Trenton – Linia creata in AMERICA

Sa scrii despre liniile Olandeze, Belgiene si Englezesti de porumbei voiajori si sa ignori linia formata in SUA ar fi o mare gresala. In acest sens am scris acest articol pentru a informa cititorii despre linia mare si indiscutabila pentru fond-maraton: TRENTONII. Pe baza cercetarilor am aflat ca aceasta linie isi are originea in crescatoria irlandezului McCluthian care si-a imperecheat porumbeii cu cei ai lui Henry Soffle produsii lor stand la baza liniei Trenton.

Incrucisarea celor 2 crescatorii a fost facuta de catre un emigrant Belgian in SUA care se numea GUSTOVE OFFERMAN. Acesta a avut imediat succes in concursuri. Actiunea se petrecea in 1870 in Brooklyn. Succesul a continuat si dupa intoarcerea belgianului in Europa. Pasarile crescute de el au fost importate in Anglia in aceast aperioada. Unul dintre cei mai buni porumbei in Anglia a fost “Excelsior” care a fost reprodus de E. E. Jackson dintr-un mascul Offerman. Imediat dupa intoarcerea in Europa Offerman a castigat locurile 1 si 2 la un concurs de 850 km. Aceasta se petrecea in 1881 si el a vandut porumbeii, un mascul si o femela lui Fred Whitly in Newark, New Jersey. Din aceasta pereche a fost reprodus TRENTON sau cum i se mai spunea “137 TRENTON”.

O nepoata a acestei pasari cu acelasi sange a fost “Bright Eye” (Ochi Luminos) dar a fost nevoie de inteligenta pentru a imperechea aceste pasari in vederea realizarii primei si probabil cea mai mare linie de pasari de fond-maraton din SUA. Aceasta minte i-a apartinut lui Conrad a Mahr omul care este cunoscut pentru crearea marii linii americane. In jurul lui 1894 Conrad A. Mahr a cumparat o crescatorie din New Jersey care ii includea si pe Noah si Thunder (amandoi frati cu TRENTON) precum si pe “Bright Eye” care dupa imperecherea cu Trenton a produs aproximativ treizeci de descendenti care care au zburat 750 km in prima zi (la vremea aia). In prezent sunt voci care sustin ca linia TRENTON ar trebui sa se numeasca Offerman dar este recunoscut de toata lumea ca Mahr a fost cel care a format in realitate linia.

Rezultatele de peste 1500 km realizate in SUA sunt urmarea dedicarii si cunostiintelor acestui om. Din pacate pasarea care a dat numele acestei linii a murit in incendiul care a mistuit crescatoria lui Mohr in 1898. Norocul face ca descendentii ei erau raspanditi prin alte crescatorii din SUA si chiar in afara Americii. Un alt crescator belgian POSENAER care si-a adus pasarile in SUA le-a imperecheat cu pasarile lui Mohr aparand astfel culoarea neagra in linia lui Mohr. Trentonii negri sunt aproape sigur descendenti din pasarile lui Posenaer.

Sa urmarim cateva din recordurile pasarilor Trenton. La 11 iulie 1913 un mascul gut pe albastru jumatate Trenton “Bullet” a ajuns acasa a doua zi dupa amiaza dupa ce a zburat aproape 1600 km – record mondial in 36 de ore si 24 de minute, in 24 iunie un Trenton pur “Wayne Jr.” a parcurs 1610 km in 34 ore si 22 minute. Multe s-au intamplat de atunci privind aceasta linie de porumbei.

In realitate unul dintre cei mai mari crescatori de Trentoni Milton Haffner din Fort Wayne, Indiana potrivit unor surse autorizate, pe o perioada de 21 de ani a angajat 79 de pasari la concursuri de 1600 km si a realizat un procent de 71 % ceea ce reprezinta 57 de pasari intoarse. Aceasta este fenomenal ! Unul din ultimii masculi numit Spotty a zburat 1600 km de cinci ori clasand un loc 1 si unul 2, cu ultima clasare la 9 ani!!!

Astazi reprezentantii liniei continua sa depaseasca limita de 1600 km. Aceasta linie de porumbei voiajori au creat o mostenire indiscutabila fiind baza multor crescatorii de fond din SUA.

87 comentarii la “Trenton – Linia creata in AMERICA”

  1. Arata beton linia asta, sa nu mai vorbim de ce stie sa zboare.

    Clasare la 1600Km la varsta de 9 ani? Moama. Mai demult se vorbea ca in state porumbeii nu apuca varsta aia pentru ca primesc nu stiu ce substante si dupa 2 ani sunt terminati. Asa sa fie? Vad ca totusi nu se confirma… sau pe vremea aia nu incepusera cu asa ceva.

  2. În zilele următoare am să iau legătura cu un crescător român stabilit în SUA şi sper să aflu amănunte.

  3. Prima data cand am luat contact cu porumbeii voiajori, aici in Romania, acestia aveau aspectul asemator celor din SUA. UN corp bine dezvoltat, carunculii bine dezvoltati. In schimb astazi parca nu mai e asa. Oricum cel mai important aspect il reprezinta pana la urma rezultatele.
    http://columbofil.com/

  4. Jos palaria…. 1600 de km ,mai greu asa ceva pentru romania!!! Foarte interesant articolul!!!

  5. superbi porumbei,capacitatile de zbor de apreciat,imi amintesc ca si eu l-a inceput am avut o femela din linia Trenton,desigur atunci am crezut ca era Trenton,nu stiam ce pret are un porumbel original,atunci toti la care mergeam sa cumpar aveau numai linii,printre care si Trenton:))) frumosi rosii,si cand te gandesti ca la 9 ani zburau 1600 km ;))) si ca a zburat acea etapa de 5 ori…….fondul si maratonul de la noi e mic copil pe langa acele etape.Cu astfel de porumbei iti ajung cateva generatii,practic imbatranesti cu ei vazandu-i an de an cum isi fac treaba,oare cum o fi sa mergi la club 9 ani tot cu aceiasi porumbei ?;))

  6. Mircea-Galati
    Va salut.
    In sfarsit, o linie de porumbei pe care o ador. Este porumbelul care imi place cel mai mult: lung, inalt, linii frumos conturate, foarte puternic si se vede de departe vigurozitatea, rezisteanta si sanatatea acestor porumbei.
    Aceasta linie de porumbei seamana mult cu liniile vechi de porumbei pe care le posedau galatenii si tulcenii.
    As merge mai departe si as indrazni sa spun ca linia aceasta de porumbei, ar avea la baza linia Meulemans si Bricoux(s-ar vedea dupa aspect), improspatata cu sange nou de la un maratonist, parerea mea personala, si mai vreau sa subliniez un amanunt, care contrazice afirmatiile unora, cum ca acet fel de porumbei ar fi doar de viteza, ca ar fi porumbei grei, iata ca practic demonstrat, aceasta linie-Trenton-a cam dat peste cap socotelile multora, si mai vad ca si din postarile porumbeilor maratonisti cu multe clasari pe maraton-porumbei lungi , mari, puternici.
    As fi tare curios sa am ocazia sa tin in mana un astfel de porumbel-Trenton, sa-i pipai flexibilitatea muschilor.
    Oricum, o linie -super-din toate punctele de vedere.
    Inima buna.

  7. sunt tari porumbei nu ai si de vanzare din linia asta. daca ai intra pe messul meu ,cosminsharc,si dami un raspuns

  8. 1600 de km intr-o perioada cand nu existau relee de tv telefonie si tot felul de unde radio care sa ii dezorienteze, si mai depinde f mult si relieful …

  9. Super rezultate si aspect de nu am cuvinte pentru acesti porumbei….SUPER

  10. Poate primim ceva informatii utile de la Claudiu,chiar sint nerabdator sa mai aflu cite ceva despre acesti minunati maratonisti

  11. O linie beton formata din porumbeii imigrantilor
    din Europa.
    @ alexinho
    Buna observatie,arata ca Meulemanns , am citit
    mai de mult un articol unde se pune intrebarea
    daca “Meulemanns” nu sunt de fapt”Trentoni”
    @Musunoiu Mircea
    Da seamana cu Bricoux si Meulemanns dar formarea
    liniei a inceput inainte de era Bricoux si cu mult
    inainte de Meulemann
    @autorul articolului
    pe parcursul articolului”Mahr” devine “Mohr”(Josef)
    aceasta poate duce la confuzii.(Mohr(D),porumbeii
    lui au fost importati si in Ro a trait si el mai tarziu)

  12. =)) Da Andrei, meulemansi la greu. Si fac pariu ca este asa deoarece din anul 1880 si pana in prezent, aceasta linie “Trenton” nu ar avea cum sa reziste in stare pura din cauza unor infuzii care aparent par nule, insa care pot altera in 30 de ani o linie de porumbei in totalitate! Chestia cu infuziile am citit-o parca intr-un topic mai vechi despre porumbeii Bricoux, era un comentariu scris chiar de tine daca nu ma insel… Cert este ca nu ne putem pronunta exact niciodata, toate sunt pareri strict personale dupa parerea mea.

    Hai sa o luam sistematic. Vad ca multa lume discuta ca meulemansii ar fi de fapt trentoni si invers (asta cu inversul pica din start). Eu zic ca prima afirmatie este complet eronata, deoarece lumea i-ar fi sarit in cap lui Karel Meulemans atunci cand si-a lansat faimoasa linie de rosii stropiti cu alb. De ce? Pentru simplul fapt ca linia Trenton era deja cunoscuta si nu cred ca Meulemans mai devenea faimos daca prelua porumbei Trenton si le schimba doar denumirea, formand astfel o noua linie de voiajori! Mai departe nu vreau sa patrund, nu ma simt in putinta sa fac acest lucru, asa ca ii las pe cei cu “capul pe umeri” sa-mi desluseasca afirmatia.

    Numai bine tuturor va doresc!!!

  13. sincer mie imi pare asemanator cu porumbelul “Casalotul” de la rubrica top 10..oricum extraordinara linie!

  14. foarte tare aceasta rasa de porumbei cred ca se gasesc mai rar la noi in tara si daca se gasesc isi cer banu

  15. Mai de graba concureaza un porumbel la maraton pana la varsta de 9 ani, decat la viteza.
    Dupa parerea mea la maraton nu poti folosi substante care sa dauneze organismului. In primul rand din cauza ca lansarea se face dupa 3-4 zile de transport, deci substantele stimulatoare deja nu mai poate sa faca efectu.

  16. Linia Trenton
    Parerile sunt impartite. Sunt persoane care defaimeaza aceasta linie si sunt persoane care au vorbe de bine si kiar rezultate bune cu aceste pasari.
    Personal am avut o femela de trenton la care i-am dat un mascul de delbar. Pui din ei vin kiar foarte bine . Avand doar un an si femela si masculul in cusca nu imi pot da seama care era bun:) , DUPA CE AM TRAS LINIE AU IESIT AMNDOI BUNI
    E o linie frumoasa si destul de buna dupa parerea mea , dar intradevar linia TRENTON este mai putin intalnita la noi in tara.
    daca vreti o poza cu trentona va puteti uita aicea

    http://olandezu.sunphoto.ro/H_Simple_Si_Frumoase_Amintiri/17156786
    Toata stima domnilor columbofili

  17. Super porumbei de frumosi si impresionanti in cea ce priveste cei 1600 de km in romania n prea vezi noroc in continuare

  18. Trenton sau Meulemans,mai conteaza rasa??Eu spun ca,conteaza ce-au facut acei porumbei pe distante asa de lungi(1600 km).JOS PALARIA PT EI ca la noi in tara cam rar sau deloc asemenea distante facute de porumbei.La noi 1100 maxim 1250 ,daca gresesc sa ma contrazica cineva.Vant in pene.

  19. AM SI EU CATEVA EXENPLARE EU AI NUMESC
    MEULEMANSI AM UN PRIETEN CARE A ZBURAT LA MARATON O FATA SI UN TARDIV UN SINGUR ZBOR CEI DREPT DA LA CLASAT AMBI SPER SA REPRODUC ANU ASTA CATIVA PUI SAI VAD CUM SE CONPORTA

  20. an primul rand bravo andrei , an fiecare zi articole noi ce ma relaxeaza dupa o zi de munca super linia si teas mai riga ceva eu sant din tulcea la merge cel mai bine stichelbau poti gasi un articol despre aceasta rasa multumesc mult

  21. Superba linie..daca cineva are de vanzare ..sa ma contacteze la mine pe site.Multa Sanatate!

  22. chiar extrem de frumosi !

    iata un fragment din “Povestea lul Meulemans” part. I, spusa de Ad. S. pe http://www.schaerlaeckens.com/ :

    ” …….Doi dintre porumbeii originali Jos van den Bosch cumpăraţi de Meulemans erau un fiu al aşa numitului “Vurige van 58” şi o femelă ciocolatie cu pete albe. Această femelă a fost soră bună cu “princess of 56” a lui Jos van den Bosch. “Vurige” şi “Princess” au fost două dintre cele mai bune păsări ale lui Jos van den Bosch. Şi acum vin cu un punct important: femela ciocolatie (sora lui princess) pe care Meulemans a cumpărat-o de la Jos van den Bosch a devenit mama lui B-67-6729926, un mascul întunecat , mai târziu cunoscut în toată lumea columbofilă ca “Oude Jos van den Bosch”, masculul cuplului de bază al lui Meulemans. Penajul mamei lui “Oude van den Bosch”era o culoare ruginie şi această culoare apare la mulţi porumbei Meulemans până în prezent. …….”

    mie imi pare destul de plauzibil (nu insa obligatoriu) ca aceasta gena “rosu recesiv” care este si autosomala si epistatica sa fi “calatorit” de mai multe ori peste ocean(in ambele sensuri) si sa “lege” intr-un oarecare fel Meulemansii de Trentoni si invers!

    Andrei, …..sunt capabili de performanta, prezinta variabilitate coloristica, dimorfism sexual accentuat etc. ….in ce stadiu esti cu crescatoria?! ;)
    numai bine, …..tuturor!

  23. O linie de porumbei superba,porumbei cu o infatisare deosebita,care amintesc de minunatii porumbei Bricoux. As vrea sa stiu daca cineva de la noi din tara are astfel de porumbei, cu placere as cumpara cateva exemplare! Iar pentru OLANDEZU28, poz.24, am vazut pozele cu porumbeii dumneavoastra,daca puteti sa lasati o modalitate de contact v-as fi recunoscator! Va doresc numai bine si intamplari frumoase celor care iubesc cu adevarat porumbeii!!!!

  24. porumbei extraordinari.cat despre performante…jos palaria. 1.600 de km noi nici nu visam poate

  25. SAL, vreau sa spun ca noi la corabia (judetul olt) am zburat Moscowa in 2009 distanta fiind de 1600 km

  26. da,asa e si la noi s-a zburat pe distanta de 1600km in 2009 doar daca porumbei nu au fost lansati mai de aproape asa cum se auzeau zvonuri,ca nu ar fii fost lansati chiar de la Moscova

  27. Ciudata treaba cu Trentonii acestia. La cate povesti si legende am auzit, care mai de care ma intreb daca cineva chiar stie adevarul adevarat despre acesti porumbei. Unii spun ca ar fi porumbei Janssen trecuti peste ocean si selectati doar pentru etape lungi. Altii spun ca e invers. Adica Jos van de Bosch ar fi adus porumbei Trenton de la care ulterior au dus porumbei Karel Meulemans si fratii Janssen. Plauzibil avand in vedere ca foarte multi crescatori care au ceva habar despre porumbeii Trenton sustin ca acel rosu recesiv al Meulemansilor este mostenit de la Trentoni. La fel si culoarea shalie a Janssenilor vine de la femele ciocolatie de la Jos van de Bosch si mai departe de la Trentoni. Si ar mai fi multe povesti, multe dintre ele consider eu fabulatii. Cert este ca Trentonii erau porumbei masivi, grei, adaptati la o clima semi-arida capabili sa zboare distante apreciabile avand o multitudine de culori si combinatii de culori. Existau si exemplare extravagante, adica penaj in trei culori distincte.
    La noi in Romania au fost adusi la Cluj pentru prima data de catre Hazy Stefan si apoi de catre Savu Dominte, acesta din urma prin intermediul ginerelui sau Philipe Martene de asemenea columbofil. Si Matei Romulus a adus Trentoni pe urma carora datorita aspectului lor placut a facut bani frumosi vanzand aproape in toate zonele din tara. Carmazan Ioan a fost multumit de ei o femela din acei porumbei zburand foarte bine o etapa de Moscova. Au mai fost cativa crescatori din nordul Moldovei care au fost incantati de ei dar majoritatea care au mai avut spun ca sunt” zero barat”, adica nu sunt in stare sa-si gaseasca crescatoria de la 50 de km.
    Toate cele bune!

  28. seamana foarte mult cu linia mulemans. Eu nu cred ca a putut sa zboare 1600 km in aproape 2 zile. Dar daca a reusit si este adevarat recordul, jos palaria.

  29. este de invidiat si de dorit astfel de exemplare
    Dar mai sunt chiar in zilele noastre pasari care claseaza la 9 ani maratoane…….. G. HAGENS are o fem :VERA /2001 care o zburat si o clasat incepnad din 2004 zborul de BARCELONA fiecare an inclusiv 2010 ocupand locul 1 INTENATIONAL 7 ANI BARCELONA 1.160 km ,
    deci s-ar putea si in zilele noastre dar trebuie MARFA BUNA ,CUNOASTINTZA SI MULTA RABDARE ;)
    SUCCES TUTUROR SI ZBORURI USOARE :d:d:d

  30. N-am sa inteleg niciodata de ce pana in urma cu ceva vreme, masculii de voiajor aratau a masculi (cu tup pe masura, cap barbatos etc.) iar astazi arata ca niste femele.
    Evolutia rasei a presupus adaptari pt. a atinge noi performante?
    Pai daca-i asa uite ca si aia erau capabili de “fapte” mai mult decat memorabile!

  31. Daca te uiti la specia umana o sa vezi cam aceleasi tendinte la ambele sexe. :) Se schimba lumea si noi devenim tot mai depasiti. Obisnuieste-te cu ideea…

    Nu mai vorbim de alte tendinte si mai bolnave de genul selectarii pasarilor care nu mai zboara 2 metri, cainii chinuiti gen pug sau carasii de acvariu decorativi – “cap de leu” care se selecteaza pe baza marimii tumorii de pe cap! Asta e “evolutia” in ziua de azi si multora li se pare normal. Obosesti daca mai incerci sa intelegi de ce…

  32. Buna ziua tuturor,
    porumbei foarte frumosi acesti Trentoni – din pacate vremurile lor au apus cam demult… curios este ca si astazi sint multi crescatori americani care cresc aceasta rasa insa majoritatea nu -i mai angajeaza la concursuri ( si asta de ani de zile ). Vizitînd citeva crescatorii ( 1997 – 2001 ) in USA , prima data am ramas surprins cînd mi s-au prezentat asemenea exemplare – care cel putin vizual au putin comun cu voiajorii de competitie de astazi – insa majoritatea nu îi mai foloseau la concursuri . Porumbeii de concurs erau / sînt cei ” moderni ” , majoritatea din liniile europene cunoscute. Personal cred ca este un gest de mindrie nationala a americanilor de a mai creste aceste pasari – care la ora actuala nu ar mai face fata in conditiile de concurenta cu voiajorii actuali . Rezultatele sint majoritatea de ca 1 secol – sa nu uitam ca releful american ar permite zboruri de cimpie – chiar in aceiasi zona climaterica – de 2 -3000 mile ( pina la 5000 km ) , viteza de deplasare fiind mica in comparatie cu rezultatele europene. Si ca info actual :
    in China se efectueaza anual 2 – 3 etape de ca 4.000 km
    ( porumbelul care cistiga un asemenea concurs asigura propietarului un trai linistit pina la sfirsitul zilelor ^^ ). si culmea pina acum nu a fost cistigator nici unul din cei care au innebunit lumea cu banii pe care-i baga in porumbei ( Great Wall … si multi altii ) ci cistigatorii au fost din familii modeste de crescatori amatori.

  33. 4000?! M-ati spart cu informatia asta. :) Unde pot citi mai multe detalii, un articol ceva? M-ar interesa sa dezbatem un astfel de subiect.

  34. super aceasta linie,si eu as fii curios sa aflu mai multe informatii,asemenea rezultate,pff. si se spune ca porumbeii cu narile mari nu prea abtin rezultate bune,poi atunci in aceasta linie cum se poate. foarte frumos

  35. http://www.vanzareporumbei.ro/?porumbei/view/480/Seria-198266-2007-RO-300-RONRON-.html aici puteti gasii un porumbel pe jumatate trenton si zburat.

    ARDELEANUL
    “La noi in Romania au fost adusi la Cluj pentru prima data de catre Hazy Stefan si apoi de catre Savu Dominte, acesta din urma prin intermediul ginerelui sau Philipe Martene de asemenea columbofil. Si Matei Romulus a adus Trentoni pe urma carora datorita aspectului lor placut a facut bani frumosi vanzand aproape in toate zonele din tara.”

    IN Romania au fost adusi prima data de Savu Dominte prin intermediul ginerelui sau Philipe Martin care este si reporter in domeniul columbofiliei dupa care au fost adusi de catre DR. PROF. Hazy Stefan un numar de 3 bucatzi totzi culoarea Shaly, 2 femele si un mascul . Domnul ing. Matei Romulus nu a adus TRENTONI trentonii care au fost la el sunt defapt acei trentoni pe care ia adus DR. PROF. Hazy Stefan (Care din pacate nu mai este printre noi). Din TRENTONI si la Bistrita la Trifan Mihai a fost un pui direct din originaliu pe care l-a zburat si la zborurile cu puii a iesit primul pe Bistrita.

    ARDELEANUL ,,,, cu cine am placerea?

  36. Pt. com. 50: daca vrei sa ne cunoastem si sa discutam, la nr. 0723383553. Pe site nu ar fi indicat.

  37. pt com 41 ref la ultima idee pot spune ca am avut si eu si am pierdut 4 pui de la 15 km si apoi am mai scos unul si a reusit un antrenament de 80 km cu clubul,ca sa se piarda apoi la prima etapa de concurs adica 188 km.le-am rupt capu si am terminat balciu.

  38. super tari pasarile… eu cresc porumbei Mulemans si zboara fff bine dar la un an participa la 5 etape de viteza aproximativ 250 km cu rezultate nu prea convigatoare,insa adevarata valoare o arata la 2 ani cand zbora si claseaza 13,14 etape intrun sezon reusind de multe ori sa se claseze pe locuri fruntase si la etape de 850 km….nu stiu ce sa zic daca ar avea vreo legatura cu porumbei Trenton,insa sigur au cu cei de Janssen …porumbel 50 Mulemans 50 Janssen claseaza tot de la 150 km pana la 350…

  39. nu au cum sa fie meulemans cu janssen sau aceiasi linie cu meulemans…..pentru ca linea e foarte veche nu erau pe atunci karel Meulemans si Fratii Janssen..poate fratii Janssen erau ..dar mici in 1880…hai sa fim seriosi..atatea speculatii.Este o linie foarte frumoasa!

  40. @porumbei.ro, se pare ca in China intr-adevar, se exerimenteaza cu lansari de la distante enorme, de peste 3000km. Am studiat putin pe websiturile lor, dar traducerile facute cu Google Translator nu sunt foarte relevante.
    Am gasit insa un forum in engleza unde un crescator chinez spune o poveste interesanta (http://www.racingpigeonforum.com/viewtopic.php?t=22&sid=fabb16de8b6ce0ca4b53cc99259b5ab7)
    Traducerea aproximativa, pe scurt:

    Federatia organizatoare: Shanghai Pigeon Association (China)
    Lansare de la: Sinkiang.
    Porumbeii trebuie sa ajunga la: Shanghai.
    Distanta: peste 3000km.
    Timpul de transport la locul lansarii: 4 zile si 5 nopti.
    Modul de transport: cu trenul.
    Nr de porumbei lansati: 4,524 p.
    Nr de porumbei sositi acasa (in medie): sub 1%.
    Porumbel castigator a ajuns acasa dupa 18 zile.
    Distanta parcursa de porumbelul castigator: 3035 km.
    Alte performante ale acelui porumbel: 2 x 1000km; 1 x 1500 km.
    Suma oferita pentru cumpararea acestui porumbel: 100,000 yuan (~ 13,000$)
    Porumbelul nu a fost vandut.

    Poate ca astea-s doar niste povesti. Ar fi insa foarte interesant daca cineva ar reusi, cumva, sa demonstreze ca-s adevarate si sa aduca si alte informatii.

  41. Buna ,
    am undeva un articol referitor la zborurilr chinezilor din 2008 + 2009 cu etape de peste 3.000 km . Este normal ca belgienii sa nu prea bata apa in piua si sa faca reclama la astfel de concursuri ( unde nu prea mai zboara numele ^^),
    Cred ca nu ma insel cind afirm ca primul sosit a zburat 7 zile si ceva , se pare ca rata de sosiri acasa a porumbeilor a ajuns totusi la 27 % – chiar de la aceste distante. Trebuie sa caut articolul si o sa v-il pun la dispozitie.

  42. atunci sa incercam si noi din nou barcelona,unde sa participe toata tara sa vedem; am evoluat? ar fi super .sigur avem si noi trenton’ ii nostrii.stima por.ro pt subiecte noi.

  43. george tatomir ma numesc,club mecca fond dambovita,ex club stanuca vasile..imresionant. a fost odata ca niciodata… sunt alte timpuri acum,la noi de ex:ploua cu piatra cat oul de porumbel sau canicula,radiatii,unde electromagnetice,cutremure,braconieri fara creier,etc. ca aspect nu-mi plac:rosu pare un jucator cu nari mari,blancos rau. prefer pasarile mici spre medii,ca marime. avem si noi pasari,da nu avem pricepere.

  44. Ia sa va dati cu parerea….un metis….mama a fost o neagra mica sport….
    el e Cuic Cuic, dar nu fost inelat de cel de la care l-am cumparat…. are 5 ani….se vede ca nu a hranit pui, avand doar 3 urmasi pana la varsta asta in ultimii 3 ani…
    http://img607.imageshack.us/img607/2870/1458.jpg

  45. Avem si noi romani un record,porumbelu 56338-02 ,Magdenburg 2003, 1540km,clasat pe loc.226.atentie la 1 an.Astept sa doboriti recordu. Va urez numai bine.

  46. si eu am zburat 2 porumbei voiajori cu trenu de la 3000km dar au venit acasa 4 si surpriza erau trentoni de la SUA venise cu steag cu tot ………:))))))))ati luato razna baieti daca voi zburati concursuri de 500 si 800 si nu va mai vin gutanii acasa si va ganditi la zboruri de 3000km……..

  47. Baza porumbeilor HANSENNE este pe porumbeii Offerman, cel ce a pus bazelele porumbeilor trentoni. Deci avand in vedere ca baza porumbeilor A. Bricoux si Fabry sunt porumbeii HANSENNE, sangele porumbeilor trentoni sunt la greu in sangele porumbeilor nostri, asa ca nu cred ca exista la ora actuala ceva diferit ( o familie, linie, etc) ce nu nu exista in sangele porumbeilor din lumea asta. Daca cautati in baza tuturor porumbeilor din lumea asta nu exista sa nu gasiti la toti porumbeii. Voi va “imbatati cu povesti”. Nu vreti sa intelegeti ca fiecare face in crescatoria lui un anumit mod de selectia, si asta vine tot de la “mana omului”. Fiecare in functie de pricepere, talent, documentare si bineanteles imaginatia respectivului crescator ce vine din inteligenta fiecarui individ in parte face diferenta dintre noi in competitii. Asta sa intelegeti ca exista, restul este doar istorie. Nu cred ca ar trebui sa ne intereseze decat persoana celui ce dezvolta “aceste idei” si sa ne indreptam atentia spre acel crescator, sa luam porumbei de valoare pt a ne scuti de munca si timp, si bineanteles de a incepe cu material genetic de calitate.

  48. AI DREPTATE CLAU 66 prinde tu porumbei de la primarie si sa vezi ce campion o sa fi ca ie simplu sa -i selectezi banuiesc ca nu-ti lipseste talentu ,priceperea si documentatia, vad ca imaginatie ai destula ,pana la urma toata lumea se trage din Adam si Eva deci predomina acelas sange numai noi Romani din Traian si Decebal oare daia suntem asa stricati

  49. D-le PESCARU MARIAN recordul a fost doborat in 2005 de porumbelul d-lui PETEO din ORADEA , care a zburat INT. BARCELONA , aproximativ 1700 km si sa clasat pe locul 5 NAT. UNGARIA .

  50. foarte interesant subiectul si foarte promitatori Trentoni,detin si eu un nepot din aceasta linie luat de la dnl Badin au fost incrucisati cu linia Bricoux si anul acesta astept sa zbor descendenti din ei .Sper sa promita.

  51. Nu ai inteles nimic din ce am scris Scoryllo, se vede ca nu ai experienta, si nici nu o sa poti intelege prea curand. Copie ce am scris si incearca sa citesti peste vreo 10 ani si poate atunci o sa bagi in seama cuvintele mele. Dar pana atunci incearca sa citesti BIBLIA si sa o si intelegi, apoi incearca sa respecti cele 10 PORUNCI, si atunci cu siguranta daca o sa o faci si tu si celilalti nu o sa mai fie atatia stricati printre noi.

  52. dl.pescaru marian(constanta) a adus porumbel de un an de la 1546km a doua zi(germania_romania)dl.peto ianosi(oradea)a adus porumbel???(spania_romania)de cati ani???a cata zi???si la ce distanta???sai putem compara!!!multumesc daca ma puteti ajuta

  53. nu uitati un lucru posesori de linie( trenton)in 2012 sint jocurile olimpice cu lansarea porumbeilor de la londra unde sint destui km!!!!!! cei interesati sunt asteptati sa particice e cea mai mare distanta(oficiala) pe care romani o pot zbura vreodata zborul de barcelona este (-) romanilor datorita protectiilor pasarilor asa ca cine are cu ce si mai are si curaj sa se pregateasca

  54. In legatura cu Tretonii , care fara indoiala au fost porumbei frumosi, tineti cont ca aceste poze nu reprezinta porumbei zburati 1000 mile . Din cite stiu eu – am avut ocazia sa citesc despre ei in engleza- sint porumbei( http://loftone.net/trentons.htm) de ai lui Ed Oshaben , acum decedat . Fiica lui mai vinde , din cite am putut sa imi dau seama , la licitatie porumbei si oua din rasa Trenton .
    Iar acum despre Milton E. Haffner din Fort Wayne, Indiana , porumbeii lui nu erau Trentoni curati ci hibrizi de Trenton , Grooters , Bastin si Bricoux . Oricum rezultatele au fost frumoase !
    Am mai citit ca Trentonii incrucisati cu porumbeii unui alt emigrant olandez in SUA , Posenaer, dadeau foarte multi porumbei negri , numiti “Negri de Philadelphia sau Diamantele negre “si ca , negru la un Trenton , inseamna aproape sigur “sange “de Posenaer in originea lor, etc.
    Un alt articol, citit cu ani in urma, definea Trentonii , ca si porumbei mici, uneori chiar pitici ( ma refer ,desigur, la cei zburati 1000 sau 1300 mile) .

  55. The Origins of the Trenton Strain (and other interesting Historical Background Information)

    Pentru cei care stiu limba engleza, un articol care sumarizeaza bine informatii esentiale despre Trentoni . Este aici inclusiv poza lui Trenton si Bright eye ( Ochi luminos):

    Conrad A. Mahr, started flying homing pigeons in 1886. His first club was a “family club” made up of Conrad and several of his schoolmates. One of these schoolmates had a cousin (Mr. Bond) who kept homing pigeons and who was moving out of the area. It was decided that the loft and birds would be moved to the schoolmate’s house.

    Conrad and his friend got a horse and wagon and moved the loft and birds. For his labor, Conrad received some homing pigeons, including “137 Trenton” out of an old imported pair (blue bar cock and red slate hen) of the Gus Offerman Strain. This pair had won for Offerman, in 1881, 1st and 2nd National in the most prestigious long distance race (550 miles) of all Europe at that time.

    The Offerman Strain was basically a cross of the birds of an Irish flyer named McCluthian with the birds of Henri Soffle. The strain of Henri Soffle was founded on birds of Baron Ulen, the fancier credited with having formed the first reliable strain of racing pigeons derived from other varieties of pigeons (The Liege, the Antwerp, the Brussels, etc.). The McCluthian birds were descendents of “ship birds”. These ship birds; were used by captains sailing the channel ports, to relay messages to the owners about when the boats would be docking and the extent of the cargo carried. As a side note: the Hansenne strain also had the ship birds in their background.

    “Ship birds” trace back to the early 1800’s and were first developed by Dutch fishermen. We find mentioned in the Appendix to Fulton’s Book on Pigeons, that a Mr. F. Redmond, of the Borough [London Area], first introduced the Antwerp homing pigeon to England in 1820. It also mentions that he flew his birds as far away a Belgium.

    A Mr. Giles brought a group of “ship birds” back from Antwerp to England in the early 1850’s and described their heritage as being the “Antwerp” type; a cross of the Antwerp Owl and the English Dragoon. However, Andres Cooper, secretary of the Belgium racing society, relates that the base of the Belgium racing pigeon was the Cumulet of Antwerp crossed on the Smerle of Liege. Later, around 1825, the Belgium birds were crossed on the English Dragoon.

    The Cumulet of Antwerp, is a high flying endurance pigeon that was known to fly so high that it would disappear from sight. The Smerle of Liege, is a pigeon that was know for rapid flight over short distances.

    The Dragoon, is one of three breeds developed in England (the Horseman, the English Carrier and the English Dragoon), all considered to have desended from “Bagdad” carriers. The “Bagdad” carrier was known to have been introduced to England during the 15th century.

    In 1912, George Gits who was already in the sport for 46 years, wrote an article that disputed a claim made in another publication (the Martinet) crediting Ulens with having first crossed the English Carrier into the Antwerp type pigeon. In this article, Gits wrote: “The `Martinet’ also states that Ulens crossed his birds with the English carrier pigeon. In this he is confusing Ulens with Pittevil, one of the most serious breeders we ever had: It was he and not Ulens who used this cross, from which his superb collection of dun (ash grey) pigeons, with their round strong heads, with well developed ceres, which carried off almost as many prizes as he entered birds. At Pittevil’s sale I bought a cock of this colour, whose descendants, crossed with my own today, occupy a leading place in my loft. These good duns, then, were not Ulens but Pittevil, obtained from the carrier cross.”

    Other lofts founded on Offerman birds were:

    Mr. W. H. Cottell of Wood Vale, Forest Hill, supreme champion of the old Columbarian Society in the south of England.

    One of the four foundation birds of the loft of Charles Thorougood of Sefton, Liverpool, was a cock number 109083 which was of the Posenaer strain bought from Offerman. Upon the Thorougood bloodlines, J. Kenyon built his Black Pieds family and Peter Guy his Scarisbricks family.

    (NOTE: When the Posenaer birds were crossed with the Trentons they produced what was called the Philadelphia Blacks or the Black Diamond strain. Many of the present day Trentons contain this blood. Black in a Trenton is almost a sure indication of Posenaer blood).

    One of the greatest English racing pigeons was Excelsior bred by E. E. Jackson in 1899. The sire to Excelsior was an Offerman.

    In 1889, Conrad crossed in a pair of birds he obtained from a Mr. C.O. Barrett. This pair was of the Gits and Van Opsal strain and was related to many champions for Mr Barrett, all 500-mile day birds.

    Note [ In the 1870’s, there was an racing pigeon fancier in New York City named Van Opsal, who had imported the Antwerp type pigeon, he organized many of the early races in New York and organized some of the first races against fanciers from the Philidelphia and Baltimore areas. He sucessfully raced his birds to 500 miles and beyond. He was one of the pioneers of the racing pigeon sport in America.]

    From John Caddoo of New York, Conrad used a few Barker birds bred close to those coming from “Marcia,” said to be the greatest producing hen that ever lived. Interestingly, “Marcia” strayed into Barkers loft as a sweaker circa 1869 and since there were no indentification bands on the birds in those days, Marcia was never returned to its owner as there was no way to identify the owner of a youngbird unless it had been name stamped on the wing flights. Marcia, became the most famous stock hen that Barker ever owned and it is said that Barker once whispered to Lieutenant colonel A H Osman, that Barker believed Marcia came from Grooters loft. Osman, would not be at all suprized as he also had the Grooter bloodlines down from Felix Rey of Anderlecht. Just as a side note, the Grooter bloodlines found in the Dordin strain were also by way of Felix Rey.

    In 1894, Mr. W.B. Ganairants of Newark, NJ sold all of his birds to Conrad. Included were Noah and Thunder (brothers of “137 Trenton”) and a hen called Bright Eye, who when mated to “137 Trenton” produced well over 25 – 500 mile day birds. Bright Eye was a niece of “137 Trenton”.

    Photo of Trenton 137 Foundation breeder for Conrad A. Mahr

    Photo of Bright Eye Hen Foundation breeder for Conrad A. Mahr

    Many flyers of the time were made famous flying the Trenton blood including C.W.Oetting, Dr. Schilling, H. Beaches, A. Nemachek, J. Sheppard, J. Howard, T. Rival, C. Hub, T. Hickey, D. Flynn, and others.

    The Trenton strain produced many of the first outstanding day-birds at 500, 600, 700 miles. The Indiana Trentons, from 1905 forwards, were regularly flown out to 1000 miles. In the Pittsburgh, PA area, the Harry Elston strain (strongly Trenton bloodlines), were flown out to 1300 miles.

    Conrad A. Mahr, started racing in 1888. In 1898, a fire destroyed his home, loft and all his birds. Nonetheless, from the birds that were sent out prior to the fire, the Trenton strain went on to create a lasting legacy as the foundation of many of the great long distance lofts in the United States.

  56. /home/gregory/Desktop/trenton-137.jpg

    /home/gregory/Desktop/trenton-bright-eye.jpg

    Sper sa apara pozele acum . Succes tuturor !

  57. http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/6337817

    Aveti aici poze cu Trentoni . Parerea mea : “Si-au trait traiul si-au mancat malaiul !”Nu -i mai gasesti ca si “rasa “zburata , cel putin nu la maratoanele pe care obisnuiau sa la zboare . Imi incinta si mie ochii, dar… Unii columbofili americani spun ca s-au “lasat ” de zborurile de 1000- 1500 mile pentru ca pierderile erau pur si simplu zdrobitoare . Daca exista interes poate voi traduce in limba romana articolul postat in engleza mai sus . Respecte !

  58. Salut asa ceva nu am vazut nici la jumatate din cei mai mari columbofili romanesti poate la columbofilul cretulescu care a terminat ultimele zboruri ale sale in anul 2009 dupa o operatie foarte periculoasa. Sa iti traiasca aceste exemplare eu poate am de imvatat mult mai multe cat am imvatat pana la cei 16 ani ai mei am cateva piese de voiajori de 6 ani de cand mam apucat. Am vazut ca in primele articole ti-a scris cineva ca acel rosu este mulemana dar asa ceva nu este un porumbel performant in sancele lui mulemansi nu poate depasi maxim 1000 km rosul acela este un adevarat porumbel la fel si vanata adica perechea sa este un cuplu foarte frumos sati traiasca bafta la zboruri.

  59. Intinplarea a facut sa dau peste acest articol in legatura cu ..TRENTONUL..eu am primit un porunbel batrin dela un colunbofil din olanda si intro zi dintro mica neatentie mia scapat pasarea din voliera si miam zis caci a fost prins de rapitoare ..Mare a fost bucuria cind am fost anuntat caci aceasta pasare a fugit inapoi in olanda va dati seama peste 1300 km mi la trimis inapoi la miercurea sibiu de unde sunt eu si atuncea mia zis caci este rasa Trenton..A scos citiva pui rosi inchis cu pete albe pe tot corpul la mine aceasta pasare a devenit un bibelou de atunci ,sper ca in viitor si pui lui sa faca rezultate la maratoanele noastre….

  60. Au picioare scurte mici ca talie dar lungi si ochi de sticla.

  61. Cîte valori incomsurabile s-au pierdut în acest domeniu?!!!!…sportivii columbofili de azi! Păcat , dar acum poți să citesti, ai din si cu ce să te cultivi.Inainte aveam ,,vinatorul si pescarul”.Si totuși băieții sint columbofili,au,,porumbiiei”.

  62. Au crescătorii ca ,,Avicola”, cînd îi eliberează, ies cs fumul de la termocentrale. Sint campioni,maeestrii….etc. de intersecție,de cartier …,de la mrele si supermaratoanele de azi. Vin de la 1100-1300km după calende! Așa veneau cei de mai sus la 1000.mile?

  63. Un mare columbofil,al tuturor timpurilor,spunea ca,,cei din liniile vechi ramineau agățați de cer”.Păi, nu era normal,erau creați pt supermartpamele de azi???.Cereau mai mult, dar maeestrii,i-au ,,degenerat”,au adus alții mai rapizi..

  64. Un mare,,maestru” german, zice că pedigree-ul,este un moft, dar el prezintă rezultatele porumbeilor să-i. Credeți că nu știe ce face?. Acum ce linii de fond și Maraton se caută? După ce îți dai seama de asta?.Un sigur columbofil nominaliza un cistigator ,,dintr-o privire”, de altul n -am mai auzit.

  65. Apropo!,,,marele columbofil al tuturor timpurilor” la imensele solicitări de pe toate continentele pentru a selecționate ,,porumbeii”, în USA nu a auzit de acești ,,TRENTONI”,în toate scrierile lui , nu-i pomeneste deloc. Sa fie doar o chestie jurnalistică si nu știm să citim printre fonduri???. Cred numai în EUROPA vedea bine, în rest… erau peisaje care îți lua inspirația. Si treaba o făcea pe bani, nu pe protocol. Păcat,, ne-a lipsit deniste aprecieri, foarte calificate, ca cea despre Dr. Leon F. Whitney, tot din USA. Asteptam, generatiile se succed, dar porumbei văd că mai mult tot de la cei ,,decedati” căutăm să procuram,pt mari distanțe.Maestrul german spunea chestia asta, dar ironic!…tare….







Comenteaza

Emailul tau nu va fi public. Campuri obligatorii: nume, email, comentariu. *