Taxe

Acum ca s-a terminat sezonul competitional si incepem sa ne pregatim pentru altul, pe langa lungile dispute despre planuri de zbor, rute etc, a sosit si vremea achitarii cotizatiilor si contravaloarea inelelor. Puteti sa imi spuneti si mie Dragi Conducatori, cum se poate promova columbofilia in randul romanilor tot mai saraci cu taxele astea exorbitante, 200 RON cotizatia pentru un membru columbofil, plus un leu inelul?

Este corect ca un columbofil care are mai putini porumbei (nu poate sa isi permita mai multi) si care vrea sa participe la concursuri, sa plateasca mai mult decat altii care concureaza cu un numar mai mare? Nu ar trebui sa fie egal pentru toti? Oare cati se vor lasa de acest hobby si cati se vor apuca de acest hobby? Chiar as vrea sa vad procentajul. Domnilor Conducatori, cand faceti sedinte prin scoli pentru recrutarea de noi membri, chemati si parintii si spuneti-le ca un Caiet De Evidenta Competitionala nu este gratis, costa 12 lei si multe altele. Oare nu putem sa schimbam nimic din acestea? Ce s-ar intampla daca noi toti am decide acum sa platim o taxa mai mica, oare ar disparea columbofilia? Acestea sunt subiectele care ar trebui dezbatute in sedintele din aceasta perioada de odihna si nu povestile cu “voi zburati maraton, noi nu putem, dar tot il facem ca avem pasari “de pierdut”. Astept comentariile voastre.

Adrian

Categories Diverse

68 comentarii la “Taxe”

  1. Cam mari taxele pe la voi. As vrea ca la UCP chiar sa ne ia 1-2 lei in plus pe care sa-i bage in programul de clasamente si serverul pe unde sta, ca e mai mult picat decat in picioare dupa etape cand toata lumea sta pe el cu refreshu’. Si ar fi buna si o functie care sa-ti listeze dupa sezon toate normele.

    Zbor multi porumbei dar nu mi se pare corect sa se plateasca la crescator ci la pasare.

    Despre caiet… unul simplu ce-are? Sau un excel.

    La pui pe un rand de caiet normal: Nume mama+tata | Serie | Indicator serie cuib s11,s12,s21,s22, etc | Culoare | Observatii (vaccin, boli, comportament, etc) | Etape 1,2,3,x

    La final de sezon randurile care nu se termina in X merg la iernat iar parintii care au dat multe X-uri merg la plimbare.

  2. eu unul am dat 100 Ron pe taxa si pe vreo 50siceva de inele, daca nu mai bine.

  3. o tema foarte interesanta…..eu m am inscris anul acesta si am platit urmatoarele taxe.60ron taxa la bucuresti,100ron taxa de club,25ron codul de crescator,10 ron inscrierea si 1ron taxa inel..

  4. Nu este usor sa cresti porumbei, dar sa luam exemplu asociatiei din Bihor, la noi se plateste in felul urmator: doua transe a cate 220 lei (echivalentul a 50 euro) si 0,60 lei per inel (100 de inele = 60 de lei) la care mai adaugam 5 lei per porumbel, asa ca daca zbori 5 porumbei platesti 5 porumbei. Probabil ca anul acesta vom creste putin taxa de zbor per porumbel in functie si de pretul motorinei si a taxelelor de drum. Asociaitia din Bihor a reusit sa faca investitii in ultimii ani, a achizitionat doua masini de ultima generatie, si cel mai probabil ca in 2015 vom fi nevoiti sa mai achizitionam o masina, numarul membrlor a crescut in ultimii 2-3 ani, pe langa numarul de membri a crescut si numarul de porumbei; cel putin la noi in Bihor am limitat foarte mult catastrofele la concursuri, astfel crescatorul la final de sezon ramane cu porumbei mai multi, ca rezultat reuseste sa imbatraneasca lotul de porumbei. CAnd vorbim de taxe mai mari ar trebui sa vorbim de conditii de transport mai bune, de oameni care sa se implice in organizarea de concursuri in conditii optime, iar aceste lucruri necesita bani, nu le putem face taote doar din pura pasiune. Acest lucru trebuie inteles de toti membri care participa la concursuri. Partea cu lucru facut din pasiune merge pana la un punct, daca platesti pe cineva poti sa-l tragi la raspundere.
    Asadar banii platiti ar trebuie sa fie corelati cu serviciile primite.

  5. La noi NU se platesc taxe catre ASOCIATIE si CLUB , platim doar 60 lei cotizatia catre FCPR si 0,60 bani inelul. Media este de 90 lei crescator insemnand cotizatia + 50 de inele.

    Porumbeii pentru categoriile 1 & 2 se platesc la comun la bucata [ adica pe porumbel] si variaza de la an la an intre 6 si 8 lei de porumbel pentru 15 etape. Cati porumbei ai , atatia platesti sau doar atatia platesti.

    Porumbeii pentru categoria a II-a [ fond] se platesc separat si variaza de la an la an intre 10-15 lei / porumbel pentru 5 etape de fond.

    Porumbeii pentru categoria a III-a adica maraton , se platesc separat si variaza de la an la an intre 15-20 lei bucata, insemnand 3 etapa de concurs.

    Porumbeii pentru etapa de maraton NATIONAL se platesc separat si anul acesta a costat 25 de porumbel insemnand o etapa de peste 1000 + km.

    Sunt cluburi , asociatii care-ti cer bani , neimpozabili sau fara a ti se elibera o chitanta fiscala inregistrata, pentru fondul de rulment.
    Caz concret: club cu peste 50 de membri solicita o supra taxa de membru de 110 lei. Calculati cati bani se strang de la acei membri si ce se fac cu ei .

    Un caiet pentru evidenta competitionala costa la FCPR 6 lei pentru 5 sezoane, o legitimatie 5 lei.

    Alte costuri nu stiu sa mai fie….

    RESTUL de TAXE sunt impuse de catre presedintii de Asociatii si Cluburi , bani care merg direct in buzunarul lor.

    NU credeti in prostii!!!!!!!!!!!

  6. La Bucuresti, FCPR, taxa e de 60 de lei+10 lei pentru ACMB. 60 de lei e taxa standard pentru fiecare crescator care apartine de FCPR, deci pentru toti la fel. Mai departe e de la sine inteles, fiecare plateste atat cati porumbei isi permite. Nu te obliga nimeni sa platesti pentru 100 de porumbei, daca ai 5 porumbei, platesti 5 porumbei, nu mai confundati taxa de membru cu numarul de porumbei. Nu are nicio legatura asta.

  7. 60 lei cotizatie fcpr.
    o,6 lei per inel
    1o lei prt fondul acpb,
    si in rest banii stabiliti de fiecare club in parte in functie de necesitati

  8. LA GYOSPORT E CEL MAI BINE! 60 LEI COTIZATIA FCPR PT ANUL 2014, IAR INELUL COSTA 60 DE BANI BUCATA. TRAIASCA GYANI!

  9. Nu va mai agitati…ca tot ca ei veti face…nicaieri nu e bine…peste tot se mananca f multi bani….intotdeauna cei de la conducere trebuiesc platiti….bine ar fi sa stim ce se face exact cu banii….dar e imposibil…

  10. la fcpr 60 cotizatia pt anul 2015 ,iar inelul 60 de bani

  11. Pasarica, daca te faceai pilot de formula 1 iti trebuiau mai multe milioane de euro, asa ca vrei sa fii columbofil dar pe gratis nu se poate, daca cresti 10 pasari te costa 500 de lei totul, dar vrei sa-ti faca numericul la concursuri cei cu peste 100 buc /per pe care ii costa 5000 pe sezon.
    Din regulament….,,practica sportul columbofil cei ce au posibilitati financiare….etc”…

  12. Pestele de la cap se-mpute! Cere-ti unor mici presedinti de asociatii sa va informeze ce fac cu fondurile de club…mai bine cere-ti sa stiti la nivel de federatie! Sunt federatii care se lauda cu 10000 de membri la 60 de lei cotizatia chiar se pot lauda.
    Concuram cu cheltuieli mari, ca ne place ca nu ne place, nu avem alte optiuni, altii nici nu concureaza dar au functii ca e de bine!

  13. Cea mai corecta situatie, dupa parerea mea, este aceea in care membrii platesc PER PORUMBEL (bucata) si in care ni se explica AMANUNTIT si CLAR pe ce s-au cheltuit banii.
    @columbofil.com
    100 de Euro la CLUB , daca am inteles bine, mi se pare exagerat (in Bihor) . Daca judetul are 250 de membrii sa zicem asta inseamna 25.000 Euro ANUAL. Cam mult zic eu! Felicitari pentru investitii dar parca cam repede se amortizeaza investitiile. Cred ca ati FORTAT ”omul de rand” sa se rezume la CRESCUT voiajori si mai putin la ZBURAT voiajori. Nu stiu cui apartin masinile respective totusi. Daca asociatia se desfiinteaza, sa zicem, cine ia masinile? POATE PRIMIM LAMURIRI !
    As prefera si eu sa ”zbor” intr-un club asa bine DOTAT dar si STANDARDUL DE TRAI sa fie altul in ROMANIA.
    Nu putem face din columbofilie o chestie EXCLUSIVISTA. Exista posibilitatea, daca preturile vor continua sa creasca, ca cineva sa infiinteze o federatie ”de amatori” sa zicem unde sa se zboare DIN PLACERE si unde totul sa fie mult mai accesibil, datorita numarului mare de ”oameni simplii” care s-ar inscrie. Iar ”mega federatiile” , asociate la tot felul de foruri internationale inutile, sa ramana cu ”buza umflata” sau mai bine zis cu ”gusa goala”.
    Iar in ziua de azi cand granitele Europei sunt aproape inexistente cred ca orice ”mini federatie” , simplu ONG, ar reusi sa scoata porumbeii din tara fara probleme si fara a apela sau a fi afiliata la FCI.
    Apropo de ”foruri internationale inutile”, cred ca in ziua de azi cu tehnologia actuala, nr deplasarilor in strainatate , ale ”mai marilor nostrii” ar putea fi limitat. Ar putea socializa, vota, ce ”vrea muschii lor” prin videoconferinta! Nu e nevoie sa mearga X sau Y sa se cazeze la hoteluri de 7 stele, ce n-a visat neam de neamul lui si sa faca ceafa si gusa mare mancand la ”All inclusive”. PE BANII MEI !
    Un calcul simplu spune in felul urmator:
    60leix8000membrii FCPR= 480000…destul de mult, nu stiu cat costa gazu sau electricitatea in capitala, nu stiu care e ”taxa de protectie a FCI ” dar cred ca ramane de-o ”caramea”.
    Totusi trebuie sa fim destul de multumiti, zic eu, columbofilia romana a avansat destul de mult. Belgienii inca transporta cu trenul, adevarat ca asa vor ei, nu ca nu si-ar permite, ceea ce iti reduce din optiuni din
    flexibilitate.
    Tot la fel de adevarat este ca odata cu columbofilia romana au prosperat si anumiti indivizi, ”lipitori financiare”, care s-au perindat in fruntea columbofiliei sau pe langa ”alesii nostri”. Indiferent de perioada sau de federatie! Oameni care inainte nu aveau bani de un pullover calumea apar acum in haine ”de firma” pe youtzava si ne dau lectii….NU MAI INCERCATI SA ASCUNDETI ACEST LUCRU !
    Cu aceasta ocazie va dedic poezia:
    Alexandru Macedonski – Ura
    http://crisego.wordpress.com/2012/09/06/alexandru-macedonski-ura/

  14. cine este la conducerea cluburilor urmareste doar interesele lui banii.si cand se intimpla catastrofe din cauza lor nimeni nui trage la raspunere ,clubul suceava losice 4 zile au tinut pasarile in masina sau pierdut mii de porumbei nu pot sa zic mai multe ca astia numi posteaza mesaju. luativa de iei domnilor

  15. @raul, pen ca nu le mai ajunge de un bikin in plus, probabil.

  16. Baieti da voi nu stiti ca sportul columbofil din ziua de azi este un lux? Ca sa poti zbura porumbeii nu se platesc doar taxele. Mai sunt multe de platit.

  17. se duce dracu columbofilia cat de curand de unde scoate pensionarii sa copii{elevii}care poate nu au bani nici de naveta atatea sute de lei???cat de curand se va darama tot

  18. cotizatia la frsc 55 lei 0.75 inelul,si de retinut frsc a fost prima federatie care a dat premii in valoare de 30000 de euro premi de la firma chineza cu ceasurile,toti bani au ajuns la columbofili care au participat(doar cu ceas chinezesc) prin virament bancar

  19. La GyoSport platim cotizatia catre FCPR- 60 lei/ an & inelele, 0,60 bani / inel. In rest, nimic!

    Restul sunt baliverne de prostit multimea!!!

  20. eu zic asa: ne strangem toti intr-un loc, dam drumul la porumbei si la uliu si pe care-l prinde, ala castiga. sa vezi atunci bataie! ca era al meu, ba al meu…ce furaciuni si alte alea!!!

    in plus, e ieftin rau!

  21. @Lord Sculah
    Masinile sunt ale asociatiei, taxa de 100 de euro intra si cotizatia FCPR si investitile respective. Plata celor 5 lei (sau cat or fi pentru anul 2015) se duc pe organizarea concursurilor care nu sunt deloc ieftine (pe ruta Ungaria- Cehia -Germania).

  22. si in columbofilie se fura…peste tot….acum s-a ajuns sa zboare cei cu bani ! ca un incepator de unde sa isi cumpere ceas,cipuri si sa plateasca cotizatia? sa nu mai amintesc de pasari de calitate….acum nicinu ma mai uit la clasamente ca is putini crescatori si toti cu norme,..dar fara o competitie stransa…nici nu se merita banii pe porumbei acum….ca degeaba are norma daca are clasarile din 2-3 mii de morumbei…acea nu mai ii competite…ii antrenament !
    mai bine cumpar un porumbei cu clasari aproape de norma dar clasari din 8-9 mii de porumbei ! acolo e adevarata valoare !

  23. @Columbofil.com
    Va multumesc ca mi-ati raspuns asa de prompt dar ori nu ati inteles intrebarea ori o evitati intentionat.
    Reformulez:
    In cazul in care asociatia s-ar desfiinta, ipotetic vorbind, ce se intampla cu masinile?
    Va multumesc anticipat!

  24. Cel mai bine este sa se ia taxa la pasare spre exemplu eu dau 300 ron pt 10 pasari si ala care baga 180 tot ca mine pei n-ar fi mai corect ala sa ii bage intr-o boxa pe toti si eu in alta pe toti ai mei.

  25. Costurile in Germania.

    1.80 € /cip
    50 cent /inel
    2.50 € /fisa clasament
    25 € taxa club
    125€ 15 zboruri cu maturi+ 40 cent per por.
    80 € 5 zboruri cu puii+ 40 cent per por.
    Toate etapele de antrenament 30 cent per por.

    20 por. pe boxa si niciodata mai mult.
    In ziua concursului la ora 21 clasamentul este finalizat si uploadat.

    Sper sa va faceti o idee. Spor la platit taxe

  26. @Jan Aarden
    Ar fi ”CEL MAI CORECT”! In fiecare an vin unii cu ”sacii” la zbor si imi inghesuie mie porumbeii. Mi-i inbolnavesc si imi cresc tensiunea de-mi plezneste vena. Doar pt ca platesc la fel indiferent cati porumbei aduc, nu exista plafon! Astia de obicei spera sa iasa in fata, din tot ”balastul” care il aduc doar s-o evidentia ceva. La plesneala! In cele mai multe cazuri sunt inofensivi ca si competitori ! Tocmai acest lucru le place celor din conducere, celor care urmaresc PUNCTAJE MICI ! Atunci fac un compromis si-i AVANTAJEAZA NELOIAL, financiar vorbind, pe acesti zburatori cu ”sacul” primind in schimb CARNE DE TUN !
    In plus numarul anual al inelelor achizitionate de catre membri ar scadea dramatic, rezultand in SCADEREA VENITURILOR LIPITORILOR FINANCIARE, de care vorbeam mai sus!
    Multa bafta!

  27. Parfum…

    “20 por. pe boxa si niciodata mai mult.
    In ziua concursului la ora 21 clasamentul este finalizat si uploadat.”

  28. si eu am platit la gyosport si am dat 60 lei cotizatia si 60 lei 100 ineledeci am dat 120 lei

  29. @ marius, nu stiu in ce zona locuiesti tu, dar eu, anul acesta la Botosani am platit 2lei inelul , iar pentru caietul de evidenta columbofila FCPR 12 lei, (fara chitanta, bineinteles).

  30. raportat la salariul mediu pe economie dat in germania, cum ti se par aceste taxe?

    doar pretul inelului mi se pare putin exagerat, in rest, nu vad un impediment.

    20 pe boxa? si boxa de cat este , de 15 ? trebuie sa ne dai si ceva dimensiuni. sunt si la noi cusete de 20 dar si de 40.

  31. Ma numesc Asmarandei si in fiecare an am peste 10 porumbei in expozitia nationala pe care ma obliga sa platesc cate 15 -20 de roni de porumbel,taxa de participare,taxa de fisa, taxa de transport,taxa de intrare la expo. [eu platesc sa vad por. mei],am avut ani cind am platit 3.700.000 lei vechi pentru porumbeii dati in expo, de anul acesta daca nu i-mi ea porumbeii pe gratis nu mai dau nici un porumbel in expozitie.Am ajuns la concluzia ca altii fac bani pe porumbeii nostri iar noi ca niste fraieri mai dam si bani sa se distreze altii.Stiu ca am sa atrag antipatia multor conducatori dar astai realitatea si nici nu ma intereseaza.

  32. Pana la urma sportul columbofil este un lux. Am avut dreptate in comentariul de mai sus. O sa se duca de rapa pasiunea asta si se vor putea bucura de ea doar cei cu bani pt columbofilie.

  33. @ASMARANDEI
    Daca intradevar sunteti ACEL Asmarandei, FELICITARI pentru CURAJUL de care dati dovada. Sa stiti ca nu spun CURAJ la intamplare. S-ar putea sa aveti anumite surprize neplacute la anul la calcularea punctajelor.
    Respect! Aveti ”ceva” sange-n vana!

  34. LA NOI A COSTAT IN 2014:
    35LEI COTIZATIE LA UCP
    25 LEI COTIZATIE LA CLUB
    60 BANI/INEL
    20 LEI PENTRU PREMIERE CU CUPE SI MEDALII
    160 LEI 10 ETAPE DE CONCURS IN TARA UNDE POTI SA BAGI CATI PORUMBEI VREI.OPTIONAL INCA 80 LEI PENTRU INCA 5 ETAPE!
    LA FOND SI MARATON PLATA TIP GRILA INTRE 5LEI PINA LA 12 DE PORUMBEL PENTRU 5 ETAPE(2 DE MARATON).
    EU ZIC CA SINT PRETURI MAI MULT DECIT DECENTE!
    SA SPERAM CA 2015 VA VI CEL PUTIN LA FEL DE BUN(CA BANI)BCA CEL DE ANUL ACESTA!

  35. NU VREAU SA OMIT:
    LA PUI 10 ETAPE(6 DE VITEZA SI 4 DE DEMIFOND) PRET 160 LEI INDIFERENT DE CATI PORUMBEI ANGAJEZI!

  36. Ce zicea cel la poz 13 ma gindeam si eu ca toti copii sa poata sa concureza singura diferenta asi face este ca asi pune limita de porumbei si adica 5 de fiecare ca cu aceasta ocazie ar invata columbofilia eu zbor in uk si platesc 35 taxe si restu citi trimit dar cum eu am 12 porumbei de zbor in fiecare saptamina trimit 3 sau 5 porumbei in 2 cluburi si am reusit si locuri de 1 si locuri in primi 20 pe lansare la mine pleaca cei mai in forma porumbei la momentul acela pot spune ca din 20 de zboruri 18 stiu care este primul porumbel la mine. Aici le dam voie la copii sa zboare gratis cit despre nr de porumbei

  37. @adrian nu stiu cum ai platit tu 2lei inelul la Botosani, poate nu ai luat de la asociatie, te asigur ca pretul este de 1leu…

  38. Am concurat porumbeii in Bihor din 2008 încoace. Fiind și secretarul asociației într-o anumită perioadă am aflat cum se cheltuiau banii. Fiecare membru plătea minimum 200 euro, dar la final de sezon de fiecare dată apărea câte un deficit…

    Așa că, acum 2 ani, am înființat o nouă asociație, la UCPR. Cei care ne-am desprins de la vechea asociație nu am mai primit nici un leu compensație pentru investițiile de, probabil, mii de euro pe care le-am făcut în mașinile cu care se laudă acum zănaticul de la columbofil.com.

    Oricum, nu regretă nimeni plecarea din gruparea “exorbitanților”. În prezent, clubul nostru prosperă. Avem o mașină excelentă cu capacitate de 2000 de porumbei și aproximativ 65 de membri, în 3 filiale: Oradea, Satu Mare și Beiuș.

    Pentru 2015, taxele noastre sunt de 100 lei (cotizație club) și câte 5 lei pe porumbel. Avem un plan de 13 etape, cu antrenamente (2), concursuri la Demifond (4), Fond (4) și Maraton (3, plata separat, la bucată). Pensionarii și elevii concurează gratuit la noi.

    Deci, deși suntem mai puțini decât cei pe care i-am părăsit, organizăm un număr comparabil de etape, pe aceeași rută, la prețuri de până la 4 ori mai mici. Concluziile pot fi deduse de fiecare dintre cititori…

    Pe viitor, vom continua să încercă să fim o oază de bun simț și corectitudine aici, în Nord Vest. Menționez că în zonă mai sunt încă (doar) doua cluburi unde oamenii sunt ajutați să concureze prin taxe mici și alte facilități: în Sălaj (FCPR, cu principal sponsor în persoana dlui. Mircea Culda) și în Maramureș, mai exact la Sighetu Marmației (FRSC, printr-o excelentă organizare a dlui. Baias Gheorghe).

  39. @porumbei.ro (no. 1 :-D), să știi că, vizavi de programul de clasamente și “prezența” în online, totul depinde de lider și de gradul de implicare al acestuia.

    Uite, FCPR lucra cu un angajat (sau prin contract) ca web developer (e din Oradea). Acest baiat era (poate mai este) tot timpul la dispoziția lor, mai exact la dispoziția “șefului”, pentru tot ce înseamnă fcpr.ro. Din această FCPR cauză domină categoric și absolut pe internet! Cauza o constituie apetitul propagandistic și comercial imens al lui Mariusică. Băiatul ăla a conștientizat că investiția într-un site al federației și un program de clasamente, plus în alte 4 site-uri “de casă” îi vor aduce un avantaj major asupra competiției. Și pentru asta primește nota 10!

    În schimb, pentru felul în care se desfășoară în mediul virtual, UCP și FRSC primesc cu indulgență un 4.5 “de trecere”. Soluția imediată ar consta în alcătuirea unei comisii a federației pentru promovare online și căutarea unor soluții pentru îmbunătățirea sustenabilă a platformei software a clasamentelor.

    Am purtat mai multe discuții cu liderii acestor două federații în care i-am îndemnat asiduu să se “trezească” – internetul e deja prezentul și ne va interconecta din ce în ce mai mult în viitor. Ambii lideri au însă motive pentru care aleg să nu facă, practic, mai nimic… Îi critic aici nu pentru că nu i-aș respecta, dimpotrivă. Totuși – faptul că, în comparație, stăm foarte prost la acest capitol – nu e doar problema lor, ci și a noastră…

  40. In Italia 100 euro pt cine participa la zbor, 80 pt cine este membru (doar pt inele, hoby…) si nu participa. Pretul unui inel 60 centi,cipul 2 euro. Se plateste per porumbel 1,30 de centi zborurile scurte viteza-demifond,iar cele lungi 2 euro. Cum zicea stefan si la noi max 20 porumbei pe cos. Dimensiunile…nu sunt sigur dar cred 1,5 x 80. Nu stiu cum e in RO, ca nu am zburat niciodata,dar aici la premiere, in afara de cupe,sunt si premii in bani, atat la zborurile la nivel regional care se stabilesc in prealabil la inceputul sezonului ( ex: locul 1 viteza 20 euro, demi 25, fond 30 sau 15,20,25…nu-mi aduc aminte pt ca nu am luat niciodata :)) ) cat si la nivel de federatie(mai importante). Astea sunt la zborurile interegionale,in functie de distanta, importanta… Columbodromul national functioneaza astfel: toti puii participanti devin proprietatea columbodromului, iar banii din licitatia puilor merg in beneficienta. Se organizeaza mai multe licitatii de genul si la nivel de cluburi, iar banii obtinuti au acelasi scop. Acum o luna a fost o mare manifestare unde au participat peste 100 de asociatii non profit, la care am participat si noi( in stanga noastra cei cu pacea, in dreapta cei cu lupta impotriva cancerului). Fiecare asociatie cu standul ei eram un parc intreg. Standul cel mai visitat a fost al nostru, se aduna lumea ca la urs :)) aveam porumbeii pe masa in custi,documentare cu porumbei… crapau copii! :) In fine…spun toate astea pt ca mi se pare un pic mai aparte colombofilia aici, parca mai putine interese si mai mult hobby.

  41. 20 porumbei pe metru… cred ca mai inghesuiti ii am acasa. :)) Dar 50 pe metru garantati de regulament cum o fi? …

  42. porumbei.ro aia nu mai e columbofilie ci afacere. La anul am sa fac un filmuletz si o s il trimit aici pe site .avem o masina cu capacitatea de 3500 de porumbei si niciodata nu se depaseste 2000,asta la primele etape. Deci stau ca la bar, cracanati.Atentie cei 2000 de porumbei apartin a cca 150 de crescatori(se baga numai varfuri ). daca imbarci 30 40 deja te iau la mistouri.

    petre: asa e si aici se dau bani la locurile fruntase si medalii(bronz..argint..si aur)la crescator.

    PS. anul trecut a bagat un mosulica 7 la etapa finala si i-a avut pe cei mai rapizi 5 clasati si a luat medalia de aur

    ps.unde-s multi puterea scade

  43. Daca oameni ca si Corneliu Vesa , care trebuie sa recunoastem ca a fost in relatii foarte bune cu ”Mariusica”, se intorc si parca ”musca mana care i-au hranit”, e grav pentru …, inca-o data :-)), …..”Mariusica” !
    @Columbofil.com
    ”Așa că, acum 2 ani, am înființat o nouă asociație, la UCPR. Cei care ne-am desprins de la vechea asociație nu am mai primit nici un leu compensație pentru investițiile de, probabil, mii de euro pe care le-am făcut în mașinile cu care se laudă acum zănaticul de la columbofil.com.”
    Replica la asa ceva avem ?
    @Corneliu Vesa
    ”Pentru 2015, taxele noastre sunt de 100 lei (cotizație club) și câte 5 lei pe porumbel. Avem un plan de 13 etape, cu antrenamente (2), concursuri la Demifond (4), Fond (4) și Maraton (3, plata separat, la bucată). Pensionarii și elevii concurează gratuit la noi.”
    Felicitari pentru modul transant in care ati expus anumite ”bube” din veche forma de organizare din care ati facut parte, cam tarziu totusi!
    Pensionarii si elevii zboara GRATIS? Sunteti de INVIDIAT!
    Sincer nu am mai auzit asa ceva…..
    Pe langa cele ”4 site-uri de casa” ati mai uitat ceva, un mic ”furuncul”, si anume ca in revista FCPR (care parca e editata de copii de clasa a 3-a la ce subiecte si greseli, fie de exprimare fie de ortografie, are!) NU ZBOARA NIMENI fara produsele promovate, nu gratis bineinteles, de ”Mariusica”
    Ziceam ceva mai sus de noi organizatii, unde totul va fi mult mai accesibil si mai putin ”pompos” si unde oamenii se vor intalni la club si vor zbura DIN PLACERE ! Nu pt faima, cupe sau bani!
    Apropo de ”trezit”, cine nu se trezeste la timp va muri in somn, sa stiti! Timpul trece repede!

    Bafta!

  44. noi suntem fraerii ca platim…iar cei de sus se distreaza pe bani nostri..si din cate am auzit cei din functii dn toate jud..nu platesc nici un leu pt nimic ca cica ei sunt.SEFI.sau mai st eu ce…si normal ca nui interesiaza cine zboara sau nu…ei oricum zboara pe bani FRAERIILOR..A SI MAI VOR SA PROMOVEZE ACEST SPORT IN SCOLII…cine va plateste voua 650.plus vreo 65 de lei 100 de inele..adica 715..plus pe parcurs 50 de lei pt aia.20 pt cealalta si uite ca se fac 800 lei..a si stai ca la noi in jud nu ai voie sa zbori numa cu ceas electronic..iar 350-400 de euro..plus cipurile care iar sunt 6.7 lei bucata de und sa va dea un copil atatia banii..BAGATIVA MINTIILE IN CAP PANA NU VA FI PREA TARZIU….incetul cu incetul acest sport…VA MURI.. LA NOI TAXELE SUNT .1200 LEI plu 60 d bani inelul. PLUS PE PARCURS se mai cere…DA LA URMA URMEI ASTA E ROMANIA…SI ASTA NE PREOCUPA CEL MAI MULT….vant in pene tuturor…

  45. in vest nu infiinteaza nimeni o asociatie…UCPR.FRSC etc.. astia ne omoara cu taxele lor

  46. Bai Marius,treaba e ca la Botosani sunt mai flamanzi,mai hoti,mai corupti,sunt atatea care vor sa suga de la o sigura vaca,ca nu ai pentru toti

  47. Daca de la federatie este pus un pret pe inel 0,6 lei si 60 lei pe cotizatie de ce nu este respectat acest pret?

  48. @gabi , inelele le-am cumparat de la club si am platit 2 lei bucata, sunt inscris la Dorohoi.

  49. pe meleaguri moldave acolo unde sa nascut Iorga si Enescu taxele sunt foarte mari,deoarece cei din conducere sunt someri,si va dati seama …..ati sters articolul de ieri dar sa stiti ca nu faceti decat sa le dati impresia unor oameni de nimic ca sunt influienti si ei conduc tot.sunteti toti niste lipitori sau mai bine zis niste h….

  50. Bineinteles ca am sters mesajul. Daca tu ai chef de discutii cu cei incriminati fa-o direct, nu pe timpul meu, nu ai decat sa iti dai numele si numarul de telefon… va urez dialoguri cat mai constructive!

  51. Am si eu o.intrebare :ca sa ma incsriu la asociatie de cati.bani am nevoie si.de ce acte? Multumesc anticipat

  52. Aceiasi problema iar si iar ,suntem storsi de bani noi astia de la FCPR,suntem bataia de joc a liderilor din conducere,suntem jecmaniti…….In fiecare sezon de repaus vad aceste comentarii,vad zmeii care scot capul pe net,dar doar pe net.
    Da sunteti prostimea ,turma de prosti,de fraieri cotizanti care sunteti bagati in seama numai in acest moment cand trebuie sa duceti birul .Voi astia care plangeti ati facut o statistica sa vedeti ca sunteti cam 82% din grosul turmei care nici nu clasati nici nu faceti norme nici nu nimic la FCPR?
    Pentru ca sunteti prostimea si asa o sa ramaneti in veci.Variante bune exista si aveti libertatea sa alegeti.
    Mult succes.

    P.S.Asmarandei a ajuns la expozitii pentru ca era potent financiar si astfel era o buna gasca de jumulit.. sau gascan.
    Unul care nu are cas indiferent de performanta nu o sa pupe
    expozitii sau champions league …….never.

  53. @FIRICA CEZAR
    Cum ai ajuns tu la conluzia ca 82% (asta a fost tare, nush cum ai ajuns la cifra asta) din membrii FCPR sunt ”prosti, fraieri …etc.” si tu esti cel mai destept?
    Daca tot exista ” variante bune ” de ce mai esti la FCPR?
    ”Spune-mi cu cine umbli ca sa iti spun cine esti!”, spune un proverb romanesc, in concluzie esti ”de-al nostru” nimic altceva decat un ”prost si un fraier” (nu fac decat sa te citez) !
    In rest ai dreptate si se putea si fara sa ne faci ”prosti si fraieri”….!!!

  54. eu ce sa zic!? la mine e primul an in care o sa zbor, sper :) asa ca nu stiu cum se va termina anul din punct de vedere financiar. momentan alti bani nu mi-au cerut decat 60 ron taxa. inelele nu se pun, pentru ca numarul lor a fost alegerea mea. sunt convins ca padure fara uscaturi nu exista si fara fum nu iese foc, dar sper ca pasiunea pentru porumbei a celor care conduc asociatiile sa fie o prioritate pentru ei si nu veniturile imediate si usoare. altfel, cred ca oamenilor li se va face lehamite de ei ca de politicieni. daca iubesti fara bucurie si fara pasiune, te transformi intr-un produs al evolutiei. e foarte adevarat ca pentru o perioada de timp, succesul este garantat, dar cu ce pret!? asa ca bunilor conducatori de asociatii de cluburi, priviti porumbeii, priviti oamenii lor si lasati-l pe “a avea”, a avea este doar o oportunitate in defavoarea naturii.

  55. Domnilor, dupa ce am citit toate comentariile, vin si imi spun punctul de vedere, prin bunavointa d-lui Dejan caruia ii respect foarte multa lucrarea pe care o face si pt. care ii multumesc.
    Am sa le punctez, in felul urmator:
    1-d-l Asmarandei are mare dreptate, cum sa mai platesti pt. porumbeii care SIAU CASTIGAT DREPTUL DEA FI ACOLO?
    2-d-l Vesa nu cred ca procedeaza corect jignindul pe Andrei. Fata de mine personal, Andrei a votat pt suspendarea mea … la ordinele unuia, care a fost contrazis in public (subiect icheeat pt. mine, nu le tin pica, ura) dar trebuie sa vedem ca Andrei e unul DINTRE PUTINI care lucreaza pe gratis, sa ocupat de lansari, a dat telefoane, ne informeaza cu SMS, promoveaza asociatia, etc. Un baiat de nota 10, doar ca “unul” il influenteaza negativ, avand in vedere ca e un baiat destept cu siguranta se va indeparta de acea persoana (nu fac referire la Tunduc, e vorba de o alta persoana)
    3- sa nu uitam ca intr-un sezon aproape tot Beiusul a jucat pe gratis, pe spatele celor din Oradea, Alejd, Marghita, sa-i ajutam pe membrii noi, lucru de mult uitat.
    4-eu personal nu cred ca e mult sa dai 5 lei pe porumbel pt a zbura 8 etape viteza-demifond, 6 fonduri din care 2 peste 700km si 3 maratoane din care 1 peste 1000km, toate acestea cu clasamente, care se pot vedea si dupa 5 ani. Cat despre 100E sa nu uitam ca in banii astia intra si taxa FCPR , sedii de imbarcare, carti de munca, intretinerea a 2 masini, impozite, asigurari. Ceea ce multi nu inteleg, asociatia are cheltueli 12 luni intr-un an, nu doar 3 cat e sezonul cum cred unii.
    5-cat despre taxele celor din exterior ce sa vorbim? Cumparam motorina la pretul care o cumpara ei, cipurile la fel, taxele de autostrazi la fel. Nmeni nu ne da mai ieftin ca suntem din Romania si ca noi castigam 200E iar cei din Germania 2000E.
    Va salut cu respect Ionut Lucaci

  56. ucpr
    35 lei cotizatie federatie
    100 lei club: – cupe, diplome, masa festiva
    5 lei pe porumbel pt viteza si demifond – 15 etape – 8 viteza, 7 demifond
    15 lei pe porumbel fond si maraton 7 etape: 4 fond, 3 maraton

  57. Aveti dreptate d-le Lucaci, daca toate preturile sunt f. mari in tara asta, desi salariile sunt f. mici, de ce sa nu fie si columbofilia la fel de scumpa, sau si mai scumpa, la noi ca si in Germania! Asi vrea sa atrag atentia, celor care nu stiu, ca in Germania salariile sunt de 10 ori mai mari decat la noi!(Cel putin eu castig de 10 x mai mult acolo decat acasa in acelasi domeniu).
    Sa stiti ca “STEFAN” are dreptate , si eu am o cunostinta in Germania si mi-a spus aprox. aceeasi sume, care mie mi se par mult mai corecte (avand in vedere salariile de acolo)!
    Cand i-am zis prietenului din Germania cat trebuie sa cotizezi in Romania a inceput sa rada.
    Este totusi interesant de ce la noi preturile sunt la fel de mari ca si in Germania ,desi salariile…???
    Simplu: se fura ca-n codru!
    Ca si incheiere mia-m adus aminte de urmatorul cantec:
    “Nu ne-am nascut in locul potrivit! Nu, nu…”

  58. Mi-a placut faza cu ” la noi toti din conducere sunt someri” !

  59. @Zoli
    Aveti dreptete domnule ”nu ne-am nascut la locul potrivit” dar s-au nascut altii ”si pentru noi” (in Romania la locul potrivit) ! ”Binecuvantatii” sistemului si a vremurilor in care traim ! 16000 Euro pe un porumbel ?! O asistenta care face clisme zilnic are are 200 Euro, un invatator 250 Euro, un pompier SMURD (care se pune in fiecare seara la masa cu imaginea creierului de pe parbriz a celui care l-a descarcerat cateva ore mai devreme) 300 Euro……
    Oana Zavoran – jeaca de piele de 7000 de Euro ?
    Elena Udrea – poseta de 4000 de euro ?
    Casunenu jr. – Bugatti Veiron 1.4 MILIOANE DE Euro

    Averea CASEI REGALE a MARII BRITANII , adunata in sute de ani, este in jur de 250 Milioane Lire Sterline iar la noi unii au facut MILIARDE IN 25 DE ANI ?

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Finances_of_the_British_Royal_Family#The_private_wealth_of_The_Queen

  60. Pt tot ceea ce se intampla (nu numai in columbofiliee) noi oamenii de rand suntem de vina ca acceptam sa isi bata altii joc de noi, suntem prea prosti si inghitim toate kakaturile. Nu suntem uniti, degeaba comenteaza 2-3 daca nu sunt sustinuti de ceilalti. Daca nu ne trezim o sa fim jupuiti in continuare mult si bine.

  61. Nimeni nu ridica aceasta problema la sedintele care ce fac cu membrii cluburilor..doar carcoteli…sunt si oameni cu bun simt , trebuie pusi la conducere, nu ajung doar discutiile de aici.fiecare columbofil trebuie sa se impuna., sa puna umarul.

  62. Vizavi de taxe, am uitat să menționez că la clubul nostru (Clubul Columbofil Maraton Transilvania), începând cu 2015 îi vom permite oricui să concureze cu o echipă de 5 porumbei absolut gratuit (gra-tu-it).

    Așadar, orice columbofil din zona de NV a României, indiferent de federație sau club, poate angaja o echipă de maximum 5 porumbei la etapele clubului nostru, fără să plătească nimic. (Mențiune: fac excepție cele 3 curse de maraton provincial, care se vor plăti la bucată).

    Cred că astfel de inițiative ar merita din plin o mai bună promovare, inclusiv pe porumbei.ro, deoarece aceste facilități (gratuități pentru pensionari, elevi, până în 5 porumbei, etc.) necesită eforturi considerabile din partea organizatorilor!

  63. Pt.mine este cel mai rau când vin ei si fac planul de zbor toata lumea fericita,dupa asta ajungem la etape si surpriza nu mai facem etapele respective pt.ca nu mai sunt bani pai unde sunt?ia papat gaia,si lumea TACE anu asta si la ani iarasi TACE,ne meritam soarta fratilor!!!!

  64. Domnule Vesa spuneti lumii si de etapele reusite pe care le faceti de vin in 3 saptamani 2-3 porumbei. Nu e un caz singular de aceea ar fi bine sa informati lumea corect.
    Nu sunt de partea clubului tau si nici al celui pe care il urasti cu toata puterea dar la ei se zboara frate. Pe cand la tine daca vin tinerii si isi pierd toti porumbeii inca de la primul fond renunta la concursuri, ba mai mult la porumbei.

  65. @adrian eu sunt inscris la ACP Botosani si platesc 1leu pe inel….poate ca la Dorohoi este mai scump, dar in loc sa platesc 2lei pe inel mai bn cumpar de la alta asociatie…..

  66. Dezavuez implicarea în această discuție a unui mincinos obraznic, posibil retard, ca și Florin, de la 65.

    Toate afirmațiile mele pot fi susținute, spre deosebire de elucubrațiile anonimului pomenit. Singurul concurs cu doar 3 porumbei sosiți – o pată de neuitat pe imaginea columbofiliei românești – a fost pseudo-Naționalul Berlin pui FCPR Bihor. Nu veți mai găsi clasamentul, l-au șters, de rușine…

    Solicit administratorului să fie consecvent și să-i solicite certărețului cu rol de dezinformator numărul de telefon și publicarea numelui complet sau chiar retragerea comentariului.

  67. Se vede ca va lipsesc cei 7 ani de acasa.
    Va doresc mult succes in viata si va mai doresc sa nu ajungeti niciodata la fel de retard ca mine.
    P.S.
    Nu scrie nicaieri in regulamentul acestui site ca ar trebui sa imi dau numele real, grupa sanguina, religia, orientarea politica etc. Nu v-am jignit cu nimic spre deosebire de cum faceti dumneavoastra cu mine.
    Totusi, nu am nici o pretentie.
    Florin!

Comments are closed.