Sa cumparam sau nu porumbei de la licitatiile de pe internet?

Acum 2 -3 ani am cumpărat primii porumbei de pe site-urile de licitații de pe internet și dacă ar fi să trag o concluzie ar fi că nu sfătuiesc pe nimeni să cumpere pentru că în cele mai multe situații cumpărăm doar poze și o hartie. Vorbesc doar din experiență. Spre exemplu am cumpărat anul acesta o porumbiță pentru o anumită cauză umanitară și am reușit performanța să pierd până la Babadag toți cei 4 pui ai ei.

Principiul este foarte simplu, apare un filmuleț în care porumbeii sunt prezentați ca cei mai buni – reclama, iar apoi apare un lot de pui la vânzare oferita.

Pentru a nu lungi vorba vreau ca cei care vor să cumpere porumbei de pe aceste site-uri să se gandească bine înainte de a cumpăra la următoarele:

1. Toți porumbeii cumpărați de mine nu arătau în realitate ca cei din pozele de la licitații, si vă spun că cei care vând porumbeii știu să facă o poză care să avantajeze porumbelul;

2. De ce toți porumbeii de pe licitațiile din Belgia de pe pipa.be sunt aceeași formă și dimensiune, în realitate ei fiind cu siguranță diferiți? Convingeți-vă singuri.

3 De ce să cumpărăm porumbei de la licitații când putem merge direct la crescător și să cumpărăm la un preț corect, scăpând de falșii cumpărărtori care nu fac altceva decât să umfle prețul văzând că porumbelul are și cumpărărtori cinstiți.

4 Ați văzut până acum la licitații vreun lot de pui de la domnul DUMITRACHE MARIAN, campionul UCPR?! Nu pentru că nu vinde porumbei ci pentru că nu are nevoie de metoda asta.

Am speranța că, prin comentariile dumneavoastră, vom face doar ca cei care vor să cumpere porumbei de pe internet să înteleagă corect acest fenomen și să nu devină victime ale vânzătorilor de porumbei iar cei care vor să vândă să știe că până la urmă adevărul iese la lumină.

Mihai V.

59 comentarii

  1. Buna ziua, tind sa va dau dreptate in aceasta privinta.Si eu am achizitionat porumbei de pe site-urile specializate si nu am obtinut nici o satisfactie din puii acestora. Dar aici e posibil sa intervina si alt factor si anume ruta de zbor ,cunoscut fiind faptul ca un porumbel bun sau foarte bun pe campie nu zboara la fel pe o ruta de deal si munte.
    Si ca si o intrebare, a avut cineva pui dintr-o anumita pereche care nu au fost buni zburatori dar din aceeasi parinti dar in alta pereche sa obtineti zburatori de top?

  2. sunt si variante care mai dovedesc si contrariul
    ex: pui de la columbodroame care au zburat alaturi de ceilalti si se pot urmari rezultatele
    cred ca nimeni nu plateste bani multi sa piarda porumbei asa ca la columbodrom baga ce crede ca are mai bun

  3. Sa reusesti sa cumperi cativa porumbei foarte buni este intr-adevar o aventura. Ne scaldam in neincredere, minciuna, experiente mai putin placute, etc. Dar nu putem generaliza cand vorbim de licitatiile pe net. Atunci cand cumperi un porumbel cu norma sau un pui zburat in columbodroame, nici nu mai conteaza poza si alte detalii pentru ca verifici rezultatele concret.

    Pui mici intr-adevar e mai delicat sa cumperi, depinde cine ii vinde – nu cred ca un crescator serios care tine la imaginea lui va pune la vanzare fie si pe net, tot felul de ciori.

    Ce nu as cumpara sunt acei porumbei de 2-3 ani sau mai batrani, scosi din matca, de regula insotiti de pedigree straine… probabil nu sunt scosi din matca de bine ce au reprodus.

    Si un lucru care ma enerveaza si pe care-l gasesc stupid: de multe ori, unii porumbei sunt insotiti de poze cu pedigree din care nu se intelege absolut nimic, bai dar nimic! Chineza. Pai de ce se mai posteaza acele pedigree, sa vada lumea ca porumbelul are “origine”?

    Despre pierderea celor 4 pui, as indrazni sa spun ca nu e neaparat relevanta, poate ca puiul 5 iti facea performanta, genetica si norocul nu sunt de neglijat. Sunt destule cazuri cand crescatorii nu au avut rabdare si au indepartat un porumbel, nefiind multumiti de ce a reprodus, iar acesta ajuns in alta crescatorie a dat niste super pui. Dar ai si tu dreptate, in ziua de azi e mai greu cu rabdarea mai ales cand din anumite cupluri nu pierzi niciun pui.

  4. Eu unul in iarna m-a halit dihorul de toata crescatoria, m-a lasat cu o porumbita care fiind din voiajor american foarte mare in corp, era mai lenta, si foarte blanda fiindca de pui i-am invatat asa insa ea era indrazneata care ma tragea de sireturi fara sa aiba macar o retinere, nesperiindu-se, ea a scapat, si cand am vazut rezultatul, am eliberat-o la o crescatorie din zona, tot fiind in drumul meu fiindca urma sa plec in dimineata cu pricina din localitate pentru cateva zile. Bineinteles, n-am rezistat ianuarie-aprilie, in aprilie mergand in piata, vad porumbei, ca un magnet am zis, tot imi iau o pereche de porumbei. Am pus ochii pe un solzat mai inchis, frumos, cu aspect musculos, il iau in brate, imi placea cum se prezenta muscular….bun, zis si facut, nea’ costica, cat? 10 lei….un voiajor dar cu inel pus de forma de ornament….nu conteaza. Ma uit prin cusca aia, sa vad si de o porumbita, ce conta inelul, frumoasa sa fie de sa-i ia ochii la solzat….vad eu o vanata foarte atletica, gat lung, subtirel nu grosolan, cioc lungut si nari de zici ca avea o inima pe cioc, nu foarte mici, nici proeminente, de ziceai ca-i luata de pe site-urile alea cu porumbei de curse foarte buni, cu un corp zvelt porumbita, de un sarg foarte fin, cu 2 dungi pe aripi tot asa, parca pictata, dar remigele primare si coada, zburlite de zici ca trecuse prin razboi… Il intreb pe nea’ costica, nea’ Costica, ia spune, vraghia asta ciufulita, cat face….” haa ha, asta-i pasare faina, ai ochi bun, e tineret, belgia….vad eu inel verde cum de 2011 avem noi cu locas de senzor….no, nu-l cred pe nea costica, nu ma uit pe inel ce scrie da ii dau paralele si-o iau pe ciufulita ca tare frumoasa era ea asa in corp. Ajung in gara, urc in tren si zic, ia sa ma uit eu un pic la pasaroii astia de i-am luat azi…..iau solzatul….avea un ochi ager de numa, rosu de foc…si o culoare cu un luciu. Bun, iau in mana vanata, cand ma uit la inel, BELG 2010, :O, mai sa vezi ce mi-a dat nea’ costica….adevarul e ca nu arata a pasare autohtona de-a noastra, dupa corp mi-am zis atunci ca e ceva special…. si cand colo fix de la mama porumbeilor de acasa o zvelta porumbita belgianca. Adevarul e ca eu nu am luat pasari de pe internet niciodata, ma duc in piata, vad pasarea, imi place, nu, cu inel sau fara, nu conteaza….dar intai ma uit ce tinuta are, ce viteza de adaptare in mediu are, apoi o iau in brate si vad musculatura cum se prezinta, daca e solid cu muschii pectorali sanatosi, nu foarte incordati dar nici moi ca de puf, atunci pasarea merita, si nicioadata pasarile extenuate, in piata pasarile extenuate sunt prinse de pe la diferite curse si sunt aduse atunci flamande, neintretinute, nerecuperate si numa le simti ca au febra, is slabe….si multe din ele nici sa se recupereze nu mai pot…
    Eu din porumbei din piata am scos puii afara din compartimentul de matca, ultima serie de la o pereche care o stiu mai tapana, si de 2 saptamani zboara fara sa ii fi prins uliu. Cat te complici cu licitatiile, cu preturi exorbitante, transportul care nu esti sigur niciodata, pasarea pe care n-o cunosti pana n-o primesti decat dupa un singur numar de pe un inel de plastic….mergi in piata, iti iei pasarea care-ti place, eventual intrebi crescatorul cand incepe sa se laude cu ea daca are si talonul la pasarea pe care o lauda si cere bani de parca e de aur, cum am patit ultima oara cu un mozaic de 2005, incepuse ala, cica….40 de lei…si eu, ma mai plimb, si ma intorc, m-am dus iara la vreo 10 minute, hai neica, te-ai decis, zi-mi un pret, 40…..si am plecat, plecand deja, 30, 20 de roni….pfai….am plecat, mi-am luat o lista fara inel care mi-a placut tare, de fapt era o paga gulerata dar mai mult a lista e, cu spatele alb, si m-am intors….dupa alte 20-25 de minute, si-i zis, te-ai gandit, vad ca nu l-ai dat cu 40 de lei, si i-am dat 20 de lei pe el doar pentru culoare, fiindca imi amintea de o porumbita de varsta lui pe care n-o mai am….dar asa tacticos cica, pai zii si tu un pret ca eu iti zic un pret, da tu cumparand tre’ sa zici, si la care: eu doar ascult pana imi place ce aud… Dar deh, multi dintre noi zicem: nu luam din piata, ca multi is prinsi, ca-s nush cum, tocmai de asta nu-mi iau pasarile extenuate, inelate si care-s cu febra, slabite, ca alea-s sigur aduse sa scape braconierii de ele, prefer sa iau niste pasari care n-au inele, care-mi plac tinuta, agerimea si corpolenta lor, si apoi selectez puii din ele la care le pun inele si pot sa-i zbor linistit. Deh, sunt in piata si crescatori care vin cu pasarile lor, vand ce vand, si la plecare deschid custile si spun, zboara puiule, zboara, si fac spectacol prin piata cand lanseaza. Deci nu-s de evitat pasarile, doar sa stii ce sa alegi…de obicei cei care-si aduc pasarile proprii nu cer preturi exorbitante, am vazut albi sport, pereche 60 de roni, standard 100, ceea ce nu e chiar scump….toti inelati, cu taloane… porumbei prinsi de braconieri….50-60-80 de roni, cum am vazut ultima oara o ungara, era saraca si batuta, si jumulita jumate, si ciacara, cu un ochi roz si unu negru, nici prea mare, mai cerea si 60 de lei….o prinsese de la nush ce maraton fusese pe atunci, saracele pasari…. si ce-am vazut la ala, aduse la gramada, si de-a lui, si prinsi, si gutani, si voiajori ,si corciti…toate natiile, si imi zicea, daca nu, poti sa vii ca am si polonezi si nemti, slovaci, vineti, tigrati, negrii….da negru fara 100 de lei nu dau….:)) parca ma durea amu’ de inele=)) in ziua de azi inelam porumbei romani cu inele de china, de belgia, de franta si spania, toate cu taloane, se gasesc la inceputul anului de toate natiile. Deci in concluzie mai bine luam pasarile pe alese, le vedem, ne plac, luam , nu, mai asteptam, cunosc pe unu’ care s-o lasat de pasari acum vreo 6 ani dupa ce mi-a dat pe o iepuroaica doi batrani, pereche si 2 pui, unu mie, unu lu’ varu-meu care era mai mare si o negociat, tipu’ se ducea in piata duminica, isi lua o porumbita ceva ce-i placea, mai mergea peste 2 saptamani, mai lua ceva…. a ajuns sa fie singurul din sat care iarna avea porumbei care cloceau, si liberi afara, nu-i disparea unu’, era minune daca i se lasa o pasare de-a lui la altu’ in stol fie ea pui sau matura. Batranii aia doi cand au plecat spre casa, s-au oprit 5 minute orientare dupa ce au zburat can 2 km….apoi tinta s-au dus acasa, am aflat ca au ajuns acasa amandoi, asa pasari avea ala, si toate scoase din pasari luate cand si cand din piata. Iarna cand toti aveau pasari la naparlire, la el cloceau, scoteau pui si nu-i lua nici uliu. Deci pasari bune gasim si pe piata.

  5. sall all…eu va pot spune ca daca doresti o achizitie f buna nu trebuie neaparat sa cumperi de la cei care insista cu reclame f multe prin tot felul de metode.Un adevarat crescator este cautat el pt ca se aude despre in momentul cand face rezultate f bune an de an…inca o chestie sunt f multi crescatori care au rezultate si mai puternice decat cei pe care ii tot stim noi dar din pacate nu sunt promovati,singurul lucru pt a capta atentia asupra lor este sa realizeze ceva spectaculos.o seara buna

  6. un porumbel de top clas costa bani multi ceea ce multa lume nar vrea sauda in romania cutoate ca sunt si oameni cu foarte multi bani1, 2columbodroamele urmarind rezultatele costa bani iar nui bun darcum este bun daca til da degeaba iar nui bun ca til-o dat ca navea ce face cu el.e cu multe taisuri fratilor daca cineva vrea cu ade varat sati dea ceva bun iti da dar nuti poate garanta succesul as spune cai60 pasarea si 40 crescatorul pentr-un succes si norocul are partea lui in performanta respectiva.cu pasarile mai ales de fond ai nevoie de o rabdare de fier pentru ca se maturizeaza mi greu ac depinde ce scop si ce urmareste fiecare singur trebuie sa testezi sa inveti columbofilia secrete mari nu sint si ajungi la concluzia ca cum tii lucrezi tu asa o sai ai ca secretele altora sar putea la tine sa nu functioneze.sint 2 tipuri de porumbei buni si mai putin buni si am spus totul.pedigreul nu zboara si sunt facute pentru chinezi nu pentru romini asa ca uiten ochi crescatorului si citeste cita garantie prezinta.bafta

  7. foarte corect porumbei.ro, cineva nu scoate din matca cel m.bun…, niciodata, de pedigree nici vorba in majoritatea cazurilor sint false.

  8. salut
    degeaba cumperi del x din campionul y ………….daca nu sti sa l pui l;a pereche ……..se stie ca poate fi cel mai mare campion dar sa nu scoata buni sau din porumbelul ala campion ai cumparat un pui ,,,,,,si nu merge din puiu respectiv cumpara 4 pui si unu trebuie sa dea ceva f bun
    nu poti scoate 4 din 4 campioni dintr un campion
    eu asa cred
    si mai spun ceva ……..nimeni nu vinde ceva bun
    de ce nu se fac licitatiile primavara si se fac toamna
    ce nu e bun toamna se scoate la liocitatie e clar
    numai bine

  9. am citit prin revistele italiene de profil ceva referitor la achizitionarea porumbeilor straini,majoritatea din belgia. Se platea o anumita suma,si ajungea porumbelul prin posta. Acum nu stiu sigur daca mergea un reprezentant sa faca achizitia sau cum se proceda,dar nimeni nu avea dubii ca porumbelul lui nu ar fi cel platit. Si mai e ceva,iar in cazul asta ma dau exemplu,daca l-as avea pe blue pince,poate n-as sti ce sa fac cu el(am zis poate ). Si inca ceva,geniile nu se nasc in fiecare zi,se-ntampla rar,iar din 2 genii,nu naste neaparat un geniu,intr-adevar sunt mai mari sansele,dar…

  10. la o analiza mai atenta a porumbeilor postati pe diferite saituri am observat ca uni porumbei au acelasi pedigri copiate de pe alte saituri , in momentul cand am sunat am avut surprinderea ca vanzatorul sa imi spuna ca astai viata trebuie vanduta marfa -trageti concluzi//?????????

  11. Buna ziua,
    Dupa ce am citit comentariile facute de unii dintre columbofili,revin si eu cu parerea mea:
    -porumbei buni se pot cumpara si dupa site-urile de licitatii dar depinde de fiecare columbofil ce fler are la achizitii,ca o parere personala as recomanda achizitionarea de pui jucati pe columbodroame, de pui tardivi de la crescatori care concureaza bine si au rezultate la nivel national sau de porumbei care au zburat foarte bine si se poate verifica in clasamentele nationale si crescatorul x sau y ii vinde din diverse motive,bineinteles ca altceva este si cand mergi tu personal la crescatorul de la care te-ai decis sa faci achizitii sa tii porumbelul respectiv in mana sa ii simti sau vezi plusurile si minusurile sa ii vezi parintii sau fratii etc,ptr.cineva care ar vrea sa achizitioneze porumbei l-as sfatui sa mearga la un crescator care zboara bine si are rezultate la nivel national timp de mai multi ani si care concureaza in zona de relief pe care o sa zboare si el ,sa-i urmaresca porumbeii respectivului crescator si la urma sa achizitioneze punct ochit,punct lovit dar dupa mai multe vizite in prealabil ca sa fie sigur de certificarea puilor din cuplul respectiv
    Dar cumpararea unor porumbei de calitate nu-ti certifica 100% ca o sa ai si succes pentru ca aici intervin mai multe aspecte legate de priceperea crescatorului de a pune porumbeii respectivi in pereche ,de a sti sa joci produsii din ei, de ai tine sanatosi etc si sa aibe si un pic de noroc
    Sper ca nu v-am plictisit si sa aveti o zi buna

  12. Vreau să precizez că nu am nimic de obiectat față de porumbeii din columbodroame vânduți la licitații. Acolo lucrurile sunt clare este un clasament, vrei sau nu vrei să cumperi, avem o garanție.
    Țintele mele erau clare:
    Reclama cu un film și imediat lotul de pui
    Falșii cumpărători care umflă prețul imediat ce au observat că un cumpărărtor corect este interesat de porumbel, cceace este greu de controlat.
    Porumbeii cumpărați nu arată în realitate ca cei din pozele de la licitații, făcânduli-se poze care să îi avantajeze.
    De ce să cumpărărm porumbei de la crescători care au nevoie de reclamă indiferent de forma sub care apare aceasta și dădeam exemplul domnului Dumitrache M. ai cărui pui nu i-am văzut la licitații.

  13. Și încă ceva, faptul că dintr-un porumbelcumpărat de la o licitație s-au pierdut toți puii dint-un an până la 300 km spune foarte multe și nu e de acceptat. Când cumperi un porumbel sperăm, în creduluitatea noastră columbofilă, să ajungem campioni cu puii lor. În realiate mai așteptăm încă un an să mai scoatem măcar niște mediocrii adoptând o atitudine din asta tipic românescă că poate cine știe ce o să se întâple. Sportul ăsta nu e matematică dar nici să fim prea visători și toleranți nu ne ajută la nimic.

  14. buna ziua, asa este sa cumperi de pe siturile de licitatie este o loterie, eu de exemplu am cumparat multi, uni au fost chiar mai bine construiti decat in realitate, alti erau numai piele si os insa, cred insa ca daca achizionezi porumbei tineri de maxim 1 an este bine, cei batrani nu sunt dati de buni, ori nu oua ori descendentii lor sunt praf.

  15. Parerile sunt impartite,dar vreau sa mentionez ca foarte multi columbofili romani au cumparat porumbei doar ca erau straini fara a avea cunostinta despre origini. Au amestecat toate liniile si de aici se vede numarul mare de perderi la pui cat si batrani .Dragi columbofili incepatori si nu numai,puneti mana si invatati despre linii si creerea acestora,despre boli si cosecintele acestora,nu lasati nimic la voia intamplari caci rezultatele vin greu si cu foarte multa munca.Majoritatea porumbeilor mei sunt din afara si jumatate din ei sunt luati de pe site-urile de licitatii din NL si BELG si dupa cativa ani eu sunt multumit de ei,intrati pe http://vasileradu.sunphoto.ro/3_GENERATII_PERDERI_0 si o sa vedeti ca se poate.Succes tuturor si nu fiti dezamagiti poate la anul o sa fie mai bine.

  16. EU AM CUMPARAT DE PE NET UN MASCUL ORG. BERTUS TIMMER,SI ARATA LA FEL CA- AN POZA DE PREZENTARE . ACUMA ASTEPT SA VAD PUII CUM SE MISCA, AM 4 DAR I-AM SCOS MAI TARZIU SI NU AM APUCAT SA I BAG LA CONCURS .ASTEPT PENTRU LA ANUL. ORICUM NU GARANTEAZA NIMENI CA O SA IESI CAMPION .ASTA MAI DEPINDE SI DE CRESCATOR , CUM FACE PERECHILE ,METODA DE ZBOR ,CRESCATORIA ,TRATAMENTE,PRODUSE DE CONDITIONARE ETC. ORICUM CA PESTE TOT SUNT PORUMBEI BUNI SI PORUMBEI PROSTI. IDEAL AR FI SA CUMPERI PORUMBEI CARE AU FACUT PERFORMANTA SI SE POATE VERIFICA PE CLASAMENTE SAU PUI CA PE EI NU I VIDE CA NU AU ZBURAT BINE SAU NU AU REPRODUS BINE.

  17. Eu sunt f f f sigur de ceea ce se intampla pe site-urile de licitatii.Am niste cunoscuti care mi-au spus cum se procedeaza pe acolo.Foarte urat din partea lor ca profita de bunavointa oamenilor care chiar isi doresc sa aiba acele pasari pe care le platesc.

    http://flaviusdan.sunphoto.ro/

  18. Orientati-va la columbodroame si incercati sa cumparati porumbei cu as si va pot spune cu siguranta ca veti avea rezultate bune cu produsii din ei! La columbodroame nimeni nu trimite umplutura deoarece sunt premii in joc ! In plus nici nu costa asa de multi bani acum depinde de buzunarul fiecaruia. Iar ca un sfat general la fel ca si porumbei.ro iti spun sa nu cumperi niciodata porumbei batrini la 2 3 si asa mai departe ani deoarece daca erau reproducatori buni nimeni nu ii vindea! Deci columbodroamele sunt cele mai sigure cu preturi foarte rezonabile! Succes pe viitor!

  19. Ai mare parte intradevar.Dar sunt si exceptii.De exemplu eu am cumparat un mascul de la licitatie de pe net de 2011(nu dau nume sa nu zica lumea ca fac reclama.de obicei nu cumpar porumbei batrani de la licitatie).Am scos din el 3 pui cu o femela,2 pui cu alta si alti 2 cu o alta femela.Din puii cu prima femela i-am zburat si ii am pe toti acasa,din cea de-a 2 am pierdut unul si acum din ultima femela am inceput antrenamentele (puii is la a 2 a pana),azi i am zburat prima data la 40 de km si mi a venit prima .Deci din 7 pui am deocamdata 5 acasa cu 3 femele diferite.si mai am mai multe exemple care s au imperechiat bine .Dar am si porumbei care am pierdut toti puii de sub ei cu toate ca am schimbat femelele.Parerea me ca daca se cumpara porumbei tineri sunt sanse sa faceti ceva.daca are 4 ,5 ani deja ar trebuii sa va intrebati de ce oare il vinde???
    Sa nu credeti ca au prea multi porumbei sau nu stiu ce:motivul e ca nu-i bun reproducator.Daca ar fii ,nu i-ar mai vinde.In schimb la pui sau la yearlingi crescatorul nu cred ca l-a testat cum reproduce ,deci ar fii mai multe sanse sa fie un bun reproducator

  20. Pentru gaby fratu :cum s-a vandut acum loc 1 finala 3 as pe licitatii porumbei cu 3600 roni,nu cred ca e un pret accesibil :d

  21. eu am achizitionat unul singur de pe un seit dar mam dus personal sa il cumpar,nu prin posta si am platit 1 si am primit 3,un pui lam verificat din acestia era la prima pana de naparlire si a venit de la 90 de km.din acestia 3 nu am decat 2 pui scosi tocmai de frica sa nu umplu cotetu cu raschtitze.eu ma duc la om acasa ma uit si incerc sa iau din matca sau direct matcacum am procedat la cineva ,lam luat prin surprindere si am luat 15 pasari din matca plus o tardiva scoasa in decembrie zburata 550 de km.
    iar din cei 3 nu stiu ce le voi face.porumbita luata de pe seit de licitatii are un pedigrii f frumos iar aseara am aflat de la cel ce am luato ca si el are doar o fica din ea care a facut norma in tara,iar din ea nu am pui ci am din alt mascul care lam primit cadou de la el si din alta albastra care e de viteza si care nu vroiam sa tin pui dar trebuia sa il fac cadou la un vecin si nu a venit dupa el si a ramas la mine,sincer vroiam sa am 1 pui din cea cu padigrii dar frica pazeste pepenii,la anul cred co sa o dau impreuna cu alti 4 porumbei dar nu stiu cine o sai vrea.din toti am 2 pui din care unul e verificat dar la anul e testul mare cand voi baga toti puii de anul asta macar pana la 600 km.

  22. si inca o parere de-a mea,e ca cine isi vinde porumbeii pe site-uri,AR TREBUI sa nu zica tampenii. Se poate spune orice,se poate insela,dar asta se-ntampla doar o data,(e prea mult si o singura data,cumperi porumbei din y,dar puii lui nu merg,automat e vina vanzatorului ca iti vinde vorbe…) practic mincinosii se fura singuri,nimeni nu va mai cumpara de la ei.

  23. Sa nu credeti ca daca mergeti personal la crescatori celebrii veti lua ce e mai buN.Veti lua ce vrea el sa va dea.
    Asta e regula peste tot,am intalnit cazuri in care porumbeii luati cu destul de multi bani direct de la nume mari din Europa sa se dovedeasca a fi foarte slabi reproducatori,in comparatie cu altii luati cu cateva zeci de euro de un sit de licitatie olandez.Asa ca ……….totul e o enigma si tine si de sansa. DACA CINEVA GARANTTEAZA PE PORUMBEII PE CARE II VANDE ,SA STITI CA ACELA E UN OM DE CARE TREBUIE SA VA FERITI.

  24. sa fim sinceri,toti suntem oamenii si vrem sa traim dar altii isi bat joc si nu se multumesc doar sa traeasca ci vor sa-si faca avere pe minciuna………..am bagat mii de € in porumbeii cumparati si de la columbodroame din europa si licitatii cu sute de€ bucata,si chiar de la crescatori renumitii iesiti la pensie in porumbei si recunoscuti in europa si parca totusi sadisfactia nu este la rang inalt din tara am cumparat doar cateva bucati avand acel fior de teama ca lumea stie bine sa “ambaleze marfa”si totusi am cumparat si de la 3 crescatori din ro care sunt in top 10 national si din zone diferite unll e din zoma moldovei si ceilati 2 sunt din zona 1…..va spun sincer dezgustarea inca persista pe umerii mei.
    cei drept mai trebuie sa muncesc si anii urmatori dar sperantele nu sunt asa de mari.si imi ziceau respectivi crescatori; ca nu sti sa te ocupii de ei nu sti ce sa le faci……probabil au dreptate oamenii dar eu leam spus raspicat si le-am inchis gura; patul , masa ,medicamentatia , recuprarea si pregatirea de concurs o primesc toti porumbeii la fel si ceilati porumbei, ai mei pot sa faca treaba si a lor ca sunt de la campionii nu pot……. am ajuns la concluzia ca: minciuna persita mai mult la cei de sus decat la unul care nu este in top dar simplu si modest..SINCER MI-AR PLACEA sa citeasca si cei care vand porumbeii nu doar cei care cumpara

  25. parerile intotdeauna vor fi impartite,tepe se iau de la cei mai renumiti dar si de la “negustorii” de porumbei.in ceea ce priveste achizitionarea porumbeilor tineri ,si nu a celor batrani[peste 3,4ani] nu sunt de acord;daca ne uitam putin afara,dar si pe la noi,sunt destule exemple in care cei mai buni zburatori sunt retrasi la matca dupa 4,5ani de zboruri grele.eu cred ca in afara de nume,pedigree trebuie sa ai si MULT NOROC in achizitionarea porumbeilor ….

  26. treaba cu piata este un pic adevarat
    am adus zeci de porumbei din belg si nl pe care i-am pierdut si nu neaparat pasari proaste dar aici mai intervine si norocul
    anul acesta am pierdut 3 pui cu inele de belg si doar unul singur ma sunat restu cred ca sunt la matca
    deci pasari bune….. depinde de noroc

  27. sall ,parerea mea e sa va orientati spre crescatori cu rezultate ff bune care se mentin in grafic ,nu cei ce un an sunt pe podium si dupa ……..pa ,asa ca mergeti la un crescator acasa si luati ce doriti dv in rest numai bine si succes tuturor la noi achiziti .a sa nu uitam era sa omit locul 1 la derbi pe zona de vest BURCA IONUT jos palaria un crescator ce castiga premi an de an bravo lui un exemplu pt multi.

  28. Eu sunt de accord cu pozitia 6!! Porumbeii buni se pot achizitiona si din piete, si de la alti oameni, nu neaparat de pe net! Legat de site-uri se vede clar ca asta e vrajeala curata! E doar simpla Reclama! Dai bani multi degeaba! Multi cheltuiesc sume foarte mari pt niste specimene,care am si eu in voliera! Nu zic asta ca vreau sa ma laud! Nu concurez! Sa fie totul clar! Stiti care e problema romanului ? El vrea performanta instantanee! Ei bine asa ceva nu veti gasi niecaieri in lume! Multi zic : ” ba dau 200 de euro, pe f aia, e campioana, deci am puii campi0ni! =)) nu fratilor nu-i asa!!! Campion vei fi cand ai experienta necesara sa stii ce sa faci cu marfa cumparata la un pret rezonabil!

  29. de acord cu com 13. acum pe bune,sunt crescatori care nu au avut nici macar o norma frumoasa in viata lor si afirma:pai am luat de la “x” sau “y” si nu mi-a mers! altii zic:mi-a mers de la “z”(care nu e asa cunoscut si are rezultate modeste)! explicatia este: ti-a mers de la “z” pantru ca oferi mai mult porumbeilor decat “z” unde sa zic ca nu mancau decat 4 feluri de seminte,nu recupera bine porumbeii si nu ti-a mers de la “x si y” pentru ca nu oferi porumbeilor de la el macar atat ce oferea el!crescatoru este mai presus de orice!

  30. din motive personale vreau sa ma las de acest sport. Pt relatii 0745459362.

  31. Pentru George Tatomir
    Noi ne cunoaștem de ceva timp (eu, autorul postării sunt Mihai V. de la Valea Mare, de anul ăsta revenit la Găești la Stănucă) și cred că nu pui la îndoială că noi nu știm ce să le oferim porumbeilor și că Crescătorul dacă e atât de minunat poate să facă dintr-o gloabă un zmeu! Scopul postării era doar să avertizăm că putem plăti sume destul de mari pe porumbeii de la licitații și să nu ne alegem decît cu poze si hârtii.

  32. salut domnu mihai! nu vreau sa supar pe nimeni dar asta e adevaru: crescatoru e mai presus de “linie”. ai dreptate: nu poti sa faci din gloaba zmeu! eu am alta zicala: “100 de catari(acestia de prin piete si chiar de la crescator daca zboara si tine multi) nu o sa bata niciodata un pur-sange!!!!”. porumbeii zburati la columbodroame sunt toti crescuti prin aceeasi metoda deci nu pot fii gloabe,tinerii de pe licitatii sau vanduti la expo(exemplu cei de la hermes) nu pot fii decat foarte putini “gloabe”! acum depinde ce alegem si daca avem putin noroc! personal inainte de toate prefer sa vad ce cumpar, sa tin in mana, sa analizez! orice crescator din totalu de porumbei are peste 80% prosti,deci eu care cumpar decat un pui ce sanse am sa castig cu acel pui? deci depinde de crescator,depinde de mine ce aleg si de noroc!

  33. Asa cum spunea cineva : “A cumpara o este o arta.” Un mare campion al Romaniei a spus: “Voi veniti si cumparati porumbei de la mine, dar trebuie sa stiti un lucru, daca veti oferi conditii mai bune ca mine veti avea rezultate mai bune, daca nu….”
    Lumea nu intelege ca in columbofilie nu este asa de simplu, cumperi campioni sau de la campioni ajungi campion… daca ar fi asa usor…. toti cei cu bani ar domina zonele si campionatul national dar nu este asa mereu. Exista multi samsari disperati sa faca bani, unii oameni care au in cap numai reclama si vanzarea de porumbei. Importa sute de porumbei care ii vand si din cativa se mai nimereste sa mearga si se umfla de nu mai incapi de ei… dar asta este jungla in care traim si in fiecare domeniu exista astfel de oameni.
    Majoritatea oamenilor au dreptate care au scris, dar nici nu putem generaliza ca tot ce este pe site-uri la vanzare este de proasta calitate. Eu cred ca cel mai important lucru ii ca in pedigree sa scrie lucruri adevarate, nu povesti. Multi aud ca lui X i-au mers porumbei de la cutare, facem si noi pedigree cu por de la cutare si vindem, ca doar oamenii nu pot sa verifice daca am sau nu por de la respectivul.
    In incheiere atata spun, nu plecati urechea la toate poestile care le spune unul sau altul, intrebativa prima data cum de este scos porumbelul la vanzare, iar in cazul por batrani de peste 3 ani intrebati ce au reprodus, ptr ca in 3 ani por trebuie sa reproduca macar un pui cu norma. Uitati-va prima data in ochii crescatorului nu ai porumbelului…
    O zi buna.

  34. @ Mihai V.
    Spune-ne te rog ce performante ai facut cu altii porumbei, daca cei care i-ai cumparat la licitatiile online i-ai pierdut pe toti sau puii lor, ma rog..
    Astept cu drag raspunsul tau :)

  35. Răspuns domnului Lutu Ionut
    Deși nu ăsta e subiectul trimit la întâmplare două etape pe polonia pentru a nu crede că nu știu despre ce vorbesc. Concluzia o tragi singur
    V. MIHAI / Skolin Polonia 600.982 m / VALEA MARE / ARIPI VALEA MARE Clasați 23 din 39
    12 789040-09 F 17-01-42 1 868.7610 12.9730 1 10166801
    13 786826-09 M 17-03-31 1 866.4850 14.0541 1 10167287
    21 2053132-10 M 17-33-33 1 830.5200 22.7027 1 10268565
    24 789063-09 M * 17-34-13 1 829.7560 25.9459 1 10268563
    30 2053141-10 M 17-49-52 1 812.2050 32.4324 1 10216479
    32 2053149-10 M 17-50-27 1 811.5650 34.5946 1 10216473
    49 789006-09 F 18-26-21 1 774.0390 52.9730 1 10166803
    50 2053109-10 M 18-29-26 1 770.9770 54.0541 1 10268569
    56 2053144-10 F 18-50-43 1 750.4850 60.5405 1 10268573
    73 789042-09 M 20-09-03 1 683.6110 78.9189 1 10268564
    75 2053139-10 M 20-12-42 1 680.7840 81.0811 1 10268571
    76 2053158-10 M 20-25-36 1 670.9790 82.1622 1 10268568
    87 2053123-10 F 06-51-40 2 545.4660 94.0541 1 10216478
    88 789072-09 M 07-05-27 2 538.7260 95.1351 1 10268567
    110 789028-09 F 08-36-26 2 498.1000 118.9189 1 10268572
    124 789081-09 M 09-52-59 2 468.3810 134.0541 1 10166797
    125 789023-09 F 10-03-36 2 464.5380 135.1351 1 10268575
    134 2053116-10 M 10-56-42 2 446.2220 144.8649 1 10268566
    135 822735-08 M * 11-07-04 2 442.8130 145.9459 1 10066256
    140 2053660-10 F 11-38-38 2 432.7480 151.3514 1 10216474
    141 2053129-10 M 11-58-05 2 426.7700 152.4324 1 10268570
    142 789017-09 M * 12-00-37 2 426.0040 153.5135 1 10167284
    146 2053119-10 F 12-37-50 2 415.0540 157.8378 1 10268574
    V. MIHAI + MIRCEA / Plolonia 718.668 / VALEA MARE / ARIPI VALEA MARE 10 / 21
    ———-
    789006-09 F 05-00-00 2 1 10166803
    550340-06 M * 18-32-11 1 1 10166791
    822711-08 F 18-32-07 1 1 10066253
    11 789070-09 F 17-06-26 1 110.0000 1 10167286
    16 786826-09 M 18-00-00 1 160.0000 1 10167287
    17 789001-09 M 18-01-07 1 170.0000 2 10166795
    13 789060-09 F 17-47-15 1 130.0000 2 10166805
    2 789017-09 M 16-07-24 1 20.0000 1 10167284
    20 550341-06 M * 18-15-52 1 200.0000 2 10066252
    4 789071-09 M 16-29-34 1 40.0000 1 10167283
    7 822735-08 M * 16-46-53 1 70.0000 2 10066256
    8 789018-09 M 16-47-35 1 80.0000 1 10167285
    9 810120-07 F * 16-54-40 1 90.0000 2 10066249

  36. Nu ai dreptate !!
    Trebe doar sa sti ce sa cumperi .. Ma dau exemplu pe mn acum 2 ani am cumparat un mascul belg din 2009″jos thone” , in primul an am scos o serie de pui si iam pierdut ..in anul urmator iam dat alta femela tot cumparata de pe internet o femela belg din 2005 “janssen” iam imperecheat si am reusit sa scot 2 serii de pui din ei .. iam zburat cu puii spre surptinderea mea din 4 puii 3 dintre ei mi-au facut norma ,unul dintre cei trei a fost locul 4 pe judet ,in anul acesta am reusit tot cu acel porumbel sa fac si generalul .in concluzie dak cumperi un porumbel si acela nu da rezultate nu inseamna ca ii prost inseamna ca poate nu ai nimerit combinatia … va urez Bafta la toti !

  37. Și, aș vrea să îl întreb și eu pe domnul Lutu câți porumbei a cumpărat dumnealui de la licitații on line și ce performanțe a avut cu ei, mă rog …
    Totuși nu e nevoie să răspundeți.
    Ar fi o tămpenie să credem că, generalizând, nu putem cumpăra și porumbei buni de la licitații. Repet am vrut doar să discutăm civilizat despre fenomenul ăsta la licitațiilor de pe net.

  38. da domnul LAZAR poz 31 aveti dreptate,domnul Burca este an de an campion la concursurile cu premii fabuloase………este bun super bun chiar intreabate te rog ceilalti porumbeii 32 care nu or mai avut sansa sa vina in concurs sau cel putin sa vina acasa de la derby-ul Amstetem ce so intamplat cu ei?oare nu or fost pregatiti tot de domnul BUrca?sau dumnealui isi “pregateste bine” numai 1 porumbel care va castiga locul 1 si atat? sau poate o venit ziua sa traeasca si dumnealui aceiasi experienta mai putin dorita pe care o traesc cei mai multi dintre columbofilii care or mai si cumparat porumbeii de ici de colo nu so-r limitat ca si altii doar la prinsaturii,ca si dumnealui o facut investitii serioase in toamna-iarna

  39. salut zona Gaesti! Intr-adevar e greu sa alegi de la cine iei. numai la noi in zona sunt cativa camp nationali despre care se spune ca au vandut burdufe intregi si n-au mers deloc por de la ei.dar cum zice g tatomir cresc face ff mult. eu unul as cumpara de la cei cu posibilitati limitate de ingrijire dar care au rezultate.dar…de cele mai multe ori lumea ii ocoleste pt ca numele lor nu e atat de cunoscut ex loc 15 mare fond y in expo 2012. a zburat toate et pe pol in 2011.omul se intretine dintr un cal si o caruta. o sa revin cu detalii pt ca am auzit ca vrea sa l vanda. a zburat si anul acesta toate et pe uk si a clasat as maraton.

  40. Cea mai intalnita ”afacere” pt. fff multi ”bisnitari” suna cam asa :” MOTIVE PERSONALE, ma mut pe Marte cu Smiley, astfel ca vand toata matca, ofer cei mai tari porumbei din S-E la cele mai avantajoase preturi, nu ezitati, puneti mana pe tel. si cumparati ca se vad ca painea calda” !! am intalnit fff multe anunturi de genul’!!! com. 4 total adevarat, cine dracu vinde porumbeii buni din matca? NIMENI!! sanatate la toata lumea!!!

  41. Am cumparat si eu porumbei de pe diferite site-uri din Romania, nu am avut nici un rezultat cu ei. N-as recomanda nimanui sistemul de licitatie online…e o mare teapa. In schimb vreau sa va arat o pacaleala sau ce considerati voi ca e. A fost pe un site omolog o licitatie a tandemului Nicolaescu si Adi, au pus pe licitatie o poza cu un porumbel pe care scria ca e locul 1 national viteza maturi palmares, nimic rau pana aici, porumbelul a fost licitat intens, ajungand la suma de 5500 ron, o suma frumusica tinand cont ca porumbelul se vindea pe un site de licitatii din romania, dupa ce au vazut ca lumea e interesata de porumbel “domnii” respectivi au modificat poza si din locul 1 nat. l-au transformat in loc 2 provincial…concluzia daca sa cumperi de pe un site de licitatii sau nu ramane la latitudinea dvs. Aveti aici link-ul cu cele 2 poze. http://failed.sunphoto.ro/Nicolaescu_si_Adi_-_Cea_mai_mare_pacaleala

  42. Adevarul e ca pe internet se vand fel de fel de porumbei, nu poti sti cum arata acel porumbel care vrei sa il achizitionezi, ma uit acum peste licitatia Boscu si Pujina si vreau sa dau exemplu ca vinde porumbei care au reprodus foarte bine deci nu te poti indoi de valoare lor in comparatie cu calitatea lor, pot arata ei bine sau rau dar au confirmat. Trag concluzia ca e bine sa iei atat timp cat au si confirmat.

  43. Va salut cu respect,nici eu nu sunt adeptul hartiilor si porumbeilor cumparati pe net.dar cand cunosti ce a facut un crescator (rezultate ma refer) si vezi ce pasari are si le vezi la licitatie,e bine sa il contactezi macar telefonic si sa te interesezi de pasarea care o vinde,apoi poti sa o achizitionezi.Eu am vandut pasari in toate colturile lumi,acum e la licitatie un mascul din Italia la colombodromul din Corabia ,care e 50%sange din porumbei mei,Genica si Rimelata.Acest porumbel e ruda cu locul 48 tot la Columbodromul Corabia care sunt acum la licitatie pe porumbel.net,saitul de licitatii,uitati-va cum seamana acesti porumbei,ei de la 500km.in sus incep sa arate ce pot,sunt super pasari.Succes tuturor care achizitioneaza pasari si sa ajungeti cat mai sus.

  44. bravo MOCANU! DE UNDE ESTI SI LA CE CLUB…? CINE A ZIS? : “Voi veniti si cumparati porumbei de la mine, dar trebuie sa stiti un lucru, daca veti oferi conditii mai bune ca mine veti avea rezultate mai bune, daca nu….”! DIRECT OMU SI DESCHIS, ASA DA!

  45. Nu am auzit eu direct aceste cuvinte, din cate am inteles au fost rostite de D-l Florin Moldovan.

  46. da ai dreptate si eu am luat doi porumbei cumparati de pe net care nu aratau deloc cum aratau la pozele de la licitatie ,era pana acum cateva luni un porumbel albastru si pe el punea cu rosu vandut asa se intra in licitatia respectiva poate multi dintre voi va amintiti se putea intra daca nu ma insel dupa rrp si dupa porumbel. net .Nu am nimic cu aceste persoane sunt doi frati din pitesti bucovina dar am poza porumbeilor care erau la licitatie si porumbeii si va spun ca e diferenta de la cer la pamant.si referitor la mari campioni da intradevar nu au nevoie de reclama Dl Dumitrache nu are nevoie sa vanda porumbeii pe net dansul in ultimi ani a vandut sute de pui de acasa nu ca nu vinde deloc ca se intelege altceva.

  47. Primul porumbel cumpărat de pe net a fost o cucă, cumpărată de pe același site de licitații de care vorbește și nic. Îmi plăceau pormbeii colorati iar cuca asta din Franța avea origine foarte bună, tata albastru! de la Robert Venus iar mama tot albastră! de la Brockamp. Zic asta e!, doi albaștrii mai scot și cuci, sau dacă ceva e adevărat în povestea asta mama tot trebuie să fie de la Brockamp chiar dacă o fi călcat-o vreun cuc prin volieră și trec peste amănuntul cu culoarea mai ales că eram pe cale să iau cu 200 lei un porumbel care îl avea pe pedigreu pe de la Bronkamp pe George, Amstrong, Hannah și jumătate din Euro Diamond. Puii i-am pierdut și pe ei anul ăsta la zborurile din țară, e adevărat nu câte doi la câte o etapă cum s-a întâmplat cu cealaltă cucă de care vă spuneam.
    Tot pe acel site lucrurile stăteau cam așa erau la licitație 20 de porumbei și nu era oferit nici un preț pentru nici un porumbel. Ofereai un preț pentru unu și imediu cineva dădea un preț peste tine. puneai un preț la alt porumbel și imediat eralicitat și acel porumbel. Și tot așa!

  48. Revin cu un ultim comentariu
    Fiind o persoană care înceearcă și se străduiește să fie corectă vă spun că o nepoată a uneia dintre femelele de care v-am vorbit a reușit să vină în prima zi (23.09) de la derbyul UCPR Nicolaev, 590 km la noi, un zbor extrem de greu pentru toți participanții indiferent de nume (la noi nu au venit decât 2 din 37).
    Spun toate acestea din respect pentru porumbița respectivă pentru că o prezentasem într-o lumină proastă, fără a-mi schimba opinia că a cumpăra de la licitații e o aventură riscantă.

  49. Salutare baieti ce sa va spun e o mare tepa pentu toti incepatori si uni chiar cumpara porumbei din diferite crescatorii care mai de care mai RENUMITE asa zicem noi dar de fat cand ne dam seama o mare TEAPA se pare ca numai faima de a cumpara din crescatorii renumite crezi ca iti si vin te inselii asa spune crescatorul de la care cumperii am multii prieteni care au cumparat de la marele crescator din bucuresti tot apare pe net cu reclame si interviuri sosiri nemaivazute si nemaiintalnite pe care le inghitim ca pe niste gogosi cu zahar dar realitatea este alta avetii mare grija salutari si numai bine

  50. da si eu sunt de parere ca poti cumpara porumnbei buni dar sa stii ce sa cumperi eu de exemplu scot la vanzare 5 masculi toti au pedigree au si clasamente au tot si dupa ce se vede se studieaza atunci se poate face achizitia e foarte simplu daca ai facut o achizitie gresita nu inseamna ca acum toti sunt asa ok

  51. mai este si o chestie multi vor sa plateasca doi lei pe porumbei dar sa faca campioni din ei pai bine asa ceva nu este posibil bani putin dai putin face si nu emiti pretentii ar trebuii sa stie baietii ca cei care cer si emit pretentii de la un porumbel cumpareat trebuie sa si plateasca valoarea porumbelului eu vand porumbei de valoare si valoarea este reflectata in pret

  52. Baieti mie mi a placut faza cu pedigre… ul asa simplu se face….. ai prieten sus pus i ti merge porumbelul ori faci tandem. ori i ti face pedigri darrrr…vezi ca te scot imediat de aici. CE nu ma asculti????

  53. NU CATEGORIC, nu ca TOTI ar fi facuti din pix, dar daca nu ai posibilitatea sa il tii in mana sa-l analizezi sa-l vezi cu ochii tai sa-l simti pur si simplu, nu cred ca faci mare afacere. Nu ii bagam pe toti intr-o oala dar mai bine dute pana la crescator si discuta, analizeaza, vorbeste, cunoaste si abia dupa aceea cumpara. Este mai usor sa tastezi si sa-ti vina coletul acasa dar de cele mai multe ori nu gasim in colet ceea ce ne asteptam. Cred ca multi sunt deacord cu mine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *