014
RO-12-0078125 F – 100% Van Haaren
Loc 91 Jud. Maraton 2014
Loc 37 din 2771p – 943 km
RO-12-0078117 M – 50% Van Haaren
Loc 68 Jud Fond 2014 etc,
Formam tandemul Alexandru&Matei din Braila. O sa il rog pe d-ul Andrei sa atasezese un mic interviu si o parte cu rezultatele noastre pe anul 2014 si doi porumbei care sigur se incadreaza la TOP 10 si Record.Va multumesc! Si sarbatori fericite va doresc.
Cu respect Insp. Dorin Matei
pentru mai multe detalii: http://mateidorin.blogspot.ro/
@Dorin: astept pe mail articolul cu porumbeii vostri de top10. M-ar interesa si detalii, de ce spuneti ca se preteaza la natural in special – pentru ca nu cred ca voi zbura vaduvie prea curand. Multumesc.
Apropo, ca vorbeam de poze decupate aiurea pe fundal alb pe care nu le suport. Ce nevoie sa ai de decupaje cand pot iesi niste poze SUPERBE daca ai putina rabdare. Pozele voastre de aici arata excelent, ati prins porumbeii in niste posturi perfecte:
http://mateidorin.blogspot.ro/2013/11/porumbeii-matca-2014_29.html
@por.ro
Ai dreptate, Horst apare in Secrets 3 si vb despre separarea puilor pe sexe etc……nu stiam de unde ”sa il iau” ! Bravo, ai memorie buna!
Cred ca o sa aiba mare succes licitatia din Pripasu cu Mucioasa, numele sunt bestiale! Am avut si eu o porumbita care cand a fost pui a avut o varicela in varfu capului si ”Cucuiu” i-a ramas numele.
Fratii Janssen au avut masculul ”De Stier” (taurul) dar pana la ”Violatorul” e cale scurta :-)) ….sper sa nu urmeze ”Pedofilul” si ”Kleine Homo” :-))
Tare, tare , tare ! :-))
@Dorin Matei
Bravo pt rezultate si msi de info.
La voi pe site scrie ca esti inginer aici ai scris inspector, sper ca nu de MILITIE, ca am alergie !
Bafta!
Are un coleg 2 Kleine Gay care au zburat vaduvie imperecheati intre ei. Am preluat si noi de afara denumirile, acum vezi porumbei romani denumiti “De 466, De 123” etc. Linie calumea De Mucioasa van Cacacioasa, o sa vedeti voi… cat despre Violatoru, ce sa-i fac, in sezon la ora mesei, in loc sa manance, el lua la rand porumbeii aliniati la hranitoare, fara discriminari. ;))
Am si eu o linie de Cucuiati, care au o pata alba pe frunte, de aici numele. Cucuiatu sef are in sezonul 2014 13 clasari ca yearling jucat la natural.
Nu inspector de MILITIE. lucrez in domeniul agricol la ce-a mai mare exploatare agricola din UE ;) si prestand mai multe activitati de “control” sunt incadrat ca si inspector. Inginer sunt ca am terminat o facultate ;) chiar inginer diplomat ca suna mai interesant :()
@Matei Dorin, felicitări pentru rezultatele foarte frumoase!
@porumbei.ro, pe masculul meu cu cele mai bune rezultate la maraton (loc 1 Județean FCPR 2012 Maraton Extrem cu 2 etape ambele peste 1.000 km și loc 6 Județean As Maraton cu 3 etape însumând peste 3.000 km) l-am denumit “Iscoada”. La fiecare lansare de antrenament pleca în direcție opusă… pentru a iscodi noi teritorii, am presupus.
Mai aveam o urâtanie care promitea la maraton. Mă și gândisem ca, după ce va excela, să-i dau numele “Mamulos”. Din păcate, a capotat înainte de a-l putea astfel onora…
@Lord Sculah, revin cu o nouă recomandare. Îți prezint un citat dintr-un articol cu titlul “Developing a Feel for Pigeons”:
“[..] although there are exceptions (not many), I would venture to guess that 90 to 95 percent of the pigeons I will work with going
forward receive very high ratings in the period just after leaving the nest. However, even within those who show some promise at an early age, there are some that just don’t seem to go full circle in terms of development. In other words, they start out on the fast track, but then as time goes by their development either slows or, in some cases, it stops altogether. They never make it back to the level of promise they showed early on in life. Conversely, those that do not have it early on, virtually never develop it later on in life either.
This reminds me of several related stories. Throughout my school years, I was surrounded by a group of unusually good athletes that ranged from several years younger to several years older than me. Although these were virtually all guys, the one that sticks out in my mind was a rather tall, thin, quiet girl from the sixth grade. Back in those days, the government required fitness testing on a yearly basis, so we were required to perform many physical tests, including the 50 yard dash, the 660-yard dash, push ups, sit ups, pull ups, and the broad jump to name a few.
In those days, people didn’t move around like they do today, so we all pretty much completed grade school together. While I had known who she was since kindergarten, I really didn’t know her that well, but with the results of every fitness test she was suddenly gaining notoriety as about the most amazing thing that any of us had ever seen. In fact, she was breaking about every male/ female record that had been recorded to that time.
In the process of breaking the records, she did so many pull ups that the teacher finally just told her to get down. She had three consecutive broad jumps of over 9 feet and killed everyone in all of the dashes. Later while we would great each other while passing in the hallways of middle school, I lost track of her in high school.
However, I ran into her rather unexpectedly at my 20-year class reunion, and she had not changed a bit. Teasing her, I told her boyfriend about all of her physical achievements in grade school, and I finished up by saying, “You know, I always thought I would see her on TV in the Olympics or something.” He kind of smiled at me and said, “Well, you had your chance because she was on the Olympic Rowing team in 1980 and 1984.” Now that was awkward, don’t you think? I thought about coming back with, “Yah, well, I raced pigeons really well as a kid,” but I was afraid that she might have done that, too. Turned out she was a neurosurgeon as well, and oh, I still have pigeons. […]”
Autorul e Bill “The Book” Richardson. Columbofil american, activ în hobby-ul nostru timp de peste 35 de ani și foarte pasionat de Jiu Jitsu. Și-a întrerupt activitatea de scrib timp de câțiva ani, dar acum se pare că revine. Link: htttp://www.ehoremans.com
Printre cele peste 80 de articole de la secțiunea… “Articles”, vei putea găsi și mărturia de succes a unui elev de-al său. Link: http://ehoremans.com/articles/07_25_08Passing_The_Test.pdf
Altfel, am încercat azi din nou să accesez site-ul Hackemerlofts. Pare-a fi “down”. Așa se mult trafic să fi primit? Vouă vă mai merge?
@por.ro
Cunosc si eu ”2 Kleine Gay” si nu sunt porumbei :-((
Tare, da sincer sa fiu parca suna cam ciudat sa ajungi celebru cu linia Gay. Sa dai in interviuri explicatii despre ce metoda de motivare prefera linia ”Gay”, metoda ”cocoselul”, niste porumbei foarte CURajosi dealtfel care au fost zburati peste cANAL . :-)))
Un prieten avea o maratonista pe ”Prostanca” care puteai sa juri ca e gutan!
@Matei Dorin
Bravo inspectore dar iti recomand sa nu mai folosesti chestii gen ”insp”, ”ing”, ”dr”, ”col” si altele ca sunt cam demodate. Daca mergi intr-un bloc turn si urci pe scari 9 etaje, vei vedea o gramada de ”barosani” batuti in cuie pe usile apartamentelor. Cel mai tare care l-am vazut cred ca a fost ”sef sectie Petrica Icsulescu”……ceva de genu.
Bafta!
Am savurat articolele lui The Book dar din pacate s-a oprit de mult. Ar fi bine sa revina.
Nu mai merge site-ul lui Horst…
Buna!
@porumbei.ro- pai daca ati dat linkul aici au intrat f.f. multi si so fi blocat…
Numai bine!
@Corneliu
Nu, nu merge site-ul lui Horst :-)) nici nu am apucat sa citesc nimic :-))
Tare ”The Book” ! Daca e adevarata istorioara e si mai tare! Tind sa cred totusi ca e adevarata pt ca am experimentat si eu ceva asemanator. Stiu oameni care toata viata au avut noroc, bani, sanatate si tot ce si-au dorit vreodata fara sa se screama prea mult si stiu altii carora le-a mers totul ”pe dos” indiferent cat de tare s-ar fi zbatut. Sunt unii care fac sporturi extreme, sar cu parapanta, parasuta, fac sex neprotejat…..si nu patesc nimik, nu isi rup nici macar un deget si sunt unii , ca mama Monicai Gabor, care nu pot iesii din casa ca le pica bolovanu in cap……pe sistemul ”cine are noroc are , cine n-are …….n-are” (cassa loco).
Asa si cu porumbeii, se cam vad intr-adevar din cuib care vor fi buni si care nu, chiar Horst zicea in Secrets 3 ”that pigeon will be competing against pigeons where everything went right….”, ceva de genu, adica daca speri ca puiu pe care il inelezi abia la 10 zile , ca e smochinit, va ajunge campion …..
Msi mult pt ponturi. De ”The Book” chiar nu stiam….
Bafta!
Comentariul 35 este scris pe bune?
Singurul vostru efort se rezuma la a parazita platformele fcpr.ro, programul de clasamente, deciziile la nivel de fcpr, multe postate doar la voi si nu pe pagina oficiala.
Voi va rotunjiti pe banii cotizantilor, da va umflati in pene singuri!
vad unele comentari despre zborurile de la TARTU lasatil dreacu de tartu ca este ca si cum mas sui in varful dealului si as luaua la vale cel mai greu zbor de maraton pentru cei din PH ,CT,B ,BZ SI CARE JUDETE MAI SUNT IN SPATELE LANTULUI MUNTOS ESTE BERLINULSI GDASKUL ,RESTUL APA DE PLOAIE CARE CURGE LA VALE
Eu zic ca cel mai de apreciat sunt crescatori ca si Komporaly Sandor sau Szabó Zoltán dupa parerea mea au cea mai crea zona de zbor pt porumbeii de distanta lunga si rezultatele demonstreaza ca sunt niste crescatori mari,asta daca este sa luam in considerare ca porumbeii lor nu zboara de la nord la sud asa cum o fac cei aproape a tuturor campionilor de distanta lunga care exista acum in Romania .
Eu nu inteleg un singur lucru, de ce acordam calificative generale unor porumbei care concureaza in diferite zone, in conditii diferite cand ne putem concentra pe zona noastra si sa facem performanta cu tipul de porumbel adecvat ?
@unu
Ce s-ar intampla daca toata lumea ar schimba porumbei intre ei in judetul lor, in orasul lor in cartierul lor si pe strada lor?
De ce cumpara japonezii, americanii, chinezii …romanii porumbei din Belgia si Olanda? Ce noi nu avem columba livia? Aia n-au porumbeii lor? Zburam gugustiuci ! De ca sa luam de la altii?
Bafta!
Lordule, avand in vedere faptul ca multe crescatorii isi pastreaza valoarea prin consangvinizare, macar din acest motiv nu este o problema sa lucrezi pe tipul de porumbel care face performanta in zona. Asadar schimburile, achizitiile de la performerii zonei, asociatiei, clubului nu reprezinta un pericol, ci un avantaj, De altfel, acesta este drumul cel mai scurt spre performanta in concurenta respectiva.
Strainii cumpara din zonele respective pentru ca sunt campionate puternice, cu selectioneri de prima mana. Din punct de vedere al selectiei, se fac progrese reale in Romania. Acum 10 ani intrau in expozitii zonale porumbei cu 2 clasari la fond, pentru ca erau putini cei care indeplineau baremul. Astazi sunt pui de 3-4 luni cu barem la fond ce nu au loc in expozitii. Deci prin selectie repetata, achizitii de valoare, curaj, gugustiucii nostri devin pasari de valoare.
@unu
Ai dreptate din anumite privinte, doar ca prin consangvinizare incercam sa fixam si sa pastram anumite caractereristici genetice, care la un moment dat se vor uniformiza si plafona in cadrul familiei noastre, in detrimentul vitalitatii. Iar cu ajutorul incrucisarilor incercam sa imbunatatim rezultatele obtinute prin cosangvinizare, vitalitatea revenind in mod automat la parametri normali.
EXTREM DE RAR un produs obtinut prin consangvinizare, procedeu dedicat reproducerii genelor de valoare in generatiile urmatoare, va realiza rezultate notabile in CONCURSURI, lipsindu-i vitalitatea ( capacitatea de a intra si de a ramane in FORMA )
E doar o parere, iar daca stai sa studiezi pedigreele porumbeilor de TOP imi vei da dreptate.
Mula lume importa din Belgia si Olanda tocmai datorita concurentei si a profesionalismului !
Porumbeii de zbor din Romania au TOTI bazele in cele doua tari! Pt. ca ei au inventat acest sport.
Valcu, Giorgica Popescu, Traian Nitescu, Vasiliu etc. au fost printre primii care au importat rase gen Bricoux, Delbar, Rajkard…etc.
Multa bafta!
Apropo de consangvinizare baieti, am si eu o nelamurire. Prin scaderea vitalitatii intelegem doar neintrarea in forma, clasari slabute, micsorarea taliei sau si rezistenta scazuta la boli? Pentru ca daca pentru consangvini trebuie sa stai dupa ei cu dulapul de medicamente, e usor de inteles de ce majoritatea lucreaza doar pe incrucisari desi rezultatele sunt total aleatorii, pierzand concentrarea de gene a consangvinizarii. Janssen cum au lucrat? Ca probabil nimeni nu a consangvinizat mai mult decat ei.
Probabil nu m-am facut inteles in privinta consangvinizarii. Am vrut sa scot in evidenta ca pericolul schimburilor si incrucisarilor in zona, pus in discutie de Lord, nu este de speriat, daca alti crescatori, la o scara mult mai mica (crescatorie) isi cultiva linia fara prea multe infuzii. Te intrebai de ce cumparam de la ei daca tot avem si noi. Pentru ca la ei se selecteaza si se zboara profesionist.
Nu practic consangvinizarea stransa, pentru ca nu imi plac porumbeii apatici, fara luciu in penaj si predispusi imbolnavirii. Totusi, anul acesta am un pui cu doua locuri 1 la demifond si fond, provenit dintr-o incrucisare TataxFiica. Este primul porumbel de locul 1 pe lansare in cei 8 ani de competitii.
Oameni buni fiecare intelege ce vrea prin consacvinizare in tara noastra, sincer aici s-au distrus linii de porumbei foarte bune gen Bricoux sau toti porumbeii care s-au adus de Cretulescu etc .Porumbeii care au dainuit din crescatoriile lor au fost cei care au ajuns la alti crescatori ,care poate desi i-au consacvinizat au facut selectia in primul rand prin concursuri si mai apoi dupa alte criterii .Sincer am avut o gramada de porumbei originali gen Valcu sau Cretulescu in mana,toti erau frumosi,ca sa nu mai vb de Bricoux pe care il cultiva Col G.Popescu care sarcu de el nu era in stare sa vina de la 100 de km de crescatorie ,greseala lor a fost aceea ca au consacvinizat fara sa aiba sa zicem un singur porumbel sau mai multi super buni zburatori si sa ajuns unde sa ajuns daca ii selecatu prin concursuri lasand la o parte caracteristici de rase sau alte treburi de genu era alta treaba ,degeaba se consacvinizeaza pe niste porumbei medii sau prosti ,totul este doar pierdere de vreme .Eu zic ca trebuie zburati puternic si cei consacvini doar ca trebuie sa avem putine pasari pe care se face consacvinizarea si un numar mare de pui ,deci baza de selectie mare si fara doar si poate cei mai vitali o sa ramana sa transmita caracterele lor excelente mai departe ,daca nu facem asta in timp apare degenerarea din cauza aspectleor pe care nu le observam ca si crescatori si doar cosul ne poate salva din acest impas.
Sa nu uitam :Selectia si incrucisarea sta la baza formarii RASELOR!
@por.ro
Prin scaderea vitalitatii intelegem intradevar si o sanatate mai scazuta si nu de putine ori, consangvinitatea repetata, duce la MALFORMATII! Pot aparea porumbei usor mutanti sau mutilati, gheare lungi, pene pe picioare, flori in piept, porumbei orbi, pui cu doua capete etc.
Totul are pretul lui!