As dori sa intreb daca credeti ca are vreo importanta locul unde este imbarcat porumbelul. Ma refer la lada de transport, asta deoarece am observat ca unii crescatori urmaresc sa-si imbarce porumbeii la fiecare etapa in lazile de sus sau chiar sa-i imbarce pe toti in aceeasi lada si sa-i puna cat mai sus daca se poate.
Credeti ca are vreo importanta la sosirea lor din concurs sau stie cineva daca exista reglementari in regulament care sa precizeze acest aspect?
Cristian
Este o reactie fireasca de a proteja proprii porumbei, deoarece se spune ca cei de jos se lovesc sau sunt trantiti la pamant cand iese suvoiul. Dar cred ca acelasi lucru se intampla pe toata inaltimea, daca nu sunt lansati pe rand.
da asa este proprietarii porumbeilor incearca sa puna lada cat de sus pe masina de transport deoarece porumbeii nu sunt expusi la lovituri sau trantituri deci este mult mai bine sa pui lada cat mai sus in masina si eu incerc acelasi lucru in fiecare etapa si pun lada cat mai sus consider ca este o modalitate de ai proteja insa nu se pune problema ca acesti porumbei sa vina mai repede ca si ceilalti imbarcati in lazile de jos
sosirile porumbeiilor nu pot fii influentate de pozitia aceestora in masina de transport!!fiecare crescator urmareste protejarea propriilor porumbeii de eventualele ciocniri cu camarazii lor de zbor!!cel de al 2 lea aspect nu il cunosc nici eu sigur ma refer la “sa-i imbarce pe toti in aceeasi lada” cred ca se urmareste linistea porumbeiilor ma refer ca ei sa nu fie agitati si agresivi cu semeni stand in lada cu porumbeii strainii s-ar produce mai multe altercati insa cu proprii “fratii” aceestea ar fii mai diminuate!!ma scuzati dc am spus ceva eronat…
unii zic ca e mai bine daca porumbeii sunt transportati pe partea dreapta a masinii:) porumbeii sunt ”deranjati” pe parte stanga de masini:)
poi problema k sunt trantiti d pamant ….nu ar fi mai bine sa li se dea drumu intai la cei d jos????
Salut Eu zic ca are importanta ca cel de deasupra are avantaj ca are start mai bun si cel de jos se poate tranti de pamant cand iese totii odata!!!!Oricum multa bft incontinuare Si Vant In Pene!!!
fiecare q parerea sa, dar porumbelu cand iese din masina zboara in sus si cei de jos se lovesc de cei de sus cam asta ar fi dar la rezultate depinde de porumbei
Eu personal caut sa imi imbarc porumbeii in aceasi boxa dintr-un singur motiv , sa ii feresc de porumbeii bolnavi” ca in orice club mai sunt si scapari , caut sa ii protejez cat pot de mult de boli.Era perfect ca la fiecare imbarcare porumbeii sa fie verificati de un observator care se pricepe la bolile porumbeilor.
dupa parerea mea exista atat avantaje cat si avantaje oriunde ai imbarca porumbeii… daca sunt in partea de jos a masinii exista riscul ca sa se loveasca in momentul in care incearca sa se ridice…daca sunt imbarcati in partea de sus pe toata durata mersului masinii sunt mai balansati… in plus daca sunt in boxa cea mai de sus in zilele toride pot avea cu adevarat probleme…cat despere partea masinii, dupa parerea mea este mai bine sa fie imbarcati pe partea dreapta si asta mai ales atunci cand ploua…
un porumbel bun se descurca in orice fel de loc in care este transportat si poate ajunge la destinatie intr-un timp bun
parerile sunt impartite…dar din acelasi motiv caut si eu mereu sa ii bag cat mai sus….pt a nu se acidenta la lansare….dar altii au alte teorii……imbarca numai jos……mai ales pe timp calduros deoarece sus este tabla si bate soarele in ea si se incalzesc porumbeii sus…..mai ales la zborurile de fond cand sunt nevoiti sa stea 2 zile in masina..sau mai mult……..deci…..
*accidenta
DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE NU CONTEAZA UNDE ?I ?MBARCI.PERSONAL NU MA INTERESEAZA ?N CE LADA SUNT PUSI SAU CU CE PORUMBEI STRAINI SUNT ASEZATI ?N LADA.PORUMBEII VALOROSI SUNT CEI CARE SOSESC ACASA IN CEI 20%, INDIFERENT DE CONDITII,IAR UN PORUMBEL VALOROS ARE SI O SANATATE DE FIER.
SALUTARI TUTUROR!!
1-cauta sa iti imbarci porumbeii in aceeasi boxa, astfel ei vor evita contactul direct cu excrementele altor porumbei purtatoare de microbi pe timpul transportului;
2-evita boxele de pe partea soferului, curentii de aer vor fi mult mai puternici pe partea aceasta , creaza disconfort porumbeilor;
3- evita boxele inferioare ale masinii de transport, cele superioare dau un usor avantaj porumbelului la lansare. adeseori porumbeii din boxele inferioare , la eliberare, sunt impinsi de masa mare de porumbei ce sunt eliberati simultan , existand riscul de a se lovi cu sternul de pamant.
http://carmenmusatcoman.blogspot.com/2008/06/porumbeii-din-parcul-obor.html
dati un comentariu pe acest blog, proiectul primariei suna bine dar ”blocatara” nu are un bagaj minim de cunostinte despre columbofilie, creand stari lacrimogene pe blog.
ai dreptate Razvane se imbarca separat mai mult pentru a nu lua bolile pe care alti nui trateaza asa cum trebue, fiecare din noi cind ne adunam pentru imbarcare cu porumbei vedem la alti colegi porumbei mai bolnavi si ne ferim sa nu fie in aceasi lada cu ai lor.
mda,sa va aduc la realitate,normal ca toti vor in lazile de sus,nu se simt asa tare gropile sau denivelarile drumului,apoi cand li se da drumul porumbeii de sus ,clar ii bat cu aripile pe cei de jos,de ce fiecare crescator vrea ca toti porumbeii sa fie pusi in aceasi lada,pt ca la lansare acesti porumbei au mai multe sanse de a venii impreuna si nu singuri,ce inseamna asta?/pasarile au mai multe sanse de supravietuire impotriva pradatorilor,claseaza mai multi in timp mai scurt,ei ,ce parere aveti??si credeti ma cand se lanseaza 2000 de porumbei,nu se mai intalnesc pasare cu pasare,asta i clar,deci cam astea sunt motivele,totusi un porumbel bun ar trebui sa vina indiferent unde este imbarcat,sus sau jos,dar si eu tot in custile de sus as imbarca,hai pa
CONF.RNS PORUMBEII TREBUIESC DISTRIBUITI IN TOATA MASINA LUCRU CE NU PREA SE INTAMPLA IN ROMANIA,FAPTUL CA PORUMBEII SE LOVESC SE DATOREAZA IN PRIMUL RAND FELULUI IN CARE SUNTCONSTRUITE MASINILE CU USI CARE SE DESCHID IN LATERAL.
Total Gresit!!! Locul in care un porumbel este imbarcat, nu va influenta in niciun fel rezultatul sau performantele acestuia, pentru simplu motiv ca, odata iesiti din masina, porumbeii nu pleaca glont spre casa; ei se asteapta si formeaza unu sau mai multe stoluri, astfel ca si cei ultimi ramasi sau intarziati la lansare, vor fi “recuperati” de nucleul de porumbei format nu tocmai departe de masina de transport. Cat in ce priveste fenomenul de “cadere” des intalnit la mai toate lansarile, ei bine personal nu am avut niciun accident la cele 4 lansari la care am participat ca delegat lansator, desi, multi porumbei au atins pamantul sau chiar au aterizat jos si si-au reluat zborul de la nivelul solului. Cert este ca toti au plecat de acolo. Surpinzator stiti care a fost faptul ce m-a uimit? Porumbeii care aterizau pe sol sau “picau”, nu erau din cei ce se aflau in boxele de jos, ci din contra, din cele aflate dincolo de jumatatea pe inaltime a masinii. Tendinta de coborare provenea de la porumbeii aflati acolo, care in traiectoria lor descendenta, antrenau cu ei si alti porumbei, lucru ceva normal cand lansezi 9000 sau 5000 de porumbei. In concluzie, consider ca din acest punct de vedere sunstinerea unor teorii privind rezultatele pozitive sau negative in functie de locul in care sta porumbelul in masina, sunt nefondate si nu si-au certificat veridicitatea. Un factor determinant poate fi reprezentat de modul in care sunt repartizati porumbeii in mijlocul de transport, performanta sistemului de ventilatie, orarul hranirii si adaparii pasarilor, odihna obligatorie, caliatea hranei si a apei, eliminarea pe cat posibil a factorilor de stres s.a.m.d. Am observat chiar crescatori renumiti la noi, ce nu erau atat de preocupati de plasamentul porumbeilor lor si care au obtinut rezultate in acest sezon deosebit de greu si de asemenea, alti agitati ce le pocnea vena`n gat de griji si stres, preocupati exclusiv de locul unde le dormeau porumbeii si pe care nu i-am mai vazut prin clasamente! Va las pe Dumneavoastra sa trageti concluziile…!
chiar nu conteaza cum ai ambarci un porumbel bun va fi primu indiferent de situatie e clar iar cat despre accidentari asta e se mai antampla
iulian simion,te rog,nu are rost sa mai vb,lasa tu pasarile care se asteapta,astea s vb goale,tu vb sa te afli in treaba,nu i bine,o sa creada lumea altceva.probabil ca porumbeii tai sunt supermani de nu se lovesc,n am vazut un crescator care sa nu mi spuna ca are pasari lovite la lansare.asa ca ……….
eu am avut porumbel valoros lovit in piept(adica era vanat),a venit acasa in prima zi de la un zbor de 400km dar nu a clasat,ala nu s a lovit nicaieri altundeva decat in custi ,asa ca lasa-ma cu lansari ,tocmai porumbeii de sus ii lovesc cu aripile pe cei de sub ei,sau in ochi,e destul ast, ca acea pasare sa nu mai claseze,sau tu crezi ca sunt indestructibili???iar faptul ca ai facut lansari nu inseamna ca stii ce simte un porumbel cand este trantit de altul sau lovit,ce crezi??
Filipache Adrian, tu vorbesti din bazem.
Daca s`ar face o imbarcare cum zici tu, ar dura 2 zile !
Si problema porumbeii lor imbarcati nu este un mit ;)
Uitate si tu pe site ca sunt gramezi de lansari, sa vezi porumbeii din boxele de jos ce se mai dau peste cap.
Cand nu esti in cunostinta de cauza, mai bine intrebi, sau vrei sa il chem pe Adam de la Spargatorii de mituri ? :))
Glumeam, bafta.
Deci cand ii lanseaza, poumbeii de sus, vin peste cei de jos, iar care sunt prinsi mai rau, se lovesc, in primavara mi`a venit un porumbel cu aripa unflata abia o mai tara dupa el, dupa 2 zile de la o etapa de 160 km (Targoviste)…deci….Mitul a fost distrus :D…
D.Manea,aveti un obicei,de a lua omul ?n,, coarne”,spuneti ca cei de jos sunt batuti de cei de sus,dar nu e posibil ca cei de jos sa-i bata pe cei de sus?Asa …de necaz,ca de ,stau la etaj…Cum spune dl.Iulian preocuparea noastra ar trebui sa fie ,mijlocul de transport,conditiile oferite,locul ,timpul etc,ca gropille de pe drum l-e simt toti ,fie ca sunt jos sau sus,eu am ajuns ?n strainatate ?n microbuz si tot la fel as arata daca as fi venit cu avionul…
am sa fac un comentariu care va deranja multa lume de pe aici observ multi crescatori de porumbei care nu iubesc aceste pasari de exemplu auzi unii zicand daca nu a venit acasa nu ma mai intereseaza sau daca a antarziat de la concurs ai rupe gatu atunci va antreb eu niciodata acel porumbel nu va dat satisfactie de ce oare ne purtam cu ei asa uni le mai zic si ;ciori; dar va spun eu ca nu ai iubiti eu an viata mea nu am rupt gatu la un porumbel aricat de prost ar fi fost leam gasit mereu antrebuintare sau lam dat si va spun cresc porumbei de la 12 ani azi avand 32 ma doare sufletu sa observ ca de fapt aceste pasari sant folosite va doresc o zi buna si sa nu va suparati
Dupa cate vad si in alte parti imbarcarea nu este corecta. Dupa ce am cautat in RNS am gasit paragraful care prevede ca porumbeii trebuiesc distribuiti in mai multe lazi pt a nu crea avantaje niciunu crescator. Eu personal cred ca are importanta faptul ca un crescator imbarca porumbeii sai in aceasi lada deoarece daca urmariti sosirile porumbeilor acestor crescatori in comparatie cu sosirile altor crescatori care imbarca in mai multe lazi veti constata ca sosirile primilor sunt mult mai grupate, va rog sa verificati acest lucru. Acest lucru creaza clar un dezavantaj pentru ceilalti. Si daca anumiti crescatori dispun de porumbei f buni care vin in frunte indiferent de lada unde este imbarcat sau indiferent cu ce porumbei atunci nu inteleg de ce i-ar deranja daca se face o repartizare a porumbeilor lor in toate lazile( dar asa zisi crescatori cu porumbei campioni indiscutabili se supara extraordinar daca le sunt repartizati porumbeii in mai multe lazi si dau vina pe alte aspecte daca nu vin porumbeii unul dupa altul cum le veneau cand ii imbarcau pe toti in aceasi lada si lada de sus daca se poate).Asa ca personal consider ca anumiti crescatori nu lupta corect prin imbarcarea tuturor porumbeilor lor in aceasi lada.
Mda, se pare ca pererile-s impartite. Problema-i ca un porumbel care vine acasa lovit (nu de uliu), nu intotdeauna se loveste la lansare. Cei care au avut ocazia sa participe la lansari sau la antrenamente cu stoluri mai mari, poate au avut ocazia sa vada ce manevre face stolul( in picaj) cind vede sau este amenintat de uliu sau soim. Cind in timpul acestor manevre ”turbate” intilnesc un obstacol (cabluri, crengi de copac, etc.), cei din prima linie il evita dar toti cei din spate care nu au avut timp sa-l vada, de obicei il prind in plin. Este doar unul din motivele din care un porumbel care a avut o lansare ”ok”, poate veni acasa lovit. Concluziile va las pe voi sa le trageti.
Domnule Manea, este foarte adevarat ca porumbeii pot sosi acasa cu probleme de genul picioare rupte, piepturi zdrelite, etc. Nu stiu cum puteti demonstra Dvs, ca acele accidente au avut loc la lansare, asta-i problema…! In ceea ce priveste experienta mea de lansator, pot sa-ti zic ca din anul 2003 fac lansari si nu de la 400 de km si nici de 400 de porumbei. Fiecare lansare e diferita in felul ei; am vazut destule si am trecut prin multe probleme ca sa fiu interesat de parerea ta vis-a-vis de asta. Ca sa-i zdrobesti pieptul unui porumbel la lansare, ei bine atunci trebuie ca acel porumbel sa fie izbit bine, nu doar sa atinga firul ierbii sau sa aterizeze pe pamant, chiar si impins in cadere de unul de deasupra sa. Asta va ziceam si eu mai sus, remarcam de fiecare data ca porumbeii din boxele superioare aveau tendinta de a “pica”. Cat in ce priveste plecarea, mai ia si mai uita-te odata la lansarea mea de la Cycow si ai sa vezi ca pana si porumbeii care au iesit din masina cu 1 sau 2 minute intarziere fata de primii, sau cei plecati din iarba, prind stolul si se integreaza ca atare. Masina de transport a A.C. Bacau, este in asa fel conceputa incat la iesirea din cusete porumbeii nu au praguri sau ridicaturi pe iesire pentru a se lovi. Ba dimpotriva, trapele la deschidere au oarecum o pozitie cu cativa milimetri mai joasa decat nivelul cusetei si sunt si usor elastice, ajutand ca un soi de trambulina atunci cand porumbelul face acea “bataie” premergatoare saltului in aer. Si asta datorita faptului ca masina respectiva este speciala pentru transportul si lansarea poumbeilor, construita in Germania, nu contine grilaje sau capace din metal la exterior, totul este plastic si placaj usor, deschiderea pe latime la randul ei fiind una foarte generoasa. Eventuale accidentari ar putea apare doar daca dupa ridicarea draperiilor si deschiderea ferestrelor de vizitare, fie ar cadea o draperie pe porumbei, fie intamplator s-ar inchide una din ferestre, ceea ce este 99% imposibil. Si hai sa-ti mai zic ceva: o masina tip de transport si lansare, este conceputa in asa fel incat inaltimea vagonului sa fie suficient de mare pentru a preveni izbirea efectiva de pamant a porumbelului. Ca fapt in sine totusi din pacate, nu putem face nimic pentru a preveni asta. Doar lansarea din avion sau eu stiu, de pe un soi de rampa inalta ori de pe marginea unui dig abrupt sa fie solutia ideala pentru a nu mai avea porumbei pe sol la lansare! Cine stie? Poate in viitorul apropiat se vor gasi solutii! Pana atunci insa nu are cum delegatul sa invete porumbeii sa zboare din masini! Iar pentru cei care cred ca au porumbei loviti ori raniti din cauza mijloacelor de transport, ce pot sa zic? Sincere pareri de rau, insa nu va grabiti sa acuzati lansatorii! Nu stiu cate asociatii judetene au masini omologate sa faca transport si lansare de porumbei! Personal am vazut pe drumuri o sumedenie de cabine express, dar niciuna care sa indeplineasca chiar si cele mai elementare conditii in domeniu, asa ca, imi pare sincer rau de porumbeii vostri care raman atarnati printre zabrele sau praguri ori alte dracii…! O chestiune personala acum: nu inteleg, de ce esti asa agitat Domnule Manea? Tu crezi ca mie chiar nu-mi pasa de porumbeii cu probleme? Te inseli amice! Am avut si eu porumbei in masini de nenumarate ori; mi-au venit si mie porumbei de la etape grele zdrobiti, rupti in piept, unul chiar fara un picior, cu ochii umflati, batut in cap pana i-a luat scalpul, etc! Nu am acuzat niciodata delegatul lansator! Omul si-a facut treaba cum a putut mai bine; poate nu a remarcat ca, spre exemplu, in cuseta 64, 35 de masculi se bat si unul ii scoate altuia un ochi, ori il bate in cap de-i ramane cascheta goala! Nu poti sti in permanenta totul despre cei 10.000 de porumbei pe care-i ai cu tine! E posibil ca si mie sa mi se fi intamplat si sa nu fi stiut asta niciodata! Astea sunt fapte sau aspecte care amice, intra in categoria RISCURI…! Iata ca in tot ce facem pe lumea asta mai sunt si riscuri. Si cel mai important mai trebuie sa ni le si asumam. In felul asta depasim mai usor situatiile neplacute! Cine nu poate, isi baga unghia in gat si o se agite mult si bine! Pana se vor gasi alte solutii, vom fi cu totii colegi si vom zbura echitabil in aceleasi conditii, bune sau rele, fara exceptii. Si nici “Superman-i” nu sunt porumbeii mei. Mananca, zboara, se inmultesc si se imbolnavesc ca si ai tai , ca ai tuturor! Iar aici nu scriu ca sa ma aflu in treaba; scriu pentru cei care vor sa stie, sa cunoasca, sa invete, sa se amuze, sa-si petreaca timpul intr-un mod placut, etc! Nu scriu pentru cei nervosi, agitati, stresati, deceptionati, dezamagiti, frustrati sau cu alte trairi de genul asta…!Pentru cei din urma exista psihologul! El rezolva genul asta de probleme, nu eu! Cine ma suporta, trebuie sa ma suporte asa! Altul n-am cum sa fiu; asta`s eu, cu bune si cu rele…! Cand voi considera ca nu mai are rost sa mai scriu aici, nu voi mai scrie! Dar decizia in acest sens, IMI APARTINE in totalitate, iar singurul care ma poate cenzura este admin-ul…!
Domnule Iulian Simion, tot respectul.
Scrieti si iarasi scrieti ca bine faceti!
Citind ceea ce povestiti aproape ca vad cu ochii mintii aievea cele petrecute si mai mai ca simt si (de mii de ori mai slab) fiorul pe care-l simte orice columbofil.
Nervosii nu-i luati in seama.
Sunt multi, nu prosti (cei mai multi) dar multi din pacate iar internetul este un excelent mijloc de refulare!
Iulian, pune-l pe “ignore”… n-ar fi prima data cand se adreseaza aiurea. Oricum asta-i ceva minor, n-am lasat tot ce scrie. Daca mai intinde mult coarda ia o banare permanenta. Spre deosebire de el, tu ai fi o mare pierdere pentru site.
Domnul Iulian Simion are dreptate si k completare vreau sa va zic k primele boxe de sus sunt cele mai dezavantajate mai ales in zilele calduroase. Bate soarele exat in cupola remorcii si se formeaza o caldura… Legat de plecarea porumbelului din masina am observat la fiecare antrenament facut, ca acestia pleaca in jos si apoi se ridica. Un fel de plecare sinusoidala. Impacturile sunt posibile dar gravitatea lor nu poate aduce urmari rezultatelor rezultate. Rezultatele sunt aduse de porumbeii buni care chiar dak pleaca de la sol cum spune dl. Iulian Simion sau sunt loviti ajung acasa in cei 20%. Nu trebuie neglijati nici cei care ajung mai tarziu. Poate nu erau in forma. Dak e vb de lansarile de pui e alta treaba…Acestia trebuie antrenati bine inainte… O plecare gresita pt ei e o descurajare. Chestia cu toti porumbeii in acelasi conpartiment e vb doar de boli. Nu toti fac aceleasi tratamente.
Multa bafta si vant in pene pe viitor!
Am uitat sa adaug k un factor pricipal e aglomeratia din boxe…inamicul nr. 1 asta fiind mai ales la zborurile de inceput k pe urma se mai raresc :D
ce-a mai buna solutie: sa se cumpere masini cu boxe numai sus.
singura solutie ca nimeni sa nu mai fie suparat ca unu imbarca porumbeii sus altu la balama , pe stanga pe dreapta, ar cam fii urmatoarea:
clubul sa dispuna de niste lazi de cirac 150 de porumbei in care sa fie introdusi dupa scanare porumbeii mai multor crescatori la un loc. O comisie de imbarcare va merge cu lada respectiva la vehiculul de transport si va introduce porumbeii in boxe ex. cat 3 odata. Astfel nu va mai fii nici o problema.
Conform regulamentului un crescator daca are 50 de porumbei iar masina de transport 50 de boxe, crescatorul respectiv nu are voie sa aiba mai mult de 1 porumbel pe boxa.
chiar credeti ca daca sunt imbarcati toti intr-o boxa vin mai grupati? porumbeii se amesteca in stol? motivele trebuie cautate in alta parte cristian
IMI CER SCUZE D LE IULIAN PT JIGNIRE,SI PT MODUL IN CARE M AM EXPRIMAT,MEA CULPA,dar sa nu va inchipuiti ca nu stiu cum este o lansare,si va rog sa ma credeti ca porumbeii loviti care ajung stolul in proportie de 90%,nu tin pasul cu acesta,loviturile cauzate la lansare se fac resimtite dupa ce pasarea incepe sa obosesca,la inceput dragostea de casa si cuib ii da putere dar dupa aia….asta este adevarul,INCA O DATA IMI CER SCUZE ,CU RESPECT.
D LE Administrator, n aveti decat sa ma dati afara de pe site ,NU MA INTERESEAZA,dar nu ma jigniti(Spre deosebire de el, tu ai fi o mare pierdere pentru site.),nu cred ca v am jignit vreodata…..,si ia aduceti va aminte cand cineva care scria pe acest site m a jignit intr un mod foarte grosolan,si Dvs nu i ati taiat postul,ce sa cred ???ca sunteti partinitor,sau ca nu ma suportati??/da ,e drept pe un ton agresiv am incercat sa impartasesc din umila si putina mea experienta incepatorilor am si jignit,dar oare intotdeauna pe nedrept?e treaba Dvs daca imi dati ignore,nu ma intereseaza ,faceti ce vreti,doar e site ul Dvs….va doresc bafta in viata si numai bine in columbofilie.CU RESPECT.
Pt Filipache Adrian
Pai cum sa ia un cablu pe drum ?
Fiind porumbel matur, si cu un an in urma zburat pana la 500 ?
Ma gandesc ca dak a venit ca pui de la 500, nu era atat de prost sa dea in primul cablu de la 160 km..si sa mai vina si a treia zi,ca de la maraton :P ……in fine, in legatura cu imbarcare ar fi super ok , in cazul asta toti are avea sanse 100% egale :) …
IMI CER SCUZE TUTUROR CELR PE CARE I AM JIGNIT PE ACEST SITE,SUNT SI DOBITOC CATEODATA,CE SA I FACI,ASTA I VIATA.S AVETI PARTE DE MULT NOROC.CU RESPECT
Domnule Manea, eu nu-mi inchipui nimic prietene! Eu doream sa-ti spun ca foarte putini, extrem de putini porumbei se ranesc la lansarea propriu-zisa. Cei mai multi se ranesc pe drum, dar nu mai poti face NIMIC pentru ei; din momentul in care si-au luat zborul, noi delegatii, soferii, observatorii, “Mos Craciunii”, nu conteaza cine, ramanem doar simpli spectatori, admiratorii unui miracol pe care toti il numim columbofilie si suntem putini cei ce traim aidoma unui extaz, acele clipe cand mii de porumbei iti zboara caciula de pe cap cand se invartesc deasupra ta intr-un roi ametitor. E o senzatie deosebita prietene, cu atat mai mult cu cat stii ca din complexitatea aceea faci si tu parte in proportie de macar 1%; cel putin asa simt eu si pentru acel 1% mi-as dori sa traiesc 100 de vieti. Nu-ti inchipui ca e floare la ureche; 4 zile pe drum cu 10.000 de pasari, e o munca de Sisif, mai ales cand de cele mai multe ori nu te ajuta NIMENI. Dar probabil tocmai asta face ca momentul final sa fie unul extraordinar. Este exaltarea simturilor, trairea unor clipe de vis, care din pacate (pe de o parte) si din fericire (pe de alta), sunt de cateva minute:… ca tot ce este sublim; dureaza putin! :) Hai, nu mai fiti suparati…!
-in partea de sus este intotdeauna mai cald(dezavantaj)
-daca crescatorii isi pastreaza compartimentele de fiecare data se evita imbolnavirile(avantaj)
-in partea de sus este si balansul mai mare(stres)
-una este sa dea de pamant un porumbel de la o jumatate de metru,alta este sa dea de la doi metri.
eu pun porumbeii numai in compartimentul de jos si nu s-a vaitat nici unul cand a venit acasa si problema este ca vin de rup pamantul si ii bate pe aia de au fost la mansarda de-i asculta cu urechea.
Imaginea prezenta in cadrul topicului, dezvaluie pentru mine 5 mari erori de procedura in ceea ce priveste transportul porumbeilor, chiar si pe distante scurte; una dintre ele, este aceea ca porumbeii au asternut de paie ceea ce este foarte rau. De mai bine de 10 ani, s-au inlocuit asternuturile de paie cu cele de hartie ( carton ) in Romania. In tarile membre ale U.E. nici nu se poate iesi cu o masina astfel echipata. Nici chiar ukrainienii nu ne dadeau voie sa intram pe teritoriul lor sau sa tranzitam Ukraina cu asternut vegetal. O alta defectiune de constructie a cabinei este caracterizata prin lipsa obloanelor sau draperiilor de protectie impotriva vantului puternic, ori a ploilor sau temperaturilor scazute; si chiar daca acestea ar exista si ar fi folosite, spuneti-mi va rog, cum s-ar mai face hranirea si adaparea porumbeilor in astfel de masini, in cazul in care obloanele ar fi coborate si sigilate la exterior? Acea masina nu are palier pe interior, deci accesul la hrana si apa al porumbeilor ar fi de 0%. Acel dispozitiv, ar putea fi folosit in cel mai fericit caz pentru transporturi ce nu depasesc ca timp 12 ore, pe un traseu insorit, cu temperaturi rezonabile si fara vant…! De restul defectelor nu mai vreau sa mai vorbesc.
sal domnule iulian ,am vazut lansarea la care dumneavoatra faceti referire mai sus si am remarcat 2 sa ii zicem greseli:1 soferul a lasat usa de la cabina[pe partea soferului deschisa],2 cele 2 masini au fost prea apropiate,in legatura cu porumbeii care cad si apoi pleaca ,daca va uitati pe partea stanga polonezii ii scoteau din fan sau ce era acolo si ii aruncau in sus,deci asr trebui evitate locurile de lansare unde este grau.rapita etc porumbeii ramanand pur si simplu acolo.Va doresc o zi placuta si zboruri cat mai reusite,poate in viitorul apropiat vom colabora .
azi am imbarcat porumbeii traseul ploiesti-cluj i-am clemat am separat masculii de femele. a sosit timpul imbarcarii masculii au fost bagati sus, iar femelele jos. a doua zi astept porumbeii imi vin aproape toate femelele si apoi apar si masculii . am ramas uimit deoarece io ma asteptam ca masculii sa vina primii pt.ca erau sus pe ultimul rand.
in concluzie io nu cred ca conteaza unde sunt bagati porumbeii (sus sau jos) ca daca porumbelul este bun nu are importanta unde este pus.
Corect este ca de la imbarcare sa aiba toti porumbeii sanse egale , prin urmare , la noi cel putin -ACMB ,imbarcarea se face exact asa cum a subliniat colegu’ FILIPACHE ,chiar daca dureaza ceva mai mult dar este absolut si total impartiala .
pai eu zic si masina de transport cum e facuta daca o face romanu atunce poti sati astepti porumbelu mult si bine cand il duci pana la locu de lansare nu treve sa se agite sa nu bata vantul ideal sa stea la intuneric.. am fost la niste crescatori in olanda acolo masini cu aier conditionat cu pe fiecare boxa si porumbei su stai in gesuiti au boxe de capacitate de 50 de bucati acolo masina..acuma avem si noi una facuta de geraldi
Nu stiu cat influenteaza pozitia(sus/jos) din masina de transport performantele porumbelului CARE A REUSIT SA SE RIDICE IN AER FARA PROBLEME.Probabil intr-o masura prea mica.
Un lucru este insa clar:riscul ca porumbeii sa ajunga pe sol,rupandu-si penele si invinetindu-si muschii pectorali,daca nu chiar mai rau,este mai mare pentru pasarile din custile de jos-LOGIC-avand deasupra lor un obstacol mobil,care le limiteaza urcarea.
Vorbesc din experienta:la primele zboruri cu maturii,cand au fost>60 de pasari/boxa,la 2 concursuri consecutive mi-a sosit acasa cate un mascul cu simptomele pe care le-am descris mai sus.Unul a sosit in timp(chiar primul),celalalt cu 2 ore intarziere(era ,intr-adevar,mai grav lovit si nu a putut participa nici la etapa ulterioara).Ambii au fost imbarcati pe randul de jos.
Riscul nu poate fi complet indepartat-trebuie sa se completeze si custile de jos.Insa distributia echilibrata a porumbeilor in custile de pre-imbarcare(dupa clemare),mi se pare solutia corecta si echitabila pentru toti columbofilii.
Nu stiu in ce masura ar putea influenta pozitia in masina de transport performantele porumbelului CARE A REUSIT SA SE RIDICE FARA PROBLEME IN AER.Probabil in mica masura.
Un lucru e insa clar:riscul accidentarii la decolare,in urma careia porumbelul se poate alege cu fulgii de pe burta smulsi,muschii pectorali invinetiti si altele este mai mare pentru pasarile de la baza(custile de jos)-LOGIC-intrucat deasupra lor se afla un perete mobil,care nu le permite ascensiunea,dimpotriva,ii “taseaza” sub greutatea lui.Am 2 exemple printre porumbeii proprii care, la 2 concursuri succesive, au sosit cu intarziere de aprox. 1 ora, cu simptomele descrise mai sus.
Singura solutie echitabila pentru toti columbofilii ar fi distributia corecta,aleatorie,a pasarilor dupa clemare,in custile de pre-imbarcare.
La ultima imbarcare am impartit porumbeii in boxe astfel incat nu au mai fost grupati porumbeii unui crescator in aceasi boxa. Am facut asta ca si experiment la tot ce s-a scris pe marginea acestui subiect. Au disparut ca prin minune campionii care ne bateau cu 5-6 minute avans iar porumbeii varfuri s-au pierdut sau au venit mai tarziu. Asta spune ceva pentru cine stie sa traga concluzii. Impartirea corecta este singura care da sanse egale tuturor.Procedati in mod constant la fiecare etapa si veti vedea rezultatele. Multumesc ca ati raspuns topicului si va urez succese tuturor.
MAjoritatea vorbi?i “din aizute”!!!!
ioni Manea de unde ?tii tu ce se ?nt?mpl? la o lansare????? HAi fii serio?i ?i termin? cu sfaturile astea de “priceput” c? e?ti enervant, pentru cei care te cunosc.
Adrian Filipache, ?-?i sugerez s? cau?i casete cu ?mbarc?ri de la na?ionalele de afar? ?i vei constata c? se umple lad?, dup? lad? p?n? c?nd e plin? fiecare. Deci????
LA noi corect ?nseamn? s? punem porumbei c?te unul ?n fiecare box? ceea ce ?nseamn? c? mut?m scara la ma?in? de 12 ori ?i cineva s? ?in? eviden?a la fiecare box? etc etc. ?i la noi se face cam asem?n?tor dar e foarte greu.
Ce nu vrea s? spun? nimeni este c? problemele lans?rii pleac? de la aglomerare!!! Cresc?torii ?ncearc? fiecare s? ?-?i mic?oreze num?rul de porumbei din boxa ?n care sunt majoritatea porumbeilor s?i ca dl. MAnea care c?nd l-am ?ntrebat c??i porumbei are ?n boxa ?n care a ?mbarcat comisia acestuia a zis 42 iar c?nd i-am num?rat erau 28!!!!!!
Deci apar dereglaje ?n echilibrarea num?rului de porumbei pe boxe.
Apoi b?g?m prea mul?i porumbei ?n box?. 40 la vitez? sunt foarte mul?i pe 1 mp dac? compar?m cu ce este afar?.
Noi concur?m cu container din Germania, realizat special pentru porumbei, jaluzele, coridor etc ?i tot sunt astfel de discu?ii cu lovitul c?nd ies din ma?in?. Ce nu vede nimeni e c? porumbei cel pu?in ?n cazul nostru nu au ?n ce s? se loveasc?. Mul?i dintre ei ?ns? se lovesc pe drum
La etapele cu puii am folosit ?ns? alt mijloc de trensport, cu l?zi de lemn ?i s-a v?zut diferen?a.
Oricum g?ndi?i-v? ce ar ?nsemna s? limit?m porumbeii ?i la vitez? s? avem 30 pe box? nu 50 iar la fond 20!!!
?n rest ar fi bine s?-?i de-a cu p?rerea cei care chiar se pricep cu func?ioneaz? un container cu porumbei, cum se lanseaz? ace?tia ?i pentru cei c?rora le e fric? c? porumbeilor de jos le cd cei de sus ?n cap uita?i-v? la lansarea de Barcelona unde la fel pleac? to?i odat? ?i nu sunt discu?ii despre care cui ?i cade ?n cap!
nu conteaza cum ii imbarci , daca porumbelul este ingrijit cum trebuie si se trage din zburatori vine fara probleme
OARE?
porumbeii varfuri stau acasa linistiti..””stai cuminte :)) “”oare astia cum or fi facut punctaje asa bune?i-au impins aia din boxa pe ei mai in fatza…sa fim seriosi!!!.asa cum au avut unii cate 6-7 intr-o boxa asa ai avut si tu…tie de ce nu ti-au venit?incerci sa cauzi motive… oricum la lansare porumbeii se amesteca priveste si tu lansarile e absurd sa spui ca se tin unii dupa altii cei dintr-o boxa…
Adrian ??i sugerez din nou s? urm?re?ti c?teva ?mbarc?ri afar?.
Chestia cu semnul e ?i mai naiurea. Adic? bag un porumbel ?n lada 1 ?i apoi pun semnul, pun porumbel ?nm lada 2 ?i apoi mut semnul ?i la o ma?in? cu 100 de boxe repet opera?ionea asta de 100 ori?????? E absurd.
Peste tot ?n ?ar? porumbei se bag? amesteca?i dar pote nu chiar unul ?n fiecare box?, poate 5 ?ntr-o box? sau o comisie bag? porumbeii pe un r?nd de boxe ?i al?ii pe altul dup? care se duc l?zile ?n ma?in?. Da ce ne facem cu ma?inil? cu boxe fixe?????
Adrian cum se fac ?mbarc?rile ?n ?ar?????? C? eu nu ?tiu?
LA Bucure?ti la federa?ia voastr? c??i porumbei ave?i pe box?, de c?te ori dezinfecta?i ma?ina pe an, de c?te ori beau porumbeii ap? pe zi la vitez?, dar la demifond dar la fond?
Ce m?ncare folosi?i, unde se pune m?nacarea? Ce capacitate de aerisire are ma?ina care o folosi?i????????
?i ?ntreb?rile astea nu sunt doar pentru tine ce pentru to?i cei care organizeaz? concursuri cu porumbeii? ?i cred c? astea sunt cele mai importante aspecte nu dac? unul are 20 de porumbei ai lui ?ntr-o box? ?i numai 5 ai altor cresc?tori ?i chestii de genul ?sta. Noi rom?ni privim tot timpul ?n direc?ie gre?it? de aia am ?i ajuns unde am ajuns acum cam ?n toate domeniile!!!
NU pun la ?ndoial? cuv?ntul t?u dar sunt unii care se ?ndoiesc de asta chiar de acolo!!!!!!!!!
DAr l?s?nd la o parte federa?iile cred c? fiecare asocia?ie trebuie s? gestioneze corect aceste lucruri pentru c? nu Uniunea este cea care trebuie s? supravegheze acest lucru pentru c? nici nu are cum ce cei din teritoriu din asocia?ii trebuie s? respecte regulamentul ?i s? genereze condi?ii care s? duc? la respectarea lui.
Ca sa nu mai fie nici o problema se va face o garnitura de transport,lunga de la mine din Arges p?na la Darabani,,,ai mei sa fie ?n ultimul vagon,lansare de la Darabani,,,sunt sigur ca prind ceva clasari.Glumeam,succes.