Stiti care e treaba cu acesti columbofili? Sunt 3 sferturi din ei niste adunaturi, drojdia societatii. Asa e la noi in zona asta a Balcanilor, asa sunt si bulgarii si sarbii etc. Am fost in Belgia, Olanda, Germania… ce oameni! La noi insa, din 100 columbofili, 80 sunt gunoaie de oameni…
Fratilor nu exista porumbei de maraton, de fond ori de viteza, e o mare porcarie ce zic unii.
Tot ce conteaza este stilul in care iti antrenezi porumbeii si cum ii aduci pe linia de zbor, cu odihna, tratamente, mancare buna etc. Literalmente, porumbeii pot fi si de fond si de viteza si de maraton, nu exista “rasa speciala” pentru unul dintre aceste segmente. Totul tine de crescator si de abilitatile sale de a-si gestiona stocul de talente. Insa am tot observat la crescatorii cu inteligenta mai redusa ca tot insista pe acest subiect… cu maratonisti, fondisti, sprinteri etc. … O mare porcarie!
Razvan
…
porumbei.ro: acest comentariu a fost postat la un alt articol, offtopic. Initial am vrut sa-l sterg dar apoi m-am gandit ca nu am mai discutat de mult subiectul. Nu comentez prima parte dar despre specializarea porumbeilor imi dau cu parerea, fiind din acei crescatori cu inteligenta mai redusa: porumbeii sunt de viteza si de maraton, sunt diferente sesizabile intre ei… greutate corporala, metabolism, musculatura, aripi, temperament, etc. Mai sunt categoriile intermediare de As, general, etc si acestea probabil scormonesc teoria asta ca doar pregatirea porumbeilor determina categoria de zbor. Similar, daca se intampla ca un porumbel de maraton sa claseze bine la o etapa de viteza sau unul de viteza sa vina de la maraton, asta nu inseamna ca sunt porumbei universali. Din cate stiu, sportul asta nu se bazeaza pe intamplari ci pe constanta, palmarese, norme.
Sau poate ca exista porumbei in topul national la categorii de Viteza cat si la Maraton si nu am auzit de ei?
Completare Liviu: Buna ziua, ma numesc Vieru Liviu Teodor din Caracal jud.Olt. Referitor la porumbeii care claseaza 100-1000 am sa pun cateva rezultate pentru a vedea ca sunt acesti porumbei si sunt chiar minunati. Aceste rezultate sunt facute in 2014-2015 cand categoria As National insemna norma la viteza, demifond, fond, general si maraton… dar intre timp au hotarat sa o schimbe. Multumesc.
Multa bucurie, si eu fac parte din cei multi. Cred cu tarie ca exista porumbei de scurte si porumbei de maraton si de maraton extrem un alt fenotip de porumbel.
In decursul anilor am in top 20 nat FCPR la toate categoriile: viteza, demifond, general, as national, maraton. Am porumbel care lam jucat de la Madona 1200km cu moldoveni singurul din zona de vest, anul urmator aceasta femela a zburat Barcelona aproape 1800km. Aceasta f o gasiti la Andrei pe sait Miss Madona Barcelona, iti multumesc Andrei pt postare. Pot spune ca am experimentat o sumedenie de variante, imperecheri.
Da, exista porumbel special de scurte, cutie toracica mijlocie spre mare, corp de culturist. Porumbelul de maraton alt fenotip.
Andrei iti multumesc pt tot ce faci pt noi. Cu respect IL
A spune ca porumbeii de viteza sunt totuna cu cei de maraton e ca si cum am admite ca un SUV 4×4 are aceleasi performante cu ale unui Ferrari. Vitezistul nu poate ajunge la anduranta maratonistului iar acesta din urma doar ocazional tine pasul cu viteza celuilalt. Exact cum a punctat Andrei, vorbim despre norme si palmares, nu despre o etapa izolata, pe baza careia copiii pot trage concluzii pripite…Deci, copii, cititi Regulamentele uniunilor/federatiilor, invatati categoriile de distanta si urmariti crescatorii cu norme la categorie, restul e speculatie.
Foarte, foarte rari porumbeii care claseaza foarte bine de la 100 la 1000 km.
Cat despre diferentiere, sa ne spuna Razvan cum de avem constitutii diferite la oamenii de sprint si de maraton la olimpiade, cum de avem cai de tractiune, de sarituri si de sprint, cum de avem gaini de ornament si gaini de rasa grea, cum de avem caini de talie mare pt paza si caini de alergat, cum de avem PORUMBEI DE RASA PENTRU ORNAMENT, AGREMENT SI Voiajori?
O ultima intrebare: cum de avem oameni care se nasc cu inclinatii clare care latura de stiintele naturii, filologie, filosofie si cum de altii se nasc cu inclinatii directe catre stiintele exacte: matematica, fizica, chimie, it….
Razvan este tipul de persoana care are o cultura de market sau creata pe baza informatiilor din spatiul online.
Se observa ca nu a studiat si nu a practicat.
Eu consider și asta le-am zis la mulți ca pana la 600-700 poți zbura cu același tip de porumbel…. Toți nemții zboara asa.
Ptr etape de peste 800 – 1000 cu sosiri a doua zi ai nevoie de alt fizic la porumbel (părerea mea… mai leneș). Va aduceți aminte cu cipurile cu GPS… Ptr mine a fost o confirmare ca porumbeii de maraton nu zboară 1000 dintr-o bucata… Poate doar când au vântul favorabil… Și atunci au sosiri la viteze de 1200 în sus
Sincer, chiar nu e un subiect de discutat. Lucrurile sunt atat de evidente incat daca ne lansam in comentarii picam in derizoriu.
Scriu pentru Andrei si pentru acest site pe care sunt de la inceput (probabil din prima luna).
Abordarea lui Razvan este tipica pentru un incepator. Cunosc crescatori in jur de 50 de ani, care cu toate ca au experienta multa, in continuare emit teorii si fac greseli ca in prima zi.
Constanta si ideiile clare, coerente sunt cele care te duc in fruntea clasamentului.
Evident ca porumbeii sunt specializati pe categorii de distanta.
1)Din punctul meu de vedere sunt porumbeii pana in 400-600 km (in functie de relief, de cum bate vantul, de cum au fost transportati, etc).
2) Porumbeii de fond-maraton (500 – maxim 1000 km).
3) Maraton extrem (peste 900 km).
Bineinteles sunt etape si etape si multe exceptii.
Conteaza constanta doar. Am avut mereu 2-3 etape ff bune, dar foarte rar o norma foarte buna. Asta pentru ca a lipsit constanta aceluiasi porumbel.
Daca pe Razvan si pe cei ca el il inteleg, nu ii inteleg insa pe cei care din acelasi cotet vor sa zboare toate categoriile de distanta!!!!????
Vor sa zboare toate categoriile si se si asteapta la rezultate. Cred ca poti sa faci asta doar daca te lasi de munca si te dedici cateva luni doar concursurilor.
In rest, va doresc un an plin de frumusete si sanatate!!!
Usain Bolt nu va face niciodata ce face Eliud Kipchoge si invers.
Ambii sunt fiinte umane de sex masculin, ambii apartin aceleiasi rase si ambii se antreneaza alergand dar pentru probe diferite.
Ambii sunt campioni incontestabili dar fiecare la categoria lui.
Nu sunt voiajorist si niciodata nu am zburat porumbei voiajori dar, articolul de mai sus este o aberatie de la prima litera pana la ultimul punct din cuprinsul sau.
Sper ca imi vei posta porumbei.ro acest comentariu insa modul nesimtit in care este scris (cel putin in prima sa parte), necesita raspunsuri si opinii pe masura. ;)
Omul ori este vr-un copil dornic de afirmare (vorbind prostii, in necunostinta de cauza), ori este un columbofil care, oricati ani de “experienta” ar avea, ii are degeaba.
Subscriu la cele spuse in comentariile de mai sus! In mod cert exista porumbei (si familii de porumbei) specializati…(selectionati de-a lungul a foarte multe generatii si care au anumite caracteristici fizice si temperamentale formate in urma selectiei) pe diferite categorii de concursuri, ca si distanta.
Mai mult eu cred ca exista unii care vin mai bine in anumite conditii (climaterice, geografice…etc) da’ asta e alta discutie.
Proba se poate face oricand foarte simplu: luam cateva pasari foarte bune de… maraton extrem, sa zicem (“de-a doua zi” cum li se mai spune) si le angajam la viteza, la 15 concursuri cate sunt intr-un sezon si vedem daca face vreuna norma si, bineinteles, daca se intampla miracolul vedem si ce punctaj realizeaza. Si facem si invers cu niste campioni la viteza…ii bagam la vreo 2-3 concursuri “peste 1000″… sa vedem daca mai vine vreunul!
….toate aceste pasari antrenate de…Razvan!
Sunt oare un “gunoi de om” daca gandesc asa?!…:)
Normal daca iti formezi o linie pe care o zbori doar distanta de viteza urmasii vor stii doar la viteza, de aceea sunt linii de porumbei, la fel si la maraton exemplu Asmarandei, si-a format o linie de maratonisti prin zburarea porumbeilor doar la etape grele, e vorba de adaptarea formei de viata la situatia in care este pusa sa scape, la fel si Andrei ceea ce vrea sa faca cu uliul si soimul iarna, o linie de porumbei adaptata la ce intalneste, fel cum ursul polar rezista la frig si are blana alba si e mai mare si mai puternic ca si ursul romanesc, adaptarea la mediul si la imprejurari, parerea mea.succes dragilor si aveti grija de viata voastra si adaptativa si voi, nu va leneviti la calculatoare ca poate va prinde grasimea sau altceva… Viata e importanta, protejati viata, nu doar porumbei sunt soldati ai Vietii, la fel si noi oameni suntem tot forme de Viata, soldati ai Vietii, trebuie sa avem grija de Viata, sa nu ne distrugem.
Din experiența mea,nu foarte vastă mi-am dat seama că există o diferență mare intre porumbeii de viteză, demifond si porumbeii de maraton.Ficare dintre noi are dreptul să-şi exprime parerea.Dacă vreţi să vă convingeţi angajaţi un porumbel de viteză la o etapă de maraton.Vă doresc succes tuturor in anul 2019 !
Va salut!
Dupa 20 de ani de concursuri la toate categoriile(uneori simultan, in alti ani axat doar pe o singura categorie) si observatii zilnice atat in sezon cat si in extrasezon, pot afirma urmatorul lucru: exista porumbei de 1 zi si porumbei de 2 zile:
– Porumbeii de 1 zi se evidentiaza la etape in care marea masa a porumbeilor soseste acasa in prima zi, indiferent de distanta 100-500-800 si chiar 1000km, dar atentie! 1000km adus de vant! La acest tip de porumbel se poate observa un temperament mai “aprins”, o obsesie constanta fata de boxa/cuib/femela; tine la locul de la hranitor, mananca cu repezeala, uneori mai mult decat ii trebuie, probabil din lacomie si posesivitate. Bea apa cu repezeala, sare peste toti ca sa ajunga primul la adapator. Se antreneaza alert, mult, la altitudine mica si cu ture scurte.
– Porumbeii de 2 zile, care se evidentiaza la concursurile grele, cu dificultate ridicata, de la 500-800-1000-1200km, cu lansare intarziata, temperaturi ridicate. Din observatii se poate concluziona ca acest tip de porumbel are un temperament mai “moale”, atasamentul pare mai mare fata de crescatorie in ansamblul, nu ii pasa neaparat daca il asteapta alta femela acasa, daca are doar odihnitoare si nu boxa, mananca putin, cu simt, nu se repede la hranitor ca uliul, nu isi rupe aripile la adapatori, chiar si in zilele toride. Se antreneaza mai putin decat porumbelul de 1 zi, dar intins la disparitie, stolul dispare intr-o directie, apare in alta directie.
ATENTIE! Nu am observat diferente fizice majore intre cele doua tipuri de porumbei. Am avut porumbei cu acelasi fenotip dintre care unii se evidentiau la concursuri de 1 zi, altii, identici ca fizic, care veneau excelent de la 2 zile! Si ma refer la norme si palmarese, nu etape aleatoare!
Am vazut mai sus o parere vis-a-vis de participarea la mai multe categorii din acelasi adapost. Partial corect, dar valabil doar la vaduvie. La natural, cu un adapost aerisit, porumbei putini, hranire individuala(in boxa), recuperare si conditionare individuala (pastile/granule/guguloaie), se pot face rezultate bune, uneori foarte bune, la mai multe categorii.
Pentru incepatori, NU luati in seama si mai important NU DATI banii samsarilor care va prezinta marfa ca “porumbei care se preteaza de la 100 la 1200km”. Acelea sunt povesti de marketing care tintesc sa satisfaca cerintele tuturor naivilor! Era la un moment dat(si cred ca inca mai activeaza) un mare campion sibian prezent la toate expozitiile(cu vanzarea) care avea mereu EXACT de vroiai sa cumperi: porumbei care te fac campion de la 100 la 1200!
Referitor la categorisirea calitatii columbofililor din Romania anilor 2019, nu pot sa ma abtin, si sa ii spun lui Razvan ca greseste: 80% gunoi este un procent optimist, rezonabil, eu as merge catre 90%+ :)
Pace!
Interesante observatii.
Cred ca si orientarea este ori mai pripita ori bazata pe alte variabile la vitezisti pentru ca la etapele catastrofa mai mereu le da cu virgula. Am avut odata o etapa de demifond la care s-a lansat dupa 2 zile si a fost si foarte grea. In fata mi-au venit porumbei “de maraton”, unii yearlingi chiar, care nu prea imi clasau nimic la scurte… aveam pe atunci in stol vreo 3 viteziste consacrate care erau mai grasute – tipic vitezei si care la etapele scurte imi veneau mereu printre primele in crescatorie. La etapa aceea una a venit seara terminata, aproape fara carne pe ea si celelalte doua a doua zi, erau sanse mari sa le pierd.
@liviu_tgv: Gandeste-te la porumbeii care zboara Barcelona. Crescatorii lor au aceasta etapa in planul de zbor de atatea decenii, cand cei mai multi dintre noi nici nu eram nascuti. E normal ca acesti porumbei sa-si fi dezvoltat unele simturi, repere geografice, cum ai si zis dealtfel, ei zboara cu soarele in lateral de cand se stiu (ai nostri au soarele in spate -ruta Ucraina). Clar etapa asta e extrem de grea, cu vant preponderent din fata, aproape intotdeauna vin pe canicula, si daca “ar trage” ca vitezistii la rupere, nu ar putea sa faca asta decat pentru o portiune din traseu, apoi ar pica extenuati. Ei deja stiu ca nu pot ajunge acasa pana la lasarea intunericului, s-au invatat sa zboare cu aceeasi cadenta lenta, care nu ii epuizeaza rapid si care ii ajuta sa strabata aproape toata distanta in prima zi. Eu cred ca “barcelonezii” au deja in codul genetic zborul asta de la sud la nord. Cred ca daca cineva ar zbura pui din campionii de la Barcelona pe ruta celor din Moldova, adica de la nord la sud, nu ar castiga locuri fruntase, sau “premii” cum le place olandezilor si belgienilor sa spuna. Cel putin nu in primii ani.
Acum, vin si spun exact ce au spus si antevorbitorii mei mai sus, si anume ca exista porumbei de distante scurte si porumbei de distante lungi sau extreme.
Imi plac foarte mult observatiile lui Portughezu` si ale lui Andrei. Si evident, ale tuturor oamenilor de aici care aduc informatii valide, coerente si de bun simt. Ele ne ajuta mult in sportul asta la dezvoltare si evolutie.
Rugamintea mea e: lasati informatiile sa curga, impartasiti-le cu noi!
@Jerry si Robi, multumesc de urari! Sunt minunate! La fel si voua! :)
Ar fi bine ca autorul topicului, in speta domnul Razvan sa ne spuna si la ce categorii joaca sa ii vedem rezultatele, daca tot se lauda ca face treaba cu aceeasi porumbei.
Concret, in 22 de ani de cand concurez, nu am vazut un porumbel din liniile vitezistilor (janssen, van loon, van dick) la categoria as maraton (la maraton din 2 etape se mai intampla daca prind 2 de 800 cu vant din spate). Deasemenea porumbeii de maraton: Aarden, Wegen, Jan Theelen, Desmet Maathijs niciodata nu iesit campioni la viteza. Faceti diferenta intre A CLASA si a CASTIGA UN PODIUM.
Un alt exemplu: de ce KOOPMAN nu a castigat cu liniile vechi (Kleine Dirk , Amira etc.) decat la etapele pana in 700 km si a trebuit sa introduca sange nou de la Jan Bullens, Peiren Noel pentru a juca la maraton.
Bai razvane porumbei sunt de doua categorii la fel ca oameni ,putini oameni restu cetateni tu esti in a doua categorie sau canpion de iarna.
Cel mai corect raspuns este comentariul nr.13….Nume Prenume si experienta unui campion National
Eu nu am experienta dar din ce am vazut si eu la toate expozitiile la care am fost si am privit si porumbeii cum arata fizic nu numai fisele de expozitii cum fac 90% din vizitatori sunt cam 2 tipuri de porumbei : unii de statura mica ( cam 99% din cei la maraton -maraton extrem) si unii foarte mari ca talie ( cei la viteza -demifond) , ca sunt porumbei de maraton care claseaza si la 150 de km da, sunt dar nu obtin punctaje bune in schimb de viteza sa claseze la un donetsk, berlin, bialistok ,tartu etc ( ca sa nu discriminez nici o federatie :))) ) nu prea am vazut , nu mai zic macar sa vina . Din asta ce reiese ? ca sunt cel putin 3 tipuri de porumbei :viteza, maraton si prosti
Sanatate! Cu siguranta baiatul asta a luat porumbei dintr-o suta de parti si n-a mai tinut cont care si cum sunt… De asta este total confuz…Cand incepi si n-ai rabdare,te-ncurci pana te descurci,dar trebuie timp. Probabil la asta se referea cand zicea ca majoritatea columbofililor sunt redusi mintal
Razvane esti elegant si generos cand dai un procent de 80%.Mai realist e Potughezu’ cu +90%.Si din raspunsurile pe care le-ai primit iti dai seama ca aceste procente se confirma
Da domnu Vasile, ne cerem scuze daca nu v-au satisfacut “raspunsurile” primite, mie mi s-au parut niste comentarii foarte bune si la subiect. Ai omis sa ne spui si parerea ta despre porumbei in subiectul discutat, dar poate asa sunt astia eleganti, 10% sau cati or fi, doar critica si nu contribuie.
Este incalificabilă exprimarea acestei persoane!Jignirile sale aduc atingere unor oameni remarcabili care și-au dedicat o mare parte din viață studierii porumbelului călător:Leon Petit,Piet de Weerd,Alfons Anker,Ad Schaerlaeckens,Jack Nouwen,etc.Aduc un afront grav sârbilor, românilor,bulgarilor… Accest “occidental”a uitat de unde a plecat și crede că dacă a ieșit din Balcani,știe tot!Este un fanfaron plin de bani care nu a făcut și nu va face performanță în vița lui!Iertați-mă,dle.Andrei,că l-am catalogat în acest fel,dar nu pot admite ca un asemenea specimen să arunce cu noroi în practicanții acestui sport,indiferent de statul lor social,de vârstă,de religie,de sex,de culoarea pielii sau de poziția în clasamentele columbofile.Celor care sunt nehotărâți cu privire la abilitățile și aspectul porumbelului pe diferite distanțe,le recomand cu căldură să citească lucrarea geneticianului ungur,Alfons Anker,”REBUSUL ZBURĂTORILOR”.
Am completat articolul cu niste precizari de la Vieru Liviu Teodor.
In primul rand Felicitarile mele dnului Vieru, care intr-adevar este un jucator, indiferent de categorie sau distanta de concurs, dar in continuare imi sustin cele mentionate anterior: “Faceti diferenta intre A CLASA si a CASTIGA UN PODIUM”
Rezultatele Nationale ale porumbeilor prezentati de dnul Vieru la categoriile Maraton si As Maraton in 2013, 2014, 2015, 2016 sunt urmatoarele:
806003
Loc 144 As Maraton Maturi ’14
Loc 337 Maraton Maturi ’14
Loc 2439 Maraton Maturi ’15
Loc 297 Maraton Maturi Palmares ’15
806037
Loc 2221 Maraton Maturi ’15
806799
Loc 1629 Maraton Maturi ’14
Loc 3057 Maraton Maturi ’15
Loc 606 Maraton Maturi Palmares ’15
Etape Clasate
2014
Harkov National
Viteza Medie a locului 1 pe concurs 1390 m/min
Pavlohrad National
Viteza Medie a locului 1 pe concurs 1107 m/min
Tokmak
Viteza Medie a locului 1 pe concurs 1107 m/min
1165 m/min
2015
Petrovavlivka
Viteza Medie a locului 1 pe concurs 1539 m/min
Harkov National
Viteza Medie a locului 1 pe concurs 1023 m/min
Singura etapa cu un grad de dificulate mai ridicat a fost Harkov National 2015.
In concluzie, fiecare va decide dupa cum crede, daca porumbeii mai sus prezentati sunt/ sau nu in sustinerea teoriei lui Razvan.
Felicitari pentru rezultatele minunate si pentru pasarile pe care le detine domnul Vieru! Cu siguranta sunt pasari minunate, pe care si eu le caut si din categoria aceasta am adus in crescatorie anul acesta.
Mi se par cele mai complete pasari din cate exista si de care sunt foarte atras.
Nu vreau sa contest rezultatele domnului Vieru, nu vreau sa contest rezultatele pasarilor dumnealui, dar asa cum ai zis si tu Andrei, nu exista porumbei in topul national la categorii de Viteza cat si la Maraton. E ca in viata, nu poti sa le ai pe toate odata. Ori ai bani, dar nu ai timp, ori ai timp si nu ai bani, ori esti frumos, dar nu si foarte sanatos, ori esti sanatos, dar nu arati chiar ca un print. Si daca se intampla sa te nasti bogat, deci ai avea si timp, ori nu esti frumos, ori nu esti sanatos. Asa cum am zis, nu poti sa fii si frumos, si sanatos, si bogat, si fericit, sa ai si timp, sa ai si un caracter minunat, si mai ales sa le ai si pe toate odata.
Parerea mea!
Eu imi doresc sa avem cu totii din toate, mereu, dar e utopie.
@Nicu: da’ invers cred ca se poate lejer: si urat si sarac, si bolnav si fara timp. :))))
Rămân la ideea ca maratonul este ptr alt tip de porumbel… Trebuie urmăriți cei care vin a doua zi…. Pe când la etapele de o zi poți face performata cu același tip de porumbel care clasează în fata și la 100.
Singura treaba este sa ai și tupeu sa ii bagi…
@Nicu … varietatea specimenelor e in continua dezvoltare , dar fiecare isi aduce aportul cu calitati aparte si se completeaza ca intreg intr-o ,,adunare” de aici rezulta echilibrum. Ai omis calitati aparte : retard ,smecher, clovn , infumurat si ,, dulce,, de faci diabet. :))))
In calitate de speolog observator am observat un trend ascendent a indivizilor cu calitati leonidiene : barbi cu contur ,,leonidas ,, – encicolopedii umblatoare – maini feministe de la spartul semintelor – un farmec de jmecherie – combinat cu retard maxim si 0 abilitati … normal doar suntem in era Vioricai .
Aviz articolului , in 2018 am avut un mascul care la etapele de viteza , demifond rupea intrarea iar la fond /maraton era codas cu toate ca bunicu’sau are norma de expo as maraton . Diferente fizice majore intre ei ; sunt multe aspecte… din o pereche poti sa scoti 10 pui cu calitati si aspecte diferite , influente se gasesc in alimentatie ,epuizare , stres , boli , linie sangvina , incrucisari nereusite , consangvinitate stransa etc.
Dar, asta e farmecul … sa stai ca un Nita la un pahar sa te gandesti iar si iar cum sa completezi puzzelu’ , dezbateri cu prieteni (tip hobbit :)))) .Argumente pro si contra si asa evoluam.
Salutare ! va doresc un 2019 echilibrat si cu norme imbelsugat !
Pasarile prezentate sunt exceptionale! Adevaratii asi sunt acestia care claseaza la toate categoriile!
Insa…aceste pasari sunt exceptionale numai daca privim clasarile lor in ansamblu…daca ne uitam la fiecare categorie si norma ei putem vedea ca ei nu exceleaza la nici una dintre categorii desi le “fac” pe toate.
Dupa parerea mea aceste exemple nu vin deloc in sprijinul celor spuse de Razvan…nu ne arata ca porumbeii nu sunt “de viteza” sau “de maraton” sau… ba chiar confirma aceasta teorie! O pasare nu poate performa la cel mai inalt nivel la doua sau mai multe categorii foarte diferite.
…Poate ca am putea incadra aceste pasari intr-o categorie aparte…”all over” sau “record” sau…nu stiu cum…adica pasari care claseaza intreg sezonul la toate categoriile de distanta dar nu sunt varfuri la niciuna…insa sunt varfuri tocmai pentru ca indeplinesc toate categoriile.
@Liviu Vieru: As National la voi se aseamana OARECUM cu As Super (suna frantuzeste As Super, ca na, suntem doua entitati columbofile in Romania si trebuie sa ne diferentiem categoriile de zbor neaparat prin denumirea lor :( ) doar ca la noi, la UCP, nu e inclusa si norma la maraton. Mentionez ca As National e si mai greu decat As Super.
P.S: sper ca intelege toata lumea ca nimeni nu incearca sa submineze rezultatele pasarilor domnului Vieru. Doar facem analiza pe textul postarii initiale, a “domnului” Razvan.
@Iulian Pavel: foarte buna analiza, comentarii competente! Sper sa vada si Razvan comentariile tale!
@porumbei.ro: Te dai lovit? ;))
@Gheo si liviu_tgv: aveti dreptate. Ca noi toti de aici, de altfel. Exemplu: porumbeii de Vandenabeele. Sunt pasari de o zi, de la viteza la 8-900 km. Dar nu am auzit sa faca norme si la maraton extrem, la etapele la care sosirile incep a doua zi sau mai tarziu. Nu am auzit sa fie castigatori de Barcelona 100% Gaby. Sau poate sunt si nu am auzit eu.
@Nicolae: Daca intr-adevar esti speolog observator, observ la tine simtul umorului. Mai ales in zona ta de expertiza cu mediu “intunecat”. Si imi place! Mai ales faza cu prietenii si discutiile tip hobbit. :))
Da, cu totii cred ca am observat schimbarile astea feminizate care sunt “din cauza”, nu “datorita ” tehnologizarii, care a usurat prea mult munca omului si ne-a facut prea comozi. Nemaiavand nevoie sa depunem efort fizic sustinut pentru supravietuire, ca in trecut, feminizarea baietilor vine ca efect normal, zic eu. :(
Medicul meu stomatolog, mi-a spus ca, in trecut, erau mult mai multi oameni care aveau inca o masea in partea de sus, pe ambele parti (daca nu gresesc) pentru a mesteca mai bine carnea, sau mancarea, care erau mai dura decat in prezent. Mi-a zis ca eu nu am aceasta masea. Cu alte cuvinte, i-am zis eu: tocmai m-ai facut un om avansat, modern? Am primit un raspuns afirmativ. ;))
@Nicu
Tocmai în 2018 câștigătorul de la Barcelona este 25% Vandenabeele
Viteza sub 1000m/min, acuma nu știm din ce parte a moștenit mai mult dar nici nu mai contează… Acuma e la 150.000 de euro
https://auctions.pipa.be/en/auction/2019-02-team-de-jaeger-be/94675/lloyd
@Gheo: Super origine are pasarea. Nici nu se putea altfel.
Ai dreptate, tocmai am vazut pedigree-ul. Eu nu am spus ca pasarile maestrului nu vin de la maraton extrem, ci ca nu sunt pasari de top national cu norma la maraton extrem 100% Vandenabeele. Si porumbeii lui merg combinati cu pasari de maraton extrem, dovada e chiar castigatorul.
Asa si Janssenii combinati cu alte rase au dat nastere la campioni de la viteza pana la maraton. Dar tot asa, nu am auzit de pasari campioane la maraton 100% Janssen (poate or fi si iar nu am auzit eu).
Daca te uiti atent pe partea tatalui, o sa vezi de la cine cred eu ca a mostenit sangele de extrem, parerea mea. Plus ca pe langa Etienne Meirlaen, mai are si putin Floorizone, putin Marcel Aelbrecht (adica de Rauw Sablon) care pur si simplu sunt niste legende ale maratoanelor.
Da, strainii au stiut dintotdeauna sa faca o reclama mult mai buna porumbeilor. I-au simtit pe asiatici ca au bani si sunt mai naivi, si au profitat.
Vad ca Batenburg – van de Merwe nu se lasa, dar cred ca o sa vina vreun asiatic cu un pret de nu mai zice nimeni nimic (decat in gand, ii umple frigiderul de carne. Bine ca asiaticii nu sunt chiar vegetarieni, ca s-ar fi stricat carnea in frigider) ;))
Eu imi sustin comentariul de pe pozitia 8, si am citit recent un articol despre un american columbofil ” In 2012 Mike a vizitat South African Million Dollar Pigeon Race. Era o zi innsorita, cu temperaturi ridicate, umiditate si vant din fata. Si-a dat seama imediat ca porumbeii pe care ii avea nu puteau castiga o astfel de competitie. Porumbeii sai americani puteau evolua in aceste conditii aproximativ 7-8 ore, in nici un caz 11, 12 ore precum ceilalti. A realizat ca are nevoie de porumbei speciali, mult mai puternici si rezistenti. In consecinta a cumparat cei doi castigatori ai cursei din acel an, Untamed Desert si Said in Spun Silver, i-a imperecheat si din acel moment succesul sau a fost incredibil.” adaptarea, supravietuire celui puternic.
Nu vreau sa il supar pe dl. Vieru, chiar am o parere buna despre dansul. Dar trebuie sa imi spun parerea.
Sa luam primul porumbel 6003-12. La data la care a fost angajat la primul fond nu avea punctaj bun la nicio categorie nici la viteza nici la demifond. In loc sa mearga la bucatarie a mers la fond. La data angajarii la maraton nu avea nicio norma de doamne ajuta nicaieri, nici fond nici demifond nici viteza, si iar in loc sa mearga la bucatarie a mers la concurs la 1000km. Asa a ajuns sa aiba clasari si mici si mari si la toate categoriile. Pur si simplu e un porumbel mediocru la toate categoriile in parte, luate una cate una.
Porumbeii care nu sunt suficient de buni la o categorie sunt plimbati pe la alte categorii, cu rugaciunea de rigoare, doamne-ajuta poate iese ceva.
Cine se indoieste nu are decat sa verifice cum procedeaza dl Vieru cu porumbeii adevarati buni. Va invit sa va uitati in centralizarile domnului Vieru din 2014 la 1029-12 si sa vedeti ca porumbelul bun la o categorie, ramane la categorie. Pe acesta oare de ce nu l-a angajat la fond si la maraton ?! Simplu, pentru ca era bun.
Cum am zis si mai sus, si-a facut aparitia pe scena licitatiei si FFL Sky Chen, un asiatic “sarac”, care parca l-a luat si pe New Bliksem al lui Vandenabeele cu suma de 376.000 euro.
@Nicolae: masculul tau are 4 bunici, dar cati din ei sunt de maraton? Daca e doar un bunic, cel care a avut norma de expo la as maraton, nu e de mirare ca venea tarziu de la maraton. Asta inseamna doar 25% sange de maratonist, suficient cat sa vina de la distante mari. Dar in niciun caz nu il ajuta sa vina de varf, ca ne norma de expo nici nu se pune problema.