O diploma a asociatiei Aachen(D) din 1889/1890
Va rog sa observati zborul din San Remo(I) peste Alpi.
Felix
47 comentarii la “Diploma din 1889”
Erau deja pe val ! Frumos ! Mai uit la diploma asta din secululXVIII – XIX si e mai frumoasa ca ale noastre din secolul XX ( sa nu zic XXI :))) ) !!!
Deci… s`a mentinut acest avans pana in prezent , si se va mai mentine inca vreun secol…
Se vede si la noi usor usor progresul , insa suntem cu mult in urma :)
foarte frumoasa diploma…si parca te lasa cu gura cascata la ce zboruri sunt trecute pe ea:O….
pentru prima data vad asa ceva…, foarte bine arata atunci…
Foarte interesant daca am putea calcula distantele de pe diploma si sa facem unele calcule sa vedem daca intradevar in trecut era mai mari distantele ca si in prezent.
Ce bine arata diploma! :)
e de vanzare? sunt interesat.
Diploma este de la sfirsitul secolului 19 si are 122 ani, si putem spune ca apartine celor trei secole de columbofilie documentata germana. E impresionant. Orasul Aachen este in apropierea granitelor cu Olanda. A se observa ca zborurile erau facute in evantai pe directia Elvetiei si Alpilor si nu liniar cum se obisnuieste astazi la noi. Astfel de rute , care sint si astazi practicate su succes in Germania ,Belgia si Olanda , cred eu ca le confera porumbeilor o mai mare experienta de zbor.
Distanta San Remo(I)-Aachen (D) este o
distanta comparabila cu distantele lungi
de astazi dar intr-o perioada cand nu au
existat medicamente si nu a existat un
sistem de cale ferata fara intrerupere.
Ma intreb cum a decurs tranportul si cat adurat.
DETALII:Lansarea a fost in 30 Iulie 1990
primul porumbel a ajuns in 31 Iulie la ora11 si55min
al doilea la ora14 si 16 min al treilea la 15si 39 min,
la acelas crescator!
foarte tare nici in ziua de azi nu sunt asa de frumoase
ai dreptate ALEX D chiar este mult mai tare ca cele din prezent
Tipul era din Aachen-Wildbach, orasele zburate sint pe diploma, restul se poate calcula pe google.map.
Din diploma se mai poate observa ceva
in 1889 toate punctele de lansare sunt spre est
Frankfurt,Würzburg,Obertraubling(Regensburg)
in 1890 schimba directia spre sud-vest:
Strasbourg,Basel ,Geneva si devin mai curajosi
incercand un zbor final peste Alpi.
Din ce federatie faceau parte?
PS Am avut ocazia sa vad pe viu diplomele nemtilor la muzeul de istorie pe care il au la fiecare expozitie si ce sa zici… aseara m-am uitat la Champions League. Meciuri de acel nivel nu vom vedea in Romania in urmatorii 100 de ani si nici columbofilie de nivelul Belgiei, Olandei etc nu vom avea … niciodata.
Restul e blau, blau
Sunteti cam pesimist D-le Tunduc,dar in acelasi timp si realist.Dar haideti sa lasam pesimismul pe seama footbalului,,ca asa e la footbal,,,si sa fim mai realisti in ceea ce priveste columbofilia romaneasca,poate o sa ajungem si noi pe urmele celor din occident.Poate la rezultate o sa-i ajungem,dar problema noastra e ,,mentalitatea,,aici ne trebuie mai mult de 100 de ani.Dar cu oameni ca Domnii Tunduc,Bilan,precum si alti oameni de bine,speram sa mergem pe fagasul normal.Multumim foarte mult ptr articol,si mai ales ptr fotografie!!!!!!!
De ce trebuie sa fim pesimisti domnule Tunduc de ce nu gandim sa facem ceva pentru columbofilie sa unim federatiile care sunt jalnice de ce nu reusim sa scoatem acei columbofili din federatii care nu vad decat bani din acest sport si sa facem ceva pentru viitor, de ce trebuie sa gandim ca nu o sa ajungem niciodata ca olanda pentru ca sunt columbofili care nu vor decat interesul lor, de ce toti columbofilii vor sa zboare pe strada lor ca sa iasa campioni, de ce nu mai vor oamenii sa investeasac in acest sport care devine mai murdar din zii in zii, de ce nu se pun in functii de conducere tineri care sa conduca columbofilia peste ani si ani , de ce nu se arata clar ce se face cu banii columbofililor, de ce sa ne ascundem dupa deget pana vom muri ca nu am reusit sa unim niste amarate de asa zise federatii si sa facem concursuri cum sunt de exemplu BARCELONA, care pentru belgieni este mai inportant decat OLIMPIADA pe care se bat ,,federatiile” noastre acum. Cu mult respect si poate o sa reusiti sa dati un raspuns colegial la intrebarea DE CE NOI NU PUTEM ?
D- le Tunduc ,
din federatia crescatorilor de porumbei voiajori – cum este si normal ( Brieftaubenzüchter Verein ) ^^
O mica obiectie la dl. Felix – ruta aleasa spre sud in 1890 nu este intimplatoare .. era o ruta zburata deja de belgieni si olandezi , probabil dorinta e a se compara / concura ia dus sa zboare pe aceea directie . Obiectia mea consta ca ruta porumbeilor este cea pe care o iau porumbeii la zborul de la Marsilia , adica pe valea Rhone – ului si nu peste Alpi .. este uluitor insa faptul ca se puteau organiza asemenea zboruri atunci. De curiozitate am incercat sa aflu cam cit le-a luat sa duca porumbeii pina acolo .. si am aflat ca din Aachen , Köln in sezonul de vara era tren special la San Remo ( statiune ) ,
transferul vagoanelor ptr. San Remo facindu-se la Moulhouse si durata era pe atunci de ca. 14 ore , plecarea la ora 20 din Köln de unde se mai oprea mai indelungat la Strasbourg .. este foarte probabil sa se fi utilizat aceasta legatura.. deci lansare ( intirziata ^^ ) in jurul orei 11 am .
Multumesc, domnule FELIX,pentru expunerea acestei”minunatii”.Cei doi porumbei “zugraviti”pe diploma ma duc cu gandul la religia crestina,care considera porumbelul drept simbol al inocentei ,SfantulDuh fiind reprezentat printr-un porumbel.Pentru pozitia nr.13-comentarii-Domnule TUNDUC,felicitari pentru vizitarea”muzeului de istorie unde erau expuse diplomele nemtilor”,am citat din comentariul dumneavoastra.La fotbal,nu comentez,poate aveti dreptate,am citit despre jocul de fotbal dintre cluburile Oradea si Alesd,unde afirmati “i-am batut mar”,dar despre columbofilia romana sa nu mai afirmati-citez-“NICIODATA si BLAU,BLAU”pentru ca i-ti reamintesc,din istorica zi de 28.01.2011 sportul columbofil romanesc se v-a dezvolta pe baze morale,etice si de eficienta,solide si clare prin F.R.S.C.,singura federatie care v-a organiza si gira practicarea LEGALA a sportului columbofil romanesc,putand reface decalajul fata de columbofilia din Belgia,Olanda si Germania
& Illaimeba,
mai ales ca FRSC nu va fi niciodata membra FCI ^^
mai ales ca in 28.01 .. a reusit dupa spusele presedintelui sa fie si ea trecuta intr-un caiet ..acolo^^
Va rugam a ne scuti cel putin aici de temele acestea..
d-le “illaimeba” aici suntem pe site-ul http://www.porumbei.ro nu pe alte site-uri aici nu se discuta de federatii , aici se discuta doar despre porumbei , pe acest site suntem colegi cu toti indiferent de federatie, aici se poate vorbi civilizat ptr ca domunul Andrei este un admin adevarat ….. numai bine
Domnule , ZENO STEINBINDER , nu inteleg de ce i-l aperi pe acest “tunduc”.Foarte bine intreaba domnul GEORGE DIACONU in comentariul postat -citez-“de ce nu reusim sa scoatem acei columbofili din federatii,care nu vad decat bani [ tunduc ] din acest sport si sa facem ceva pentru viitor,de ce trebuie sa gandim ca nu o sa ajungem niciodata ca Olanda,Belgia,Germania,pentru ca sunt columbofili care nu vor decat interesul lor”.Eu unul nu va “scutesc”asa cum propuneti.Cand am citit comentariul de la pozitia nr.16,numele dumneavoastra impunea respect,dar dupa cel de al doilea comentariu,as spune ceva despre CARACTERUL omului,pacat.
Daca de la o frumoasa diploma a anilor 1889 am ajuns tot la vesnicele noastre federatii……………. sunteti incredibili.
Domnule Florin i-mi cer scuze fata de dumneavoastra si domnul administrator Andrei,m-am aprins putin.Multumesc pentru intelegere.
Are dreptate Andrei ( porumbei.ro ) este vorba doar despre o diploma si deja incepeti sa va ”sfaditi” .
Domnule , Zeno Steinbinder, am o propunere, sa comunicam pe tema F.R.S.C. si a F.C.I. la sfirsitul lunii Martie.Multumesc pentru intelegere.
Dl Deaconu eu Marius Tunduc am incercat si m-am intalnit cu unul din liderii FRSC. A fost o discutie lunga fara nici un rezultat.
Cand am ajuns la – alegeri democratice- a iesit fum. Oamenii nici nu vor sa auda de asa ceva.
Dl fara nume, daca dumneata crezi ca printr-o semnatura de ministru ati devenit voi mai morali inseamna ca este departe de tot.
Eu poate nu vreau sa fac sport columbofil. Poate vreau s a fac doar columbofilie. Sau nu am voie? Sa duc porumbeii asociatiei mele undeva, sa le dau drumul, sa cronometrez viteza lor cu ceasul meu electronic, cu cipurile mele, la cotetul meu.
In final viteza mea si a colegilor mei se va concretiza intr-un clasament, iar la final de an FCPR va avea un campionat columbofil generat electronic de un program al nostru.
Hai sa vad cine ma opreste sa fac asta!!!
Moral, si etci ar fi ca toti columbofilii din Romania sa-si aleaga liderii si aceia sa conduca nu niste prietenii ai guvernantilor. Indiferent ca ii cheama Tunduc, Bilan, Sinca, Cocos, Hamza etc etc.
De fapt este motivul pentru care nu vine nimeni la voi, si motivul pentru care aceea data nu inseamna nimic. COLUMBOFILIA SE FACE CU OAMENI NU CU ACTE SI CU MINISTRII!!!
De fapt tocmai asta e diferenta. Pe care no vom recupera NICIODATA
Si stati linistit ca Bel;gia si Olanda nu au federatii sportive.
Restul amenintarilor e doar blau, blau.
PS. Va astept sa va puneti in fata camionului asociatiei noastre pt a ne opri sa ne ducem porumbeii pe banii nostru unde si cand vrem.
Inchei cu un citat al celebrului Brancusi, rostit imediat dupa ce statul roman a refizat sa-i primeasca donatia constand in atelierul lui din Paris, cu operele ce le avea la acel moment.
,,Cand am plecat v-am lasat saraci si prosti, acum ma intorc si va gasesc si mai saraci si mai prosti,,
Cate dreptate avea maestrul!!!
ma intreb si eu chiar nici o federatie nu e in stare sa organizeze o etapa de Barcelona,presupun ca sunt multi care doresc sa participe la acest concurs si este visul oricarui columbofil sa aiba un porumbel sosit de la barcelona,nu neaparat sa claseze.
D-le Illameida,
fiecare cu parerea sa , eu nu stiu ce profesie aveti de puteti spune ceva despre un caracter numai citind ceva scris …..
si daca cineva nu este de parerea dvs. imediat incepeti sa va pronuntati asupra ” caracterului ” .. este tipic unei anumite federatii .. o sa reluam cu cea mai mare placere discutia in martie , daca doriti va stau orcind la dispozitie : steinbinderz@aol.com … spre deosebire de dvs. mie caracterul îmi permite sa-mi scriu numele , dvs ???
Repet inca o data rugamintea a ne scuti cu comentarii privind vreo federatie si de a face anumite referiri la anumite persoane .. care sint sigur ca au facut mai mult ptr. columbofilia din Romania decit dvs. si nu uitati ca cineva mai sus avea dreptate – aici ( cel putin incercam ) sa fim toti colegi ….. cel putin din respect ptr. ste ar trebui sa fiti mai ponderati .. O seara placuta tuturor ^^
E tare citatul din Brancusi. Evoluam permanent…
Vedem acum privind aceasta diploma plina de istorie columbofila ,ca Barcelona Germaniei ,era San Remo. De ce sa imitam pe altii cind putem sa avem si noi , o Barcelona a noastra. Pe vremea stimatului domn Florin Moldovan Barcelona noastra era Gdanskul. Nu au fost concursuri rele. Putem gasi acum altceva, dar in organizarea acestor concursuri trebuie sa avem o anumita stabilitate care poate conduce la performanta. Vesticii au pasari zburate 5 ani la rind Barcelona. Cel mai bine clasat porumbel in toti acesti ani ,ia titlul Primus Inter Pares, premiul suprem al curselor de maraton pentru performanta si longevitate sportiva . Putem si noi sa facem asa ceva? Eu sint convins ca da .Si cit de curind.Ne trebuie o conducere unica a sportului columbofil, o organizare unitara la nivel national a competitiilor columbofile pe baza unui Regulament National Sportiv unic, avizat de conducerea ANTS prin care sa se impuna realizarea unor obiective clare de performante sportiv columbofile , comparabile cu cele europene si restul apartine talentului nostru si calitatilor porumbeilor nostri sportivi. Trebuie sa privim mai optimist viitorul. Toate acestea se vor realiza in urmatoarea perioada prin federatia nationala de sport columbofil.
Bai illaimeba,
Ca sa te certi cu mine trebuie sa existi prima data!
Cum e sa vezi oglinda goala?????
Andrei, pacat ca e adevarat si dupa 60 de ani!!!
Dl Zeno, o persoana ca dvs., cu realizarile dvs in viata, nu cred ca are rost sa se coboare la discutii de un anumit nivel.
Viata este prea scurta pentru a o pierde cu prostii de genul celor in care suntem unii implicati.
Mi se pare lipsit nu numai de eleganta, dar si de minimul bun simt ca atunci cind viata te aduce in casa cuiva , casa pe care omul a construit-o asa cum l-a dus pe el capul , mai bine sau mai rau,mai greu sau mai usor, in loc sa respecti locul cum se cuvine , sa stai frumos la masa si sa lauzi bucatele puse dinainte , tu sa ai necuvinta sa spui gazdei binevoitoare care te-a omenit , cum se gateste mai bine friptura , cit si cum sa bea din vinul propriu , unde sa-si puna hainele, cum sa-si educe copii sau cum sa-si aseze nevasta. Bunul simt romanesc iti impune respectul pe care trebuie sa-l arati stapinului gospodariei si ,daca vrei sa fi respectat si tu, trebuie sa respecti gospodarul si regulile casei impuse de acesta. Numai as se pot intelege oamenii , stimate domnule Tunduc.
In sfarsit un om care punctul pe i: felicitari dl Bihon. Intradevar voi doriti sa fiti STAPANII – columbofiliei romane!
Ma bucur ca recunoasteti.
Iar masa o fi celebra masa de tenis cunoscuta deja de pe doua site-uri de profil, bucatele fiind fostii mei colegi, majoritatea fiind dati jos din barca noastra dupa ce au fost prinsi cu cioara vopsita.
Ma tot intreb care ar putea fi sotia? Unul care se lasa mai usor banuiesc!
Zambiti, maine poate fi mai rau!
Istoria columbofiliei belgiene arata ca
s-a putut face sport serios si fara federatie.
Federatia germana a fost fondata in 1884,
cea belgeana abia in 1910.In concluzie,
pionierii sportului columbofil au zburat
cam din 1810 pana in 1910 fara federatie si
credibilitatea nu a suferit.
Domnule ,Zeno Steinbinder,intradevar fiecare cu parerea sa ,dar eu sunt in gruparea acestui “tunduc”si nu pot sa-i accept toate magariile [columbifilii din club,grupare si federatie cunosc faptele] asa ca da-ti dovada de intelegere.Tunduc are dreptate cand afirma”COLUMBOFILIA SE FACE CU OAMENI[saraci si prosti] NU CU ACTE SI MINISTRI[pentru a face evaziune] Oamenii destepti ca dansul vor functii ,asa cum afirma in comentariul de la pozitia nr.25-citez-“am incercat si m-am intalnit cu unul din liderii F.R.S.C. A fost o discutie lunga fara nici un rezultat.Cand am ajuns la-alegeri democratice- a esit fum”.Dumneavoastra ce intelegeti domnule Zeno,cum comentati? Afirma ca nu doreste sa faca SPORT COLUMBOFIL de ce ?…pentru ca nu i se da prajitura in F.R.S.C. bineanteles.A-ti sesizat domnule Zeno?…in comentariu afirma-citez-“columbofilii din Romania sa-si aleaga liderii si aceea sa conduca”dand primul exemplu: Tunduc.Raspunsul la intrebarea: de ce vin columbofilii la F.R.S.C. i-l stie si i-l cunoaste de mult si mai bine ca nimeni. Cand afirma -citez-“restul amenintarilor e doar blau,blau” a si raspuns la inceputul comentariului:”am incercat si m-am intalnit cu unul din liderii F.R.S.C.”Acesta este omul TUNDUC,domnule Zeno,dumneavoastra va multumesc pentru intelegere si subsemnatul i-i asigura de recunostinta si admiratie pe columbofilii sportivi din Romania.Multumesc domnule administrator si va asigur de consideratia mea.
imi poate spune cineva cum se faceau clasamentele in acel timp? Existau ceasuri in anul 1800?
Domnului, felix d’alsace Sunt de acord cu cele prezentate de dumneavoastra privind columbofilia din Belgia si Germania,dar va rog respectuos sa acceptati ca si in Romania a sosit momentul de practicare a”sportului columbofil”sub egida unei federatii sportive ,care sa organizeze si sa gireze practicarea legala a acestui sport.In schimbul fiecarui LEU primit de la COLUMBOFIL,sa se elibereze CHITANTA pentru cresterea CREDIBILITATII,care la f.c.p.r. si u.c.p.r. a expirat de mult,ori “sufera” cum foarte bine spuneti dumneavoastra in comentariul postat.Cu deosebita consideratie.
Domnule Tunduc eu personal cred ca toate aceste polemici nu isi au rostul si ar fi mai bine sa lasam timpul sa rezolve totul , fara a ne mai contra din diferite unghiuri ,eu fiind optimist ca in viitorul apropiat toata masa columbofila va sta sub acelasi acoperis si ma rezum a da numele acelui acoperis pentru a nu mai da prilej de contradictii.Foarte multi dintre noi stim care e motivul si orgoliile care impiedica aceasta unificare.
1-nici dum. si nimanui nu iar conveni sa cedeze un lucru construit gata finalizat altei terte persoane doar de dragul de a se asocia ,dar atentie scopul celui din urma fiind debarcarea constructoruli prin masina de vot. Eu cred ca daca aceasta realizare ar fi fost a dum. a-ti fi procedat ca si conducerea FRSC.Cred ca e mult mai simplu sa faceti un tabel cu columbofili de calitate , nu neaparat prin rezultate si dispusi pentru dialog cu propuneri pe functii , lasand orgoliile in urma mai ales ca o persoana ca dum. are loc oricand intr-un birou de conducere.
2- Personal consider ca nu orgoliile sant pe primul loc si mai degraba BORCANUL cu MIERE care este la fiecare structura FRSC,FCPR SI UCPR.Poate o parte din columbefili o stiu sau unii nu , dar aceste borcane de miere sant destul de mari incat satura pe cei ce muncesc dar ca in orice stup mai sant si trantori care consuma fara a munci .Daca nu am dreptate doresc sa fiu contrazis, nu am nimic in potriva celor ce muncesc , dar sant convins ca grosul borcanului ia alte cai .
Haideti mai bine sa gasim cai de intelegere fara a ne mai tara prin tribunale , ca in momentul unirii sa ne uitat unii la altii cu drag , fara ura sau dusmanii.
Rog pe dom. administrator sa nu permita comentarii rautaceoase cu calomnii sau injurii.
Sa aveti multe realizari in anul columbofil 2011.
Domnule ,TUNDUC,daca pot sa va apelez cu”domn”,va rog sa comunicati columbofililor din club,grupare si f.c.p.r.,daca doriti sau nu FUNCTIE in F.R.S.C. si astfel vom incheia acest dialog nesportiv.Referitor la comentariul dumneavoastra de la pozitia nr.34,sunt in incurcatura,nu stiu ce sa inteleg: placi barbatii sau unul din cei de la masa te place?
@ illaimeba
Nu cunosc situatia si
nu pot si nu vrea sa ma exprim despre
federatia( federatile) din Romania.
@ adrian
cred ca primul ceas era tocmai in 1890
primele inele inchise in 1884 http://www.museedupigeon.com/rubrique,constateurs,163753.html
& porumbei.ro ,, draga Andrei,
te rog a inchide acest topic si a sterge orice com. de acum incolo unde apar cuvinte ca FCPR, FRSC ; UCPR , ANST etc.
Latura unde aluneca astfel de altercatii nu face bine nimanui … nici personal nici ca organizatie ….
Respectul se invata in cei 7 ani de acasa.. unora se pare ca le lipsesc cu desavirsire .. dupa ceea orice se poate rastalmaci si fiecare priveste lucrurile prin prisma pe care o doreste…
sa va mai spun altceva… pur si simplu îmi este SILA cind vad ca apare un topic unde cineva are nevoie de ajutor si ESTE un coleg care are porumbei indiferent daca face sport cu ei sau este simplu crescator , si mai sint persoane care mai au ceva de ros cu ” dusmanii ” .. vedeti nr. de comentarii ( aici nici comentacii de traditeie nu mai dau din gura ) din prisma aceasta dl. Tunduc are dreptate .. insa cei 100 de ani sint ofertati cu mare indulgenta … eu pot sa dorm linistit , federatia din care fac parte nu este una sportiva – ci federatie de crescatori de porumbei voiajori –
nimeni nu are vreo intentie sa mai faca una de sport ^^ si
pina la urma logica si discernamintul ( sa-l numim democratie ) celor care vor avea ceva de decis îsi va spune cuvintul … prefer sa nu mai raspund sau sa intru in polemici cu ” no Name ” , sincer incep sa ma gindesc daca tot ce fac ptr. sprijinul columbofiliei de ” acasa ” merita …
Imi pare rau ca am pus niste ,,de ce-uri” la care nu am primit raspuns nici 80% dar poate cu timpul care trece si cu scuzele de rigoare domnului ANDREI , o sa reusesc sa primesc unele lamuriri. Dl TUNDUC trebuie sa facem ceva mai mult decat putem si sa ajutam columbofilia caci altfel viitorul suna sumbru nu trebuie sa ne multumim cu ideea ca am vorbit cu cei din FRSC si a iesit fum. Haideti sa vada columbofiili ca cineva se zbate pentru binele lor. Trebuie sa existe o cale de rezolvare pentru toti columbofilii sa aiba parte de concursuri reusite si placere de a zbura porumbeii.
Cind esti mai putin sau deloc citadin , si umbli de regula pe ulite pline de glod , ca sa ai cit de cit o fata in lume, multi taranusi prefera sa mearga pe calea ferata. E un drum drept , fara noroi si ajungi la oras mai curat si mai uscat. Insa si aceasta varianta , trebuie si ea corect evaluata , pentru ca prezinta si ea riscuri majore si chiar mortale. Daca nu -ti asiguri spatele , ai ocheleri de cal si privesti doar inainte , poate veni magaoaia din spate si te face zob.Cunosc o organizatie , care ani la rind se considera imbatabila si vesnica , a caror conducatori ,asemeni taranusilor nostri , purtati pe valul intereselor proprii si a veniturilor de vis pe care le realizau ilicit, se considerau aranjati pe viata si , normal ca nu le mai ajungea nimeni la nas de fuduli si destepti ce se dadeau.Au facut multe greseli . Pentru ca nu aveau pregatire si nici respect pentru oameni. Dar una din greseli le-a fost fatala: si-au desconsiderat adversarii si , asemeni taranusilor nostri , si-au neglijat spatele . Si stiti ce s-a-ntimplat?N-a venit trenul , ca ar fi fost tragic. A venit o alta organizatie , adevarata si nationala, realizata de niste nongrati , care le-a tras-o la temelie si bietii nostri taranusi sint pe cale de a deveni istorie columbofila . Au ramas tristi si nedumeriti , de parca i-ar fi lovit trenul!
“porumbei ro”va rog respectuos , cu scuzele de riguoare,asa cum spune si domnul Diaconu,ajutati-ma in a transmite domnului B.Vasile o rugaminte.Domnule Vasile ,va rog trimiteti acest minunat comentariu [ ADEVAR DE NETAGADUIT ] pozitia nr.44- la “porumbel net” si ” R.R.P. “,fiind un rezumat concludent.Succes…
GAME OVER FCPR
Tocmai m-am intors din Belgia si am citit comentariile ,,proetenilor mei,,.
Lipsa celor 7 ani de acasa este insurmontabila penmtru ca timpul nu se mai intoarce niciodata. Este greu sa ajungi la 50 – 60 de ani si sa realizezi ca esti de fapt un NIMENI.
Motiv pentru care eu incetez polemica pe un sibiect care i-si va gasi rezolvare mult mai curand decat se asteapta multa lume.
Dl Toncu, personal nu ma mai voi contra cu nimeni, pentru ca viata are lucruri mai importante decat contrele pe net.
Am pt dvs o lista cu 7000 de columbofili de calitate membrii FCPR doar sa-mi spune-ti unde sa-l trimit.
Nu stiu cati vor functii dar stiu o chestie simpla, toti vor sa poata sa-si aleaga liderii. Daca asta e o masina de vot? Poate. Insa se numeste democratie.
Chestia cu Borcanul de miere este inventiva insa daca CONSTRUCTORUL nu-si doreste borcanul cu miere va organiza alegeri democratice. Daca vrea sa guste si el miere … e o alta poveste.
Personal nu am nimic cu nimeni si nu voi privii cu dusmanie pe nimeni.
Dl Deaconu ce ar trebuii sa vada columbofilii? Personal am mers de doua ori la Bucuresti (Bucuresti – Oradea – 600 km) pentru discutii pentru incetarea acestor conflicte prostesti.
Orce discutie insa trebuie sa aiba la baza principii democratice.
Faptul ca unii locuiesc la Bucuresti nu-i face mai destepti decat taranusii veniti din colturile tarii, desi cu mandrie posteaza despre asta.
Credeti-ma ca sunt interesat de aceasta problema si sunt sigur ca viitorul apropiat va mai dezvaluii cateva din lucrurile pe care le-am facut, eu si colegii mei.
cristi – meciul abia a inceput!!!
Nu voi mai intervenii la acest topic, pentru ca consider ca administratorul a gresit dand liber la comenturi cu acuzatii foarte grave din partea unor nik-nameuri. Eu scriu pe numele meu, acuz, ma apar, discut, etc etc , cu oricine de la orice federatie.
Deci pentru mine topic OFF
Erau deja pe val ! Frumos ! Mai uit la diploma asta din secululXVIII – XIX si e mai frumoasa ca ale noastre din secolul XX ( sa nu zic XXI :))) ) !!!
Deci… s`a mentinut acest avans pana in prezent , si se va mai mentine inca vreun secol…
Se vede si la noi usor usor progresul , insa suntem cu mult in urma :)
foarte frumoasa diploma…si parca te lasa cu gura cascata la ce zboruri sunt trecute pe ea:O….
pentru prima data vad asa ceva…, foarte bine arata atunci…
Foarte interesant daca am putea calcula distantele de pe diploma si sa facem unele calcule sa vedem daca intradevar in trecut era mai mari distantele ca si in prezent.
Ce bine arata diploma! :)
e de vanzare? sunt interesat.
Diploma este de la sfirsitul secolului 19 si are 122 ani, si putem spune ca apartine celor trei secole de columbofilie documentata germana. E impresionant. Orasul Aachen este in apropierea granitelor cu Olanda. A se observa ca zborurile erau facute in evantai pe directia Elvetiei si Alpilor si nu liniar cum se obisnuieste astazi la noi. Astfel de rute , care sint si astazi practicate su succes in Germania ,Belgia si Olanda , cred eu ca le confera porumbeilor o mai mare experienta de zbor.
Distanta San Remo(I)-Aachen (D) este o
distanta comparabila cu distantele lungi
de astazi dar intr-o perioada cand nu au
existat medicamente si nu a existat un
sistem de cale ferata fara intrerupere.
Ma intreb cum a decurs tranportul si cat adurat.
DETALII:Lansarea a fost in 30 Iulie 1990
primul porumbel a ajuns in 31 Iulie la ora11 si55min
al doilea la ora14 si 16 min al treilea la 15si 39 min,
la acelas crescator!
foarte tare nici in ziua de azi nu sunt asa de frumoase
ai dreptate ALEX D chiar este mult mai tare ca cele din prezent
Tipul era din Aachen-Wildbach, orasele zburate sint pe diploma, restul se poate calcula pe google.map.
Din diploma se mai poate observa ceva
in 1889 toate punctele de lansare sunt spre est
Frankfurt,Würzburg,Obertraubling(Regensburg)
in 1890 schimba directia spre sud-vest:
Strasbourg,Basel ,Geneva si devin mai curajosi
incercand un zbor final peste Alpi.
Din ce federatie faceau parte?
PS Am avut ocazia sa vad pe viu diplomele nemtilor la muzeul de istorie pe care il au la fiecare expozitie si ce sa zici… aseara m-am uitat la Champions League. Meciuri de acel nivel nu vom vedea in Romania in urmatorii 100 de ani si nici columbofilie de nivelul Belgiei, Olandei etc nu vom avea … niciodata.
Restul e blau, blau
Sunteti cam pesimist D-le Tunduc,dar in acelasi timp si realist.Dar haideti sa lasam pesimismul pe seama footbalului,,ca asa e la footbal,,,si sa fim mai realisti in ceea ce priveste columbofilia romaneasca,poate o sa ajungem si noi pe urmele celor din occident.Poate la rezultate o sa-i ajungem,dar problema noastra e ,,mentalitatea,,aici ne trebuie mai mult de 100 de ani.Dar cu oameni ca Domnii Tunduc,Bilan,precum si alti oameni de bine,speram sa mergem pe fagasul normal.Multumim foarte mult ptr articol,si mai ales ptr fotografie!!!!!!!
De ce trebuie sa fim pesimisti domnule Tunduc de ce nu gandim sa facem ceva pentru columbofilie sa unim federatiile care sunt jalnice de ce nu reusim sa scoatem acei columbofili din federatii care nu vad decat bani din acest sport si sa facem ceva pentru viitor, de ce trebuie sa gandim ca nu o sa ajungem niciodata ca olanda pentru ca sunt columbofili care nu vor decat interesul lor, de ce toti columbofilii vor sa zboare pe strada lor ca sa iasa campioni, de ce nu mai vor oamenii sa investeasac in acest sport care devine mai murdar din zii in zii, de ce nu se pun in functii de conducere tineri care sa conduca columbofilia peste ani si ani , de ce nu se arata clar ce se face cu banii columbofililor, de ce sa ne ascundem dupa deget pana vom muri ca nu am reusit sa unim niste amarate de asa zise federatii si sa facem concursuri cum sunt de exemplu BARCELONA, care pentru belgieni este mai inportant decat OLIMPIADA pe care se bat ,,federatiile” noastre acum. Cu mult respect si poate o sa reusiti sa dati un raspuns colegial la intrebarea DE CE NOI NU PUTEM ?
D- le Tunduc ,
din federatia crescatorilor de porumbei voiajori – cum este si normal ( Brieftaubenzüchter Verein ) ^^
O mica obiectie la dl. Felix – ruta aleasa spre sud in 1890 nu este intimplatoare .. era o ruta zburata deja de belgieni si olandezi , probabil dorinta e a se compara / concura ia dus sa zboare pe aceea directie . Obiectia mea consta ca ruta porumbeilor este cea pe care o iau porumbeii la zborul de la Marsilia , adica pe valea Rhone – ului si nu peste Alpi .. este uluitor insa faptul ca se puteau organiza asemenea zboruri atunci. De curiozitate am incercat sa aflu cam cit le-a luat sa duca porumbeii pina acolo .. si am aflat ca din Aachen , Köln in sezonul de vara era tren special la San Remo ( statiune ) ,
transferul vagoanelor ptr. San Remo facindu-se la Moulhouse si durata era pe atunci de ca. 14 ore , plecarea la ora 20 din Köln de unde se mai oprea mai indelungat la Strasbourg .. este foarte probabil sa se fi utilizat aceasta legatura.. deci lansare ( intirziata ^^ ) in jurul orei 11 am .
Multumesc, domnule FELIX,pentru expunerea acestei”minunatii”.Cei doi porumbei “zugraviti”pe diploma ma duc cu gandul la religia crestina,care considera porumbelul drept simbol al inocentei ,SfantulDuh fiind reprezentat printr-un porumbel.Pentru pozitia nr.13-comentarii-Domnule TUNDUC,felicitari pentru vizitarea”muzeului de istorie unde erau expuse diplomele nemtilor”,am citat din comentariul dumneavoastra.La fotbal,nu comentez,poate aveti dreptate,am citit despre jocul de fotbal dintre cluburile Oradea si Alesd,unde afirmati “i-am batut mar”,dar despre columbofilia romana sa nu mai afirmati-citez-“NICIODATA si BLAU,BLAU”pentru ca i-ti reamintesc,din istorica zi de 28.01.2011 sportul columbofil romanesc se v-a dezvolta pe baze morale,etice si de eficienta,solide si clare prin F.R.S.C.,singura federatie care v-a organiza si gira practicarea LEGALA a sportului columbofil romanesc,putand reface decalajul fata de columbofilia din Belgia,Olanda si Germania
& Illaimeba,
mai ales ca FRSC nu va fi niciodata membra FCI ^^
mai ales ca in 28.01 .. a reusit dupa spusele presedintelui sa fie si ea trecuta intr-un caiet ..acolo^^
Va rugam a ne scuti cel putin aici de temele acestea..
d-le “illaimeba” aici suntem pe site-ul http://www.porumbei.ro nu pe alte site-uri aici nu se discuta de federatii , aici se discuta doar despre porumbei , pe acest site suntem colegi cu toti indiferent de federatie, aici se poate vorbi civilizat ptr ca domunul Andrei este un admin adevarat ….. numai bine
Domnule , ZENO STEINBINDER , nu inteleg de ce i-l aperi pe acest “tunduc”.Foarte bine intreaba domnul GEORGE DIACONU in comentariul postat -citez-“de ce nu reusim sa scoatem acei columbofili din federatii,care nu vad decat bani [ tunduc ] din acest sport si sa facem ceva pentru viitor,de ce trebuie sa gandim ca nu o sa ajungem niciodata ca Olanda,Belgia,Germania,pentru ca sunt columbofili care nu vor decat interesul lor”.Eu unul nu va “scutesc”asa cum propuneti.Cand am citit comentariul de la pozitia nr.16,numele dumneavoastra impunea respect,dar dupa cel de al doilea comentariu,as spune ceva despre CARACTERUL omului,pacat.
Daca de la o frumoasa diploma a anilor 1889 am ajuns tot la vesnicele noastre federatii……………. sunteti incredibili.
Domnule Florin i-mi cer scuze fata de dumneavoastra si domnul administrator Andrei,m-am aprins putin.Multumesc pentru intelegere.
Are dreptate Andrei ( porumbei.ro ) este vorba doar despre o diploma si deja incepeti sa va ”sfaditi” .
Domnule , Zeno Steinbinder, am o propunere, sa comunicam pe tema F.R.S.C. si a F.C.I. la sfirsitul lunii Martie.Multumesc pentru intelegere.
Dl Deaconu eu Marius Tunduc am incercat si m-am intalnit cu unul din liderii FRSC. A fost o discutie lunga fara nici un rezultat.
Cand am ajuns la – alegeri democratice- a iesit fum. Oamenii nici nu vor sa auda de asa ceva.
Dl fara nume, daca dumneata crezi ca printr-o semnatura de ministru ati devenit voi mai morali inseamna ca este departe de tot.
Eu poate nu vreau sa fac sport columbofil. Poate vreau s a fac doar columbofilie. Sau nu am voie? Sa duc porumbeii asociatiei mele undeva, sa le dau drumul, sa cronometrez viteza lor cu ceasul meu electronic, cu cipurile mele, la cotetul meu.
In final viteza mea si a colegilor mei se va concretiza intr-un clasament, iar la final de an FCPR va avea un campionat columbofil generat electronic de un program al nostru.
Hai sa vad cine ma opreste sa fac asta!!!
Moral, si etci ar fi ca toti columbofilii din Romania sa-si aleaga liderii si aceia sa conduca nu niste prietenii ai guvernantilor. Indiferent ca ii cheama Tunduc, Bilan, Sinca, Cocos, Hamza etc etc.
De fapt este motivul pentru care nu vine nimeni la voi, si motivul pentru care aceea data nu inseamna nimic. COLUMBOFILIA SE FACE CU OAMENI NU CU ACTE SI CU MINISTRII!!!
De fapt tocmai asta e diferenta. Pe care no vom recupera NICIODATA
Si stati linistit ca Bel;gia si Olanda nu au federatii sportive.
Restul amenintarilor e doar blau, blau.
PS. Va astept sa va puneti in fata camionului asociatiei noastre pt a ne opri sa ne ducem porumbeii pe banii nostru unde si cand vrem.
Inchei cu un citat al celebrului Brancusi, rostit imediat dupa ce statul roman a refizat sa-i primeasca donatia constand in atelierul lui din Paris, cu operele ce le avea la acel moment.
,,Cand am plecat v-am lasat saraci si prosti, acum ma intorc si va gasesc si mai saraci si mai prosti,,
Cate dreptate avea maestrul!!!
ma intreb si eu chiar nici o federatie nu e in stare sa organizeze o etapa de Barcelona,presupun ca sunt multi care doresc sa participe la acest concurs si este visul oricarui columbofil sa aiba un porumbel sosit de la barcelona,nu neaparat sa claseze.
D-le Illameida,
fiecare cu parerea sa , eu nu stiu ce profesie aveti de puteti spune ceva despre un caracter numai citind ceva scris …..
si daca cineva nu este de parerea dvs. imediat incepeti sa va pronuntati asupra ” caracterului ” .. este tipic unei anumite federatii .. o sa reluam cu cea mai mare placere discutia in martie , daca doriti va stau orcind la dispozitie :
steinbinderz@aol.com … spre deosebire de dvs. mie caracterul îmi permite sa-mi scriu numele , dvs ???
Repet inca o data rugamintea a ne scuti cu comentarii privind vreo federatie si de a face anumite referiri la anumite persoane .. care sint sigur ca au facut mai mult ptr. columbofilia din Romania decit dvs. si nu uitati ca cineva mai sus avea dreptate – aici ( cel putin incercam ) sa fim toti colegi ….. cel putin din respect ptr. ste ar trebui sa fiti mai ponderati .. O seara placuta tuturor ^^
E tare citatul din Brancusi. Evoluam permanent…
Vedem acum privind aceasta diploma plina de istorie columbofila ,ca Barcelona Germaniei ,era San Remo. De ce sa imitam pe altii cind putem sa avem si noi , o Barcelona a noastra. Pe vremea stimatului domn Florin Moldovan Barcelona noastra era Gdanskul. Nu au fost concursuri rele. Putem gasi acum altceva, dar in organizarea acestor concursuri trebuie sa avem o anumita stabilitate care poate conduce la performanta. Vesticii au pasari zburate 5 ani la rind Barcelona. Cel mai bine clasat porumbel in toti acesti ani ,ia titlul Primus Inter Pares, premiul suprem al curselor de maraton pentru performanta si longevitate sportiva . Putem si noi sa facem asa ceva? Eu sint convins ca da .Si cit de curind.Ne trebuie o conducere unica a sportului columbofil, o organizare unitara la nivel national a competitiilor columbofile pe baza unui Regulament National Sportiv unic, avizat de conducerea ANTS prin care sa se impuna realizarea unor obiective clare de performante sportiv columbofile , comparabile cu cele europene si restul apartine talentului nostru si calitatilor porumbeilor nostri sportivi. Trebuie sa privim mai optimist viitorul. Toate acestea se vor realiza in urmatoarea perioada prin federatia nationala de sport columbofil.
Bai illaimeba,
Ca sa te certi cu mine trebuie sa existi prima data!
Cum e sa vezi oglinda goala?????
Andrei, pacat ca e adevarat si dupa 60 de ani!!!
Dl Zeno, o persoana ca dvs., cu realizarile dvs in viata, nu cred ca are rost sa se coboare la discutii de un anumit nivel.
Viata este prea scurta pentru a o pierde cu prostii de genul celor in care suntem unii implicati.
Mi se pare lipsit nu numai de eleganta, dar si de minimul bun simt ca atunci cind viata te aduce in casa cuiva , casa pe care omul a construit-o asa cum l-a dus pe el capul , mai bine sau mai rau,mai greu sau mai usor, in loc sa respecti locul cum se cuvine , sa stai frumos la masa si sa lauzi bucatele puse dinainte , tu sa ai necuvinta sa spui gazdei binevoitoare care te-a omenit , cum se gateste mai bine friptura , cit si cum sa bea din vinul propriu , unde sa-si puna hainele, cum sa-si educe copii sau cum sa-si aseze nevasta. Bunul simt romanesc iti impune respectul pe care trebuie sa-l arati stapinului gospodariei si ,daca vrei sa fi respectat si tu, trebuie sa respecti gospodarul si regulile casei impuse de acesta. Numai as se pot intelege oamenii , stimate domnule Tunduc.
In sfarsit un om care punctul pe i: felicitari dl Bihon. Intradevar voi doriti sa fiti STAPANII – columbofiliei romane!
Ma bucur ca recunoasteti.
Iar masa o fi celebra masa de tenis cunoscuta deja de pe doua site-uri de profil, bucatele fiind fostii mei colegi, majoritatea fiind dati jos din barca noastra dupa ce au fost prinsi cu cioara vopsita.
Ma tot intreb care ar putea fi sotia? Unul care se lasa mai usor banuiesc!
Zambiti, maine poate fi mai rau!
Istoria columbofiliei belgiene arata ca
s-a putut face sport serios si fara federatie.
Federatia germana a fost fondata in 1884,
cea belgeana abia in 1910.In concluzie,
pionierii sportului columbofil au zburat
cam din 1810 pana in 1910 fara federatie si
credibilitatea nu a suferit.
Domnule ,Zeno Steinbinder,intradevar fiecare cu parerea sa ,dar eu sunt in gruparea acestui “tunduc”si nu pot sa-i accept toate magariile [columbifilii din club,grupare si federatie cunosc faptele] asa ca da-ti dovada de intelegere.Tunduc are dreptate cand afirma”COLUMBOFILIA SE FACE CU OAMENI[saraci si prosti] NU CU ACTE SI MINISTRI[pentru a face evaziune] Oamenii destepti ca dansul vor functii ,asa cum afirma in comentariul de la pozitia nr.25-citez-“am incercat si m-am intalnit cu unul din liderii F.R.S.C. A fost o discutie lunga fara nici un rezultat.Cand am ajuns la-alegeri democratice- a esit fum”.Dumneavoastra ce intelegeti domnule Zeno,cum comentati? Afirma ca nu doreste sa faca SPORT COLUMBOFIL de ce ?…pentru ca nu i se da prajitura in F.R.S.C. bineanteles.A-ti sesizat domnule Zeno?…in comentariu afirma-citez-“columbofilii din Romania sa-si aleaga liderii si aceea sa conduca”dand primul exemplu: Tunduc.Raspunsul la intrebarea: de ce vin columbofilii la F.R.S.C. i-l stie si i-l cunoaste de mult si mai bine ca nimeni. Cand afirma -citez-“restul amenintarilor e doar blau,blau” a si raspuns la inceputul comentariului:”am incercat si m-am intalnit cu unul din liderii F.R.S.C.”Acesta este omul TUNDUC,domnule Zeno,dumneavoastra va multumesc pentru intelegere si subsemnatul i-i asigura de recunostinta si admiratie pe columbofilii sportivi din Romania.Multumesc domnule administrator si va asigur de consideratia mea.
imi poate spune cineva cum se faceau clasamentele in acel timp? Existau ceasuri in anul 1800?
Domnului, felix d’alsace Sunt de acord cu cele prezentate de dumneavoastra privind columbofilia din Belgia si Germania,dar va rog respectuos sa acceptati ca si in Romania a sosit momentul de practicare a”sportului columbofil”sub egida unei federatii sportive ,care sa organizeze si sa gireze practicarea legala a acestui sport.In schimbul fiecarui LEU primit de la COLUMBOFIL,sa se elibereze CHITANTA pentru cresterea CREDIBILITATII,care la f.c.p.r. si u.c.p.r. a expirat de mult,ori “sufera” cum foarte bine spuneti dumneavoastra in comentariul postat.Cu deosebita consideratie.
Domnule Tunduc eu personal cred ca toate aceste polemici nu isi au rostul si ar fi mai bine sa lasam timpul sa rezolve totul , fara a ne mai contra din diferite unghiuri ,eu fiind optimist ca in viitorul apropiat toata masa columbofila va sta sub acelasi acoperis si ma rezum a da numele acelui acoperis pentru a nu mai da prilej de contradictii.Foarte multi dintre noi stim care e motivul si orgoliile care impiedica aceasta unificare.
1-nici dum. si nimanui nu iar conveni sa cedeze un lucru construit gata finalizat altei terte persoane doar de dragul de a se asocia ,dar atentie scopul celui din urma fiind debarcarea constructoruli prin masina de vot. Eu cred ca daca aceasta realizare ar fi fost a dum. a-ti fi procedat ca si conducerea FRSC.Cred ca e mult mai simplu sa faceti un tabel cu columbofili de calitate , nu neaparat prin rezultate si dispusi pentru dialog cu propuneri pe functii , lasand orgoliile in urma mai ales ca o persoana ca dum. are loc oricand intr-un birou de conducere.
2- Personal consider ca nu orgoliile sant pe primul loc si mai degraba BORCANUL cu MIERE care este la fiecare structura FRSC,FCPR SI UCPR.Poate o parte din columbefili o stiu sau unii nu , dar aceste borcane de miere sant destul de mari incat satura pe cei ce muncesc dar ca in orice stup mai sant si trantori care consuma fara a munci .Daca nu am dreptate doresc sa fiu contrazis, nu am nimic in potriva celor ce muncesc , dar sant convins ca grosul borcanului ia alte cai .
Haideti mai bine sa gasim cai de intelegere fara a ne mai tara prin tribunale , ca in momentul unirii sa ne uitat unii la altii cu drag , fara ura sau dusmanii.
Rog pe dom. administrator sa nu permita comentarii rautaceoase cu calomnii sau injurii.
Sa aveti multe realizari in anul columbofil 2011.
Domnule ,TUNDUC,daca pot sa va apelez cu”domn”,va rog sa comunicati columbofililor din club,grupare si f.c.p.r.,daca doriti sau nu FUNCTIE in F.R.S.C. si astfel vom incheia acest dialog nesportiv.Referitor la comentariul dumneavoastra de la pozitia nr.34,sunt in incurcatura,nu stiu ce sa inteleg: placi barbatii sau unul din cei de la masa te place?
@ illaimeba
Nu cunosc situatia si
nu pot si nu vrea sa ma exprim despre
federatia( federatile) din Romania.
@ adrian
cred ca primul ceas era tocmai in 1890
primele inele inchise in 1884
http://www.museedupigeon.com/rubrique,constateurs,163753.html
& porumbei.ro ,, draga Andrei,
te rog a inchide acest topic si a sterge orice com. de acum incolo unde apar cuvinte ca FCPR, FRSC ; UCPR , ANST etc.
Latura unde aluneca astfel de altercatii nu face bine nimanui … nici personal nici ca organizatie ….
Respectul se invata in cei 7 ani de acasa.. unora se pare ca le lipsesc cu desavirsire .. dupa ceea orice se poate rastalmaci si fiecare priveste lucrurile prin prisma pe care o doreste…
sa va mai spun altceva… pur si simplu îmi este SILA cind vad ca apare un topic unde cineva are nevoie de ajutor si ESTE un coleg care are porumbei indiferent daca face sport cu ei sau este simplu crescator , si mai sint persoane care mai au ceva de ros cu ” dusmanii ” .. vedeti nr. de comentarii ( aici nici comentacii de traditeie nu mai dau din gura ) din prisma aceasta dl. Tunduc are dreptate .. insa cei 100 de ani sint ofertati cu mare indulgenta … eu pot sa dorm linistit , federatia din care fac parte nu este una sportiva – ci federatie de crescatori de porumbei voiajori –
nimeni nu are vreo intentie sa mai faca una de sport ^^ si
pina la urma logica si discernamintul ( sa-l numim democratie ) celor care vor avea ceva de decis îsi va spune cuvintul … prefer sa nu mai raspund sau sa intru in polemici cu ” no Name ” , sincer incep sa ma gindesc daca tot ce fac ptr. sprijinul columbofiliei de ” acasa ” merita …
Imi pare rau ca am pus niste ,,de ce-uri” la care nu am primit raspuns nici 80% dar poate cu timpul care trece si cu scuzele de rigoare domnului ANDREI , o sa reusesc sa primesc unele lamuriri. Dl TUNDUC trebuie sa facem ceva mai mult decat putem si sa ajutam columbofilia caci altfel viitorul suna sumbru nu trebuie sa ne multumim cu ideea ca am vorbit cu cei din FRSC si a iesit fum. Haideti sa vada columbofiili ca cineva se zbate pentru binele lor. Trebuie sa existe o cale de rezolvare pentru toti columbofilii sa aiba parte de concursuri reusite si placere de a zbura porumbeii.
Cind esti mai putin sau deloc citadin , si umbli de regula pe ulite pline de glod , ca sa ai cit de cit o fata in lume, multi taranusi prefera sa mearga pe calea ferata. E un drum drept , fara noroi si ajungi la oras mai curat si mai uscat. Insa si aceasta varianta , trebuie si ea corect evaluata , pentru ca prezinta si ea riscuri majore si chiar mortale. Daca nu -ti asiguri spatele , ai ocheleri de cal si privesti doar inainte , poate veni magaoaia din spate si te face zob.Cunosc o organizatie , care ani la rind se considera imbatabila si vesnica , a caror conducatori ,asemeni taranusilor nostri , purtati pe valul intereselor proprii si a veniturilor de vis pe care le realizau ilicit, se considerau aranjati pe viata si , normal ca nu le mai ajungea nimeni la nas de fuduli si destepti ce se dadeau.Au facut multe greseli . Pentru ca nu aveau pregatire si nici respect pentru oameni. Dar una din greseli le-a fost fatala: si-au desconsiderat adversarii si , asemeni taranusilor nostri , si-au neglijat spatele . Si stiti ce s-a-ntimplat?N-a venit trenul , ca ar fi fost tragic. A venit o alta organizatie , adevarata si nationala, realizata de niste nongrati , care le-a tras-o la temelie si bietii nostri taranusi sint pe cale de a deveni istorie columbofila . Au ramas tristi si nedumeriti , de parca i-ar fi lovit trenul!
“porumbei ro”va rog respectuos , cu scuzele de riguoare,asa cum spune si domnul Diaconu,ajutati-ma in a transmite domnului B.Vasile o rugaminte.Domnule Vasile ,va rog trimiteti acest minunat comentariu [ ADEVAR DE NETAGADUIT ] pozitia nr.44- la “porumbel net” si ” R.R.P. “,fiind un rezumat concludent.Succes…
GAME OVER FCPR
Tocmai m-am intors din Belgia si am citit comentariile ,,proetenilor mei,,.
Lipsa celor 7 ani de acasa este insurmontabila penmtru ca timpul nu se mai intoarce niciodata. Este greu sa ajungi la 50 – 60 de ani si sa realizezi ca esti de fapt un NIMENI.
Motiv pentru care eu incetez polemica pe un sibiect care i-si va gasi rezolvare mult mai curand decat se asteapta multa lume.
Dl Toncu, personal nu ma mai voi contra cu nimeni, pentru ca viata are lucruri mai importante decat contrele pe net.
Am pt dvs o lista cu 7000 de columbofili de calitate membrii FCPR doar sa-mi spune-ti unde sa-l trimit.
Nu stiu cati vor functii dar stiu o chestie simpla, toti vor sa poata sa-si aleaga liderii. Daca asta e o masina de vot? Poate. Insa se numeste democratie.
Chestia cu Borcanul de miere este inventiva insa daca CONSTRUCTORUL nu-si doreste borcanul cu miere va organiza alegeri democratice. Daca vrea sa guste si el miere … e o alta poveste.
Personal nu am nimic cu nimeni si nu voi privii cu dusmanie pe nimeni.
Dl Deaconu ce ar trebuii sa vada columbofilii? Personal am mers de doua ori la Bucuresti (Bucuresti – Oradea – 600 km) pentru discutii pentru incetarea acestor conflicte prostesti.
Orce discutie insa trebuie sa aiba la baza principii democratice.
Faptul ca unii locuiesc la Bucuresti nu-i face mai destepti decat taranusii veniti din colturile tarii, desi cu mandrie posteaza despre asta.
Credeti-ma ca sunt interesat de aceasta problema si sunt sigur ca viitorul apropiat va mai dezvaluii cateva din lucrurile pe care le-am facut, eu si colegii mei.
cristi – meciul abia a inceput!!!
Nu voi mai intervenii la acest topic, pentru ca consider ca administratorul a gresit dand liber la comenturi cu acuzatii foarte grave din partea unor nik-nameuri. Eu scriu pe numele meu, acuz, ma apar, discut, etc etc , cu oricine de la orice federatie.
Deci pentru mine topic OFF
O seara buna tuturor!!!