Ruta Ucraina sau Polonia


Avand in vedere certitudinea faptului ca aprobarile pentru lansarile de porumbei desfasurate pe teritoriul Ucrainei intarzie sa soseasca si nu se stie cand/daca vor sosi, propun o dezbatere “la cald” pe aceasta tema, pe site-ul porumbei.ro. In mod normal, in acest week-end (3-4 iunie) ar fi trebuit sa avem prima iesire, la Nikolaev. In mod normal…

In aceste conditii:

1) Exista cluburi care s-au reorientat catre ruta Polonia? Unii dintre organizatori nu admit nici macar sa ia in calcul efectuarea unei etape pregatitoare pentru o schimbare de ruta, dat fiind ca nu s-a pus problema unui plan de zbor secundar, de rezerva.

2) Cum procedati cu porumbeii, cei aflati in aceasta situatie de incertitudine? Ii angajati la o etapa de viteza/demifond sau preferati sa ii pastrati in stand-by, in speranta ca se va primi aprobarea pentru iesirea in Ucraina, macar pentru week-end-ul 10-11 iunie sau… pentru mai tarziu? Daca zbori la vaduvie, te poti replia din mers, cat de cat. La natural, o amanare de 7 zile poate insemna diferenta intre un sezon bun si unul ratat.

Da, Ucraina e, incontestabil, cea mai buna ruta de fond/maraton pentru zona de sud a Romaniei dar, in contextul politic actual (aviara e o poveste veche, porumbeii nu o contacteaza si nu sunt purtatori), va plana asupra ei o permanenta amenintare de restrictie. Ne incapatanam sa vedem asta.

dan_tgv

70 comentarii la “Ruta Ucraina sau Polonia”

  1. E genul de topic care nu o sa aiba viata prea lunga, dar sa zicem, hai sa incercam.

    Limitati-va la pareri despre rute si ce aveti de gand sa faceti cu proprii porumbei, cum credeti ca i-ar afecta schimbarea de ruta, ce gen de porumbei ne trebuie pentru fiecare dintre rute, etc.

    Pentru cei din sud care au experienta zborurilor din Polonia… niste detalii concrete despre ce a insemnat ruta pentru crescatoria lor, ar fi bine venite. Multumesc

  2. Am zburat Polonia ani de zile. Tin minte ca un concurs tinea si minim 2 ore pentru a inchide clasamentul.

    Porumbeii zburau minim 100 km in plus pe ruta Polonia si doar curajosii sau nebunii intrau pe Podisul Transilvaniei, in linie dreapta. Restul veneau pe Suceava si ruta obisnuita pe Moldova Noua, drumul european Suceava – BUcuresti, cotul muntelui, Intorsura Buzaului.

    Crunt pe Polonia , cu pierderi mari. Te vedeai doar cu porumbei puri de fond si maraton iar tinerii, iarlingii nu aveau nicio sansa pe ruta Polonia. Ii tocai , ii forjai la maxim.

    Pe ruta Ucraina concursurile se incheie in cel mult 30 de min. Au tinut si 15 minute de la 750 km.

    aici , pe aceasta ruta , Ucraina , poti concurat la fond de 550- 750 km c porumbei de demifond – fond.

    O ruta usoara , pe campie, cu lacuri multe si vant favorabil.

  3. Bucuresti.
    Amanare 2 saptamani. Motoare ambalate.Ambreiajul calcat. Incertitudine. Lipsa de atitudine la nivel inalt.
    Daca ptr vaduvi mai poti bate pasul pe loc , 2 saptamani ptr cei pe Natural cu siguranta inseamna un fiasco.

    “Se spune” ca este interdictie 3 ani pe Ucraina incepand cu 1.01.2017.
    Lipsa unei DECIZII, de orice fel genereaza polemici nesfarsite.

    Asta e Bucurestiul columbofil in mai 2017.

    O zi buna!

  4. Am citit ca : cei din județele în care nu s a depistat un focar de gripă aviara pot zbura pe ruta Ucraina!
    Nu stiu cat de adevarat este….???
    Sa raspund punctual..eu care zbor cu Bucureștiul deocamdată nu stiu nimic!
    Si doi: cu siguranta voi angaja la vit-demifond porumbeii. Am colegi care s au menajat lotul de fond de acum 2 saptamani ,neangajandu i la etape! Acum cu amanarea asta au facut salt de la 255 la 405 km..

  5. @CrisRace: saltul nu e atat de rau, am experimentat de 2 ori anul asta, cu tot lotul. Nici macar schimbarea de unghi nu e asa grava. Problema sunt muntii astia care ne incurca mereu… cel putin pentru zona mea [AG] chiar si din Ucraina sau Moldova ne ajung porumbeii prin Nord sau Vest (Suceava, Baia Mare, Arad, …). Ori dau in munte si cotesc dreapta urmarind linia muntelui pana in nord si apoi spre vest ori intra pe munte dar nu mai pot iesi in jos si ajung in vest. S-au primit sute de telefoane din aceste zone de-a lungul anilor. Care au vointa si mai au un strop de benzina sau daca nu au stau pe camp pana o fac (de regula rasa de maraton), revin dupa o vreme ACASA, jigariti dar cu cipul pe picior. Apoi se pierd mai greu, in general la rapitoare care ni se ocupa de ei atat acasa cat si pe ultimii Km la sosire, si defapt pe intreaga ruta pe langa munte. Ii consider niste eroi pe cei care reusesc sa incheie sezonul, chiar fara norme iar cei care le fac, mai ales la distanta, sunt super porumbei pe bune (de multe ori atributul “super” e folosit aiurea pentru o pasare atasata la o bucata de hartie nezburata 2 metri in viata ei).

    De asta nu ne “merg” multe linii de porumbei aduse, de asta sunt zone si zone. Nu stiu cum e pe Polonia, am apucat un singur fond acolo… Prezmysl, tot ce tin minte e ca la sosire era ploaie torentiala si primul mi-a venit un tardiv (nu mai scap de amintirea asta), a iesit fleasca direct din munte. Au urmat altii la peste o ora diferenta, probabil ocoliti, si a doua zi… si atunci aveam multi porumbei cu parinti luati din piata. Ii zburasem Bulgaria cu un an inainte si apoi ne-am sucit pe Polonia.

    Tardivul ala are peste 10 ani si cred ca este in matca unui coleg, poate ii fac o vizita. O mai am de atunci pe a doua sosita, “183” care de anul asta nu mai oua, dar am nimerit o fiica identica cu ea din ultimul ou… http://www.porumbei.ro/revedere-cu-183/

    Poate un fond nu inseamna mare lucru, probabil o norma la fond pe Polonia e raritate la noi cat despre maraton…

  6. @Porumbei.ro: Mi-a placut ce ai scris! Cuvantul “super” chiar e prea des folosit pentru porumbei ce nici nu au zburat afara. Amintirea cu primul sosit nu se uita niciodata, ca prima dragoste. :))

    Nici eu nu am prins ruta de zbor pe Polonia, insa, din ce stiu de la colegi, e pur si simplu ruta pentru FOND si MARATON. Punct!

    Sper sa se rezolve situatia favorabil noua! Sunt de aceeasi parere cu Dan_Tgv.

  7. Am auzit in “oras” ca cei care s au reorientat pe ruta Polonia si au zburat săpt trecuta,Au pierderi 70%

  8. Multumesc, Andrei, pentru postare si tuturor pentru comentariile civilizate!
    Din punctul meu de vedere, cea mai rea este incertitudinea. Nu sunt in favoarea unei decizii pripite, de schimbare brusca a rutei. Dar, in conditiile in care ceea ce a auzit Marius Rudaru, despre interdictie pe Ucraina, se confirma, nu avem de ales si trebuie sa ne repliem.
    Din experientele anterioare si din ceea ce am auzit de-a lungul timpului, yearlingii sunt cel mai usor de “convertit” pe o ruta noua, in cazul nostru, Polonia. Nu cred ca cineva ar risca pe Polonia un porumbel cu norma de expozitie nationala la fond/maraton pe Ucraina. Eu unul nu as face-o. Insa ceilalti trebuie sa se replieze si sa zboare. A venit vara, temperatura este optima pentru concurs, multi porumbei de distanta incep sa intre in forma si noi ii tinem acasa sau ii “concuram” la antrenamente de viteza.

  9. Nu m am referit strict la saltul de km,ci la faptul că:vi la club fără porumbei pt ca ii ți pt fond,stiind ca se va îmbarca săpt viitoare Uman,si cei care stiu ca nu,isi dau coate si zâmbesc pe seama ta…gen ,ce fraier este si asta!Lipsa de comunicare si rautatea ..ucide spiritul columbofil!

  10. Un sezon ratat.Cel putin pe Bucuresti.Suna a batatie de joc la adresa columbofililor treaba asta cu ruta de zbor la fond-maraton.Smecherii stiu de ce.

  11. Buna ziua tuturor … Baieti columbofili lasati dracului ukraina si trebuie zurata ruta polonia daca ai porumbei vin dupa ori ce ruta dar trebuie sa zbori cel putin 10 ani acelkasi traseu te duci cu porumbeii pe ukraina ce club din ukraina iti omologheaza etapa dracu cu coarne sau vreo benzinarie romania trezitiva o data la realitate numai spaga care trebuie data la moldoveni si la ukrainieni se da o gramadfa de bani mult succes tuturor si revenitiva o data multa sanatate tuturor NARCIS DE LA BARCELONA

  12. Mda, cu alte cuvinte cine ARE PASARI de fond si marathon va zbura fara probleme pe ruta Polonia. Asta chiar daca zboara din sudul tarii. Personal ma bucur ca nu mai pot sa mananc bataie la fond de la o pasare de demifond, ce-i drept foarte buna. DECI, ori ai pasari de fond si nu te deranjeaza unde zbori, ori te milogesti sa se pastreze ruta pe Ucraina unde vine tot… pana la urma. Am zburat 5 ani pe Polonia in intervalul 2007-2011 si am fost f. multumit. Din 2012, s-a schimbat ruta – zbor cu Bucuresti-ul- si rezultatele n-au mai fost aceleasi fiind mult mai slabe si luand in mod repetat bataie de la pasari f. bune de demifond asta chiar si la 600-700km.
    Parere personala : in concurs clar de fond sau marathon se poate vedea pe Polonia.
    Am avut si pasari de un an zburate Polonia, unele cu rezultate, altele mai putin.Maturii s-au comportat f.bine.Au fost cazuri cand pasarile au ocolit pe moldova cel mai adesea, dar, uneori au preferat sa treaca doua lanturi muntoase…de ce??? Numai ele au raspunsul….Au venit cu biletel de la Carei, Fagaras, Brasov, etc. asa ne-am putut da seama pe unde au calatorit. Au trecut in lant muntos si apoi au venit pe valea Oltului sau pe valea Prahovei . Este adevarat ca de cele mai multe ori au preferat sa ocoleasca muntii facand astfel mai multi km. suplimentari fata de distanta masurata pe gps. Probabil spun PROBABIL asta a fost si motivul sa se schimbe ruta pe Ucraina. Nu vreau sa cred ca s-au gandit unii ca ar putea sa exceleze cu pasari de demifond f. bune si f.f.f. bine pregatite facand cu ele norma la fond si la general !!
    Imi cer scuze daca am gandit rau .

  13. Am zburat porumbeii si in Ucraina ,Polonia de Est(Prezemyls,Chelm,Bialystok,etc.),dar cea mai grea ruta este dupa parerea mea ruta Ungaria ,Polonia de Sud,Nord ,Slovacia. (vezi plan de zbor FNCPR PH ).Multe lanturi muntoase si inevitabil multe pierderi.De fapt majoritatea judetelelor sau orientat catre alte rute decat cea pe care o are jud.PH.Sunt interese la mijloc peste tot ,dar,poate in viitorul apropiat speram sa scapam de el.Bafta tuturor !!!!

  14. Da. Ai zburat 2007 – 2011 si ai zburat degeaba. Nu va mai plangeti atata cu Ucraina aceasta, voi, marii iubitori de fond, ca daca aveati porumbei de fond v.ati fi vazut macar la etapele de 950 km pe Ucraina sau 1.050 km pe Ucraina. Dar nici acolo nu v.ati vazut.

    Va placea Polonia, la cacialma, sa distrugem pasarile.

    Asa ca , nostalgicilor dupa cacialmaua de Polonia, mai usor cu pasarile voastre de fond, mararon, extra maraton, mega maraton.

    Mai intai clasati la 950 km pe Ucraina si apoi cereti rute de 650 km pe Polonia.

  15. A început circul ☺. Adevărul întotdeauna iese la iveală în momentele dificile(idem și la porumbei). Să vedem adevărul pe Polonia, Cehia etc. Nu pe câmpie, unde vorba unui coleg columbofil care a postat mai sus era bătut de porumbeii de viteza. După umila mea părere nu este omenește(columbofil) să vină porumbeii de la maraton cu 1500m. Un week-end prelungit frumos vă doresc.

  16. @ com 19: si acum ce sa facem?? Sa asteptam 3 ani, sa ne ridice Putin & Co interdictia???
    Sau sa lansam de la 450 km in Moldova,la ora 14 si sa anuntam”acasa” ca am lansat la 950, la 4 dimineata, cu vant din spate???Vezi ora de sosire la Krasnodon 2014-2015, 1020 km, in prima zi.Si ne mai intrebam de ce vin demifondistii primii…

  17. Noi din moldova zburam polonia pan la 1200 km…madona….si pana la madona avem..przsemysl…350 km…janow 550…suwalki 850…etc pan la maraton. Sunt 4 etape d janow.3 de suwalki..si 3 de maratoane..kelme.code si madona….porumbeii buni vin bine de pe polonia la orce distanta…..si asa ii selectezi f bine

  18. Urat! Frustrant! Am facut un plan si ne-am pregatit pasarile pentru el si acu’ niste … domni ne spun sa mai stam…sa mai zburam un demifond si sa vedem saptamana viitoare! poate iesim in Ucraina si…o sa facem noi 3 concursuri de maraton extrem (peste 1000 de km) dintr-o zona de razboi…!… si zana zanelor o sa…
    Si noi ne complacem! In loc sa ne repliem macar in al 12-lea ceas si sa incercam in weekendu’ asta un “Radauti”… ramanem pasivi…!…
    Am zburat si eu pasarile peste tot (Ucraina, Slovacia , Cehia, Polonia, Estonia, Ungaria, Grecia, Turcia) si au venit mai greu sau mai usor. Intr-adevar Ucraina e cea mai usoara da’ si cea mai putin credibila…sunt multe exemple!
    …”pentru mohora”… amice… jignesti un om (si pe multi altii) pe care ar trebuie sa-l respecti…probabil esti un copil care nu are curaju’ sa-si asume macar un nickname.
    E pacat ca ne furam caciula… iar si iar… amintiti-va de anul 2010!..pentru niste … “domni”…

  19. pe ruta polonia o sa fie foarte greu dragi maratonisti de campie….
    o sa faceti porumbeii praf..dar care raman se numesc eroi

  20. Dati.mi un nume greu care a zburat pe ruta Polonia si a avut rezultate la nivel national iar pe ruta Ukraina nu s.a mai vazut?

    Subt aceasi crescatori cu porumbei buni numai ca pe Polonia se tocau foarte multi porumbei si clasau si gloabele.

  21. Ce ziceti de ruta vest, spre Slovenia? Teoretic ar fi similara Ucrainei, sunt si acolo munti de trecut dar cred ca e ruta e mai umana decat Polonia.

  22. Zburati din Turcia. din Marmaris cel mai lung maraton, poate fi lejer derby national Galati 954, Suceava 1213, Oradea 1248, Baia Mare 1260, Bucuresti 861, Cluj 1167,Constanta 812 km, Craiova 912 km etc. si cu cateva fonduri pe aceasi directie. sa vedem atunci cat de tari sunt pasarile. si sa vedem daca vin si de la sud spre nord cu vitezele alea naucitoare. Apropo asta e un concurs care respecta toate normale internationale, nu conteaza zona din care esti etc. E un soi de marsilia. Cand o sa fie asa o etapa o sa se poata numi concurs national si pasarea castigatoare o sa fie o valoare oriunde in lume.

  23. Polonia nu e echitabila pentru crescatorii din judetele din zona de sud subcarpatica .Cine stie un pic de geografie stie despre ce vorbesc. Distantele reale vor fi mult mai mari decat linia trasata punct lansare punct sosire .

  24. @ porumbie.ro : posteaza te rog o poza cu harta fizica in care sa se vada zona Poloniei pana in Romania sa vada lumea cam ce traseu au de urmat porumbeii pentru zona de sud si ce traseu au cei din moldova .Sa nu mai vorbeasca aiurea cei din moldova care au numai campie pe tot traseul carora normal ca le convine ruta .Ma indoiec ca 90% stiu sa se uite pe o harta si sa recunoasca zonele de relief .

  25. din pacate pt jucatori de fond maraton maia les cum joc eu e rau imperecherea si totu mi-am calculat pt data de 3 iunie nickolaev da asta e nu avem cu cine sa ne certam sper sa incepem cat mai repede eu prefer sa ii risc sa ii angajez la un demifond 350 km caplani decat sa ii tin acasa nestiind cat va dura pana va incepe

  26. @Cry: trebuie sa fi nebun sa compari zborul de Polonia al moldovenilor cu polonia pt olteni. Moldova are in polonia cam ce aveau oltenii in Ucraina, daca vrei sa ne dai lectii despre zboruri zboara tu din moldova in Ungaria.

    @mohora.M : ai zburat 4 ani pe polonia si ce rezultate ai avut?Ideea e ca astia care tot iau bataie la toate etapele se bucura ca nebunii sperand ca acum vine timpul lor, pe Polonia. Vise taica, vise…tot asa o sa luati bataie si tot cei care v-au batut pana acum o sa iasa in fata, diferenta va fi ca veti avea pierderi mult mai mari.Daca erati cu adevarat maratonisti bateati si pe Ucraina la zborurile lungi, nu vrajeala chioara de genul te-a batut demifondistul cu pasari pregatite ca n-a fost etapa suficient de grea pt “realii maratonisti”. Si ca sa nu mai zic , voi la Bucuresti mai moale tata cu dificultatea pe Polonia, pt voi nu prea e asa de grea ca nu prea aveti voi chiar asa muntii pe ruta. Pasarile vin pe moldova in jos si pt voi de la Bucuresti nu prea e mare dificultate. Cum le vin lui Cobzaru la Tecuci, lui Moise la Focsani…si la toti din zona aia, pana la Bucuresti mai aveti doar 100km de campie, dificultatea adevarata pe Polonia e pt Arges, Dambovita,Valcea, Olt, Dolj,Gorj, Mehedinti.

    @maftei ovidiu: pt ce sa schimbe Galati Suceava, Baia Mare, Cluj rutele lor de zbor???? ei nu sant afectati de interdictia pe Ucraina, ei oricum nu zburau in Ucraina. Trebuie sa fi prost rau sa ceri de la Cluj sau Baia Mare sa zbori in Turcia

  27. si tot pt maftei ovidiu, acum am citit mai bine comentariul tau:”Cand o sa fie asa o etapa o sa se poata numi concurs national si pasarea castigatoare o sa fie o valoare oriunde in lume.””Bucuresti 861″”,Constanta 812 km”.
    Deci dupa tine e foarte echitabil, intre bucuresti si constanta sunt doar 49km, ca porumbeii aia zboara asa drept peste munti si peste mari, vin fix in linie dreapta.

  28. In 2009, pe acest sait a aparut un mic articol in care un bun prieten de-al meu propunea ruta vest deoarece atunci Ucraina era blocata. Nimic nou, dupa 8 ani suntem in aceeasi situație.
    Va atasez o parte din post:
    Propus de Vasile Matei:

    Pentru judetele din sudul tarii alegerea rutei de zbor potrivite a fost si ramane o dilema. Dupa cum bine stiti, s-a incercat sa se zboare din toate punctale cardinale(si cel mai nastrusnic lucru e ca s-a facut asta chiar in timpul aceluiasi sezon!!!). Ruta Est cred ca era destul de buna ,dar cred ca trebuie sa o uitam pentru urmatorii 50 de ani,pana cand marele popor rus va intra in randul lumii civilizate.Ruta Sud genereaza mari pierderi dar nu atat din cauza zborului in conditii de canicula(desi e un mare handicap sa zbori pe 45 de grade) cat mai ales datorita conditiilor precare de transport;noi nu prea avem masini dotate cu aer conditionat si catastrofele sunt prefigurate de la lansare,se da drumul la porumbei sufocati de caldura si ne miram ca nu vin.
    Acum vad ca se tenteaza sa se zboare pe ruta Nord,din Polonia,ruta care este de departe cea mai dura din cele amintite.Sa ne intrebam de ce cei din Molova nu zboara spre Vest si de ce Ardealul nu zboara spre Sud? Raspunsul e simplu,pentru ca ei au ales rutele care sa evite cat mai mult zborul peste munte,si asta de ani de zile. Pentru a organiza zboruri de fond trebuie alese rutele care sa minimizeze pierderile de porumbei,iar rutele transmontane au efectul contrar.Pierderile decente intr-un sezon nu trebuie sa depaseasca in medie 50%,iar daca noi pierdem 75-80% nu vom avea de la an la an suficienti porumbei maturi, de 3-4 ani,varsta la care un fondist adevarat da randamentul maxim.In plus,la ultimele fonduri numarul de porumbei scade foarte mult,de multe ori abia se aduna 300 de pasari.
    Cred ca ar trebui sa ne intoarcem privirea spre Vest. Pentru tot sudul cred ca o ruta foarte echitabila este ZAGREB-VENETIA-MILANO,acest traseu avand avantajul ca evita marile masive muntoase,vanturile bat din spate iar zborurile de viteza si demifond ar putea fi organizate pe aceeasi directie. Daca tot sudul ar zbura din Italia, indiferent de federatie si daca s-ar dovedi ca acest traseu e reusit,in timp ar putea fi cooptat si Ardealul,pentru care aceasta directie de zbor e deasemenea foarte buna.Abia atunci am putea spune ca ar fi posibil organizarea unui National adevarat,cred ca asta ar trebui sa fie nazuinta fiecarui colombofil roman!!! Ce frumos ar suna:”Locul1 Venetia din 85 000 de porumbei”!!! Sunt sigur ca aceasta idee ar avea oponenti inversunati,pentru ca fiecare are modul sau de a vedea lucrurile.Sunt multi care prefera sa se imbete cu apa rece castigand ocul 1 din 400 de porumbei,dar cred ca e o onoare sa poti concura cu cei mai buni,chiar daca pierzi,iar un concurs National ar pune la masa de joc toti campionii Romaniei

  29. Unii comenteaza pe aici dar se pare ca au fost repetenti ani buni la materia geografie :))))))

    Dupa unii, daca Ucraina – Timisoara sunt 900 km si Ucraina – Constanta sunt 920 km , inseaamna ca intre Constanta si Timisoara sun 20 km aerieni :)))))))

    Iar pentru altii habar nu au ca avem 3 lanturi muntoase in Romania formand arcul carpatic. Carpatii Orientali , Carpatii Occidentali , Carpatii Meridionali. Mai avem si podisul Dobrogei si cel al Transilvaniei.

    Avem inaltimi de 2544 m in munti.

    Ma rog, prostie multa in sportul asta dar tot odata o paine buna de mancat de pe urma lor :)))))))

  30. Parerea mea sincera este ca cine vrea sa zboare viteza-demifond sa se limiteze la asta,cine vrea sa zboare fond-maraton sa zboare Polonia. Curios este ca au bagat in Polonia etapa de Chelm la maraton.
    Oameni buni terminati odata pentru totdeauna cu prostiile astea nu ne mai pacaliti atita ani la rind si faceti odata un lucru cum trebiue.
    Presmisil si Khelm la fond si Varsovia la maraton .

  31. Vlad tovarase iei o harta romania-ucraina trasezi cu marcaru o linie intre timisoara si constanta ,la jumatatea distantei pui echeru si trasezi o linie perpendiculara spre ucraina si alegi un punct unde vrei pe linia teritoriului pigenului vlogs si apoi masori catetele respectiv timisoara si constanta fata de punctul de lansare sa vezi profesore soc distantele sunt egale nici 20 km + sau in – gandeste inainte sa spui prostii si jignesti pe baza propriei frustrari. Apropos Belta Dunarii undei ?

  32. Singura concluzie clara este in felul urmator strict doar ptr. UCPR Judetul Prahova:
    -In anul 2010 s-a zburat POLONIA cu etape de fond
    PRZEMYSL , CHELM si etape de marathon TERESPOL , BIALISTOK pierderi destul de insemnate la porumbei
    dar crescatorii cu porumbei adevarati de fond si marathon au avut rezultate notabile la nivel NATIONAL exemple regratatul Dumitrache Marian, Dinca Cristian si altii pe care nu o sa-i mai enumar acum, iar in anul 2011 s-a zburat pe UCRAINA iar acesti 2 crescatori iar au excelat, concluzia
    o trageti singuri!!!!
    parerea mea cine are porumbei de fond si de marathon si se ocupa exemplar de pregatirea porumbeilor iar lansarea porumbeilor la etapele respective in conditii meteo optime pe tot traseul nu ar trebui sa-si faca complexe.

  33. singura diferenta intre Ucraina si Polonia este tipul de porumbei pt. Polonia trebuie sa ai porumbei puri de maraton, am avut porumbei zburati pe ruta Polonia intre ani 91-99, in prezent ma uit la gutani care se chinuie sa scoata pui in balcon

  34. Ptr. cei asa de interesati de rezultatele mele pe ruta Polonia pe care am zburat 5[cinci] ani adica 2007 ,2008 ,2009 ,2o10 ,2011 deci 1, 2, 3, 4, 5, da ? vezi vasile a dracului aritmetica asta….asa, pot sa vada aceste modeste rezultate pe albumul meu foto de prezentare la sectiunea clasamente sau sa consulte de exemplu ,,Catalogul expozitiei nationale sportive-columbofile” a FRSC anul 2010 sa zicem.
    Dupa aia pot sa mai si comenteze. In acea perioada am zburat pe ruta mai sus mentionata si am avut foarte mari satisfactii personale .
    Eu vroiam sa discut despre comparatia dintre cele doua rute cu dificultatile lor, traseurile urmate, etc. dar va las sa le descoperiti singuri si apoi sa-mi spuneti si mie cam cum este – asta ptr.cei sceptici sau obraznici.
    ZBOR BUN va urez nu vant in pene ptr. ca uneori …..bate …

  35. Adevarat ruta Polonia este grea, noi Prahova am avut saptamana trecuta primul fond Prezmyl. Un zbor destul de greu dar cu sosiri bune, pierderi sunt dar nu asa de multe cum se zice. Cel mai bine ar fi sa se stabileasca o ruta echitabila si in primul rand stabila, ca sa nu ne mai sucim mereu de la an la an.

  36. Din Zagreb si pana la Venetia ar merge camionul numai pe autostrada si nu pe drumuri nationale ca in Ucraina!!

  37. @39 mohora.M:

    scuze, n-am analizat suficient comentariul tau. Bravo tata, daca ai zburat 5 ani jos palaria, chiar ai un cuvant de spus. Eu credeam ca ai zburat doar 4 ani pe Polonia, asta era un mizilic da’ acum ca am aflat ca au fost 5 ani…nu mai am nimic de zis.

    Si inca o data imi cer scuze, n-am stiut ca ai zburat la FRSC, “the best of the best”, sportiv columbofil inregistrat, recunoscut de guvern…ce sa mai…primera division. Eu credam ca activezi cumva pe la gioarsele astea de FCPR sau UCP,dar asa…la FRSC iar nu mai am nimic de zis …lansari corecte, numeric impresionant de crescatori si porumbei…adica decat sa fi locul 1 din 8000 sau 5000 de crescatori national, da’ toti niste prosti cum sunt astia pe la Fcpr si Ucp , mai bine locul 1 la FRSC din 3-400 cat sunteti voi, dar numai spuma, toti spotivi columbofili, inregistrati, stampilati, vaccinati….vigneta,rca, casco … ;)

  38. @vasile: ai putea sa iti dai si tu numele si uniunea, rutele zburate, rezultatele… ca asa vii ca anonim si te iei de toti pe aici in stilul cu care deja m-am obisnuit la voi in general. Ce conteaza federatia in contextul topicului? Omul a scris chestii foarte utile exact pe subiect, cum ar trebui sa faca toti. Dar nu, ca de obicei stati in tufis ca pradatorul si cum simtiti momentul sariti la atac.

    Nu numai pe topicul asta dar in general sunteti foarte acizi ba nene, cu o exprimare aroganta si impresia ca detineti adevarul absolut… dati-va si voi intr-o parte si analizati obiectiv felul in care vorbiti intre voi… ca parca am fi dusmani, nu niste colegi intr-o amarata de pasiune neinteleasa de altii, daca nici noi intre noi nu ne intelegem si nu ne ajutam, nu colaboram, cine dracu sa o faca?

    Zilele trecute mi-a venit o tardiva de la o etapa cu inelul taiat pe jumatate in asa fel incat sa nu se mai vada seria. De cipul luat nu ma supar, ca e foame mare, dar inelul? Ce ai avut cu inelul? Adica incerc sa inteleg satisfactia omului… ok, mi-ai luat dreptul de a mai zbura amaratul ala de porumbel… ca sa ce? Te simti mai bine, te excita ideea ca ai facut un rau, te simti in sfarsit satisfacut? Ca nu inteleg. Si asa colcaie de rapitoare si fiecare sosire e importanta, si asa se pierd in prostie pasari. Bine ca ai mai taiat si tu un inel la o tardiva care venise bine la o etapa catastrofa, urmand sa clacheze la una mai usoara cu schimbare de unghi, poate din greseala mea. Ai taiat un inel. Mare realizare, mangaie-te pe caputz ca meriti. Cam asta e nivelul…

  39. Polonia?Sa vedem cine vrea sa zboare fond din Polonia in august cu porumbei naparliti.

  40. Zborul pe munte?????????????
    Kamikaze fratilor…. e legea supravietuirii…
    Nu se reflecta nicidecum valoarea sportiva a pasarii , ci valoarea si puterea de supravietuire .
    Lansari de la :
    Wels Austria 800 km
    Linz Austria 740 km
    Amstetten A. 700 km
    Wiena A. 650 km
    LANSARE ZONA MUNTOASA CU SOSIRI DUPA MUNTII APUSENI
    Am incercat ani la rand AS FOND…. FARA SUCCES
    Mai mult de 4 etape nu am reusit , si din astea 4 clasari una cel putin cu o rana de SOIM
    Am avut si ceva de genu 7 angajati 7 sositi dintre care 5 loviti de soim….
    ASA CA FRATILOR NU MAI DATI CU PAREREA DACA NU STITI CE INSEAMNA ASTA
    Lasati persoanele care sunt in cauza gen judetele AG. VL. DB.DJ.GJ. MH. OL. PH. ETC ETC
    Ganditiva cat trebuie sa ocoleasca sau peste ce trebuie sa treaca porumbeii acestor crescatori
    Ganditiva ce ALPI au in fata , in comparatie cu moldova si partea de SE a tarii .

    Incercati de exemplu punct de lansare Varsovia

    Varsovia Valcea 826 km

    Varsovia Galati 911 km

    VALCEA GALATI 309 KM

    SUNTETI CURIOSI DE REZULTAT?
    Va zic eu cei de la Valcea intro lansare comuna nu o sa claseze nici un porumbel
    Asa ca lasati-i pe sarmanii oameni sa-si rezolve problemele cum pot…
    CONCLUZIA NU VA PUNETI CU MUNTELE SI NATURA…

  41. Andrei, nu trebiue sa te superi prea tare pentru un inel taiat. Pentru porumbeii omul se încadrează, din pacate, in categoria rapitoare. Asta include braconierii, vanatorii, hoții si nu in ultimul rand lansatorii si organizatorii iresponsabili. Ultimele doua categorii ganerand cele mai mari daune. O fi cainele cel mai bun prieten al omului dar stiu sigur cine e cel mai mare dușman al omului: semenul sau. Cand tu citesti aceste randuri cei mai multi oameni mor nu de boli sau mancati de lei ci in accidente rutiere, razboaie sau de la chimicalutele din mancarica, deci de mana omului. Daca vezi lucrurile asfel nu o sa mai fi oripilat ca un troglidit a taiat inelul sau gatul unui porumbel prins, ci o sa ti se para un fleac inevitabil. Zbor neintrerupt si in viteza adecvata va doresc tuturor!

  42. Eu nu ma mai supar cand cunoscuti de-ai mei ma privesc un pic mai ,,suspicios” cand le vorbesc despre acest hobby.

    Vrem nu vrem sa recunoastem, nivelul intelectual este destul de scazut. Daca am face un sondaj probabil ne-ar luao statisticile razna.

    Putin care gendesc (din pacate minoritate), iar din astia putini sunt unii negrii in cerul gurii care vor avantaje (ori sunt organizatori-transportatori si fac din asta o afacere, ori vor sa castige cu orice pret).

    Nu mai stim sa ne respectam intre noi, imi e din ce in ce mai scarba.

    Sunt de parere ca NU exista un campionat national, ca NU facem sport si ca e DOAR un amarat de hobby.

    Pe Ucraina nu am apucat sa joc.

    Am jucat pe Slovacia-Cehia si Polonia.

    Peste munte NU este usor, dar nu este imposibil. Mi-a placut si imi place ca se respecta cumva planul de zbor.

    Faci norme cu puncte multe la fond, daca faci norma la maraton esti deja campion. Nu are rost sa vorbim despre AS Maraton ( nu prea se face categoria pt simplu motiv ca nu prea apuci sa organizezi 3 maratoane).

    In rest ce sa zic, aceiasi boschetareala ca peste tot. Primele 2 etape masinile cam aglomerate. Fiecare organizator se descurca cum poate. Daca sunt oameni priceputi in organizare etapele sunt bune. Daca nu….la anu din nou cu acelasi optimism tembel.

    As prefera Ucraina, de departe cea mai buna ruta. Si probabil cea mai echitabila. Dar ce ne facem ca ei nu sunt in Europa, si mai sunt si tancuri acolo??? In acest context ruta Ucraina mi se pare neserioasa.

    Sa zbori in sud, cred ca este sinucidere. Am putea sa incercam 1 an ruta asta cu Zagreb-Venetia-Italia. Sunt convins ca anul urmator nu s-ar mai repeta. Dar merita incercat.

    In jos au zburat altii Bulgaria-Grecia. Nu e buna ruta, e mai greu ca pe munte.

    In Turcia au jucat profesionistii de la Targoviste, s-au lasat.

    Singurii care pot face puncte bune pentru campionatul national sunt moldovenii care joaca pe Polonia. Pentru ei, sunt sigur ca e mai usoara ruta asta pe Polonoa ca pt cei din sud Ucraina.

    Din cauza asta, eu personal ma cam feresc sa dialogez cu moldovenii. Un pic pt mine nu sunt credibili, si ceea ce e mai grav e ca nu prea vor sa recunoasca.

    Fiecare cu norocul lui, important e sa fim sanatosi!

    Daca sunt copii care citesc acest comentariu: dragilor puneti mana pe carte, scoala este singura voastra sansa!!!!. Studiati si veti avea mai tarziu discernamant. Aveti timp de porumbei toata viata.

    Vasile iar ai uitat unde ti-ai pus pastilele????

  43. Cel mai rau este ca nimeni nu zice cand si unde vom zbura fond – maraton , tacere maxima , vitezomanii isi freaca mainile ca mai prind ceva etape de pe urma carora isi va lua puncte pe spinarea porumbeilor de fond – maraton . Cel mai corect pe viitor orientat spre tari din Uniunea Europeana si ramas acolo indiferent daca este greu .

  44. Pentru SUD: spre Zagreb din ce vad pe harta ar trebui sa fie mai usor decat chiar si pe Ukraina. Daca ar mai fi doritori din zona mea, personal as participa la un plan de zbor “pilot” in care incepand inca din toamna la pui sa ducem o parte din ei spre S-V urmand ca la anul sa ii scoatem in vest. La Zagreb avem 700 Km. Si nici mai departe nu arata asa rau.

    Pe baza unor experimente nereusite cu multi ani in urma (sau pe baza unui singur sezon / experiment) s-a format conceptia generalizata ca in Vest nu e o ruta ok pentru cei din sud. Dar in acei ani nu existau conditiile de acum (transport, ingrijire in masini si acasa, etc). Cred ca merita incercat. Nu e ca si cum pe Ukraina curge lapte si miere, in fiecare an pierdem mai mult de 50% din porumbei pe aceasta ruta (si cand zic 50% sunt indulgent, ca multi crescatori incep fiecare an cu majoritatea yearlingi).

  45. Pt transportatori e mai bine pe ucraina ca lanseaza de unde vor nu ai poate controla nimeni imaginativa la un maraton din italia la cati romani sunt acolo sigur ar merge cativa din curiozitate sa vada lansarea ar filma si atunci am sti si noi ce pasari avem

  46. Desi in ultimele zile aveam semnale si speranta ca vom iesi, deja de astazi bucuresteii se gandesc serios sa schimbe intreg planul de zbor din Republica Moldica pe Romania, Moldova Veche , Stefanesti 380 km cu iesire pentru fond in Polonia.

    Deci, Bucurestiul va iesi pentru fond pe ruta Polonia din considerente politice.

    Sa inceapa macelul!

  47. Andrei, pentru sud din pacate ruta ideala nu exista.
    Estul, adica Ucraina, e ok din punct de vedere geografic dar total nesigura din punct de vedere politic.
    Sudul, spre Bulgaria- Turcia pare ok daca te uiți pe harta dar din cate stiu zborurile de aici au fost extrem de grele si cu pierderi mari. Cred ca nu canicula, care e intradevar de temut, cat condițiile de transport neadaptate la aceste calduri fac porumbeii sa fie ofiliti bine inca de la lansare.
    Nordul, din Polonia, cred ca e cel mai dur si nu e greu de ghicit de ce. Carpatii nu se termina la granița Romaniei, curbura lor se cuntinua in Ucraina. Asta face ca porumbeii fie sa treaca muntii de doua ori, prima da sa intre in Transilvania apoi a doua oara sa treaca in Muntenia-Oltenia; fie sa ocolească curbura, varianta de care sincer ma îndoiesc: ei nu vad harta, nu stiu ca munții vor descrie o curba de cateva sute de km pe care o pot ocoli. Nu cred sincer ca vor zbura liniștiți pe langa munte, asteptand cuminti sa se termine curbura si apoi sa vina dinspre est spre casa. Mai degraba ei vad in fata o bariera montana pe care o vor incerca sa o treaca folosind vaile intalnite in cale. Norocul sau ghinionul va fi de partea lor si pierderile de partea columbofililor.
    Vestul e inexistent ca ruta pentru columbofilii din sud. E ca in bancul ala cu femeia trecuta de 70 ani care e ca Siberia: toata lumea stie unde e dar nimeni nu vrea sa mearga! Nu stiu de ce. As fi vrut sa aud pareri ale columbofililor mai vechi din sud care/ daca au zburat pe ruta Serbia-sudul Ungariei- Slovenia. Dar nu cred ca a zburat cineva constant de aici sa ne spuna ceva concret. Exista doar o opozitie indarjita, dacă îi spui cuiva sa zburam din Vest e ca si cum l-ai sodomiza pe Moș Craciun: o nu, asta nu!
    Față de Polonia eu cred ca spre Zagreb sunt sanse mai bune ca porumbeii sa vina cu ceva mai putine pierderi. Altitudinea munților e mai mica fata de Meridionali, exista si Valea Dunarii pe care pot intra porumbeii. In plus transportul ar fi usurat de drumurile destul de bune.
    Poate si aceasta ruta are minusurile ei, cineva spunea ca șoimii din clisura Dunarii ar face prapad in porumbei. O fi, dar sudul are de ales raul cel mai mic si nu cred ca acesta e Polonia. Ar merita incercat si zborul spre Slovenia.
    Dar stiti ceva: asta e doar o discuție care va ramane discuție, ne dam cu parerea degeaba pentru ca altii hotarasc.
    Probabil se va zbura Polonia anul acesta, poate si la anul si apoi se vor indupleca ucraineenii si ne vor mai lasa cateva etape, si apoi iar vor zice pas. Si atunci iar o sa discutam si o sa ne dam cu parerea, si tot asa….

  48. P.S.: scuze, acum am vazut cat de mult am scris, probabil multi nu or sa citeasca pana la capat de plictiseala, dar nu e problema! Asa fac si eu la post-urile interminabile!?

  49. In patria sportului columbofil se zboara de la sud-vest catre nord-est de zeci de ani, nu vad de ce n-am face-o si noi aici, in Muntenia. Si eu as adera la ruta-pilot Zagreb, porumbei.ro.
    Inainte de a schimba rutele si porumbeii, cred ca trebuie sa schimbam organizatorii, sa inceapa si Adunarea Generala sa aiba un cuvant de spus, sa mai terminam cu ordinele comuniste si cu supunerea presedintilor de club de tip “YES-MEN” . Trec ani dupa ani in care s-ar putea construi mult dar, din pacate, nu se face nimic..Dezinteresul porneste de sus si,pana la noi, se transforma in dezgust.

  50. @Ilie: ai scris foarte bine, e genul de mesaje pe care le astept de la voi.

    Cum bine ai zis, este o opozitie indarjita, fara argumente sau un sir lung de esecuri care sa stea la baza acestei teorii ca vestul nu e o optiune.

    Uite pasare din sud zburata Viena, Roma, Praga, etc.
    https://www.youtube.com/watch?v=8BNRlC1ujXQ

    Pe asta de ce n-a luat-o soimul si n-a dat cu capul in munte?

  51. Ideea e ca poate ruta Vest se dovedeste dura si cu pierderi mari, dar daca merge? Ucraina e ca o femeie frumoasa care te primeste în patul ei de cateva ori apoi ti-o reteaza si ramai mofluz cum s-a intamplat anul asta. Polonia e cam sadica si iubita doar de cei ce iubesc durerea iar Turcia e prea fierbinte pentru noi….?
    Poate Slovenia se va dovedi o amanta stabila, si daca e asa ne insuram cu Italia!
    Recunosc ca sunt de fapt un pic snob si mi se pare ca nume ca Belgrad, Zagreb, Lubliana, Venetia, Verona sau Milano suna mult mai bine decat localitatile obscure din Uraina sau Polonia.
    Macar le putem pronunta si noi fara sa ne scrantim limba, in puii noștri !?

  52. Merg și eu in vest! De la pui, cu tot lotu’! O sa propun la club…și la alții din cluburile vecine. Ar fi frumos sa fim vreo 10-15 cluburi care sa adere pentru ruta de vest, din toamna!.. Sper sa avem cu cine…

  53. Sunt din Campulung-Muscel si in decursul anilor am zburat porumbei pe toate rutele,N,E,S,V. In 2010 am incercat sa facem o ruta spre V cat mai avantajoasa pentru porumbei,am reusit sa coptam multe cluburi si din sudul tarii cu speranta ca porumbeii vor intra pe dunare si nu vor urca in Ardeal .Nu a fost asa ,porumbeii tot in Ardeal au intrat si au fost pierderi considerabile.Stiu ca trebuie insistat cativa ani pentru a forma porumbei pe o anumita ruta,dar cei din sudul tarii au renuntat,si nu am mai putut merge in continuare 2-3 cluburi.Porumbeii veneau raniti de rapitoare in procentaj mult mai mare decat cand am zburat pe Satu Mare.Din proprie experienta va spun ca singura alternativa la Ukraina este Polonia (pentru zona de sud a tarii),chiar daca este grea.

  54. In judetele mh gj dj ol ag sunt 1200 de columbofili si o distanta maxima intre primu si ultimu de 120 km asa ca am putea zbura spre v impreuna cu sanse egale si atunci am speria europa .

  55. Daca doriti sa jucati in” Champions League” trebue sa
    discutati si problema :CREDIBILITATE.
    Nici un olandez, belgean , chinez …va lua in serios
    rezultate obtinute in Ucraina(= coruptie totala).
    Asa ca nu ramane decat sa zburati din vest.La un
    maraton Milano sau Roma ar putea participa si
    cei care participa la Barcelona si astfel ati fi integrati
    in “Champions- League”-ul columbofil

  56. Pt mine care zbor cu Giurgiu..Polonia ma transforma in simplu cotizant,avand protocol cu Bucureștiul.. le dăm o corecție de 15..20 de minute,plus ca porumbeii intra pe la ei…dar vb unui prieten..mingea e rotundă.. si porumbelul la fel!

  57. Leo a fost cat se poate de exact. Ruta pe vest este sirtita esecului. Au incercat multi. Toti s-au lasat dupa primil an. Cred ca cel mai mult ii solicita pe porumbei ca sunt lansati din sud si se vad nevoiti sa urce mereu ca sa ajunga acasa. Daca va uitati pe harta vanturilor o sa vedeti ca rar vantul bate de la sud catre nord. Curentii de aer deasemenea le sunt potrivnici. Ca unul care a zburat si zboara peste munti va sfatuiesc sa luati in calcul Slovacia. Bineinteles depinde de judet. Daca sunteti din Braila- Galati normal ca Polonia. Tu Andrei poti juca

  58. Sunt pe telefon si scriu greu. Argesul poate juca Presov, apoi Busko-Zdrojd si maraton la Lodz.

  59. Ruta vest s-a incercat in 2010-2011 cu urmatoarele rezultate:
    Belgrad 2010 ( sezon cu pui) :- 700 angajati – 17 sositi dupa 3 zile , Lazarevac 2011 ( 380 km -maturi) concurs incheiat dupa 2 zile , Vrbova 2011( 580 km – maturi) Concurs incheiat dupa 3 zile. Pb cu ruta de vest este ca locurile de intrare sunt limitate , ori se intra pe defileul dunarii ori pe ardeal. si cum o dai iese pe dos. Am porumbei inca in activitate care au luptat pe toate rutele posibile ( si culmea cu aceleasi rezultate cam), in lipsa Ukr pt mine alternativa de luat in calcul poate fi oricare atata vreme cant se va merge pe ea mai MULTI ani ( macar 5) dupa care sa se traga linie. Pb care se pune este daca se va gasii cineva care sa aiba atata rabdare printre noi( aceeasi discutie a fost si in 2010 si dupa un sezon nu s-a respectat decizia care s-a luat ) . Eu unul sunt dispus sa zbor si pe Luna atata vreme cat se pastreaza ruta minim 5 ani inainte sa se traga o linie si sa se faca un calcul. Porumbei buni si linii care sa se preteze la o ruta de zbor se pot face numai in timp. E clar ca lumina zilei ca porumbeii de pe UKR nu vor face aceleasi rezultate si pe Pol din prima, dar daca sunt lasati cativa ani se vor adapta. In concluzie e nevoie de o adunare generala la care sa se discute clar si concis unde si cum se vede viitorul . Si cel mai important sa se pastreze si respecte decizia care se va lua pe un numar de ani suficient de mare pt a fi concludent.

  60. Pentru campulung sunt doua rute de unde se pot zbura porumbeii! Bulgaria pentru demifond si Ukraina pentru fond maraton.Restul rutelor nu sun pentru noi!

  61. Salutare tuturor.
    UCP-ul a hotarat zboruri pe Polonia ? Unde se pot vedea noile planuri ? online sunt etapele de Ucraina.
    Targoviste in mod special ce etape va avea ?
    Poate stie cineva.
    Multumesc.

  62. Salut! Azi am primit prima informatie clara ca UCP(Dambovita) va zbura Polonia. Sambata vom avea un antrenament la Bivolari(Iasi) iar sambata viitoare (17.06) vom avea prima etapa de Polonia(banuiesc ca Preszmyl).Ramane de vazut cum se vor descurca porumbeii,pregatiti pe sud(Tulcea) si pe Est(Rep. Moldova), intorsi acum la peste 100 de grade, pe nord.
    Oricum, e bine ca s-a luat o decizie, de iesire din amortire.
    Succes tuturor!

  63. scurt si la obiect. nicolaev etc si apoi barzai apoi tartu,adica cine are are cine nu vit si demifond .fara suparare baieti.ps singurul impediment nu este diferenta de ruta ci diferenta la pretul motorinei …sic…..adica polonia =civilizatie ,ucraina=maratoane mai tari ca hok vitesse… asta-i adevarul restul gargara.







Comenteaza

Emailul tau nu va fi public. Campuri obligatorii: nume, email, comentariu. *